Рішення
від 17.01.2025 по справі 560/9571/24
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/9571/24

РІШЕННЯ

іменем України

17 січня 2025 рокум. ХмельницькийХмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Тарновецького І.І. розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Військового ліцею Державної прикордонної служби України про визнання протиправним та скасування наказу,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Військового ліцею Державної прикордонної служби України, в якому просить суд визнати протиправним та скасувати наказ 190-АГ від 31.05.2024 про накладення дисциплінарного стягнення "догана" на ОСОБА_1 на підставі вимог абзацу 2 статті 4 Дисциплінарного статуту Збройних сил України, абзацу 5 статті 11, статті 16 Статуту внутрішньої служби ЗСУ, пункту 6.4. Кодексу поведінки працівників, до функціональних обов`язків, яких належить здійснення управління кордонами, пункту 2.1. Посадової інструкції першого заступника начальника ліцею.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що проходить службу у Державній прикордонній службі України в Військовому ліцеї Державної прикордонної служби України на посаді першого заступника начальника. Неодноразово на нього покладалось виконання обов`язків керівника. Наказом 190-АГ від 31.05.2024 ОСОБА_1 накладено дисциплінарне стягнення "догана" на підставі вимог абзацу 2 статті 4 Дисциплінарного статуту Збройних сил України, абзацу 5 статті 11, статті 16 Статуту внутрішньої служби ЗСУ, пункту 6.4. Кодексу поведінки працівників, до функціональних обов`язків, яких належить здійснення управління кордонами, пункту 2.1. Посадової інструкції першого заступника начальника ліцею. З вказаним наказом позивач категорично не погоджується, так як він не є суб`єктом, який був визначений як посадова особа (керівник/начальник) структурних підрозділів тому вказане розпорядження не стосувалось його, а відповідно не був зобов`язаний проходити вказаний курс.

Ухвалою суду від 18.07.2024 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного провадження без виклику сторін.

До суду надійшов відзив, в якому відповідач просить відмовити в задоволенні позовних вимог. Зазначає, що спірний наказ прийнятий відповідно до законодавства та в межах повноважень начальника ліцею.

Позивач подав відповідь на відзив, в якій зазначив про безпідставність вказаних відповідачем у відзиві на позов тверджень.

Відповідач подав заперечення на відповідь на відзив.

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення на них, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає таке.

З 24.02.2020 полковник ОСОБА_1 проходить військову службу за контрактом у Військовому ліцеї Державної прикордонної служби України (раніше - Державний ліцей-інтернат з посиленою військово-фізичною підготовкою «Кадетський корпус» ім. І.Г. Харитоненка Державної прикордонної служби України).

З 24.02.2020 по 30.06.2024 позивач перебував на посаді першого заступника начальника Ліцею.

З 01.07.2024 по теперішній час позивач перебуває в розпорядженні начальника ліцею.

15.12.2023 Адміністрацією Державної прикордонної служби України видано наказ від 15.11.2023 № 114 «Про підготовку особового складу Державної прикордонної служби України у 2024 році».

У відповідності до зазначеного наказу Адміністрації Державної прикордонної служби України від 15.11.2023 № 114 «Про підготовку особового складу Державної прикордонної служби України у 2024 році» в Ліцеї видано наказ від 05.12.2023 № 486- АГ «Про підготовку особового складу Ліцею у 2024 році».

15.01.2024 на нараді командування Військового ліцею, начальником ліцею полковником ОСОБА_2 у відповідності до наказу Адміністрації Державної прикордонної служби України від 15.11.2023 № 114 та наказу Ліцею від 05.12.2023 № 486-АГ визначене завдання в термін до 31.01.2024 керівникам (начальникам) структурних підрозділів здійснити особистий запис та забезпечити запис підлеглого офіцерського складу на дистанційне навчання (курси - «Національної академії, Ліцею та навчальних закладів Держприкордонслужби»).

Вказане рішення начальника ліцею зафіксоване протоколом наради командування Військового ліцею від 15.01.2024 №08/5/24-Вн., який відповідно до резолюції начальника ліцею, 15.01.2024 через систему електронного документообігу був доведений до виконавців, в тому числі і до першого заступника начальника ліцею полковника ОСОБА_3 .

20.05.2024 на нараді командування Військового ліцею начальником Ліцею полковником ОСОБА_2 визначено завдання заступнику начальника ліцею з навчальної роботи полковнику ОСОБА_4 здійснити контроль за проходженням тестування дистанційного навчання та тестування за І півріччя. Вказане рішення зафіксоване протоколом наради командування ОСОБА_5 від 20.05.2024 №08/41/24-Вн.

Відповідно до визначеного начальником ліцею завдання, 28.05.2024 від заступника начальника ліцею з навчальної роботи полковника ОСОБА_6 надійшов рапорт № 03/2203/24-Вн про те, що за результатами проведеного контролю за проходженням дистанційного навчання та тестування за І півріччя 2024 року виявлено, що перший заступник начальника ліцею полковник ОСОБА_7 , за відсутності об`єктивних обставин, які б унеможливлювали належне виконання рішення начальника ліцею, визначеного на нараді командування 15.01.2024 та зафіксованого протоколом № 08/5/24-Вн., не здійснив запису на навчальний курс «Професійна (теоретична) підготовка офіцерського складу Національної академії, Ліцею та навчальних закладів Держприкордонслужби» в ресурсі дистанційного навчання за посиланням http://gedn.dpsu., та не пройшов контрольне тестування за перше півріччя 2024 року по даному курсу навчання.

Відповідно до процедури первинного розгляду даного рапорту в системі електронного документообігу вказаного рапорту, начальник ліцею полковник ОСОБА_8 наклав електронну резолюцію наступного змісту, головним виконавцем якої визначено полковника ОСОБА_3 : «доповісти письмово до 17.00 30.05.2024 причину невиконання рішень наради командування, а саме: неподання заявки навчатись; відсутність доповіді щодо неможливості записатись на курс; відсутність результатів дистанційного навчання за І півріччя».

30.05.2024 полковник ОСОБА_7 подав рапорт (№ 02/2252/24-Вн), в якому він зазначив про те, що в його діях «немає не виконання рішень наради командування, отже жодних причин не існує». Також, зазначив, що з питань підготовки він керується та діє у відповідності до вимог наказу Державного ліцею - інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою «Кадетський корпус» ім. І.Г. Харитоненка Державної прикордонної служби України від 05.12.2023 року № 486-аг.

За результатами розгляду рапорту полковника ОСОБА_3 , 31 травня 2024 року начальником ліцею полковником ОСОБА_2 видано наказ № 190-АГ, яким на першого заступника начальника ліцею полковника ОСОБА_3 накладено дисциплінарне стягнення у вигляді догани.

Позивач, вважаючи наказ від 31 травня 2024 року № 190-АГ протиправним та таким, що належить скасуванню, звернувся з позовом до суду.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає таке.

Загальні права та обов`язки військовослужбовців Збройних Сил України і їх взаємовідносини, обов`язки основних посадових осіб бригади (полку, корабля 1 і 2 рангу, окремого батальйону) та її підрозділів, правила внутрішнього порядку у військовій частині та її підрозділах визначає Статут внутрішньої служби Збройних Сил України, затверджений Законом України від 24 березня 1999 року N 548-XIV (далі - Статут) .

Відповідно до статті 16 Статуту кожний військовослужбовець зобов`язаний виконувати службові обов`язки, що визначають обсяг виконання завдань, доручених йому за посадою. Ці обов`язки визначаються статутами Збройних Сил України, а також відповідними посібниками, порадниками, положеннями, інструкціями.

Положенням статті 26 Статуту передбачено, що військовослужбовці залежно від характеру вчиненого правопорушення чи провини, відповідно, несуть дисциплінарну, адміністративну, матеріальну, цивільно-правову та кримінальну відповідальність згідно із законом.

За змістом статті 36 Статуту командир (начальник) відповідає за відданий наказ, його наслідки та відповідність законодавству, а також за невжиття заходів для його виконання, за зловживання, перевищення влади чи службових повноважень.

За віддання і виконання явно злочинного наказу (розпорядження) винні особи притягаються до відповідальності згідно із законом.

Сутність військової дисципліни, обов`язки військовослужбовців, а також військовозобов`язаних та резервістів під час проходження навчальних (перевірочних) і спеціальних зборів щодо її додержання, види заохочень та дисциплінарних стягнень, права командирів щодо їх застосування, а також порядок подання і розгляду заяв, пропозицій та скарг визначає Дисциплінарний статут Збройних Сил України, затверджений Законом України від 24.03.1999 № 551-XIV (далі - Дисциплінарний статут ЗСУ).

За приписами статей 1, 2 Дисциплінарного статуту ЗСУ військова дисципліна - це бездоганне і неухильне додержання всіма військовослужбовцями порядку і правил, встановлених військовими статутами та іншим законодавством України. Військова дисципліна ґрунтується на усвідомленні військовослужбовцями свого військового обов`язку, відповідальності за захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, на їх вірності Військовій присязі.

Статтею 4 Дисциплінарного статуту ЗСУ передбачено, що військова дисципліна зобов`язує кожного військовослужбовця: додержуватися Конституції та законів України, Військової присяги, неухильно виконувати вимоги військових статутів, накази командирів; бути пильним, зберігати державну та військову таємницю; додержуватися визначених військовими статутами правил взаємовідносин між військовослужбовцями, зміцнювати військове товариство; виявляти повагу до командирів і один до одного, бути ввічливими і додержуватися військового етикету; поводитися з гідністю й честю, не допускати самому і стримувати інших від негідних вчинків.

Відповідно до частини третьої статті 5 Дисциплінарного статуту ЗСУ стосовно кожного випадку правопорушення командир зобов`язаний прийняти рішення щодо необхідності притягнення винного до відповідальності залежно від обставин скоєння правопорушення, ступеня вини, попередньої поведінки порушника та розміру завданих державі та іншим особам збитків.

Відповідно до статті 85 Дисциплінарного статуту Збройних Сил України, затвердженого Законом України від 24.03.1999 №551-XIV (далі - Дисциплінарний статут), службове розслідування призначається письмовим наказом командира (начальника), який прийняв рішення притягти військовослужбовця до дисциплінарної відповідальності. Воно може бути проведено особисто командиром (начальником), доручено військовослужбовцю офіцерського складу, а в разі вчинення правопорушення військовослужбовцем рядового, сержантського (старшинського) складу - також військовослужбовцю сержантського (старшинського) складу.

З матеріалів справи судом встановлено, що 15.12.2023 Адміністрацією Державної прикордонної служби України видано наказ від 15.11.2023 № 114 «Про підготовку особового складу Державної прикордонної служби України у 2024 році».

У відповідності до зазначеного наказу Адміністрації Державної прикордонної служби України від 15.11.2023 № 114 «Про підготовку особового складу Державної прикордонної служби України у 2024 році» в Ліцеї видано наказ від 05.12.2023 № 486- АГ «Про підготовку особового складу Ліцею у 2024 році».

15.01.2024 на нараді командування Військового ліцею, начальником ліцею полковником ОСОБА_2 у відповідності до наказу Адміністрації Державної прикордонної служби України від 15.11.2023 № 114 та наказу Ліцею від 05.12.2023 № 486-АГ визначене завдання в термін до 31.01.2024 керівникам (начальникам) структурних підрозділів здійснити особистий запис та забезпечити запис підлеглого офіцерського складу на дистанційне навчання (курси - «Національної академії, Ліцею та навчальних закладів Держприкордонслужби»).

20.05.2024 на нараді командування Військового ліцею начальником Ліцею полковником ОСОБА_2 визначено завдання заступнику начальника ліцею з навчальної роботи полковнику ОСОБА_4 здійснити контроль за проходженням тестування дистанційного навчання та тестування за І півріччя. Вказане рішення зафіксоване протоколом наради командування ОСОБА_5 від 20.05.2024 №08/41/24-Вн.

Відповідно до визначеного начальником ліцею завдання, 28.05.2024 від заступника начальника ліцею з навчальної роботи полковника ОСОБА_6 надійшов рапорт № 03/2203/24-Вн про те, що за результатами проведеного контролю за проходженням дистанційного навчання та тестування за І півріччя 2024 року виявлено, що перший заступник начальника ліцею полковник ОСОБА_7 , за відсутності об`єктивних обставин, які б унеможливлювали належне виконання рішення начальника ліцею, визначеного на нараді командування 15.01.2024 та зафіксованого протоколом № 08/5/24-Вн., не здійснив запису на навчальний курс «Професійна (теоретична) підготовка офіцерського складу Національної академії, Ліцею та навчальних закладів Держприкордонслужби» в ресурсі дистанційного навчання за посиланням http://gedn.dpsu., та не пройшов контрольне тестування за перше півріччя 2024 року по даному курсу навчання.

Відповідно до процедури первинного розгляду даного рапорту в системі електронного документообігу вказаного рапорту, начальник ліцею полковник ОСОБА_8 наклав електронну резолюцію наступного змісту, головним виконавцем якої визначено полковника ОСОБА_3 : «доповісти письмово до 17.00 30.05.2024 причину невиконання рішень наради командування, а саме: неподання заявки навчатись; відсутність доповіді щодо неможливості записатись на курс; відсутність результатів дистанційного навчання за І півріччя».

30.05.2024 полковник ОСОБА_7 подав рапорт (№ 02/2252/24-Вн), в якому він зазначив про те, що в його діях «немає не виконання рішень наради командування, отже жодних причин не існує». Також, зазначив, що з питань підготовки він керується та діє у відповідності до вимог наказу Державного ліцею - інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою «Кадетський корпус» ім. І.Г. Харитоненка Державної прикордонної служби України від 05.12.2023 року № 486-аг.

За результатами розгляду рапорту полковника ОСОБА_3 , 31 травня 2024 року начальником ліцею полковником ОСОБА_2 видано наказ № 190-АГ, яким на першого заступника начальника ліцею полковника ОСОБА_3 накладено дисциплінарне стягнення у вигляді догани.

Відповідно до статті 45 Дисциплінарного статуту у разі невиконання (неналежного виконання) військовослужбовцем своїх службових обов`язків порушення військовослужбовцем військової дисципліни або громадського порядку командир повинен нагадати йому про обов`язки служби, а за необхідності - накласти дисциплінарне стягнення.

Згідно з статтею 48 Дисциплінарного статуту на військовослужбовців можуть бути накладені такі дисциплінарні стягнення: а) зауваження; б) догана; в) сувора догана; г) позбавлення чергового звільнення з розташування військової частини чи з корабля на берег (стосовно військовослужбовців строкової військової служби та курсантів вищих військових навчальних закладів, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти); ґ) попередження про неповну службову відповідність (крім осіб рядового складу строкової військової служби); д) пониження в посаді; е) пониження у військовому званні на один ступінь (стосовно осіб сержантського (старшинського) та офіцерського складу); є) пониження у військовому званні з переведенням на нижчу посаду (стосовно військовослужбовців сержантського (старшинського) складу); ж) звільнення з військової служби через службову невідповідність (крім осіб, які проходять строкову військову службу, військову службу за призовом під час мобілізації на особливий період, військову службу за призовом осіб офіцерського складу, а також військовозобов`язаних під час проходження навчальних (перевірочних) і спеціальних зборів та резервістів під час проходження підготовки та зборів).

Статтею 97 Дисциплінарного статуту визначено, що про накладені дисциплінарні стягнення військовослужбовцям може бути оголошено особисто, у письмовому наказі (розпорядженні), на нараді чи перед строєм військовослужбовців, які мають військові звання (обіймають посади) не нижче за військове звання (посаду) військовослужбовця, який вчинив правопорушення.

Відповідно до статті 87 Дисциплінарного статуту дисциплінарне стягнення має бути накладене не пізніше ніж за 10 діб від дня, коли командирові (начальникові) стало відомо про правопорушення, а у разі провадження службового розслідування - протягом місяця від дня його закінчення, не враховуючи часу перебування військовослужбовця на лікуванні або у відпустці. Під час накладення дисциплінарного стягнення командир не має права принижувати гідність підлеглого.

Суд встановив, що з рапорту заступника начальника ліцею з навчальної роботи полковника ОСОБА_6 від 28.05.2024 № 03/2203/24-Вн начальник ліцею полковник ОСОБА_8 дізнався про невиконання позивачем наказу Адміністрації Державної прикордонної служби України від 15.11.2023 № 114 та наказу Ліцею від 05.12.2023 № 486-АГ, а саме про те, що перший заступник начальника ліцею полковник ОСОБА_7 , за відсутності об`єктивних обставин, які б унеможливлювали належне виконання рішення начальника ліцею, визначеного на нараді командування 15.01.2024 та зафіксованого протоколом № 08/5/24-Вн., не здійснив запису на навчальний курс «Професійна (теоретична) підготовка офіцерського складу Національної академії, Ліцею та навчальних закладів Держприкордонслужби» в ресурсі дистанційного навчання за посиланням http://gedn.dpsu., та не пройшов контрольне тестування за перше півріччя 2024 року по даному курсу навчання.

Отже, дисциплінарне стягнення «догана» на позивача накладено наказом начальника Військового ліцею Державної прикордонної служби України від 31.05.2024 №190-АГ в межах десятиденного строку, визначеного статтею 87 Дисциплінарного статуту.

Доводи позивача про те, що він не є субєктом правопорушення, оскільки не є керівником (начальником) структурного підрозділу, є безпідставними з урахуванням такого.

Пунктом 16 постанови Кабінету Міністрів України від 30 червня 2021 року № 672 «Про затвердження Положення про військовий (військово-морський, військово - спортивний) ліцей, ліцей із посиленою військово-фізичною підготовкою» (далі - ПКМУ № 672) визначено, що для забезпечення управління освітнім та виховним процесом та організації повсякденної діяльності ліцею в його штаті (штатному розписі) передбачаються посади заступників начальника (керівника) ліцею відповідно до типових нормативів штатних посад.

Відповідно до пункту 17 ПКМУ № 672, на посаду заступника начальника (керівника) ліцею може бути призначений військовослужбовець або така посада може бути заміщена в установленому законодавством порядку цивільною особою, яка вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра та стаж педагогічної роботи не менше двох років, фізичний і психічний стан якої дозволяє провадити професійну діяльність.

Повноваження заступника начальника (керівника) ліцею визначаються статутом ліцею. Функціональні обов`язки (посадові інструкції) заступника начальника (керівника) розробляються в установленому законодавством порядку і затверджуються начальником (керівником) ліцею.

Відповідно до пункту 11 розділу V «Управління ліцеєм» Статуту військового ліцею Державної прикордонної служби України, затвердженого наказом Адміністрації Державної прикордонної служби України від 10.12.2023 № 127 (далі - Статут ліцею) передбачено що «Перший заступник начальника Ліцею підпорядковується начальнику Ліцею та є прямим начальникам для всього особового складу, за винятком військовослужбовців та працівників, які відповідно до своїх посадових інструкцій безпосередньо підпорядковуються начальнику Ліцею, за відсутності начальника Ліцею виконує його обов`язки.

Перший заступник начальника Ліцею відповідає: за виконання завдань бойової та мобілізаційної готовності, визначених Ліцею; організацію службової та повсякденної діяльності Ліцею; організацію та здійснення заходів щодо охорони службової інформації (державної таємниці); стан обліку особового складу Ліцею; військово-професійну орієнтацію особового складу Ліцею, дотримання правил безпеки під час занять та в повсякденній діяльності; спортивну роботу, успішне виконання завдань Ліцеєм з питань військової й фізичної підготовки, за організацію та якість проведення занять з ліцеїстами з курсу «Захист України» та під час військово-польового збору, за проведення занять з професійної підготовки з офіцерами Ліцею, за організацію внутрішньої служби; створення навчально-матеріальної бази з військової й фізичної підготовки, удосконалення та утримання її в належному стані; додержання дисципліни та внутрішнього порядку в Ліцеї; організацію та стан пожежної безпеки в Ліцеї.».

Пунктом 10 розділу V Статуту ліцею визначено, що безпосереднє керівництво навчальним, методичним, виховним, адміністративно-господарським та іншими напрямами діяльності Ліцею здійснюють заступники начальника Ліцею, керівники структурних підрозділів відповідно до розподілу функціональних обов`язків (посадових інструкцій) між ними.

Пунктом 1 наказу Ліцею від 18.10.2023 № 421-АГ «Про визначення повноважень та належної координації діяльності підпорядкованих підрозділів» затверджено організаційну структуру розподілу та делегування повноважень Ліцею, відповідно до якої першому заступнику начальника ліцею підпорядковані наступні підрозділи: група контролю та документального забезпечення; відділення забезпечення навчального процесу; група воєнізованої охорони.

Вищезазначений наказ погоджений першим заступником начальника ліцею полковником ОСОБА_9 18.10.2023 шляхом проставлення особистого підпису на зворотній стороні наказу.

Таким чином, враховуючи комплексний аналіз нормативно-правової бази, положень Статуту Військового ліцею Державної прикордонної служби України, наказу Ліцею від 18.10.2023 № 421-АГ «Про визначення повноважень та належної координації діяльності підпорядкованих підрозділів», суд дійшов висновку, що позивач, полковник ОСОБА_7 , перебуваючи на посаді першого заступника начальника ліцею, є керівником структурного підрозділу, його посадовий статус та функціональні обов`язки повністю відповідають всім юридичним та організаційним критеріям, що характеризують керівника структурного підрозділу, зокрема, він здійснює безпосереднє керівництво підпорядкованими йому підрозділами, має чітко визначені управлінські повноваження та несе персональну відповідальність за ключові напрямки діяльності ліцею.

Також, суд звертає увагу, на те, що із комплексного аналізу наказу Адміністрації Державної прикордонної служби України від 15.11.2023 № 114 «Про підготовку особового складу Державної прикордонної служби України у 2024 році» та наказу Ліцею від 05.12.2023 № 486-АГ «Про підготовку особового складу Ліцею у 2024 році» обов`язок щодо реєстрації на дистанційне навчання та його проходження не обмежувався виключно керівниками структурних підрозділів, а поширювався на всіх військовослужбовців офіцерського складу ліцею без винятку.

Тобто, позивач, як перший заступник начальника ліцею, не лише підпадав під дію наказу, як керівник структурного підрозділу, але й був зобов`язаний виконати його як військовослужбовець офіцерського складу, незалежно від своєї посади.

Таким чином, посилання позивача щодо непоширення на нього обов`язку щодо реєстрації на дистанційне навчання та проходження дистанційного навчання є необґрунтованими.

Щодо доводів позивача про не проведення службового розслідування, суд зазначає таке.

Відповідно до статті 84 Дисциплінарного статуту прийняттю рішення командиром про накладення на підлеглого дисциплінарного стягнення може передувати службове розслідування. Воно проводиться з метою уточнення причин і умов, що сприяли вчиненню правопорушення, та ступеня вини.

Зі змісту цієї норми слідує, що призначення службового розслідування є правом, а не обов`язком командира, і здійснюється виключено з метою уточнення причин і умов, що сприяли вчиненню правопорушення, та ступеня вини. При цьому, начальник ліцею полковник ОСОБА_8 отримав відомості щодо ситуації з рапорту заступника начальника ліцею з навчальної роботи полковника ОСОБА_6 від 28.05.2024 № 03/2203/24-Вн.

Разом з тим, суд враховує, що позивач не вказує, які саме обставини, на його думку, потребували додаткового вивчення шляхом проведення службового розслідування.

Таким чином, аргументи позивача щодо необхідності проведення службового розслідування є необґрунтованими. Оскільки не було призначено службове розслідування, безпідставними є посилання позивача на Порядок проведення службового розслідування в Державній прикордонній службі України, затверджений наказом Міністерства внутрішніх справ України від 08.11.2021 №815, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 14.01.2022 за №39/37375, та на положення Дисциплінарного статуту, які регламентують процедуру проведення службового розслідування.

Інші доводи та заперечення сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують.

Слід зазначити, що згідно з пунктом 58 рішення Європейського суду з прав людини у справі "Серявін та інші проти України" від 10.02.2010 у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 09.12.1994).

За нормами частин 1 та 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідач спростував, а позивач не підтвердив правомірність заявлених позовних вимог, а тому, в їх задоволенні слід відмовити.

Враховуючи положення статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України та відсутність підстав для задоволення позовних вимог, звільнення позивача від сплати судового збору, розподіл судових витрат не здійснюється.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Військового ліцею Державної прикордонної служби України про визнання протиправним та скасування наказу - відмовити.

Судові витрати в порядку статті 139 КАС України розподілу між сторонами не підлягають.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідач:Військовий ліцей Державної прикордонної служби України (вул. Озерна, 14, м. Хмельницький, Хмельницький р-н, Хмельницька обл., 29015 , код ЄДРПОУ - 38245193)

Головуючий суддя І.І. Тарновецький

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.01.2025
Оприлюднено22.01.2025
Номер документу124536170
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них

Судовий реєстр по справі —560/9571/24

Рішення від 17.01.2025

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 18.07.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 05.07.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні