Рішення
від 20.01.2025 по справі 380/21919/24
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 січня 2025 рокусправа № 380/21919/24

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Костецького Н.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Ради адвокатів Львівської області (вул. Лесі Українки, 5, м. Львів, ЄДРПОУ 38667099), третя особа: Західний міжрегіональний центр з надання безоплатної правничої допомоги (вул. За Рудкою, 33, офіс 603, м. Тернопіль, ЄДРПОУ 38357766) про визнання протиправним рішення, зобов`язання вчинити дії,-

в с т а н о в и в:

на розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Ради адвокатів Львівської області, третя особа: Західний міжрегіональний центр з надання безоплатної правничої допомоги, у якій позивач просить суд:

- визнати протиправним рішення Ради адвокатів Львівської області про перегляд Рішення Комісії з оцінювання якості, повноти та своєчасності надання адвокатами безоплатної правової допомоги №10 від 24.05.2024 в частині виключення адвоката Неофіти Дмитра Богдановича з реєстру адвокатів, які надають безоплатну правничу допомогу;

- зобов`язати повторно та об`єктивно переглянути рішення Комісії про виключення адвоката Неофіти Дмитра Богдановича з реєстру адвокатів, які надають безоплатну правничу допомогу.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що є адвокатом, який здійснює адвокатську діяльність в організаційно-правовій формі адвокатське об`єднання. Рішенням Комісії з оцінювання якості, повноти та своєчасності надання адвокатами безоплатної правової допомоги №10 від 24.05.2024 рекомендовано Західному міжрегіональному центру з надання безоплатної правничої допомоги виключити адвоката Неофіту Дмитра Богдановича, з реєстру адвокатів, які надають безоплатну правничу допомогу, котрий здійснює адвокатську діяльність на підставі свідоцтва про право на зайняття адвокатською діяльністю № 002301, від 16.11.2021 року виданого Радою адвокатів Львівської області та обліковується у Раді адвокатів Львівської області. Позивач вважає вказане рішення необґрунтованим та таким що має бути скасовано, оскільки через вказані дії відбулося втручання в його адвокатську діяльність. Рішенням Ради було залишено без змін рішення Комісії. Рішенням Комісії було застосовано найвищий захід дисциплінарного стягнення - виключення з реєстру адвокатів, які надають безоплатну правничу допомогу. Внаслідок рішення про виключення з реєстру адвокатів які надають безоплатну правничу допомогу, позивач вимушений нести вагомі втрати немайнового характеру, пов`язані з приниженням престижу та ділової репутації, що були викликані неможливістю отримати необхідну інформацію та надати належну правничу допомогу іншим громадянам. Вбачає необґрунтованим втручання в його адвокатську діяльність та вважає, що рішення про його виключення з реєстру адвокатів, які надають безоплатну правничу допомогу є неспівмірним з вчиненням порушення та потребують більш ретельного дослідження задля подальшого підтвердження або спростування певних юридичних фактів.

Ухвалою суду від 30.10.2024 відкрито спрощене позовне провадження у справі без повідомлення (виклику) сторін.

Відповідач щодо задоволення позову заперечив з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву. Зазначає, що 05.04.2024 до Ради надійшло подання від Західного міжрегіонального центру для проведення перевірки Комісією з оцінювання якості, повноти та своєчасності надання адвокатами безоплатної правової допомоги (далі - Комісія) дотримання адвокатом Неофітою ОСОБА_2 якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у цивільному, адміністративних процесах та представництво у кримінальному процесі (далі - Стандарти), під час виконання доручень №017/03.2/1025 та №017/03.2/1026 від 31.10.2023 для захисту інтересів гр. ОСОБА_3 і ОСОБА_4 , виданих Західним регіональним центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

За результатами проведеної Комісією перевірки прийнято рішення №10 від 24.05.2024 про порушення ОСОБА_1 положень п. 1 і п. 2 розділу IV Стандартів і внесено пропозицію Західному міжрегіональному виключити адвоката з Реєстру адвокатів, які надають безоплатну правничу допомогу.

ОСОБА_1 подано до Ради заяву вх. №1146 від 08.10.2024 про перегляд вказаного рішення в межах повноважень Ради.

На засіданні Ради 11 жовтня 2024 року заслухавши пояснення ОСОБА_1 та члена Комісії ОСОБА_5 , Рада прийшла до висновку, що порушення вказані у рішенні Комісії №10 від 24.05.2024 знайшли своє підтвердження, не спростовані адвокатом ОСОБА_1 та полягають у наступному:

1) з урахуванням узгодженої з клієнтом правової позиції адвокат бере участь у всіх процесуальних діях, що проводяться за участю клієнта, або таких, що можуть обмежити або порушити права та законні інтереси клієнта, у межах повноважень, визначених дорученням, на всіх стадіях кримінального провадження (п. 1 розділу IV Стандартів);

2) у разі здійснення представництва потерпілої сторони у кримінальному провадженні адвокат за наявності фактичних та правових підстав складає цивільний позов у кримінальному провадженні та за необхідності бере участь у процесуальних діях. Адвокат роз`яснює клієнту, що у разі непред`явлення цивільного позову в кримінальному провадженні, а також за умови залишення цивільного позову в кримінальному провадженні без розгляду, особа має право пред`явити його в порядку цивільного судочинства (п. 2 розділу IV Стандартів).

ОСОБА_1 не виконав жодного пункту протоколу узгодження правових питань, не ознайомився з матеріалами кримінальних проваджень, надав копії скарг від імені потерпілих, але факту того, що ці скарги складені ним не підтвердив.

На підставі наявних матеріалів та отриманих пояснень із врахуванням характеру допущених порушень адвокатом ОСОБА_1 у кримінальному провадженні, Рада адвокатів Львівської області одноголосно вирішила залишити без змін рішення Комісії з оцінювання якості, повноти та своєчасності надання адвокатами безоплатної правової допомоги №10 від 24.05.2024 про порушення ОСОБА_1 положень п. 1 і п. 2 розділу IV Стандартів (рішення Ради №5-2/202 від 11.10.2024) і внесення пропозиції центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги щодо виключення його з Реєстру адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу.

У позові до суду, ОСОБА_1 не зазначив у чому полягає протиправність рішення Ради, у чому вбачається втручання в його адвокатську діяльність внаслідок прийняття такого рішення Радою. Більше того, залишається не зрозумілим покликання ОСОБА_1 на норми, що регулюють дисциплінарне провадження щодо адвоката, оскільки правовідносини у сфері надання безоплатної правничої допомоги регулюється Законом України «Про безоплатну правничу допомогу», Законом України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», Положенням про комісію з оцінювання якості, повноти та своєчасності надання адвокатами безоплатної правової допомоги, Стандартами якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у цивільному, адміністративних процесах та представництво у кримінальному процесі і т.д. Адвокат ОСОБА_1 працював в системі безоплатної правової допомоги відповідно до Договору №49 Л від 18.12.2023, укладеного адвокатом ОСОБА_1 з Західним міжрегіональним центром.

Також відповідач зауважує, що організація надання безоплатної вторинної правничої допомоги визначена статтею 21 Закону. Адвокат, який надає безоплатну вторинну правничу допомогу, також має всі обов`язки, встановлені Законом України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», іншими законами України. Оцінка якості, повноти та своєчасності надання адвокатами безоплатної первинної правничої допомоги здійснюється за зверненням органів місцевого самоврядування, а безоплатної вторинної правничої допомоги - за зверненням органу (установи), уповноваженого законом на надання безоплатної правничої допомоги, комісіями, утвореними для цієї мети радами адвокатів регіонів (ст. 25 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність). Відповідно до п. 12.1.5 Положення Комісія має право за результатами оцінювання якості, повноти та своєчасності надання адвокатом безоплатної правової допомоги, у разі прийняття рішення про невідповідність дій/бездіяльності адвоката Стандартам якості надання безоплатної правової допомоги: -надавати рекомендації адвокату, діяльність якого оцінюється Комісією, щодо підвищення якості, забезпечення повноти та своєчасності надання ним безоплатної правової допомоги; -вносити пропозиції органу місцевого самоврядування щодо розірвання договору з адвокатом, адвокатським бюро або адвокатським об`єднанням про надання безоплатної первинної правової допомоги; - вносити пропозиції центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги щодо розірвання контракту (договору) з адвокатом та/або виключення його з реєстру адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу; - звертатися із заявою (скаргою) до кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури щодо поведінки адвоката, діяльність якого оцінювалася Комісією, яка може бути підставою для притягнення його до дисциплінарної відповідальності. Пункти 11.2 і 23.4 Положення зазначають, що адвокат, діяльність якого оцінюється Комісією, має право звернутися до ради адвокатів регіону щодо перегляду прийнятого Комісією рішення. Просить відмовити в задоволенні позову.

У наданих поясненнях представник третьої особи - Західного міжрегіонального центру з надання безоплатної правничої допомоги, зазначає, що 19.03.2024 до відділу моніторингу якості надання безоплатної правничої допомоги управління по роботі з надавачами послуг (надалі - Відділ якості) Західного міжрегіонального центру звернулись громадяни ОСОБА_3 та ОСОБА_4 , щодо неналежного виконання доручень №017/03.2/1025 та №017/03.2/1026 від 31.10.2023, виданих Західним регіональним центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги адвокату ОСОБА_1.

Реагуючи на вказане звернення громадян, головним юристом Відділу якості ОСОБА_6 , проведено дослідження обставин викладених у зверненнях громадян ОСОБА_3 та ОСОБА_4 від 19.03.2024, щодо неналежного надання безоплатної правничої допомоги адвокатом ОСОБА_1 на предмет дотримання адвокатом вимог Стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у цивільному, адміністративних процесах та представництво у кримінальному процесі», затверджених наказом Міністерства юстиції України від 21.12.2017, №4125/5 (надалі -Стандарти якості), під час надання безоплатної вторинної правничої допомоги та встановлено наступне.

28.03.2024 адвокат ОСОБА_1 надіслав інформацію про хід виконання доручення № 017/03.2/1025 та доручення № 017/03.2/1026 від 31.10.2023, виданого Західним регіональним центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги та надав підтверджуючі документи. Зі змісту опрацьованих документів та інформації, здобутої у ході дослідження звернень громадян ОСОБА_3 та ОСОБА_4 від 19.03.2024, вбачається, що адвокат ОСОБА_1 отримав від Західного регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги доручення на представництво інтересів потерпілих (подружжя) у кримінальному проваджені №12022142290000309, передбаченого ч. 1 ст.125 КК України у Самбірському ВП РУП ГУ НП у Львівській області.

Під час проведення дослідження інформації наданої адвокатом ОСОБА_1 та процесуальних документів, не знайдено підтвердження, що адвокат надавав безоплатну правничу допомогу ОСОБА_3 у кримінальному проваджені №12022142290000309, відповідно до Протоколу узгодження правових питань щодо представництва за дорученням № 017/03.2/1025 від 31.20.2023.

Із змісту процесуальних документів наданих адвокатом та дати їх складання випливає, що адвокат проявляв бездіяльність, приступив до виконання доручення без ознайомлення із матеріалами кримінального провадження №12022142290000309, клопотання про ознайомлення з матеріалами кримінального провадження складено після звернення ОСОБА_3 до Західного міжрегіонального центру з надання безоплатної правничої допомоги та не надано доказів відправлення адресату. Також, відносно виконання доручення № 017/03.2/1026 від 31.10.2023 виявлено, що адвокат ОСОБА_1 проявляв бездіяльність, не погодив із клієнтом ОСОБА_4 правової позиції, не підготував та не подав скарг на дії працівників поліції, не відповідає на телефонні дзвінки клієнта.

З огляду на наведене, за наслідками проведеного моніторингу, виявлені ознаки недотримання адвокатом ОСОБА_1 вимог ОСОБА_7 якості. У зв`язку з цим, наявні підстави для направлення подання стосовно зазначеного вище адвоката до Комісії з оцінювання якості, повноти та своєчасності надання адвокатами безоплатної правової допомоги.

Враховуючи даний факт, Західним міжрегіональним центром підготовлено та подано до Ради адвокатів Львівської області Комісії з оцінювання повноти та своєчасності надання адвокатами безоплатної вторинної правової допомоги подання для проведення перевірки дотримання адвокатом ОСОБА_1 Стандартів якості, під час виконання доручень №017/03.2/1025 та №017/03.2/1026 від 31.10.2023, виданих Західним регіональним центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

09.09.2024 Західному міжрегіональному центру надійшла копія рішення Комісії з оцінювання якості, повноти та своєчасності надання адвокатами безоплатної правової допомоги Ради адвокатів Львівської області від 24.05.2024 №10, яким останньому рекомендовано виключити адвоката ОСОБА_1 з Реєстру адвокатів, які надають безоплатну вторинну правничу допомогу.

Під час опрацювання зазначеного рішення з`ясовано, що адвокат ОСОБА_1 подав в Раду адвокатів Львівської області заяву про перегляд цього рішення Комісії.

15.10.2024 на адресу Західного міжрегіонального центру надійшла копія рішення Ради адвокатів Львівської області від 11.10.2024 №5-2/202, яким залишено без змін рішення Комісії від 24.05.2024 №10.

Відповідно до підпункту 2 пункту 5 Договору №49 Л від 18.12.2023, укладеного адвокатом ОСОБА_1 з Західним міжрегіональним центром, адвокат зобов`язаний дотримуватися вимог стандартів якості надання правничої допомоги.

Комісія під час розгляду подання Західного міжрегіонального центру від 08.04.2024, щодо адвоката ОСОБА_1 встановила порушення адвокатом п.1 та п.2 розділу 4 Стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у цивільному, адміністративному процесах та представництва у кримінальному процесі.

Представник третьої особи зауважує, що за змістом частини першої та другої ст. 21 ЗУ «Про адвокату та адвокатську діяльність» під час здійснення адвокатської діяльності адвокат зобов`язаний: 1) дотримуватися присяги адвоката України та правил адвокатської етики; 2) на вимогу клієнта надати звіт про виконання договору про надання правничої допомоги; 3) невідкладно повідомляти клієнта про виникнення конфлікту інтересів; 4) підвищувати свій професійний рівень; 5) виконувати рішення органів адвокатського самоврядування; 6) виконувати інші обов`язки, передбачені законодавством та договором про надання правничої допомоги. Адвокату забороняється: 1) використовувати свої права всупереч правам, свободам та законним інтересам клієнта; 2) без згоди клієнта розголошувати відомості, що становлять адвокатську таємницю, використовувати їх у своїх інтересах або інтересах третіх осіб; 3) займати у справі позицію всупереч волі клієнта, крім випадків, якщо адвокат впевнений у самообмові клієнта; 4) відмовлятися від надання правничої допомоги, крім випадків, установлених законом.

Допущені порушення, що викладені в рішенні №10 Комісії з оцінювання якості, повноти та своєчасності надання адвокатами безоплатної правової допомоги, є підтвердженням того, що адвокат ОСОБА_1 неналежно виконує свої зобов`язання за умовами Договору №49 Л від 18.12.2023.

Відповідно до пункту 12 ч. 1 ст.17 Закону центр з надання правничої допомоги подає клопотання до Координаційного центру з надання правничої допомоги про виключення адвоката з Реєстру адвокатів, які надають безоплатну вторинну правничу допомогу, у випадку, передбаченому пунктом 2 частини другої статті 24 цього Закону (неналежного виконання адвокатом своїх зобов`язань за умовами договору).

Відповідно до пункту 8 Порядку звернення міжрегіонального центру з надання безоплатної правничої допомого до комісії з оцінювання якості, повноти та своєчасності надання адвокатами безоплатної правничої допомоги, затвердженого наказом Координаційного центру з надання правничої допомоги від 21.08.2024 № 96, Міжрегіональний центр надсилає Координаційному центру клопотання про виключення адвоката з Реєстру протягом десяти календарних днів з моменту отримання висновку комісії для прийняття відповідного рішення Координаційним центром.

Відповідно до підпункту 17 пункту 13 Положення про Координаційний центр з надання правничої допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.06.2012. №504, до повноважень Координаційного центру належить прийняття рішення про виключення адвокатів з Реєстру адвокатів, які надають безоплатну вторинну правничу допомогу.

Відтак, Західним міжрегіональним центром направлено до Координаційного центру копію рішення Комісії з оцінювання якості, повноти та своєчасності надання адвокатами безоплатної правової допомоги Ради адвокатів Львівської області від 24.05.2024 №10, копію рішення Ради адвокатів Львівської області від 11.10.2024 №5- 2/202 щодо адвоката ОСОБА_1 для прийняття рішення в межах компетенції.

Враховуючи викладене, представник третьої особи просить відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Ухвалою суду від 28.10.2024 позивачу повернуто без розгляду заяву про забезпечення позову.

Ухвалою суду від 12.11.2024 позивачу відмовлено у задоволенні заяви про забезпечення позову шляхом заборони вчинення дій виключення адвоката Неофіти Дмитра Богдановича з реєстру адвокатів, які надають безоплатну правничу допомогу.

Дослідивши наявні у справі докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив такі обставини.

Позивач є адвокатом, що підтверджується свідоцтвом про право на зайняття адвокатською діяльністю серії ЛВ №002301 від 16.11.2021.

Адвокат ОСОБА_1 працював в системі безоплатної правової допомоги відповідно до Договору №49 Л від 18.12.2023, укладеного адвокатом із Західним міжрегіональним центром з надання безоплатної правничої допомоги (далі - Центр).

Відповідно до доручень про надання безоплатної вторинної правничої допомоги від 31.10.2023 №№017/03.2/1025, 017/03.2/1026, Західним міжрегіональним центром з надання безоплатної правничої допомоги, на підставі наказів від 31.10.2023 №№017/03.2-04/46, 017/03.2-04/47, призначено адвоката ОСОБА_1. для надання безоплатної вторинної правничої допомоги ОСОБА_3 та ОСОБА_4 у вигляді здійснення представництва інтересів у судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами як потерпілих у кримінальних провадженнях №№12022142290000310, 12022142290000309.

19.03.2024 до Центру звернулись ОСОБА_3 та ОСОБА_4 із заявами щодо заміни адвоката ОСОБА_1 у зв`язку із неналежним виконанням наданих Центром доручень від 31.10.2023 №№017/03.2/1025, 017/03.2/1026.

За результатами опрацювання документів та інформації, здобутої у ході дослідження звернень громадян ОСОБА_3 та ОСОБА_4 , Центром виявлені ознаки недотримання позивачем вимог ОСОБА_7 якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у цивільному, адміністративних процесах та представництво у кримінальному процесі», затверджених наказом Міністерства юстиції України від 21.12.2017, №4125/5 (далі - Стандарти якості), а саме, що позивач весь час проявляв бездіяльність, приступив до виконання доручення без ознайомлення із матеріалами кримінальних проваджень №№12022142290000309, 12022142290000310, клопотання про ознайомлення з матеріалами кримінального провадження складено після звернення ОСОБА_3 до Центру, не відповідає на телефонні дзвінки клієнтів.

У зв`язку із цим, Центром 05.04.2024 направлено на адресу Комісії з оцінювання повноти та своєчасності надання адвокатами безоплатної вторинної правової допомоги (далі - Комісія) Ради адвокатів Львівської області (далі - Рада) подання про проведення перевірки дотримання адвокатом ОСОБА_1 Стандартів якості, під час виконання виданих Центром доручень №017/03.2/1025 та №017/03.2/1026 від 31.10.2023 про надання безоплатної вторинної правничої допомоги.

За результатами розгляду подання Центру, Комісією прийнято рішення від 24.05.2024 №10, яким запропоновано Центру виключити адвоката ОСОБА_1. з реєстру адвокатів, які надають безоплатну правничу допомогу.

Не погоджуючись із рішенням Комісії від 24.05.2024 №10, позивач звернувся до Ради із скаргою щодо перегляду такого рішення.

Рішенням Ради від 11.10.2024 залишено без змін рішення Комісії від 24.05.2024 №10.

28.10.2024 Центром направлено на адресу Координаційного центру з надання правничої допомоги клопотання про виключення позивача з Реєстру адвокатів, які надають безоплатну вторинну правничу допомогу.

Не погоджуючись із рішенням Комісії від 24.05.2024 №10, позивач звернувся до суду із даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд керувався таким.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 55 Конституції України передбачено, що кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Кожен має право на професійну правничу допомогу. У випадках, передбачених законом, ця допомога надається безоплатно. Кожен є вільним у виборі захисника своїх прав (стаття 59 Конституції України).

Частиною першою статті 25 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» від 05.07.2012 №5076-VI (далі - Закон №5076) визначено, що порядок та умови залучення адвокатів до надання безоплатної правової допомоги встановлюються законом.

Зміст права на безоплатну правничу допомогу, порядок реалізації цього права, суб`єктів, підстави та порядок надання безоплатної правничої допомоги, державні гарантії щодо надання безоплатної правничої допомоги, відповідно до Конституції України, Закон України »Про безоплатну правничу допомогу» від 02.06.2011 №3460-VI (далі - Закон №3460).

Цей Закон регулює правовідносини у сфері надання безоплатної правничої допомоги суб`єктам права на безоплатну первинну правничу допомогу та суб`єктам права на безоплатну вторинну правничу допомогу, що встановлені цим Законом (ч. 1 ст. 2 Закону №3460).

Безоплатна правнича допомога - правнича допомога, що гарантується державою та повністю або частково надається за рахунок коштів Державного бюджету України, місцевих бюджетів та інших джерел (ч. 1 ст. 1 Закону №3460).

Відповідно до ст. 13 Закону №3460 безоплатна вторинна правова допомога вид державної гарантії, що полягає у створенні рівних можливостей для доступу осіб до правосуддя. Безоплатна вторинна правова допомога включає такі види правових послуг: захист; здійснення представництва інтересів осіб, що мають право на безоплатну вторинну правову допомогу, в судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами; складення документів процесуального характеру.

Стаття 14 Закону №3460 визначає суб`єктів права на безоплатну вторинну правничу допомогу.

Згідно ч. 1 ст. 17 Закону №3460, Центр з надання безоплатної правничої допомоги: 1) надає правничі послуги безоплатної первинної правничої допомоги, визначені частиною другою статті 7 цього Закону; 2) здійснює правопросвітництво; 3) приймає рішення про надання безоплатної вторинної правничої допомоги або про відмову в наданні безоплатної вторинної правничої допомоги; 4) забезпечує складання процесуальних документів за зверненням суб`єктів права на безоплатну вторинну правничу допомогу; 5) забезпечує участь захисника під час здійснення досудового розслідування та судового провадження у випадках, якщо захисник відповідно до положень Кримінального процесуального кодексу України залучається для здійснення захисту за призначенням або проведення окремої процесуальної дії; 6) забезпечує участь захисника в розгляді справи про адміністративне правопорушення; 7) забезпечує здійснення представництва інтересів суб`єктів права на безоплатну вторинну правничу допомогу в судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами; 8) укладає договори з адвокатами, включеними до Реєстру адвокатів, які надають безоплатну вторинну правничу допомогу, для надання такої допомоги; 9) видає доручення для підтвердження повноважень захисника або повноважень адвоката для здійснення представництва інтересів особи в судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами; 10) приймає рішення про уповноваження працівника центру з надання безоплатної правничої допомоги на надання безоплатної вторинної правничої допомоги; 11) приймає рішення про заміну адвоката чи працівника центру з надання безоплатної правничої допомоги відповідно до статті 24 цього Закону; 12) подає клопотання до Координаційного центру з надання правничої допомоги про виключення адвоката з Реєстру адвокатів, які надають безоплатну вторинну правничу допомогу, у випадку, передбаченому пунктом 2 частини другої статті 24 цього Закону; 13) приймає рішення про припинення надання безоплатної вторинної правничої допомоги; 14) забезпечує надання послуг з медіації у встановленому порядку; 15) подає до Координаційного центру з надання правничої допомоги звіти про свою діяльність; 16) виконує інші функції, передбачені Положенням про центри з надання безоплатної правничої допомоги.

Частиною 1 та 2 статті 21 Закону №3460 визначено, що після прийняття рішення про надання безоплатної вторинної правничої допомоги центр з надання безоплатної правничої допомоги призначає адвоката, який включений до Реєстру адвокатів, які надають безоплатну вторинну правничу допомогу, та уклав договір про надання безоплатної вторинної правничої допомоги з центром з надання безоплатної правничої допомоги. Повноваження адвоката підтверджуються дорученням центру з надання безоплатної правничої допомоги та/або довіреністю відповідно до вимог процесуального закону.

За змістом ч. 2 ст. 24 Закону №3460, адвоката або працівника центру з надання безоплатної правничої допомоги, який надає безоплатну вторинну правничу допомогу, може бути замінено на адвоката або працівника такого центру за рішенням центру з надання безоплатної правничої допомоги у разі: 1) хвороби, повної або часткової втрати працездатності, смерті адвоката або працівника центру з надання безоплатної правничої допомоги; 2) неналежного виконання адвокатом своїх зобов`язань за умовами договору; 3) відмови адвоката або працівника центру з надання безоплатної правничої допомоги від виконання доручення/рішення центру з надання безоплатної правничої допомоги з підстав, передбачених законом; 4) зміни підсудності провадження або справи чи підслідності кримінального правопорушення; 5) припинення дії договору про надання безоплатної вторинної правничої допомоги; 6) неналежного надання безоплатної вторинної правничої допомоги працівником центру з надання безоплатної правничої допомоги; 7) припинення трудового договору з працівником центру з надання безоплатної правничої допомоги; 8) зупинення або припинення права на зайняття адвокатською діяльністю; 9) виключення адвоката з Реєстру адвокатів, які надають безоплатну вторинну правничу допомогу; 10) наявності інших підстав, передбачених законом.

Відповідно до пунктів 3, 7, 9, 10, 11, 13 ст. 17 Закону №3460 центр з надання безоплатної правничої допомоги: приймає рішення про надання безоплатної вторинної правничої допомоги або про відмову в наданні безоплатної вторинної правничої допомоги; забезпечує здійснення представництва інтересів суб`єктів права на безоплатну вторинну правничу допомогу в судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами; видає доручення для підтвердження повноважень захисника або повноважень адвоката для здійснення представництва інтересів особи в судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами; приймає рішення про уповноваження працівника центру з надання безоплатної правничої допомоги на надання безоплатної вторинної правничої допомоги; приймає рішення про заміну адвоката чи працівника центру з надання безоплатної правничої допомоги відповідно до статті 24 цього Закону; приймає рішення про припинення надання безоплатної вторинної правничої допомоги.

Згідно ч. 1 ст. 23 Закону №3460 надання безоплатної вторинної правничої допомоги припиняється за рішенням центру з надання безоплатної правничої допомоги у разі, якщо:

1) особою подано неправдиві відомості з метою віднесення її до однієї з категорій осіб, які мають право на безоплатну вторинну правничу допомогу;

2) обставини чи підстави, за наявності яких особа була віднесена до однієї з категорій осіб, передбачених частинами першою - третьою статті 14 цього Закону, припинили своє існування;

3) особа користується захистом іншого захисника або залучила іншого представника у справі, за якою їй призначено захисника чи представника відповідно до цього Закону;

4) особа використала всі національні засоби правового захисту у справі;

5) особа відмовилася від отримання безоплатної вторинної правничої допомоги, крім випадків, якщо участь захисника (адвоката) є обов`язковою;

6) особа, якій надається безоплатна вторинна правнича допомога, померла, визнана безвісно відсутньою або оголошена померлою, крім випадків щодо реабілітації померлої особи, скасування рішення суду про визнання фізичної особи безвісно відсутньою або скасування рішення суду про оголошення фізичної особи померлою;

7) особа подала повторне звернення з одного і того самого правового питання, з якого особі надавалася безоплатна правнича допомога, про що стало відомо після прийняття рішення про надання безоплатної вторинної правничої допомоги;

8) особа безпідставно не надає документів та доказів, що обґрунтовують вимоги особи щодо захисту її прав;

9) особа безпідставно не виконує обов`язки суб`єктів права на безоплатну вторинну правничу допомогу, визначені пунктами 1, 2, 4, 5 частини другої статті 26-1 цього Закону.

Частиною п`ятою статті 23 Закону №3460 встановлено, що надання безоплатної вторинної правничої допомоги припиняється у разі повного виконання суб`єктом надання безоплатної вторинної правничої допомоги своїх зобов`язань.

З матеріалів справи суд встановив, що, отримавши звернення ОСОБА_3 та ОСОБА_4 19.03.2024 щодо заміни адвоката ОСОБА_1 у зв`язку із неналежним виконанням наданих Центром доручень від 31.10.2023 №№017/03.2/1025, 017/03.2/1026, Центром 05.04.2024 направлено подання до Комісії для проведення перевірки дотримання адвокатом ОСОБА_1 Стандартів якості, під час виконання виданих Центром доручень №017/03.2/1025 та №017/03.2/1026 від 31.10.2023 про надання безоплатної вторинної правничої допомоги.

Рішенням Ради адвокатів України від 15.12.2017 № 281 затверджено Положення про комісію з оцінювання якості, повноти та своєчасності надання адвокатами безоплатної правової допомоги (далі - Положення).

Відповідно до п.п. 1-4 Положення, це Положення визначає порядок організації та діяльності комісій з оцінювання якості, повноти та своєчасності надання адвокатами безоплатної правової допомоги відповідно до вимог Стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги. Комісія з оцінювання якості, повноти та своєчасності надання адвокатами безоплатної правової допомоги (далі - Комісія) є постійно діючим колегіальним органом, який утворюється радою адвокатів регіону на час повноважень обраної ради адвокатів регіону. Комісія є самостійною у прийнятті рішень, підконтрольна та підзвітна раді адвокатів регіону, в своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України »Про адвокатуру та адвокатську діяльність», Законом України »Про безоплатну правову допомогу», Стандартами якості надання безоплатної вторинної правової допомоги та іншими нормативно-правовими актами. Завданням Комісії є здійснення оцінювання якості, повноти та своєчасності надання адвокатами безоплатної первинної правової допомоги за зверненням органів місцевого самоврядування та безоплатної вторинної правової допомоги - за зверненням центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги в межах конкретного доручення та з урахуванням погодженої позиції з клієнтом відповідно до Стандартів якості надання безоплатної правової допомоги, та за зверненням органів адвокатського самоврядування.

За змістом п.п. 10-11 Положення Комісія розглядає звернення у строк не більше двох місяців з дати надходження звернення та приймає рішення більшістю голосів присутніх на її засіданні членів Комісії. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на даному засіданні. Рішення Комісії має бути вмотивованим та викладається в письмовій формі, підписується головуючим на засіданні, секретарем та членами Комісії, які брали участь у засіданні. Копія рішення надсилається або вручається під розписку адвокату, питання оцінки діяльності якого розглядалося, та особі, яка ініціювала питання щодо проведення оцінювання якості, повноти та своєчасності надання таким адвокатом безоплатної правової допомоги, протягом трьох робочих днів з дня прийняття рішення. Адвокат чи особа, яка ініціювала питання щодо проведення оцінювання якості, повноти та своєчасності надання таким адвокатом безоплатної правової допомоги, має право протягом тридцяти днів з дня отримання рішення звернутися до ради адвокатів регіону щодо перегляду прийнятого Комісією рішення. Перегляд рішення не зупиняє його дію.

Відповідно до п. 12 Положення Комісія має право: для проведення оцінювання якості, повноти та своєчасності надання адвокатом безоплатної правової допомоги та прийняття відповідного рішення: звертатися з письмовими запитами до державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб, керівників підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, громадських об`єднань, адвокатів, адвокатських бюро, адвокатських об`єднань, органів адвокатського самоврядування, фізичних осіб з метою отримання необхідної для проведення перевірки інформації, крім інформації з обмеженим доступом; запропонувати адвокату, діяльність якого оцінюється Комісією, надати Комісії пояснення та інформацію (докази) щодо предмета оцінювання; запрошувати на засідання Комісії осіб, які не є членами Комісії; опитувати осіб, запрошених на засідання Комісії.

За результатами оцінювання якості, повноти та своєчасності надання адвокатом безоплатної правової допомоги, у разі прийняття рішення про невідповідність дій/бездіяльності адвоката Стандартам якості надання безоплатної правової допомоги: - надавати рекомендації адвокату, діяльність якого оцінюється Комісією, щодо підвищення якості, забезпечення повноти та своєчасності надання ним безоплатної правової допомоги; - вносити пропозиції органу місцевого самоврядування щодо розірвання договору з адвокатом, адвокатським бюро або адвокатським об`єднанням про надання безоплатної первинної правової допомоги; - вносити пропозиції центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги щодо розірвання контракту (договору) з адвокатом та/або виключення його з реєстру адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу; - звертатися із заявою (скаргою) до кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури щодо поведінки адвоката, діяльність якого оцінювалася Комісією, яка може бути підставою для притягнення його до дисциплінарної відповідальності.

Комісія має право відмовити в розгляді звернення, якщо його розгляд не входить до компетенції Комісії.

Відповідно до ч. 2 ст. 21 Закону №5076 адвокату забороняється: 1) використовувати свої права всупереч правам, свободам та законним інтересам клієнта; 2) без згоди клієнта розголошувати відомості, що становлять адвокатську таємницю, використовувати їх у своїх інтересах або інтересах третіх осіб; 3) займати у справі позицію всупереч волі клієнта, крім випадків, якщо адвокат впевнений у самообмові клієнта; 4) відмовлятися від надання правничої допомоги, крім випадків, установлених законом.

Наказом Міністерства юстиції України від 21.12.2017 №4125/5 (зареєстровано в Мін`юсті України від 22.12.2017 за № 1554/31422) затверджено Стандарти якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у цивільному, адміністративному процесах та представництва у кримінальному процесі.

Ці Стандарти є комплексом основних характеристик моделі гарантованого державою захисту, передбачених міжнародними правовими актами, законодавством України, у межах яких та з урахуванням узгодженої правової позиції із суб`єктом права на безоплатну вторинну правову допомогу (далі - клієнт) адвокат є незалежним в обранні правової позиції для здійснення активного та розумного захисту прав, свобод та законних інтересів всіма не забороненими законом способами. Ці Стандарти ґрунтуються на принципах верховенства права, законності, незалежності адвокатської діяльності, конфіденційності, уникнення конфлікту інтересів, пріоритету інтересів клієнта, компетентності та добросовісності у виконанні адвокатом своїх професійних обов`язків (п. 1 Стандартів якості).

Відповідно до п.п. 2-4 Стандартів якості, метою розроблення і впровадження цих Стандартів є: своєчасне та якісне надання в необхідному обсязі безоплатної вторинної правової допомоги; забезпечення ефективного використання коштів державного бюджету, виділених на оплату діяльності адвокатів з надання безоплатної вторинної правової допомоги; методична підтримка та підвищення професійного рівня адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу. Дотримання цих Стандартів є обов`язковим для адвокатів при наданні ними безоплатної вторинної правової допомоги. За порушення цих Стандартів адвокати відповідають в обсязі, встановленому законодавством та умовами контракту (договору) з центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги (далі - центр). Оцінювання якості надання адвокатами безоплатної вторинної правової допомоги здійснюють відповідно до цих Стандартів комісії, утворені для цієї мети радами адвокатів регіонів, за поданням відповідних центрів у встановленому порядку. Моніторинг якості надання адвокатами безоплатної вторинної правової допомоги здійснюють Координаційний центр з надання правової допомоги та регіональні центри.

Згідно п. 1 розділу IV Стандартів якості, з урахуванням узгодженої з клієнтом правової позиції адвокат бере участь у всіх процесуальних діях, що проводяться за участю клієнта, або таких, що можуть обмежити або порушити права та законні інтереси клієнта, у межах повноважень, визначених дорученням, на всіх стадіях кримінального провадження (Статті 55-59, 61-64, 65-67 КПК).

Пунктом 2 розділу IV Стандартів якості встановлено, що у разі здійснення представництва потерпілої сторони у кримінальному провадженні адвокат за наявності фактичних та правових підстав складає цивільний позов у кримінальному провадженні та за необхідності бере участь у процесуальних діях. Адвокат роз`яснює клієнту, що у разі непред`явлення цивільного позову в кримінальному провадженні, а також за умови залишення цивільного позову в кримінальному провадженні без розгляду, особа має право пред`явити його в порядку цивільного судочинства (Стаття 26 Закону про БПД; статті 55-59, 61, 127, 128 КПК).

09.06.2017 року Звітно-виборним з`їздом адвокатів України 2017 року затверджені Правила адвокатської етики (зі змінами, далі - Правила). Правила мають на меті уніфіковане закріплення традицій і досвіду української адвокатури в сфері тлумачення норм адвокатської етики, а також загальновизнаних деонтологічних норм і правил, прийнятих у міжнародному адвокатському співтоваристві. Правила слугують обов`язковою для використання адвокатами системою орієнтирів при збалансуванні, практичному узгодженні своїх багатоманітних, іноді суперечливих професійних прав та обов`язків відповідно до статусу, основних завдань адвокатури і принципів її діяльності, визначених Конституцією України, Законом України »Про адвокатуру та адвокатську діяльність» та іншими законодавчими актами, а також закріплюють єдину систему критеріїв оцінки етичних аспектів поведінки адвоката.

Статтею 8 Правил визначено, що Адвокат має залишатися незалежним від свого клієнта. У межах дотримання принципу законності адвокат зобов`язаний у своїй професійній діяльності виходити з переваги інтересів клієнта. Адвокат за можливості сприяє досудовому та позасудовому порядкам урегулювання спорів між клієнтом та іншими особами. Адвокат повинен поважати свободу вибору клієнтом захисника своїх прав (представника чи особи, яка надає йому професійну правничу (правову) допомогу), і не перешкоджати у реалізації цієї свободи. Адвокат, який надає безоплатну вторинну правову допомогу на підставі доручення органу (установи) з надання безоплатної вторинної правової допомоги, зобов`язаний виходити з переваги інтересів особи, якій йому доручено надавати безоплатну правову допомогу, перед своїми власними інтересами та не спонукати її до укладення Договору про надання професійної правничої (правової) допомоги з ним особисто або з адвокатським бюро, адвокатським об`єднанням чи іншим суб`єктом або адвокатом. Адвокат, з яким органом (установою) з надання безоплатної вторинної правової допомоги укладено договір (контракт), зобов`язаний виходити з пріоритету інтересів особи перед своїми власними інтересами та інтересами інших осіб.

Статтею 14 Правил встановлено, що адвокат надає правову допомогу відповідно до законодавства України про адвокатуру та адвокатську діяльність на підставі договору про надання правової допомоги. Договір про надання правової допомоги - договір, за яким одна сторона (адвокат, адвокатське бюро, адвокатське об`єднання) зобов`язується надавати правову допомогу іншій стороні договору (клієнту) на умовах і в порядку, що визначені договором, а клієнт зобов`язується оплатити надання правової допомоги та фактичні витрати, необхідні для виконання договору, у випадку, якщо така оплата передбачена договором. До договору про надання правової допомоги також застосовуються загальні положення цивільного законодавства про договір. Адвокат надає безоплатну вторинну правову допомогу на підставі договору (контракту), укладеного з органом (установою) з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

Відповідно до ч. 1 ст. 18 Правил адвокат інформує клієнта щодо ведення дорученої йому справи, у тому числі щодо правової позиції у справі.

Згідно ст. 26 Правил адвокат зобов`язаний інформувати клієнта про його законні права та обов`язки. Адвокат повинен з розумною періодичністю інформувати клієнта про хід та результати виконання доручення і своєчасно відповідати на запити клієнта про стан його справи. Інформація має подаватися клієнту в обсязі, достатньому для того, щоб він міг приймати обґрунтовані рішення стосовно суті свого доручення та його виконання.

Відповідно до ч. 3 ст. 41 Правил адвокат надає безоплатну вторинну правову допомогу на підставі договору (контракту), укладеного з органом (установою) з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

Із матеріалів справи суд встановив, що під час розгляду подання Центру від 05.04.2024, Комісією розглянуто матеріали подання, письмові пояснення адвоката ОСОБА_1 та заслухано його додаткові пояснення на засіданні 24.05.2024.

За результатами розгляду подання Центру від 05.04.2024, Комісією прийнято рішення №10 від 24.05.2024. У рішенні Комісія зробила висновки, що доводи заявників ОСОБА_3 та ОСОБА_4. про неналежне виконання адвокатом ОСОБА_1 обов`язків з надання їм правничої допомоги у кримінальному процесі підтвердились. Адвокатом допущено порушення «Стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у цивільному, адміністративному процесах та представництва у кримінальному процесі», що полягали у тому, що вважаючи, що інформації, яку надав клієнт, недостатньо для з`ясування всіх обставин справи, адвокат ОСОБА_1 не ознайомився з матеріалами кримінальних проваджень, не вжив всіх можливих заходів для отримання такої інформації, шляхом збирання відомостей, що можуть бути використані як докази, в установленому законом порядку та прийшов до висновку про відсутність фактичних і правових підстав для виконання доручення. Матеріали перевірки, не містять доводів, доказів, які б спростовували висновки Комісії про неналежне дотримання адвокатом ОСОБА_1 «Стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у цивільному, адміністративному процесах та представництва у кримінальному процесі». Комісія запропонувала Центру виключити адвоката ОСОБА_1. з Реєстру адвокатів, які надають безоплатну правничу допомогу.

Не погоджуючись із рішенням Комісії, позивач оскаржив таке 07.10.2024 до Ради адвокатів Львівської області.

За результатами розгляду скарги позивача, Радою прийнято рішення від 11.10.2024 про перегляд рішення Комісії з оцінювання якості, повноти та своєчасності надання адвокатами безоплатної правової допомоги, яким залишено без змін рішення Комісії №10 від 24.05.2024 про порушення ОСОБА_1 положень п. 1 і п. 2 розділу IV Стандартів.

У рішенні Рада зробила висновок про те, що порушення, вказані у рішенні Комісії №10 від 24.05.2024 знайшли своє підтвердження і не спростовані адвокатом ОСОБА_1 не виконав жодного пункту протоколу узгодження правових питань, не ознайомився з матеріалами кримінальних проваджень, а надані копії скарг є складені від імені потерпілих - підтвердження про складення саме ним скарг не надав.

Як свідчать встановлені судом обставини справи, позивачем, як адвокатом, не надано ОСОБА_3 та ОСОБА_4 безоплатну вторинну правничу допомогу у повному обсязі, відповідно до Стандартів якості в межах виданих Центром доручень від 31.10.2023 №017/03.2/1025 та №017/03.2/1026.

Водночас, позивачем не надано суду належних та допустимих доказів на підтвердження протиправності оскаржуваного рішення Комісії від 24.05.2024 №10 та дотримання ним Стандартів якості при наданні безоплатної вторинної правничої допомоги в межах виданих Центром доручень від 31.10.2023.

У постановах Верховного Суду від 25 червня 2018 року у справі №810/1972/17, від 24 червня 2020 року у справі №813/2639/18 та від 14 грудня 2020 року у справі №821/1030/17 було сформовано правову позицію, відповідно до якої адвокатура в Україні - це недержавний самоврядний інститут, який самостійно вирішує питання своєї організації та діяльності.

Відповідно до ч.1 ст.5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішеннями, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси. Отже, суд зазначає, що судовому захисту підлягає лише дійсне порушене право. Задоволення позовних вимог на майбутнє не допускається.

Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки доказів, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд робить висновок про відмову у задоволенні позову.

У зв`язку з відмовою у задоволенні позову судові витрати відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України розподілу не підлягають.

Керуючись статтями 242-246, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

вирішив:

у задоволенні позову ОСОБА_1 до Ради адвокатів Львівської області, третя особа: Західний міжрегіональний центр з надання безоплатної правничої допомоги про визнання протиправним рішення, зобов`язання вчинити дії - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст судового рішення складено 20.01.2025 року.

СуддяКостецький Назар Володимирович

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.01.2025
Оприлюднено24.01.2025
Номер документу124605596
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу забезпечення функціонування органів прокуратури, адвокатури, нотаріату та юстиції (крім категорій 107000000), зокрема у сфері

Судовий реєстр по справі —380/21919/24

Рішення від 20.01.2025

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

Ухвала від 12.11.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

Ухвала від 30.10.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

Ухвала від 28.10.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні