Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 січня 2025 р. № 520/23595/24
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панова М.М., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕРША ФАБРИКА КОРИСНИХ ТОВАРІВ» до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРША ФАБРИКА КОРИСНИХ ТОВАРІВ» звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ: 43983495, 61057, м. Харків, вул. Григорія Сковороди, 46) від 12.08.2024 № 11618297/42366305 про відмову в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 57 від 28.07.2023;
- зобов`язати Державну податкову службу України (Україна, 04053, м. Київ, вул. Львівська Площа, буд. 8, код ЄДРПОУ: 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 57 від 28.07.2023 подану Товариством з обмеженою відповідальністю «Перша фабрика корисних товарів» (Україна, 61145, Харківська обл., місто Харків, вулиця Заліська, будинок 1, квартира 125, Код ЄДРПОУ: 42366305).
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуване рішення відповідача є протиправним та таким, що прийняте всупереч нормам законодавства, яке регулює спірні правовідносини.
Ухвалою суду відкрито спрощене провадження по справі в порядку, передбаченому статтею 257 Кодексу адміністративного судочинства України, та запропоновано відповідачу надати відзив на позов.
Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана та вручена відповідачам, що підтверджується довідками про доставку електронного листа до Електронного кабінету, які містяться в матеріалах справи.
Представником Головного управління ДПС у Харківській області 10.09.2024 до суду надано відзив на позов, в якому зазначено, що оскаржуване рішення відповідача є правомірним, та прийнятим з дотриманням вимог чинного законодавства. В задоволенні адміністративного позову просить відмовити.
У період з 30.12.2024 по 17.01.2025 суддя Панов М.М. перебував у щорічній відпустці, тому вирішення даної справи здійснюється в перший робочий день після відпустки.
Оцінивши повідомлені сторонами обставини, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Перша фабрика корисних товарів» (далі - позивач, ТОВ «Перша фабрика корисних товарів») є юридичною особою, зареєстрованою відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» з присвоєнням Ідентифікаційного коду юридичної особи 42366305; перебуває на обліку у Шевченківській державній податковій інспекції Головного управління ДПС у Харківській області, зареєстроване за юридичною податковою адресою: Україна, 61145, Харківська обл., місто Харків, вулиця Заліська, будинок 1, квартира 125.
Основним видом діяльності ТОВ «Перша фабрика корисних товарів» згідно Класифікації видів економічної діяльності ДК 009:2010 є 46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення; Інші: 69.10 Діяльність у сфері права; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 47.99 Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами; 47.91 Роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу інтернет; 47.71 Роздрібна торгівля одягом у спеціалізованих магазинах; 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; 46.42 Оптова торгівля одягом і взуттям; 46.41 Оптова торгівля текстильними товарами; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; 46.18 Діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами; 46.15 Діяльність посередників у торгівлі меблями, господарськими товарами, залізними та іншими металевими виробами; 46.11 Діяльність посередників у торгівлі сільськогосподарською сировиною, живими тваринами, текстильною сировиною та напівфабрикатами; 68.10 Купівля та продаж власного нерухомого майна; 17.29 Виробництво інших виробів з паперу та картону; 14.39 Виробництво іншого трикотажного та в`язаного одягу; 14.19 Виробництво іншого одягу й аксесуарів; 13.96 Виробництво інших текстильних виробів технічного та промислового призначення; 13.95 Виробництво нетканих текстильних матеріалів і виробів із них, крім одягу; 13.94 Виробництво канатів, мотузок, шпагату та сіток.
Підприємство забезпечене трудовими ресурсами, достатніми для здійснення своєї виробничої та комерційної діяльності, що підтверджується штатним розписом, який додано до позову). Достатність забезпечення трудовими ресурсами підтверджена «Податковим розрахунком сум доходу, нарахованого на користь платників податків» за І квартал 2024 р.
Підприємство забезпечене офісними, складськими та виробничими приміщеннями оскільки має право використання приміщень на підставі договорів оренди із ПрАТ «МЕДИКО-СМІЛА», код ЄДРПОУ 31982410, копії яких додані до позову, та ПрАТ «Смілянський машинобудівний завод» код ЄДРПОУ 143133725.
Підприємство забезпечене виробничими потужностями на підставі Договору оренди устаткування та обладнання із ТОВ «СЕРВІС ПАК ТРЕЙД», код ЄДРПОУ 36817165, копія якого додана до позову.
Між ТОВ «ПЕРША ФАБРИКА КОРИСНИХ ТОВАРІВ» та ТОВ «СЕРВІС ПАК ТРЕЙД» було укладено договір купівлі-продажу № 2 від 26.07.2023.
Відповідно до п. 1.1. Договору на умовах визначених в Договорі та всіх додатках до нього ТОВ «ПЕРША ФАБРИКА КОРИСНИХ ТОВАРІВ», як Продавець, зобов`язується передати у власність ТОВ «СЕРВІС ПАК ТРЕЙД», як Покупцеві, комплект обладнання для виробництва сумок з тканих та нетканих матеріалів в комплектації, зазначеними в Специфікації № 1 до Договору (надалі іменується - обладнання), а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити таке обладнання.
Пунктом 1.2. Договору передбачено, що найменування окремих елементів обладнання, їх кількість та вартість, що підлягає поставці, визначається в Специфікації, що є Додатком № 1 до цього Договору.
На виконання договору купівлі-продажу № 2 від 26 липня 2023 р. ТОВ «ПЕРША ФАБРИКА КОРИСНИХ ТОВАРІВ» ПОСТАВИЛО, а ТОВ «СЕРВІС ПАК ТРЕЙД» прийняло 22 види товарів, погоджених у Специфікації № 1 до Договору на загальну суму 74700,00 грн., зокрема машину для порізки гуми у кількості 1 шт. на суму 3000,00 грн., що підтверджується видатковою накладною № 13 від 28 липня 2023 р., що стало першою подією, за якою було складено податкову накладну № 57 від 28.07.2023.
28 липня 2023 р. між ТОВ «СЕРВІС ПАК ТРЕЙД», як Орендодавцем та ТОВ «ПЕРША ФАБРИКА КОРИСНИХ ТОВАРІВ», як Орендарем було укладено Договір оренди устаткування та обладнання від 28.07.2023 (далі - Договір).
Відповідно до п.1.1. Договору в порядку та на умовах, визначених цим Договором, Орендодавець зобов`язується передати Орендареві, а Орендар зобов`язується прийняти в строкове платне користування устаткування та обладнання ( надалі іменується - «майно, що орендується») та зобов`язується сплачувати Орендодавцеві орендну плату. Пунктом 1.2. визначено, що перелік, стан, характеристики, вартість та сума орендної плати одиниці майна, що орендується наводиться у Додатку № 1 Договору.
На виконання умов Договору оренди устаткування та обладнання від 28 липня 2023 р., ТОВ «ПЕРША ФАБРИКА КОРИСНИХ ТОВАРІВ» отримало від ТОВ «СЕРВІС ПАК ТРЕЙД» в операційну оренду устаткування, зазначене у Додатку № 1 до Договору.
Фактичного переміщення устаткування не проводилося, тому документи на транспортування не справлялися, ні за Договором купівлі-продажу 2 від 26.07.2023, ні за Договором оренди устаткування та обладнання від 28 липня 2023 р.
Придбання устаткування, яке при подальшій реалізації отримало код УКТЗЕД 8419, проводилося від постачальника ФОП ОСОБА_1 , код за ДРФО НОМЕР_1 , не платника ПДВ. На підтвердження факту постачання позивачем надано документи:
1) Видаткова накладна № 89 від 04.09.2020, яка підтверджує передачу Постачальником ФОП ОСОБА_1 Покупцю ТОВ «ПЕРША ФАБРИКА КОРИСНИХ ТОВАРІВ» товару - машину для порізки гумки у кількості 1 шт. на суму 26578,00 грн.
2) Рахунок № 131 від 04.09.2020 на сплату від Продавця;
3) Регістр обліку «Аналіз субконто контрагенти за вересень 2020 р.»;
4) Регістр обліку «Картка рахунку 631 за вересень 2020 р.»;
5) Платіжна інструкція № 1079 від 04.09.2020, яка підтверджує сплату за товар ТОВ «ПЕРША ФАБРИКА КОРИСНИХ ТОВАРІВ» на рахунок ТОВ «СЕРВІС ПАК ТРЕЙД» у розмірі 26578,0 грн. Також позивачем додатково надано акт звірки взаємних розрахунків за період 01.07.2023-25.10.2023 між Підприємством та ТОВ «СЕРВІС ПАК ТРЕЙД». Цим документом сторони господарських відносин зафіксували наявність взаємних заборгованостей, що виникли за правочинами вчиненими до 25.10.2023. А також надано акт взаємозаліку № 34 від 30.10.2023, вчинений відповідальною особою Підприємства. Цим обліковим документом Підприємство зафіксувало факт заліку дебіторської заборгованості, що виникла за Договором купівлі-продажу устаткування 2 від 26.07.2023 та кредиторської заборгованості, що виникла за іншими правочинами, де ТОВ «СЕРВІС ПАК ТРЕЙД» виступав у якості Постачальника. Наприклад, Договір оренди устаткування та обладнання від 28 липня 2023 року.
Виходячи із змісту вищенаведених документів, устаткування із номенклатурною назвою - Машина для порізки гумки було придбано у неплатника ПДВ, що призвело до відсутності «вхідного» ПДВ за кодом УКТЗЕД 8419.
На виконання вимог ст.ст. 187, 201 Податкового кодексу України ТОВ «Перша фабрика корисних товарів» було складено та направлено для реєстрації в ЄРПН податкову накладну № 57 від 28.07.2023.
Відповідно до квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 02.08.2023, реєстрація надісланої ТОВ «Перша фабрика корисних товарів» податкової накладної № 57 від 28.07.2023 була зупинена.
В квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної № 57 від 28.07.2023 було вказано наступне: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі-Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами) реєстрація податкової накладної від 28.07.2023 № 57 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 8419, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо : показник D''=2.8763%, "Р"=427751.01. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З метою реєстрації податкової накладної № 57 від 28.07.2023 ТОВ «Перша фабрика корисних товарів» до податкового органу було надано пояснення з копіями документів.
З метою підтвердження реальності здійснених господарських операцій за вищевказаною податковою накладною та її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, ТОВ «Перша фабрика корисних товарів» за допомогою програми електронного документообігу надіслало контролюючому органу пояснення щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній № 57 від 28.07.2023 та копії документів, які підтверджують сутність господарських операцій та реальний рух активів за ними.
Після цього було отримано повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень, необхідних для розгляду питання комісією регіонального рівня про реєстрацію податкової накладної / розрахунку в Єдиному реєстрі податкових накладних від 02.08.2024 № 11561287/42366305.
На виконання вказаного повідомлення комісії регіонального рівня було надано додаткові пояснення та необхідні документи.
За наслідками розгляду таких пояснень та копій документів Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН Головного управління ДПС у Харківській області прийнято рішення від 12.08.2024 № 11618297/42366305 про відмову в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 57 від 28.07.2023.
Не погоджуючись з рішенням Головного управління ДПС у Харківській області від 12.08.2024 № 11618297/42366305 про відмову в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 57 від 28.07.2023 та вважаючи його прийнятим всупереч нормам законодавства, що регулює спірні правовідносини, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
З приводу спірних правовідносин суд зазначає наступне.
Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Згідно підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
У відповідності до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; дата відвантаженим товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.
Згідно з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з абзацами 1-2 пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Пунктом 201.4 ст. 201 Податкового кодексу України регламентовано, що платники податку в разі здійснення постачання товарів/послуг, постачання яких має безперервний або ритмічний характер покупцям - платникам податку - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом періоду, за який складається така податкова накладна, протягом такого місяця.
У відповідності п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені (терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та видати покупцю за його вимогою.
Відповідно до п. 2 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Згідно п. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. В свою чергу первинний документи це документ, який містить відомості про господарську операцію.
У відповідності до п. 1 наказу від 14.10.1997 №363 «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні» товарно-транспортна документація - це комплект юридичних документів, на підставі яких здійснюють облік, приймання, передавання, перевезення, здавання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу.
В свою чергу товарно-транспортна накладна це єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.
Підпунктом 11.1 пункту 11 вказаного наказу регламентовано, що основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна.
Таким чином, товарно-транспортна накладна є достатнім підтвердженням щодо навантаження, транспортування, відвантаження товару, його оприбуткування та бухгалтерського обліку тобто достатнім підтвердженням надання транспортної послуги.
За приписами пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Згідно пункту 74.3 статті 74 Податкового кодексу України, зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.
Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Пункт 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165, передбачає у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Пунктом 11 цього Порядку встановлено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Аналогічні приписи містить абзац 10 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Пунктом 4 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Таким чином, судом встановлено, що ТОВ «ПЕРША ФАБРИКА КОРИСНИХ ТОВАРІВ» придбало устаткування із номенклатурною назвою - Машина для порізки гумки у неплатника ПДВ без отримання права на податковий кредит, а реалізувало в подальшому це устаткування із нарахуванням податкових зобов`язань за кодом УКТЗЕД 8419.
Отже, згідно з направленими до Головного управління ДПС у Харківській області поясненнями та документами ТОВ «ПЕРША ФАБРИКА КОРИСНИХ ТОВАРІВ» в повному обсязі підтверджено реальність та законність проведення господарських операцій, законність реєстрації податкової накладної в ЄРПН.
Також суд зазначає, що пунктом 25 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019 встановлено, що комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Пунктом 5 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Пунктом 11 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 встановлено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
У відповідній квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної контролюючий орган не зазначив в чому саме полягає невідповідність п. 1 Критеріїв ризиковості платника податків, яка податкова інформація була виявлена контролюючим органом, в чому саме полягає ризиковість господарської операції з зазначенням відповідного критерію, які саме документи необхідно надати для прийняття рішення про реєстрації податкової накладної. Натомість позивачем надано до контролюючого органу первинні документи на підтвердження реальності господарських операцій.
Таким чином, суд приходить до висновку, що рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, у даному випадку, або "надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства", або "ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку".
Отже, з огляду на вищеописане, рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Харківський області від 12.08.2024 № 11618297/42366305 про відмову у реєстрації податкової накладної є неправомірним та підлягає скасуванню, а податкова накладна № 57 від 28.07.2023, складена Товариством з обмеженою відповідальністю «ПЕРША ФАБРИКА КОРИСНИХ ТОВАРІВ» - реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання на реєстрацію.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕРША ФАБРИКА КОРИСНИХ ТОВАРІВ» підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 262, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕРША ФАБРИКА КОРИСНИХ ТОВАРІВ» (вул. Заліська, буд. 1, кв. 125, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61145, ЄДРПОУ 42366305) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Григорія Сковороди, буд. 46, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61057, ЄДРПОУ 43983495), Державної податкової служби України (площа Львівська, буд. 8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ: 43983495, 61057, м. Харків, вул. Григорія Сковороди, 46) від 12.08.2024 № 11618297/42366305 про відмову в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 57 від 28.07.2023.
Зобов`язати Державну податкову службу України (Україна, 04053, м. Київ, вул. Львівська Площа, буд. 8, код ЄДРПОУ: 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 57 від 28.07.2023 подану Товариством з обмеженою відповідальністю «Перша фабрика корисних товарів» (Україна, 61145, Харківська обл., місто Харків, вулиця Заліська, будинок 1, квартира 125, Код ЄДРПОУ: 42366305) датою її подання на реєстрацію.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕРША ФАБРИКА КОРИСНИХ ТОВАРІВ» (ЄДРПОУ 42366305) сплачену суму судового збору в розмірі 1514 (одна тисяча п`ятсот чотирнадцять) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області (ЄДРПОУ 43983495).
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕРША ФАБРИКА КОРИСНИХ ТОВАРІВ» (ЄДРПОУ 42366305) сплачену суму судового збору в розмірі 1514 (одна тисяча п`ятсот чотирнадцять) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (ЄДРПОУ 43005393).
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя М.М.Панов
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.01.2025 |
Оприлюднено | 23.01.2025 |
Номер документу | 124571570 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Панов М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні