ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20.01.2025м. ДніпроСправа № 904/6295/23
За позовом Криворізької міської ради, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Конкорд-Інжиніринг", м. Запоріжжя
про стягнення заборгованості за договором оренди земельної ділянки
Суддя Красота О.І.
Без участі представників сторін
СУТЬ СПОРУ:
Криворізька міська рада звернулась до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Конкорд-Інжиніринг" і просила суд стягнути заборгованість з орендної плати за земельну ділянку з кадастровим номером 1211000000:02:164:0002 за період з 01.01.2022 до 31.12.2022 у розмірі 239 436,20 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням Відповідачем умов Договору оренди земельної ділянки № 2020300 від 29.05.2020 в частині повної та своєчасної орендної плати за землю.
Ухвалою суду від 06.12.2023 позовну заяву залишено без руху; встановлено Позивачу семиденний строк з дня вручення цієї ухвали усунути недоліки позовної заяви, а саме надати:
- письмові уточнення стосовно місцезнаходження Відповідача;
- належні докази надіслання Відповідачу копії позовної заяви з додатками;
- копію рішення Криворізької міської ради від 26.02.2020 № 4589 "Про поновлення договорів оренди земельних ділянок юридичним особам".
18.12.2023 від Позивача надійшла заява про усунення недоліків позовної заяви, до якої додано уточнену позовну заяву, з урахуванням місцезнаходження Відповідача.
Ухвалою суду від 22.12.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи за наявними у справі матеріалами.
01.02.2024 від Позивача надійшла заява про уточнення позовних вимог, в якій він просив суд стягнути з Відповідача заборгованість з орендної плати за земельну ділянку з кадастровим номером 1211000000:02:164:0002 за період з 01.01.2022 до 31.12.2022 у розмірі 138 367,99 грн. Позивач зазначає, що у зв`язку з уточненням відомостей, отриманих від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, ним встановлено, що Відповідач за показниками поданої звітності з орендної плати за землю у 2022 році визначив та сплатив податкові зобов`язання щодо земельної ділянки площею 0,3574 га за адресою: вул. Криворіжсталі, 101, з кадастровим номером 1211000000:02:164:0002. Так, у 2022 році Відповідач за цією земельною ділянкою визначив податкові зобов`язання у сумі 101 068,25 грн. та відповідно сплатив їх (згідно з листом Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 26.12.2023 № 50716/5/04-36-04-12-14 Відповідач у 2022 році за земельну ділянку задекларував та сплатив 101 068,25 грн., проте недоплаченим залишається 138 367,99 грн.). Отже, заборгованість Відповідача перед міським бюджетом з орендної плати за землю за Договором за період з 01.01.2022 по 31.12.2022 складає 138 367,99 грн.
Відповідач відзив на позов до суду не надав, про розгляд справи був повідомлений належним чином, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення № 0600240112903 (а.с. 91).
З урахуванням викладеного, господарський суд вважає можливим розглянути справу за наявними в ній матеріалами, відповідно до ч. 9 ст. 165 Господарського процесуального кодексу України.
Відповідно до ч. 5 ст. 252 Господарського процесуального кодексу України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої із сторін про інше.
Справу відповідно до статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод розглянуто судом протягом розумного строку.
Розглянувши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, господарський суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна від 03.11.2023 № 353060753 за адресою: м. Кривий Ріг, вул. Орджонікідзе, 101, знаходиться комплекс, а саме: цегляний побутовий корпус "А-4 н/ж", загальною площею 5270,0 кв.м, підвал "А п/д", загальною площею 761,9 кв.м входить до площі побутового корпусу "А-4 н/ж", цегляна ТРС "В", загальною площею 46,02 кв.м.
Власником вказаного нерухомого майна є Товариство з обмеженою відповідальністю "Конкорд-Інжиніринг" (далі Відповідач).
29.05.2020 між Криворізькою міською радою (далі - Позивач, Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Конкорд-Інжиніринг" (далі Орендар) укладено Договір оренди земельної ділянки № 2020300 (далі Договір).
Згідно з п. 1 Договору Орендодавець на підставі рішення міської ради від 26.02.2020 № 4598 "Про поновлення договорів оренди земельних ділянок юридичним особам" надає, а Орендар приймає у строкове платне користування земельну ділянку промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення за цільовим призначенням - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (код 11.02) для розміщення побутового корпусу і ТРС з кадастровим номером 1211000000:02:164:0002, яка розташована на вул. Криворіжсталі, 101 у Металургійному районі м. Кривого Рогу.
В оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,3574 га (п. 2 Договору).
Пунктом 3 Договору передбачено, що на земельній ділянці розміщені об`єкти нерухомого майна: комплекс згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, запис від 08.10.2015 № 11529249, номер об`єкта нерухомого майна 745446412110, а також інші об`єкти інфраструктури інженерні мережі.
Відповідно до п. 4 Договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 0,3574 га становить 4 042 730,10 грн. Згідно з витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, виданого відділом у Криворізькому районі Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 05.02.2020 № 211/0/195-20.
Земельна ділянка вважається переданою Орендодавцем Орендареві з моменту державної реєстрації права оренди (п. 6 Договору).
Відповідно до п. 7 Договору термін дії Договору становить 5 років. Дата закінчення дії Договору оренди обчислюється від дати його укладання. Після закінчення строку дії Договору Орендар має переважне право поновити його на новий строк. У цьому разі Орендар повинен не пізніше ніж за 60 днів до закінчення строку дії Договору повідомити письмово Орендодавця про намір продовжити його дію, додавши до листа-повідомлення проєкт додаткової угоди.
За умовами п. 8 Договору орендна плата у 2020 році вноситься Орендарем виключно у грошовій формі в розмірі 2,5% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки відповідно до рішення Криворізької міської ради від 26.06.2019 № 3897 "Про встановлення ставок плати за землю та пільг щодо земельного податку на території м. Кривого Рогу у 2020 році".
У наступних роках розмір річної орендної плати визначається згідно з Податковим кодексом України на підставі нормативної грошової оцінки земельної ділянки та відповідного рішення Криворізької міської ради, що встановлює річний розмір орендної плати на поточний рік.
За умовами п. 9 Договору розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки не є сталим і змінюється без внесення змін до Договору у разі затвердження Криворізькою міською радою нової технічної документації про нормативну грошову оцінку земель міста, у зв`язку із проведенням її щорічної індексації та на інших підставах, визначених законодавством України.
Орендар самостійно здійснює індексацію нормативної грошової оцінки земельної ділянки відповідно до інформації центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, про коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель, опублікований в засобах масової інформації, після чого самостійно обчислює суму орендної плати щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подає відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік.
Згідно з п. 11 Договору орендна плата вноситься щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного місяця. За неповний календарний місяць орендна плата сплачується за дні фактичного користування земельною ділянкою. Строки платежу не є сталими і можуть змінюватись відповідно до вимог чинного законодавства України.
Відповідно до п. 12 Договору розмір орендної плати переглядається без внесення змін до Договору у разі:
- зміни граничних розмірів орендної плати, визначених Податковим кодексом України, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством;
- зміни річного розміру орендної плати на підставі рішення Криворізької міської ради;
- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини Орендаря, що підтверджено документами;
- зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки;
- в інших випадках, передбачених законом та цим Договором.
За умовами п. 14 Договору земельна ділянка передається в оренду для розміщення побутового корпусу і ТРС.
Пунктом 15 Договору передбачено, що цільове призначення земельної ділянки: для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (код 11.02).
Згідно з п. 31 Договору Орендар зобов`язаний, зокрема систематично сплачувати орендну плату у повному обсязі в установлений Договором строк; у строки, встановлені законодавством України, надавати до органів державної податкової служби податкову звітність з орендної плати за землю.
Договір вважається укладеним з дати його підписання сторонами та набирає чинності з моменту його державної реєстрації згідно з діючим законодавством (п. 43 Договору).
Державна реєстрація Договору була здійснена 10.06.2020 № 36861289.
Нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 1211000000:02:164:0002 за 2022 рік за відомостями з витягу із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок від 14.11.2022 № 97-4-0.110,4-12608/301-22 (виданого Управлінням надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровської області на підставі рішення Криворізької міської ради від 26.05.2021 № 523 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кривого Рогу") становить 7 981 206,62 грн.
Рішенням Криворізької міської ради від 26.05.2021 № 506 встановлено ставки плати за землю та пільги зі сплати земельного податку на території міста Кривого Рогу (далі Рішення від 26.05.2021 № 506), яким установлено, у т.ч. ставки орендної плати за землю в залежності від цільового призначення земельної ділянки згідно з Класифікацією видів цільового призначення земель, затвердженого Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548, та яке набрало чинності з 01.01.2022.
Відповідно до п.п. 1, 15 Договору цільове призначення земельної ділянки: для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, код 11.02 за Класифікацією видів цільового призначення земель, що відповідає розміру ставки орендної плати 3% від нормативної грошової оцінки земель міста (рядок 11.02 у додатку 2 до Рішення від 26.05.2021 № 506).
Згідно з листом Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 15.08.2023 № 30908/5/04-36-04-12-14 Відповідач у 2022 році за земельну ділянку задекларував 128 051,01 грн., проте не сплатив і ці кошти.
Так, заборгованість Відповідача перед міським бюджетом з орендної плати за землю за Договором за період з 01.01.2022 по 31.12.2022 складала 239 436,20 грн.
Позивач зазначає, що надіслав Відповідачу претензію за № 20/18/5379 від 18.08.2023 щодо неналежного виконання умов Договору, однак останній відповіді не надав, вимогу не виконав.
Вказані обставини стали підставою для звернення Позивача з позовом до суду.
Надалі, 01.02.2024 від Позивача надійшла заява про уточнення позовних вимог, в якій він просив суд стягнути з Відповідача заборгованість з орендної плати за земельну ділянку з кадастровим номером 1211000000:02:164:0002 за період з 01.01.2022 до 31.12.2022 у розмірі 138 367,99 грн. Позивач зазначає, що у зв`язку з уточненням відомостей, отриманих від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, ним встановлено, що Відповідач за показниками поданої звітності з орендної плати за землю у 2022 році визначив та сплатив податкові зобов`язання щодо земельної ділянки площею 0,3574 га за адресою: вул. Криворіжсталі, 101, з кадастровим номером 1211000000:02:164:0002. Так, у 2022 році Відповідач за цією земельною ділянкою визначив податкові зобов`язання у сумі 101 068,25 грн. та відповідно сплатив їх (згідно з листом Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 26.12.2023 № 50716/5/04-36-04-12-14 Відповідач у 2022 році за земельну ділянку задекларував та сплатив 101 068,25 грн., проте недоплаченим залишається 138 367,99 грн.). Отже, заборгованість Відповідача перед міським бюджетом з орендної плати за землю за Договором за період з 01.01.2022 по 31.12.2022 складає 138 367,99 грн.
Ухвалюючи рішення, господарський суд виходив з таких підстав.
Згідно зі ст. 14 Конституції України право власності на землю набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, Законом України "Про оренду землі", іншими законами України та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди.
За приписами ст. 1 Закону України "Про оренду землі" оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Згідно зі ст. 2 Земельного кодексу України до земельних відносин належать відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею.
Частиною 1 статті 124 Земельного кодексу України передбачено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється, зокрема шляхом укладання договору оренди земельної ділянки.
Положеннями ст. 13 Закону України "Про оренду землі" встановлено, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Однією з істотних умов договору оренди є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату (ст. 15 Закону України "Про оренду землі").
Згідно з ч. 1 ст. 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.
Відповідно до п. в) ч. 1 ст. 96 Земельного кодексу України землекористувачі зобов`язані своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату.
Статтею 24 Закону України "Про оренду землі" визначено, що орендодавець має право вимагати від орендаря своєчасного внесення орендної плати.
Згідно з ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст. 525 Цивільного кодексу України).
Відповідно до ст. 629 Цивільного кодексу України договір є обов`язковим до виконання.
За приписів ч. 1 ст. 625 Цивільного кодексу України боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов`язання.
Згідно зі ст. 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).
Відповідно до ч. 1 ст. 530 Цивільного кодексу України якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Статтею 599 Цивільного кодексу України передбачено, що зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.
Відповідно до ч. 1 ст. 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка.
Для цих цілей Податковий кодекс України визначає, що платою за землю є обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Відповідно до ст. 21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).
Згідно з п.п. 288.1 - 288.4 ст. 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
Основою для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності є нормативна грошова оцінка земель, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати, який в будь-якому разі не може бути меншим, ніж встановлено положеннями п.п. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України.
Підпунктом 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України встановлено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території.
Базою оподаткування землі в Україні є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого Податковим кодексом України, та площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено (пп.пп. 271.1.1, 271.1.2 п. 271.1 ст. 271 Податкового кодексу України).
Підпунктом 14.1.125 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України унормовано, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
За статтею 18 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться, розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років.
Відповідно до ст. 20 Закону України "Про оцінку земель" дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
Велика Палата Верховного Суду у постанові від 23.05.2018 у справі № 629/4628/16-ц дійшла висновку, що обов`язковими для визначення орендної плати є відомості у витягах з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, про що також наголошено у постанові Великої Палати Верховного Суду від 13.02.2019 у справі № 320/5877/17 (п. 71).
А отже, витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки є належним та допустимим доказом, що підтверджує дані про нормативну грошову оцінку. Подібна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 17.03.2020 у справі № 917/353/19.
Разом з тим, у відповідності до статті 23 цього ж Закону технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.
Так, рішенням Криворізької міської ради від 26.05.2021 № 523, яке набуло чинності з 01.01.2022, затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Кривого Рогу.
Згідно з пунктами 289.1, 289.2 статті 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства. Управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка земель і земельних ділянок на 1 січня поточного року. Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель, зазначеної в технічній документації з нормативної грошової оцінки земель та земельних ділянок.
Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру, яка є центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, на виконання пункту 289.3 статті 289 Податкового кодексу України, у листі за № 6-28-0.222-323/2-23 від 12.01.2023 повідомила, що значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель і земельних ділянок за 2022 рік становить: для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) - 1,0; для земель і земельних ділянок (крім сільськогосподарських угідь) - 1,15.
Відтак, нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 1211000000:02:164:0002 за 2022 рік за відомостями з витягу із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок від 14.11.2022 № 97-4-0.110,4-12608/301-22 (виданого Управлінням надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровської області на підставі рішення Криворізької міської ради від 26.05.2021 № 523 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кривого Рогу") становить 7 981 206,62 грн.
В силу статті 143 Конституції України, статті 12 Податкового кодексу України, частини першої статті 69 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Криворізька міська рада наділена повноваженнями самостійно встановлювати місцеві податки та збори у порядку, визначеному Податковим кодексом України, чим забезпечується реалізація принципу правової, організаційної та матеріально-фінансової самостійності місцевого самоврядування, під яким розуміється право територіальної громади самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
До місцевих податків, зокрема належить податок на майно, до складу якого входить плата за землю - обов`язковий платіж, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (ст. 10, пп. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України).
За умовами підпунктів 288.5.1, 288.5.2 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою за розмір земельного податку та не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
Так, рішенням Криворізької міської ради від 26.05.2021 № 506 встановлено ставки плати за землю та пільги зі сплати земельного податку на території міста Кривого Рогу плати за землю (далі Рішення від 26.05.2021 № 506), яким установлено, у т.ч. ставки орендної плати за землю в залежності від цільового призначення земельної ділянки згідно з Класифікацією видів цільового призначення земель, затвердженого Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548, та яке набрало чинності з 01.01.2022.
Відповідно до п.п. 1, 15 Договору цільове призначення земельної ділянки: для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, код 11.02 за Класифікацією видів цільового призначення земель, що відповідає розміру ставки орендної плати 3% від нормативної грошової оцінки земель міста (рядок 11.02 у додатку 2 до Рішення від 26.05.2021 № 506).
Розмір річної орендної плати за земельні ділянки вираховується на підставі даних витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, помножених на значення ставки орендної плати, розмір якої визначається відповідним рішенням Криворізької міської ради. Місячний розмір орендної плати визначається шляхом ділення річної орендної плати на 12, що відповідає кількості місяців у році.
Позивач просить суд стягнути з Відповідача заборгованість з орендної плати за земельну ділянку з кадастровим номером 1211000000:02:164:0002 за період з 01.01.2022 до 31.12.2022 у розмірі 138 367,99 грн.
Суд, перевіривши наданий Позивачем розрахунок, дійшов висновку, що вказаний розрахунок зроблено вірно.
Доказів оплати Відповідачем вказаної заборгованості сторонами до матеріалів справи не надано.
З урахуванням викладеного, позовні вимоги підлягають задоволенню повністю зі стягненням з Відповідача заборгованості з орендної плати за земельну ділянку з кадастровим номером 1211000000:02:164:0002 за період з 01.01.2022 до 31.12.2022 у розмірі 138 367,99 грн.
Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір за подання позовної заяви покладається на Відповідача.
При розгляді справи, з урахуванням остаточних вимог Позивача, які викладені у заяві про уточнення позовних вимог (фактично заява про зменшення позовних вимог) від 24.01.2024, судом встановлена переплата Позивача судового збору у розмірі 563,54 грн., яка може бути повернута останньому з Державного бюджету України за умови відповідного клопотання з цього приводу на підставі ухвали суду.
Крім того, суд звертає увагу на те, що 23.08.2024 відбулась державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу Відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю "Конкорд-Інжиніринг" (ідентифікаційний код 38200299), зокрема змінено його найменування та місцезнаходження, а саме найменування: Товариство з обмеженою відповідальністю "СТЕЛЛАР ІНЖ 2024", місцезнаходження: 09100, Київська область, м. Біла Церква, вул. Шевченка, 120, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань станом на 17.01.2025.
При цьому, відповідно до ч. 7 ст. 120 Господарського процесуального кодексу України учасники судового процесу зобов`язані повідомляти суд про зміну свого місцезнаходження чи місця проживання під час розгляду справи.
З огляду на викладене, суд вважає за необхідне змінити найменування Відповідача, а також врахував інформацію щодо зміни його місцезнаходження під час ухвалення рішення.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 76-79, 86, 123, 129, ч. 9 ст. 165, ст.ст. 232, 233, 236-238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
ВИРІШИВ:
Змінити найменування Відповідача з Товариства з обмеженою відповідальністю "Конкорд-Інжиніринг" на Товариство з обмеженою відповідальністю "СТЕЛЛАР ІНЖ 2024".
Позов задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "СТЕЛЛАР ІНЖ 2024" (09100, Київська область, м. Біла Церква, вул. Шевченка, 120, ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 38200299) на користь Криворізької міської ради (50101, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пл. Молодіжна, 1, ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 33874388) заборгованість з орендної плати за земельну ділянку з кадастровим номером 1211000000:02:164:0002 за період з 01.01.2022 до 31.12.2022 у розмірі 138 367,99 грн., судовий збір у розмірі 3 028,00 грн.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закритті апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційну скаргу на рішення суду може бути подано протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення до Центрального апеляційного господарського суду.
Суддя О.І. Красота
Повне рішення складено
20.01.2025
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 20.01.2025 |
Оприлюднено | 23.01.2025 |
Номер документу | 124556919 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них щодо припинення права користування земельною ділянкою, з них щодо визнання незаконним акта, що порушує право користування земельною ділянкою, з них що виникають з договорів оренди |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Красота Олександр Іванович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Красота Олександр Іванович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Красота Олександр Іванович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Красота Олександр Іванович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні