Рішення
від 21.01.2025 по справі 160/33455/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 січня 2025 рокуСправа №160/33455/24

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Ремез К.І.

розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Громадської організації "ПЛАТФОРМА ГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ" до Комунального підприємства Управління капітального будівництва про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,-

УСТАНОВИВ:

19.12.2024 за допомогою підсистеми "Електронний суд" до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Громадської організації "ПЛАТФОРМА ГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ" до Комунального підприємства Управління капітального будівництва з вимогами про:

- визнати протиправним надання неповної інформації Комунальним підприємством Управління капітального будівництва, запитуваної в інформаційному запиті Громадської організації «Платформа Громадський Контроль» № 2474/24 від 25.11.2024;

- зобов`язати Комунальне підприємство Управління капітального будівництва надати всі запитувані документи та письмову інформацію, які б містили повні та вичерпні дані, запитувані в інформаційному запиті Громадської організації «Платформа Громадський Контроль» № 2474/24 від 25.11.2024.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що Громадською організацією «Платформа Громадський Контроль», реалізуючи завдання та цілі, передбачені статутом, було направлено інформаційний запит № 2474/24 від 25.11.2024 на доступ до інформації та надання підтверджуючих документів, на адресу щодо отримання публічної інформації від Комунального підприємства «Управління капітального будівництва». Відповідач частково надав документи. Позивач вважає, що відповідач надав неповну інформацію, запитувану в інформаційному запиті Громадської організації «Платформа Громадський Контроль» № 2474/24 від 25.11.2024, що є протиправним, тому просить суд задовольнити позовні вимоги.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.12.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №160/33455/24 за позовною заявою Громадської організації «Платформа Громадський Контроль» до Комунального підприємства «Управління капітального будівництва» про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії. Розглядати справу вирішено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін в порядку, передбаченому статтею 263 КАС України.

Цією ж ухвалою відповідачу було надано строк для подання письмового відзиву на позовну заяву - протягом 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.

07.01.2025 від Комунального підприємства «Управління капітального будівництва» до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач просив в задоволенні позову відмовити. Відзив обґрунтований тим, що відповідач КП «Управління капітального будівництва» не є суб`єктом владних повноважень, який здійснює публічно-владні управлінські функції та зазначає, що відсутній предмет спору по справі. Також відповідач посилається на те, що у відповідях від 18.12.2024, надісланих позивачеві, ним було продовжено строк розгляду запитів до 20 робочих днів. На підтвердження відповідачем надано листи від 18.12.2024, що надані у відповідь на запити позивача від 06.12.2024 № 2617/24 та від 11.12.2024 № 2638/24, які не відносяться до предмету розгляду цієї справи. Отже, такі докази визнані судом неналежними.

08.01.2025 від позивача до суду надійшла відповідь на відзив, у якій позивач підтримав свої позовні вимоги, наголосивши, що відповідач у цій справі є розпорядником публічної інформації, а повна відповідь на запит № 2474/24 від 25.11.2024 досі не надана.

Дослідивши повно і всебічно письмові докази, які містяться в матеріалах справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

Громадська організація «Платформа Громадський Контроль» зареєстрована як юридична особа 12.03.2015 за кодом ЄДРПОУ 39689459.

Основним видом економічної діяльності за КВЕД є 94.99 Діяльність інших громадських організацій, н.в.і.у.

Відповідно до пункту 1.1 Статуту Громадська організація "Платформа Громадський Контроль» є громадською організацією, яка об`єднує громадян України на засадах вільності, рівноправності.

Згідно пункту 2.1 Статуту, метою діяльності організації є сприяння на громадських засадах забезпеченню системного запобігання, виявленню та припиненню корупційних правопорушень, слідкування за неухильним додержанням посадовими особами органів державної влади та органів місцевого самоврядування, при здійсненні ними своїх повноважень, вимог чинного законодавства.

Пунктом 2.3 Статуту передбачено, що організація ставить перед собою такі завдання, зокрема: сприяння реалізації принципів демократії, верховенства права, дотримання прав та інтересів людини та громадянина в усіх сферах життя, соціальної солідарності громадян та соціальної справедливості; сприяння виявленню проявів корупції та неефективного керівництва (управління); консолідація зусиль щодо проведення громадських слухань та встановлення рівня корумпованості, корупційних схем та пошук відповідальних осіб; доведення до відома громадян отриманих на публічні запити відомостей щодо корумпованості органів місцевого самоврядування, висвітлення у засобах масової інформації отриманих документів та схем, будь-яких проявів корупції, марнотратства, неефективного управління (менеджменту), відсутності покарання.

Громадська організація «Платформа Громадський Контроль» звернулась з Інформаційними запитами вих. № 940/24 від 10.05.2024 щодо капітального ремонту житлового будинку по вул. Зестафонська 10 з відновлення несучих конструкцій після потрапляння боєприпасів в м .Запоріжжя, за результатом якої було укладено договір № 014/23/04 з ТОВ СК СТРОЇІНВЕСТ (код ЄДРПОУ 39086059) та вих. № 941/24 від 10.05.2024 щодо Реставрації житлового будинку по пр. Соборний/вул. Сталеварів №151/11 з відновлення несучих конструкцій після потрапляння боєприпасів в м. Запоріжжя, за результатом якої було укладено договір № 014/23/18 з ТОВ «УКРАЇНСЬКІ ІНВЕСТИЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» (код ЄДРПОУ 40609167).

Громадською організацією «Платформа Громадський Контроль» у строки, визначені Законом України «Про доступ до публічної інформації», було запитано: копії всіх актів здачі-приймання виконаних робіт по формі № КБ-2в за закупівлями ідентифікатори закупівель UA-2023-05-18-012968-a, UA-2023-08-21-012115-a, UA 2023-11-13-015245-a та копії всіх довідок про вартість виконаних будівельних робіт по формі № КБ-3 за закупівлями ідентифікатори закупівель UA-2023-05-18-012968-a, UA 2023-08-21-012115-a та UA-2023-11-13-015245-a. Запитувану інформацію так і не було отримано.

Листами № 501 та № 502 від 17.05.2024 Комунальне підприємство Управління капітального будівництва було відмовлено у наданні запитуваної інформації.

Громадською організацією «Платформа Громадський Контроль» звернулась з інформаційним запитом №2005/24 від 17.09.2024 щодо надання копії актів здачі-прийняття виконаних робіт по формі №КБ-2В та Довідок про вартість виконаних будівельних робіт по формі №КБ-3 за тендером щодо капітального ремонту житлового будинку по вул. Зестафонська 10 з відновлення несучих конструкцій після потрапляння боєприпасів в м.Запоріжжя (І, ІІ, ІІІ черги) та щодо Реставрації житлового будинку по пр. Соборний/вул. Сталеварів №151/11 з відновлення несучих конструкцій після потрапляння боєприпасів в м. Запоріжжя (І, ІІ, ІІІ черги).

Комунальним підприємством «Управління капітального будівництва» надано відповідь від 27.09.2024 № 910, в якій зазначено, що наявні документи будуть надані після проведення інвентаризації основних засобів.

25.11.2024 Громадська організація «Платформа Громадський Контроль» завернулась вчетверте з Інформаційним запитом № 2474/24 на доступ до інформації.

У відповідь на вищезазначений запит Комунальним підприємством Управління капітального будівництва було надано Лист від 05.12.2024 № 03-41 та від 05.12.2024 №03-42 відповідно до якого було надано неповну запитувану інформацію.

А) По закупівлі з ідентифікатором UA-2023-05-18-012968-a - надано акти №№ 1-2 (від 06.07.2023) на загальну суму 741 439,51 грн.

Відповідно до інформації, яка оприлюднена на сайті https://spending.gov.ua/ станом на 10.05.2024 підписано 29 актів здачі-приймання виконаних робіт по формі № КБ-2в по яким сплачено бюджетні кошти на загальну суму 19 914 583,34 грн.

Не надано наступні акти:

1) Акт №3 вiд 28.08.2023 відповідно до договору №014/23/04 вiд 09.06.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-05-18-012968-a. 06.10.2023 було сплачено 67266,06 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

2) Акт №4 вiд 28.08.2023 відповідно до договору №014/23/04 вiд 09.06.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-05-18-012968-a. 06.10.2023 було сплачено 811771,46 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

3) Акт №5 вiд 03.10.2023 відповідно до договору №014/23/04 вiд 09.06.23. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-05-18-012968-a. 06.10.2023 було сплачено 67266,06 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

4) Акт №6 вiд 03.10.2023 відповідно до договору №014/23/04 вiд 09.06.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-05-18-012968-a. 06.10.2023 було сплачено 531510,62 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

5) Акт №7 вiд 03.10.2023 відповідно до договору №014/23/04 вiд 09.06.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-05-18-012968-a. 06.10.2023 було сплачено 985117,67 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

6)Акт №8 вiд 03.10.2023 відповідно до договору №014/23/04 вiд 09.06.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-05-18-012968-a. 06.10.2023 було сплачено 49759,91 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

7)Акт №9 вiд 30.10.2023 відповідно до договору №014/23/04 вiд 09.06.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-05-18-012968-a. 31.10.2023 року було сплачено 1422629,14 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

8)Акт №10 вiд 03.11.2023 відповідно до договору №014/23/04 вiд 09.06.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-05-18-012968-a. 07.11.2023 було сплачено 633256,64 грн і в платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

9)Акт №11 вiд 03.11.2023 відповідно до договору №014/23/04 вiд 09.06.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-05-18-012968-a. 07.11.2023 було сплачено 276006,04 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

10) Акт №12 вiд 21.11.2023 відповідно до договору №014/23/04 вiд 09.06.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-05-18-012968-a. 22.11.2023 було сплачено 1766278,8 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

11) Акт №13 вiд 07.12.2023 відповідно до договору №014/23/04 вiд 09.06.2023.Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-05-18-012968-a. 09.12.2023 було сплачено 474614,7 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

12) Акт №14 вiд 19.12.2023 відповідно до договору №014/23/04 вiд 09.06.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-05-18-012968-a. 21.12.2023 було сплачено 54072,68 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

13) Акт №15 вiд 19.12.2023 відповідно до договору №014/23/04 вiд 09.06.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-05-18-012968-a. 21.12.2023 було сплачено 55798,51 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

14) Акт №16 вiд 19.12.2023 відповідно до договору №014/23/04 вiд 09.06.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-05-18-012968-a. 21.12.2023 було сплачено 832004,26 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

15) Акт №17 вiд 21.12.2023 відповідно до договору №014/23/04 вiд 09.06.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-05-18-012968-a. 23.12.2023 було сплачено 656370,26 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

16) Акт №18 вiд 21.12.2023 відповідно до договору №014/23/04 вiд 09.06.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-05-18-012968-a. 23.12.2023 було сплачено 370200,82 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

17) Акт №19 вiд 21.12.2023 відповідно до договору №014/23/04 вiд 09.06.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-05-18-012968-a. 26.12.2023 було сплачено 541544,03 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

18) Акт №20 вiд 21.12.2023 відповідно до договору №014/23/04 вiд 09.06.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-05-18-012968-a. 26.12.2023 було сплачено 2147178,29 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

19) Акт №21 вiд 21.12.2023 відповідно до договору №014/23/04 вiд 09.06.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-05-18-012968-a. 26.12.2023 року було сплачено 3014769,17 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

20) Акт №22 вiд 21.12.2023 відповідно до договору №014/23/04 вiд 09.06.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-05-18-012968-a. 23.12.2023 було сплачено 3532507,91 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

21) Акт №24 вiд 06.03.2024 відповідно до договору №014/23/04 вiд 09.06.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-05-18-012968-a. За транзакцією №281161967 можна побачити, що 09.05.2024 року було сплачено 343192,36 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

22) Акт №25 вiд 22.03.2024 відповідно до договору №014/23/04 вiд 09.06.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-05-18-012968-a. За транзакцією №281144135 можна побачити, що 09.05.2024 року було сплачено 375376,24 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

23) Акт №26 вiд 22.03.2024 відповідно до договору №014/23/04 вiд 09.06.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-05-18-012968-a. 09.05.2024 було сплачено 176318,02 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

24) Акт №27 вiд 22.03.2024 відповідно до договору №014/23/04 вiд 09.06.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-05-18-012968-a. 09.05.2024 було сплачено 27226,13 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

25) Акт №28 вiд 06.05.2024 відповідно до договору №014/23/04 вiд 09.06.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-05-18-012968-a. 09.05.2024 було сплачено 100454,53 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

26) Акт №29 вiд 06.05.2024 відповідно до договору №014/23/04 вiд 09.06.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-05-18-012968-a. 09.05.2024 було сплачено 613708,51 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

Б) По закупівлі UA-2023-08-21-012115-a - надано акти №№ 1-2 (від 18.10.2023) на загальну суму 2 699 562,48 грн.

Відповідно до інформації, яка оприлюднена на сайті https://spending.gov.ua/ станом на 10.05.2024 підписано 18 актів здачі-приймання виконаних робіт по формі № КБ-2в, по яким сплачено бюджетні кошти на загальну суму 100 004 631,1 грн.

Не надано наступні акти:

1. Акт №3 вiд 19.10.2023 відповідно до договору №014/23/18 вiд 08.09.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-08-21-012115-a. 20.10.2023 було сплачено 10467670,56 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

2. Акт №4 вiд 19.10.2023 відповідно до договору №014/23/18 вiд 08.09.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-08-21-012115-a. 20.10.2023 було сплачено 878015,86 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

3. Акт №5 вiд 19.10.2023 відповідно до договору №014/23/18 вiд 08.09.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-08-21-012115-a. 20.10.2023 було сплачено 6047388,74 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

4. Акт №6 вiд 17.11.2023 відповідно до договору №014/23/18 вiд 08.09.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-08-21-012115-a. 18.11.2023 було сплачено 129649,15 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

5. Акт №7 вiд 17.11.2023 відповідно до договору №014/23/18 вiд 08.09.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-08-21-012115-a. 18.11.2023 було сплачено 6165465,44 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

6. Акт №10 вiд 14.12.2023 відповідно до договору №014/23/18 вiд 08.09.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-08-21-012115-a. 15.12.2023 було сплачено 14253859,6 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

7. Акт №11 вiд 19.12.2023 відповідно до договору №014/23/18 вiд 08.09.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-08-21-012115-a. 20.12.2023 було сплачено 9788956,72 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

8. Акт №12 вiд 19.12.2023 відповідно до договору №014/23/18 вiд 08.09.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-08-21-012115-a. За транзакцією №272320608 можна побачити, що 21.12.2023 було сплачено 12292234,4 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

9. Акт №13 вiд 21.12.2023 відповідно до договору №014/23/18 вiд 08.09.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-08-21-012115-a. 23.12.2023 було сплачено 149260,13 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

10. Акт №14 вiд 19.12.2023 відповідно до договору №014/23/18 вiд 08.09.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-08-21-012115-a. 20.12.2023було сплачено 15071450,44 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

11. Акт №15 вiд 19.12.2023 відповідно до договору №014/23/18 вiд 08.09.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-08-21-012115-a. 21.12.2023 було сплачено 6473529,38 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

12. Акт №16 вiд 21.12.2023 відповідно до договору №014/23/18 вiд 08.09.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-08-21-012115-a. 23.12.2023 було сплачено 2432836,12 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

13. Акт №17 вiд 21.12.2023 відповідно до договору №014/23/18 вiд 08.09.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-08-21-012115-a. 26.12.2023 було сплачено 2778339,72 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

14. Акт №18 вiд 29.04.2024 відповідно до договору №014/23/18 вiд 08.09.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-08-21-012115-a. 01.05.2024 було сплачено 7761920,58 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

15. Акт №9/10а вiд 29.04.2024 відповідно до договору №014/23/18 вiд 08.09.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-08-21-012115-a. 01.05.2024 було сплачено 786936,8 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

В) По закупівлі UA-2023-11-13-015245-a - надано акти № 1 (від 12.12.23) та № 2 (від 14.12.2023) загальну суму 27 275 385,56 грн.

Відповідно до інформації, яка оприлюднена на сайті https://spending.gov.ua/ станом на 10.05.2024 підписано 8 актів здачі-приймання виконаних робіт по формі № КБ-2в по яким сплачено бюджетні кошти на загальну суму 71 316 887,05 грн.

Не надано наступні акти:

1. Акт №3 вiд 19.12.2023 відповідно до договору № 014/23/23 вiд 13.06.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-11-13-015245-a. 21.12.2023 було сплачено 5 562 762,29 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

2. Акт №4 вiд 21.12.2023 відповідно до договору № 014/23/23 вiд 13.06.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-11-13-015245-a. 22.12.2023 було сплачено 2 222 579,98 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

3. Акт №5 вiд 21.12.2023 відповідно до договору № 014/23/23 вiд 13.06.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-11-13-015245-a. 26.12.2023 було сплачено 25 154 199,29 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

4. Акт №6 вiд 21.12.2023 відповідно до договору № 014/23/23 вiд 13.06.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-11-13-015245-a. 26.12.2023 було сплачено 7 335 285,53 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

5. Акт №7 вiд 21.12.2023 відповідно до договору № 014/23/23 вiд 13.06.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-11-13-015245-a. 26.12.2023 було сплачено 2 846 140,54 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

6. Акт №8 вiд 26.12.2023 відповідно до договору № 014/23/23 вiд 13.06.2023. Акт по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-11-13-015245-a. 27.12.2023 було сплачено 920 533,86 грн і в призначенні платежу вказано, що це оплата за вищезазначений акт виконаних робіт.

Позивач, вважаючи протиправним надання неповної інформації Комунальним підприємством «Управління капітального будівництва», запитуваної в інформаційному запиті Громадської організаціїПлатформа Громадський Контроль№2474/24 від 25.11.2024 щодо отримання публічної інформації, звернувся з цим позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі статтею 34 Конституції України кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір.

Відповідно статті 40 Конституції України, усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов`язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Відповідно до статті 55 Конституції України права і свободи людини і громадянина захищаються судом. Кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Згідно з преамбулою Закону України «Про інформацію» цей Закон регулює відносини щодо створення, збирання, одержання, зберігання, використання, поширення, охорони, захисту інформації.

Відповідно до статей 1, 4 Закону України «Про інформацію» інформація - це будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді; документ - матеріальний носій, що містить інформацію, основними функціями якого є її збереження та передавання у часі та просторі.

Суб`єктами інформаційних відносин є: фізичні особи; юридичні особи; об`єднання громадян; суб`єкти владних повноважень.

Об`єктом інформаційних відносин є інформація.

Відповідно до статті 5 Закону України «Про інформацію», кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів. Реалізація права на інформацію не повинна порушувати громадські, політичні, економічні, соціальні, духовні, екологічні та інші права, свободи і законні інтереси інших громадян, права та інтереси юридичних осіб.

За змістом частини 1 статті 6 Закону України «Про інформацію», право на інформацію забезпечується, зокрема, обов`язком суб`єктів владних повноважень інформувати громадськість та медіа про свою діяльність і прийняті рішення; обов`язком суб`єктів владних повноважень визначити спеціальні підрозділи або відповідальних осіб для забезпечення доступу запитувачів до інформації.

Відповідно до статті 7 Закону України «Про інформацію», право на інформацію охороняється законом.

Держава гарантує всім суб`єктам інформаційних відносин рівні права і можливості доступу до інформації. Ніхто не може обмежувати права особи у виборі форм і джерел одержання інформації, за винятком випадків, передбачених законом. Суб`єкт інформаційних відносин може вимагати усунення будь-яких порушень його права на інформацію.

Спеціальним законом, який визначає порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес, є Закон України «Про доступ до публічної інформації».

Метою цього Закону є забезпечення прозорості та відкритості суб`єктів владних повноважень і створення механізмів реалізації права кожного на доступ до публічної інформації.

Так, відповідно до статті 1 Закону України «Про доступ до публічної інформації» публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

Відповідно до статті 3 Закону України «Про доступ до публічної інформації» право на доступ до публічної інформації гарантується: 1) обов`язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом; 2) визначенням розпорядником інформації спеціальних структурних підрозділів або посадових осіб, які організовують у встановленому порядку доступ до публічної інформації, якою він володіє; 3) максимальним спрощенням процедури подання запиту та отримання інформації; 4) доступом до засідань колегіальних суб`єктів владних повноважень, крім випадків, передбачених законодавством; 5) здійсненням парламентського, громадського та державного контролю за дотриманням прав на доступ до публічної інформації; 6) юридичною відповідальністю за порушення законодавства про доступ до публічної інформації.

За змістом статті 4 Закону України «Про доступ до публічної інформації» доступ до публічної інформації відповідно до цього Закону здійснюється на принципах: 1) прозорості та відкритості діяльності суб`єктів владних повноважень; 2) вільного отримання, поширення та будь-якого іншого використання інформації, що була надана або оприлюднена відповідно до цього Закону, крім обмежень, встановлених законом; 3) рівноправності, незалежно від ознак раси, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак.

Стаття 5 Закону України «Про доступ до публічної інформації» визначає, що доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію.

Відповідно до частини 4 статті 13 Закону України «Про доступ до публічної інформації» всі розпорядники інформації незалежно від нормативно-правового акту, на підставі якого вони діють, при вирішенні питань щодо доступу до інформації мають керуватися цим Законом.

Відповідно до частини 2 статті 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації» запитувач має право звернутися до розпорядника інформації з запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.

Згідно зі статтею 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.

У разі якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту.

Клопотання про термінове опрацювання запиту має бути обґрунтованим.

У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.

Відповідно до частини 1 статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту, в таких випадках: 1) розпорядник інформації не володіє і не зобов`язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит; 2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього Закону; 3) особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 цього Закону фактичні витрати, пов`язані з копіюванням або друком; 4) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п`ятою статті 19 цього Закону.

Відповідно до частин 2, 5 статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» відповідь розпорядника інформації про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою в наданні інформації. Відмова в задоволенні запиту на інформацію надається в письмовій формі.

Аналіз наведених норм права дає підстави для висновку про те, що визначальною ознакою публічної інформації є те, що вона по своїй суті є заздалегідь готовим зафіксованим на певному носії продуктом. Отримувати або створювати такий продукт може виключно суб`єкт владних повноважень у процесі виконання своїх обов`язків. Запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.

При цьому, законодавець зобов`язує розпорядника інформації надати відповідь на письмовий запит запитувача інформації не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту, яка має бути повною, достовірною та точною або мотивовану відмову у наданні запитуваної інформації у разі наявності підстав, визначених статтею 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації».

У ході судового розгляду встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Листом №2474/24 від 25.11.2024 Громадською організацією «Платформа Громадський Контроль» на адресу Комунального підприємства «Управління капітального будівництва» було направлено інформаційний запит на доступ до інформації, щодо отримання публічної інформації.

Комунальне підприємство «Управління капітального будівництва» не надано у строки, визначені Законом України «Про доступ до публічної інформації», актів здачі-приймання виконаних робіт по формі № КБ-2в, довідки про вартість виконаних будівельних робіт по формі № КБ-3.

З приводу цього суд зазначає, що відповідно частини 1 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» інформацією з обмеженим доступом є: 1) конфіденційна інформація; 2) таємна інформація; 3) службова інформація.

Частиною другою статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» передбачено, що обмеження доступу до інформації здійснюється відповідно до закону при дотриманні сукупності таких вимог: 1) виключно в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи кримінальним правопорушенням, для охорони здоров`я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя; 2) розголошення інформації може завдати істотної шкоди цим інтересам; 3) шкода від оприлюднення такої інформації переважає суспільний інтерес в її отриманні.

У цьому випадку відповідачем не доведено дотримання ним вимог частини 2 статті 6 Закону України №2939-VI.

За викладених обставин, суд вважає надану відповідачем відповідь на інформаційний запиттакою, що суперечить вимогам Закону України «Про доступ до публічної інформації», оскільки публічна інформація не є обмеженою.

Приписами частини 1 статті 2 Конвенції Ради Європи про доступ до офіційних документів, що її ратифіковано із заявами Законом України «Про ратифікацію Конвенції Ради Європи про доступ до офіційних документів» від 20 травня 2020 року №631-IX, Україна взяла на себе відповідальність із виконання зобов`язань щодо забезпечення гарантій права кожному, без дискримінації за будь-якою ознакою, на доступ, зокрема до публічної інформації, за вимогою до офіційних документів, що знаходяться в розпорядженні державних органів.

Приписи статті 5 Конвенції Ради Європи передбачають опрацювання запитів про доступ до офіційних документів. Зокрема згідно із частиною другою цієї статті запит про доступ до офіційного документу розглядається будь-яким державним органом, в розпорядженні якого знаходиться документ. Якщо державний орган не має у розпорядженні запитуваного офіційного документу або якщо він не уповноважений опрацьовувати цей запит, він повинен, коли це можливо, спрямувати запит чи заявника до компетентного державного органу.

Згідно з частиною 1 статті 5 Конвенції Ради Європи державний орган сприяє заявнику, наскільки це практично можливо, ідентифікувати запитуваний офіційний документ.

Відповідно до частини 1 статті 6 Конвенції Ради Європи визначено форми доступу до офіційних документів: «У разі надання доступу до офіційного документу заявник має право обрати чи ознайомитися з оригіналом або копією, чи отримати копію цього документу в будь-якій доступній формі або форматі за своїм вибором, якщо тільки висловлене побажання не є невиправданим».

При цьому, розпорядник інформації повинен керуватися принципом добросовісності і розсудливості та не застосовувати формалістичний підхід до вирішення питання, а максимально сприяти (на вимогу) запитувачу, наскільки це практично можливо, у доступі до публічної інформації, гарантованої статтею 10-1 Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Аналогічний правовий висновок викладений Верховним Судом у постанові від 16.03.2023 у справі № 380/15492/21.

Відповідно до статті 23 Закону України «Про доступ до публічної інформації» рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду.

Запитувач має право оскаржити: 1) відмову в задоволенні запиту на інформацію; 2) відстрочку задоволення запиту на інформацію; 3) ненадання відповіді на запит на інформацію; 4) надання недостовірної або неповної інформації; 5) несвоєчасне надання інформації; 6) невиконання розпорядниками обов`язку оприлюднювати інформацію відповідно до статті 15 цього Закону; 7) інші рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації, що порушили законні права та інтереси запитувача.

Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.

За викладених обставин, суд вважає надану відповідачем відповідь на інформаційний запит № 2474/24 від 25.11.2024 такою, що суперечить вимогам Закону України «Про доступ до публічної інформації», оскільки публічна інформація не є обмеженою, а розгляд такого запиту формальним та таким, що порушує право позивача на отримання публічної інформації.

З урахуванням того, що підставою для звернення позивача до суду є надання неповної інформації на запит, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог шляхом визнання протиправним надання неповної інформації Комунальним підприємством «Управління капітального будівництва», запитуваної в інформаційному запиті Громадської організації «Платформа Громадський Контроль» №2474/24 від 25.11.2024 щодо отримання публічної інформації.

Відповідно частини 2 статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України, захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідно з частиною 3 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Враховуючи викладене, судовий збір у розмірі 2422,40 грн підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань Комунального підприємства «Управління капітального будівництва».

Керуючись ст. ст. 2, 139, 242-246, 250, 255, 263, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Позов Громадської організації «Платформа Громадський Контроль» (49000, м. Дніпро, пр. Дмитра Яворницького, буд. 62, а/с 7, код ЄДРПОУ 39689459) до Комунального підприємства «Управління комунального будівництва» (69126, м. Запоріжжя, вул. Незалежної України, буд.60б, код ЄДРПОУ 04054151) про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії- задовольнити.

Визнати протиправним надання неповної інформації Комунальним підприємством Управління капітального будівництва, запитуваної в інформаційному запиті Громадської організації «Платформа Громадський Контроль» № 2474/24 від 25.11.2024;

Зобов`язати Комунальне підприємство Управління капітального будівництва надати всі запитувані документи та письмову інформацію, які б містили повні та вичерпні дані, запитувані в інформаційному запиті Громадської організації «Платформа Громадський Контроль» № 2474/24 від 25.11.2024.

Стягнути з Комунального підприємства «Управління комунального будівництва» за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Громадської організації «Платформа Громадський Контроль» судові витрати з оплати судового збору у розмірі 2422,40 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя К.І. Ремез

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.01.2025
Оприлюднено23.01.2025
Номер документу124569104
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на доступ до публічної інформації

Судовий реєстр по справі —160/33455/24

Рішення від 21.01.2025

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ремез Катерина Ігорівна

Ухвала від 20.12.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ремез Катерина Ігорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні