Рішення
від 22.01.2025 по справі 240/22614/24
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 січня 2025 року м. Житомир справа № 240/22614/24

категорія 106030000

Житомирський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Шувалова Т.О., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії,

встановив:

До Житомирського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 із позовом до Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії, у якому просить:

- визнати протиправними дії Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України щодо невиплати ОСОБА_1 грошової компенсації за невикористані календарні дні щорічної основної та додаткової оплачуваної відпустки за 2016-2022 роки та додаткової відпустки як учаснику бойових дій за 2016, 2017, 2019, 2020, 2021,2022, 2023 роки;

- зобов`язати Департамент внутрішньої безпеки Національної поліції України нарахувати та виплатити ОСОБА_1 грошову компенсацію за невикористані календарні дні щорічної основної та додаткової оплачуваної відпустки за 2016-2022 роки та додаткової відпустки як учаснику бойових дій за 2016, 2017, 2019, 2020, 2021,2022, 2023 роки, виходячи з грошового забезпечення станом на день звільнення зі служби в поліції;

- визнати протиправними дії Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України, які полягають у здійсненні ОСОБА_1 розміру одноразової грошової допомоги при звільненні у розмірі 50% місячного грошового забезпечення за кожний повний календарний рік служби без урахування грошової винагороди, яка передбачена Постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану»;

- зобов`язати Департамент внутрішньої безпеки Національної поліції України перерахувати ОСОБА_1 розмір одноразової грошової допомоги при звільненні в розмірі 50% місячного грошового забезпечення за кожний повний календарний рік служби з урахуванням суми грошової винагороди, яка передбачена Постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» відповідно до суми грошової винагороди, яка передбачена Постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168, яка зазначена у довідці Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України від 22.08.2024 № 236 про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 за період з 01.01.2023 по 31.03.2023 та здійснити виплату донарахованих сум даних додаткових видів грошового забезпечення з урахуванням виплачених сум;

- визнати протиправними дії Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України, які полягають у відмові перерахунку грошового забезпечення ОСОБА_1 за кожний місяць стажу служби в поліції від 19 до 22 років - 40 % посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальним званням та з урахуванням надбавки за специфічні умови проходження служби в поліції та премії та за кожний місяць стажу служби в поліції від 22 до 25 років - 45 % посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальним званням та з урахуванням надбавки за специфічні умови проходження служби в поліції та премії;

- зобов`язати Департамент внутрішньої безпеки Національної поліції України перерахувати ОСОБА_1 грошове забезпечення ОСОБА_1 за кожний місяць стажу служби в поліції від 19 до 22 років - 40 % посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальним званням та з урахуванням надбавки за специфічні умови проходження служби в поліції та премії та за кожний місяць стажу служби в поліції від 22 до 25 років - 45 % посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальним званням та з урахуванням надбавки за специфічні умови проходження служби в поліції та премії.

На обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що він з 07.11.2015 по 31.03.2023 проходив службу на посадах Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України. За спірний період, на думку позивача, відповідачем протиправно не нараховано та не виплачено компенсацію за невикористані дні відпусток. Позивач також зауважує, що відповідачем протиправно не включено до складу його грошового забезпечення при звільненні сум додаткової винагороди передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року № 168 "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану". Вважаючи у зв`язку із цим свої конституційні права та гарантії на належний соціальний захист порушеними та такими, що потребують захисту, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Відповідач надав до суду відзив на позовну заяву, в якому позовні вимоги не визнає та вважає їх такими, що не підлягають задоволенню. На обґрунтування своєї позиції зазначає, що наказом Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України від 31.03.2023 № 128 о/с відповідно до пункту 2 (за станом здоров`я (через хворобу) - за рішенням медичної комісії про непрацездатність до служби в поліції) частини 1 статті 77 Закону України «Про Національну поліцію», підполковник поліції ОСОБА_1 - начальник Житомирського управління, звільнений зі служби в поліції, із 31 березня 2023 року, з виплатою компенсації за 11 діб невикористаної щорічної чергової оплачуваної відпустки за фактично відпрацьований час у 2023 році, установивши розмір премії за березень 2023 року в розмірі 166,419 %.

Станом на день звільнення становить: стаж служби в поліції для виплати надбавки за вислугу років та для виплати одноразової грошової допомоги при звільненні зі служби - 18 років 06 місяців 11 днів; вислуга років у пільговому обчисленні - 04 роки 11 місяців 28 днів.

Щодо виплати грошової компенсації за невикористані частини щорічних основних та додаткових оплачуваних відпусток за 2016-2022 роки, відповідач звертає увагу на таке.

Відповідно до частини десятої статті 93 Закону України «Про Національну поліцію» за невикористану в році звільнення відпустку поліцейським, які звільняються з поліції, виплачується грошова компенсація відповідно до закону.

На підставі частини десятої статті 93 Закону України «Про Національну поліцію» та пункту 8 розділу III Порядку та умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та здобувачам вищої освіти закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, що здійснюють підготовку поліцейських, затвердженими наказом МВС від 06.04.2016 № 260, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29 квітня 2016 р. за № 669/28799, виплата грошової компенсації передбачена виключно за невикористану в році звільнення відпустку поліцейським, які звільняються з поліції. Грошова компенсація за невикористану відпустку виплачується у випадку її невикористання у році звільнення. Грошова компенсація за невикористані відпустки за попередні роки не передбачена, а встановлено правило надання чергової відпустки поліцейському до кінця календарного року.

Компенсація ж за невикористані відпустки за минулі роки (не в році звільнення) поліцейським при звільненні зі служби в поліції відповідно до приписів Закону України «Про Національну поліцію» та Порядку № 260, до 05.10.2023 не була передбачена.

Отже відповідач вважає, що підстави для нарахування і виплати компенсації за невикористані дні відпустки за 2016-2022 роки відсутні, а тому позовні вимоги ОСОБА_1 у цій частині є безпідставними.

Щодо грошової компенсації за невикористану відпустку відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» № 3551-XII за 2016, 2017, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 роки, відповідач зауважує на таке.

Відповідно до статті 24 Закону України «Про відпустки» у разі звільнення працівника йому виплачується грошова компенсація за всі не використані ним дні щорічної відпустки, а також додаткової відпустки працівникам, які мають дітей або повнолітню дитину - особу з інвалідністю з дитинства підгрупи А I групи. Перелік є вичерпним і будь-яким іншим законом не передбачено право поліцейського на компенсацію інших видів додаткових відпусток. Отже, компенсація за не використані дні додаткової відпустки відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» № 3551-XII від 22.10.1993 року законодавством не передбачена.

Щодо визначення розміру одноразової грошової допомоги при звільненні зі служби в поліції з урахуванням суми грошової винагороди, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168, відповідач зазначає наступне.

Згідно з пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» (далі - Постанова № 168) установлено, що на період дії воєнного стану військовослужбовцям Збройних Сил, Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, Головного управління розвідки Міністерства оборони, Національної гвардії, Державної прикордонної служби, Управління державної охорони, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, Державної спеціальної служби транспорту, військовим прокурорам Офісу Генерального прокурора, особам рядового і начальницького складу Державної служби з надзвичайних ситуацій, співробітникам Служби судової охорони, особам начальницького складу управління спеціальних операцій Національного антикорупційного бюро та поліцейським, а також особам рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби, які несуть службу в органах і установах зазначеної Служби в межах територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), виплачується додаткова винагорода в розмірі до 100 000 гривень пропорційно в розрахунку на місяць (крім осіб рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби, яким така винагорода виплачується пропорційно часу проходження служби в розрахунку на місяць), а тим з них, які беруть безпосередню участь у бойових діях або забезпечують здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів (у тому числі військовослужбовцям строкової служби), - розмір цієї додаткової винагороди збільшується до 100 000 гривень в розрахунку на місяць пропорційно часу участі у таких діях та заходах. Нарахування та сплата податків, зборів, внесків до відповідних бюджетів здійснюється у порядку, визначеному законодавством як для грошового забезпечення. Виплата такої додаткової винагороди здійснюється на підставі наказів командирів (начальників). З наведеного вище слідує, що додаткова винагорода, яка передбачена Постановою № 168, не має регулярного (постійного) характеру та виплачується на підставі наказів командирів (начальників) за наявності певних умов, а саме: - на період дії воєнного стану; - поліцейським; - пропорційно часу участі в інших заходах в умовах особливого періоду. Виходячи із приписів пункту 3 розділу І Порядку № 260 до складу грошового забезпечення входять щомісячні додаткові види грошового забезпечення, зокрема, винагороди, які мають постійний характер. З огляду на викладене, заявлені позивачем позовні вимоги, які стосуються здійснення перерахунку розміру одноразової грошової допомоги при звільненні в розмірі 50% місячного грошового забезпечення за кожний повний календарний рік служби з урахуванням суми грошової винагороди, передбаченої Постановою № 168 не підлягають задоволенню.

Щодо перерахунку грошового забезпечення ОСОБА_1 за кожний місяць стажу служби в поліції від 19 до 22 років 40 % посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальним званням та з урахуванням надбавки за специфічні умови проходження служби в поліції та премії та за кожний місяць стажу служби в поліції від 22 до 25 років 45 % посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальним званням та з урахуванням надбавки за специфічні умови проходження служби в поліції та премії, відповідач вказує на наступне.

Наказом Департаменту від 30.10.2023 № 395 о/с внесено зміни до наказу ДВБ НПУ від 31.03.2023 № 128 о/с в частині звільнення зі служби в поліції ОСОБА_1 та викладено в новій редакції, а саме: підполковника поліції ОСОБА_1 звільнено зі служби в поліції відповідно до пункту 2 (за станом здоров`я (через хворобу) - за рішенням медичної комісії про непридатність до служби в поліції) частини першої статті 77 Закону України «Про Національну поліцію», із 31 березня 2023 року, з виплатою компенсації за 11 діб невикористаної щорічної оплачуваної відпустки за фактично відпрацьований час у 2023 році, установивши розмір премії за березень 2023 року в розмірі 150,231 %.

Станом на день звільнення становить: стаж служби в поліції для виплати надбавки за вислугу років, з урахуванням рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 20 липня 2023 року, внесеного у справі № 240/15992/23 - 23 роки 06 місяців 09 днів; стаж служби в поліції для виплати одноразової грошової допомоги при звільненні - 18 років 06 місяців 11 днів; вислуга років у пільговому обчисленні - 04 роки 11 місяців 28 днів; час навчання, з урахуванням рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 20 липня 2023 року, винесеного у справі № 240/15992/23, - 01 рік 08 місяців 00 днів; вислуга років для призначення пенсії, з урахуванням рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 20 липня 2023 року, винесеного у справі № 240/15992/23, - 25 років 02 місяці 09 днів.

Відповідно до внесених змін у листопаді 2023 року ОСОБА_1 було зроблено перерахунок та нараховано загальним платіжним дорученням Департаменту від 24.11.2023 № 1842 кошти в сумі 0,53 грн, про що зазначено у довідці Департаменту від 22.08.2024 № 233.

Відповідач звертає увагу, що рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 20 липня 2023 року у справі № 240/15992/23 зобов`язано Департамент внутрішньої безпеки Національної поліції України: - здійснити перерахунок та зарахувати ОСОБА_1 підполковнику поліції, начальнику Житомирського управління Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України, відповідно до статті 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», п. З постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.1992 № 393 «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейським та членам їхніх сімей» та підпункту 4.1.6 пункту 4.1 розділу 4 Положення про порядок комплектування, матеріально-технічного, військового, фінансового та соціально-побутового забезпечення спеціальних підрозділів по боротьбі з організованою злочинністю Міністерства внутрішніх справ України, затвердженого постановою Верховної Ради України від 16.12.1993 року №3720-ХІІ, до календарної вислуги років, яка дає право на призначення пенсії, вислугу в пільговому обчисленні, сформовану за періоди з 21.09.2004 до 04.10.2004, з 08.04.2005 до 07.10.2014 та з 18.10.2014 по 28.11.2014 у загальній кількості 04 роки 11 місяців 28 днів; - здійснити перерахунок ОСОБА_1 відповідно до статті 78 Закону України «Про Національну поліцію» стажу служби в поліції, який дає право на встановлення поліцейському надбавки за вислугу років та надання додаткової оплачуваної відпустки, із зарахуванням періоду пільгової вислуги років, сформованої за періоди з 21.09.2004 до 04.10.2004, з 08.04.2005 до 07.10.2014 та з 18.10.2014 по 28.11.2014 загальною кількістю 04 роки 11 місяців 28 днів та встановити надбавку за стаж служби з урахуванням періоду пільгової вислуги років; - здійснити перерахунок та зарахувати ОСОБА_1 відповідно до частини другої статті 17 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» до календарної вислуги років, яка дає право на призначення пенсії, час його навчання у вищому навчальному закладі з 01.09.2000 по 31.01.2004 із розрахунку один рік навчання за шість місяців служби у загальній кількості 01 рік 08 місяців 00 днів.

Відповідач також звертає увагу суду, що відповідно до довідки Департаменту від 22.08.2024 № 233 «Про здійснення остаточного розрахунку при звільненні» ОСОБА_1 було здійснено перерахунок, встановлено та виплачено надбавку за стаж служби у розмірі 45 %, надбавку за специфічні умови проходження служби і премію, станом на 31 березня 2023 року. Із відрахуванням обов`язкових податків і зборів на особистий картковий рахунок ОСОБА_1 , відкритий в АТ КБ «Приватбанк», було перераховано кошти в сумі 0,53 грн (загальне платіжне доручення від 24.11.2023 № 1842).

Таким чином, на думку відповідача, позовна вимога ОСОБА_1 щодо перерахунку грошового забезпечення за кожний місяць стажу служби в поліції від 19 до 22 років 40 % посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальним званням та з урахуванням надбавки за специфічні умови проходження служби в поліції та премії та за кожний місяць стажу служби в поліції від 22 до 25 років 45 % посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальним званням та з урахуванням надбавки за специфічні умови проходження служби в поліції та премії, є безпідставною та такою, що не підлягає задоволенню.

На підставі викладеного відповідач просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 21 листопада 2024 року позов прийнято до провадження, призначено до розгляду у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи та визначено відповідачу строк для подання відзиву на позов.

За приписами частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення на нього, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи, суд встановив наступне.

Позивач - ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , є учасником бойових дій, що підтверджується посвідченням серії НОМЕР_2 , виданого Управлінням МВС України в Житомирській області 20.07.2015.

Позивач відповідно до наказу Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України від 31.03.2023 №128 о/с звільнений зі служби в поліції із 31.03.2023 відповідно до пункту 2 (за станом здоров`я (через хворобу) частини першої статті 77 Закону України «Про Національну поліцію». На час звільнення мав спеціальне звання «підполковник поліції» та перебував на посаді начальника Житомирського управління Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України.

Відповідно до вказаного наказу станом на день звільнення становить: стаж служби в поліції для виплати надбавки за вислугу років та для виплати одноразової грошової допомоги при звільненні зі служби - 18 років 06 місяців 11 днів; вислуга років у пільговому обчисленні - 04 роки 11 місяців 28 днів.

Згідно із наказом Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України від 30.10.2023 №394 о/с на виконання рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 20.07.2023 та постанови Сьомого апеляційного адміністративного суду від 24.10.2023, винесених у справі № 240/15992/23 ОСОБА_1 здійснено перерахунок та зараховано:

- до календарної вислуги років, яка дає право на призначення пенсії, вислугу в пільговому обчисленні, сформовану за періоди з 21.09.2004 по 04.10.2004, з 08.04.2005 по 07.10.2014 та з 18.10.2014 по 28.11.2014 у загальній кількості 04 роки 11 місяців 28 днів;

- до стажу служби в поліції, який дає право на встановлення поліцейському надбавки за вислугу років та надання додаткової оплачуваної відпустки, із зарахуванням періоду пільгової вислуги років, сформованої за періоди з 21.09.2004 по 04.10.2004, з 08.04.2005 по 07.10.2014 та з 18.10.2014 по 28.11.2014 загальною кількістю 04 роки 11 місяців 28 днів та встановлено надбавку за стаж служби з урахуванням періоду пільгової вислуги років;

- до календарної вислуги років, яка дає право на призначення пенсії, зараховано час його навчання у вищому навчальному закладі з 01.09.2000 по 31.01.2004 із розрахунку один рік навчання за шість місяців служби у загальній кількості 01 рік 08 місяців 00 днів;

- стаж служби в поліції, який дає право на встановлення поліцейському надбавки за вислугу років та надання додаткової оплачуваної відпустки, станом на 31 березня 2023 року - 23 роки 06 місяців 09 днів.

Наказом Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України від 30.10.2023 №395 о/с внесено зміни до наказу Департаменту від 31.03.2023 № 128 о/с в частині звільнення зі служби в поліції ОСОБА_1 та викладено його в новій редакції, зокрема, підполковника поліції ОСОБА_1 , начальника Житомирського управління, із 31 березня 2023, з виплатою компенсації за 11 діб невикористаної щорічної чергової оплачуваної відпустки за фактично відпрацьований час у 2023 році, установивши розмір премії за березень 2023 року в розмір 150,231%. Станом на день звільнення становить: стаж служби в поліції для виплати надбавки за вислугу років, з урахуванням рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 20 липня 2023 року, винесеного у справі № 240/15992/23, - 23 роки 06 місяців 09 днів; вислуга років для виплати одноразової грошової допомоги при звільненні зі служби - 18 років 06 місяців 11 днів; вислуга років у пільговому обчисленні - 04 роки 06 місяців 11 днів; час навчання, з урахуванням рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 20 липня 2023 року, винесеного у справі № 240/15992/23, - 01 рік 08 місяців 00 днів; вислуга років для призначення пенсії, з урахуванням рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 20 липня 2023 року, винесеного у справі № 240/15992/23, - 25 років 02 місяці 09 днів.

Відповідач листом від 22.082024 № СЕД-25604-2024 повідомив позивачу, що винагорода, передбачена постановою кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» під час нарахування одноразової грошової допомоги при звільнення не враховується.

Також у вказаному вище листі зазначено, що позивачем не використані такі відпустки: за період з 01.01.2016 по 31.12.2016 невикористана відпустка становить 37 діб (основна - 30 діб, додаткова - 7 діб); за період з 01.01.2017 по 31.12.2017 невикористана відпустка становить 38 діб (основна - 30 діб, додаткова - 8 діб); за період з 01.01.2018 по 31.12.2018 невикористана відпустка становить 39 діб (основна - 30 діб, додаткова - 9 діб); за період з 01.01.2019 по 31.12.2019 невикористана відпустка становить 25 діб (основна - 15 діб, додаткова - 10 діб); за період з 01.01.2020 по 31.12.2020 невикористана відпустка становить 21 добу (основна - 10 діб, додаткова - 11діб); за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 невикористана відпустка становить 42 доби (основна - 30 діб, додаткова - 12 діб); за період з 01.01.2022 по 31.12.2022 невикористана відпустка становить 28 діб (основна - 16 діб, додаткова - 13 діб). Додаткова відпустка відповідно до статті 16-2 Закону України «Про відпустки» та пункту 12 частини першої статті 12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» за 2016, 2017, 2019, 2020, 2021, 2022 роки не використана, за 2023 рік (у період з 01.01.2023 до 31.03.2023) не використана. За фактично відпрацьований час у 2023 році виплачена компенсація за 11 діб невикористаної щорічної чергової оплачуваної відпустки.

Крім того, у вказаному листі повідомлено, що здійснення перерахунку грошового забезпечення з урахуванням надбавки за стаж служби в поліції у відсотках до посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальним званням у розмірах згідно з додатком 11 до постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988, а саме щодо стажу служби у розмірі 45% посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальним званням та з урахуванням надбавки за специфічні умови проходження служби в поліції та премії після внесення змін до наказу Департаменту від 31.03.2023 № 128, що стосувалося стажу служби в поліції та перерахунку одноразової грошової допомоги з урахуванням вище зазначеного перерахованого грошового забезпечення повідомлено, шо рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 20 липня 2023 року у справі № 240/15992/23 зобов`язано Департамент здійснити перерахунок та зарахувати до календарної вислуги років, яка дає право на призначення пенсії, вислугу років в пільговому обчисленні та час навчання у вищому навчальному закладі, а також здійснити перерахунок стажу служби в поліції, який дає право на встановлення поліцейському надбавки за вислугу років та надання додаткової оплачуваної відпустки, із зарахуванням періоду пільгової вислуги років для виплати одноразової грошової допомоги при звільненні зі служби в поліції.

Відповідно до довідки відповідача від 22.08.2024 № 232 позивачу нараховано та виплачено додаткову винагороду, передбачену постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового та начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану за період: з 24.02.2022 до 25.03.2022 в сумі - 30000 грн, з 26.03.2022 до 24.04.2022 в сумі 30000 грн, з 25.04.2022 до 24.05.2022 в сумі 30000 грн, з 25.05.2022 до 23.06.2022 в сум 30000 грн, з 24.06.2022 до 18.07.2022 в сумі 25000 грн, з 19.07.2022 до 23.07.2022 в сумі 5000 грн, з 24.07.2022 до 22.08.2022 в сумі 30000 грн, з 23.08.2022 до 21.09.2022 в сумі 30000 грн, з 22.09.2022 до 21.10.2022 в сумі 30000 грн, з 22.10.2022 до 20.11.2022 в сумі 30000 грн, з 21.11.2022 до 01.12.2022 в сумі 11000 грн, з 02.12.2022 до 26.12.2022 в сумі 24193,50 грн, з 27.12.2022 до 31.12.2022 в сумі 4838,70 грн, з 01.01.2023 до 31.01.2023 в сумі 29999,94 грн, з 01.02.2023 до 28.02.2023 в сумі 9999,92 грн, з 01.03.2023 до 31.03.2023 в сумі 645,16 грн. З 24.02.2022 до 25.03.2022 нараховано збільшену додаткову винагороду у розмірі 50400 грн та з 26.03.2022 до 24.04.2022 у розмірі 9707 грн.

Згідно із довідкою відповідача від 22.08.2024 № 233 про здійснення остаточного розрахунку при звільненні, позивачу установлено розмір премії за березень 2023 у розмірі 166,419% із визначеним стажем служби в поліції для виплати надбавки за вислугу років та для виплати одноразової грошової допомоги при звільненні на 31.03.2023 - 18 років 06 місяців 11 днів. В березні 2023 року позивачу було нараховано та виплачено: 1) додаткову винагороду поліцейським на період дії воєнного стану за період з 01.02.2023 до 28.02.2023 в сумі 9999,92 грн; 2) грошове забезпечення з 01.03.2023 до 31.03.2023 (31 день) в сумі 38644 грн (із розрахунку: посадовий оклад з 01.03.2023 до 31.03.2023 в сумі 3550 грн + оклад за спеціальне звання з 01.03.2023 до 31.03.2023 в сумі 2200 грн + надбавка за стаж служби з 01.03.2023 до 31.03.2023 в сумі 2012,50 грн + надбавка до посадового окладу за службу в умовах режимних обмежень 532,50 грн + надбавка за специфічні умови проходження служби з 01.03.2023 до 31.03.2023 в сумі 6210 грн + премія з 01.03.2023 до 31.03.2023 в сумі 24139 грн). Із відрахуванням обов`язкових податків із борів на особистий картковий рахунок ОСОБА_1 було перераховано кошти в сумі 9849,92 грн та в сумі 38064,34 грн.

В квітні 2023 року позивачу нараховано та виплачено: ) додаткову винагороду поліцейським на період дії воєнного стану за період з 01.03.2023 до 31.03.2023 за 2 дні в сумі 645,16 грн; 2) одноразову грошову допомогу при звільненні зі служби в сумі 347796,72 грн (із розрахунку: посадовий оклад 3550 грн + оклад за спеціальне звання 2200 грн + надбавка за стаж служби 2012,50 грн + надбавка до посадового окладу за службу в умовах режимних обмежень 532,50 грн + надбавка за специфічні умови проходження служби 6210 грн + премія 24139 грн=38644 грн*50%*18 років). Із відрахуванням обов`язкових податків із борів на особистий картковий рахунок ОСОБА_1 було перераховано кошти в сумі 635,48 грн та в сумі 342579,77 грн.

Після внесення змін до наказу Департаменту на підставі рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 20 липня 2023 року у справі № 240/15992/23, із відрахуванням обов`язкових податків і зборів позивачу перераховано кошти у сумі 0,53 грн.

Вважаючи протиправними дії відповідача щодо неповноти нарахування усіх сум грошового забезпечення, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, які склались між сторонами, суд виходить з наступного.

За приписами частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Щодо позовних вимог про зобов`язання відповідача нарахувати та виплатити грошову компенсацію за невикористані календарні дні щорічної основної та додаткової оплачуваної відпустки за 2016-2022 роки та додаткової відпустки як учаснику бойових дій за 2016, 2017, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 роки, суд зазначає наступне.

Закон України «Про Національну поліцію» від 02.07.2015 №580-VIII (далі - Закон №580-VIII) визначає правові засади організації та діяльності Національної поліції України, статус поліцейських, а також порядок проходження служби в Національній поліції України.

Відповідно до частин першої та третьої статті 59 Закону №580-VIII служба в поліції є державною службою особливого характеру, яка є професійною діяльністю поліцейських з виконання покладених на поліцію повноважень. Рішення з питань проходження служби оформлюються письмовими наказами по особовому складу на підставі відповідних документів, перелік і форма яких установлюються Міністерством внутрішніх справ України.

Закон України «Про відпустки» установлює державні гарантії права на відпустки, визначає умови, тривалість і порядок надання їх працівникам для відновлення працездатності, зміцнення здоров`я, а також для виховання дітей, задоволення власних життєво важливих потреб та інтересів, всебічного розвитку особи.

Згідно зі статтею 4 Закону України «Про відпустки установлюються такі види відпусток: 1) щорічні відпустки: основна відпустка (стаття 6 цього Закону); додаткова відпустка за роботу із шкідливими та важкими умовами праці (стаття 7 цього Закону); додаткова відпустка за особливий характер праці (стаття 8 цього Закону); інші додаткові відпустки, передбачені законодавством; 2) додаткові відпустки у зв`язку з навчанням (статті 13, 14 і 15 цього Закону); 3) творча відпустка (стаття 16 цього Закону); 3-1) відпустка для підготовки та участі в змаганнях (стаття 16-1 цього Закону); 4)соціальні відпустки: відпустка у зв`язку з вагітністю та пологами (стаття 17 цього Закону); відпустка для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку (стаття 18 цього Закону); відпустка у зв`язку з усиновленням дитини (стаття 18-1 цього Закону); додаткова відпустка працівникам, які мають дітей або повнолітню дитину-особу з інвалідністю з дитинства підгрупи А I групи (стаття 19 цього Закону); 5)відпустки без збереження заробітної плати (статті 25, 26 цього Закону). Законодавством, колективним договором, угодою та трудовим договором можуть установлюватись інші види відпусток.

У разі звільнення працівника йому виплачується грошова компенсація за всі невикористані ним дні щорічної відпустки, а також додаткової відпустки працівникам, які мають дітей або повнолітню дитину-особу з інвалідністю з дитинства підгрупи А I групи (частина перша статті 24 Закону України «Про відпустки»).

Аналогічні положення містяться в частині першій статті 83 КЗпП України.

Відповідно до частин дев`ятої, десятої та одинадцятої статті 93 Закону №580-VIII поліцейським у рік звільнення за власним бажанням, за віком, через хворобу чи скорочення штату в році звільнення, за їх бажанням, надається чергова відпустка, тривалість якої обчислюється пропорційно з розрахунку однієї дванадцятої частини відпустки за кожний повний місяць служби в році звільнення. За невикористану в році звільнення відпустку поліцейським, які звільняються з поліції, виплачується грошова компенсація відповідно до закону. Відкликання поліцейського із чергової відпустки, як правило, забороняється. У разі крайньої необхідності відкликання з чергової відпустки може бути дозволено керівнику територіального органу поліції. За бажанням поліцейського невикористана частина відпустки може бути приєднана до чергової відпустки на наступний рік.

Аналізуючи наведені норми законодавства, вбачається, що законом не виключаються випадки, коли поліцейським відпустка не буде використана протягом календарного року. Не передбачено позбавлення поліцейського права на відпустку, яке він уже отримав в попередньому календарному році. Водночас надано право працівнику використати право на відпустку за попередній рік одночасно з черговою відпусткою наступного року.

Таким чином, у наступному календарному році, в тому числі і за умови, що він є роком звільнення, поліцейський має гарантоване право на чергову відпустку за поточний календарний рік та на відпустки (основні і додаткові), що не були використані в попередніх роках, що виражається в праві на отримання грошової компенсації за весь час невикористаної оплачуваної відпустки, незалежно від часу набуття права на таку відпустку, оскільки відпустки за попередні роки також є невикористаними в році звільнення та не можуть бути залишені без розрахунку з поліцейським, адже це суперечить суті та гарантіям як трудового, так і спеціального законодавства в частині реалізації права на відпочинок.

Рішенням Конституційного Суду України від 07 травня 2002 року №8-рп/2002 в справі за конституційним поданням Президента України щодо офіційного тлумачення положень частин другої, третьої статті 124 Конституції України (справа щодо підвідомчості актів про призначення або звільнення посадових осіб) зазначено, що при розгляді та вирішенні конкретних справ, пов`язаних із спорами щодо проходження публічної служби, адміністративний суд, установивши відсутність у спеціальних нормативно-правових актах положень, якими врегульовано спірні правовідносини, може застосувати норми, у яких визначені основні трудові права працівників - КЗпП України.

З огляду на відсутність правового врегулювання питання компенсації невикористаної частини відпустки поліцейському за минулі роки положеннями Закону №580-VIII і Порядком МВС №260, суд дійшов висновку, що при вирішенні вказаного спору підлягають застосуванню приписи КЗпП України і Закону України «Про відпустки».

Так, відповідно до частини першої статті 24 Закону України «Про відпустки» і частини першої статті 83 КЗпП України у разі звільнення працівника йому виплачується грошова компенсація за всі невикористані ним дні щорічної відпустки, а також додаткової відпустки працівникам, які мають дітей або повнолітню дитину з інвалідністю з дитинства підгрупи А I групи.

Отже, у випадку звільнення поліцейських з органів Національної поліції України їм виплачується компенсація за всі невикористані ними дні, як основної, так і додаткової відпустки.

Дана правова позиція узгоджується із позицією викладеною в постанові Верховного Суду від 19 січня 2021 року по справі №160/10875/19, від 31 березня 2021 року в справі №320/3843/20.

Щодо додаткових відпусток позивача, суд зазначає наступне.

Статтею 16-2 Закону України "Про відпустки" передбачено, що учасникам бойових дій, постраждалим учасникам Революції Гідності, особам з інвалідністю внаслідок війни, статус яких визначений Законом України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", особам, реабілітованим відповідно до Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років", із числа тих, яких було піддано репресіям у формі (формах) позбавлення волі (ув`язнення) або обмеження волі чи примусового безпідставного поміщення здорової людини до психіатричного закладу за рішенням позасудового або іншого репресивного органу, надається додаткова відпустка із збереженням заробітної плати тривалістю 14 календарних днів на рік.

Відповідно до п. 12 статті 12 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" учасникам бойових дій надаються пільги (серед іншого) з використання чергової щорічної відпустки у зручний для них час, а також одержання додаткової відпустки із збереженням заробітної плати строком 14 календарних днів на рік.

Як убачається з матеріалів справи, на момент звільнення зі служби в поліції позивач не використав щорічні та додаткові відпустки за період з 01.01.2016 по 31.12.2016 невикористана відпустка становить 37 діб (основна - 30 діб, додаткова - 7 діб); за період з 01.01.2017 по 31.12.2017 невикористана відпустка становить 38 діб (основна - 30 діб, додаткова - 8 діб); за період з 01.01.2018 по 31.12.2018 невикористана відпустка становить 39 діб (основна - 30 діб, додаткова - 9 діб); за період з 01.01.2019 по 31.12.2019 невикористана відпустка становить 25 діб (основна - 15 діб, додаткова - 10 діб); за період з 01.01.2020 по 31.12.2020 невикористана відпустка становить 21 добу (основна - 10 діб, додаткова - 11діб); за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 невикористана відпустка становить 42 доби (основна - 30 діб, додаткова - 12 діб); за період з 01.01.2022 по 31.12.2022 невикористана відпустка становить 28 діб (основна - 16 діб, додаткова - 13 діб). Додаткова відпустка відповідно до статті 16-2 Закону України «Про відпустки» та пункту 12 частини першої статті 12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» за 2016, 2017, 2019, 2020, 2021, 2022 роки не використана, за 2023 рік (у період з 01.01.2023 до 31.03.2023) не використана та компенсацію за вказані невикористані календарні дні відпусток при звільненні з поліції не отримав.

Враховуючи вищевикладене, суд доходить висновку про задоволення позовних вимог та відновлення порушеного права позивача на отримання спірних компенсацій.

Щодо вимоги про зобов`язання здійснити перерахунок та виплату одноразової грошової допомоги при звільненні в розмірі 50% місячного грошового забезпечення за кожний повний календарний рік служби з урахуванням суми грошової винагороди, яка передбачена Постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» відповідно до суми грошової винагороди, яка передбачена Постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168, суд зазначає таке.

В статті 9 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" зазначено: "2. До складу грошового забезпечення входять: посадовий оклад, оклад за військовим званням; щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премія); одноразові додаткові види грошового забезпечення.

3. Грошове забезпечення визначається залежно від посади, військового звання, тривалості, інтенсивності та умов військової служби, кваліфікації, наукового ступеня і вченого звання військовослужбовця.

Грошове забезпечення підлягає індексації відповідно до закону.

4. Грошове забезпечення виплачується у розмірах, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, та повинно забезпечувати достатні матеріальні умови для комплектування Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів кваліфікованим особовим складом, враховувати характер, умови служби, стимулювати досягнення високих результатів у службовій діяльності.

Порядок виплати грошового забезпечення визначається Міністром оборони України, керівниками центральних органів виконавчої влади, що мають у своєму підпорядкуванні утворені відповідно до законів України військові формування та правоохоронні органи, керівниками розвідувальних органів України."

Пунктом 3 Постанови КМ України від 30 серпня 2017 р. № 704 визначено, щоб виплату грошового забезпечення військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу здійснювати в порядку, що затверджується Міністерством оборони, Міністерством внутрішніх справ, Міністерством фінансів, Міністерством інфраструктури, Міністерством юстиції, Службою безпеки, Управлінням державної охорони, розвідувальними органами, Адміністрацією Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації.

Відповідно до вказаних правових норм, наказом Міністерства оборони від 07.06.2018 № 260 було затверджено Порядок виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Збройних Сил України та деяким іншим особам (далі - Порядок № 260).

Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 №168 "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану" (в редакції, чинній на час звільнення позивача з військової служби) передбачено установити, що на період дії воєнного стану військовослужбовцям Збройних Сил, Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, Головного управління розвідки Міністерства оборони, Національної гвардії, Державної прикордонної служби, Управління державної охорони, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, Державної спеціальної служби транспорту, військовим прокурорам Офісу Генерального прокурора, особам рядового і начальницького складу Державної служби з надзвичайних ситуацій, співробітникам Служби судової охорони, особам начальницького складу управління спеціальних операцій Національного антикорупційного бюро та поліцейським, а також особам рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби, які несуть службу в органах і установах зазначеної Служби в межах територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), виплачується додаткова винагорода в розмірі до 30000 гривень пропорційно в розрахунку на місяць (крім осіб рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби, яким така винагорода виплачується пропорційно часу проходження служби в розрахунку на місяць), а тим з них, які беруть безпосередню участь у бойових діях або забезпечують здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів (у тому числі військовослужбовцям строкової служби), - розмір цієї додаткової винагороди збільшується до 100000 гривень в розрахунку на місяць пропорційно часу участі у таких діях та заходах.

Суд звертає увагу, що в постанові Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 №168 зазначено:

"2-1. Установити, що міністерства та державні органи за погодженням з Міністерством фінансів та Міністерством економіки визначають:

порядок, умови і розміри виплати додаткової винагороди особам, зазначеним у пункті 1 цієї постанови;

особливості виплати додаткової винагороди та винагороди за особливості проходження служби (навчання) під час воєнного стану (особливого періоду) особам, зазначеним у пункті 1-1 цієї постанови, та додаткової винагороди особам, зазначеним у пункті 1-2 цієї постанови, у тому числі в частині встановлення переліку бойових (спеціальних) завдань та заходів, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, для здійснення такої виплати, з урахуванням завдань, покладених на Збройні Сили, Службу безпеки, Службу зовнішньої розвідки, Головне управління розвідки Міністерства оборони, Національну гвардію, Державну прикордонну службу, Управління державної охорони, Державну службу спеціального зв`язку та захисту інформації, Державну спеціальну службу транспорту;

порядок і умови виплати одноразової грошової допомоги."

В розділі XXIII "Виплата грошової допомоги для оздоровлення" Порядку № 260 зазначено:

"6. Розмір грошової допомоги для оздоровлення визначається виходячи з посадового окладу, окладу за військовим званням, надбавки за вислугу років і щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (крім винагород) за займаною посадою, на які військовослужбовець має право на день підписання наказу про надання цієї допомоги."

Розділом XXXI "Виплата грошового забезпечення у разі звільнення з військової служби" Порядку № 260 не передбачено, що розмір грошової компенсації за всі невикористані дні щорічної основної відпустки, а також дні додаткової відпустки визначається, виходячи з розміру додаткової винагороди, встановленої постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 №168

Відповідно до п. 3 XXXI "Виплата грошового забезпечення у разі звільнення з військової служби" розділу у рік звільнення військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), які звільняються з військової служби, за їх бажанням надається відпустка із наступним виключенням зі списків особового складу військової частини тривалістю, що визначається пропорційно часу, прослуженому в році звільнення за кожен повний місяць служби, та за час такої відпустки виплачується грошове забезпечення у розмірі відповідно до кількості наданих днів відпустки або виплачується грошова компенсація за всі невикористані дні щорічної основної відпустки, а також дні додаткової відпустки, в тому числі за минулі роки.

В розділі XXXII "Одноразова грошова допомога у разі звільнення з військової служби" Порядку № 260 зазначено:

"5. Одноразова грошова допомога у разі звільнення з військової служби обчислюється з розміру місячного грошового забезпечення, до якого включаються:

звільненим із займаних посад - щомісячні основні та додаткові види грошового забезпечення (крім винагород) за останньою займаною посадою".

Відповідно до п. 2 розділі XXIII "Загальні положення" Порядку № 260 додаткова винагорода на період дії воєнного стану належать до одноразових додаткових видів грошового забезпечення, тобто не має постійного характеру, а тому, враховуючи приписи пунктів 7, 8 вказаного розділу, не повинна враховуватись при виплаті грошового забезпечення, яке визначається шляхом множення середньоденного розміру грошового забезпечення на кількість календарних днів.

Отже, відповідно до вказаних нормативно-правових актів, при розрахунку грошової допомоги у разі звільнення з військової служби, не враховуються додаткова винагорода, встановлена постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 №168, а тому відповідач не повинен був обраховувати вказані виплати з урахуванням такої винагороди.

Таким чином, позовні вимоги в цій частині є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.

Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд у постанові від 23.09.2024 по справі № 240/32125/23.

Щодо позовних вимог про зобов`язання Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України перерахувати позивачу грошове забезпечення за кожний місяць стажу служби в поліції від 19 до 22 років - 40 % посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальним званням та з урахуванням надбавки за специфічні умови проходження служби в поліції та премії та за кожний місяць стажу служби в поліції від 22 до 25 років - 45 % посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальним званням та з урахуванням надбавки за специфічні умови проходження служби в поліції та премії, суд виходить з такого.

Абзацом 1 п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції» (далі - Постанова КМУ № 988) в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, було установлено, що грошове забезпечення поліцейських складається з посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер), премії та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.

Відповідно до п. 2 Постанови КМУ № 988 порядок виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та здобувачам вищої освіти закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, що здійснюють підготовку поліцейських, затверджується Міністерством внутрішніх справ.

Пунктом 3 Постанови КМУ № 988, серед іншого, затверджені схема окладів за спеціальним званням поліцейських у розмірах згідно з додатком 1; схеми посадових окладів поліцейських у розмірах згідно з додатками 3-10.

Пунктом 4 Постанови КМУ № 988 надано право керівникам органів, закладів та установ Національної поліції в межах затверджених для них асигнувань на грошове забезпечення, зокрема, 1) установлювати:

посадові оклади поліцейським та курсантам закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, що здійснюють підготовку поліцейських, в розмірах, визначених затвердженими цією постановою схемами, згідно з додатками 2 - 10;

надбавку за специфічні умови проходження служби в поліції в розмірі до 100 відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальним званням та надбавки за стаж служби;

підвищення за службу в поліції особливого призначення (особам, які безпосередньо виконують функції із забезпечення громадського порядку та безпеки громадян) у розмірі до 100 відсотків посадового окладу;

Пунктом 5 Постанови КМУ № 988 передбачена виплата, зокрема, надбавки за стаж служби в поліції в розмірах згідно з додатком 11.

Відповідно до додатку 11 Постанови КМУ № 988 за стаж служби в поліції від 19 до 22 років розмір надбавки, відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальним званням становить 40%; за стаж служби від 22 до 25 років становить 45%.

Судом встановлено, що після виконання рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 20 липня 2023 року у справі № 240/15992/23, відповідачем внесено зміни до наказу від 31.03.2023 № 128 о/с та зазначено, що стаж служби в поліції для виплати надбавки за вислугу років становить 23 роки 06 місяців 09 днів.

Тобто, розмір надбавки, відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальним званням позивачу повинно бути встановлено у розмірі 45%.

Матеріалами справи встановлено, що після ухвалення судового рішення, відповідачем здійснено перерахунок грошового забезпечення позивача за березень 2023 року (останній місяць служби), шляхом нарахування та виплати надбавки за стаж служби у розмірі 45 %, надбавки за специфічні умови проходження служби та премію, станом на 31 березня 2023 року.

Вказане підтверджується довідкою відповідача від 22.08.2024 № 233 про здійснення остаточного розрахунку при звільненні, після внесення змін до наказу Департаменту на підставі рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 20 липня 2023 року у справі № 240/15992/23.

Посилання позивача на те, що надбавка за стаж служби в поліції не змінилася, виходячи з довідок, наданих відповідачем від 22.08.2024 № 234, 235, 236 є необґрунтованими, оскільки вказані довідки про розмір грошового забезпечення позивача стосуються виплат під час служби позивача в поліції у період з 2021-2023 роки, тобто до ухвалення рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 20 липня 2023 року у справі № 240/15992/23. Тому, відповідач на той час, ще не здійснював нарахування та виплату сум, оскільки не існувало рішення суду про зобов`язання позивача здійснювати відповідні нарахування.

Лише після набрання законної сили судовим рішенням у справі № 240/15992/23 (24.10.2023) та, у зв`язку з цим збільшення стажу за вислугу років, позивач набув право на нарахування 45% надбавки за стаж служби, надбавки за специфічні умови проходження служби та премію, і саме з цього часу у відповідача виник обов`язок здійснити нарахування та виплату позивачу, що і було здійснено відповідачем шляхом здійснення перерахунку та виплати у листопаді 2023 року грошового забезпечення на користь позивача, що підтверджується довідкою відповідача від 22.08.2024 № 233.

Враховуючи викладене, оскільки матеріалами справи встановлено, що відповідачем проведено перерахунок грошового забезпечення позивача у розмірі 45 відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальним званням та з урахуванням надбавки за специфічні умови проходження служби в поліції та премії, позовні вимоги в частині здійснення такого перерахунку є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.

Згідно з частинами першою, другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Оцінюючи зібрані у справі докази в сукупності та мотиви суду щодо кожної з позовних вимог, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити частково.

Оскільки позивач звільнений від сплати судового збору відповідно до закону, і доказів понесення ним інших судових витрат до суду не подано, тому виходячи з положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України розподіл судових витрат не здійснюється.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

вирішив:

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ) до Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України (вул. Богомольця Академіка, 10, м. Київ, 01601, ЄДРПОУ: 40116086) про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії - задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України щодо невиплати ОСОБА_1 грошової компенсації за невикористані календарні дні щорічної основної та додаткової оплачуваної відпустки за 2016-2022 роки та додаткової відпустки як учаснику бойових дій за 2016, 2017, 2019, 2020, 2021,2022, 2023 роки.

Зобов`язати Департамент внутрішньої безпеки Національної поліції України нарахувати та виплатити ОСОБА_1 грошову компенсацію за невикористані календарні дні щорічної основної та додаткової оплачуваної відпустки за 2016-2022 роки та додаткової відпустки як учаснику бойових дій за 2016, 2017, 2019, 2020, 2021,2022, 2023 роки, виходячи з грошового забезпечення станом на день звільнення зі служби в поліції.

У задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Повне судове рішення складено та підписано 22 січня 2025 р.

Суддя Т.О. Шувалова

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.01.2025
Оприлюднено24.01.2025
Номер документу124604820
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них

Судовий реєстр по справі —240/22614/24

Рішення від 22.01.2025

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Шувалова Тетяна Олександрівна

Ухвала від 21.11.2024

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Шувалова Тетяна Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні