ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
"22" січня 2025 р.справа № 300/9643/24
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі судді Микитин Н.М., розглянувши в порядку письмового провадження заяву №11 від 17.01.2025 в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Вищої кваліфікаційної-дисциплінарної комісії адвокатури України про визнання бездіяльності протиправною, визнання протиправним та скасування рішення, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Вищої кваліфікаційної-дисциплінарної комісії адвокатури України, згідного якого просить:
- визнати протиправною бездіяльність відповідача, щодо скарги від 04.12.2024 про скасування рішення Запорізької КДКА від 23.05.2024 №5/64-2024;
- скасувати рішення Запорізької КДКА від 23.05.2024 №5/64-2024;
- визнати протиправними дії Запорізької КДКА про не направлення ОСОБА_1 копії рішення від 23.05.2024, копії документів про відкриття дисциплінарного провадження, довідки про перевірку і поновлення строку оскарження рішення від 23.05.2024 №5/64-2024.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 30.12.2024 дану позовну заяву залишено без руху у зв`язку з її невідповідністю вимогам, визначеним статтями 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України та надано десятиденний строк з дня вручення (отримання) копії цієї ухвали для усунення недоліків.
17.01.2025, на адресу суду від позивача надійшла заява №11, згідно якої ОСОБА_1 просить суд надати допомогу відповідно до статті 160 КАС України та продовжити строк 10 днів до дня забезпечення права на допомогу суду згідно статті 160 КАС України.
Розглянувши заяву позивача від 17.01.2025, дослідивши матеріали справи, суд зазначає наступне.
Згідно з частиною 1 статті 59 Конституції України кожен має право на професійну правничу допомогу. У випадках, передбачених законом, ця допомога надається безоплатно.
Питання надання безоплатної правової допомоги врегульовано Законом України Про безоплатну правову допомогу (далі - Закон), який набрав чинності 09 липня 2011 року.
Так, Законом передбачено надання первинної та вторинної безоплатної правової допомоги.
Відповідно до ч.2 ст.7 Закону безоплатна первинна правова допомога (БППД) включає такі види правових послуг, як надання правової інформації. консультацій і роз`яснень з правових питань, складення заяв, скарг та інших документів правового характеру (крім документів процесуального характеру), надання консультацій, роз`яснень та підготовка проектів договорів користування земельними ділянками (оренда, суборенда, земельний сервітут, емфітевзис, суперфіцій) для сільського населення - власників земельних ділянок, надання допомоги в забезпеченні доступу особи до вторинної правової допомоги та медіації.
Отримати безоплатну первинну правову допомогу мають право усі особи, які перебувають під юрисдикцією України, в тому числі іноземці, особи без громадянства, у тому числі біженці чи особи, які потребують додаткового захисту.
Статтею 9 Закону визначені суб`єкти надання безоплатної первинної правничої допомоги в Україні:
1) органи виконавчої влади;
2) органи місцевого самоврядування;
3) центри з надання безоплатної правничої допомоги;
4) спеціалізовані установи з надання безоплатної первинної правничої допомоги, утворені органами місцевого самоврядування з урахуванням потреб територіальної громади;
5) юридичні особи приватного права, які мають право надавати правничу допомогу, залучені органами місцевого самоврядування у встановленому законом порядку;
6) адвокати та інші фахівці у відповідній галузі права, залучені органами місцевого самоврядування у встановленому законом порядку.
Отже, позивач особисто може звернутися до вказаних вище суб`єктів надання безоплатної первинної правничої допомоги за її отриманням, у т.ч. щодо надання йому допомоги у складанні позовної заяви.
Щодо доводів позивача про вжиття судом конкретних заходів відповідно до вимог статті 160 КАС України про надання судом йому допомоги, то слід вказати на наступне.
Згідно з частинами 3 та 4 статті 160 КАС України позовна заява може бути складена шляхом заповнення бланка позову, наданого судом. На прохання позивача службовцем апарату адміністративного суду може бути надана допомога в оформленні позовної заяви.
Так, суд зазначає, що службовець апарату адміністративного суду може надати допомогу в оформленні позовної заяви на прохання позивача, якщо він звернеться особисто під час прибуття в суд.
Однак, повноваження судді окружного адміністративного суду під час розгляду справи регламентовані КАС України та не передбачають таких повноважень саме судді.
У статті 155 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" вказано, що організаційне забезпечення роботи суду здійснює його апарат, який очолює керівник апарату. Саме він призначає на посаду та звільняє з посади працівників апарату суду, застосовує до них заохочення та накладає дисциплінарні стягнення. Головуючий суддя не наділений повноваженням управляти роботою керівника апарату та його працівників.
Відтак, клопотання позивача в частині надання допомоги відповідно до статті 160 КАС України є не обґрунтоване та задоволенню не підлягає.
Відповідно до частини 2 статті 121 Кодексу адміністративного судочинства України встановлений судом процесуальний строк може бути продовжений судом за заявою учасника справи, поданою до закінчення цього строку, чи з ініціативи суду.
Зміст наведеної норми вказує на те, що продовження процесуального строку, встановленого судом, передбачає надання нового строку на вчинення тієї процесуальної дії, яка не була з поважних причин вчинена у первісно встановлений строк.
Згідно з частиною 6 статті 121 Кодексу адміністративного судочинства України про поновлення або продовження процесуального строку, відмову у поновленні або продовженні процесуального строку суд постановляє ухвалу, яка не пізніше наступного дня з дня її постановлення надсилається особі, яка звернулася із відповідною заявою.
Оскільки недоліки позовної заяви, викладені в ухвалі про залишення її без руху, позивач не усунув, а його клопотання свідчить про намір такого усунення, з метою надання часу для звернення за допомогою в оформленні позовної заяви до службовця апарату адміністративного суду, суд дійшов висновку про продовження йому строку для їх усунення, установивши термін для таких дій 10 днів з дати спливу строку встановленого ухвалою суду про залишення позову без руху, відтак заяву ОСОБА_1 № 11 від 17.01.2025 слід задоволити частково та продовжити процесуальний строк для усунення недоліків позовної заяви на 10 днів.
На підставі наведеного, керуючись статтями 16, 121, 160, 241-243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -
У Х В А Л И В:
Заяву ОСОБА_1 №11 від 11.01.2025 - задовольнити частково.
Продовжити ОСОБА_1 строк на десять днів для усунення недоліків позовної заяви, визначених в ухвалі Івано-Франківського окружного адміністративного суду про залишення позовної заяви без руху від 30.12.2024 у справі № 300/9643/24.
В решті вимог заяви - відмовити.
Роз`яснити позивачу, що у разі неусунення недоліків, вказаних в ухвалі Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 30.12.2024 у справі № 300/9643/24, у встановлений судом строк позовна заява буде йому повернута.
Копію цієї ухвали надіслати учасникам справи.
Ухвала, окремо від рішення суду, не оскаржується і набирає законної сили з моменту її підписання суддею. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.
Суддя Микитин Н.М.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.01.2025 |
Оприлюднено | 24.01.2025 |
Номер документу | 124605069 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу забезпечення функціонування органів прокуратури, адвокатури, нотаріату та юстиції (крім категорій 107000000), зокрема у сфері адвокатури |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Микитин Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні