ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
22 січня 2025 рокум. ДніпроСправа № 360/1579/24
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Кисіль С. В., розглянувши в письмовому провадженні справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
У провадженні Луганського окружного адміністративного суду перебуває справа за позовом ОСОБА_1 (далі позивач) до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області (далі відповідач, ГУ ДСНС у Луганській області), в якому позивач просить:
- визнати протиправними дії ГУ ДСНС у Луганській області щодо включення у довідку від 22 листопада 2024 року № 5701-4088/5705 про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії станом на 01 січня 2023 року відомостей про премію у розмірі 101 %;
- зобов`язати ГУ ДСНС у Луганській області на виконання рішення Луганського окружного адміністративного суду від 24 жовтня 2024 року у справі № 360/1081/24 підготувати і надати до Головного управління Пенсійного фонду України у Луганський області оновлену довідку про розмір мого грошового забезпечення станом на 01 січня 2023 року, з включенням до неї таких відомостей: посадовий оклад у розмірі 13740,00 грн; оклад за спеціальним званням полковник у розмірі 2250,00 грн; надбавка за вислугу років (45 %) у розмірі 7195,50 грн; надбавка за особливості проходження служби (50 %) у розмірі 11592,75 грн; та відомостей про щомісячну премію у розмірі 285 % від посадового окладу розміром 39159,00 грн, та надати позивачу копію цієї оновленої довідки завірену належним чином за вказаною адресою.
Позовні вимоги ОСОБА_1 мотивовані тим, що він перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області та отримує пенсію відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».
Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 24 жовтня 2024 року у справі № 360/1081/24 зобов`язано ГУ ДСНС у Луганській області підготувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України у Луганській області довідку про розмір грошового забезпечення позивача станом на 01 січня 2023 року відповідно до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09 квітня 1992 року № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» щодо визначення посадового окладу і окладу за військовим званням шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01 січня 2023 року, на відповідний тарифний коефіцієнт, та з обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії, для здійснення обчислення та перерахунку позивачу пенсії з 01 лютого 2023 року.
На виконання цього рішення суду відповідач виготовив довідку від 22 листопада 2024 року № 5701-4088/5705 про розмір грошового забезпечення за посадою заступник начальника Головного управління начальник управління запобігання надзвичайним ситуаціям ГУ ДСНС України у Луганській області, що включається у довідку для перерахунку пенсії станом на 01 січня 2023 року.
Відповідно до цієї довідки грошове забезпечення позивача за посадою на момент звільнення заступник начальника Головного управління-начальник управління запобігання надзвичайним ситуаціям ГУ ДСНС України у Луганській області, станом на 01 січня 2023 року складається із таких показників: посадовий оклад 13740,00 грн; оклад за спеціальним званням полковник 2250,00 грн; надбавка за вислугу років (45 %) 7195,50 грн; надбавка за особливості проходження служби (50 %) 11592,75 грн; премія (101%) посадового окладу 13877,40 грн, загальний розмір грошового забезпечення 48655,65 грн.
Позивач погоджується з усіма показниками грошового забезпечення станом на 01 січня 2023 року, крім такого показника додаткового виду грошового забезпечення як премія (101 % посадового окладу) 13877,40 грн.
Позивач вважає дії ГУ ДСНС у Луганській області щодо оформлення спірної довідки про грошове забезпечення позивача без урахуванням такого додаткового виду грошового забезпечення як премія у розмірі 285 % від розміру посадового окладу протиправними і такими, що порушують його право на належний розмір перерахованої пенсії з 01 лютого 2023 року, оскільки такий додатковий вид грошового забезпечення як щомісячна премія повинен обчислюватися відповідно до статті 63 Закону України від 09 квітня 1992 року № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» у середніх розмірах, що фактично виплачені за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами) у тому державному органі, звідки особа звільнилася на пенсію.
Отже, обчислення щомісячної премії залежить від таких обставин: відповідної посади (посад) у тому державному органі, звідки особа звільнилася на пенсію; середніх розмірів премії фактично виплачених за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії.
З листа відповідача від 29 листопада 2024 року вбачається, що всім особам на посадах заступника начальника управління в складі Головного управління фактично виплачено премію в січні 2023 року у розмірі 285 %, тобто середній розмір фактично виплаченої премії в січні 2023 року особам на його відповідній посаді становить 285 %.
Таким чином, оскільки особам за посадою заступника начальника Головного управління в тому числі і на посаді відповідній моїй колишній посаді заступник начальника головного управління начальник управління запобігання надзвичайним ситуаціям ГУ ДСНС України у Луганській області фактично виплачена за січень 2023 року премія в середньому розмірі 285 %, тому відповідач повинен включити в довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії станом на 01 січня 2023 року відомості про премію в розмірі 285 % від посадового окладу.
Ухвалою суду від 17 грудня 2024 року відкрито провадження в адміністративній справі та визначено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
ГУ ДСНС у Луганській області позовну заяву з додатками та ухвалу про відкриття провадження в адміністративній справі отримало в електронному кабінеті 13 грудня 2024 року та 17 грудня 2024 року відповідно, що підтверджується довідкою про доставку електронного документа за допомогою Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи до Електронного кабінету учасника процесу.
ГУ ДСНС у Луганській області правом подати відзив на позовну заяву не скористалося.
У частині шостій статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) визначено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Дослідивши матеріали судової справи в змішаній формі, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-76, 90 КАС України судом встановлено наступне.
ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 ) перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області як отримувач пенсії за вислугу років, що підтверджується пенсійним посвідченням, матеріалами пенсійної справи № 1204010868-МНС.
Відповідно до протоколу Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області від 01 липня 2019 року і розрахунку пенсії станом на 01 грудня 2024 року по пенсійній справі № 1204010868-МНС позивачу з 03 травня 2019 року призначено пенсію за вислугу років у розмірі 70 % грошового забезпечення, розмір якого становив 22865,13 грн, а саме: посадовий оклад 9020,00 грн, оклад за військове звання 1480,00 грн, процентна надбавка за вислугу років 45 % 4725,00 грн, середньомісячна сума додаткових видів грошового забезпечення за 24 місяці, у тому числі надбавка за специфічні умови проходження служби 35 % і премія 18 % 7640,13 грн.
Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 24 жовтня 2024 року у справі № 360/1081/24 визнано протиправною бездіяльність ГУ ДСНС у Луганській області, яка полягає у не підготовці та не поданні до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області оновленої довідки про розмір грошового забезпечення станом на 01 січня 2023 року для перерахунку пенсії ОСОБА_1 з 01 лютого 2023 року. Зобов`язано ГУ ДСНС у Луганській області підготувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України у Луганській області довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 01 січня 2023 року у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09 квітня 1992 року № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» щодо визначення посадового окладу і окладу за військовим званням шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01 січня 2023 року, на відповідний тарифний коефіцієнт, та з обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії, для здійснення обчислення та перерахунку ОСОБА_1 пенсії з 01 лютого 2023 року.
На виконання вказаного рішення суду відповідачем 22 листопада 2024 року видано довідку № 5701-4088/5705, відповідно до якої сума грошового забезпечення за посадою заступника начальника Головного управління начальник управління запобігання надзвичайним ситуаціям ГУ ДСНС у Луганській області, що включається у довідку для перерахунку пенсії станом на 01 січня 2023 року, відповідно до рішення Луганського окружного адміністративного суду від 24 жовтня 2024 року у справі № 360/1081/24 за нормами, чинними на 01 січня 2023 року, становить 48655,65 грн (посадовий оклад 13740,00 грн, оклад за військовим (спеціальним) званням (полковник) 2250,00 грн, надбавка за вислугу років (45 %) 7195,50 грн, надбавка за особливості проходження служби 50 % 11592,75 грн, премія (101 % посадового окладу) 13877,40 грн).
На звернення позивача від 25 листопада 2024 року (вх. № О-286 від 26 листопада 2024 року) щодо посадового окладу, зазначеного у довідці від 22 листопада 2024 року № 5701-4088/5705 про розмір грошового забезпечення станом на 01 січня 2023 року для перерахунку пенсії, відповідач листом від 29 листопада 2024 року № 5701-4187/5705/01 зазначив, що тарифні розряди особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту встановлюються відповідно до схем тарифних розрядів, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ від 06 березня 2018 року № 179 «Про затвердження схем тарифних розрядів за посадами осіб рядового і начальницького складу Державної служби України з надзвичайних ситуацій» (далі схеми). Відповідно до схеми у заступника начальника Головного управління 52 тарифний розряд. Для обчислення посадового окладу за посадою заступника начальника Головного управління було враховано прожитковий мінімум для працездатних осіб станом на 01 січня 2023 року 2684,00 грн х 5,12 (тарифний коефіцієнт) = 13742,08 грн. При застосуванні заокруглення до 10 гривень посадовий оклад складає 13740,00 грн.
На звернення позивача від 25 листопада 2024 року (вх. № 9-ЗПІ від 26 листопада 2024 року) щодо надання інформації про розмір премії за січень 2023 року листом від 29 листопада 2024 року № 5701-4188/5705/01 повідомив, зо у січні 2023 року була фактично виплачена премія за посадою заступника начальника головного управління з реагування на надзвичайні ситуації у розмірі 285 %.
Разом з цим, позивачу у довідці від 22 листопада 2024 року № 5701-4088/5705 визначено премію у розмірі 13877,40 грн (101 % посадового окладу).
Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано позовні вимоги, суд виходить з наступного.
Частиною другою статті 19 Конституції Україні встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У статті 46 Конституції України передбачено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Відповідно до частини другої-четвертої статті 9 Закону України від 20 листопада 1991 року № 2011-ХІІ «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» до складу грошового забезпечення входять: посадовий оклад, оклад за військовим званням; щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премія); одноразові додаткові види грошового забезпечення. Грошове забезпечення визначається залежно від посади, військового звання, тривалості, інтенсивності та умов військової служби, кваліфікації, наукового ступеня і вченого звання військовослужбовця. Грошове забезпечення підлягає індексації відповідно до закону. Грошове забезпечення виплачується у розмірах, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, та повинно забезпечувати достатні матеріальні умови для комплектування Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів кваліфікованим особовим складом, враховувати характер, умови служби, стимулювати досягнення високих результатів у службовій діяльності.
Умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували, зокрема, на військовій службі, визначає Закон України від 09 квітня 1992 року № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» (далі Закон № 2262-ХІІ), який застосовується у редакції, що була чинною на час виникнення спірних відносин.
Згідно з частиною третьою частини 43 Закону № 2262-ХІІ пенсії особам з числа військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової служби) рядового, сержантського, старшинського та офіцерського складу, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, оклади та/чи доплати за військове (спеціальне) звання, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку (доплату) за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до частини другої статті 51 Закону № 2262-ХІІ перерахунок пенсій, призначених особам з числа військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової служби) рядового, сержантського, старшинського та офіцерського складу, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей, провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії. Якщо при цьому пенсіонер набув права на підвищення пенсії, різницю в пенсії за минулий час може бути виплачено йому не більш як за 12 місяців.
Відповідно до частин першої, другої, четвертої статті 63 Закону № 2262-ХІІ перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей у зв`язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку. Якщо пенсіонер згодом подасть додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цього Закону. При цьому перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію цього Закону. Усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.
Механізм проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону № 2262-ХІІ, визначений Порядком проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45 (далі Порядок № 45).
До Порядку № 45 пунктом 6 постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб» (далі постанова № 103) були внесені зміни.
Проте, постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 29 січня 2020 року у справі № 826/6453/18 визнано протиправним та скасовано пункт 6 постанови № 103.
Отже, з 29 січня 2020 року Порядок № 45 діє у редакції без змін, внесених пунктом 6 постанови № 103.
Пунктом 1 Порядку № 45 (в редакції без змін, внесених пунктом 6 постанови № 103) передбачено, що перерахунок раніше призначених відповідно до Закону № 2262-ХІІ пенсій проводиться у разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв`язку із введенням для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством.
Аналіз зазначених норм права свідчить, що підставою для проведення перерахунку пенсії особам, які отримують пенсію за нормами Закону № 2262-ХІІ, є зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, або введення для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення, проведені на підставі рішення Кабінету Міністрів України, оскільки саме цьому органу законодавчо надано право на встановлення умов та порядку перерахунку пенсій, а також розмірів грошового забезпечення для такого перерахунку. Перерахунок пенсії здійснюється головними управліннями Пенсійного фонду після надходження від уповноваженого органу відповідної довідки та виключно з урахуванням тих складових грошового забезпечення, які вказані у такій довідці.
Згідно з абзацами першим-п`ятим пункту 5 Порядку № 45 (у редакції без змін, внесених пунктом 6 постанови № 103) для перерахунку пенсій грошове забезпечення враховується у розмірі, встановленому за відповідною посадою (посадами), в межах визначеної законодавством максимальної величини бази нарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування з урахуванням таких його видів:
- посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням та відсоткова надбавка за вислугу років у розмірах, установлених Кабінетом Міністрів України або керівником державного органу у межах його повноважень на момент виникнення права на перерахунок за відповідною посадою та військовим (спеціальним) званням;
- надбавки за знання та використання в роботі іноземної мови, почесне звання «заслужений» чи «народний», службу в умовах режимних обмежень, спортивні звання, доплата за науковий ступінь кандидата або доктора наук та вчене звання у розмірах, установлених Кабінетом Міністрів України на момент виникнення права на перерахунок, якщо вони були фактично встановлені особі;
- щомісячні надбавки, доплати та підвищення, конкретні розміри яких за відповідними посадами (категоріями) установлені Кабінетом Міністрів України у зазначених розмірах на момент виникнення права на перерахунок;
- інші щомісячні надбавки, доплати (крім доплати, розмір якої визначається як різниця між розміром грошового забезпечення до і після запровадження нових умов його виплати), підвищення та щомісячна премія у середніх розмірах, що фактично виплачені за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами) у тому державному органі, звідки особа звільнилася на пенсію.
З указаного вбачається, що розмір премії для перерахунку пенсій враховується у середньому розмірі, що фактично виплачений за місяць, в якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою.
Із матеріалів справи вбачається, що відповідачем у довідці від 22 листопада 2024 року № 5701-4088/5705 зазначено премію у розмірі 13877,40 грн (101 % посадового окладу), тоді як у січні 2023 року розмір премії за аналогічною посадою, яку обіймав позивач, встановлено на рівні 285 % посадового окладу.
Отже, вказаний відповідачем у довідці від 22 листопада 2024 року № 5701-4088/5705 розмір премії не є середнім розміром, що фактично виплачено за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою, що не узгоджується зі змістом абзацу п`ятого пункту 5 Порядку № 45.
З огляду на вказане суд дійшов висновку, що відповідач протиправно визначив позивачу у довідці від 22 листопада 2024 року № 5701-4088/5705 відсотковий та грошовий розмір премії станом на 01 січня 2023 року: 101 % посадового окладу 13877,40 грн.
У той час як, у межах спірних правовідносин середнім розміром, що фактично виплачено за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою, є відсотковий та грошовий розмір премії 285 % посадового окладу, що складає 39159,00 грн.
Згідно з частиною другою статті 9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Обираючи належний та ефективний спосіб захисту порушеного права позивача, суд на підставі частини другої статті 9 КАС України вважає за необхідне:
- визнати протиправними дії ГУ ДСНС у Луганській області щодо зазначення у довідці від 22 листопада 2024 року № 5701-4088/5705 про розмір грошового забезпечення позивача для перерахунку пенсії станом на 01 січня 2023 року відомостей про премію у розмірі 101 % посадового окладу;
- зобов`язати ГУ ДСНС у Луганській області підготувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області оновлену довідку про розмір грошового забезпечення позивача станом на 01 січня 2023 року із включенням до неї таких відомостей: посадовий оклад 13740,00 грн; оклад за спеціальним званням полковник 2250,00 грн; надбавка за вислугу років (45%) 7195,50 грн; надбавка за особливості проходження служби (50 %) 11592,75 грн; та відомостей про щомісячну премію у розмірі 285 % від посадового окладу розміром 39159,00 грн, та надати позивачу копію цієї оновленої довідки.
За таких обставин суд вважає, що обраний позивачем спосіб судового захисту відповідає об`єкту порушеного права та у спірних правовідносинах є достатнім, необхідним та ефективним, а позовні вимоги підлягають задоволенню повністю лише із словесним корегуванням обраного позивачем способу судового захисту.
За практикою Європейського суду з прав людини пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги, між іншим, різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи (див. «Руїз Торія проти Іспанії» (Ruiz Toriya v. Spaine), рішення від 09 грудня 1994 року, Серія A, № 303-A, параграф 29). Водночас, відповідь суду повинна бути достатньо детальною для відповіді на основні (суттєві) аргументи сторін.
Сторонами суду не наведено інших специфічних, доречних та важливих аргументів, які суд зобов`язаний оцінити, виконуючи свої зобов`язання щодо пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Частиною другою статті 22 Закону України від 22 жовтня 1993 року № 3551-ХІІ «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» передбачено, що ветерани війни, до яких належать учасники бойових дій, отримують безоплатну правову допомогу щодо питань, пов`язаних з їх соціальним захистом, а також звільняються від усіх судових витрат, пов`язаних з розглядом цих питань.
Відповідно до пункту 13 частини першої статті 5 Закону України «Про судовий збір» від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях звільняються учасники бойових дій, постраждалі учасники Революції Гідності, Герої України у справах, пов`язаних з порушенням їхніх прав.
Складовою частиною права на соціальний захист є конституційне право позивача на перерахунок пенсії, в алгоритмі здійснення якого складовою є отримання пенсіонером від державного органу, з якого особа була звільнена із служби, довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, у зв`язку з чим означений спір з ГУ ДСНС у Луганській області виник щодо питань, пов`язаних з соціальним захистом позивача.
Отже, питання про розподіл судових витрат судом не вирішується, оскільки позивач як учасник бойових дій у спірних правовідносинах відповідно до пункту 13 частини першої статті 5 Закону України «Про судовий збір» звільнений від сплати судового збору.
Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 72, 77, 90, 94, 132, 139, 241-246, 250, 255, 262 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Задовольнити позов ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 ) до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області (ідентифікаційний код 38617137, місцезнаходження: вул. Ліщини Богдана, 29, м. Сіверськодонецьк, Луганська область, 93406) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.
Визнати протиправними дії Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області щодо зазначення у довідці від 22 листопада 2024 року № 5701-4088/5705 про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 для перерахунку пенсії станом на 01 січня 2023 року відомостей про премію у розмірі 101 % посадового окладу.
Зобов`язати Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області підготувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області оновлену довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 01 січня 2023 року із включенням до неї таких відомостей: посадовий оклад 13740,00 грн; оклад за спеціальним званням полковник 2250,00 грн; надбавка за вислугу років (45%) 7195,50 грн; надбавка за особливості проходження служби (50 %) 11592,75 грн; та відомостей про щомісячну премію в розмірі 285 % від посадового окладу розміром 39159,00 грн, та надати позивачу копію цієї оновленої довідки.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя С.В. Кисіль
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.01.2025 |
Оприлюднено | 24.01.2025 |
Номер документу | 124605530 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.В. Кисіль
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні