Постанова
від 16.01.2025 по справі 163/1834/24
ЛЮБОМЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 163/1834/24

Провадження № 3/163/7/25

ЛЮБОМЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 січня 2025 року місто Любомль

Суддя Любомльського районного суду Волинської області Павлусь О.С.

з участю представника Волинської митниці Кунєвої З.Ю.,

розглянувши в приміщенні суду направлені Волинською митницею матеріали справи за протоколами №0270/20500/24 та №0285/20500/24 про притягнення до відповідальності за ст.485 МК України

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, директора ТОВ «МАКСОР ГРУП» (м.Луцьк, вулиця Рівненська, будинок 54, код ЄДРПОУ 42042472), що проживає по АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ,

в с т а н о в и в :

09 липня 2024 року інспектор Волинської митниці склав протокол №0270/20500/24 про те, що ОСОБА_2 , яка в період з 24.03.2021 по 16.06.2021 перебувала на посаді директора ТОВ «Максор Груп», через особу, уповноважену на декларування товарів ТОВ «МІ-7» ОСОБА_3 вчинила дії, спрямовані на неправомірне зменшення розміру сплати митних платежів при митному оформленні товарів шляхом заявлення у митних деклараціях ІМ40ДЕ №UA204120/2021/084359, ІМ40ДЕ №UA204120/2021/085109, ІМ40ДЕ №UA204120/2021/085405 неправдивих відомостей щодо відправника, одержувача та вартості товарів, необхідних для визначення їх митної вартості та надала з цією метою митному органу документи, що містять такі відомості, а саме: контракт «CONTRACT» №240321/2021 від 24.03.2021, рахунок-фактуру «Invoice» №210526.3589-ACE/MAK від 26.05.2021, рахунок-фактуру «Invoice» №210526.3590-ACE/MAK від 26.05.2021, рахунок-фактуру «Invoice» №210526.3587-ACE/MAK від 26.05.2021, що спричинило несплату до державного бюджету України митних платежів в загальній сумі 334348,57 гривень.

Крім цього, 17 липня 2024 року інспектор Волинської митниці склав протокол №0285/20500/24 про те, що ОСОБА_2 , яка станом на 22.06.2021 перебувала на посаді директора ТОВ «Максор Груп», через особу, уповноважену на декларування товарів ТОВ «МІ-7» ОСОБА_3 , вчинила дії, спрямовані на неправомірне зменшення сплати розміру митних платежів при митному оформленні товарів шляхом заявлення у митних деклараціях ІМ40ДЕ №UA204120/2021/098472, ІМ40ДЕ №UA204120/2021/098474, ІМ40ДЕ №UA204120/2021/098490 неправдивих відомостей щодо відправника, одержувача та вартості товарів, необхідних для визначення їх митної вартості та надала з цією метою митному органу документи, що містять такі відомості, а саме: контракт «CONTRACT» №240321/2021 від 24.03.2021, рахунок-фактуру «Invoice» від 18.06.2021 №210618.4748-ACE/MAK, рахунок-фактуру «Invoice» від 18.06.2021 №210618.4750-ACE/MAK, рахунок-фактуру «Invoice» від 18.06.2021 №210618.4751-ACE/MAK, що спричинило несплату до державного бюджету України митних платежів в загальній сумі 261362,40 гривень.

Дії ОСОБА_1 за обома протоколами кваліфіковані за ст.485 МК України.

ОСОБА_1 та її захисник адвокат Кінах Я.В. на розгляд справи в суд не з`явились, адвокат Кінах Я.В. електронною поштою надіслала заяву про розгляду справи за її та ОСОБА_1 відсутності.

Представник Волинської митниці під час розгляду протоколів заявила, що вважає доведеною винуватість ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, просила накласти стягнення в межах санкції ст.485 МК України, стягнути судовий збір.

Дослідження доказів по справі встановлено таке.

Факт ввезення на митну територію України товарів «Фронтальний самохідний телескопічний колісний навантажувач» в кількості шість штук від компанії «ACERIUS INVESTMENTS LIMITED» (Cyprus, Nicosia 1075, Chyptron 1) в адресу ТОВ «Максор Груп» (м.Луьк) і випуск їх у вільний обіг підтверджується доданими до протоколу митними деклараціями типу ІМ40ДЕ №UA204120/2021/084359 від 31.05.2021, №UA204120/2021/085109 від 01.06.2021, №UA204120/2021/085405 від 02.06.2021, №UA204120/2021/098472 від 22.06.2021, №UA204120/2021/098474 від 22.06.2021, №UA204120/2021/098490 від 22.06.2021.

Для митного контролю і оформлення декларантом були подані товаросупровідні документи: контракт «CONTRACT» №240321/2021 від 24.03.2021, рахунки-фактури «Invoice» №210526.3589-ACE/MAK від 26.05.2021, №210526.3590-ACE/MAK від 26.05.2021, №210526.3587-ACE/MAK від 26.05.2021, №210618.4748-ACE/MAK від 18.06.2021, №210618.4750-ACE/MAK від 18.06.2021, №210618.4751-ACE/MAK від 18.06.2021.

Загальна вартість трьох навантажувачів за митними деклараціями №UA204120/2021/084359, №UA204120/2021/085109, №UA204120/2021/085405 і доданими до них рахунків-фактур «Invoice» №210526.3589-ACE/MAK, №210526.3590-ACE/MAK, №210526.3587-ACE/MAK становить 13000 Євро, а інших трьох навантажувачів за митними деклараціями №UA204120/2021/098472, №UA204120/2021/098474, №UA204120/2021/098490 та рахунків-фактур «Invoice» №210618.4748-ACE/MAK, №210618.4750-ACE/MAK, №210618.4751-ACE/MAK 17000 Євро.

На ініційовані Волинською митницею запити щодо поставок техніки в адресу ТОВ «Максор Груп» уповноважені митні органи Республіки Польща надали відповіді від 03.04.2024 №0201-IGM.542.395.2024.2 та від 10.04.2024 №0201-IGM.542.437.2024.2, до яких долучили експортні митні декларації MRN №21PL394010E0633432 від 26.05.2021, №21PL301010E0695257 від 18.06.2021 на підставі яких оформлено вивезення з митної території Республіки Польща товарів (навантажувачі), що зазначені у вищевказаних шести митних деклараціях та рахунках-фактур.

Вартість товарів за відомостями експортних декларацій MRN становить 60000 євро та 235591 польських злотих, відповідно, що не відповідає вартості, заявленій у митних деклараціях типу ІМ40ДЕ, поданих до митного оформлення на Волинській митниці.

Ураховуючи відомості про вартість товарів, отриманих від митних органів Республіки Польща, начальник УК та МП службовими записками від 25.06.2024 № 15/15-02/6384 та від 14.06.2024 № 15/15-02/6008 надала розрахунки митних платежів, які підлягають доплаті до Державного бюджету України, а саме:

- за митними деклараціями №UA204120/2021/084359, №UA204120/2021/085109, №UA204120/2021/085405 в сумі 334348,57 гривень;

- за митними деклараціями №UA204120/2021/098472, №UA204120/2021/098474, №UA204120/2021/098490 в сумі 261362,40 гривні.

Згідно із ч.1 ст.486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Відповідно до ч.1 ст.495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Стаття 485 МК України встановлює відповідальність за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Санкція цієї норми передбачає стягнення у вигляді штрафу в розмірі від 50 до 150 відсотків несплаченої суми митних платежів.

Отже, обов`язковим елементом передбаченого ст.485 МК України правопорушення є мета його вчинення - неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру.

У зв`язку із цим, предметом доказування у таких категоріях справ є визначення розміру митних платежів, від сплати яких має намір ухилитись винна особа.

Визначення такого розміру має істотне значення і з огляду на санкцію ст.485 МК України, яка визначена в розмірі від 50 до 150 відсотків несплаченої суми митних платежів.

Згідно із ч.1 ст.295 МК України митні платежі нараховуються декларантом або іншими особами, на яких покладено обов`язок із сплати митних платежів, самостійно, крім випадків, якщо обов`язок щодо нарахування митних платежів відповідно до цього Кодексу, Податкового кодексу України та інших законів України покладається на митні органи.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.50 МК України відомості про митну вартість товарів використовуються для нарахування митних платежів.

Згідно із ч.ч.1, 2 ст.51 МК України митна вартість товарів, що переміщуються через митний кордон України, визначається декларантом відповідно до норм цього Кодексу. Митна вартість товарів, що ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, визначається відповідно до глави 9 цього Кодексу.

Частиною 1 статті 55 МК України встановлено, що рішення про коригування заявленої митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України з поміщенням у митний режим імпорту, приймається митним органом у письмовій формі під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості цих товарів як до, так і після їх випуску, якщо митним органом у випадках, передбачених частиною шостою статті 54 цього Кодексу, виявлено, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів.

За змістом п.4 ч.6 ст.54 МК України митний орган може відмовити у митному оформленні товарів за заявленою декларантом або уповноваженою ним особою митною вартістю виключно за наявності обґрунтованих підстав вважати, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів, у разі надходження до митного органу документально підтвердженої офіційної інформації митних органів інших країн щодо недостовірності заявленої митної вартості.

За змістом ст.345 МК України дотримання вимог законодавства України з питань митної справи, у тому числі достовірності та повноти нарахування і сплати митних платежів здійснюється шляхом документальної перевірки.

Результати перевірки оформлюються актом (довідкою) та є підставою для самостійного визначення митним органом суми податкового зобов`язання підприємства щодо сплати митних платежів, застосування заходів, передбачених законами України (ч.6 ст.345 МК України).

Відповідно до ч.1 ст.351 МК України предметом документальних невиїзних перевірок є дані про своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати митних платежів при переміщенні товарів через митний кордон України підприємствами, а також при переміщенні товарів через митний кордон України громадянами з поданням митної декларації, передбаченої законодавством України для підприємств.

Відповідно до п.2 ч.2 ст.351 МК України документальна невиїзна перевірка проводиться у разі надходження від уповноважених органів іноземних держав документально підтвердженої інформації про непідтвердження дотримання критеріїв походження або автентичності поданих митному органу документів щодо товарів, митне оформлення яких завершено, недостовірність відомостей, що в них містяться, а також запитів стосовно надання інформації про зовнішньоекономічні операції, які здійснювалися за участю суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності - резидентів України.

По справі встановлено, що митне оформлення товарів «Фронтальний самохідний телескопічний колісний навантажувач» проведено відповідно до митних декларацій типу ІМ40ДЕ №UA204120/2021/084359 від 31.05.2021, №UA204120/2021/085109 від 01.06.2021, №UA204120/2021/085405 від 02.06.2021, №UA204120/2021/098472 від 22.06.2021, №UA204120/2021/098474 від 22.06.2021, №UA204120/2021/098490 від 22.06.2021, у яких митна вартість товару визначена за 6 (резервним) методом.

Митне оформлення товару за цими деклараціями, у тому числі, визначення митної вартості, нарахування і сплата митних платежів, завершене, його результати не оспорені у встановленому порядку і не скасовані.

Обставини, які підлягають доказуванню у справі про порушення митних правил, повинні бути підтверджені належними і допустимими доказами.

З огляду на вище наведені норми МК України, вбачаються підстави для висновку, що належними і допустимими доказами на підтвердження суми недоплачених митних платежів є рішення про коригування митної вартості в порядку ст.55 МК України або результати невиїзної документальної перевірки у формі акта (довідки) в порядку ст.ст.351-354 МК України.

Проте таких доказів матеріали справи не містять і в судове засідання не надано.

Приєднані допротоколу службовізаписки начальникаУК таАМП Волинськоїмитниці від25.06.2024№ 15/15-02/6384та від14.06.2024№ 15/15-02/6008з доданимидовідками-розрахункамине відповідаютьприписам ст.ст.55,295,345-354МК України,тому не можуть бути допустимими доказами, через що їх використання обмежується лише службовими цілями.

Визначення розміру митних платежів у спосіб, відмінний від передбачених вищенаведеними положеннями МК України способів, ні митним, ні іншим законодавством не передбачено.

Зазначене свідчить про неповноту здійсненого митним органом провадження, що є підставою для направлення справи на додаткову перевірку.

Під час додаткової перевірки митниці необхідно визначити митну вартість переміщених товарів відповідно до митного законодавства і на її основі розмір недоплачених митних платежів, при потребі провести інші процесуальні дії.

Керуючись ст.ст.522, 527, 528 МК України,

п о с т а н о в и в :

Справу за протоколами про порушення митних правил №0270/20500/24 та №0285/20500/24 щодо ОСОБА_1 за ознаками ст.485 МК України направити Волинській митниці для проведення додаткової перевірки.

Постанова оскарженню в апеляційному порядку не підлягає.

Суддя Любомльського районного суду

Волинської області О.С. Павлусь

СудЛюбомльський районний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення16.01.2025
Оприлюднено23.01.2025
Номер документу124558029
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів

Судовий реєстр по справі —163/1834/24

Постанова від 16.01.2025

Адмінправопорушення

Любомльський районний суд Волинської області

Павлусь О. С.

Постанова від 19.09.2024

Адмінправопорушення

Любомльський районний суд Волинської області

Павлусь О. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні