Справа № 638/21273/24
Провадження № 3/638/475/25
ПОСТАНОВА
Іменем України
21 січня 2025 року м. Харків
Дзержинський районний суд м. Харкова у складі:
судді - Латки І.П.,
за участю секретаря судового засідання - Мяснянкіної Г.П.,
особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, - ОСОБА_1 ,
захисника Кравченка С.М.,
прокурора Войчака Г.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Харкові справу про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, щодо ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, начальника 12 Регіональної військово-лікарської комісії, який проживає за адресою: АДРЕСА_1 , про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 4 ст. 172-6 КУпАП,
в с т а н о в и в:
ОСОБА_1 ,будучи начальником12Регіональної військово-лікарської комісії,являючись відповіднодо абз.15ч.1ст.1Закону №1700-VІІсуб`єктом декларування,та згідноз п.п.«г» п.1ч.1ст.3Закону №1700-VІІ суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, діючи умисно, усупереч вимогам п. п. 2, 7, 8 ч. 1 ст. 46 вказаного Закону 28.11.2023 подав завідомо недостовірні відомості у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, щорічній за 2022 рік, з позначкою «я продовжую виконувати функції держави або органу місцевого самоврядування», в розмірі 995561,41 грн, що відрізняється від достовірних на суму від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 4 ст. 172-6 КУпАП.
Окрім того, ОСОБА_1 , будучи начальником 12 Регіональної військово- лікарської комісії, являючись відповідно до абз. 15 ч. 1 ст. 1 Закону № 1700- VІІ суб`єктом декларування, та згідно з п. п. «г» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону № 1700- VІІ суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, діючи умисно, усупереч вимогам п. п. 2, 7, 8 ч. 1 ст. 46 вказаного Закону 26.02.2024 подав завідомо недостовірні відомості у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, щорічній за 2023 рік з позначкою «я продовжую виконувати функції держави або органу місцевого самоврядування», в розмірі 1055377,19 грн, що відрізняється від достовірних на суму від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 4 ст. 172-6 КУпАП.
В судовомузасіданні ОСОБА_1 вину увчиненні правопорушенняне визнав,мотивуючи цевідсутністю унього умислуна декларуваннязавідомо недостовірноїінформації.Пояснив,що квартирувартістю 995561,41 грн придбала його дружина за власні кошти, хоча він у нотаріуса надавав згоду на придбання квартири. Оскільки дружина відобразила у своїй декларації, тому вважає, що відсутність у його декларації відомостей не свідчить про наявність умислу на недостовірне декларування. Щодо 1000,00 грн, зазначених в декларації, зазначив, що вважав, що отримував благодійну допомогу у зазначеному розмірі 1000,00 грн, проте в подальшому переконався, що не отримував ці грошові кошти.
Захисник ОСОБА_1 адвокат Кравченко С.М. наполягав, що умислу на недостовірне декларування не було, неточності декларації - це помилки, які були зумовлені відрядженням ОСОБА_1 , технічним збоєм комп`ютерної техніки. 04 та 05 жовтня 2024 року виправив допущені у деклараціях помилки, що виключає умисел на вчинення правопорушення та склад адміністративного правопорушення.
Прокурор Войчак Г.П. зазначив, що в діях ОСОБА_1 наявний умисел на вчинення інкримінованого правопорушення, а саме умисел в приховуванні квартири та іншого майна.
Заслухавши учасників справи, дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, суд дійшов до наступного висновку.
Згідно з ч. 1 ст. 7 КУпАП провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Адміністративна відповідальність за правопорушення, передбачені цим Кодексом, настає, якщо ці порушення за своїм характером не тягнуть за собою відповідно до закону кримінальної відповідальності (ст. 9 КУпАП).
Завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності (ст. 245 КУпАП).
Відповідно до ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Частина 4 статті 172-6 КУпАП передбачає адміністративну відповідальність за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Приміткою дост.172-6КУпАП встановлено,що суб`єктамиправопорушень уцій статті(крімправопорушень,визначених частинамидругою тацієї статті,у частинінеповідомлення абонесвоєчасного повідомленняпро суттєвізміни умайновому стані)є особи,які відповіднодо частинпершої тадругої статті45Закону України«Про запобіганнякорупції» зобов`язаніподавати деклараціюособи,уповноваженої навиконання функційдержави абомісцевого самоврядування.Відповідальність за цією статтею за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, стосовно майна або іншого об`єкта декларування, що має вартість, настає у випадку, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.
Згідно з абз. 16 ч. 1 ст. 1 Закону № 1700-VІІ суб`єкти декларування - особи, зазначені у пункті 1, підпунктах «а» і «в» пункту 2, пункті 4 частини першої статті 3 цього Закону, інші особи, які зобов`язані подавати декларацію відповідно до цього Закону.
Відповідно до п. п. «г» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону № 1700-VII військові посадові особи Збройних Сил України, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України та інших утворених відповідно до законів військових формувань, крім військовослужбовців строкової військової служби, курсантів вищих військових навчальних закладів, курсантів вищих навчальних закладів, які мають у своєму складі військові інститути, курсантів факультетів, кафедр та відділень військової підготовки, особовий склад штатних військово-лікарських комісій є суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону.
Положеннями ст. 251 КУпАП передбачено, що доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються, зокрема, протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, речовими доказами, іншими документами тощо.
Про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності (ст. 254 КУпАП).
Згідно з ч. 1 ст. 256 КУпАП у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, прізвище викривача (за його письмовою згодою), якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.
З досліджених в судовому засіданні протоколів про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, № 554 та № 555 від 06 листопада 2024 року, а також долучених до них доказів судом встановлено, що згідно з абз. 2 п. 1 Положення про 12 Регіональну військово-лікарську комісію, 12 Регіональна військова-лікарська комісія є закладом охорони здоров`я в системі Міністерства оборони України у підпорядкуванні якого перебувають усі позаштатні військово-лікарські комісії регіону, де проходять медичний огляд військовослужбовці, призовники, військовозобов`язані та резервісти.
Наказом Головнокомандувача Збройних сил України № 183к від 22.05.2021 ОСОБА_1 призначено на посаду начальника 12 Регіональної військово-лікарської комісії. Згідно з витягом із наказу начальника комісії - голови військово-лікарської комісії Центральної військово-лікарської комісії Збройних сил України від 09.09. 2021 № 72 ОСОБА_1 вважати таким, що з 09.06.2021 прийняв справи та посаду і приступив до виконання службових обов`язків за посадою.
Таким чином, ОСОБА_2 , будучи начальником 12 Регіональної військово-лікарської комісії, є суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону.
Відповідно до ст. 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.
Відповідно до п. п. 3, 4, 5 р. II Порядку заповнення та подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 23.07.2021 № 449/21, суб`єкт декларування до початку заповнення декларації повинен підтвердити ознайомлення із цим Порядком шляхом проставлення відповідної відмітки. Після заповнення усіх необхідних розділів декларації суб`єкту декларування надається можливість перевірити повноту та достовірність зазначеної ним інформації. Перед підписанням декларації суб`єкт декларування підтверджує повноту та достовірність даних, вказаних у ній, ознайомлення з попередженням про настання відповідальності за подання недостовірних відомостей шляхом проставлення відповідної відмітки. Суб`єкт декларування підписує декларацію шляхом накладання на неї особистого кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису відповідно до вимог законодавства.
Враховуючи викладене, на початку заповнення Декларації ОСОБА_1 ознайомився із зазначеним Порядком, про що проставив відповідну відмітку.
Крім того, після заповнення всіх розділів вказаної декларації він ознайомився із внесеними до неї відомостями та проставив відповідну позначку про підтвердження правильності даних, після чого подав цю декларацію шляхом накладення електронного цифрового підпису.
Згідно з абз. 1 ч. 1 ст. 51-3 Закону повна перевірка декларації полягає у задекларованих активів, перевірці на наявність конфлікту інтересів та ознак незаконного збагачення чи необґрунтованості активів і може проводитися у період здійснення суб`єктом декларування діяльності, пов`язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, а також протягом трьох років після припинення такої діяльності.
Процедуру проведення Національним агентством з питань запобігання корупції контролю та повної перевірки декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, встановлено Порядком проведення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функції держави або місцевого самоврядування, затвердженого наказом НАЗК від 29.01.2021 № 26/21.
За результатами проведеної НАЗК повної перевірки Декларації за 2022 рік складено Обґрунтований висновок щодо виявлення ознак адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, який затверджений заступником Голови НАЗК 02.10.2024, відповідно до якого ОСОБА_1 у Декларації за 2022 рік зазначив недостовірні відомості, які відрізняються від достовірних на загальну суму 995561,41 грн, що становить розмір від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання цієї декларації.
За результатами проведеної НАЗК повної перевірки Декларації за 2023 рік складено Обґрунтований висновок щодо виявлення ознак адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, який затверджений заступником Голови НАЗК 02.10.2024, відповідно до якого ОСОБА_1 у Декларації за 2023 рік зазначив недостовірні відомості, які відрізняються від достовірних на загальну суму 1055377, 19 грн, що становить розмір від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання цієї декларації.
Дані про об`єкт декларування, що перебуває у володінні або користуванні суб`єкта декларування або членів його сім`ї, зазначаються в декларації, якщо такий об`єкт перебував у володінні або користуванні станом на останній день звітного періоду (за умови що право володіння або користування виникло у суб`єкта декларування не менше ніж за 30 календарних днів, що передували останньому дню звітного періоду) або протягом не менше половини днів протягом звітного періоду (абз. 3 ч. 2 ст. 46 Закону).
Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 46 Закону у декларації зазначаються відомості про: об`єкти нерухомості, що належать суб`єкту декларування та членам його сім`ї на праві приватної власності, включаючи спільну власність, або знаходяться у них в оренді чи на іншому праві користування, незалежно від форми укладення правочину, внаслідок якого набуте таке право.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 46 Закону № 1700-VII у декларації зазначаються відомості про цінне рухоме майно, вартість якого перевищує 100 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня звітного року, що належить суб?єкту декларування або членам його сім?ї на праві приватної власності, у тому числі спільної власності, або перебуває в її володінні або користуванні незалежно від форми правочину, внаслідок якого набуте таке право. Такі відомості включають: дані щодо транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, а також щодо їх марки та моделі, року випуску, ідентифікаційного номера (за наявності). Відомості про транспортні засоби та інші самохідні машини і механізми зазначаються незалежно від їх вартості.
Для цілей декларування об`єктами нерухомості (об`єктами нерухомого майна) є земельні ділянки, а також об`єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення (ч. 1 ст. 181 ЦК України, ч. 1 ст. 5 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»).
ОСОБА_1 як суб`єкт декларування у декларації за 2022 рік не зазначив відомостей про квартиру загальною площею 63,6 кв. м., розташовану за адресою: АДРЕСА_2 , яка належить на праві власності члену сім`ї (дружині) з 26.11.2021, вартість якої відповідно до умов договору купівлі-продажу квартири від 26.11.2021 на дату набуття права становить 986434,00 гривні.
ОСОБА_1 було відомо про придбання членом сім`ї (дружиною) зазначеної квартири, про що свідчить його заява від 26.11.2021 (день підписання договору купівлі-продажу квартири), у якій він надав згоду на придбання квартири за адресою: АДРЕСА_2 .
Суд враховує, що член сім`ї (дружина) є суб`єктом декларування та подає документи до Реєстру. Так, 26.11.2021 о 15:37 (до подання суб`єктом декларування декларації) член сім`ї (дружина) подала повідомлення про суттєві зміни у майновому стані, в яких зазначила відомості про придбану квартиру та її вартість у розмірі 986434,00 гривні. Повідомлення знаходиться в Реєстрі у відкритому доступі, відтак ОСОБА_1 не скористався можливістю ознайомитись із документами, поданими до Реєстру членом сім`ї (дружиною).
Також ОСОБА_1 у розділі 3 «Об`єкти нерухомості» Декларації за 2022 рік зазначив відомості, які не відповідають дійсності, про вид об`єкта нерухомості та його вартість на дату набуття права щодо кімнати АДРЕСА_3 , яка належить на праві власності члену сім`ї (дружині), вказавши вид - «Квартира», вартість - 325071,00 гривня.
Відповідно до інформації Державного реєстру речових прав на нерухоме майно зазначений об`єкт нерухомості є кімнатою у житловому будинку готельного типу, а її вартість відповідно до умов договору купівлі-продажу від 20.07.2018 становить 330875,00 гривень.
Таким чином, ОСОБА_1 у розділі 3 «Об`єкти нерухомості» Декларації за 2022 рік зазначив недостовірні відомості, які відрізняються від достовірних на загальну суму 992 238,00 грн., чим не дотримав вимоги п. 2 ч. 1 ст. 46 Закону.
У розділі 11 «Доходи, у тому числі подарунки» декларації за 2022 рік ОСОБА_1 зазначив відомості, які не відповідають дійсності, про отриману ним матеріальну допомогу від управління з соціальних питань Департаменту соціальної політики Харківської міської ради (код ЄДРПОУ 26203284) у розмірі 1000,00 гривень, оскільки відповідно до інформації Державного реєстру фізичних осіб - платників податків суб`єкт декларування не отримував такого доходу у 2022 році.
Таким чином, суб`єкт декларування у розділі 11 декларації за 2022 рік зазначив відомості, які не відповідають дійсності на загальну суму 1000,00 грн, чим не дотримав вимоги п. 7 ч. 1 ст. 46 Закону.
У розділі 12 «Грошові активи» декларації за 2022 рік ОСОБА_1 не зазначив відомостей про залишок коштів, розміщених ним на банківських рахунках в АТ КБ «ПРИВАТБАНК» у розмірі 2323,41 грн, що підтверджується інформацією банку.
Таким чином, ОСОБА_1 у розділі 12 декларації за 2022 рік зазначив відомості, які не відповідають дійсності на загальну суму 2323,41 грн, чим не дотримав вимоги п. 8 ч. 1 ст. 46 Закону.
ОСОБА_1 як суб`єкт декларування у декларації за 2023 рік не зазначив відомостей про квартиру загальною площею 63,6 кв. м., розташовану за адресою: АДРЕСА_2 , яка належить на праві власності члену сім`ї (дружині) з 26.11.2021, вартість якої відповідно до умов договору купівлі-продажу квартири від 26.11.2021 на дату набуття права становить 986434,00 гривні.
ОСОБА_1 було відомо про придбання членом сім`ї (дружиною) зазначеної квартири, про що свідчить його заява від 26.11.2021 (день підписання договору купівлі-продажу квартири), у якій він надав згоду на придбання квартири за адресою: АДРЕСА_2 .
Суд враховує, що член сім`ї (дружина) є суб`єктом декларування та подає документи до Реєстру. Так, 26.11.2021 о 15:37 (до подання суб`єктом декларування декларації) член сім`ї (дружина) подала повідомлення про суттєві зміни у майновому стані, в яких зазначила відомості про придбану квартиру та її вартість у розмірі 986434,00 гривні. Повідомлення знаходиться в Реєстрі у відкритому доступі, відтак ОСОБА_1 не скористався можливістю ознайомитись із документами, поданими до Реєстру членом сім`ї (дружиною).
Також ОСОБА_1 у розділі 3 «Об`єкти нерухомості» Декларації за 2023 рік зазначив відомості, які не відповідають дійсності, про вид об`єкта нерухомості та його вартість на дату набуття права щодо кімнати АДРЕСА_3 , яка належить на праві власності члену сім`ї (дружині), вказавши вид - «Квартира», вартість - 325071,00 гривня.
Відповідно до інформації Державного реєстру речових прав на нерухоме майно зазначений об`єкт нерухомості є кімнатою у житловому будинку готельного типу, а її вартість відповідно до умов договору купівлі-продажу від 20.07.2018 становить 330875,00 гривень.
Таким чином, ОСОБА_1 у розділі 3 «Об`єкти нерухомості» Декларації за 2023 рік зазначив недостовірні відомості, які відрізняються від достовірних на загальну суму 992238,00 грн., чим не дотримав вимоги п. 2 ч. 1 ст. 46 Закону.
Крім того, у розділі 11 «Доходи, у тому числі подарунки» декларації за 2023 рік суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, про вид та розмір доходу, отриманого ним від ОСОБА_3 у розмірі 14500, 00 гривень, вказавши у відповідному полі: «Гонорари та інші виплати згідно з цивільно-правовими правочинами».
Відповідно до інформації Державного реєстру фізичних осіб - платників податків суб`єкт декларування не отримував у 2023 році такого виду доходу.
Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, про вид та розмір доходу, отриманого ним від ОСОБА_3 у розмірі 14500, 00 гривень, вказавши у відповідному полі: «Гонорари та інші виплати згідно з цивільно-правовими правочинами».
Відповідно до інформації Державного реєстру фізичних осіб - платників податків суб`єкт декларування не отримував у 2023 році такого виду доходу.
Згідно з копією рішення Московського районного суду міста Харкова від 20.08.2018, постановою Харківського апеляційного суду від 23.10.2018, стягнуто зі ОСОБА_3 на користь ОСОБА_1 матеріальну шкоду, Московським районним судом міста Харкова 23.10.2018 видано виконавчий лист зі строком пред`явлення цього листа до виконання до 23.10.2021.
Відповідно до інформації АТ КБ «Приватбанк», 05.10.2023 Чугуївським відділом Державної виконавчої служби України на поточний рахунок суб`єкта декларування зараховані кошти у розмірі 14577,35 гривень. Зазначений дохід стягнуто зі ОСОБА_3 відповідно до рішення Московського районного суду м. Харкова від 20.08.2018.
Таким чином, ОСОБА_1 у розділі 11 декларації за 2023 рік зазначив відомості, які не відповідають дійсності на загальну суму 77,35 грн, чим не дотримав вимоги п. 7 ч. 1 ст. 46 Закону.
У розділі 12 «Грошові активи» декларації за 2023 рік ОСОБА_1 не зазначив відомостей про залишок коштів, розміщених ним на банківських рахунках в АТ КБ «ПРИВАТБАНК» у розмірі 63061, 84 грн, що підтверджується інформацією банку, тобто зазначив відомості, які не відповідають дійсності на суму 63061,84 гривні.
Таким чином, ОСОБА_1 у розділі 12 декларації за 2023 рік зазначив відомості, які не відповідають дійсності на загальну суму 63061,84 грн, чим не дотримав вимоги п. 8 ч. 1 ст. 46 Закону.
Відповідно до Форми декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, яка затверджена наказом Національного агентства від 23.07.2021 № 449/21, на початку заповнення декларації суб`єкт декларування ознайомлюється з Правилами заповнення форми декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Після ознайомлення проставляється відповідна відмітка.
Згідно з ч. 4 ст. 45 Закону (у редакції, чинній станом на дату подання суб`єктом декларування декларацій) упродовж семи днів після подання декларації суб`єкт декларування має право подати виправлену декларацію, але не більше трьох разів.
ОСОБА_1 не скористався правом подати виправлену декларацію.
Відповідно до абз. 3 ч. 4 ст. 45 Закону у разі самостійного виявлення суб`єктом декларування у декларації недостовірних відомостей після спливу терміну для подання виправленої декларації, передбаченого абз. 1 цієї частини, але до початку проведення Національним агентством повної перевірки цієї декларації, суб`єкт декларування може звернутися до Національного агентства з листом із поясненням причин, що призвели до внесення недостовірних відомостей та неподання виправленої декларації у зазначений термін, додавши підтвердні документи. Подані суб`єктом декларування таким чином відомості мають бути розглянуті НАЗК під час повної перевірки цієї декларації.
ОСОБА_1 при поданні декларацій за 2022 рік та за 2023 рік підтвердив достовірність вказаних відомостей, правом подати виправлену декларацію не скористався та не направив листа з поясненням причин, що призвели до внесення недостовірних відомостей та неподання виправленої декларації у зазначений термін.
Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» прожитковий мінімум для працездатних осіб станом на дату подання декларації становив 2684,00 гривні.
Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» прожитковий мінімум для працездатних осіб станом на дату подання декларації становив 3028,00 гривні.
Таким чином, ОСОБА_1 у деклараціях за 2022 рік та за 2023 рік зазначив відомості, які відрізняються від достовірних, а саме: на загальну суму 995561,41 грн, що становить розмір від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання декларації за 2022 рік, та відомості, які відрізняються від достовірних, на загальну суму 1055377,19 грн, що становить розмір від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання декларації за 2023 рік, чим вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч. 4 ст. 172-6 КУпАП.
Доводи сторони захисту про відсутність умислу на вчинення правопорушення суд сприймає критично як спосіб самозахисту з метою уникнення адміністративної відповідальності. При цьому, суд враховує, що ОСОБА_1 до початку заповнення декларації підтвердив ознайомлення із заповнення та подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 23.07.2021 № 449/21, після заповнення усіх необхідних розділів декларації суб`єкту декларування мав можливість перевірити повноту та достовірність зазначеної ним інформації, а перед підписанням декларації підтвердив повноту та достовірність даних, вказаних у ній, ознайомлення з попередженням про настання відповідальності за подання недостовірних відомостей шляхом проставлення відповідної відмітки.
Суд наголошує, що відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 46 Закону у декларації зазначаються відомості об`єкти нерухомості (квартира), що належать як суб`єкту декларування, так і членам його сім`ї на праві власності. в оренді чи на іншому праві користування, незалежно від форми укладення правочину, внаслідок якого набуте таке право. Тобто незалежно від відображення у декларації члена сім`я, який також є суб`єктом декларування, ОСОБА_1 був зобов`язаний відобразити відомості про квартиру своєї дружини у своїх деклараціях за 2022-2023 роки.
З дослідженої в судовому засіданні копії договору купівлі-продажу квартири від 06 листопада 2021 року вбачається, що цей об`єкт нерухомості придбаний у спільну сумісну власність подружжя за спільні сумісні кошти зі згоди ОСОБА_1 , відтак останній був зобов`язаний відобразити своїй майнові права на цей об`єкт нерухомості (квартиру за адресою: АДРЕСА_2 ) у деклараціях за 2022-2023 роки.
Суд критично сприймає доводи про наявність технічних помилок у деклараціях за 2022-2023 роки щодо об`єкта нерухомості - кімнати АДРЕСА_3 , оскільки у разі допущення помилок у деклараціях, ОСОБА_1 мав можливість подати виправлені декларації за 2022-2023 року, проте цим правом не скористався.
Враховуючи викладене, суд вважає доведеним вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого ч. 4 ст. 172-6 КУпАП, як подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави, а саме зазначення відомостей, які відрізняються від достовірних, на загальну суму 995561,41 грн, що становить розмір від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання декларації за 2022 рік, та зазначення відомостей, які відрізняються від достовірних, на загальну суму 1055377,19 грн, що становить розмір від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання декларації за 2023 рік.
При призначенні стягнення, суд враховує характер вчиненого правопорушення, особу ОСОБА_1 , ступінь його вини.
Обставини, що пом`якшують та обтяжують відповідальність за адміністративне правопорушення згідно зі ст. 34, 35 КУпАП, не встановлено.
Якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених. До основного стягнення в цьому разі може бути приєднано одне з додаткових стягнень, передбачених статтями про відповідальність за будь-яке з вчинених правопорушень (ст. 36 КУпАП).
На підставі вищевказаного, з урахуванням особи, ступеню вини, а також характеру вчиненого правопорушення, суд вважає, що на ОСОБА_1 слід накласти стягнення із застосуванням ст. 36 КУпАП у вигляді штрафу в розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що є достатньою мірою відповідальності з метою його виховання, а також запобігання вчиненню нових правопорушень.
На підставі ст. 40-1 КУпАП з ОСОБА_1 на користь держави підлягає стягненню судовий збір у розмірі 605,60 грн.
Керуючись ст. 36, 40-1, 172-6, 245, 251, 254, 278, 280, 283, 284 КУпАП, суд
п о с т а н о в и в:
Визнати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , винним у вчиненні адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого ч. 4 ст. 172-6 КУпАП, та з урахуванням положень ст. 36 КУпАП накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17000,00 грн (сімнадцять тисяч гривень 00 копійок).
Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , на користь держави судовий збір у розмірі 605,60 грн (шістсот п`ять гривень 60 копійок).
Відповідно до ч. 1ст. 307 КУпАПштраф має бути сплачений не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення. Роз`яснити,що у випадку несплати накладеного штрафу у передбачений законом строк, може бути застосовано подвійне стягнення штрафу в порядкуст. 308 КУпАП, тобто у випадку примусового виконання постанови суду.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного суду у десятиденний строк з дня її винесення шляхом подачі апеляційної скарги через Дзержинський районний суд м. Харкова.
Постанова набирає законної сили після закінчення десятиденного строку її оскарження.
Повний текст постанови складено 22 січня 2025 року.
Суддя І.П. Латка
Суд | Дзержинський районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 21.01.2025 |
Оприлюднено | 23.01.2025 |
Номер документу | 124586472 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог фінансового контролю |
Адмінправопорушення
Дзержинський районний суд м.Харкова
Латка І. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні