ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про прийняття справи до провадження
22 січня 2025 року м. ДніпроСправа № 640/20562/21
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Смішлива Т.В., розглянувши матеріали справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями "ЕТС Україна" (місцезнаходження: вул. В. Сосюри, 68 м. Київ, ідентифікаційний код 32399816) до Київської митниці Держмитслужби (місцезнаходження: бул. Вацлава Гавела, 8-А, м. Київ, ідентифікаційний код 43337359) ро визнання протиправними та скасування рішень,
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного з Київського окружного адміністративного суду надійшла адміністративна справа № 640/20562/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями "ЕТС Україна" (далі - позивач) до Київської митниці Держмитслужби (далі відповідач) з такими вимогами:
- визнати протиправними та скасувати рішення Київської митниці Держмитслужби про коригування митної вартості товарів №UA100080/2021/000020/2 від 18.05.2021, №UA100080/2021/000021/2 від 18.05.2021 та карток відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA100080/2021/00232 від 18.05.2021, №UA100080/2021/00233 від 18.05.2021.
В обґрунтування вимог зазначено, що позивач на підставі зовнішньоекономічного контракту купівлі- продажу № 21/12/20/01 від 21.12.2020 та додатків № 96 від 28.04.2021 та № 97 від 28.04.2021 до нього укладеного між ТОВ ETC УКРАЇНА, як покупцем, з компанією - UTS Scandinavia - Швеція), як продавцем, придбало та здійснювало імпорт в Україну товару: ревінні (рівниця) ECR-glass, DIRECT ROVING, 24mkm, 2400tex та ECR-glass, DIRECT ROVING, 24mkm, 4800tex.
Виробник: YUANYUAN NEW MATERIALS CO., LTD. Країна виробництва - CN (Китай), торгівельна YUANYUAN на умовах поставки CІF UA Одеса (Інкотермс 2010),
Відповідно до Додатків до контракту продавець здійснює поставку товару на умовах CІF UA Одеса згідно Інкотермс 2010, а саме:
відповідно до Додатку № 96 від 28.04.2021 товару ECR-glass, DIRECT ROVlNG 24mkm, 2400tex у кількості - 9731 кг у сумі 10811,14 доларів США (1,111 дол./кг) та ECR-glass DIRECT ROVING, 24mkm, 4800tex, у кількості 9585 кг у сумі 10648,94 доларів США (1,111 дол./кг), а загалом 19316 кг у сумі 21460,08 доларів США (USD);
відповідно до Додатку № 97 від 28.04.2021 товару ECR-glass, DIRECT ROVING 24mkm. 2400tеx у кількості 9790 кг у сумі 10866,90 доларів США (1,111 дол./кг) та ECR-glass, DIRECT ROVING, 24mkm, 4800tcx, у кількості - 9594 кг у сумі 10649,34 доларів США (1,111 дол./кг), а загалом 19384 кг у сумі 21516,24 доларів США (USD).
Позивач через свого представника ТОВ «ВЕСТПОРТ», який діяв на підставі договору про надання послуг митного брокера №2609/0028 від 26.09.2017 подало до м/п «Київ-східний» ВМК УДЦТ «Ліски» Київської митниці Держмитслужби електронні митні декларації.
17.05.2021 електронну декларацію № UA100080/2021/587261 з метою митного оформлення товару: ровінги (рівниця): ECR-glass, DIRECT ROVING, 24mkm, 2400tex у кількості - 9731 кг. та ECR-glass, DIRECT ROVING, 24mkm, 4800tex, у кількості - 9585 кг., а загалом 19316 кг. у сумі 21460,08 доларів США (USD).
Загальна вартість згідно контракту (додаток № 96 від 28.04.2021) - 21460,08 доларів США (USD).
Митну вартість товару було визначено декларантом за основним методом 21460,08 доларів США (USD). На підтвердження заявленої митної вартості декларант надав митному органу документи, які передбачені частинами 1, 2, 3 та 4 ст. 53 Митного кодексу України, загальний перелік яких наведений у графі 44 ЕМД №UA100080/2021/587261: сертифікати якості 202103260001 та 202103260004 від 26.03.2021; пакувальний лист б/н від 25.03.2021; рахунок-фактура (інвойс) Виробника товару YUANYUAN NEW MATERIALS CO., LTD (Декларація-інвойс, складеної уповноваженим (схваленим) експортером) №LTS71 від 30.03.2021, виставленого продавцю товару - UTS Scandinavia (Швеція) на суму 16225.44 доларів США (USD); рахунок-фактура (інвойс) продавця UTS Scandinavia (Швеція), виставленого позивачу №921065 від 28.04.2021 на суму 21460,08 доларів США (USD); міжнародна товарно-транспортна накладна (CMR) №369 від 13.05.2021; копії платіжних доручень від 17.05.2021 та реєстр платіжних доручень по оплаті товару що розмитнювався контрагентом заявника на внутрішньому ринку України від 08.07.2021; рахунок на оплату товару що розмитнювався контрагентом заявника на внутрішньому ринку України №1613 від 14.05.2021; прайс-лист виробника від 01.03.2021; копія калькуляції ціни виробника від 01.03.2021; зовнішньоекономічний контракт № 21/12/20/01 від 21.12.2020; додаток до зовнішньоекономічного контракту № 96 від 28.04.2021; договір про надання послуг митного брокера №2609/0028 від 26.09.2017; рахунок по транспортуванню товару в Одесу №DUK0096 від 05.05.2020 виставлений UTS Scandinavia (Швеція); копія Договору купівлі-продажу № 21 під 01.04.2017; копія специфікації №53 та №54 від 14.05.2021 до договору купівлі-продажу № 21 від 03.04.2017 за яким здійснювався продаж товару заявником своїм контрагентам на внутрішньому ринку; лист від 18.05.2021; копія митної декларації країни відправлення С21МА35JBTR61006 від 30.03.2021; копія коносамента MRFB21033286A; копія експертного висновку Ц-515/1 від 14.05.2021 щодо ринкової вартості в Україні товару що розмитнювався; копія страхового сертифіката №108-А338; копія експортної декларації 530420210040414385 від 27.03.2021; та інші.
17.05.2021 о 17:49 год. митним органом у відповідь надіслано електронне повідомлення.
Митним органом зроблено висновок про відсутність в поданих документах достовірних відомостей, які повинні базуватися на об`єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню, щодо включення до ціни товару на умовах поставки CIF витрат, пов`язаних з транспортуванням та страхуванням товару до названого порту призначення.
18.05.2021 ТОВ «ВЕСТПОРТ» звернулось до митного органу з листом в якому просило завершити митне оформлення на підставі вже наданих документів.
18.05.2021 о 16:28 год у відповідь надіслано електронне повідомлення. Митний орган жодних консультацій не проводив.
В подальшому електронним повідомленням від митного органу під 18.05.2020 о 16-35 надіслання рішення про коригування митної варгості товарів UA100080/2021/000020/2 від 18.05.2021 згідно якого визначено митну вартість товапу та збільшено до 29167,16 USD за 19316 кг. (тобто 1,51 дол./кг).
У зв`язку із прийняттям Рішення про коригування митної вартості товарів № UA 100080/2021/000020/2 від 18.05.2021 митним органом було видано Картку відмови № UA100080/2021/00232 від 18.05.2021 в прийнятті митної декларації.
Внаслідок прийняття Рішення про коригування митної вартості UA100080/2021/000020/2 від 18.05.2021 митна вартість імпортованого товару збільшилась із заявленої 21460,08 доларів США (USD), що становило 592602,94 грн до 29167,16 доларів США (USD), що становило 803701,10 грн. Таким чином митні платежі з ввізного мита (10%) збільшились з 59260,29 грн до 80370,11 грн, тобто (різниця) на 21109,82 грн; податку на додану (20%) збільшились з 130372,65 грн до 176814,25 грн, тобто (різниця) на 46441,60 грн.
Збільшення митної вартості товару призвело до додаткових витрат ТОВ «ЕТС Україна» з ввізного мита (10%) - 21109,82 грн та зі сплати податку на додану вартість (20%) - 46441,60 грн, а сумарно - 67551,42 грн.
17.05.2021 електронну декларацію №UA100080/2021 587262 з метою митного оформлення товару: ровінги (рівниця) ECR-glass, DIRECT ROVING 24mkm. 2400tеx у кількості 9790 кг та ECR-glass, DIRECT ROVING, 24mkm, 4800tеx, у кількості - 9594 кг, а загалом 19384 кг у сумі 21516,24 доларів США (USD).
Митну вартість товару визначено декларантом за основним методом - 21510 94 доларів США (USD). На підтвердження заявленої митної вартості деркларант надав митному органу документи: сертифікати якості 202103260002 та 202103260003 під 26.03.2021; пакувальний лист б/н від 25.03.2021; рахунок-фактура (інвойс) Виробника товару YUANYUAN NEW MATERIALS CO., LTD (Декларація-інвойс, складеної уповноваженим (схваленим) експортером) №UTS72 від 30.03.2021, виставленого продавцю товару - UTS Scandinavia (Швеція) на суму 16282,56 доларів США (USD); рахунок-фактура (інвойс) продавця UTS Scandinavia (Швеція), виставленого позивачу №1064 від 28.04.2021 на суму 21516,24 доларів США (USD); міжнародна товарно-транспортна накладна (CMR) №452756 від 13.05.2021; копії платіжних доручень від 17.05.2021 та реєстр платіжних доручень по оплаті товару що розмитнювався контрагентом заявника на внутрішньому ринку України від 08.07.2021; рахунок на оплату товару що розмитнювався контрагентом заявника на внутрішньому ринку України № 1614 від 14.05.2021; прайс-лист виробника від 01.03.2021; копія калькуляції ціни виробника від 01.03.2021; зовнішньоекономічний контракт №21/12/20/01 від 21.12.2020; додаток до зовнішньоекономічного контракту №97 від 28.04.2021; договір про надання послуг митного брокера № 2609/0028 від 26.09.2017; рахунок по транспортуванню товару в Одесу № DUK0096 від 05.05.2020 виставлений UTS Scandinavia (Швеція); копія Договору купівлі-продажу № 21 під 01.04.2017; копія специфікації № 53 та № 54 від 14.05.2021 до договору купівлі-продажу № 21 від 03.04.2017 за яким здійснювався продаж товару заявником своїм контрагентам на внутрішньому ринку; лист від 18.05.2021; копія митної декларації країни відправлення С21МА35JBTR61007 від 30.03.2021; копія коносамента MRFB21033286A; копія експертного висновку Ц-515/1 від 14.05.2021 щодо ринкової вартості в Україні товару що розмитнювався; копія страхового сертифіката № 108-А338; копія експортної декларації 530420210040408221 від 26.03.2021; та інші.
17.05.2021 о 17:48 год. митним органом у відповідь надіслано електронне повідомлення.
18.05.2021 ТОВ «ВЕСТПОРТ» звернулось до митного органу з листом в якому просило завершити митне оформлення на підставі вже наданих документів.
18.05.2021 о 16:29 год у відповідь надіслано електронне повідомлення. Митний орган жодних консультацій не проводив.
В подальшому електронним повідомленням від митного органу під 18.05.2020 о 16:36 год надіслання рішення про коригування митної вартості товарів UA100080/2021/000021/2 від 18.05.2021 згідно якого визначено митну вартість товару та збільшено до 29269,84 USD за 19384 кг (тобто 1,51 дол./кг).
У зв`язку із прийняттям Рішення про коригування митної вартості товарів № UA 100080/2021/000021/2 від 18.05.2021 митним органом було видано Картку відмови №UA100080/2021/00233 від 18.05.2021 в прийнятті митної декларації.
Внаслідок прийняття Рішення про коригування митної вартості UA100080/2021/000021/2 від 18.05.2021 митна вартість імпортованого товару збільшилась із заявленої 21516,24 доларів США (USD), що становило 594153,75 грн до 29269,84 доларів США (USD), що становило 803701,10 грн. Таким чином митні платежі з ввізного мита (10%) збільшились з 59415,38 грн до 80653,05 грн, тобто (різниця) на 21237,67 грн; податку на додану (20%) збільшились з 130713,683 грн до 177436,70 грн, тобто (різниця) на 46722,87 грн.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 27.07.2021 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі.
Законом України «Про внесення зміни до пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" щодо забезпечення розгляду адміністративних справ» (далі Закон № 3863-ІХ) пункт 2розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" (Відомості Верховної Ради України, 2023 р., № 29, ст. 111) викладено в новій редакції.
Так, приписами пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" установлено, що інші адміністративні справи, які не розглянуті Окружним адміністративним судом міста Києва, у тому числі ті, що передані до Київського окружного адміністративного суду до набрання чинності Законом України "Про внесення зміни до пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" щодо забезпечення розгляду адміністративних справ", але не розподілені між суддями (крім справ, підсудність яких визначеначастиною першоюстатті 27,частиною третьоюстатті 276, статтями 289-1,289-4Кодексу адміністративного судочинства України), передаються на розгляд та вирішення іншим окружним адміністративним судам України шляхом їх автоматизованого розподілу між цими судами з урахуванням навантаження, за принципом випадковості та відповідно до хронологічного надходження справ у порядку, визначеному Державною судовою адміністрацією України. Справи, підсудність яких визначена частиною першою статті 27, частиною третьою статті 276, статтями 289-1, 289-4Кодексу адміністративного судочинства України, до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.
На виконання вимог Закону № 3863-ІХ наказом ДСА України від 16.09.2024 № 399 затверджено Порядок передачі судових справ, нерозглянутих Окружним адміністративним судом міста Києва (далі Порядок № 399).
Пунктом 22 Порядку № 399 встановлено, що на підставі отриманих примірників протоколу та переліку судових справ відповідальною особою протягом семи робочих днів після завершення автоматизованого розподілу судових справ передаються судові справи до судів, визначених за результатами автоматизованого розподілу.
20.01.2025 адміністративна справа № 640/20562/21 надійшла до Луганського окружного адміністративного суду.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями справу № 640/20562/21 передано для розгляду судді Смішливій Т.В.
З огляду на вищевикладене, вважаю за необхідне прийняти зазначену адміністративну справу до свого провадження.
Справа, розгляд якої розпочато одним суддею чи колегією суддів, повинна бути розглянута цим самим суддею чи колегією суддів, за винятком випадків, які унеможливлюють участь судді у розгляді справи, та інших випадків, визначених цим Кодексом (частина 13статті 31 Кодексу адміністративного судочинства України(далі -КАС України).
За приписами пунктів 3 та 6 частини першоїстатті 171 КАС Українисуддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160,161,172цьогоКодексу, чи немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до частини другої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі.
Зазначена позовна заява відповідає вимогам статей 160, 161, 172 КАС України, підстав для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі не встановлено, тому вважаю за необхідне відкрити провадження у цій справі.
Згідно з пунктом 4 частини дев`ятої статті 171 КАС України про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначається за якими правилами позовного провадження (загального чи спрощеного) буде розглядатися справа.
Частинами першою, другою та третьою статті 12 КАС України визначено, що адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.
Згідно з частиною першою статті 260 КАС Українипитання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження у справі.
Частиною п`ятою статті 262 КАС України передбачено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Керуючись статтями 5, 9, 12, 160, 161, 168, 171, 174, 175, 256, 257, 260, 261, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя
УХВАЛИВ:
Прийняти адміністративну справу до провадження.
Розгляд справи продовжити в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Запропонувати сторонам у разі зміни фактичних обставин по даній справі, вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, повідомити суду про таке протягом 15 (п`ятнадцяти) днів з дня отримання цієї ухвали шляхом направлення додаткових пояснень в електронній формі через Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему (особистий кабінет в системі «Електронний суд») з використанням власного (уповноваженої особи) електронного підпису або у паперовій формі.
Справа розглядатиметься суддею Смішливою Т.В. одноособово.
Копію ухвали надіслати учасникам справи.
Учасники справи можуть отримати інформацію щодо даної справи в мережі Інтернет за веб-адресою сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України http://court.gov.ua/fair/sud1270/.
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання суддею та оскарженню в апеляційному порядку окремо від рішення суду не підлягає. Заперечення на ухвалу, що не підлягає оскарженню окремо від рішення суду, включаються до апеляційної скарги на рішення суду.
СуддяТ.В. Смішлива
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.01.2025 |
Оприлюднено | 24.01.2025 |
Номер документу | 124605523 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо визначення митної вартості товару |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.В. Смішлива
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні