ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
================================================================
УХВАЛА
20 січня 2025 року м. Миколаїв Справа № 915/37/25
Господарський суд Миколаївської області у складі судді Ільєвої Л.М., розглянувши матеріали позовної заяви (вх. № 485/25 від 14.01.2025 р.) заступника керівника Окружної прокуратури міста Миколаєва (54001, м. Миколаїв, вул. Вадима Благовісного, 73; e-mail: centr@myk.gp.gov.ua; код ЄДРПОУ 02910048) в інтересах держави в особі Миколаївської міської ради (54005, м. Миколаїв, вул. Адміральська, 20; e-mail: kancel@mkrada.gov.ua; код ЄДРПОУ 26565573) та Південного офісу Держаудітслужби (65012, м. Одеса, вул. Канатна, 83; e-mail: 155100@dasu.gov.ua; код ЄДРПОУ 40477150) до Департаменту житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради (54005, м. Миколаїв, вул. Адмірала Макарова, 7; e-mail: obshdgkh@mkrada.gov.ua; код ЄДРПОУ 03365707) та Товариства з обмеженою відповідальністю "Оріон-Промтрейд" (03022, м. Київ, вул. Васильківська, 30, оф. 147; e-mail: ІНФОРМАЦІЯ_1; код ЄДРПОУ 44992579) про визнання недійсними додаткових угод до договору підряду від 01.11.2023 № 432 та стягнення 240847,13 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Заступник керівника Окружної прокуратури міста Миколаєва звернувся до Господарського суду Миколаївської області з позовною заявою в інтересах держави в особі Миколаївської міської ради та Південного офісу Держаудітслужби до Департаменту житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради та Товариства з обмеженою відповідальністю "Оріон-Промтрейд" про:
- визнання недійсною додаткової угоди № 1 від 06.12.2023 р. до договору підряду № 432 від 01.11.2023 р., укладеного між Департаментом житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради та ТОВ "Оріон-Промтрейд";
- визнання недійсною додаткової угоди № 2 від 15.12.2023 р. до договору підряду № 432 від 01.11.2023 р. укладеного між Департаментом житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради та ТОВ "Оріон-Промтрейд";
- визнання недійсним п.п. 2 п.1 додаткової угоди № 3 від 22.12.2023 р. до договору підряду № 432 від 01.11.2023 р., укладеного між Департаментом житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради та ТОВ "Оріон-Промтрейд";
- стягнення з ТОВ "Оріон-Промтрейд" на користь місцевого бюджету в особі Миколаївської міської ради пені та штрафу у загальному розмірі 240847,13 грн.
Позовні вимоги прокурором обґрунтовані порушенням вимог законодавства під час укладення додаткових угод № 1 від 06.12.2023 р., № 2 від 15.12.2023 р. та № 3 від 22.12.2023 р. до договору підряду № 432 від 01.11.2023 р., укладеного між Департаментом житлово комунального господарства Миколаївської міської ради та ТОВ "Оріон-Промтрейд" в частині продовження строку надання послуг, а саме за відсутності документального підтвердження об`єктивних обставин для продовження строку виконання робіт, як визначено пп. 4 п. 19 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, а також невиконання вказаних робіт у строк, встановлений у договорі. Так, на підставі п. 7.2. договору за несвоєчасне невиконання зобов`язань за договором № 432 від 01.11.2023 р. відповідачу нараховано пеню у сумі 138746,98 грн. та штраф за прострочення зобов`язання понад 30 днів у сумі 102100,15 грн.
Наразі прокурор зазначає, що обставини, що унеможливлюють виконання договору про закупівлю у встановлені договором строки, мають підтверджуватись належними документами та матеріалами, що об`єктивно відображають інформацію про настання несприятливих для виконання договору обставин. Разом з тим, усі три листи підрядника мають однаковий зміст та не містять жодних підтверджень викладених у них обставин, зокрема відомостей про те, які саме роботи були додатково виявлені, чим саме підтверджуються несприятливі погодні умови, який проміжок часу вони тривали, і яким чином впливають на технологічні процеси ремонту підвального приміщення, який саме час потрібен для завершення будівельних робіт.
Дослідивши матеріали позовної заяви та додані до неї документи, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 164 Господарського процесуального кодексу України до позовної заяви додаються документи, які підтверджують:
1) відправлення іншим учасникам справи копії позовної заяви і доданих до неї документів;
2) сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі, або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Так, порядок сплати та розмір судового збору визначені Законом України "Про судовий збір" від 08.07.2011 р. (зі змінами і доповненнями). В силу приписів ч. 1 ст. 4 вказаного Закону судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі. Також згідно підпунктів 1, 2 пункту 2 ч. 2 ст. 4 цього Закону ставка судового збору за подання до господарського суду позовної заяви майнового характеру становить 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 350 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а за подання до господарського суду позовної заяви немайнового характеру ставка становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, тобто у 2025 році - 3028 грн.
В силу приписів ч. 1 ст. 163 Господарського процесуального кодексу України ціна позову визначається:
1) у позовах про стягнення грошових коштів - сумою, яка стягується, або сумою, оспорюваною за виконавчим чи іншим документом, за яким стягнення провадиться у безспірному (безакцептному) порядку;
2) у позовах про визнання права власності на майно або його витребування - вартістю майна.
3) у позовах, які складаються з кількох самостійних вимог, - загальною сумою всіх вимог.
Згідно з ч. 3 ст. 6 Закону України "Про судовий збір" за подання позовної заяви, що має одночасно майновий і немайновий характер, судовий збір сплачується за ставками, встановленими для позовних заяв майнового та немайнового характеру. У разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Враховуючи те, що заявником у позові заявлено три немайнові вимоги та одну майнову вимогу про стягнення 240847,13 грн., відповідно судовий збір за поданий позов має бути сплачено як за кожну вимогу немайнового характеру (3028 грн. х3 = 9084 грн.), так і за вимогу майнового характеру (1,5% від суми позову - 240847,13 грн. х 1,5% = 3612,71 грн.).
З урахуванням того, що позовна заява була подана в електронній формі через "Електронний суд" ЄСІТС, відповідно ставка судового збору за подачу даного позову становить 10157,37 грн. із застосуванням коефіцієнту 0,8 у відповідності до ч. 3 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" (12696,71 грн. х 0,8).
Так, прокурором на підтвердження сплати судового збору надано копію платіжної інструкції від 06.01.2025 р. № 3 на суму 10109,26 грн., що свідчить про сплату судового збору у меншому розмірі, ніж встановлено законом.
За таких обставин, суд вважає, що прокурором не надано належних доказів сплати заявником судового збору за поданий позов у встановленому законом розмірі.
Відповідно до ч. 1 ст. 174 Господарського процесуального кодексу України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 162, 164, 172 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня надходження до суду позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
З врахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що заступником керівника Окружної прокуратури міста Миколаєва в інтересах держави в особі Миколаївської міської ради та Південного офісу Держаудітслужби при зверненні до господарського суду з поданою позовною заявою не виконано вимоги ч. 1 ст. 164 Господарського процесуального кодексу України, що відповідно до приписів ч. 1 ст. 174 Господарського процесуального кодексу України є підставою для залишення позовної заяви без руху з наданням строку для усунення вказаних недоліків.
Керуючись ст.ст. 163, 164, 174, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд -
УХВАЛИВ:
1. Позовну заяву заступника керівника Окружної прокуратури міста Миколаєва в інтересах держави в особі Миколаївської міської ради та Південного офісу держаудітслужби до Департаменту житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради та Товариства з обмеженою відповідальністю "Оріон-Промтрейд" про визнання недійсними додаткових угод до договору підряду від 01.11.2023 № 432 та стягнення 240847,13 грн. залишити без руху.
2. Встановити заступнику керівника Окружної прокуратури міста Миколаєва 10-денний строк для усунення виявлених недоліків при поданні позовної заяви з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
3. Роз`яснити заступнику керівника Окружної прокуратури міста Миколаєва, що при невиконанні вимог даної ухвали, позовна заява вважається неподаною та повертається заявнику.
Ухвала набирає законної сили 20.01.2025 року та оскарженню не підлягає.
Суддя Ільєва Л.М.
Суд | Господарський суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 20.01.2025 |
Оприлюднено | 22.01.2025 |
Номер документу | 124558910 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають з правочинів щодо акцій, часток, паїв, інших корпоративних прав в юридичній особі підряду, з них |
Господарське
Господарський суд Миколаївської області
Ільєва Л. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні