Ухвала
від 17.01.2025 по справі 711/303/25
ПРИДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Придніпровський районний суд м.Черкаси

Справа № 711/303/25

Номер провадження 1-кс/711/84/25

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 січня 2025 року м. Черкаси

Слідчий суддя Придніпровського районного суду м. Черкаси ОСОБА_1 , за участю секретаря судових засідань ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Придніпровського районного суду м. Черкаси клопотання старшого слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_4 , у кримінальному провадженні №1202425000000302 від 09.08.2024 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191 КК України, про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, -

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 , звернувся до слідчого судді Придніпровського районного суду м. Черкаси з клопотанням, погодженим прокурором відділу Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_4 , у кримінальному провадженні №1202425000000302 від 09.08.2024 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191 КК України, про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

В обґрунтування клопотання зазначено, що в провадженні відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Черкаській області перебувають матеріали кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12024250000000302 від 09.08.2024, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191 КК України.

Із матеріалів, які стали підставою для внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань, вбачається, що комунальне підприємство « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Уманської міської ради (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) в електронній системі публічних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_2 » розмістили звіт № ІНФОРМАЦІЯ_3 щодо договору про закупівлю, укладеного між КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Уманської міської ради та ФОП ОСОБА_5 (ІПН № НОМЕР_2 ) без використання електронної системи закупівель із вартістю 49 800 грн. Предметом договору закупівлі від 28.10.2022 № 47 є послуги з розробки дизайну сайту.

Під час виконання доручення слідчого відділом протидії кіберзлочинам в Черкаській області встановлено, що КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Уманської міської ради не має власного веб-сайту.

Окрім того встановлено, що ФОП ОСОБА_5 , зареєстрований як суб`єкт господарської діяльності 06.07.2022, а перший договір укладений із КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » УМР 02.08.2022 і станом на теперішній час послуг іншим розпорядникам бюджетних коштів не надавав, що може свідчити про те, що службові особи КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Уманської міської ради, діючи з метою привласнення коштів підприємства, за попередньою змовою, протягом 2022-2023 років уклали фіктивні договори про закупівлю послуг, які фактично не виконувалися, а саме:

1) за результатами процедури закупівлі № ІНФОРМАЦІЯ_4 між КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Уманської міської ради та ФОП ОСОБА_5 , 13.12.2022 укладено договір без використання електронної? системи закупівель №95 про надання послуг щодо функціонального наповнення продукту для замовника розробленого та впровадженого програмного забезпечення.

Відповідно до звіту від 26.12.2022 щодо договору про закупівлю, укладеного без використання електронної? системи закупівель № ІНФОРМАЦІЯ_4 , сума оплати за договором склала 49 800 грн без ПДВ. Термін виконання договору: від 13.12.2022 по 31.12.2022.

2) за результатами процедури закупівлі № ІНФОРМАЦІЯ_5 між КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Уманської міської ради та ФОП ОСОБА_5 , 26.12.2022 укладено договір без використання електронної? системи закупівель № 157 про надання послуг з розробки технології? обміну даними між продуктом та базами даними замовника.

Згідно звіту від 29.12.2022 щодо договору про закупівлю, укладеного без використання електронної? системи закупівель № ІНФОРМАЦІЯ_5 , сума оплати за договором склала 49 000 грн без ПДВ. Термін виконання договору: від 26.12.2022 по 31.12.2022.

3) за результатами процедури закупівлі № ІНФОРМАЦІЯ_6 між КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Уманської міської ради та ФОП ОСОБА_5 , 02.08.2022 укладено договір без використання електронної? системи закупівель № 88 про надання послуг консультаціі? з питань інформатизаціі?. Зазначений договір оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 03.08.2022.

Відповідно до звіту від 03.08.2022 про виконання договору про закупівлю № ІНФОРМАЦІЯ_6 , розміщеного в електронній системі публічних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_7 », сума оплати за договором склала 49 800 грн без ПДВ.

4) за результатами процедури закупівлі № ІНФОРМАЦІЯ_8 між КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Уманської міської ради та ФОП ОСОБА_5 , 18.08.2022 укладено договір без використання електронної? системи закупівель б/н про надання послуг з обробки бази даних 1С.

Відповідно до звіту від 19.08.2022 про договір про закупівлю, укладений? без використання електронної? системи закупівель № ІНФОРМАЦІЯ_6 , сума оплати за договором склала 35 000 грн без ПДВ.

5) за результатами процедури закупівлі № ІНФОРМАЦІЯ_9 між КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Уманської міської ради та ФОП ОСОБА_5 , 20.01.2023 укладено договір без використання електронної? системи закупівель № 68 про надання послуг обробка бази даних 1 с.

Відповідно до звіту від 01.02.2023 про договір про закупівлю, укладений? без використання електронної? системи закупівель № ІНФОРМАЦІЯ_9 , сума оплати за договором склала 97 500 грн без ПДВ.

Згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, фізична особа-підприємець ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_2 ) 06.07.2022 взятий на облік як платник податків у ІНФОРМАЦІЯ_10 .

Ініціатор клопотання вказує, що на теперішній час, з метою повного, всебічного розслідування кримінального провадження, а також належного документального підтвердження виявлених порушень, виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до документів, з можливістю їх вилучення в паперовому та завіреному належним чином вигляді, які знаходяться у володінні посадових та службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_11 , код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , а саме:

- відомостей про суми отриманого доходу ФОП ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_2 ) за період з 06.07.2022 по час дії ухвали із зазначенням джерел отриманого доходу;

- відомостей про всі відкриті, закриті (архівні) банківські рахунки суб`єкта ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_2 ) відкритих у банківських установах із зазначенням: номерів рахунків, назви банківських установ в яких відкрито рахунки, дату відкриття (закриття) рахунків за період з 06.07.2022 по час дії ухвали;

- відомостей про всі відкриті, закриті (архівні) банківські рахунки суб`єкта ФОП ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_2 ) відкритих у банківських установах із зазначенням: номерів рахунків, назви банківських установ в яких відкрито рахунки, дату відкриття (закриття) рахунків за період з 06.07.2022 по час дії ухвали;

- податкових декларацій, що подавались ФОП ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_2 ) за період з 06.07.2022 по час дії ухвали;

- відомостей про систему оподаткування підприємства за період з 06.07.2022 по теперішній час;

- даних щодо Е-mail, IP-адреси, точного часу та дати реєстрації податкових накладних та електронної податкової звітності;

- особи, яка подавала податкову звітність та реєструвала податкові накладні;

- облікової (реєстраційна та звітна) справи, яка містять інформацію про облікові дані платника (реєстраційні дані, відомості про керівника, засновника, про особу відповідальну за ведення бухгалтерського та податкового обліку).

Враховуючи вищевикладене, з метою забезпечення виконання завдань кримінального провадження щодо швидкого, повного та неупередженого розслідування, беручи до уваги, що вказані вище документи, тимчасовий доступ до яких необхідно отримати, мають важливе значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні і можуть бути використані як доказ в суді, а також те, що іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів є неможливим, органу досудового розслідування необхідно отримати тимчасовий доступ до цих документів, а тому слідчий, за погодженням із прокурором, звернувся до слідчого судді з даним клопотанням.

В судове засідання слідчий не з`явився. Надав суду заяву про розгляд клопотання без його участі та без фіксації судового процесу технічними засобами, підтримав клопотання та просив суд його задовольнити.

Представник ІНФОРМАЦІЯ_11 в судове засідання не з`явився, проте відповідно до ч. 4 ст. 163 КПК України його неявка не перешкоджає розгляду даного клопотання.

Відповідно до частини четвертої статті 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Враховуючи вищенаведене, судовий розгляд здійснювався без фіксації процесу технічними засобами.

Вивчивши клопотання та надані слідчим матеріали з кримінального провадження №1202425000000302 від 09.08.2024, слідчий суддя приходить до наступного.

Відповідно доч.1ст.159КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Відповідно до п.п. 4, 8 ч. 1 ст. 162 КПК України, до охоронюваної законом таємниці, яка міститься в речах і документах, належать, зокрема, конфіденційна інформація, в тому числі така, що містить комерційну таємницю; персональні дані особи, що знаходяться у її особистому володінні або в базі персональних даних, яка знаходиться у володільця персональних даних.

Згідно п. п. 1, 2 ч.5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

Відповідно до ст. 132 КПК України, - застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що: 1) існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження; 2) потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора; 3) може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, прокурор звертається із клопотанням.

Згідно витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань у кримінальному провадженні №1202425000000302 від 09.08.2024 в провадженні відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Черкаській області перебувають матеріали кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12024250000000302 від 09.08.2024, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191 КК України, щодо можливих неправомірних дій службових осіб КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Уманської міської ради (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), які зловживаючи своїм становищем уклали і підписали договір в про надання послуг з розробки дизайну сайту на суму 49800 грн. з ФОП ОСОБА_5 , який фактично послуги не виконував, чим можливо було завдано збитків інтересам КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Уманської міської ради на суму 49800 грн.

На виконання доручення слідчого відділом протидії кіберзлочинам в Черкаській області встановлено, що КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Уманської міської ради не має власного веб-сайту.

Також встановлено, що згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, фізична особа-підприємець ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_2 ) 06.07.2022 взятий на облік як платник податків у ІНФОРМАЦІЯ_10 .

Крім того встановлено, що ФОП ОСОБА_5 укладено перший договір із КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » УМР 02.08.2022 та станом на час звернення з даним клопотанням послуг іншим розпорядникам бюджетних коштів останній не надавав.

За версією органу досудового розслідування, зазначене вище може свідчити про те, що службові особи КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Уманської міської ради, діючи з метою привласнення коштів підприємства, за попередньою змовою, протягом 2022-2023 років уклали фіктивні договори про закупівлю послуг, які фактично не виконувалися, а саме:

1) за результатами процедури закупівлі № ІНФОРМАЦІЯ_4 між КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Уманської міської ради та ФОП ОСОБА_5 , 13.12.2022 укладено договір без використання електронної? системи закупівель №95 про надання послуг щодо функціонального наповнення продукту для замовника розробленого та впровадженого програмного забезпечення. Відповідно до звіту від 26.12.2022 щодо договору про закупівлю, укладеного без використання електронної? системи закупівель № ІНФОРМАЦІЯ_4 , сума оплати за договором склала 49 800 грн без ПДВ. Термін виконання договору: від 13.12.2022 по 31.12.2022.

2) за результатами процедури закупівлі № ІНФОРМАЦІЯ_5 між КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Уманської міської ради та ФОП ОСОБА_5 , 26.12.2022 укладено договір без використання електронної? системи закупівель № 157 про надання послуг з розробки технології? обміну даними між продуктом та базами даними замовника. Згідно звіту від 29.12.2022 щодо договору про закупівлю, укладеного без використання електронної? системи закупівель № ІНФОРМАЦІЯ_5 , сума оплати за договором склала 49 000 грн без ПДВ. Термін виконання договору: від 26.12.2022 по 31.12.2022.

3) за результатами процедури закупівлі № ІНФОРМАЦІЯ_6 між КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Уманської міської ради та ФОП ОСОБА_5 , 02.08.2022 укладено договір без використання електронної? системи закупівель № 88 про надання послуг консультаціі? з питань інформатизаціі?. Зазначений договір оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 03.08.2022. Відповідно до звіту від 03.08.2022 про виконання договору про закупівлю № ІНФОРМАЦІЯ_6 , розміщеного в електронній системі публічних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_7 », сума оплати за договором склала 49 800 грн без ПДВ.

4) за результатами процедури закупівлі № ІНФОРМАЦІЯ_8 між КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Уманської міської ради та ФОП ОСОБА_5 , 18.08.2022 укладено договір без використання електронної? системи закупівель б/н про надання послуг з обробки бази даних 1С. Відповідно до звіту від 19.08.2022 про договір про закупівлю, укладений? без використання електронної? системи закупівель № ІНФОРМАЦІЯ_6 , сума оплати за договором склала 35 000 грн без ПДВ.

5) за результатами процедури закупівлі № ІНФОРМАЦІЯ_9 між КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Уманської міської ради та ФОП ОСОБА_5 , 20.01.2023 укладено договір без використання електронної? системи закупівель № 68 про надання послуг обробка бази даних 1С. Відповідно до звіту від 01.02.2023 про договір про закупівлю, укладений? без використання електронної? системи закупівель № ІНФОРМАЦІЯ_9 , сума оплати за договором склала 97 500 грн без ПДВ.

Слідчий суддя погоджується з тим, що з метою повного, всебічного розслідування кримінального провадження, а також належного документального підтвердження виявлених порушень, в органу досудового розслідування виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_11 (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , адреса: АДРЕСА_1 ), з можливістю вилучення належним чином завірених копій, а саме:

- відомостей про суми отриманого доходу ФОП ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_2 ) із зазначенням джерел отриманого доходу;

- відомостей про всі відкриті, закриті (архівні) банківські рахунки суб`єкта ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_2 ) відкритих у банківських установах із зазначенням: номерів рахунків, назви банківських установ в яких відкрито рахунки, дату відкриття (закриття) рахунків;

- відомостей про всі відкриті, закриті (архівні) банківські рахунки суб`єкта ФОП ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_2 ) відкритих у банківських установах із зазначенням: номерів рахунків, назви банківських установ в яких відкрито рахунки, дату відкриття (закриття) рахунків;

- податкових декларацій, що подавались ФОП ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_2 );

- відомостей про систему оподаткування підприємства;

- даних щодо Е-mail, IP-адреси, точного часу та дати реєстрації податкових накладних та електронної податкової звітності;

- особи, яка подавала податкову звітність та реєструвала податкові накладні;

- облікової (реєстраційна та звітна) справи, яка містять інформацію про облікові дані платника (реєстраційні дані, відомості про керівника, засновника, про особу відповідальну за ведення бухгалтерського та податкового обліку).

Слідчим доведено, що:

- вказані документи перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_11 (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , адреса: АДРЕСА_1 ), мають важливе значення для досудового розслідування, а відомості, які містяться у вказаних документах, можуть бути доказами під час судового розгляду, а також використовуватися для проведення інших слідчих та процесуальних дій;

- іншими способами, окрім тимчасового доступу до документів неможливо довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів.

В той же час, клопотання слідчого необхідно задовольнити частково, надавши доступ до вказаних документів та інформації за період з 06.07.2022 по 14.01.2025 (дата звернення до суду з даним клопотанням), з огляду на неконкретизовану визначеність часового проміжку, що зазначений слідчим у формулюванні «по теперішній час» та «по час дії ухвали». При цьому, враховано, що посилання в рішенні має бути на конкретні дати чи події, що мають настати без застосування абстрактних часових проміжків

На підставі викладеного, керуючись ст. 159, 162-164 КПК України, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання старшого слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_4 , у кримінальному провадженні №1202425000000302 від 09.08.2024 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191 КК України, про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю - задовольнити частково.

Надати старшим слідчим в ОВС відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУ Національної поліції в Черкаській області майору поліції ОСОБА_6 , майору поліції ОСОБА_7 , майору поліції ОСОБА_8 , старшим слідчим відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУ Національної поліції в Черкаській області капітану поліції ОСОБА_9 , підполковнику поліції ОСОБА_10 , капітану поліції ОСОБА_3 , слідчим відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУ Національної поліції в Черкаській області старшому лейтенанту поліції ОСОБА_11 , старшому лейтенанту поліції ОСОБА_12 дозвіл на тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_11 (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , адреса: АДРЕСА_1 ), з можливістю їх вилучення в паперовому та завіреному належним чином вигляді, а саме:

- відомостей про суми отриманого доходу ФОП ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_2 ) за період з 06.07.2022 по 14.01.2025 із зазначенням джерел отриманого доходу;

- відомостей про всі відкриті, закриті (архівні) банківські рахунки суб`єкта ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_2 ) відкритих у банківських установах із зазначенням: номерів рахунків, назви банківських установ в яких відкрито рахунки, дату відкриття (закриття) рахунків за період за період з 06.07.2022 по 14.01.2025;

- відомостей про всі відкриті, закриті (архівні) банківські рахунки суб`єкта ФОП ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_2 ) відкритих у банківських установах із зазначенням: номерів рахунків, назви банківських установ в яких відкрито рахунки, дату відкриття (закриття) рахунків за період з 06.07.2022 по 14.01.2025;

- податкових декларацій, що подавались ФОП ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_2 ) за період з 06.07.2022 по 14.01.2025;

- відомостей про систему оподаткування підприємства за період з 06.07.2022 по 14.01.2025;

- даних щодо Е-mail, IP-адреси, точного часу та дати реєстрації податкових накладних та електронної податкової звітності;

- особи, яка подавала податкову звітність та реєструвала податкові накладні;

- облікової (реєстраційна та звітна) справи, яка містять інформацію про облікові дані платника (реєстраційні дані, відомості про керівника, засновника, про особу відповідальну за ведення бухгалтерського та податкового обліку).

В іншій частині клопотання відмовити.

Строк дії цієї ухвали один місяць з дня її постановлення.

Роз`яснити уповноваженій особі ІНФОРМАЦІЯ_11 , що відповідно до вимог ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали суду, слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на отримання вказаної інформації, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених речей та документів.

Ухвала набирає законної сили з моменту її винесення та оскарженню в апеляційному порядку не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудПридніпровський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення17.01.2025
Оприлюднено23.01.2025
Номер документу124563688
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —711/303/25

Ухвала від 17.01.2025

Кримінальне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Старікова М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні