Рішення
від 20.01.2025 по справі 753/2775/24
ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КИЄВА

справа № 753/2775/24

провадження № 2/753/2481/25

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

(Заочне)

20 січня 2025 року м. Київ

Дарницький районний суд м. Києва у складі головуючого судді Кулика С.В., за участю секретаря судового засідання Скобіоли О.П., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю «Авіаційна Компанія «Ейр Оушен Ейрлайнс»</a>, третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю «Тікетс.Юей» про повернення коштів та стягнення компенсації, -

ВСТАНОВИВ:

До Дарницького районного суду м. Києва звернувся ОСОБА_1 , з позовом до ТОВ «Авіаційна Компанія «Ейр Оушен Ейрлайнс», третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю «Тікетс.Юей» про повернення коштів та стягнення компенсації. В обґрунтування позову зазначено, що 17.12.2021 року позивач через вебсайт ТОВ «Тікетс.Юей» як агента з продажу, створив замовлення на авіаперевезення-бронювання № JEB15URP. Згідно замовлення шляхом використання автоматизованої системи бронювання розподільної системи було оформлено авіаквитки №46310765834-1, №46310765834-2, №46310765834-3 на пасажирів ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, відповідно по маршруту повітряного перевезення Київ-Львів з датою вильоту 15.01.2022 року о 10:15 год., та у зворотньому напрямку Львів-Київ, з датою вильоту 23.01.2022 року о 16:55 год. Загальна вартість придбаних квитків становили 7219,77 грн. Позивач здійснив оплату вартості квитків у повному обсязі. 14.01.2022 року позивач отримав від відповідача лист на електронну адресу, яким його було повідомлено що у зв`язку з затримкою поставки повітряних суден та необхідністю проведення планового технічного обслуговування літаків, що експлуатуються в даний час, авіакомпанія вимушена перенести виконання польотів до 15 березня 2022 року. Після ознайомлення з текстом вказаного повідомлення позивач на вебсайті створив запит на повернення авіаквитків. 19.01.2022 року, позивач отримав від ТОВ «Тікетс.Юей» повідомлення про те, що квитки у бронюванні анульовано. Запит на повернення коштів передано у фінансовий відділ, але він буде проведений не раніше, ніж авіакомпанія поверне кошти на рахунок агентства. Станом на день звернення до суду вказані кошти повернуті не були. З урахуванням викладеного просить суд стягнути з відповідача на його користь вартість квитків у розмірі 7219,77 грн., інфляційні витрати у розмірі 2318,61 грн., та компенсацію у розмірі 1000 євро для кожного пасажира.

Позивач в судовому засіданні заявлені вимоги підтримав в повному обсязі наполягав на задоволенні позовних вимог. В подальшому надав заяву про розгляд справи без його участі.

Відповідач в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, про причини поважності своє неявки суд не повідомив.

Від представника третьої особи, надійшли письмові пояснення, відповідно до яких зазначено, що дійсно позивачем було зроблено бронювання квитків на сайті третьої особи. Згідно з вказаним бронюванням, кінцевим отримувачем грошових коштів за оформлення авіаквитків, як і надавачам послуг повітряного перевезення є відповідач. Загальна вартість бронювання складає 7219,77 грн., з яких 5921,00 грн., - авіаквитки, грошові кошти за які були перераховані безпосередньо третій особі з подальшим перерахуванням відповідачу, 482,00 грн., - договір комплексного страхування, який оформлений Європейським Туристичним Страхуванням, якому безпосередньо були перераховані грошові кошти третьою особою, 609,00 грн., додатково послуга «Гарантія повернення у разі хвороби/смерті» грошові кошти які були перераховані безпосередньо третій особі, 207,77 грн., платіжна націнка, грошові кошти які були перераховані безпосередньо третій особі. Зазначено, що грошові кошти в розмірі 609.00 грн., та 207,77 грн., не підлягають поверненню оскільки відповідно до п.7.4.4. договору публічної оферти Tikets.ua: у разі анулювання/обміну/повернення авіаквитка вартість додаткових послуг, сервісний збір, а також націнки за переказ коштів не повертаються. З приводу сплачених грошових коштів у розмірі 482,00 грн., за оформлення договорів страхування, зазначив, що згідно з інформації наданої страховою компанією, зазначені кошти не повертаються, оскільки дія вказаного договору закінчилась два роки тому. Окремо зазначено, що ТОВ «Тікетс.Юей» є виключено посередником між відповідачем та позивачем та іншими постачальниками послуг, який надав послугу бронювання та оформлення авіаквитків та додаткових послуг, а кінцевим отримувачем коштів на надавачем послуг повітряного перевезення за договором є відповідач та інші постачальники послуг за надані додаткові послуги.

У зв`язку з повторною неявкою в судове засідання належним чином повідомленого про дату, час та місце судового засідання відповідача, який не повідомив про причини неявки, суд вважає за можливе проводити заочний розгляд справи та ухвалити заочне рішення.

Суд дослідивши матеріали справи приходить до наступного.

Судом встановлено, що позивачем 17.12.2021 року через веб-сайт ТОВ «Тікетс.Юей» було здійснено придбання чотирьох квитків сполученням: «Київ- Львів», з датою вильоту 15.01.2022 року, а також за зворотнім маршрутом - «Львів- Київ», з датою вильоту 23.01.2022 року, загальною вартістю 7219,77 грн., зі сплатою їх вартості електронними засобами за допомогою банківської картки, що підтверджується випискою за рахунком.

На електронну адресу позивача надійшло повідомлення про скасування рейсу.

27.12.2024 року позивач звернувся до відповідача з вимогою про повернення коштів за сплачені квитки у розмірі 7219,77 грн., та суму компенсації у розмірі 1000,00 євро.

Відповідно до ч.1 ст.81 ЦПК України кожна сторона зобов`язана довести ті обставини на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, тобто обов`язок доказування покладений на сторони.

Частина 1 статті 4 ЦПК України передбачає, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

Стаття 908 ЦК України встановлює, що перевезення вантажу, пасажирів, багажу, пошти здійснюється за договором перевезення. Загальні умови перевезення визначаються цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них. Умови перевезення вантажу, пасажирів і багажу окремими видами транспорту, а також відповідальність сторін щодо цих перевезень встановлюються договором, якщо інше не встановлено цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них.

Стаття 910 ЦК України передбачає, що за договором перевезення пасажира перевізник зобов`язується перевезти пасажира до пункту призначення, а у разі здавання багажу, доставити багаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання багажу. Укладання договору перевезення пасажира та багажу з перевізником підтверджується видачею пасажирського квитка та багажної квитанції, форми яких встановлюються відповідно до транспортних кодексів (статутів).

Згідно з положеннями частини 6 статті 100 Повітряного кодексу України, авіаперевізник у своїх правилах повинен встановити та довести до відома пасажирів порядок виплати компенсації і надання допомоги пасажирам у разі відмови від прийняття на борт або скасування польоту чи затримки вильоту, зниження класу обслуговування пасажира, повернення плати за ненадану послугу з повітряного перевезення, розмір та спосіб виплати компенсації і обслуговування пасажирів, яким відмовлено у прийнятті на борт. Зазначені правила повинні відповідати вимогам та правилам, установленим міжнародними договорами України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, законодавству України, в тому числі авіаційним правилам України. При цьому розмір виплати компенсації та надання допомоги пасажирам мають бути однаковими для внутрішніх і для міжнародних рейсів.

Згідно з частиною 16 статті 100 Повітряного кодексу України, пасажир має право на компенсацію від авіаперевізника і надання допомоги у разі відмови у перевезенні, скасування чи тривалої затримки рейсу, зниження класу обслуговування пасажиру в порядку, встановленому цим Кодексом, авіаційними правилами України та міжнародними договорами України.

Пункт 1 Розділу VI "Правил повітряних перевезень пасажирів і багажу" (затверджені наказом Міністерства інфраструктури України від 30.11.2012 за № 735, зареєстровані в Міністерстві юстиції України від 28.12.2012 за №2219/22531) визначає, що тарифи, що використовуються, - це встановлені й опубліковані перевізником або від імені перевізника (або якщо не опубліковані, то розраховані згідно з тарифними нормативами перевізника) тарифи на рейс або рейси з місця відправлення до місця призначення, зазначені у квитку, які чинні у день оплати квитка для відповідного класу обслуговування. Кожний тариф передбачає правила його використання, якими встановлюються строк дії квитка, умови використання тарифу та повернення сум за невикористану частину перевезення тощо. Правила застосування тарифів затверджуються керівником перевізника та розміщуються на сайті перевізника та повинні бути доступними пасажирам для ознайомлення.

Стаття 920 ЦК України передбачає, що у разі порушення зобов`язань, що випливають із договору перевезення, сторони несуть відповідальність, встановлену за домовленістю сторін, якщо інше не встановлено цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами).

Згідно із статтею 103 Повітряного кодексу України, положення цього розділу застосовуються до пасажирів, які вирушають з/до аеропорту, розташованого на території України, а також до пасажирів, які вирушають з/до аеропорту, розташованого в іншій країні, до/з аеропорту, розташованого на території України.

Положення цього розділу застосовуються до пасажирів (регулярних та чартерних рейсів), яким відмовлено у перевезенні проти їхньої волі або рейс яких скасовано чи затримано, за умови, що пасажир має підтверджене бронювання на відповідний рейс та присутній для проходження реєстрації у час, що передбачений правилами авіаперевізника та письмово зазначений (включаючи електронні засоби), або, якщо час реєстрації не зазначено, не пізніше ніж за 45 хвилин до зазначеного часу відправлення, чи забронював рейс, який затримано/перенесено авіаперевізником або фрахтувальником повітряного судна (туроператором) на інший рейс незалежно від причин затримки/перенесення.

Частина 6 статті 100 Повітряного кодексу України визначає, що авіаперевізник у своїх правилах повинен встановити та довести до відома пасажирів порядок виплати компенсації і надання допомоги пасажирам у разі відмови від прийняття на борт або скасування польоту чи затримки вильоту, зниження класу обслуговування пасажира, повернення плати за ненадану послугу з повітряного перевезення, розмір та спосіб виплати компенсації і обслуговування пасажирів, яким відмовлено у прийнятті на борт. Зазначені правила повинні відповідати вимогам та правилам, установленим міжнародними договорами України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, законодавству України, в тому числі авіаційним правилам України. При цьому розмір виплати компенсації та надання допомоги пасажирам мають бути однаковими для внутрішніх і для міжнародних рейсів.

Частина 16 статті 100 Повітряного кодексу України визначає, що пасажир має право на компенсацію від авіаперевізника і надання допомоги у разі відмови у перевезенні, скасування чи тривалої затримки рейсу, зниження класу обслуговування пасажиру в порядку, встановленому цим Кодексом, авіаційними правилами України та міжнародними договорами України.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем було придбано квитки №46310765834-1, №46310765834-2, №46310765834-3 на пасажирів ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, відповідно по маршруту повітряного перевезення Київ-Львів з датою вильоту 15.01.2022 року о 10:15 год., та у зворотньому напрямку Львів-Київ, з датою вильоту 23.10.2022 року о 16:55 год. Загальною вартістю 7219,77 грн.

14.01.2022 року позивача листом від ТОВ «Авіаційна Компанія «Ейр Оушен Ейрлайнс» було повідомлено про перенесення польотів до 15.03.2022 року, у зв`язку з затримкою поставки повітряних суден та необхідністю проведення планового технічного обслуговування літаків, що експлуатувались в той час.

Положеннями статті 611 ЦК України передбачено, що в разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом.

Зокрема, статтею 625 ЦК України врегульовано правові наслідки порушення грошового зобов`язання, які мають особливості. Так, відповідно до наведеної норми боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов`язання. Боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також 3 % річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

З урахуванням викладеного, беручи до уваги, що відповідачем в добровільному порядку, не були повернути кошти за скасований рейс, суд приходить до висновку, що позовні вимоги в частині стягнення з відповідача грошових коштів за вартість авіаквитків в розмірі 7219,77 грн., та інфляційних витрат у розмірі 2318,61 грн., є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Доводи зазначені представником третьої особи суд вважає не слушними, оскільки в передбаченому законом порядку до матеріалів справи не долучено належних доказів, щодо отримання відповідачем грошових за авіаквитки в меншому розмірі ніж заявлено позивачем.

Щодо вимог позивача про компенсацію внаслідок скасування рейсу, суд зазначає наступне.

Позивач при зверненні до суду посилається на положення ч.5 ст. 104 ПК України, якими передбачено, що якщо пасажирам відмовлено у перевезенні проти їхньої волі, перевізник має виплатити їм компенсацію у таких розмірах: 250 євро - для рейсів дальністю до 1500 кілометрів; 400 євро - для рейсів дальністю від 1500 до 3500 кілометрів; 600 євро - для рейсів дальністю понад 3500 кілометрів. Під час визначення відстані за основу береться останній пункт, у якому відмова від перевезення або невиконання рейсу, який було раніше заплановано та на який заброньовано принаймні одне місце, створить затримку прибуття пасажирів у запланований час.

Разом з тим, матеріали справи не містять належних доказів та відомостей про відмову позивачу у перевезенні проти його волі, з долучених до позовної заяви листів вбачається, що відповідач повідомив позивача про те, що авіакомпанія вимушена перенести виконання польотів до 15 березня 2022 року, внаслідок чого позивачем було самостійно подано запит на веб-сайті ТОВ «Тікетс.Юей» про повернення коштів за бронюванням. З урахуванням викладеного суд, приходить до висновку, що вказані вимоги не обґрунтовані належним чином та не підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 141 ЦПК України з відповідача в дохід держави підлягає стягненню судовий збір у розмірі 1211,20 грн.

Керуючись ст. ст. 12, 76-81, 89, 141, 259, 263, 264, 265, 272, 280-284, 353-355 ЦПК України, суд,

УХВАЛИВ:

Позов ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю «Авіаційна Компанія «Ейр Оушен Ейрлайнс»</a>, третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю «Тікетс.Юей» про повернення коштів та стягнення компенсації - задовольнити частково.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Авіаційна Компанія «Ейр Оушен Ейрлайнс»</a>, ЄДРПОУ 43773766 на користь ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , вартість авіаквитків у розмірі 7219,77 грн., та інфляційні витрати у розмірі 2318,61 грн.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Авіаційна Компанія «Ейр Оушен Ейрлайнс»</a>, ЄДРПОУ 43773766 на користь держави витрати по сплаті судового збору у розмірі 1211,20 грн.

В іншій частині в задоволенні позовних вимог відмовити.

Заочне рішення може бути переглянуто судом, що його ухвалив за письмовою заявою відповідача. Заяву про перегляд заочного рішення може бути подано протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Київського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Особа, яка брала участь у справі, але не була присутня при оголошенні рішення, може оскаржити рішення протягом 30 днів з дня отримання копії рішення.

Позивач: ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , ( АДРЕСА_1 )

Відповідач: Товариство з обмеженою відповідальністю «Авіаційна компанія «Ейр Оушен Ейрланс» ЄДРПОУ 43773766, (м. Київ, вул. Княжий Затон, буд. 9-А, офіс 369)

Третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю «Тікетс.Юей», ЄДРПОУ 36027535, (м. Львів, вул. Хімічна, буд. 4-е, офіс 501)

Суддя С.В.Кулик

СудДарницький районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення20.01.2025
Оприлюднено24.01.2025
Номер документу124613142
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про відшкодування шкоди, з них

Судовий реєстр по справі —753/2775/24

Рішення від 20.01.2025

Цивільне

Дарницький районний суд міста Києва

Кулик С. В.

Ухвала від 01.03.2024

Цивільне

Дарницький районний суд міста Києва

Кулик С. В.

Ухвала від 12.02.2024

Цивільне

Дарницький районний суд міста Києва

Кулик С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні