Постанова
від 17.01.2025 по справі 758/9433/24
ПОДІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 758/9433/24

3/758/840/25

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 січня 2025 року м. Київ

Суддя Подільського районного суду м. Києва Казмиренко Л.В., розглянувши матеріали, що надійшли із Енергетичної митниці Державної митної служби України про притягнення до відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, місце проживання: АДРЕСА_1 ,

за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України,

за участю представника Енергетичної митниці - Носко Ю.Ю.,

захисника - адвоката Кононенко О.С.,

встановив:

Згідно протоколу про порушення митних правил № 0178/90300/24 від 28.05.2024 року, 01.03.2023, 06.03.2023 та 09.03.2023 через митний кордон України пункт пропуску «Ягодин - Дорогуск» відділу митного оформлення №3-6 митного поста «Ягодин» Волинської митниці з Литовської Республіки транспортними засобами р.н. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 , НОМЕР_3 / НОМЕР_4 , НОМЕР_5 / НОМЕР_6 та НОМЕР_7 / НОМЕР_8 , на митну територію України на адресу ТОВ «ФОРСАЖГАЗОІЛ- ТРЕЙД» (Україна, 13300, Житомирська область, м. Бердичів, вул. Руська, буд. 8, кв. 4, код ЄДРПОУ 44740794) ввезено товар «газ вуглеводневий скраплений» у кількості 95 050 кг, 177,663 тис. л. при 15С, вартістю 46 583,6 євро. Переміщення зазначеного товару через митний кордон України було здійснено на підставі наступних документів: митної декларації типу «ЕА» № UA903220/2023/4777, міжнародної товаротранспортної накладної (CMR) від 27.02.2023 № RVA0063984, рахунку (invoice) від 27.02.2023 № LPG24152, паспорту якості № 163060_4948172, контракту № 0909-22 від 09.09.2022; митної декларації типу «ЕА» №UA903220/2023/4811, міжнародної товаротранспортної накладної (CMR) від 28.02.2023 №RVA0063987, рахунку (invoice) від 28.02.2023 № LPG24154, паспорту якості №163060_4948172, контракту № 0909-22 від 09.09.2022; митної декларації типу «ЕА» №UA903220/2023/4812, міжнародної товаротранспортної накладної (CMR) від 28.02.2023 №RVA0063986, рахунку (invoice) від 28.02.2023 № LPG24153, паспорту якості №163060_4948172, контракту № 0909-22 від 09.09.2022; митної декларації типу «ЕА» №UA903220/2023/5150, міжнародної товаротранспортної накладної (CMR) від 04.03.2023 №LPG24184, рахунку (invoice) від 04.03.2023 № LPG24184, паспорту якості № 163060_4948172, контракту № 0909-22 від 09.09.2022; митної декларації типу «ЕА» № UA903220/2023/5377, міжнародної товаротранспортної накладної (CMR) від 07.03.2023 № LPG24196, рахунку (invoice) від 07.03.2023 № LPG24196, паспорту якості № 163060_4948172, контракту № 0909-22 від 09.09.2022. Зазначений товар був заявлений до митного оформлення у відділі митного оформлення «Ковель» митного поста «Західний» Енергетичної митниці та 01.03.2023, 02.03.2023, 07.03.2023 і 10.03.2023 випущений у вільний обіг за митними деклараціями типу «ІМ 40 ЕА» № 23UA903220004777U3, 23UA903220004811U9, 23UA903220005377U8 та митними деклараціями типу «ІМ 40 ДЕ» № 23UA903220004895U1, № 23UA903220005253U5. Поставка товару відбувалась в рамках зовнішньоекономічного контракту від 09.09.2022 №0909-22 між компанією UAB «LPG LOGISTIKA» (Registration number: 303470944, VAT: LT100009022316, Morkunu 2-2, Sangailu, k. Kedainiu raj. Lithuania, LT-58122) іменована «Продавець», в особі директора ОСОБА_2 та ТОВ «ФОРСАЖГАЗОІЛ-ТРЕЙД» іменована «Покупець», в особі директора ОСОБА_1 . Згідно умов вищезазначеного контракту, продавець поставляє покупцеві товар «зріджений вуглеводний газ». Якість товару повинна відповідати державним стандартам, технічним умовам, іншої нормативно-технічної документації на даний вид товару; а також у разі поставки товару, який повинен відповідати нормам Європейського Союзу - відповідній нормі ЄС (EN). Якість товару підтверджується паспортом якості, виданим заводом - виробником при відвантаженні або незалежній інспекції, або специфікацією продавця. З метою підтвердження фізико-хімічних характеристик товару до митних органів надано сертифікат (паспорт) якості №163060_4948172 на товар «газ нафтовий скраплений для автомобільного транспорту, зимовий тип (клас А)», відповідно до якого товар виготовлений підприємством Public Company «Orlen Lietuva» та відповідає вимогам LST EN 589:2018-А1:2022, відомості про який внесені до гр. 44 зазначених митних декларацій.

Відповідно до вимог ст. 198 Митного кодексу України митному органу в пункті пропуску через державний кордон України згідно із статтею 335 цього Кодексу подаються документи, що містять відомості про товари, достатні для їх ідентифікації. Нормами ст. 335 Митного кодексу України встановлено, що під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник залежно від виду транспорту, яким здійснюється перевезення товарів, надають митному органу в паперовій або електронній формі документи та відомості зокрема, що підтверджують дотримання обмежень, які виникають у зв`язку із застосуванням захисних заходів. Незалежно від виду транспорту, яким здійснюється переміщення товарів, під час прибуття товарів у пункт пропуску через державний кордон України надаються документи (відомості) або їх реквізити, у тому числі засобами інформаційних технологій (або у вигляді електронного документа), які підтверджують дотримання заборон та/або обмежень згідно із законами України. З метою дотримання вищезазначених норм, посадовими особами ТОВ «ФОРМАЖГАЗОІЛ-ТРЕЙД» під час переміщення товару через митний кордон України до митних органів для підтвердження відомостей про фізико-хімічні характеристики товару, надано документ про якість, а саме сертифікат (паспорт) якості № 163060_4948172, який містить відповідні штампи (печатки) заводу виробника - «Orlen Lietuva». Енергетичною митницею отримано лист Держмитслужби від 01.03.2023 року № 20/20-01-01/7.6/211 (з додатком листа компанії «Orlen Lietuva» від 17.02.2023 № 62) щодо вжиття заходів стосовно можливого шахрайства з боку постачальників пального шляхом надання підроблених сертифікатів якості «Orlen Lietuva» з метою приховування походження нафтопродуктів, особливо вироблених в рф. З метою перевірки законності ввезення на митну територію України паливо-мастильних матеріалів, Енергетичною митницею було направлено та отримано відповідь від публічної компанії «Orlen Lietuva» від 09.02.2024 № Д2(12.11-9)-339 (вх. ЕМ від 12.02.2024 № 1039/13) щодо сертифікатів (паспортів) якості нафтопродуктів компанії «Orlen Lietuva» стосовно яких існує ризик. За результатами опрацювання відповіді наданої публічною компанією «Orlen Lietuva» від 09.02.2024 № Д2(12.11-9)-339, було встановлено, що сертифікат (паспорт) якості № 163060_4948172 був виданий на партію товару «газ нафтовий скраплений для автомобільного транспорту, зимовий тип (клас А)» у кількості 19 540 кг, покупцем/одержувачем було підприємство UAB «Naftos Dujos». Виходячи з вищезазначеного, директором ТОВ «ФОРСАЖГАЗОІЛ-ТРЕЙД» в особі гр. ОСОБА_1 вчинено дії, спрямовані на переміщення через митний кордон України товару «газ вуглеводневий скраплений» в кількості 75 510 кг, вартістю 36813,60 євро або 1426633,40 грн. (станом на 01.03.2023 курс становив 1 євро - 38,8231 грн, станом на 06.03.2023 курс становив 1 євро - 38,8048 грн та станом на 09.03.2023 курс становив 1 євро - 38,5671 грн.) з приховуванням від митного контролю шляхом надання до митного органу, як підстави для переміщення документів, що містять неправдиві відомості щодо ваги (кількості) товару. Відповідно до ст. 65 Господарського кодексу України керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і вирішує питання діяльності підприємства. Згідно з інформацією розміщеною в АСМО «Інспектор» ПІК «Провадження в справах про ПМП» Держмитслужби встановлено, що гр. ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушень, відповідальність за які передбачена ст. 482, 483 Митного кодексу України не притягувався. Відповідно до ч. 2 ст. 459 Митного кодексу України суб?єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств. Згідно з даними картки обліку особи, яка здійснює операції з товарами, директором ТОВ «ФОРСАЖГАЗОЛ-ТРЕЙД» є гр. ОСОБА_1 . Таким чином, в діях директора ТОВ «ФОРСАЖГАЗОІЛ-ТРЕЙД» в особі гр. ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, а саме переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо ваги (кількості) товару.

В судовому засіданні представник митного органу Носко Ю.Ю. підтримала протокол про адміністративне правопорушення, просила ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, та застосувати основне і додаткове стягнення, передбачені частиною 1 статтею 483 Митного кодексу України, у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил із конфіскацією товару. Відповідно до ч. 2 ст. 541 МКУ у разі застосування конфіскації просила зазначити про стягнення вартості цих товарів.

Зазначила, що саме ОСОБА_1 як директор ТОВ «ФОРСАЖГАЗОІЛ-ТРЕЙД» укладав зовнішньоекономічний контракт від 09.09.2022 року № 0909-22 з продавцем та відправником товару, литовським підприємством UAB "LPG Logistika", в частині 5 якого зазначено, що якість товару підтверджується паспортом якості, виданим Заводом-виробником при відвантаженні або незалежною інспекцією, або специфікацією Продавця; 5.5. Сторони мають право залучити незалежну інспекцію для визначення якості та кількості Товару при відвантаженні...; п.2.3 Зобов`язання Продавця по поставці Товару вважається виконаним та право власності на Товар та ризик його випадкової втрати переходить від Продавця Покупцю після видачі документів, вказаних в п.5.1 та п.5. цього Контракту, які є невід`ємною частиною Контракту"; відповідно до п.7.4 у разі відстуності Актів, випущених незалежною інспекційною компанією при відвантаженні Товару, ніякі претензії по кількості та якості після проставлення підпису уповноваженого представника Покупця на товарно-транспортній накладній CMR Продавцем не приймаються. Таким чином, саме директор ТОВ «ФОРСАЖГАЗОІЛ-ТРЕЙД» ОСОБА_1 як імпортер цього товару вчиняв активні дії щодо ввезення, митного оформлення та введення в обіг на території України газу, тому саме ОСОБА_1 є суб`єктом даного правопорушення. Усі питання організації перевезення, оформлення та подачі документів, виконання зобов`язань за контрактом тощо лежить виключно у площині господарських правовідносин між ТОВ «ФОРСАЖГАЗОІЛ-ТРЕЙД» та його контрагентами. Саме він як імпортер повинен додержуватись вимог законодавства, виконувати митні правила України, а тому несе відповідальність за ч. 1 ст. 183 МК України. За результатом опрацювання відповіді, наданої Public Company "Orlen Lietuva" від 09.02.2024 року було встановлено, що сертифікат (паспорт) якості від 26.02.2023 року №163060_4948172 був виданий на партію товару "Газ нафтовий скраплений для автомобільного транспорту, зимовий тип (клас А) у кількості 19 540 кг, яка була реалізова підприємству UAB "Naftos Dujos". Однак фактично ТОВ «ФОРСАЖГАЗОІЛ-ТРЕЙД» з наданням сертифікату якості від 26.02.2023 року №163060_4948172 було ввезено 95050 кг, що на 75 510 кг більше ніж продано (відвантажено) компанією "Orlen Lietuva" підприємству UAB "Naftos Dujos". Крім того, в примірниках сртифікатів якості від 26.02.2023 №163060_4948172, які подавалися митним органам, датовані 27.02.2023, 28.02.2023, 04.03.2023 та 07.03.2023 стосовно ваги товару. Кожна партія газу, що вводиться в обіг в Україні повинна мати документ про якість (паспорт якості ) палива, який підтверджує фізико-хімічні характеристики товару. Також цей паспорт якості видається на конкретну партію товару (кількість товару) і тільки виробник може зазначати дані щодо кількості та іншу інформацію у цьому паспорті. Продукція, придбана в компанії "Orlen Lietuva" може бути перепродана покупцями третім особам за умови, що сертифікати якості, видані Компанією використовуються виключно для кількості придбаної продукції. Для кожного вантажу компанія видає новий сертифікат якості, якому присвоюється унікальний номер. Покупці, які об`єднують різні продукти на своїх терміналах і згодом продають ці продукти третім особам, зобов`язані надавати власні сертифікати якості та не мають права використовувати сертифікати, видані Компанією. Така поведінка порушує правові норми Литовської Республіки. "Orlen Lietuva" є виробником даного газу, місцезнаходження якого Литовська Республіка. Зазначення під час митного оформлення походження газу з ЄС свідчить про те, що імпортер газу достеменно не знає (або не зазначає) якою є країна виробництва газу. Більше того, сертифікат (паспорт) якості від 26.02.2023 №163060_4948172, виданий заводом-виробником "Orlen Lietuva" на кількість товару, що не відповідає тій, яка була випущена у вільний обіг на території України. Фактично на "газ" у кількості 75 510 кг відсутні документи на якість цього газу та на його походження. Враховуючи викладене, директор ТОВ «ФОРСАЖГАЗОІЛ-ТРЕЙД» ОСОБА_1 чітко розумів та усвідомлював характер протиправної дії, ввів в обіг газ у кількості 75 510 кг невідомого походження та з невідомими фізико-хімічними характеристиками на підставі документів, що містять неправдиві відомості та свідомо припускав настання шкідливих наслідків, порушив митні правила умисно. Щодо тверджень захисника про те, що сертифікат якості подавався під час перетину митного кордону, зазначає про положення ст. 194, 335,198, 196, 336 Митного кодексу України.

Від захисника ОСОБА_1 - адвоката Кононенко О.С. надійшли письмові пояснення, за змістом яким просила провадження у справі закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення на підставі п.1 ч. 1 ст. 247 Митного кодексу України. Зазначила, що у діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України. Так, поставка товару "Газ вуглеводний скраплений" була здійснена на виконання умов Контракту від 09.09.2022 №0909-2022. Звертає увагу на п. 6.1 Контракту, згідно якого разом з товаром Продавець надає покупцеві оригінал рахунку-фактури (інвойс), декларацію на товар (ДТ), міжнародно-транспортну накладну (CMR), паспорт якості, виданий Заводом-виробником при відвантажені або незалежної лабораторії, або специфікацію Продавця. Отже, відповідно до умов Контракту обов`язок надати сертифікат якості на партію товару покладений саме на компанію UAB "LPG Logistika" як продавця товару. Громадянин ОСОБА_1 ані як керівник компанії-покупця, ані як фізична особа сертифікат якості №163060_4948172 в комтетентних органах/організаціях не отримував та не мав права/обов`язку його отримувати. Відповідно до умов Конвенції про договір міжнародного автомобільного перевезення вантажів від 19.05.1956 року, обов`язок надати в розпорядження перевізника необхідні документи покладений на продавця, яким в цьому випадку виступила компанія UAB "LPG Logistika", що доводить те, що ОСОБА_1 не мав права/обов`язку виготовляти, отримувати та надавати необхідні для експорту товари з території ЄС, в тому числі сертифікат якості. Отже, рахунки-фактури були виставлені та надані для перевезення товару саме продавцем товару - компанією UAB "LPG Logistika", сертифікат якості на партію товару мав бути отриманий в компетентних органах безпосередньо продавцем товару компанією UAB "LPG Logistika", обов`язок отримати в компетентних органах сертифікат якості на партію товару та надати перевізнику покладений на продавця, обов`язок оформити, виставити, скласти рахунок-фактуру на партію товару покладений на продавця, ОСОБА_1 жодних дій щодо складання товаросупровідних, комерційних документів, пов`язаних з експортом товарів, не вчиняв та не мав права вчиняти, ТОВ «ФОРСАЖГАЗОІЛ-ТРЕЙД» є покупцем товару та жодних дій щодо отримання, складання товаросупровідних документів, пов`язаних з експортом з території ЄС, в тому числі сертифікату якості, не вчиняло та не мало вчиняти. Окрім того, Енергетичною митницею перевірку сертифікації якості №163060_4948172 у встановленому чинним законодавством не здійснила, а склала протокол про порушення митних правил. Вага, заявлена в товаросупровідних документах, відповідає фактичній вазі переміщеного товару. Окрім того звертає увагу суду на те, що правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, може бути вчинено лише умисно. Енергетичною митницею не надано жодних доказів що ОСОБА_1 є суб`єктом відповідальності та вчинив дане правопорушення умисно.

Заслухавши пояснення представника Енергетичної митниці, захисника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, вивчивши матеріали справи, суд дійшов наступного висновку.

В силу вимог ст. 486 МК України, завданням провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи встановлюється наявними у справі доказами.

Стаття 9 КУпАП передбачає, що адміністративним правопорушенням визнається протиправна, винна дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за який законом передбачено адміністративну відповідальність.

При цьому, адміністративне правопорушення складається з об`єкту, об`єктивної сторони, суб`єкта та суб`єктивної сторони.

Відповідно до ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Тобто при складанні протоколу про порушення митних правил враховуються ознаки складу правопорушення, які мають узгоджуватись з диспозицією статті, до відповідальності за якою притягується особа. У іншому випадку відсутність однієї із ознак складу правопорушення виключає можливість притягнення особи до відповідальності.

Крім цього, згідно з вимогами ст. 245, 252 КУпАП, під час провадження у справах про адміністративні правопорушення забезпечується всебічне, повне та об`єктивне дослідження всіх обставин справи.

За змістом ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Як вбачається з ч. 1 ст. 483 МК України, переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані.

Таким чином, основним безпосереднім об`єктом є встановлений порядок переміщення товарів та транспортних засобів через митний кордон України.

Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.

Документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності: - недійсні документи, тобто документи, що втратили юридичну силу.

Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Будь-яких належних доказів на підтвердження того, що громадянину ОСОБА_1 могло бути відомо про неправдивість зазначених у документах відомостей та які саме дії ним у зв`язку з цим не було вчинено, що могло б свідчити про наявність у нього прямого умислу на вчинення дій, відповідальність за які передбачена ст.483 МК України, матеріали справи не містять.

В матеріалах справи відсутні також будь-які дані чи належні докази на підтвердження того, що ОСОБА_1 вчинив протиправні дії та має нести відповідальність за правопорушення, передбачене ч.1 ст.483 МК України.

Так, як встановлено судом, відповідно до контракту №0909-2022, укладеного 09.09.2022 року між ТОВ "ЛПДЖ Логістіка" (Литва) "Продавець" в особі директора ОСОБА_2 та ТОВ «Форсажгазоіл-Трейд» (Україна) «Покупець» в особі директора ОСОБА_1 , відбувся продаж товару «зрідженого вуглеводного газу», якість якого підтверджується паспортами (сертифікатами) якості, які зобов`язані надати продавці товару.

Тобто, за умовами зазначеного контракту, всі документи надавались підприємством ТОВ "ЛПДЖ Логістіка" як продавцем, в тому числі і сертифікат якості, що викликали в працівників Державної митної служби сумніви його дійсності, тоді як директор ТОВ "Форсажгазоіл-Трейд" ОСОБА_1 був кінцевим отримувачем товару, що виключає те, що його дії були спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу як підстави для переміщення документів, що містять неправдиві відомості щодо ваги (кількості) товару.

Як вказано у міжнародних автомобільно-транспортних документах CMR від 27.02.2023 №RVA0063984, від 28.02.2023 №RVA0063987, від 28.02.2023 №RVA0063986, від 04.03.2023 №LPG24184, від 07.03.2023 № LPG24196, відправником товару виступала компанія UAB "LPG Logistika", перевізнику товарів для здійснення перевезення було передано сертифікат (паспорт) якості від 26.02.2023 року №163060_4948172.

Отже, відповідно до умов Контракту обов`язок надати сертифікат якості на партію товару покладений саме на компанію UAB "LPG Logistika" як продавця товару. Громадянин України ОСОБА_1 ані як керівник компанії-покупця, ані як фізична особа сертифікат якості від 26.02.2023 №163060_4948172 в компетентних органах/організаціях не отримував та не мав права/обов`язку його отримувати.

Дослідивши у сукупності вказані докази, суд приходить до висновку, що товаросупровідні документи разом з сертифікатом якості від 26.02.2023 №163060_4948172 надавалися отримувачу відправником - компанією UAB "LPG Logistika" при поставці товару, а отже були отримані ТОВ «Форсажгазоіл-Трейд» законним шляхом, а доказів ввезення більшої кількості товарів, ніж та, що зазначена у сертифікаті митними органами надано не було, що в свою чергу підтверджує відсутність події митного правопорушення та його об`єктивної сторони.

Окрім того, товаросупровідні документи разом з сертифікатом якості №163060_4948172 надавалися перевізнику та отримувачу продавцем та відправником - компанією UAB "LPG Logistika" у відповідності до умов Контракту № 0909-2022 від 09.09.2022 доказів, які підтверджують, що у ТОВ «Форсажгазоіл-Трейд» був інший сертифікат, ніж той, що виданий компанією-виробником, матеріали справи не містять.

Також в матеріалах справи відсутні документи, які вказують на те, що ТОВ «Форсажгазоіл-Трейд» було ввезено на територію України товар у кількості більшій, ніж та, на яку видано відповідний сертифікат якості.

Отже, процедура декларування даного товару була здійснена виключно на підставі наданих продавцем товаросупровідних документів у відповідності до вимог чинного законодавства.

При цьому, не можна розглядати як порушення митних правил дії особи, яка, переміщуючи товари через митний кордон України, надала митним органам супровідні документи з відомостями, що не відповідають дійсності, без умислу порушити митні правила, передбачені чинним законодавством України (пункт 6 Постанови Пленуму Верховного суду від 03 червня 2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил»).

Зміст положень частини другої статті 495 МК України у взаємозв`язку із положеннями статті 489 МК України свідчить про те, що докази у справі про порушення митних правил повинні відповідати критерію належності, тобто повинні бути такими, на підставі яких можна встановити обставини, які входять до предмету доказування.

Так, митний орган, як на підставу для притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених частиною першою статті 483 МК України, посилається на інформацію та копії документів, наданих митними органами Латвійської Республіки.

Разом із тим сертифікати якості не містять відомостей про вагу/об`єм товару, а стосуються його фізико-хімічних властивостей.

Тому відсутні підстави вважати, що ОСОБА_1 вчиняв активні дії, передбачені диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України, адже при переміщенні товарів через митний кордон ТОВ «Форсажгазоіл-Трейд» надало усі документи, необхідні для ввезення на митну територію України газу скрапленого вуглеводневого, які отримало від UAB "LPG Logistika" та які стали підставою для розмитнення товару.

Наданий сертифікат якості №16360_4948172 не містив відомостей про вагу товару, щодо різниці у якій складено протокол про порушення митних правил.

Енергетичною митницею жодних доказів на підтвердження того, що подані до митного органу документи містять неправдиві відомості щодо ваги товару, суду надано не було.

Згідно ч. 3 ст. 62 Конституції України усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Згідно зі ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

З урахуванням положень, що наявною сукупністю доказів у справі не доведена наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, а тому провадження у справі підлягає закриттю на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

На підставі викладеного, керуючись ст. 247, 283, 284, 294 КУпАП, ст. 458 Митного кодексу України, суд

постановив :

Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 483 Митного кодексу України закрити у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови до Київського апеляційного суду через Подільський районний суд міста Києва.

Суддя Л. В. Казмиренко

СудПодільський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення17.01.2025
Оприлюднено23.01.2025
Номер документу124565629
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —758/9433/24

Постанова від 17.01.2025

Адмінправопорушення

Подільський районний суд міста Києва

Казмиренко Л. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні