КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 січня 2025 року № 320/27214/23
Київський окружний адміністративний суд у складі судді Панченко Н.Д., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження у м. Києві адміністративну справу за позовом Державної екологічної інспекції у Волинській області до ТОВ "Емаратон" про стягнення штрафних санкцій,
ВСТАНОВИВ:
До Київського окружного адміністративного суду звернулась Державна екологічна інспекція у Волинській області (вул. Степана Бандери, 20, м. Луцьк, 43025 ЄДРПОУ 38009738) з позовом до ТОВ "Емаратон", в якому просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕМАРАТОН» (вул. Перемоги, 18, офіс 3 м. Київ, 03170, ЄДРПОУ 42746003) штрафні санкції у розмірі, 34 000 (тридцять чотири тисячі) гривень, 00 коп. в дохід Державного бюджету України за наступними реквізитами: отримувач коштів - ГУК у Волинській обл./м. Луцьк, код класифікації доходів бюджету 21081100, код отримувача (ЄДРПОУ) 38009371, номер рахунку (IBAN) UA 428999980313010106000003550.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем не сплачені адміністративно-господарські санкцій на суму 34 000,00 грн, що були застосовані відповідно до постанови від 27.09.2021 № 83-8/21.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 25 серпня 2023 року відкрите провадження в адміністративній справі.
Відповідач правом на надання відзиву не скористався, про відкриття провадження у справі був проінформований шляхом направлення ухвали про відкриття провадження у цій справі поштового відправлення №0600045378664 на юридичну адресу.
Відтак, строк для подання відзиву минув.
Відповідно до частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Згідно з частиною другою статті 175 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
Відповідно до частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Учасники справи з клопотанням про розгляд справи у судовому засіданні до суду не звертались.
З урахуванням викладеного, розгляд справи судом здійснено у порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами та доказами.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає таке.
Судом встановлено, що відповідно до ст. ст. 11, 23 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» від 02.12.2010 № 2735-V (далі - Закон № 2735-V) ст. 21 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади», постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.2016 № 1069 «Про затвердження переліку видів продукції, щодо яких органи державного ринкового нагляду здійснюють державний ринковий нагляд», керуючись Положенням про Державну екологічну інспекцію у Волинській області, затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України № 47 від 02.02.2021, Секторального плану державного ринкового нагляду на 2021 рік, затвердженого Головою Державної екологічної інспекції України від 24.11.2020, Державною екологічною інспекцією у Волинській області (далі - Інспекція) видано наказ та направлення про проведення планової перевірки характеристик продукції від 25.08.2021 №69-РН та направлення від 25.08.2021 №69-РН, на підставі яких посадовими особами Інспекції в період з 25.08.2021 по 27.08.2021 проведено планову перевірку характеристик продукції, а саме автомобільних бензинів та дизельного палива за адресою розповсюдження продукції: вул. Героїв УПА,2/А, м. Луцьк, Волинська область (далі - АЗС), де здійснює господарську діяльність Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕМАРАТОН» (далі - ТОВ «ЕМАРАТОН»).
При виїзді посадових осіб Інспекції за адресою розповсюдження продукції виявлено, що на АЗС здійснюється реалізація пального, однак у зв`язку з відсутністю керівника або уповноваженої ним особи, отримати необхідні для проведення перевірки документи не виявилось можливим.
25.08.2021 Інспекцією направлено лист № 8-2/2457 до керівника ТОВ «ЕМАРАТОН» щодо надання документів, передбачених п. 7 ст. 23 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» (далі - Закон №2735-VI), а саме: інформація щодо переліку видів палива, що розповсюджується на АЗС та їх кількість на час перевірки; паспорти якості та декларації про відповідність на автомобільний бензин А- 92-Євро5-Е5, дизельне паливо ДП-Л-Євро5-В0; документи, що дають змогу відстежити походження відповідної продукції та її подальший обіг (товарно - супровідна документація або договори).
26.08.2021 до Інспекції надійшла відповідь ТОВ «ЕМАРАТОН» вх.№ 1668/8-21 у якій суб`єктом господарювання надано запитувані Інспекцією документи (декларація про відповідність від 10.08.2021 ТР щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, сертифікат відповідності серія АА №003771, паспорт якості №438 від 10.08.2021, видаткова накладна №ПБ007300 від 11.08.2021, видаткова накладна №ПБ007759 від 19.08.2021, товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) №1907 від 12.08.2021, товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) №1908 від 19.08.2021, договір поставки нафтопродуктів №ЗН-МО-2960 від 29.04.2021.)
Оскільки Інспекцією під час періоду проведення перевірки було вжито заходів щодо отримання визначених законодавством документів, 27.08.2021 складено акт перевірки характеристик продукції № 41-8/21 (далі - акт від 27.08.2021), у якому зафіксовані виявлені порушення, а саме:
- під час проведення перевірки не надані документи договір поставки нафтопродуктів №ЗН-МО-2960 від 29.04.2021, товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) №1908 від 19.08.2021 (дизельне паливо) видана ТОВ «ЕМАРАТОН» ( в графі «пункт навантаження» вказано Волинська обл.., у графі «пункт розвантаження» не вказана адреса АЗС. В графі пункт розвантаження» вказано м. Луцьк, відстежити походження продукції та можливість ідентифікувати паливо за наданою ТТН та паспортом якості неможливо (в товарно-транспортній накладній на відпуск нафтопродуктів (нафти) №1908 від 19.08.2021 (дизельне паливо) видана ТОВ «ЕМАРАТОН» номер резервуару не вказано, а в паспорті якості №438 від 10.08.2021 виданий Випробувальною лабораторією ТОВ «НВП «ДІН ЛТД» на паливо дизельне (завод-виробник АО «ГАЗПРОМНЕФТЬ-МОСКОВСЬКИЙ НПЗ» вказано номер резервуарів №7,8,11,12, відстежити походження продукції за наданими ТТН та паспортом якості та встановити відповідність партії палива, поставленої на АЗС неможливо, чим порушено п.6 ч.7 ст.23 Закону №2735-VI.
- під час проведення перевірки надано паспорт якості №438 від 10.08.2021 виданий випробувальною лабораторією ТОВ «НВП «ДІН ЛТД» на паливо дизельне «ДП-Л-Євро5-ВО» що реалізується на АЗС в якому не вказано число місяця виготовлення; не надано документи про допуск до застосування добавки (присадки) у паливі і паспорт безпечності добавки (присадки) на протизношувальну присадку Колтек ДС 7739 (0,0095% мас.), що не відповідає вимогам п.9, п.18 Технічного регламенту. Позначення дизельного палива ДП-Л-Євро5-В0 на паливо-розподільчому обладнанні та в розрахункових документах (фіскальних чеках) ФН 3000752297 дата видачі 25.08.2021 не відповідає вимогам п.7, п.10 Технічного регламенту ( не вказана назва палива, містить лише групу знаків), чим порушено п.7, п.9, п.10, п.18 Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі - Технічний регламент № 927).
Внаслідок виявлених під час перевірки порушень, що зафіксовані актом від 27.08.2021, відповідно до ст. ст. 33, 29 Закону №2735-VI Інспекцією винесено рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів щодо обмеження надання продукції на ринку з метою усунення формальної невідповідності згідно до встановлених вимог шляхом взаємодії із суб`єктами господарювання у ланцюгу постачання відповідної продукції або в інший спосіб, що не суперечить законодавству, а саме рішення від 27.08.2021 № 183-8/21 (щодо порушень в п. 1 акту); рішення від 27.08.2021 № 184-8/21 (щодо порушень в п. 2 акту).
Встановлено термін виконання вказаних рішень до 08.09.2021.
Зазначені рішення 28.08.2021 надіслано супровідним листом від 28.08.2021 №8-2/2493 на юридичну адресу ТОВ «ЕМАРАТОН» поштовим відправленням № 4300603081020 та отримано підприємством 08.09.2021.
На адресу Інспекції від ТОВ «ЕМАРАТОН» супровідним листом від 08.09.2021 вих.№205 надіслано повідомлення про виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 27.08.2021 №183-8/21.
Додатками до даного повідомлення надано копія договору поставки нафтопродуктів від 29.04.2021 №ЗН-МО-2960, копія контракту від 06.08.2019 №GZ-19, копія ТТН від 12.08.2021 №1907, від 19.08.2021 №1908.
Відповідно до ч.б ст.27 та ст.33,34 Закону №2735-VI, Порядку здійснення контролю стану виконання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 05.10.2011 №1017, за результатами повідомлення про виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів з підстав повного, результативного виконання винесено рішення про скасування рішення від 09.09.2021 № 123-8/21.
На адресу Інспекції від ТОВ «ЕМАРАТОН» супровідним листом від 08.09.2021 вих.№206 надіслано повідомлення про виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 27.08.2021 №184-8/21.
Додатками до даного повідомлення надано копія паспорту якості від 10.08.2021 №438, копія паспорту якості від 27.07.2021 №484 2279964, копія паспорту якості від 28.07.2021 №487 2280508, копія паспорту якості від 28.07.2021 №489 2281133, копія паспорту якості від 30.07.2021 №491 2281706, копія протоколу випробувань №1857/21КР від 10.08.2021, копія рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 27.08.2021 №184-8/21. Надані документи не дали можливості встановити факт повного та результативного виконання суб`єктом господарювання відповідного рішення.
Актом перевірки стану виконання суб`єктом господарювання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 15.09.2021 № 33-8/21 (далі - акт від 15.09.2021), проведеної на підставі наказу Інспекції від 13.09.2021 № 77-РН та направлення від 13.09.2021 № 77-РН, встановлено, що рішення про вжиття обмежувального (корегувального) заходу від 27.08.2021 № 184-8/21 виконане частково проте не може бути визнано результативним (надано повідомлення про виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 27.08.2021 №184-8/21 в якому зазначено, що товариство надає паспорти безпечності на добавку (присадку) Колтек ДС 7739 (0,0095% мас.) та документи про допуск до застосування добавки (присадки) на відповідний вид палива. Надані копії документів є паспортами якості на дизельне паливо. Паспорти безпечності добавки (присадки) та документи про допуск до застосування добавки (присадки) на присадку Колтек ДС 7739 (0,0095% мас.), яка міститься в дизельному паливі не надано, що є порушенням вимог п. 18 Технічного регламенту №927.
У зв`язку з невиконанням зазначеного рішення, Інспекцією 15.09.2021 складено протокол № 28-8/21 про виявлені порушення вимог Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" та Закону України «Про загальну безпечність харчової продукції» (далі - протокол).
За результатами розгляду акту та протоколу, начальником Інспекції прийнято рішення щодо накладення ТОВ «ЕМАРАТОН» штрафу шляхом винесення постанови від 27.09.2021 № 83-8/21 у зв`язку з невиконанням рішення від 27.08.2021 № 184-8/21 та накладено штраф у розмірі 34 000,00 грн. (2000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян).
Зазначена постанова про накладення штрафу направлено на юридичну адресу ТОВ «ЕМАРАТОН» супровідним листом від 27.09.2021 № 8-2/2805 за допомогою засобів поштового зв`язку (повідомлення про вручення № 4300603111492), даний лист було повернено «за закінченням строку зберігання». Повторно супровідним листом від 09.11.2021 №8-2/3270 на адресу ТОВ «ЕМАРАТОН» було надіслано постанову від 27.09.2021 №83-8/21 (повідомлення про вручення 4302524251745), даний лист було повернено «за закінченням строку зберігання». Супровідним листом від 29.12.2021 №8-2/3889 постанова від 27.09.2021 № 83-8/21 було доставлено до ТОВ «ЕМАРАТОН» за допомогою засобів поштового зв`язку (повідомлення про вручення 59000777152499).
В свою чергу на адресу Інспекції 04.10.2021 надійшла скарга ТОВ «ЕМАРАТОН» на неправомірні дії та рішення начальника Інспекції від 04.10.2021 вх.№ 1978/13-21.
Лист про результати розгляду скарги надіслано на адресу суб`єкту господарювання та отримано ТОВ «ЕМАРАТОН» рекомендованим листом №4300603235132, 18.11.2021.
Станом на день подачі позовної заяви, до Інспекції не надходили повідомлення від ТОВ «ЕМАРАТОН» про сплату штрафу на суму 34 000,00 грн., накладеного постановою від 27.09.2021.
Надаючи правову оцінку обставинам, що склалися, суд зазначає таке.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові та організаційні засади здійснення державного ринкового нагляду і контролю нехарчової продукції встановлені Законом № 2735-VI.
Відповідно до статті 10 Закону № 2735-VI ринковий нагляд здійснюється органами ринкового нагляду в межах сфер їх відповідальності. Органи ринкового нагляду та сфери їх відповідальності визначаються Кабінетом Міністрів України.
Постановою КМУ від 28 грудня 2016 року №1069 затверджено "Перелік видів продукції, щодо яких органи державного ринкового нагляду здійснюють державний ринковий нагляд", відповідно до якої Державна екологічна інспекція України здійснює державний ринковий нагляд за автомобільними бензинами, дизельним, судновим та котельним паливом.
Відповідно до Положення про Державну екологічну інспекцію у Волинській області, затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України від 02.02.2021 № 47, Державна екологічна інспекція у Волинській області є територіальним органом Держекоінспекції та їй підпорядковується. Основними завданнями Інспекції є реалізація повноважень Держекоінспекції на території Волинської області.
За приписами ст. 11 Закону № 2735-VI з метою здійснення ринкового нагляду органи ринкового нагляду в межах сфер їх відповідальності, зокрема: проводять перевірки характеристик продукції; приймають у випадках та порядку, визначених цим Законом, рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, здійснюють контроль стану виконання суб`єктами господарювання цих рішень; вживають у порядку, визначеному цим та іншими законами України, заходів щодо притягнення до відповідальності осіб, винних у вчиненні порушень вимог цього Закону та встановлених вимог.
Статтею 15 Закону № 2735-VI встановлено, що посадові особи, які здійснюють ринковий нагляд, мають право, крім іншого: проводити у випадках і порядку, визначених цим Законом, перевірки документів та обстеження зразків продукції, відбирати зразки продукції і забезпечувати проведення їх експертизи (випробування); вимагати від суб`єктів господарювання надання документів і матеріалів, необхідних для здійснення ринкового нагляду, одержувати копії таких документів і матеріалів; складати акти перевірок та застосовувати в установленому законом порядку адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу до суб`єктів господарювання за порушення вимог цього Закону, Закону України "Про загальну безпечність нехарчової продукції" та встановлених вимог; складати на основі актів перевірок протоколи про адміністративні правопорушення у сфері здійснення ринкового нагляду та розглядати справи про відповідні адміністративні правопорушення згідно із законом.
Статтею 22 Закону № 2735-VI визначено, що заходами ринкового нагляду є, зокрема: перевірки характеристик продукції, у тому числі відбір зразків продукції та їх експертиза (випробування); обмежувальні (корегувальні) заходи, що включають, в тому числі, обмеження надання продукції на ринку; контроль стану виконання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів.
Порядок проведення перевірок характеристик продукції визначено ст. 23 Закону №2735-VI, відповідно до якої під час проведення перевірок характеристик продукції проводиться, зокрема, перевірка документів.
Предметом таких перевірок є характеристики продукції певного виду (типу), категорії та/або групи.
Перевірки характеристик продукції проводяться на підставі наказів органів ринкового нагляду та направлень на проведення перевірки, що видаються та оформлюються відповідно до цього Закону.
Під час перевірки характеристик продукції у випадках, передбачених цим Законом, перевірці підлягають такі документи (їх копії) та інформація: декларація про відповідність; супровідна документація, що додається до відповідної продукції (включаючи інструкцію щодо користування продукцією); загальний опис продукції, а також повний склад технічної документації на відповідну продукцію, передбачений технічним регламентом; документи щодо системи якості чи системи управління якістю; висновки експертиз та протоколи випробувань зразків відповідної продукції, відібраних (узятих) у межах здійснення ринкового нагляду і контролю продукції; документи, що дають змогу відстежити походження відповідної продукції та її подальший обіг (товарно-супровідна документація або договори); документи і матеріали щодо стану виконання суб`єктом господарювання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, у тому числі в межах моніторингу дій суб`єктів господарювання, що вживаються ними для вилучення відповідної продукції з обігу та/або її відкликання; повідомлення та інша інформація, надана суб`єктами господарювання, митними органами, органами з оцінки відповідності згідно з положеннями цього Закону та Закону України "Про загальну безпечність нехарчової продукції".
Посадова особа, яка здійснює ринковий нагляд, перед початком перевірки зобов`язана роз`яснити суб`єкту господарювання, продукція якого перевіряється, порядок оскарження рішень, приписів, дій та бездіяльності органів ринкового нагляду та їх посадових осіб.
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 24 Закону № 2735-VI під час проведення планових перевірок характеристик продукції у її розповсюджувачів на початковому етапі перевірки об`єктами перевірки є: наявність знака відповідності технічним регламентам, якщо його нанесення передбачено технічним регламентом на відповідний вид продукції, та додержання вимог щодо форми, опису, правил та умов нанесення знака відповідності технічним регламентам, а також правил його застосування; за ланцюгом постачання, якщо за результатами перевірки характеристик продукції є підстави вважати, що продукція є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам внаслідок дій чи бездіяльності виробника такої продукції або будь-якого іншого суб`єкта в ланцюгу постачання; наявність супровідної документації, яка має додаватися до відповідної продукції (зокрема інструкція з користування продукцією), етикетки, маркування, інших позначок, якщо це встановлено технічними регламентами, та їх відповідність встановленим вимогам; наявність декларації про відповідність, якщо згідно з технічним регламентом на відповідний вид продукції продукція при її розповсюдженні має супроводжуватися такою декларацією.
Вимоги до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив (далі - палива), що виробляються, вводяться в обіг та реалізуються на території України, встановлені Технічним регламентом № 927.
Відповідно до п. 8 Технічного регламенту № 927 кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (паспорт якості) палива.
Вимоги до документу про якість (паспорта якості) палива встановлені п. 9 Технічного регламенту № 927.
Пунктом 18 Технічного регламенту № 927 встановлено, що для палив, які містять у своєму складі добавки (присадки), до технічної документації також додаються:
документ про допуск до застосування добавки (присадки) у відповідному типі палива, дані щодо вмісту в паливі;
паспорт безпечності добавки (присадки);
інформація про місцезнаходження юридичної особи виробника.
Відповідно до частини третьої ст. 29 Закону № 2735-VI орган ринкового нагляду невідкладно вимагає від відповідного суб`єкта господарювання вжити протягом визначеного строку заходів щодо усунення формальної невідповідності, якщо цей орган встановить будь-яку таку невідповідність, зокрема: органу ринкового нагляду не надано доступу до технічної документації або вона є неповною.
Згідно з вимогами ст. 30 Закону № 2735-VI обмеження надання продукції на ринку здійснюються, зокрема, шляхом усунення формальної невідповідності (згідно з частиною третьою статті 29 цього Закону).
У рішенні органу ринкового нагляду про заборону чи обмеження надання продукції на ринку, вилучення продукції з обігу або її відкликання зазначаються, крім іншого: конкретні обмежувальні (корегувальні) заходи та пов`язані з ними дії, що має виконати суб`єкт господарювання, до якого застосовуються такі заходи; способи, порядок і строки оскарження суб`єктом господарювання цього рішення; строк повідомлення відповідним суб`єктом господарювання органу ринкового нагляду про виконання рішення.
Статтею 33 Закону № 2735-VI встановлено, що обмежувальні (корегувальні) заходи запроваджуються відповідними рішеннями органів ринкового нагляду.
Рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів можуть бути прийняті, зокрема, за результатами проведених органами ринкового нагляду перевірок характеристик продукції.
Приписами статті 34 Закону № 2735-VI визначено порядок здійснення контролю стану виконання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів.
Так, з метою контролю стану виконання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів органи ринкового нагляду, крім іншого, проводять перевірки стану виконання суб`єктами господарювання цих рішень.
Суб`єкт господарювання, якого стосується рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, має у визначений у такому рішенні строк надати (надіслати) органу ринкового нагляду, що прийняв відповідне рішення, повідомлення про його виконання. До цього повідомлення суб`єкт господарювання може додавати документи або їх копії, що підтверджують виконання рішення.
Під час проведення перевірки стану виконання рішення орган ринкового нагляду встановлює ступінь виконання суб`єктом господарювання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів та результативність їх виконання.
Відповідно до ст. 44 Закону № 2735-VІ до суб`єкта господарювання застосовуються адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу в разі невиконання або неповного виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів щодо усунення формальної невідповідності, визначених частиною третьою статті 29 цього Закону, - у розмірі трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян для осіб, які ввели продукцію в обіг або відповідно до цього Закону вважаються такими, що ввели продукцію в обіг, та у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян для розповсюджувачів.
Адміністративно-господарські санкції накладаються на особу, яка ввела продукцію в обіг або відповідно до цього Закону вважається такою, що ввела продукцію в обіг, та/або на розповсюджувача за кожну модель, артикул чи партію продукції, яка є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам, незалежно від кількості одиниць такої продукції та/або місць її реалізації
Суми штрафів, що накладаються органами ринкового нагляду, зараховуються до Державного бюджету України.
Про вчинення порушень, зазначених у цій статті, посадові особи органів ринкового нагляду, що виявили правопорушення, складають протокол на підставі документів, що містять інформацію про походження продукції та її обіг.
Протокол разом з актом перевірки, поясненнями фізичної особи, у тому числі фізичної особи - підприємця, чи керівника юридичної особи або уповноваженої ним особи (у разі їх наявності) та документами, що стосуються справи, не пізніше наступного робочого дня за днем його складання передається керівнику чи заступнику керівника органу ринкового нагляду, які розглядають справу протягом 15 календарних днів з дня отримання протоколу та відповідних документів і приймають рішення про накладення штрафу. Кожний штраф оформляється окремою постановою.
Суб`єкт господарювання має сплатити штраф у п`ятнадцятиденний строк з дня отримання постанови про його накладення.
У разі несплати штрафу в зазначений строк він стягується в судовому порядку.
Матеріали справи не містять відомостей про оскарження відповідачем рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, протоколу, постанови тощо.
Інших доказів, які спростовували б доводи позивача, відповідач суду не надав.
Підсумовуючи викладене, Інспекцією проведено перевірки характеристик продукції ТОВ «ЕМАРАТОН» на підставі, у відповідності та в порядку встановленому законодавством, що також підтверджується доданими до позову доказами. Відповідачем не надано документів, необхідних для здійснення ринкового нагляду, чим порушено вимоги п.9, п.18 Технічного регламенту № 927, У зв`язку з не усуненням вказаних порушень та невиконанням рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, Інспекцією накладено на відповідача адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу на суму 34000,00 грн. Будь які рішення, дії чи бездіяльність Інспекції в частині здійснення заходів ринкового нагляду суб`єктом господарювання не спростовувались та в судовому порядку не оскаржувались. Оскільки на день подачі позовної заяви, накладені на відповідача штрафи залишились не сплаченими, суд вважає обґрунтованою вимогу щодо стягнення зазначеного штрафу.
Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
За наведених вище обставин суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог.
В силу положень ст. 139 КАС України судові витрати позивачу не відшкодовуються.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України,
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕМАРАТОН» (вул. Перемоги, 18, офіс 3 м. Київ, 03170, ЄДРПОУ 42746003) штрафні санкції у розмірі 34000 (тридцять чотири тисячі) гривень, 00 коп. в дохід Державного бюджету України за наступними реквізитами: отримувач коштів - ГУК у Волинській обл./м. Луцьк, код класифікації доходів бюджету 21081100, Код отримувача (ЄДРПОУ) 38009371, номер рахунку (IBAN) UA 428999980313010106000003550.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Повний текст рішення складено та підписано 21.01.2025.
Суддя Панченко Н.Д.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.01.2025 |
Оприлюднено | 24.01.2025 |
Номер документу | 124605098 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Панченко Н.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні