Єдиний унікальний номер 728/3206/24
Номер провадження 2-а/728/8/25
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 січня 2025 року місто Бахмач
Бахмацький районний суд у складі
головуючого судді Сороколіта Є.М.
за участі:
секретаря судового засідання - Кирути Л.І.,
а також
позивача - не з`явися,
представника позивача - адвоката Ковалюха В.М.,
відповідача - не з`явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Бахмачі адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_2 , ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) про скасування постанови по справі про адміністративне правопорушення, негайно після закінчення судового розгляду, перебуваючи у нарадчій кімнаті, ухвалив рішення про таке.
І. Рух справи.
1. Ухвалою Бахмацького районного суду (далі також - Суд) від 30.12.2024 № 728/3206/24 позовну заяву від 26.12.2024 подану адвокатом Ковалюхом Василем Миколайовичем, який здійснює представництво інтересів ОСОБА_1 (далі також - Позивач), до ІНФОРМАЦІЯ_1 (далі також - Відповідач, ІНФОРМАЦІЯ_2 ) про скасування постанови начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 від 09.12.2024 № 120, згідно з якою на Позивача накладено адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 17 000,00 грн (сімнадцять тисяч гривень) за порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію на підставі положень частини третьої статті 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - також КУпАП), і закриття провадження у справі, залишено без руху у зв`язку з неповною сплатою судового збору, оскільки Суд вважав, що це позовна заява майнового характеру, яка подана до адміністративного суду фізичною особою, і розмір судового збору становить відповідно 1 відсоток ціни позову, але не менше 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та не більше 5 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а також некоректністю формулювання обраного способу захисту порушеного права.
2. Враховуючи усунення виявлених недоліків, ухвалою Суд від 02.01.2025 № 728/3206/24 відкрито провадження у справі та прийнято до розгляду вищезгадану позовну заяву у новій редакції. З урахуванням вимог статті 286 Кодексу адміністративного судочинства України (далі також - КАС України), постановлено здійснювати розгляд цієї справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін, призначено проведення судового засідання з розгляду справи по суті на 09.01.2025 об 11 год 00 хв.
3. У судовому засіданні 09.01.2025 вирішено питання про поновлення пропущеного процесуального строку, а саме - строку на оскарження постанови начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 від 09.12.2024 № 120, та протокольною ухвалою було оголошено перерву до 15 год 00 хв 20.01.2025 на підставі положень частини шостої статті 194 КАС України, з урахуванням частини другої статті 223 КАС України, у зв`язку відсутністю належним чином оформлених повноважень у особи, яка у порядку самопредставництва Відповідача мала намір взяти участь у згаданому судовому засіданні, для надання їй відповідної можливості підтвердити повноваження та реалізувати інші процесуальні права, зокрема, подати відзив на позовну заяву.
4. У судове засіданні 20.01.2025 з`явився представник Позивача. Позивач та Відповідач, будучи належним чином повідомленими, у судове засідання не з`явилися, причини неявки не повідомили, що не перешкоджає розгляду справи з урахуванням положень пункт 4 частини третьої статті 205 КАС України.
ІІ. Позиції учасників справи.
А. Позиція Позивача.
5. У поданій позовній заяві в обґрунтування заявлених вимог Позивач зазначив, що 24.12.2024 ним отримано постанову начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 від 09.12.2024 № 120, згідно з якою на нього накладено адміністративне стягнення у виді штрафу за порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію.
6. У згаданій постанові вказано, що Позивач 11.11.2024 не прибув по повістці від 29.10.2024 № 927 без поважних причин та не повідомив причину неприбуття на виклик територіального центру комплектування та соціальної підтримки, будучи належним чином повідомлений про дату, час і місце виклику, чим порушив вимоги абзацу восьмого частини третьої статті 22 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" від 21.10.1993 № 3543-ХІІ (далі також - Закон № 3543-ХІІ), та вчинив адміністративне правопорушення, передбачене частиною третьою статті 210-1 КУпАП.
7. Також зазначає, що його не було своєчасно повідомлено щодо дати та часу розгляду справи про адміністративне правопорушення, чим фактично позбавлено можливості скористатися правами, передбаченими положеннями статті 268 КУпАП, зокрема правом на захист.
8. Окремо відмічає, що з 07.11.2024 по 15.11.2024 та з 16.11.2024 по 19.11.2024 Позивач перебував на лікарняному, що у розумінні абзацу дванадцятого частини третьої Закону № 3543-ХІІ є поважною причиною неприбуття у строк, визначений у повістці.
9. У судовому засіданні представник Позивача підтримав вказані доводи та додатково зазначив, що постанова начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 від 09.12.2024 № 120 не містить відомостей по дату та місце вчинення правопорушення. Просив Суд скасувати постанову начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 від 09.12.2024 № 120 і закрити провадження у справі.
B. Позиція Відповідача.
10. Відповідач заявлені позовні вимоги не визнав у повному обсязі та зазначив, що за змістом положень статей 17, 65 Конституції України захист Вітчизни є обов`язком громадян України, а оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності покладається на Збройні Сили України.
11. Вказав, що згідно з Указами Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 і № 69/2022 на території України введено воєнний стан і оголошено загальну мобілізацію.
12. При цьому на Відповідача у відповідності до пункту 9 Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, яке затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 23.02.2022 № 154, покладено завдання, зокрема з розгляду справ (цілодобово під час проведення мобілізації та/або у період воєнного стану) про адміністративні правопорушення та накладення адміністративних стягнень відповідно та з дотриманням Кодексу України про адміністративні правопорушення.
13. Так, Позивачеві, як військовозобов`язаному громадянину України, який не реалізував своє право на отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації на особливий період, 29.10.2024 засобами поштового зв`язку за зареєстрованим місцем проживання направлено рекомендоване поштове відправленням з описом вкладення з повісткою від 29.10.2024 № 927 про виклик до ІНФОРМАЦІЯ_3 на 11.11.2024 о 09 год 00 хв для проходження медичного огляду у відповідній військово-лікарській комісії.
14. У зв`язку з неявкою Позивача за згаданим вище викликом, Відповідачем 26.11.2024 засобами поштового зв`язку рекомендованим поштовим відправленням з повідомленням про вручення за зареєстрованим місцем проживання надіслане офіційне повідомлення від 26.11.2024 № 2В/2/3425 про дату, час і місце розгляду адміністративної справи стосовно розгляду справи про притягнення Позивача до адміністративної відповідальності, а саме - 09.12.2024 о 15 год 00 хв в ІНФОРМАЦІЯ_4 за адресою: АДРЕСА_2 .
15. Однак Позивач у визначений час 09.12.2024 до ІНФОРМАЦІЯ_3 не прибув, захисника не направив, жодних пояснень чи клопотань не заявив, у зв`язку з чим Відповідачем було прийняте оскаржуване рішення, яке 11.12.2024 направлено на адресу Позивача засобами поштового зв`язку рекомендованим поштовим відправленням з повідомленням про вручення.
ІІІ. Фактичні обставини встановлені Судом та докази на їх підтвердження.
16. Згідно з постановою начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 , полковника ОСОБА_2 , від 09.12.2024 № 120 Позивача притягнуто до адміністративної відповідальності у виді штрафу за вчинення правопорушення, передбаченого частиною третьою статті 210-1 КУпАП, а саме - неприбуття Позивача 11.11.2024 о 09 год 00 хв до ІНФОРМАЦІЯ_3 по повістці від 29.10.2024 № 927 без поважних причин та неповідомлення причин неприбуття за викликом територіального центру комплектування та соціальної підтримки, який був належним чином повідомленим про дату, час та місце виклику, чим порушено вимоги абзацу восьмого частини третьої статті 22 Закону № 3543-ХІІ (а.с. 5, 45).
17. Згадану постанову разом з супровідним листом від 11.12.2024 № 2В/2/3666 надіслано Позивачу за зареєстрованим місцем проживання засобами поштового зв`язку рекомендованим поштовим відправленням з повідомленням про вручення (а.с. 6, 44) та фактично вручено 24.12.2024, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення, складене за формою № 119 (а.с. 43).
18. Згідно з письмовою копією електронного доказу, а саме листків непрацездатності Позивача, виданих Комунальним некомерційним підприємством "Бахмацька міська лікарня" Бахмацької міської ради та роздрукованих з порталу Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua), останній з 07.11.2024 по 15.11.2024 та з 16.11.2024 по 19.11.2024 був тимчасово непрацездатним внаслідок захворювання або травми загального характеру (а.с. 7).
19. Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців керівником Відповідача є ОСОБА_3 (а.с. 11).
20. Згідно з витягом з Журналу реєстрації та обліку повісток для проходження ВЛК, які вручаються уповноваженими посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_3 , за № 927 значиться повістка на ім`я Позивача з викликом на 09 год 00 хв 11.11.2024 і результатом оповіщення - надіслано поштою (а.с. 38-39).
21. Також у матеріалах справи наявне рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення № 1650102765034 на ім`я Позивача, складене за формою № 119, яке було подано до відділення поштового зв`язку 29.10.2024 і має відмітку про вручення 05.11 (а.с. 37).
22. Окрім того, також наявний акт від 14.11.2024 про неприбуття Позивача за викликом повісткою № 927 від 29.10.2024, складений за участю двох понятих відділенням обліку мобілізаційної роботи ІНФОРМАЦІЯ_3 (а.с. 40).
23. Згідно з повідомленням про розгляд справи про адміністративне правопорушення від 26.11.2024 № 2В/2/3425 Відповідач намагався поінформувати Позивача стосовно дати, часу та місця розгляду його справи, однак відповідне поштове відправлення № 1650102752676 повернулося відправнику у зв`язку із відсутністю адресата за вказаною адресою (а.с. 41-42).
ІV. Оцінка Суду та релевантне законодавство.
А. Загальні зауваження.
24. Перш за все Суд наголошує, що відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
25. Згідно з частиною другою статті 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
26. Відповідно до частини першої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно з частиною другою статті 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
В. Щодо процедури притягнення до адміністративної відповідальності.
27. Згідно зі статтею 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
28. Відповідно до частини першої статті 268 КУпАП особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
29. Водночас згідно з частинами п`ятою, шостою статті 258 КУпАП протокол не складається у разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, розгляд яких віднесено до компетенції територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіональних органів Служби безпеки України (у частині правопорушень, вчинених військовозобов`язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України), якщо особа не з`явилася без поважних причин або не повідомила причину неприбуття на виклик територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, будучи належним чином повідомленою про дату, час і місце виклику, та за наявності у територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України підтвердних документів про отримання особою виклику.
Якщо під час складання постанови у справі про адміністративне правопорушення особа оспорить допущене порушення і адміністративне стягнення, що на неї накладається, то уповноважена посадова особа зобов`язана скласти протокол про адміністративне правопорушення відповідно до вимог статті 256 цього Кодексу, крім випадків притягнення особи до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 185-3 цього Кодексу, правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксованих в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті, зафіксовані за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі в автоматичному режимі, та правопорушень, передбачених статтею 132-2 цього Кодексу, або порушень правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксованих у режимі фотозйомки (відеозапису). Цей протокол є додатком до постанови у справі про адміністративне правопорушення.
30. Також Суд зауважує, що для отримання поштових відправлень користувачі послуг поштового зв`язку повинні забезпечити створення умов доставки та вручення поштових відправлень відповідно до вимог Закону України "Про поштовий зв`язок", цих Правил (пункт 76 Правил надання послуг поштового зв`язку (далі - Правила), затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 05 березня 2009 року № 270).
Відповідно до абзаців другого, четвертого пункту 82 Правил рекомендовані листи з позначкою "Повістка ТЦК" під час доставки за зазначеною адресою вручаються особисто адресату (одержувачу). У разі відсутності адресата (одержувача) за зазначеною на рекомендованому листі адресою працівник об`єкта поштового зв`язку інформує адресата (одержувача) за наявним номером телефону та/або вкладає до абонентської поштової скриньки повідомлення про надходження рекомендованого листа з позначкою "Повістка ТЦК".
Якщо протягом трьох робочих днів після інформування відділенням поштового зв`язку адресат (одержувач) не з`явився для одержання рекомендованого листа з позначкою "Повістка ТЦК", працівник об`єкта поштового зв`язку робить позначку "адресат відсутній за зазначеною адресою", яка засвідчується його підписом з проставленням відбитка поштового пристрою, порядок використання якого встановлюється призначеним оператором поштового зв`язку, і не пізніше ніж протягом наступного робочого дня повертає такий лист до відправника.
31. Повертаючись до фактичних обставин цієї справи, з урахування обставин встановлених у пунктах 17, 21 цього рішення щодо отримання за адресою свого проживання інших поштових відправлень від Відповідача, Суд робить висновок, що неотримання рекомендованого поштового відправлення № 1650102752676, яким Позивачу направлялося повідомленням про розгляд справи про адміністративне правопорушення від 26.11.2024 № 2В/2/3425, є свідомим рішенням останнього продиктованим внутрішніми мотивами і наслідком якого стала фактична неможливість скористатися правами, передбаченими частиною першою статті 268 КУпАП, у зв`язку з чим відхиляє доводи Позивача щодо порушення його права на захист.
32. Окрім того Суд зазначає за змістом статті 283 КУпАП розглянувши справу про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить постанову по справі. Постанова виконавчого органу сільської, селищної, міської ради по справі про адміністративне правопорушення приймається у формі рішення.
Постанова повинна містити: 1) найменування органу (прізвище, ім`я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову; 2) дату розгляду справи; 3) відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім`я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування; 4) опис обставин, установлених під час розгляду справи; 5) зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення; 6) прийняте у справі рішення.
33. Оскаржувана постанова містить необхідні реквізити, зокрема у ній зазначено, що "11.11.2024 о 9 годині 00 хвили в приміщені ІНФОРМАЦІЯ_3 за адресою АДРЕСА_3 військовозобов`язаний громадянин ОСОБА_1 порушив…", чим спростовуються доводи представника Позивача щодо відсутності відомостей про час та місце вчинення адміністративного правопорушення.
В. Щодо суті притягнення до адміністративної відповідальності.
34. За змістом статті 280 КУпАП України орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
35. У відповідності до статті 235 КУпАП територіальні центри комплектування та соціальної підтримки розглядають справи про такі адміністративні правопорушення: про порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку, про порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, про зіпсуття військово-облікових документів чи втрату їх з необережності (статті 210, 210-1, 211 (крім правопорушень, вчинених військовозобов`язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України або Служби зовнішньої розвідки України).
36. Згідно з пунктом 12 Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, яке затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 23.02.2022 № 154, керівник територіального центру комплектування та соціальної підтримки має право, зокрема розглядати справи про адміністративні правопорушення, визначені статтею 235 Кодексу України, і накладати адміністративні стягнення.
37. Згідно статті 251 КУпАП України доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
38. Також Суд зауважує, що диспозиція частини третьої статті 210-1 КУпАП є бланкетною, тобто такою, яка для розкриття змісту, відсилає до інших норм, правил, інструкцій тощо, а саме - вона відсилає до статті 22 Закону № 3543-ХІІ і статті 1 Закону України "Про оборону України" від 06.12.1991 № 1932-ХІІ.
39. Так, особливий період - період, що настає з моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації чи з моменту введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях та охоплює час мобілізації, воєнний час і частково відбудовний період після закінчення воєнних дій (абзац тринадцятий статті 1 Закону України "Про оборону України").
40. Згідно з Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24.02.2022 № 64/2022, у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" постановлено ввести в Україні із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 воєнний стан, який триває і на час розгляду цієї справи.
Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про загальну мобілізацію" від 03.03.2022 № 2105-IX затверджено Указ Президента України "Про загальну мобілізацію" від 24.02.2022 № 65/2022, яким оголошено проведення загальної мобілізації, яка триває і досі.
41. Статтею 1 Закону № 3543-ХІІ (на час виникнення спірних правовідносин) визначено, що мобілізацією є комплекс заходів, здійснюваних з метою планомірного переведення національної економіки, діяльності органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій на функціонування в умовах особливого періоду, а Збройних Сил України, інших військових формувань, Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту - на організацію і штати воєнного часу. Мобілізація може бути загальною або частковою та проводиться відкрито чи приховано.
42. Відповідно до частини другої статті 4 Закону № 3543-ХІІ загальна мобілізація проводиться одночасно на всій території України і стосується національної економіки, органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, Збройних Сил України, інших військових формувань, Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, підприємств, установ і організацій.
Частинами п`ятою та шостою статті 4 Закону № 3543-ХІІ встановлено, що вид, обсяги, порядок і строк проведення мобілізації визначаються Президентом України в рішенні про її проведення. Рішення про проведення відкритої мобілізації має бути негайно оголошене через медіа.
43. За змістом положень статті 22 Закону № 3543-ХІІ громадяни зобов`язані з`являтися за викликом до територіального центру комплектування та соціальної підтримки у строк та місце, зазначені в повістці (військовозобов`язані, резервісти Служби безпеки України - за викликом Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, військовозобов`язані, резервісти розвідувальних органів України - за викликом відповідного підрозділу розвідувальних органів України), для взяття на військовий облік військовозобов`язаних чи резервістів, визначення їх призначення на особливий період, направлення для проходження медичного огляду.
Поважними причинами неприбуття громадянина у строк, визначений у повістці, які підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, установ та організацій (державної та комунальної форм власності), визнаються:
перешкода стихійного характеру, хвороба громадянина, воєнні дії на відповідній території та їх наслідки або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у визначені пункт і строк;
смерть його близького родича (батьків, дружини (чоловіка), дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини (чоловіка).
У разі неприбуття громадянин зобов`язаний у найкоротший строк, але не пізніше трьох діб від визначених у повістці дати і часу прибуття до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, повідомити про причини неявки шляхом безпосереднього звернення до зазначеного у повістці територіального центру комплектування та соціальної підтримки або в будь-який інший спосіб з подальшим його прибуттям у строк, що не перевищує сім календарних днів.
44. При цьому згідно з абзацом п`ятим пункту 79 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 № 1487, районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки організовують оповіщення та у разі потреби можуть здійснювати безпосередньо через військових посадових осіб, військовослужбовців, державних службовців, працівників, визначених рішенням керівника відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, оповіщення призовників, військовозобов`язаних та резервістів за місцем їх проживання (роботи, навчання тощо) шляхом вручення повісток під їх особистий підпис (додаток 11) та/або рекомендованим поштовим відправленням з описом вкладення та повідомленням про вручення про їх виклик до районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки для оформлення військово-облікових документів, взяття на військовий облік, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на збори військовозобов`язаних та резервістів і забезпечують здійснення контролю за їх прибуттям.
45. Повертаючись до фактичних обставин цієї справи, з урахуванням викладеного у пунктах 20, 21 цього рішення, Суд зауважує, що навіть за наявності поважних причин неприбуття за викликом до територіального центру комплектування та соціальної підтримки у визначену дату, Позивач був зобов`язаний повідомити причини неявки та з`явитися у найкоротший строк, але у будь-якому випадку не пізніше ніж сім календарних днів з моменту, коли поважні причини його неявки перестали існувати.
46.Отже, на переконання Суду, Позивач не дотримався вимог законодавства про мобілізацію і мобілізаційну підготовку під час дії особливого періоду, а саме не прибув 11.11.2024 о 9 год 00 хв за викликом (повісткою) від 29.10.2024 № 927 до ІНФОРМАЦІЯ_3 та не повідомив причини неявки.
47. Підсумовуючи викладене, постанова про накладення адміністративного стягнення у справі про адміністративне правопорушення від 09.12.2024 № 120 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за частиною третьою статті 210-1 КУпАП України та накладення адміністративного стягнення у виді штрафу у розмірі 17 000 грн (сімнадцять тисяч гривень), складена повноважною особою, за своєю формою та змістом відповідає нормам чинного законодавства та містить адміністративне стягнення у межах санкції згаданої статті, а відтак відповідає приписам частини другої статті 2 КАС України та не підлягає скасуванню.
V. Розподіл судових витрат.
48. Згідно з частиною першою статті 132 КАС України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.
Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
49. Так, Позивачем сплачено судовий збір та заявлено до відшкодування 3 000,00 грн (три тисячі гривень) у якості витрат, пов`язаних з правничою допомогою адвоката.
50. За загальним правилом розподіл судових витрат здійснюється пропорційно задоволених позовних вимог.
51. Враховуючи вищевикладене, керуючись статтями 241, 244-246, 255, 286 КАС України, Суд,
У Х В А Л И В:
1. У задоволені адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 ) до ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_2 , ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) про скасування постанови начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 від 09.12.2024 № 120 щодо накладення адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі 17 000,00 грн (сімнадцять тисяч гривень) за порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію на підставі положень частини третьої статті 210-1 КУпАП і закриття провадження у справі, відмовити в повному обсязі.
2. Судові витрати, пов`язані з розглядом справи, залишити за Позивачем.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення, з урахуванням положень статті 286 Кодексу адміністративного судочинства України може бути може бути оскаржене у порядку, передбаченому Главою 1 Розділу ІІІ Кодексу адміністративного судочинства України, а саме шляхом подачі апеляційної скарги до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом 10 (десяти) днів з дня проголошення цього рішення.
Позивач: ОСОБА_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 .
Відповідач: ІНФОРМАЦІЯ_5 , місце знаходження: АДРЕСА_2 , ЄДРПОУ НОМЕР_1 .
Суддя Є.М. Сороколіт
Суд | Бахмацький районний суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 20.01.2025 |
Оприлюднено | 22.01.2025 |
Номер документу | 124545054 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо |
Адміністративне
Бахмацький районний суд Чернігівської області
Сороколіт Є. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні