ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 січня 2025 рокусправа № 380/9353/24
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді: Кисильової О.Й.,
розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Комунального некомерційного підприємства Самбірської міської ради "Стоматологічна поліклініка" до Самбірського відділу Державної виконавчої служби у Самбірському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про визнання протиправною та скасування постанови,
в с т а н о в и в:
Комунальне некомерційне підприємство Самбірської міської ради "Стоматологічна поліклініка" (далі позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Самбірського відділу Державної виконавчої служби у Самбірському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (далі відповідач), у якому просить:
- визнати протиправною та скасувати постанову від 16.04.2024 про відкриття виконавчого провадження № 74759007, винесену старшим державним виконавцем Самбірського ВДВС у Самбірському районі Львівської області Присліпською Галиною Романівною на підставі постанови № ЛВ7066/399/ПД/НД/ФС від 02.06.2021, винесеної Головним управлінням Держпраці у Львівській області.
Ухвалою від 06.05.2024 позовна заява залишена без руху, позивачу наданий строк для усунення недоліків.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 18.04.2024 позивач отримав постанову від 16.04.2024 про відкриття виконавчого провадження № 74759007, винесену на виконання постанови Головного управління Держпраці у Львівській області від 02.06.2021 №ЛВ7066/399/ПД/НД/ФС про стягнення з позивача штрафу у розмірі 18000,00 грн.
Покликаючись на приписи статті 12 Закону України "Про виконавче провадження", позивач стверджує про прийняття відповідачем спірної постанови поза межами строку, встановленого цією нормою для пред`явлення виконавчого документу від 02.06.2021 № ЛВ7066/399/ПД/НД/ФС до виконання. Відтак, на думку позивача, оскаржувана постанова є протиправною, та такою, що підлягає скасуванню.
Із наведених підстав просить задовольнити позовні вимоги повністю.
Ухвалою від 14.05.2024 відкрито провадження у справі, визначено розгляд справи здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
23.05.2024 відповідач надіслав відзив на позову заяву, в якому заперечує проти задоволення позову, з огляду на те, що постанова від 02.06.2021 № ЛВ7066/399/ПД/НД/ФС, видана Головним управлінням Держпраці у Львівській області про стягнення із КНП Самбірської міської ради "Стоматологічна поліклініка" штрафу у розмірі 18000,00 грн, надійшла на виконання повторно.
Так, відповідач наголошує, що 15.03.2022 Законом України № 2129-IX "Про внесення зміни до розділу XIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закон України "Про виконавче провадження" доповнений пунктом 10-2, згідно з яким: "… Тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, визначені цим Законом строки перериваються та встановлюються з дня припинення або скасування воєнного стану".
З огляду на викладене, відповідач вважає безпідставними вимоги КНП Самбірської міської ради "Стоматологічна поліклініка" про визнання протиправною та скасування постанови від 16.04.2024 про відкриття ВП № 74759007, оскільки державний виконавець, приймаючи спірну постанову, дотримав передбачених ст. 12 Закону України "Про виконавче провадження" строків відкриття ВП, тобто діяв в межах та у спосіб, визначений цим Законом.
Із наведених пісдатв, просить відмовити у задоволенні позову.
Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши надані сторонами докази, суд встановив наступні обставини.
02.06.2021 Головне управління Держпраці у Львівській області прийняло постанову № ЛВ7066/399/ПД/НД/ФС про накладення на Комунальне некомерційне підприємство Самбірської міської ради "Стоматологічна поліклініка" штрафу за порушення законодавства про працю та зайнятість населення у розмірі 18 000,00 грн.
15.02.2023 головний державний виконавець Самбірського ВДВС у Самбірському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Співак Р.Б. прийняв постанову про відкриття виконавчого провадження ВП № 71057393 щодо примусового виконання виконавчого документу постанови Головного управління Держпраці у Львівській області від 02.06.2021 № ЛВ7066/399/ПД/НД/ФС.
31.10.2023 головний державний виконавець Самбірського ВДВС у Самбірському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Співак Р.Б. прийняв у межах ВП № 71057393 постанову про повернення стягувачу виконавчого документу постанови від 02.06.2021 № ЛВ7066/399/ПД/НД/ФС, у зв`язку із відсутністю у боржника майна та коштів, на яке можна звернути стягнення.
16.11.2023 Головне управління Держпраці у Львівській області звернулося до відповідача із заявою про відкриття ВП, повторно надіславши постанову від 02.06.2021 № ЛВ7066/399/ПД/НД/ФС для примусового виконання про стягнення КНП СМР "Стоматологічна клініка" штрафу.
16.04.2024 головний державний виконавець Самбірського ВДВС у Самбірському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Присліпська Г.Р. прийняла постанову про відкриття виконавчого провадження № 74759007 щодо примусового виконання виконавчого документу постанови Головного управління Держпраці у Львівській області від 02.06.2021 № ЛВ7066/399/ПД/НД/ФС.
Вважаючи протиправною постанову від 16.04.2024 про відкриття виконавчого провадження ВП № 74759007, позивач звернувся до суду із цим позовом.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд вважає за необхідне врахувати наступні обставини та положення законодавства.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Спеціальним законом, що визначає умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), які відповідно до закону підлягають примусовому виконанню у разі їх невиконання у добровільному порядку є Закон України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 № 1404-VIII, норми якого суд застосовує в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин (далі - Закон № 1404-VIII).
Відповідно до ст. 1 Закону № 1404-VIII виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Згідно із ст. 2 Закону № 1404-VIII виконавче провадження здійснюється з дотриманням таких засад: 1) верховенства права; 2) обов`язковості виконання рішень; 3) законності; 4) диспозитивності; 5) справедливості, неупередженості та об`єктивності; 6) гласності та відкритості виконавчого провадження; 7) розумності строків виконавчого провадження; 8) співмірності заходів примусового виконання рішень та обсягу вимог за рішеннями; 9) забезпечення права на оскарження рішень, дій чи бездіяльності державних виконавців, приватних виконавців.
Пунктом 1 ч. 1 ст. 26 Закону № 1404-VIII встановлено, що виконавець розпочинає примусове виконання рішення на підставі виконавчого документа, зазначеного у статті 3 цього Закону за заявою стягувача про примусове виконання рішення.
Пунктом 7 ч. 1 ст. 3 Закону № 1404-VIII передбачено, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню рішення на підставі таких виконавчих документів: рішень інших державних органів, рішень (актів) Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та рішень Національного банку України, які законом визнані виконавчими документами.
Суд встановив, що 02.06.2021 Головне управління Держпраці у Львівській області винесло постанову № ЛВ7066/399/ПД/НД/ФС винесло постанову про накладення на Комунальне некомерційне підприємство Самбірської міської ради "Стоматологічна поліклініка" штрафу у розмірі 18 000,00 грн за порушення законодавства про працю та зайнятість населення.
Вимоги до виконавчого документа визначені ч. 1 ст. 4 Закону № 1404-VIII, згідно із якою у виконавчому документі зазначаються:
1) назва і дата видачі документа, найменування органу, прізвище, ім`я, по батькові та посада посадової особи, яка його видала; 2) дата прийняття і номер рішення, згідно з яким видано документ; 3) повне найменування (для юридичних осіб) або прізвище, ім`я та, за наявності, по батькові (для фізичних осіб) стягувача та боржника, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або адреса місця проживання чи перебування (для фізичних осіб), дата народження боржника - фізичної особи; 4) ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань стягувача та боржника (для юридичних осіб - за наявності); реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті) боржника (для фізичних осіб - платників податків); 5) резолютивна частина рішення, що передбачає заходи примусового виконання рішень; 6) дата набрання рішенням законної сили (крім рішень, що підлягають негайному виконанню); 7) строк пред`явлення рішення до виконання. У виконавчому документі можуть зазначатися інші дані (якщо вони відомі суду чи іншому органу (посадовій особі), що видав виконавчий документ), які ідентифікують стягувача та боржника чи можуть сприяти примусовому виконанню рішення, зокрема місце роботи боржника - фізичної особи, місцезнаходження майна боржника, реквізити рахунків стягувача і боржника, номери їх засобів зв`язку та адреси електронної пошти. У разі пред`явлення до примусового виконання рішення міжнародного юрисдикційного органу у випадках, передбачених міжнародним договором України, такий виконавчий документ повинен відповідати вимогам, встановленим міжнародним договором України.
Відповідно до ч. 4 ст. 4 Закону № 1404-VIII виконавчий документ повертається стягувачу органом державної виконавчої служби, приватним виконавцем без прийняття до виконання протягом трьох робочих днів з дня його пред`явлення, якщо: 1) рішення, на підставі якого видано виконавчий документ, не набрало законної сили (крім випадків, коли рішення у встановленому законом порядку допущено до негайного виконання); 2) пропущено встановлений законом строк пред`явлення виконавчого документа до виконання; 3) боржника визнано банкрутом; 4) Національним банком України прийнято рішення про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію банку-боржника; 5) юридичну особу - боржника припинено; 6) виконавчий документ не відповідає вимогам, передбаченим цією статтею, або якщо стягувач не подав заяву про примусове виконання рішення відповідно до статті 26 цього Закону; 7) виконання рішення не передбачає застосування заходів примусового виконання рішень; 8) стягувач не надав підтвердження сплати авансового внеску, якщо авансування є обов`язковим; 9) виконавчий документ не підлягає виконанню органами державної виконавчої служби, приватним виконавцем; 10) виконавчий документ пред`явлено не за місцем виконання або не за підвідомчістю; 11) Фондом гарантування вкладів фізичних осіб прийнято рішення про початок процедури тимчасової адміністрації або ліквідації банку; 12) відповідно до умов угоди про врегулювання спору (мирової угоди), укладеної між іноземним суб`єктом та державою Україна на будь-якій стадії урегулювання спору або розгляду справи, включаючи стадію визнання та виконання рішення, виконавчий документ не підлягає виконанню або покладені виконавчим документом на боржника зобов`язання підлягають припиненню, незалежно від дати укладення такої угоди. У разі невідповідності виконавчого документа вимогам, передбаченим цією статтею, стягувач має право звернутися до суду чи іншого органу (посадової особи), що видав виконавчий документ, щодо приведення його у відповідність із зазначеними вимогами. При поверненні стягувачу виконавчого документа без прийняття до виконання стягувачу повертається сплачений ним авансовий внесок.
Відповідно до ч. 1, ч. 2 ст. 12 Закону № 1404-VIII виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.
Як встановлено ч. 5 ст. 12 Закону № 1404-VIII у разі повернення виконавчого документа стягувачу у зв`язку з неможливістю в повному обсязі або частково виконати рішення строк пред`явлення такого документа до виконання після переривання встановлюється з дня його повернення, а в разі повернення виконавчого документа у зв`язку із встановленою законом забороною щодо звернення стягнення на майно чи кошти боржника, а також проведення інших виконавчих дій стосовно боржника - з дня закінчення строку дії відповідної заборони.
Суд встановив, що 31.10.2023 головний державний виконавець Самбірського ВДВС у Самбірському районі Львівської області Співак Р.Б. у межах ВП № 71057393 прийняв постанову про повернення стягувачу виконавчого документу - постанови від 02.06.2021 № ЛВ7066/399/ПД/НД/ФС, у зв`язку із відсутністю у боржника майна та коштів на яке можна звернути стягнення.
16.04.2024 головний державний виконавець Самбірського ВДВС у Самбірському районі Львівської області Присліпська Г.Р. прийняла постанову про відкриття виконавчого провадження № 74759007 щодо примусового виконання постанови Головного управління Держпраці у Львівській області від 02.06.2021 № ЛВ7066/399/ПД/НД/ФС про стягнення з боржника штрафу у розмірі 12970,00 грн.
Отже, від дня прийняття постанови про повернення ВП № 74759007 стягувачу - 31.10.2023 до дня відкриття ВП № 74759007 - 16.04.2024 минуло 5 місяців 17 днів.
Суд зауважує, що пунктом 10-2 Розділу ХІІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону № 1404-VIII встановлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України визначені цим Законом строки перериваються та встановлюються з дня припинення або скасування воєнного стану.
Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні" введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб, який триває на теперішній час.
Оскільки порядок та строки пред`явлення виконавчих документів до примусового виконання врегульовані саме Законом № 1404-VIII, як спеціальним нормативно-правовим актом, суд вважає, що у даному випадку необхідно застосовувати норму, якою на період дії воєнного стану на території України встановлено переривання строків, визначених вказаним Законом, до яких, зокрема, належать строки пред`явлення виконавчих документів до примусового виконання.
Закон № 2129-ІХ набрав чинності 26.03.2022.
Таким чином, починаючи з 26.03.2022 строки, визначені Законом України "Про виконавче провадження" № 1404-VIII, у тому числі щодо пред`явлення виконавчих документів до виконання, перериваються.
Оскільки строк повторного пред`явлення виконавчого документу до примусового виконання, відповідно до вимог ч. 5 ст. 12 Закону № 1404-VIII, перерваний із 31.10.2023 (з дати прийняття постанови про повернення виконавчого документу стягувачу), тобто після набрання чинності Законом № 2129-ІХ, суд дійшов висновку, що стягувач не пропустив процесуальні строки для пред`явлення постанови до примусового виконання.
Аналогічний висновок викладений у постанов Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 15.03.2023 у справі № 260/2595/22.
З огляду на те, що постанова від 02.06.2021 № ЛВ7066/399/ПД/НД/ФС про накладення штрафу за порушення законодавства про працю та зайнятість населення виконується уповноваженим на те органом у порядку, встановленому зокрема Законом України "Про виконавче провадження", суд вважає обґрунтованим урахування державним виконавцем чинних законодавчих змін у порядку пред`явлення виконавчого документа до виконання, переривання та встановлення строків звернення виконавчого документа до виконання, а тому суд дійшов висновку про правомірність постанови від 16.04.2024 про відкриття ВП №74759007 та відсутність підстав для її скасування.
Відтак. нре
Відповідно до ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
За наведених обставин, суд відмовляє Комунальному некомерційному підприємству Самбірської міської ради "Стоматологічна поліклініка" у задоволенні позову.
За правилами статті 139 КАС України у разі відмови у задоволенні позову, судові витрати зі сплати судового збору на користь позивача стягненню не підлягають.
Керуючись ст. ст. 9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255 КАС України, суд
в и р і ш и в:
Відмовити Комунальному некомерційному підприємству Самбірської міської ради "Стоматологічна поліклініка" у задоволенні позовних вимог до Самбірського відділу Державної виконавчої служби у Самбірському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про визнання протиправною та скасування постанови.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Восьмого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня складання повного судового рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
СуддяКисильова Ольга Йосипівна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.01.2025 |
Оприлюднено | 24.01.2025 |
Номер документу | 124605677 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кисильова Ольга Йосипівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кисильова Ольга Йосипівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кисильова Ольга Йосипівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні