Постанова
від 22.01.2025 по справі 731/767/24
ВАРВИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №731/767/24

Провадження №3/731/23/25

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 січня 2025 року с-ще Варва

Варвинський районний суд Чернігівської області в складі:

судді Савенка А.І.,

за участі секретаря Тарасенко Д.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань №1 Варвинського районного суду Чернігівської області протокол про адміністративне правопорушення, який надійшов з Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІПН НОМЕР_1 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , бухгалтера Відділу освіти, дітей, молоді та спорту Варвинської селищної ради, з вищою освітою, статус особи з інвалідністю чи УБД відсутній, одруженого, на утриманні перебуває троє неповнолітніх дітей, протягом року до адміністративної відповідальності не притягувався,

за ч. 3 ст. 164-14 КУпАП, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 , бухгалтер Відділу освіти Варвинської селищної ради Прилуцького району Чернігівської області, будучи уповноваженою особою з питань організації та проведення процедур закупівель відділу освіти, 24 вересня 2024 року, перебуваючи за адресою: вул. Пилипенка, 3, с-ще Варва Прилуцького району Чернігівської області, допустив порушення законодавства про закупівлі, а саме, не здійснив відхилення тендерної пропозиції переможця ПП «МПБ Стимул», у межах процедури закупівлі «Будівництво протирадіаційного укриття Комунального закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів «Варвинський ліцей №1» Варвинської селищної ради прилуцького району Чернігівської області», ДК 021:2015:45210000-2 Будівництво будівель (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2024-09-03-009616-a), яка підлягала відхиленню за наступних підстав:

- оскільки очікувана вартість вказаної закупівлі складала 26506696 грн, то у відповідності до п.п. 10 п. 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі Особливості), учасник процедури закупівлі повинен мати антикорупційну програму чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, що ПП «МПБ Стимул» не було задекларовано;

- у супереч п. 5 розділу 6 «Результати торгів та укладення договору про закупівлю» тендерної документації Замовника, переможцем надано банківську гарантію від 27 вересня 2024 року №42279, в якій вказано посилання на оголошення: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-05-27-010783-a, що не відповідає номеру ID закупівлі (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-09-03-009616-a). Крім того, в банківській гарантії від 27 вересня 2024 року №42279 вказаний код ЄДРПОУ 420106296, проте відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівлі код ЄДРПОУ замовника 42010629. Вказане є твердженням вважати банківську гарантію від 27 вересня 2024 року №42279 недійсною;

Зазначені обставини, що є порушенням вимог п.п. 10 п. 47 та абз. 4 п.п. 3 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178, та передбачає відповідальність за ч. 3 ст. 164-14 КУпАП.

Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, звернувся до суду з заявою про здійснення розгляду справи без його участі, вину у вчиненні ним адміністративного правопорушення за ч. 3 ст. 164-14 КУпАП визнав у повному обсязі, щодо обставин викладених у змісті протоколу не заперечував та вказав на їх відповідність дійсним обставинам справи. У скоєному щиро розкаявся та зобов`язався в подальшому аналогічних правопорушень не допускати (а.с. 37).

Дослідивши матеріали справи суд приходить до наступного висновку.

Відповідно до ст. 251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюється наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягується до відповідальності, а також іншими документами.

Обставини вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 164-14 КУпАП, підтверджується наступними доказами:

- протоколом про адміністративне правопорушення №25/47/2024-пр, складеним 10 грудня 2024 року головним держаним аудитором відділу контролю у сфері закупівель Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області Бойко І.М. щодо ОСОБА_1 (а.с. 6-7), що підтверджує особу порушника, його посадове становище, час, місце та обставини події вчинення адміністративного правопорушення;

- оголошенням про проведення відкритих торгів UA-2024-09-03-009616-a (а.с. 30), згідно з яким: замовник: Відділ освіти Варвинської селищної ради; код ЄДРПОУ: 42010629; місцезнаходження: вул. Пилипенка, 3, смт Варва Чернігівської області, Україна, 17600; вид закупівлі: роботи; назва предмета закупівлі: Будівництво протирадіаційного укриття КЗЗСО І-ІІІ ст. «Варвинський ліцей №1» Варвинської селищної ради Прилуцького району Чернігівської області; очікувана вартість предмета закупівлі: 26506696 грн; кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 21 вересня 2024 року;

- матеріалами тендерної документації (а.с. 31-37);

- копією довідки №7 від 17 вересня 2024 року, директора ПП «МПБП Стимул» ОСОБА_2 (а.с. 38-39), згідно з якою дане підприємство, як учасник процедури закупівлі не має антикорупційну програму та уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, тому що вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт не передбачає їх наявність (вартість предмета закупівлі не дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом);

- копією рішення про розгляд тендерних пропозицій №2 уповноваженої особи Відділу освіти Варвинської селищної ради Прилуцького району Чернігівської області Верби А.В., від 24 вересня 2024 року (а.с. 49), яким прийнято рішення визнати переможцем закупівлі №UA-2024-09-03-009616-а - учасника ПП «МПБП Стимул»;

- копією Банківської гарантії №42279 від 27 вересня 2024 року (а.с. 48), з якої вбачається, що АТ «КОМЕРЦІЙНИЙ БАНК «ГЛОБУС», як «Банк-Гарант», на прохання ПП "МПБП СТИМУЛ", як «Принципал/Підрядник», на підставі повідомлення про намір укласти договір, що оприлюднено на електронній системі закупівель https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-05-27-010783-a, Протокольне рішення протокол) №2 від 24.09.2024 РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ ІНФОРМАЦІЯ розгляду тендерних пропозицій(Уповноважена особа: ОСОБА_1 ) та на підставі проекту Договору підряду, що буде укладено згідно проведеного тендеру (UA-2024-09-03-00961б-а) на закупівлю: «Будівництво протирадіаційного укриття Комунального закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів "Варвинський ліцей N?1" Варвинської селищної ради Прилуцького району Чернігівської області», що проводився Відділом освіти Варвинської селищної ради Прилуцького району Чернігівської області, код ЄДРПОУ 420106296, («Бенефіціар/Замовник»), прийняло на себе безумовні та безвідкличні зобов?язання: у виді сплатити повної суми Замовнику(Бенефіціару) за першою його вимогою без подання будь-яких інших документів або виконання будь-яких інших умов, протягом 5 робочих днів з дати отримання першої письмової вимоги Замовника (бенефіціара) перед яким Принципал має зобов?язання щодо виконання Договору про закупівлю товарів за державні кошти, що буде укладений між ПП "МПБП СТИМУЛ" (Принципал) та Відділом освіти Варвинської селищної ради Прилуцького району Чернігівської області, (Бенефіціар), відповідно до умов тендеру (згідно оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями (UA-2024-09-03-009616-а), грошову суму забезпечення виконання Договору, відповідно до пункту 2 цієї Гарантії (надалі - «Гарантійний платіж»), у випадку невиконання або неналежне виконання (як повністю, так і частково) Принципалом його договірних зобов?язань, а саме умов Договору підряду, а саме: «Будівництво протирадіаційного укриття Комунального закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів "Варвинський ліцей N?1" Варвинської селищної ради Прилуцького району Чернігівської області», відповідно до Основного зобов?язання. Зобов?язання Банка-Гаранта за цією Гарантією становить повну суму в розмірі: 250 998,24 грн;

- повідомленням про намір укласти договір про закупівлю UA-2024-09-03-009616-а між замовником Відділом освіти Варвинської селищної ради та переможцем процедури закупівлі ПП "МПБП СТИМУЛ" (а.с. 50);

- звітом про результати проведення процедури закупівлі UA-2024-09-03-009616-а від 09 жовтня 2024 року (а.с. 51-52), згідно з яким ПП "МПБП СТИМУЛ" відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим в тендерній документації, підстави для відмови, установлені ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі» відсутні;

- копією наказу начальника Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області №55-3 від 15 жовтня 2024 року про початок моніторингу процедур закупівлі (а.с. 22) та копією переліку процедур закупівлі, які підлягають такому моніторингу, до складу якого входить закупівля за номером UA-2024-09-03-009616-a (а.с. 23-24);

- копією висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-09-03-009616-a від 07 листопада 2024 року (а.с. 25-29), з якого вбачається на ступне, зокрема:

1) відповідно до абзацу 17 пункту 47 Особливостей Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту. При цьому, Замовником не надана можливість самостійного декларування відсутності таких підстав, а саме заповнення інформації, що юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн. гривень (у тому числі за лотом), чим порушено абзацу 17 пункту 47 Особливостей.

Згідно з вимогами підпункту 10 пункту 47 Особливостей, Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов?язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли: юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн гривень (у тому числі за лотом).

У складі тендерної пропозиції ПП «МПБП Стимул» надано довідку щодо відповідності учасника вимогам установлених у пункті 47 Особливостей від 17.09.2024 N? 7 (файл 3.Інформація щодо відсутності підстав_ установлених у п.47

Особливостей.pdf.asice (2).zip), в якій зазначено, що «Приватне підприємство «МПБП Стимул», яка є учасником процедури закупівлі не має антикорупційної програми та уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, тому що вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт не передбачає їх наявність (вартість предмета закупівлі не дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом)».

Відповідно до вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Проте, Замовником в електронній системі закупівель не розміщено повідомлення з вимогою щодо усунення невідповідностей в інформації та документах учасника, чим не дотримано вимоги абзацу першого пункту 43 Особливостей.

Зважаючи на те, що очікувана вартість закупівлі складає 26506696 грн, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ПП «МПБП Стимул», чим порушено вимоги підпункту 10 пункту 47 Особливостей;

2)Відповідно до пункту 5 розділу 6 «Результати торгів та укладення договору про закупівлю» тендерної документації Замовника, встановлено вимогу про надання забезпечення виконання договору про закупівлю у вигляді банківської гарантії шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, яка повинна містити: «... посилання на оголошення про проведення закупівлі (UA-_), предмет закупівлі».

Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, переможцем надано банківську гарантію від 27.09.2024 N?42279, в якій вказано посилання на оголошення https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-05-27-010783-a, що не відповідає номеру ID закупівлі (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-09-03-009616-a).

Крім того, в банківській гарантії від 27.09.2024 N?42279 вказаний код ЄДРПОУ 420106296, проте відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель код ЄДРПОУ Замовника - 42010629.

Враховуючи вищевикладене, ПП «МПБП Стимул» не дотримано вимоги пункту 5 розділу 6 «Результати торгів та укладення договору про закупівлю» тендерної документації Замовника, як наслідок банківська гарантія від 27.09.2024 N?42279 є недійсною.

Отже, враховуючи вищезазначене, Замовником в порушення вимог абзацу четвертого підпункту 3 пункту 44 Особливостей не відхилено тендерну пропозицію учасника ПП «МПБП Стимул», оскільки не надано забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації Замовника;

- копією наказу начальника відділу освіти, молоді та спорту Варвинської селищної ради Чернігівської області №10 від 29 травня 2018 року, згідно якого бухгалтера відділу освіти, молоді та спорту Варвинської селищної ради Чернігівської області ОСОБА_1 визначено уповноваженою особою, відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі (а.с. 16) та копією додатку до вказаного наказу «Положення про Уповноважену особу» (а.с. 17).

Суд зважає, що відповідальність за ч. 3 ст. 164-14 КУпАП встановлена за порушення законодавства про закупівлі, зокрема і в частині невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону.

Отже, диспозиція вказаної норми є бланкетною, тобто такою, що відсилає до норм іншого нормативно-правового акта, тому, формулюючи суть правопорушення, вказівка на нормативний акт (зокрема пункт, частину, статтю такого нормативного акту), вимоги якого порушені, є обов`язковою.

Як вбачається з змісту протоколу ОСОБА_1 інкримінується порушення вимог п.п. 10 п. 47 та абз. 4 п.п. 3 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178.

Відповідно п.п. 10 п. 47 Особливостей, замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов`язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли: юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн. гривень (у тому числі за лотом).

З матеріалів справи, зокрема, копії довідки №7 від 17 вересня 2024 року, виданої директором ПП «МПБП Стимул» ОСОБА_2 (а.с. 38-39) вбачається, що дане підприємство, як учасник процедури закупівлі не має антикорупційної програми та уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, тому що вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт не передбачає їх наявність (вартість предмета закупівлі не дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом).

Разом з тим, оскільки вартість предмета закупівлі була визначена замовником у розмірі - 26506696 грн, що значно перевищує встановлений п.п. 10 п. 47 Особливостей ліміт закупівлі, ПП «МПБП Стимул», як учасник відповідної процедури, повинні були мати антикорупційну програму чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми.

У зв`язку з цим, оскільки вищевказане положення Особливостей ПП «МПБП Стимул» не було виконане, це було прямою підставою для відхилення замовником Відділом освіти Варвинської селищної ради Прилуцького району Чернігівської області, в особі уповноваженої особи ОСОБА_1 , тендерної пропозиції ПП «МПБП Стимул», що здійснено так і не було.

Вказане є твердженням порушення вимог п.п. 10 п. 47 Особливостей

Аналогічним чином, суд сприймає порушенням і неточності під час посилання на номер закупівлі і код ЄДРПОУ замовника, які вказані у копії Банківської гарантії №42279 від 27 вересня 2024 року, що хоча і формально, але все ж є свідченням невідповідності поданих переможцем документів п. 5 розділу 6 «Результати торгів та укладення договору про закупівлю» тендерної документації Замовника, що є порушенням абз. 4 п.п. 3 п. 44 Особливостей.

Таким чином, вина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 164-14 КУпАП, доведена повністю та підтверджується викладеними у протоколі №25/47/2024-пр від 10 грудня 2024 року обставинами та доданими до нього доказами.

Обставини, що пом`якшують покарання суд визнає щире розкаяння ОСОБА_1 у вчиненому.

Обставини, що обтяжують покарання судом не встановлено.

Суд звертає увагу, що при накладенні стягнення враховується характер вчиненого правопорушення, його наслідки, особа порушника та ступінь її вини.

У зв`язку з цим, беручи до уваги характер вчиненого ОСОБА_1 правопорушення, враховуючи особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, суд вважає за необхідне застосувати до нього адміністративне стягнення у межах санкції, визначеної ч. 3 ст. 164-14 КУпАП, тобто у виді штрафу у мінімальному розмірі, що буде необхідним та достатнім для його виправлення, а також буде підставою щодо запобігання вчиненню нових аналогічних правопорушень.

Крім того, на підставі ст. 40-1 КУпАП, ч. 5 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» з порушника на користь держави підлягає стягненню судовий збір у сумі 605 (шістсот п`ять) гривень 60 копійок.

Керуючись ст. 40-1, ч. 3 ст. 164-14, ст. 251, 252, 284 КУпАП, -

П О С Т А Н О В И В:

Визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 164-14 КУпАП, та накласти адміністративне стягнення у виді штрафу на користь держави у розмірі 1500 (тисячі п`ятсот) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 25500 (двадцять п`ять тисяч п`ятсот) гривень.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави 605 (шістсот п`ять) гривень 60 копійок судового збору.

Роз`яснити ОСОБА_1 , що у порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу.

Постанова може бути оскаржена до Чернігівського апеляційного суду через Варвинський районний суд протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя А.І. Савенко

СудВарвинський районний суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення22.01.2025
Оприлюднено24.01.2025
Номер документу124596067
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення законодавства про закупівлі

Судовий реєстр по справі —731/767/24

Постанова від 22.01.2025

Адмінправопорушення

Варвинський районний суд Чернігівської області

Савенко А. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні