Справа № 214/6539/24
Р І Ш Е Н Н Я
Іменем України
14 січня 2025 року м. Кривий Ріг
Саксаганський районний суд м. Кривого Рогу Дніпропетровської області у складі:
головуючого судді Євтушенка О.І.,
за участю:
секретаря судового засідання Пугача Р.С.,
представника позивача Пилипенко О.В.,
відповідача ОСОБА_1 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу №214/6539/24 за позовною заявоюУправління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Саксаганської районної у місті ради до ОСОБА_1 про стягнення неправомірно отриманої грошової допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам,-
Представники: від позивача Сидоренко С.В., Пилипенко О.В.,
ВСТАНОВИВ:
Заступник начальникаУправління праціта соціальногозахисту населеннявиконавчого комітетуСаксаганської районноїу містіради СидоренкоС.В. звернулася до суду з позовною заявою 29.07.2024, в якій просила суд стягнути з ОСОБА_1 на користь Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Саксаганської районної у місті ради грошові кошти в сумі 8000 грн., виплачені у вигляді допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам.
Пред`явлені вимоги мотивовано тим, що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , має зареєстроване місце проживання за адресою: АДРЕСА_1 . Із 21.10.2022 вона перебуває на обліку в управлінні праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Саксаганської районної у місті ради як внутрішньо переміщена особа. Так, 25.10.2022 ОСОБА_1 подала власноруч заповнений нею бланк заяви про надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам за встановленою формою. Зазначена заява була зареєстрована управлінням за №9112 та взята в обробку і подальше опрацювання, а відомості про отримувача допомоги занесені до Єдиної інформаційної системи соціальних допомог. Відповідно до Порядку надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, затвердженого постановою КМУ від 20.03.2022 №332 (зі змінами), допомога надається особам, які перемістилися з тимчасово окупованої території адміністративно-територіальних одиниць, де проводяться бойові дії та що визначені в переліку адміністративно-територіальних одиниць, на території яких платникам єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, які перебувають на обліку на відповідній території, може надаватися допомога в рамках програми «єПідтримка». Допомога призначається на кожну внутрішньо переміщену особу, відомості про яку включено до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб у таких розмірах: для осіб з інвалідністю та дітей 3 000 грн.; для інших осіб 2 000 грн., виплачується за повний місяць незалежно від дати звернення за її наданням.
Відповідно до заяви ОСОБА_1 від 25.10.2022, рішенням про призначення допомоги переміщеним особам на проживання від 08.11.2022 №1420108490-2022-3 останній було призначено щомісячну допомогу у розмірі 2000 грн. з окупованої території КОАТУУ1225855106 АДРЕСА_1 , починаючи з 01.10.2022 включно. У зв`язку з міграцією особових справ одержувачів допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам до середовища Єдиної інформаційної системи соціальної сфери особовій справі ОСОБА_1 було присвоєно ІД 1294143, ідентифікатор особи 1512420000142010849000. Відповідно до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 06.03.2023 №80 «Про затвердження Переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або перебувають у тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні)» з 01.04.2023 Широківська територіальна громада виключена із переліку громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебуваються у тимчасовій окупації. У зв`язку із цим, 11.07.2023 в ході верифікації одержувачів грошової допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам на відповідність вимогам Порядку надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, затвердженого постановою КМУ від 20.03.2022 №332 (зі змінами), з урахуванням змін у Переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або перебувають у тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), встановлено надмірне перерахування ОСОБА_1 грошової допомоги у загальному розмірі 8000 грн. за період з квітня по липень 2023 року включно. 13.07.2023 управлінням сформовано письмову вимогу про повернення неправомірно отриманих коштів повідомлення про припинення виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам з пропозицією ОСОБА_1 повернути неправомірно отримані нею кошти в сумі 8000 грн. на рахунок Міністерства соціальної політики України до 31.08.2023. У зв`язку з відсутністю ОСОБА_1 за фактичним місцем перебування як внутрішньо переміщеної особи ( АДРЕСА_2 ), зазначеним у довідці від 21.10.2022 №1242-5002261823 19.07.2023 управлінням за адресою зареєстрованого місця проживання їй направлено лист-повідомлення про припинення виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам з пропозицією повернути неправомірно отримані кошти. Оскільки у добровільному порядку надмірно виплачені кошти відповідач не повернула, тому управління вимушене звернутися до суду.
Ухвалою суду від 02.09.2024 позовну заяву прийнято до розгляду з відкриттям спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін.
Ухвалою суду від 14.01.2025, постановленою без виходу до нарадчої кімнати, поновлено відповідачеві процесуальний строк на подання відзиву, а відзив прийнято з долученням до матеріалів справи.
Правом на подання відзиву на позов представник позивача не скористалась, клопотань про надання строку на це не заявляла.
Присутня в судовому засіданні представник позивача ОСОБА_2 на задоволенні позовних вимог наполягала з підстав, викладених у позові. Додатково зазначила, що ОСОБА_1 знята з обліку ВПО на підставі поданої нею заяви від 14.08.2024 у зв`язку з поверненням до місця реєстрації. Факт відсутності ОСОБА_1 за місцем перебування, зазначеним при постановці її на облік як внутрішньо переміщеної особи було виявлено ще у липні 2023 року при виході спеціалістів управління за адресою: АДРЕСА_2 з наміром вручити їй вимогу про повернення неправомірно отриманих коштів повідомлення про припинення виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам. Факт відсутності відповідача за вказаною адресою зафіксовано в акті. При цьому, вимогу про повернення неправомірно отриманих коштів повідомлення про припинення виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам було направлено ОСОБА_1 за адресою її зареєстрованого місця проживання: АДРЕСА_1 , яке вона отримала особисто 28.07.2023, на підтвердження чому представник надала докази направлення засобами поштового зв`язку та роздруківку із сайту Укрпошта за результатами пошуку поштового відправлення за трекінгом. На переконання представника, грошові кошти у вигляді допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам за період з квітня до липня 2023 року ОСОБА_1 отримала без законних підстав, а тому має їх повернути. Додатково представник зауважила, що факт безпідставного отримання відповідачем коштів було виявлено управлінням 11.07.2023 саме в ході опрацювання результатів верифікації, які надійшли від Міністерства соціальної політики України та Міністерства фінансів України. Самостійно без запиту Міністерства соціальної політики України управління не вправі проводити такі верифікації.
Відповідач ОСОБА_1 у судовому засіданні заперечувала проти задоволення позовних вимог з підстав, викладених у відзиві. Зазначила, що виплати у вигляді допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам за період з квітня до липня 2023 року вона дійсно отримувала, проведені вони були управлінням праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Саксаганської районної у місті ради на підставі діючих рішень цього органу. Повідомлення про припинення виплат до 13.07.2023 вона не отримувала. Вважає, що такі виплати вона отримала правомірно, діючи добросовісно, а тому в силу ст.1212 ЦК України підстави для їх повернення, а також стягнення з неї у судовому порядку, відсутні. Зауважила, що відповідальність за несвоєчасне повідомлення про зміну статусу або припинення виплат лежить на органі, що їх нараховує. Постанова КМУ №505 від 01.10.2014 визначає порядок виплати допомоги та обов`язок органів соціального захисту населення інформувати отримувачів про будь-які зміни. У разі затримки інформування отримувач продовжує вважатись правомірним отримувачем виплат до момент офіційного припинення виплат. До того ж відповідно до п.3 Постанови КМУ №332 від 20.03.2022 допомога на проживання надається на підставі внесення до Переліку відповідних територій. ОСОБА_1 зауважила, що допомогу вона отримувала, коли рішення про виключення території, з якої вона виїхала, ще не було офіційно доведене до її відома. Вважає, що в силу ст.58 Конституції України, виключення території з Переліку у квітні 2023 року не може мати зворотної сили для виплат, отриманих нею до прийняття рішення про припинення їх виплати 13.07.2023. Якщо вона отримала виплати через несвоєчасну реакцію органу соціального захисту населення, то відповідальність лежить на державі, а не на ній.
Інших заяв, клопотань від учасників справи не надходило. Інші процесуальні дії не вчинялись.
Суд, вислухавши пояснення учасників справи, врахувавши їх позицію по суті позовних вимог, дослідивши письмові матеріали цивільної справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, застосувавши до спірних правовідносин відповідні норми матеріального права, встановив такі фактичні обставини та відповідні їм правовідносини.
Відповідно до ст.1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.
Судом встановлено, що відповідно до довідки від 21.10.2022 №1242-55002261823, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , взята на облік як внутрішньо переміщена особа. Її зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 ; фактичне місце проживання/перебування як внутрішньо переміщеної особи зазначене за адресою: АДРЕСА_2 .
25.10.2022 ОСОБА_1 звернулася до управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Саксаганської районної у місті ради із заявою №9112 про надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, в якій власноруч зазначила адресу її зареєстрованого місця проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, звідки вона перемістилася, та адресу, куди вона перемістилася, а також вказала номер банківського рахунку для отримання допомоги. У заяві ОСОБА_1 зазначила про ознайомлення з умовами надання допомоги.
Призначення та виплата допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам регламентовано Порядком надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, затвердженимпостановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2022 №332 «Деякі питання виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам» (зі змінами).
Відповідно до п.2 Порядку від 20.03.2022 №332 (в редакції, що діяла на час призначення допомоги ОСОБА_1 ) допомога надається особам, які перемістилися з тимчасово окупованої території Російською Федерацією території України, а також території адміністративно-територіальних одиниць, де проводяться бойові дії та що визначені впереліку адміністративно-територіальних одиниць, на території яких платникам єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, які перебувають на обліку на відповідній території, може надаватися допомога в рамках Програми єПідтримка, затвердженому розпорядженням Кабінету Міністрів України від 06.03.2022 №204.
Як слідує з п.3 Порядку від 20.03.2022 №332 (в редакції, що діяла на час призначення допомоги ОСОБА_1 ), допомога надається щомісячно з місяця зверненнядо квітня 2022 року включнона кожну внутрішньо переміщену особу, відомості про яку включено до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб, у таких розмірах: для осіб з інвалідністю та дітей 3 000 грн.; для інших осіб 2 000 грн. Допомога виплачується за повний місяць незалежно від дати звернення за її наданням.
У цьому ж Порядку наведений перелік документів та процедура їх оформлення уповноваженим органом.
Рішенням управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Саксаганської районної у місті ради від 08.11.2022 №1420108490-2022-3 ОСОБА_1 призначено допомогу переміщеним особам на проживання в розмірі 2 000 грн. на період з 01.10.2022.
Із роздруківок з програми Єдиної інформаційної системи соціальної сфери, наданих позивачем, видно, що допомога відповідачу призначена саме з 01.10.2022 та виплати проведено щомісячно по 2000 грн. до липня 2023 року. У зв`язку з міграцією особових справ одержувачів допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам до середовища Єдиної інформаційної системи соціальної сфери особовій справі ОСОБА_1 було присвоєно ІД 1294143, ідентифікатор особи 1512420000142010849000.
Як зазначено позивачем, під час відпрацювання рекомендацій Мінфіну по верифікації даних з метою запобігання переплати бюджетних коштів, 11.07.2023 в ході проведення верифікації одержувачів грошової допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам на відповідність Порядку надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, затвердженого постановою КМУ від 20.03.2022 №332 (зі змінами), з урахуванням змін у Переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або перебувають у тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), відносно ОСОБА_1 по призначеній допомозі виявлено невідповідність: зареєстроване місце проживання особи, яка є отримувачем допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, не входить до Переліку територій, на який ведуться (велися) бойові діїабо які перебуваються у тимчасовій окупації. Прийнято рішення про припинення здійснення державної виплати.
Так, відповідно до Наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 06.03.2023 №80 «Про затвердження Переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні)» з 01.04.2023 Широківська територіальна громада виключена із переліку громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебуваються у тимчасовій окупації.
Вказані обставини та факти є загальновідомими, вони доводились органами державної влади, засобами масової інформації до необмеженого кола осіб через медіа, телебачення, у мережі інтернет, а тому відповідно до ч.3 ст.82 ЦПК України вони не тільки не потребують доказування в ході розгляду справи, а й доведення до відома самої ОСОБА_1 в окремому порядку. Варто додати, що загальновідомі факти це обставини, які відомі широкому колу осіб, у тому числі й складу суду. Вони не потребують доказування, тому що об`єктивність їх існування очевидна, це переважно не дії, а події; загальна відомість фактів залежить від часу виникнення й поширеності на певну територію. До того ж сама ОСОБА_1 , будучи внутрішньо переміщеною особою з Широківської територіальної громади, де має зареєстроване місце проживання з 14.02.2001, з об`єктивних причин мала проявляти інтерес до цієї території, що там відбувається, а відтак її посилання про необізнаність з тим, що з 01.04.2023 Широківська територіальна громада виключена із переліку громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебуваються у тимчасовій окупації, суд розцінює як намір ввести суд в оману з прагматичних міркувань та свідчення недобросовісної поведінки.
Відповідно до довідки управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Саксаганської районної у місті ради від 25.03.2024 про отримання (неотримання) допомоги, ОСОБА_1 з 01.04.2023 до 31.07.2023 отримала допомогу на проживання внутрішньо переміщеним особам у розмірі по 2000 грн. щомісячно, що загалом становить 8000 грн.
13.07.2023 управлінням праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Саксаганської районної у місті ради сформовано повідомлення про припинення виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам з пропозицією ОСОБА_1 повернути неправомірно отримані нею кошти в сумі 8000 грн. на рахунок Міністерства соціальної політики України до 31.08.2023. Повідомлення направлене на адресу відповідача рекомендованим поштовим повідомленням 19.07.2023 (трекінг №5003600570681) за адресою зареєстрованого місця проживання ( АДРЕСА_1 ), та вручене їй особисто 28.07.2023. Вручити повідомлення за адресою фактичного проживання відповідача як внутрішньо переміщеної особи не виявилось можливим у зв`язку з її відсутністю, що зафіксовано у письмових поясненнях головного спеціаліста управління ОСОБА_3 від 14.07.2023.
Крім того, 14.08.2024 в ході проведення комісійної перевірки задля обстеження матеріально-побутових умов фактично місця проживання ОСОБА_1 за адресою перебування як внутрішньо переміщеної особи ( АДРЕСА_3 ) факт її проживання за цією адресою в черговий раз не підтвердився, що зафіксовано в акті №345/62.
Посилання відповідача на той факт, що за вищевказаною адресою вона періодично мешкала, сплачувала орендну плату, житлово-комунальні послуги, а за зареєстрованим місцем мешкання вимушена була періодично виїздити з особистих обставин (догляд за хворою матір`ю) суд оцінює критично з огляду на відсутність належних та допустимих доказів, які б могли підтвердити ці обставини та спростувати обсяг наданих позивачем доказів, які в сукупності доводять зворотне.
Відповідно до п.29 Порядку від 20.03.2022 №332 (зі змінами), у разі неправомірної або повторної виплати отримувачу допомоги за певний період суми такої виплаченої допомоги повертаються отримувачем добровільно або за вимогою органу соціального захисту населення. Орган соціального захисту населення з моменту виявлення факту надміру перерахованої (виплаченої) допомоги визначає обсяг неправомірно або повторно отриманих коштів та протягом 30 робочих днів повідомляє про це уповноваженій особі або отримувачу шляхом надсилання повідомлення з використанням засобів поштового/електронного зв`язку (із застосуванням засобів електронного сповіщення Єдиної системи (за технічної можливості) / засобами мобільного зв`язку, які забезпечують фіксацію повідомлення або виклику. Орган соціального захисту населення має право здійснити перерахунок надміру виплачених коштів допомоги отримувачу за рахунок наступних виплат. У разі неповернення надміру виплачених коштів добровільно в установлені строки орган соціального захисту населення вирішує питання про їх стягнення в судовому порядку.
Оскільки повідомлення з вимогою повернути кошти залишилось поза увагою відповідача, жодних повернень від отримувача допомоги не здійснювалось, тому позивач звернувся до суду. До того ж позиція відповідача, яка вважає, що виплати отримала на законних підставах, діючи добросовісно та законно, визначають наявність між сторонами спору.
Загальні підстави для виникнення зобов`язання у зв`язку з набуттям, збереженням майна без достатньої правової підстави визначені нормами глави 83 ЦК України.
Відповідно до ст.1212 ЦК України, особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала.
Положення даної статті застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідком подій. За правовою природою конструкція зобов`язання, що виникає з безпідставного набуття майна, є формою реалізації охоронного правовідношення та виконує компенсаторну функцію. Отримання майна, набутого без підстави, призводить до реституційного ефекту, прямо протилежного тому, що передбачено договором. Загальною ознакою кондикції є відсутність правової підстави для утримання майна, набутого особою, до якої потерпілий звертається з кондикційним позовом. Набуття майна визнається безпідставним, якщо його правова підстава відпала згодом. Відпадіння правової підстави полягає у зникненні обставин, на яких засновувалась юридична обґрунтованість набуття (збереження) майна.
У постанові Великої Палати Верховного Суду від 16.01.2019 у справі №753/15556/15-ц викладено позицію про те, що зобов`язання з повернення безпідставного набуття, збереження майна виникають за наявності трьох умов: а) набуття або збереження майна; б) набуття або збереження за рахунок іншої особи; в) відсутність правової підстави для набуття або збереження майна. Відсутність правової підстави це такий перехід майна від однієї особи до іншої, який або не ґрунтується на прямій вказівці закону, або суперечить меті правовідношення і його юридичному змісту. Тобто відсутність правової підстави означає, що набувач збагатився за рахунок потерпілого поза підставою, передбаченою законом, іншими правовими актами чи правочином. Набуття чи збереження майна буде безпідставним не тільки за умови відсутності відповідної підстави з самого початку при набутті майна, а й тоді, коли первісно така підстава була, але у подальшому відпала.
Згідно з висновками, викладеними у постанові Верховного Суду від 28.01.2020 у справі №910/16664/18: «Сутність зобов`язання із набуття, збереження майна без достатньої правової підстави полягає у вилученні в особи набувача частини її майна, що набута поза межами правової підстави, у випадку якщо правова підстава переходу відпала згодом, або взагалі без неї якщо майновий перехід не ґрунтувався на правовій підставі від самого початку правовідношення, та передання майна тій особі потерпілому, яка має належний правовий титул на нього».
Згідно із п.1 ч.1 ст.1215 ЦК України, не підлягає поверненню безпідставно набуті заробітна плата і платежі, що прирівнюються до неї, пенсії, допомоги, стипендії, відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю, аліменти та інші грошові суми, надані фізичній особі як засіб до існування, якщо їх виплата проведена фізичною або юридичною особою добровільно, за відсутності рахункової помилки з її боку і недобросовісності з боку набувача.
Натомість правильність виконаних розрахунків, за якими була проведена виплата, а також добросовісність набувача презюмуються. Тому законодавець пов`язує повернення надмірно отриманих коштів, наданих у вигляді щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, саме з недобросовісністю набувача, яку, згідно із ст.81 ЦПК України, має довести позивач.
Обов`язок щодо надання достовірної інформації при поданні заяви про призначення щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, покладено на отримувача такої допомоги.
Механізм повернення надмірно отриманих коштів у виді допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, передбачає стягнення зазначених сум лише у випадку, якщо така надмірна виплата відбулась з вини отримувача такої допомоги.
Підсумовуючи вищенаведене, суд вважає, що відповідач ОСОБА_1 об`єктивно знала про обставини, що можуть вплинути на отримання щомісячної допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам та повернулася проживати за зареєстрованим місцем проживання на території Широківської ТГ Дніпропетровської області, про що повідомила позивача лише 14.08.2024 шляхом подання заяви про зняття її з обліку ВПО, тобто після припинення їй виплат. Із урахуванням вказаного та того, що з 01.04.2023 Широківська територіальна громада виключена із переліку громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебуваються у тимчасовій окупації, що виключає можливість виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам та в силу ст.1212 ЦК України визначає обов`язок ОСОБА_1 повернути отримані нею кошти за період з 01.04.2023 до 31.07.2023 з огляду на зникнення підстави, на якій вони були набуті, тому кошти у розмірі 8 000 грн. підлягають безумовному поверненню відповідачем позивачеві, як набуті без достатньої правової підстави. Вказані обставини визначають наявність підстав для задоволення позовних вимог.
Посилання відповідача у своєму відзиві на постанову КМУ №505 від 01.10.2014 «Про надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг» суд залишає поза увагою з огляду на те, що вказаний урядовий нормативно-правовий акт втратив чинність з прийняттям КМУ постанови від 20.03.2022 №332 «Деякі питання виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам», якою затверджено діючий Порядок надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам.
Вирішуючи питання розподілу судових витрат згідно зі ст.141 ЦПК України, суд враховує задоволення позовних вимог у повному обсязі на користь позивача, а тому вважає за необхідне стягнути з відповідача ОСОБА_1 на користь управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Саксаганської районної у місті ради 3028 грн. 00 коп. в рахунок відшкодування витрат по сплаті судового збору.
Керуючись ст.ст.4, 5, 13, 19, 76-81, 89, 95, 133, 141, 258-259, 263-265, 354, 355 ЦПК України суд, -
УХВАЛИВ:
Позовні вимогиУправління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Саксаганської районної у місті ради до ОСОБА_1 про стягнення неправомірно отриманої грошової допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1 на користьУправління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Саксаганської районної у місті радинеправомірно отриману грошову допомогу на проживання внутрішньо переміщеним особам в сумі 8 000 грн. 00 коп., виплачену за період з квітня до липня 2023 року, а також 3 028 грн. 00 коп. в рахунок відшкодування витрат по сплаті судового збору.
Рішення може бути оскаржено безпосередньо до Дніпровського апеляційного суду протягом 30 днів з дати складання повного судового рішення шляхом подання апеляційної скарги. Рішення набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги усіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження, або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відомості про сторін:
Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Саксаганської районної у місті ради, код ЄДРПОУ 05411280, юридична адреса: Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, вул.Григорія Богослова Святителя(до перейменування вул. Софії Перовської), буд.16-а.
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , адреса реєстрації місця проживання: АДРЕСА_1 .
Повне рішення суду складено 20.01.2025.
Суддя О.І. Євтушенко
Суд | Саксаганський районний суд м.Кривого Рогу |
Дата ухвалення рішення | 14.01.2025 |
Оприлюднено | 22.01.2025 |
Номер документу | 124541223 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про відшкодування шкоди, з них |
Цивільне
Саксаганський районний суд м.Кривого Рогу
Євтушенко О. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні