Ухвала
від 22.01.2025 по справі 120/5927/24
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про закриття провадження у справі

м. Вінниця

22 січня 2025 р. Справа № 120/5927/24

Вінницький окружний адміністративний суд у складі судді Яремчука Костянтина Олександровича, розглянувши в порядку письмового провадження клопотання представника відповідача про закриття провадження у справі за позовом ОСОБА_1 та ОСОБА_2 до Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 та ОСОБА_2 до Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, представниця позивачів зазначила, що 20 вересня 2019 року між ОСОБА_3 та ОСОБА_1 , ОСОБА_2 укладено договір купівлі-продажу нежитлових будівель, згідно з умовами якого позивачі придбали у власність нежитлові будівлі - тваринницький комплекс загальною площею 7624,3 кв.м., що знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 .

У договорі купівлі-продажу зазначено, що придбані позивачами нежитлові приміщення розташовані на земельній ділянці загальною площею 9,0003 га, кадастровий номер ділянки 0520684900:07:001:0045.

З метою належного оформлення права користування згаданою земельною ділянкою позивачі неодноразово зверталися до Лука-Мелешківської сільської ради із заявами про передачу в оренду такої ділянки.

Проте сільська рада не вчиняла жодних дій на такі звернення, що спонукало позивачів оскаржити таку бездіяльність в судовому порядку.

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 10 серпня 2023 року у справі № 120/1875/23, залишеним без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 27 лютого 2024 року, частково задоволено позовні вимоги ОСОБА_1 та ОСОБА_2 . Цим рішенням визнано протиправною бездіяльність Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області щодо нерозгляду по суті заяви ОСОБА_1 та ОСОБА_2 про передачу в оренду земельної ділянки загальною площею 9,0003 га, кадастровий номер 0520684900:07:001:0045, а також зобов`язано Лука-Мелешківську сільську раду Вінницького району Вінницької області прийняти рішення щодо передачі в оренду ОСОБА_1 та ОСОБА_2 земельної ділянки загальною площею 9,0003 га, кадастровий номер 0520684900:07:001:0045, що розташована на території Лука- Мелешківської сільської ради, врахувавши при цьому правову оцінку, що надана судом у рішенні.

Представниця позивачів зазначає, що суд зобов`язав Лука-Мелешківську сільську раду Вінницького району Вінницької області розглянути заяву позивачів та прийняти конкретне рішення, яким або передати в оренду земельну ділянку з кадастровим номером 0520684900:07:001:0045, або відмовити в такій передачі.

При цьому питання про передачу позивачам в оренду земельної ділянки загальною площею 9,0003 га з кадастровим номером 0520684900:07:001:0045 було включено до порядку денного 50 позачергової сесії Лука-Мелешківської сільської ради, що відбувалася 03 квітня 2024 року. Проте за результатами поіменного голосування депутатів сільської ради рішення про передачу в оренду земельної ділянки прийнято не було.

Водночас 03 квітня 2024 року Лука-Мелешківською сільською радою прийнято рішення № 1839 "Про надання дозволу на розробку технічної документації щодо поділу земельної ділянки з кадастровим номером 0520684900:07:001:0045", яким вирішено надати Лука-Мелешківській сільській раді дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності з кадастровим номером 0520684900:07:001:0045 на три земельні ділянки площами 6,0783 га, 1,9 га та 1,0220 га відповідно.

Разом із тим, як зазначає представниця позивачів далі, всупереч регламенту Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області таке рішення попередньо не включалося до порядку денного 50 позачергової сесії Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області, а тому не могло розглядатися на такій сесії депутатами сільської ради.

Відтак, на переконання представниці позивачів, наведене свідчить про грубе порушення відповідачем вимог чинного законодавства та невиконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 19 серпня 2023 року у справі № 120/1875/23, а тому в інтересах ОСОБА_1 та ОСОБА_2 вона звернулася до суду з цією позовною заявою з наступними вимогами:

- визнати протиправним та скасувати рішення Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області № 2839 від 03 квітня 2024 року про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності (кадастровий номер 0520684900:07:001:0045) із цільовим призначенням "01.13 Для іншого сільськогосподарського призначення" загальною площею 9,0003 га, що розташована на території села Хижинці Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області на три земельні ділянки площами 6,0783 га, 1,9 га та 1,0220 га відповідно;

- зобов`язати Лука-Мелешківську сільську раду Вінницького району Вінницької області передати в оренду ОСОБА_1 та ОСОБА_2 земельну ділянку загальною площею 9,0003 га (кадастровий номер 0520684900:07:001:0045) відповідно до затвердженого рішенням 52 сесії 1 скликання Хижинецької сільської ради Сокиринецької об`єднаної територіальної громади Вінницького району Вінницької області від 19 червня 2020 року проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, цільове призначення якої змінюється із земель "для ведення особистого селянського господарства" на землі "для іншого сільськогосподарського призначення".

Представником відповідача подано до суду клопотання про закриття провадження у справі, яке обґрунтовано тим, що відносини, пов`язані із набуттям та реалізацією фізичними та юридичними особами прав на земельні ділянки, є приватноправовими і підлягають розгляду за правилами цивільного судочинства. Представник відповідача стверджує, що визначальною ознакою для визначення належного суду є характер правовідносин, з яких виник спір. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин. Публічно-правовим вважається зокрема спір, в якому сторони правовідносин виступають одна щодо іншої не як рівноправні і в якому одна зі сторін виконує публічно-владні управлінські функції та може вказувати або забороняти іншому учаснику правовідносин певну поведінку, давати дозвіл на передбачену законом діяльність тощо. Необхідною ознакою суб`єкта владних повноважень є здійснення ним публічно-владних управлінських функцій. Ці функції суб`єкт повинен виконувати саме в тих правовідносинах, в яких виник спір. Натомість, як зазначає представник відповідача, приватноправові відносини вирізняються наявністю майнового чи немайнового особистого інтересу учасника. Спір має приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням або загрозою порушення, як правило, майнового, приватного права чи інтересу, що підлягає захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин, навіть в тому разі, якщо до порушення приватного права призвели владні управлінські дії чи рішення суб`єкта владних повноважень. Відтак, на думку представника відповідача, сформовані у цій справі позовні вимоги фактично спрямовані на захист порушеного речового права позивачів (права на оренду землі), а тому даний спір підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства, адже стосується приватноправових відносин. За наведених обставин представник відповідача вважає, що наявні підстави для закриття провадження у справі на підставі пункту 1 частини 1 статті 238 Кодексу адміністративного судочинства України.

Представницею позивачів подано до суду письмові заперечення проти закриття провадження у справі. У таких зокрема зазначено, що міркування, наведені в клопотанні про закриття провадження у справі, є безпідставними. Заперечуючи проти наявності у спорі, що виник, приватно-правового елементу, представниця позивачів звернула увагу на те, що предметом оскарження у цій справі є рішення Лука-Мелешківської сільської ради № 1839 від 03 квітня 2024 року, яким Лука-Мелешківській сільській раді надано дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності на три земельні ділянки площами 6,0783 га, 1,9000 га та 1,0220 га. Відтак предметом цього спору є перевірка законності рішення сільської ради, що, на думку представниці позивачів, прийняте при здійсненні владних управлінських функцій.

Далі у письмових запереченнях проти закриття провадження у справі йдеться про те, що орган місцевого самоврядування є суб`єктом владних повноважень та виконує визначені законодавством повноваження в сфері земельних відносин. Внаслідок реалізації рішення суду, постановленого за результатами розгляду цієї справи, у позивачів не виникнуть цивільні права та обов`язки.

Що ж стосується вимоги про зобов`язання сільську раду передати в оренду позивачам земельну ділянку, то така, як стверджує представниця позивачів, кореспондується з рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 10 серпня 2023 року у справі № 120/1875/23.

Наведене свідчить про те, що позивачі та відповідач є учасниками не цивільно-правових, а публічно-правових відносин, в яких орган місцевого самоврядування виконує свої безпосередні повноваження в сфері земельних відносин. Більше того, позивачі є залежними від прийняття Лука-Мелешківською сільською радою рішень.

За наведених обставин представниця позивачів наполягає на залишенні без задоволення поданого клопотання про закриття провадження у справі.

Розглянувши клопотання про закриття провадження у справі, врахувавши доводи, що викладені у письмових запереченнях проти закриття провадження у справі, суд зважає на таке.

Згідно зі статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року (далі - Конвенція) кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.

Європейський суд з прав людини у своїх рішеннях виснував, що фраза "встановленим законом" поширюється не лише на правову основу самого існування суду, але й на дотримання таким судом певних норм, які регулюють його діяльність. Термін "судом, встановленим законом" передбачає всю організаційну структуру судів, включно з питаннями, що належать до юрисдикції певних категорій судів. У своїх оцінках Європейський суд з прав людини дійшов висновку, що не може вважатися судом, встановленим законом, національний суд, який не мав юрисдикції судити деяких заявників, керуючись практикою, що не мала регулювання законом.

Статтею 124 Конституції України передбачено, що юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір та будь-яке кримінальне обвинувачення. Це означає, що право особи на звернення до суду не може бути обмеженим. Тобто, юрисдикція виникає там, де є спір про право. Предметом юрисдикції є суспільні відносини, які виникають у зв`язку з вирішенням спору. Поняття "юрисдикції" безпосередньо пов`язане з процесуальним законодавством.

Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень (частина 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України).

Відповідно до частини 1 статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень; прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1 - 4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.

Пунктом першим частини 1 статті 19 КАС України визначено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), прийнятих або вчинених ними під час здійснення владних управлінських функцій, крім спорів, для яких законом установлений інший порядок судового вирішення.

Критеріями розмежування судової юрисдикції, тобто передбаченими законом умовами, за яких певна справа підлягає розгляду за правилами того чи іншого виду судочинства, є суб`єктний склад спірних правовідносин, предмет спору та характер спірних матеріальних правовідносин у їх сукупності. Окрім того, таким критерієм може бути пряма вказівка в законі на вид судочинства, у якому розглядається визначена категорія справ.

Таким чином, участь суб`єкта владних повноважень є обов`язковою ознакою класифікації спору як публічно-правового. Однак не кожен спір за участю суб`єкта владних повноважень є публічно-правовим. Для розгляду спору адміністративним судом необхідно встановити його публічно-правовий зміст (характер), що є визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції.

Для з`ясування характеру спору слід враховувати, що протилежним за своїм змістом публічно-правовому спору є приватноправовий спір, однією з ознак якого є наявність майнового чи немайнового, особистого інтересу учасника такого спору. Спір буде мати приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням або загрозою порушення приватного права чи інтересу, (майнового або немайнового) конкретного суб`єкта, що підлягає захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин, навіть і в тому випадку, якщо до порушення приватного права чи інтересу призвели управлінські дії суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до частини 1 статті 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Згідно з частинами 2-3, 16 статті 123 Земельного кодексу України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає заяву і дає дозвіл на розроблення документації із землеустрою або надає мотивовану відмову у його наданні.

Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у наданні земельної ділянки у користування або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

Велика Палата Верховного Суду неодноразово вирішувала питання щодо юрисдикційної належності спору, предметом якого є оскарження рішення органу державної влади чи місцевого самоврядування про надання або відмову в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Так, у постановах від 21 березня 2018 року (справа № 536/233/16-ц), 24 квітня 2018 року (справа № 401/2400/16-ц), 30 травня 2018 року (справа № 826/5737/16), 19 червня 2018 року (справа № 922/864/17) Велика Палата Верховного Суду дійшла висновку про те, що отримання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не означає позитивного рішення про надання її у власність чи користування, а відмова особі в наданні земельної ділянки, яка висловлена шляхом відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо її відведення, сама по собі не є порушенням цивільного права цієї особи за відсутності обставин, які свідчать про наявність у неї або інших заінтересованих осіб відповідного речового права щодо такої земельної ділянки.

Проект відведення земельної ділянки не визначений законом як підстава набуття права на земельну ділянку і не є правовстановлюючим документом.

Якщо особа звертається до відповідного органу з клопотанням про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, за результатами розгляду якого цей орган приймає відповідне рішення, то в цих правовідносинах відповідач реалізує свої контрольні функції у сфері управління діяльністю, що підпадає під юрисдикцію адміністративного суду.

Водночас у постанові Великої Палати Верховного Суду від 17 лютого 2021 року у справі № 813/1009/17, ухваленій у подібних правовідносинах, зазначено, що після затвердження проекту землеустрою предметом перевірки стають не законність дій суб`єкта владних повноважень у питаннях надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а фактично правильність формування волі однієї із сторін стосовно розпорядження землею та передачі відповідних прав щодо неї.

Велика Палата Верховного Суду у цій постанові вказала на те, що якщо під час розгляду справи фактично відбулася зміна предмета спору настільки, що дії чи рішення суб`єкта владних повноважень вичерпали свою управлінську владну функцію, трансформувалися і насправді набули іншої природи правовідносин, на які правила адміністративного судочинства не поширюються, то у такому випадку адміністративний суд повинен закрити провадження у справі і не вправі розглядати вимоги про визнання протиправним рішення суб`єкта владних повноважень, яке вичерпало свою дію і по суті більше не порушує чиїхось прав чи свобод. У протилежному випадку судовий розгляд за правилами адміністративного судочинства вимог про визнання протиправним акта органу місцевого самоврядування про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки фактично призведе до порушення правил предметної юрисдикції та розгляду адміністративним судом спору про право цивільне, тобто спору, який вже має приватноправовий характер.

Повертаючись до обставин цієї справи, суд зауважує, що 20 вересня 2019 року між ОСОБА_3 , з однієї сторони, та ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , з іншої, укладено договір купівлі-продажу нежитлових будівель, згідно з умовами якого позивачі придбали у власність (по 1/2 частці кожний) нежитлові будівлі - тваринницький комплекс, що знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 7624,3 квадратних метри.

Як стверджує представниця позивачів, договором купівлі-продажу від 20 вересня 2019 року передбачено, що зазначений об`єкт нерухомого майна розташований на земельній ділянці загальною площею 9,003 га (кадастровий номер ділянки 0520684900:07:001:0045).

Рішенням 43 сесії 1 скликання Хижинецької сільської ради Сокиринецької об`єднаної територіальної громади Вінницького району Вінницької області від 17 жовтня 2019 року ОСОБА_1 та ОСОБА_2 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства (кадастровий номер 0520684900:07:001:0045), площею 9,0003 га, із зміною її цільового призначення, що розташована на території Хижинецької сільської ради Сокиринецької об`єднаної територіальної громади (за межами населеного пункту), за рахунок земель комунальної власності сільськогосподарського призначення для подальшої передачі в оренду.

19 червня 2020 року Хижинецька сільська рада прийняла рішення, яким затвердила розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, цільове призначення якої змінюється із земель "для ведення особистого селянського господарства" на землі "для іншого сільськогосподарського призначення", загальною площею 9,0003 га (кадастровий номер ділянки 0520684900:07:001:0045), що розташована на території Хижинецької сільської ради Сокиринецької об`єднаної територіальної громади (за межами населеного пункту). Пунктом 2 вказаного рішення доручено сільському голові ОСОБА_4 зареєструвати земельну ділянку в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно для подальшої передачі в оренду відповідно до вимог Земельного кодексу України.

В подальшому Хижинецька сільська рада була реорганізована шляхом приєднання до Лука-Мелешківської сільської ради, яка є правонаступником усього майна, усіх прав та обов`язків Хижинецької сільської ради.

Маючи на меті отримати в користування земельну ділянку з кадастровим номером 0520684900:07:001:0045, позивачі зверталися до Лука-Мелешківської сільської ради із відповідними заявами, проте такі звернення не дали бажаного для заявників результату.

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 10 серпня 2023 року у справі № 120/1875/23, залишеним без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 27 лютого 2024 року, задоволено частково позовні вимоги ОСОБА_1 та ОСОБА_2 . Цим рішенням визнано протиправною бездіяльність Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області щодо нерозгляду по суті заяви ОСОБА_1 та ОСОБА_2 про передачу в оренду земельної ділянки загальною площею 9,0003 га, кадастровий номер 0520684900:07:001:0045, а також зобов`язано Лука-Мелешківську сільську раду Вінницького району Вінницької області прийняти рішення щодо передачі в оренду ОСОБА_1 та ОСОБА_2 земельної ділянки загальною площею 9,0003 га, кадастровий номер 0520684900:07:001:0045, що розташована на території Лука- Мелешківської сільської ради, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Питання про передачу позивачам в оренду земельної ділянки загальною площею 9,0003 га з кадастровим номером 0520684900:07:001:0045 було включено до порядку денного 50 позачергової сесії Лука-Мелешківської сільської ради, що мала місце 03 квітня 2024 року. Проте рішення про передачу в оренду земельної ділянки так і не було прийнято у зв`язку із недостатньою кількістю голосів депутатів сільської ради.

Далі, 03 квітня 2024 року Лука-Мелешківською сільською радою прийнято рішення № 1839 "Про надання дозволу на розробку технічної документації щодо поділу земельної ділянки з кадастровим номером 0520684900:07:001:0045", яким вирішено надати дозвіл Лука-Мелешківській сільській раді Вінницького району Вінницької області на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності з кадастровим номером 0520684900:07:001:0045 на три земельні ділянки площами 6,0783 га, 1,9 га та 1,0220 га.

Рішенням Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області № 1890 від 26 квітня 2024 року затверджено технічну документацію із землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності з кадастровим номером 0520684900:07:001:0045 площею 9,0003 га на території с. Хижинці Лука-Мелешківської сільської ради з цільовим призначенням "для іншого сільськогосподарського призначення" шляхом поділу на земельні ділянки площею 6,0783 га (кадастровий номер 0520684900:07:001:0052), площею 1,9 га (кадастровий номер 0520684900:07:001:0050) та площею 1,0220 га (кадастровий номер 0520684900:07:001:0051).

Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборони відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, що сформовані 24 травня 2024 року, власником земельних ділянок площею 6,0783 га (кадастровий номер 0520684900:07:001:0052), площею 1,9 га (кадастровий номер 0520684900:07:001:0050) та площею 1,0220 га (кадастровий номер 0520684900:07:001:0051) є Лука-Мелешківська сільська рада Вінницького району Вінницької області.

Таким чином, розгляд вимоги щодо оскарження рішення відповідача від 03 квітня 2024 року № 1839, яким Лука-Мелешківській сільській раді Вінницького району Вінницької області надано дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки (кадастровий номер 0520684900:07:001:0045), в порядку в адміністративного судочинства не призведе до вирішення спірних правовідносин, оскільки спірну земельну ділянку поділено на інші три земельні ділянки, щодо яких затверджено технічну документацію із землеустрою, а власником таких земельних ділянок є Лука-Мелешківська сільська рада Вінницького району Вінницької області.

Іншими словами, спір у цій справі випливає не із сфери публічно-правових відносин, а полягає у захисті приватного (речового) права позивачів на таку земельну ділянку, тобто стосується приватноправових відносин.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 238 КАС України суд закриває провадження у справі, якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Якщо провадження у справі закривається з підстави, встановленої пунктом 1 частини першої статті 238 цього Кодексу, суд повинен роз`яснити позивачеві, до юрисдикції якого суду віднесено розгляд справи (частина 1 статті 239 КАС України).

З огляду на характер спірних правовідносин, суд дійшов висновку про обгрунтованість поданого представником відповідача клопотання, а тому провадження у справі слід закрити.

Роз`яснити позивачам, що цей спір підсудний місцевому загальному суду, який слід розглядати за правилами цивільного судочинства.

На підставі викладеного, керуючись статтями 4, 19, 238, 239, 248 КАС України,

УХВАЛИВ:

Клопотання представника відповідача про закриття провадження у справі задовольнити.

Провадження у справі за позовом ОСОБА_1 та ОСОБА_2 до Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії закрити.

Ухвала суду першої інстанції оскарженню не підлягає та набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 256 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Яремчук Костянтин Олександрович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.01.2025
Оприлюднено24.01.2025
Номер документу124603900
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —120/5927/24

Ухвала від 22.01.2025

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Яремчук Костянтин Олександрович

Ухвала від 08.05.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Яремчук Костянтин Олександрович

Ухвала від 06.05.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Яремчук Костянтин Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні