Постанова
від 16.01.2025 по справі 163/2640/24
ЛЮБОМЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 163/2640/24

Провадження № 3/163/36/25

ЛЮБОМЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 січня 2025 року місто Любомль

Суддя Любомльського районного суду Волинської області Павлусь О.С.

з участю представника Волинської митниці Кунєвої З.Ю.,

розглянувши в приміщенні суду направлені Волинською митницею матеріали справи за протоколом №0384/20500/24 про притягнення до відповідальності за ст.485 МК України

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, що проживає по АДРЕСА_1 , директора ТОВ «ВІКТОРІЯ ЛІДЕР ГРУП» (код ЄДРПОУ 44549924, 43005, м. Луцьк, вул. Шопена, буд. 22а), РНОКПП НОМЕР_1 ,

в с т а н о в и в :

ОСОБА_1 , будучи керівником (декларантом) ТОВ «ВІКТОРІЯ ЛІДЕР ГРУП», під час митного оформлення товару «Автомобіль вантажний б/в, призначений для перевезення вантажів по дорогах загального користування, марка -Renault- модель Master, календарний рік виготовлення 2019, модельний рік виготовлення 2019, номер кузова (шасі, рами) - НОМЕР_2 …..», вчинила дії, спрямовані на неправомірне зменшення розміру митних платежів в загальній сумі 52021,20 грн шляхом подання митному органу сертифікату з перевезення товару EUR.1 від 04.05.2023 № PL/MH/AV 0007035, який містить неправдиві відомості щодо країни походження товару та став підставою для неправомірного застосування преференційного режиму, заявленого в митній декларації типу ІМ40ДЕ № 23UA205140040764U8 від 25.05.2023, чим вчинила правопорушення, передбачене ст.485 МК України.

ОСОБА_1 та її захисник адвокат Кінах Я.В. на розгляд справи в суд не з`явились. Адвокат Кінах Я.В. електронною поштою надіслала заяву про розгляд справи за її та ОСОБА_1 відсутності.

18 грудня 2024 року адвокат Кінах Я.В. надіслала клопотання про передачу справу для приєднання до матеріалів кримінального провадження № 42024030000000006.

Представник Волинської митниці під час розгляду протоколу заявила, що вважає доведеною винуватість ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, просила накласти стягнення в межах санкції ст.485 МК України.

Дослідження доказів по справі встановлено таке.

Факт ввезення на митну територію України товару «Автомобіль вантажний б/в, призначений для перевезення вантажів по дорогах загального користування, марка -Renault- модель Master, календарний рік виготовлення 2019, модельний рік виготовлення 2019, номер кузова (шасі, рами) - НОМЕР_2 …..» і випуск його у вільний обіг підтверджується доданою до протоколу митною декларацією типу ІМ40ДЕ № 23UA205140040764U8 від 25.05.2023.

Відправником товару виступала компанія «Company "DIJENU IN BOTTEGE» (Болгарія), отримувачем - ТОВ «ВІКТОРІЯ ЛІДЕР ГРУП».

Декларантом у митній декларації зазначена ОСОБА_1 .

Відповідно до облікової картки ЗЕД та податкового блоку станом на дату подання митної декларації керівником отримувача товару ТОВ «ВІКТОРІЯ ЛІДЕР ГРУП» є ОСОБА_1 .

У графі 36 митної декларацій заявлена преференція при сплаті мита за митне оформлення товару за кодом 410 (Товари, що ввозяться в Україну та походять з країн ЄС).

Преферанція заявлена на підставі сертифікату з перевезення товару EUR.1 від 04.05.2023 № PL/MH/AV 0007035.

На ініційований Волинською митницею в порядку перевірки заявленої преференції запит від 05.06.2023 №7.3-15/6461 уповноважений орган Республіки Польща надав відповідь від 25.06.2024 № 0201-IGM.4331.20-22.2023, за змістом якої в результаті проведеної перевірки не підтверджено достовірності отриманих сертифікатів з перевезення товару EUR.l, у тому числі сертифікату з перевезення товару EUR.l від 04.05.2023 № PL/MH/AV 0007035. Печатка та підпис у графі 11 не відповідають зразкам печаток та підписів посадових осіб, уповноважених легалізувати сертифікати на їх митниці.

З оглядуна такуінформацію в.о.начальника управлінняконтролю таадміністрування митнихплатежів Волинськоїмитниці №.15-04/15-03/7337від 16.07.2024 у доповідній записці зазначив, що указаний в сертифікаті EUR.1 від 04.05.2023 № PL/MH/AV 0007035 товар не має преференційного походження, тому доплаті до Державного бюджету за митною декларацією № 23UA205140040764U8 підлягають митні платежі в загальній сумі 52021,20 грн, у тому числі: ввізне мито 43351,00 грн, ПДВ - 8670,2 грн. Управлінню проведення митного аудиту визначено здійснити контрольно-перевірочні заходи у відповідності до положень статей 345-354 МК України до платника податків ТОВ «ВІКТОРІЯ ЛІДЕР ГРУП».

Відповідно до акту від 25.10.2024 № 44/24/7.3-19/44549924 «Про результати документальної невиїзної перевірки дотримання ТОВ «ВІКТОРІЯ ЛІДЕР ГРУП» (ЄДРПОУ 44549924) вимог законодавства України з питань митної справи щодо обґрунтованості та законності надання (отримання) пільг і звільнення від оподаткування за МД» проведеною перевіркою встановлено порушення ТОВ «ВІКТОРІЯ ЛІДЕР ГРУП» вимог:

- Доповнення 1 до Регіональної конвенції, Угоди про політичне співробітництво, вільну торгівлю і стратегічне партнерство між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії в частині відсутності підтвердження статусу преференційного походження товарів, ч.1 ст.257, ч.5 ст.280 МК України, в результаті чого занижено податкове зобов`язання по сплаті ввізного мита, зокрема, за МД типу ІМ40ДЕ № 23UA205140040764U8 від 25.05.2023 в сумі 43351,00 грн;

- підпункту в) пункту 185.1 статті 185, пункту187.8 статті 187, пункту 190.1 статті 190 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податкове зобов`язання по сплаті податку на додану вартість, зокрема, за МД типу ІМ40ДЕ № 23UA205140040764U8 від 25.05.2023 в сумі 8670,2 грн.

Згідно з ч.1 ст.41 МК України документами, що підтверджують країну походження товару, є сертифікат про походження товару або засвідчена декларація про походження товару, або декларація про походження товару, або сертифікат про регіональне найменування товару.

Сертифікат про походження товару - це документ, який однозначно свідчить про країну походження товару і виданий компетентним органом цієї країни або країни вивезення, якщо у країні вивезення сертифікат видається на підставі сертифіката, виданого компетентним органом у країні походження товару (ч.3 ст.41 МК України).

Відповідно до ч.1 ст.43 МК України перевірка документів, що підтверджують країну походження товару, зазначених у статті 41 цього Кодексу, здійснюється відповідно до цієї статті після завершення митного оформлення.

Відповідно до ч.ч.4, 5 ст.280 МК України ввізне мито на товари, митне оформлення яких здійснюється в порядку, встановленому для підприємств, нараховується за ставками, встановленими Митним тарифом України. Ввізне мито є диференційованим щодо товарів, що походять з держав, які спільно з Україною входять до митних союзів або утворюють з нею зони вільної торгівлі. У разі встановлення будь-якого спеціального преференційного митного режиму згідно з міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, застосовуються преференційні ставки ввізного мита, встановлені Митним тарифом України. До товарів, що походять з України або з держав - членів Світової організації торгівлі, або з держав, з якими Україна уклала двосторонні або регіональні угоди щодо режиму найбільшого сприяння, застосовуються пільгові ставки ввізного мита, встановлені Митним тарифом України, якщо інше не встановлено законом. До решти товарів застосовуються повні ставки ввізного мита, встановлені Митним тарифом України.

Частиною 1 статті 281 МК України встановлено, що допускається встановлення тарифних пільг (тарифних преференцій) щодо ставок Митного тарифу України у вигляді звільнення від оподаткування ввізним митом, зниження ставок ввізного мита або встановлення тарифних квот відповідно до законодавства України та для ввезення товарів, що походять з держав, з якими укладено відповідні міжнародні договори.

Відповідно до ч. 1 ст. 16 Протоколу І Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, товари, що походять з Європейського Союзу, і товари, що походять з України, після ввезення до України чи Європейського Союзу відповідно підпадають під дію цієї Угоди за умови подання одного з таких документів: (a) сертифікат з перевезення товару EUR.1, зразок якого наведений у Додатку III до цього Протоколу; або (b) у випадках, вказаних у статті 22(1) цього Протоколу, - декларація, що надалі іменуватиметься "декларацією інвойс", надана експортером до інвойса, повідомлення про доставку чи будь-якого іншого комерційного документа, який описує розглядувані товари достатньо детально для того, щоб їх можна було ідентифікувати.

За змістом ч.1 ст.257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Частина восьма статті 257 МК України передбачає, що митне оформлення товарів здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених МК України для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться відомості, у тому числі про країну походження товару.

Стаття 485 МК України визначає відповідальність за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їхрозміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

При цьому, статтею 485 МК України передбачено наявність спеціальної протиправної мети неправомірного звільнення від сплати чи зменшення розміру сплати митних платежів, що вказує на те, що це правопорушення може бути вчинено тільки з умисною формою вини, оскільки необережно не можливо заявити неправдиві відомості.

Досліджені у справі докази у своїй сукупності достатньо підтверджують той факт, що переміщення в адресу ТОВ «ВІКТОРІЯ ЛІДЕР ГРУП» і випуск у вільний обіг товару «вантажний автомобіль б/в «Renault Master», рік виготовлення 2019, кузов НОМЕР_2 » за митною декларацією типу ІМ40ДЕ № 23UA205140040764U8 від 25.05.2023 відбулося з використанням сертифіката з перевезення товару EUR.1 від 04.05.2023 № PL/MH/AV 0007035, видача якого під час проведеної перевірки компетентним органом Республіки Польща підтверджена не була, що свідчить про безпідставність заявлення в митній декларації преференції за кодом 410 і, як наслідок, неправомірне звільнення від сплати митних платежів в обсязі, передбаченому чинним законодавством України.

Заінтересованою стороною з економічної точки зору у здійсненні поставки товару із використанням сертифіката з перевезення товару EUR.1 є саме очолюване ОСОБА_1 товариство «ВІКТОРІЯ ЛІДЕР ГРУП».

Жодної економічної вигоди у використані указаного сертифіката для продавця товару компанії "DIJENU IN BOTTEGE» по справі не вбачається.

Від дня складання протоколу про порушення митних правил (18 вересня 2024 року) та по дату розгляду справи в суді жодних претензій продавцю компанії "DIJENU IN BOTTEGE» з приводу не підтвердження компетентними органами сертифіката з перевезення товару EUR.1 ТОВ «ВІКТОРІЯ ЛІДЕР ГРУП» не пред`являло, хоча для цього мало реальну можливість та більш як достатньо часу.

Досліджені в справі докази жодним чином не спростовані, тому є належними і допустимими у підтвердженні фактів і обставин, які підлягають доведенню у цій справі.

Стосовно направлення справи для приєднання до матеріалів кримінального провадження № 42024030000000006, то матеріали справи не містять жодних відомостей про те, що по наведених у протоколі про порушення митних правил № 0384/20500/24 фактах здійснюється кримінальне провадження, у тому числі в рамках кримінального провадження № 42024030000000006, тому клопотання адвоката Кінах Я.В. задоволенню не підлягає.

Згідно із ч.2 ст.459 МК України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил … при вчиненні таких порушень підприємствами можуть бути посадові особи цих підприємств.

Пунктом 43 ст.4 МК України визначено, що посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання такими підприємствами вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

Отже, в силу вище наведених норм митного законодавства ОСОБА_1 , будучи на момент подання митної декларації типу ІМ40ДЕ № 23UA205140040764U8 від 25.05.2023 керівником ТОВ «ВІКТОРІЯ ЛІДЕР ГРУП», є належним суб`єктом відповідальності за вчинення порушення митних правил, передбаченого ст.485 МК України.

Таким чином, ураховуючи встановлені фактичні обставини справи та норми чинного законодавства, винуватість ОСОБА_1 у вчиненні передбаченого ст.485 МК України порушення митних правил є повністю доведеною поза будь-яким розумним сумнівом, тому вона підлягає відповідальності в межах санкції даної норми.

Враховуючи конкретні обставини справи, відсутність обтяжуючих та пом`якшуючих відповідальність обставин, стягнення на ОСОБА_1 слід накласти у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків несплаченої суми митних платежів.

З порушниці відповідно до п.5 ч.2 ст.4 Закону України № 3674-VI підлягає стягненню судовий збір у відповідному розмірі.

Керуючись ст.ст.522, 527, 528 МК України,

п о с т а н о в и в :

ОСОБА_1 визнати винною у вчиненні правопорушення, передбаченого ст.485 МК України, і накласти на неї стягнення у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 52021 (п`ятдесят дві тисячі двадцять одну) гривню 20 копійок.

Штраф в розмірі 52021 (п`ятдесят дві тисячі двадцять одну) гривню 20 копійок підлягає стягненню на рахунок UA758999980313010106005003500 в Казначействі України (ЕАП) (ЄДРПОУ 38009371, отримувач ГУК у Волинській області/село Вишнів, код класифікації доходів бюджету 21081100, призначення платежу "адміністративні штрафи та інші санкції "05" Державна митна служба України").

Стягнути з ОСОБА_1 в користь держави 605 (шістсот п`ять) гривень 60 копійок судового збору на рахунок UA958999980313161206000003480 в Казначействі України (ЕАП) (отримувач ГУК у Волинській області/місто Любомль, код ЄДРПОУ 38009371, код класифікації доходів бюджету 22030101, призначення платежу "судовий збір").

Постанова протягом десяти днів з дня її винесення може бути оскаржена в апеляційному порядку до Волинського апеляційного суду через Любомльський районний суд.

Суддя Любомльського районного суду

Волинської області О.С. Павлусь

СудЛюбомльський районний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення16.01.2025
Оприлюднено23.01.2025
Номер документу124558010
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів

Судовий реєстр по справі —163/2640/24

Постанова від 16.01.2025

Адмінправопорушення

Любомльський районний суд Волинської області

Павлусь О. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні