ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
21 січня 2025 рокум. Ужгород№ 260/7050/24
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Луцович М.М., розглянувши в письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Відділу державної реєстрації актів цивільного стану у місті Мукачеві Мукачівського району Закарпатської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (пл. Духновича, буд. 2, м. Мукачево, Мукачівський район, Закарпатська область, 89600, код ЄДРПОУ 20455671) про визнання висновку протиправним та зобов`язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Відділу державної реєстрації актів цивільного стану у місті Мукачеві Мукачівського району Закарпатської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, в якому просить:
1) визнати протиправним висновок відділу державної реєстрації актів цивільного стану у місті Мукачеві Мукачівського району Закарпатської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції від 05 липня 2024 року про відмову у внесенні змін до актового запису про народження №219 від 27.03.1969 року, складеного відділом державної реєстрації актів цивільного стану по місту Мукачеву Мукачівського міськрайонного управління юстиції Закарпатської області та про шлюб №465 від 31.08.1991 року, складеного відділом державної реєстрації актів цивільного стану по місту Мукачеву Мукачівського міськрайонного управління юстиції Закарпатської області;
2) зобов`язати відділ державної реєстрації актів цивільного стану у місті Мукачеві Мукачівського району Закарпатської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції внести зміни до актового запису про народження ОСОБА_1 за №219 від 27.03.1969 року, складеного відділом державної реєстрації актів цивільного стану по місту Мукачеву Мукачівського міськрайонного управління юстиції Закарпатської області - виправити національність батька дитини ОСОБА_2 з «українець» на «німець» та доповнити національність дитини ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 національність - «німець» та про шлюб №465 від 31.08.1991 року, складеного відділом державної реєстрації актів цивільного стану по місту Мукачеву Мукачівського міськрайонного управління юстиції Закарпатської області - виправити національність нареченого ОСОБА_1 з «українець» на «німець».
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що в актовому записі про народження позивача національність його батька вказана «українець» замість вірного «німець». У зв`язку з тим, що позивач бажає зберегти своє етнічне походження та відновити свою національність, такий звернувся із заявою до відповідача про внесення змін в актовий запис про народження №219 від 27.03.1969 року, складений відділом державної реєстрації актів цивільного стану по місту Мукачеву Мукачівського міськрайонного управління юстиції Закарпатської області та до актового запису про шлюб №465 від 31.08.1991 року, складеного відділом державної реєстрації актів цивільного стану по місту Мукачеву Мукачівського міськрайонного управління юстиції Закарпатської області, де просив виправити національність батька та позивача з «українець» на «німець», однак відповідачем було відмовлено у внесенні змін до актових записів у зв`язку з відсутністю підтверджуючих на те документів. Позивач не погоджується з такою відмовою, вважає її протиправною та необґрунтованою, та звернувся до суду з даним позовом.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 18 листопада 2024 року відкрито провадження у адміністративній справі та справу призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
Копія ухвали про відкриття провадження у справі отримана відповідачем 19.11.2024, що підтверджується довідкою про доставку листа в електронний кабінет відповідача в системі «Електронний суд». Проте, у встановлений судом строк, відповідач правом надати письмовий відзив на позовну не скористався, клопотань про продовження строку надання відзиву на позовну заяву не надсилав. Судом вжито достатніх заходів щодо належного повідомлення відповідача про відкриття провадження у справі та надано достатній строк для подання відзиву на позовну заяву.
Відповідно до частини шостої статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Відповідно до частини четвертої статті 159 КАС України, неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
На підставі цієї норми, суд розцінює неподання відповідачем відзиву, як визнання ним позову.
Відповідно до положень ч.5 ст.262, ч.1 ст.263 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.
Суд зазначає, що судове рішення у справі, постановлене у письмовому провадженні, складено у повному обсязі відповідно до ч.4 ст.243 КАС України, з врахуванням положень ст.263 КАС України.
Згідно з ч.5 ст.250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Судом встановлено, що рішенням Мукачівського міського місцевого суду Закарпатської області від 24 жовтня 2001 року у справі №2-4306/01, яке набрало законної сили 26.11.2001, задоволено заяву ОСОБА_3 : 1) зобов`язано відділ реєстрації актів громадянського стану Мукачівського міського управління юстиції Закарпатської області внести доповнення у запис акта про народження ОСОБА_2 № 545 від 09.08.1941 р., складеного відділом РАГСу Мукачівського МВК, національності батька німець; 2) відділ реєстрації актів громадянського стану Мукачівського міського управління юстиції Закарпатської області зобов`язано внести виправлення в актових записах, складених відділом РАГС Мукачівського міського управління юстиції: про одруження ОСОБА_2 - ОСОБА_4 № 492 від 09.10.1997 р. національності вступаючого в шлюб з українця на німця; про народження дочки ОСОБА_5 № 1124 від 28.11.1991 р. національності батька з українця на німця; про народження сина ОСОБА_6 № 765 від 28.07.1983 р. національності батька з українця на німця.
Відповідно до витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про держану реєстрацію шлюбу із зазначенням відомостей про другого з подружжя №00044820043 щодо актового запису про шлюб № 492 від 09 жовтня 1997 року підтверджується внесення змін на підставі рішення Мукачівського міського суду Закарпатської області від 24 жовтня 2001 року у справі №2-4306/01, в якому виправлено національність батька позивача ОСОБА_2 з «українець» на «німець».
Позивач звернувся з заявою до відділу державної реєстрації актів цивільного стану у місті Мукачеві Мукачівського району Закарпатської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про внесення змін в актовий запис про народження №219 від 27.03.1969 року, складений відділом державної реєстрації актів цивільного стану по місту Мукачеву Мукачівського міськрайонного управління юстиції Закарпатської області та до актового запису про шлюб №465 від 31.08.1991 року, складеного відділом державної реєстрації актів цивільного стану по місту Мукачеву Мукачівського міськрайонного управління юстиції Закарпатської області, де просив виправити національність батька ОСОБА_2 та ОСОБА_1 з «українець» на «німець».
Висновком про внесення змін до актових записів цивільного стану відділу державної реєстрації актів цивільного стану у місті Мукачеві Мукачівського району Закарпатської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції від 05.07.2024 року позивачу відмовлено у внесенні змін до актового запису про народження №219 від 27.03.1969 року та про шлюб №465 від 31.08.1991 року щодо виправлення національності з «українець» на «німець» у зв`язку з відсутністю підтверджуючих на те документів.
Не погоджуючись з наведеним висновком, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Відповідно до статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 3 Закону України «Про національні меншини (спільноти) України» від 13.12.2022 №2827-IX (далі - Закон №2827-IX) визначено, що національна меншина (спільнота) України (далі - національна меншина (спільнота) - стала група громадян України, які не є етнічними українцями, проживають на території України в межах її міжнародно визнаних кордонів, об`єднані спільними етнічними, культурними, історичними, мовними та/або релігійними ознаками, усвідомлюють свою приналежність до неї, виявляють прагнення зберегти і розвивати свою мовну, культурну, релігійну самобутність.
Відповідно до статті 5 Закону №2827-IX права, свободи та обов`язки осіб, які належать до національних меншин (спільнот) громадянам України незалежно від етнічного походження, належності до національних меншин (спільнот) гарантуються рівні громадянські, політичні, соціальні, економічні, культурні та мовні права і свободи, визначені Конституцією України.
Особа, яка належить до національної меншини (спільноти), має також право на: самоідентифікацію; свободу громадських об`єднань та мирних зібрань; свободу вираження поглядів і переконань, думки, слова, совісті та релігії; участь у політичному, економічному та соціальному житті; використання мови національної меншини (спільноти); освіту, зокрема мовами національних меншин (спільнот); збереження культурної самобутності національної меншини (спільноти).
Згідно з ст. 6 Закону України №2827-IX кожний громадянин України має право вільно вирішувати, чи вважатися належним до національної меншини (спільноти) (кількох національних меншин (спільнот). Таке рішення або здійснення прав у зв`язку з цим не повинно завдавати шкоди такій особі. Ніхто не може бути примушений декларувати свій статус особи, яка належить до національної меншини (спільноти). У разі якщо в особи є потреба у користуванні правами, які гарантуються особам, які належать до національних меншин (спільнот), достатнім є висловлення бажання користуватися такими правами. Примушення громадянина України у будь-якій формі до визнання своєї належності, відмови або зміни своєї належності до національної меншини (спільноти) забороняється.
Згідно з приписами статті 300 Цивільного кодексу України фізична особа має право на збереження своєї національної, культурної, релігійної, мовної самобутності, а також право на вільний вибір форм та способів прояву своєї індивідуальності, якщо вони не заборонені законом та не суперечать моральним засадам суспільства.
Таке право підпадає під захист статті 8 Конвенції «Про захист прав людини і основоположних свобод», яка передбачає, що кожна людина має право на повагу до її особистого і сімейного життя. Держава не може втручатися у здійснення цього права інакше ніж згідно із законом та у випадках, необхідних у демократичному суспільстві в інтересах національної і громадської безпеки.
Відповідно до статті 3 Рамкової конвенції про захист національних меншин, ратифікованої Законом України від 09.12.1997 №703/97-ВР кожна особа, яка належить до національної меншини, має право вільно вирішувати, вважатися їй, чи не вважатися такою, і таке рішення або здійснення прав у зв`язку з ним не повинно зашкоджувати такій особі. Особи, які належать до національних меншин, можуть здійснювати права і свободи, що випливають з принципів, проголошених в цій Рамковій конвенції, одноосібно та разом з іншими.
Відносини, пов`язані з діяльністю органів державної реєстрації актів цивільного стану проведенням державної реєстрації актів цивільного стану, внесенням до актових записів цивільного стану змін, їх поновленням і анулюванням регулюються Законом України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» від 01.07.2010 №2398-VI (далі - Закон №2398-VI).
Статтею 2 Закону № 2398-VI передбачено, що актами цивільного стану є події та дії, які нерозривно пов`язані з фізичною особою і започатковують, змінюють, доповнюють або припиняють її можливість бути суб`єктом цивільних прав та обов`язків. Державній реєстрації відповідно до цього Закону підлягають народження фізичної особи та її походження, шлюб, розірвання шлюбу у випадках, передбачених законом, зміна імені, смерть.
Згідно з частиною першою статті 6 Закону №2398-VI відділи державної реєстрації актів цивільного стану проводять державну реєстрацію народження фізичної особи та її походження, шлюбу, розірвання шлюбу, зміни імені, смерті, вносять зміни до актових записів цивільного стану, поновлюють та анулюють їх; формують Державний реєстр актів цивільного стану громадян, ведуть його, зберігають архівний фонд; здійснюють відповідно до законодавства інші повноваження.
Органи державної реєстрації актів цивільного стану, в контексті приписів частини 4 статті 6 Закону №2398-VI, видають відповідні свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану.
Відповідно до частини 1 статті 9 Закону №2398-VI державна реєстрація актів цивільного стану проводиться з метою забезпечення реалізації прав фізичної особи та офіційного визнання і підтвердження державою фактів народження фізичної особи та її походження, шлюбу, розірвання шлюбу, зміни імені, смерті.
Правила проведення державної реєстрації актів цивільного стану, внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання затверджуються Міністерством юстиції України. (ч. 5 ст. 9 Закону №2398-VI).
Поряд з цим, приписами частини 1 статті 22 Закону №2398-VI передбачено, що внесення змін до актового запису цивільного стану проводиться відповідним органом державної реєстрації актів цивільного стану за наявності достатніх підстав.
За наслідками перевірки зібраних документів орган державної реєстрації актів цивільного стану складає обґрунтований висновок про внесення змін до актового запису цивільного стану або про відмову в цьому.
У разі відмови у внесенні змін до актового запису цивільного стану у висновку вказуються причини відмови та зазначається про можливість її оскарження в судовому порядку.
Згідно частини 2 статті 22 Закону №2398-VI внесення змін до актового запису цивільного стану проводиться за заявою особи, щодо якої складено актовий запис; одного з батьків, опікуна, піклувальника дитини; опікуна недієздатної особи; спадкоємців померлого; представника органу опіки та піклування під час здійснення повноважень з опіки та піклування стосовно особи, яка має право на подання такої заяви.
Частиною 6 статті 22 Закону №2398-VI визначено, що після внесення змін до актового запису цивільного стану заявнику повторно видається свідоцтво про державну реєстрацію акта цивільного стану.
Наказом Міністерства юстиції України від 12.01.2011 за №96/5 затверджені Правила внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання (далі - Правила).
У відповідності до пункту 1.1 розділу І Правил внесення змін до актових записів цивільного стану, внесення змін до актових записів цивільного стану, які складено органами державної реєстрації актів цивільного стану України, проводиться відділами державної реєстрації актів цивільного стану міжрегіонального управління Міністерства юстиції України (далі - відділи державної реєстрації актів цивільного стану) у випадках, передбачених чинним законодавством.
За приписами п. 1.5 розділу І Правил внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання, заяви про внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання приймаються відділами державної реєстрації актів цивільного стану в порядку, визначеному цими Правилами, шляхом їх формування та реєстрації за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян, на яких заявники за умови відсутності зауважень до відомостей, зазначених у них, проставляють власні підписи.
Згідно пункту 1.7 розділу І Правил, зміни до актового запису цивільного стану вносяться відділом державної реєстрації актів цивільного стану за місцем зберігання відповідного актового запису, за винятком випадків, встановлених у пункті 2.28 розділу II цих Правил.
Положеннями пункту 2.12 розділу ІІ Правил визначено, що на підставі зібраних документів та за наслідками перевірки відділ державної реєстрації актів цивільного стану, дипломатичне представництво чи консульська установа України складає обґрунтований висновок про внесення змін до актового запису (або декількох актових записів) цивільного стану або про відмову в цьому за формою, наведеною в додатку 2.
У разі відмови у внесенні змін до актового запису цивільного стану у висновку мають бути чітко вказані причини відмови та зазначено про можливість її оскарження в судовому порядку.
Підпунктом 2.13.2 пункту 2.13 розділу ІІ Правил передбачено, що внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання передбачено, що підставою для внесення змін в актові записи цивільного стану є постанова адміністративного суду.
Внесення змін до актових записів цивільного стану можливе також і в інших окремих випадках, якщо це не суперечить чинному законодавству України (пп. 2.13.12 п. 2.13 розділу ІІ Правил).
Згідно з підпунктом 2.16.7 пункту 2.16 зазначених Правил, на підставі рішення суду про внесення змін, доповнень або виправлень в актові записи цивільного стану вносяться відповідні зміни, які зазначені в рішенні суду.
Суд звертає увагу, що у справах про оскарження відмови внести за заявою особи зміни до актового запису цивільного стану суд за правилами адміністративного судочинства вивчає наявність чи відсутність достатніх підстав для прийняття відповідного рішення, зокрема, перевіряє чи відповідні рішення прийняті на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а також, чи прийняті вони обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення. Завдання адміністративного суду у таких справах полягає, насамперед, у перевірці додержання процедури розгляду та прийняття органом реєстрації актів цивільного стану відповідного рішення. Адміністративний суд, розглядаючи такі справи, не вправі вийти за межі їх публічно-правових аспектів і встановлювати юридичні факти, що мають значення для внесення змін до актових записів цивільного стану, зокрема і факт реальної національності особи.
Так, висновком про внесення змін до актових записів цивільного стану відділу державної реєстрації актів цивільного стану у місті Мукачеві Мукачівського району Закарпатської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції від 05.07.2024 року позивачу відмовлено у внесенні змін до актового запису про народження №219 від 27.03.1969 року та про шлюб №465 від 31.08.1991 року щодо виправлення національності з «українець» на «німець» у зв`язку з відсутністю підтверджуючих на те документів.
З матеріалів справи вбачається, що до поданої позивачем заяви про внесення змін до актових записів, зокрема, було подано: витяг №00045364981 з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про держану реєстрацію народження відповідно до ст. 126, 133, 135 Сімейного Кодексу України щодо актового запису про народження за №219 від 27.03.1969 року, витяг №00046374206 з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про держану реєстрацію шлюбу щодо підтвердження дошлюбного прізвища щодо актового запису про шлюб №465 від 31.08.1991 року, витяг №00044820043 з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію шлюбу із зазначенням відомостей про другого з подружжя щодо актового запису про шлюб за № 492 від 9 жовтня 1997 року батька ОСОБА_2 та витяг №00045726215 з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про держану реєстрацію народження відповідно до ст. 126,133,135 Сімейного Кодексу України про державну реєстрацію народження відповідно до ст. 126, 133, 135 Сімейного Кодексу України щодо актового запису про народження за №387 від 24 липня 1939 року, архівну довідка від 27 березня 2024 року за № К-517/01-17, копію рішення Мукачівського міського суду Закарпатської області у справі за №2-4306/01. Доказів протилежного відповідачем до суду не подано.
Як вже встановлено судом, рішенням Мукачівського міського місцевого суду Закарпатської області від 24 жовтня 2001 року у справі №2-4306/01, яке набрало законної сили 26.11.2001, задоволено заяву ОСОБА_3 : 1) зобов`язано відділ реєстрації актів громадянського стану Мукачівського міського управління юстиції Закарпатської області внести доповнення у запис акта про народження ОСОБА_2 № 545 від 09.08.1941 р., складеного відділом РАГСу Мукачівського МВК, національності батька німець; 2) відділ реєстрації актів громадянського стану Мукачівського міського управління юстиції Закарпатської області зобов`язано внести виправлення в актових записах, складених відділом РАГС Мукачівського міського управління юстиції: про одруження ОСОБА_2 - ОСОБА_4 № 492 від 09.10.1997 р. національності вступаючого в шлюб з українця на німця; про народження дочки ОСОБА_5 № 1124 від 28.11.1991 р. національності батька з українця на німця; про народження сина ОСОБА_6 № 765 від 28.07.1983 р. національності батька з українця на німця.
Тобто вказаним рішенням встановлено приналежність до німецької національності діда позивача ОСОБА_7 та батька позивача ОСОБА_8 та зобов`язано внести відповідні виправлення в актових записах цивільного стану.
Зокрема, витягом №00045726215 з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про держану реєстрацію народження відповідно до ст. 126,133,135 Сімейного Кодексу України про державну реєстрацію народження відповідно до ст. 126, 133, 135 Сімейного Кодексу України щодо актового запису про народження за №387 від 24 липня 1939 року підтверджується внесення виправлень в актовий запис про національність діда позивача ОСОБА_9 з «українець» на «німець» відповідно до рішення від 24 жовтня 2001 року у справі №2-4306/01, а витягом №00044820043 Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію шлюбу із зазначенням відомостей про другого з подружжя щодо актового запису про шлюб за № 492 від 9 жовтня 1997 року підтверджується внесення змін щодо національності батька позивача ОСОБА_2 з «українець» на «німець» згідно рішення від 24 жовтня 2001 року у справі №2-4306/01.
З огляду на наведене, позивач обґрунтовано звернувся до відповідача про внесення змін в актовий запис про народження №219 від 27.03.1969 року, складений відділом державної реєстрації актів цивільного стану по місту Мукачеву Мукачівського міськрайонного управління юстиції Закарпатської області та до актового запису про шлюб №465 від 31.08.1991 року, складеного відділом державної реєстрації актів цивільного стану по місту Мукачеву Мукачівського міськрайонного управління юстиції Закарпатської області, де просив виправити національність батька ОСОБА_2 та ОСОБА_1 з «українець» на «німець».
Однак відділом державної реєстрації актів цивільного стану у місті Мукачеві Мукачівського району Закарпатської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції не було взято до уваги подані позивачем документи на підтвердження приналежності діда, батька та власне позивача до німецької національності та не надано їм належної оцінки.
Дослідивши докази, що містяться в матеріалах справи, суд дійшов висновку, що вони містять відомості, які були б достатніми підставами для внесення змін до актового запису цивільного стану про народження ОСОБА_1 №219 від 27.03.1969 року народження, складеного відділом державної реєстрації актів цивільного стану по місту Мукачеву Мукачівського міськрайонного управління юстиції Закарпатської області та актового запису про шлюб №465 від 31.08.1991 року, складеного відділом державної реєстрації актів цивільного стану по місту Мукачеву Мукачівського міськрайонного управління юстиції Закарпатської області.
Тобто суд приходить до переконання, що позивачем було подано відповідачу належні й достатні докази для внесення змін до актових записів цивільного стану, а висновок відділу державної реєстрації актів цивільного стану у місті Мукачеві Мукачівського району Закарпатської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції від 05.07.2024 року про відмову у внесенні змін до актового запису про народження №219 від 27.03.1969 року та про шлюб №465 від 31.08.1991 року є протиправним та таким, що прийнятий без урахування усіх обставин, що мають значення для законного прийняття рішення.
Частиною 1 ст. 2 КАС України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
З метою ефективного захисту прав позивача, суд приходить до висновку про часткове задоволення позову шляхом визнання протиправним та скасування висновку відповідача від 05 липня 2024 року та зобов`язання відповідача внести зміни до актового запису про народження №219 від 27.03.1969 року, складеного відділом державної реєстрації актів цивільного стану по місту Мукачеву Мукачівського міськрайонного управління юстиції Закарпатської області, у графі «Національність» ОСОБА_2 з «українець» на «німець» та внести зміни до актового запису про шлюб №465 від 31.08.1991 року, складеного відділом державної реєстрації актів цивільного стану по місту Мукачеву Мукачівського міськрайонного управління юстиції Закарпатської області, у графі «Національність» ОСОБА_1 з «українець» на «німець».
Вимога позивача в частині зобов`язання відповідача внести зміни до актового запису про народження №219 від 27.03.1969 року, а саме: доповнити національність дитини ОСОБА_1 - «німець» не підлягає задоволенню, з огляду на те, що як вбачається з оскаржуваного висновку від 05.07.2024 позивач не звертався до відповідача із заявою про доповнення національності ОСОБА_1 в актовому записі про народження №219 від 27.03.1969 року, а відповідач в свою чергу не відмовляв позивачу у внесенні таких змін.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають частковому задоволенню.
Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до приписів ст. 139 КАС України.
Позивачем при зверненні до суду сплачено судовий збір у розмірі 1211,20 грн. Враховуючи часткове задоволення позову, суд дійшов висновку про необхідність стягнення з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань на користь позивача судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 605,60 грн.
Керуючись ст. 14, 22, 194, 243, 246, 249, 250, 255, 262, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Відділу державної реєстрації актів цивільного стану у місті Мукачеві Мукачівського району Закарпатської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (пл. Духновича, буд. 2, м. Мукачево, Мукачівський район, Закарпатська область, 89600, код ЄДРПОУ 20455671) про визнання висновку протиправним та зобов`язання вчинити дії задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати висновок про внесення змін до актових записів цивільного стану Відділу державної реєстрації актів цивільного стану у місті Мукачеві Мукачівського району Закарпатської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції від 05 липня 2024 року про відмову ОСОБА_1 у внесенні змін до актових записів про народження №219 від 27.03.1969 року, складеного відділом державної реєстрації актів цивільного стану по місту Мукачеву Мукачівського міськрайонного управління юстиції Закарпатської області, та про шлюб №465 від 31.08.1991 року, складеного відділом державної реєстрації актів цивільного стану по місту Мукачеву Мукачівського міськрайонного управління юстиції Закарпатської області.
Зобов`язати Відділ державної реєстрації актів цивільного стану у місті Мукачеві Мукачівського району Закарпатської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції внести зміни до актового запису про народження №219 від 27.03.1969 року, складеного відділом державної реєстрації актів цивільного стану по місту Мукачеву Мукачівського міськрайонного управління юстиції Закарпатської області, у графі «Національність» ОСОБА_2 з «українець» на «німець» та внести зміни до актового запису про шлюб №465 від 31.08.1991 року, складеного відділом державної реєстрації актів цивільного стану по місту Мукачеву Мукачівського міськрайонного управління юстиції Закарпатської області, у графі «Національність» ОСОБА_1 з «українець» на «німець».
В іншій частині позовних вимог - відмовити.
Стягнути на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань Відділу державної реєстрації актів цивільного стану у місті Мукачеві Мукачівського району Закарпатської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (пл. Духновича, буд. 2, м. Мукачево, Мукачівський район, Закарпатська область, 89600, код ЄДРПОУ 20455671) судові витрати у сумі 605,60 грн. (шістсот п`ять гривень шістдесят копійок).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
СуддяМ.М. Луцович
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.01.2025 |
Оприлюднено | 24.01.2025 |
Номер документу | 124604833 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо реєстрації актів цивільного стану, крім актів громадянства |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Луцович М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні