Рішення
від 22.01.2025 по справі 260/6722/24
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

22 січня 2025 року м. Ужгород№ 260/6722/24 Суддя Закарпатського окружного адміністративного суду Микуляк П.П., розглянувши в порядку спрощеного письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Територіального управління БЕБ у Київській області про зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Територіального управління БЕБ у Київській області, яким просить суд:

- зарахувати ОСОБА_1 до вислуги років час роботи в державних органах - з 06.08.2009 по 14.03.2012 в органах Державної податкової адміністрації України: з 15.03.2012 по 11.07.2013 в органах Державної податкової служби України; з 12.07.2013 по 26.01.2015 в органах Міністерства доходів і зборів України; з 27.01.2015 по 02.07.2018 в органах Державної фіскальної служби України, що становить 08 років 10 місяців 26 днів як такий, що відповідає абзацу 12 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року №393 «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам, які мають право на пенсію відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

Позовні вимоги мотивовані тим, що, на думку позивача, відповідачем не було зараховано до вислуги років стажу державної служби спірні періоди роботи, як періоду служби для виплати надбавки за вислугу років особам, які мають спеціальні звання БЕБ, в зв`язку із чим звернувся із даним позовом до суду.

Відповідачем було подано відзив на позов, в якому просив відмовити в задоволенні позову та зазначив, що при винесенні висновку Комісія БЕБ врахувала всі документи, які передбачені пунктом 10 Інструкції для обчислення стажу служби для виплати надбавки за вислугу років та діяла виключно в межах і спосіб, визначені вказаною Інструкцією та спеціальним законодавством в порушеній сфері, зокрема, Законом України "Про Бюро економічної безпеки України", Законом України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", Постановою КМУ "Про затвердження Положення про проходження служби особами, які мають спеціальні звання Бюро економічної безпеки України" №1333 від 29.11.2022, Інструкцією з обчислення стажу служби для виплати надбавки за вислугу років особам, які мають спеціальні звання БЕБ, затвердженою наказом БЕБ від 19 квітня 2022 року № 70, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 22 квітня 2022 року за № 444/3778, Постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року №393 "Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам, які мають право на пенсію відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", крім військовослужбовців строкової служби і членів їх сімей та прирівняних до них осіб", з огляду на що, зазначає, що БЕБ вчинило всі дії, передбачені Інструкцією, а, отже, підстави для визнання дій протиправними відсутні, таким чином вказує, що Комісією було вірно обраховано стаж служби позивача на підставі документів, які підтверджують періоди проходження служби.

Згідно зі ч.5 ст.262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Відповідно до ч.4 ст.229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Відповідно до п.10 ч.1 ст.4 КАС України, письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 з 29 вересня 2023 по теперішній час проходить службу в Територіальному управлінні БЕБ у Київській області, наказом від 28.09.2023 року №89-к/ДСК призначений на посаду старшого аналітика ТУ БЕБ.

Відповідно до наказу БЕБ від 29 вересня 2023 року №241-к/ДСК-ДП року позивачу присвоєно спеціальне звання - лейтенант Бюро економічної безпеки України.

Згідно із даними трудової книжки позивача серії НОМЕР_1 та довідкою ОК-5, сформованих індивідуальних Відомостей про застраховану особу з реєстру застрахованих осіб позивач працювала на державній службі, а саме:

- в органах Державної податкової адміністрації України на посадах:

- з 06.08.2009 по 30.09.2009 старший державний податковий ревізор-інспектор відділу контролю за розрахунковими операціями управління податкового контролю юридичних осіб Бердянської об`єднаної державної податкової інспекції Запорізької області;

- з 01.10.2009 по 19.08.2010 старший державний податковий ревізор-інспектор відділу контролю за суб`єктами господарювання, що здійснюють розрахунки у готівковій формі Бердянської об`єднаної державної податкової інспекції Запорізької області;

- з 20.08.2010 по 14.09.2010 старший державний податковий ревізор-інспектор відділу перевірок' ризикових операцій управління податкового контролю юридичних осіб Бердянської об`єднаної державної податкової інспекції Запорізької області;

- з 15.09.2010 по 14.03.2012 старший державний податковий інспектор сектору адміністрування майнових податків управління оподаткування фізичних осіб Бердянської об`єднаної державної податкової інспекції Запорізької області;

- в органах Державної податкової служби України на посадах:

- з 15.03.2012 по 11.07.2013 старший-державний податковий інспектор сектору майнових податків та моніторингу з питань оподаткування фізичних осіб управління оподаткування фізичних осіб Бердянської об`єднаної державної податкової інспекції Запорізької області Державної податкової служби;

- в органах Міністерства доходів і зборів України на посадах:

- з 12.07.2013 по 18.08.2013 заступник начальника відділу адміністрування доходів і зборів з фізичних осіб та єдиного соціального внеску управління доходів і зборів з фізичних осіб Бердянської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Запорізькій області;

- з 19.08.2013 по 09.02.2014 заступник начальника відділу контрольно- перевірочної роботи доходів і зборів з фізичних осіб управління доходів і зборів з фізичних осіб Бердянської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Запорізькій області;

- з 10.02.2014 по 26.01.2015 завідувач сектору адміністрування єдиного соціального внеску управління доходів і зборів з фізичних осіб Бердянської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Запорізькій області;

- в органах Державної фіскальної служби України на посадах:

- з 27.01.2015 по 19.02.2015 головний державний ревізор-інспектор відділу погашення заборгованостей Державної податкової інспекції у Комунарському районі м. Запоріжжя Державної фіскальної служби у Запорізькій області;

- з 20.02.2015 по 31.01.2016 головний державний інспектор відділу податку на прибуток, місцевих, ресурсних, рентних та неподаткових платежів управління оподаткування юридичних осіб Державної податкової інспекції у Комунарському районі м. Запоріжжя Державної фіскальної служби у Запорізькій області;

- з 01.02.2016 по 14.07.2016 головний державний ревізор-інспектор відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб Державної податкової інспекції у Комунарському районі м. Запоріжжя Державної . фіскальної служби у Запорізькій області;

- з 15.07.2016 по 25.08.2016 головний державний інспектор сектору інформаційних технологій відділення у Комунарському районі м. Запоріжжя Запорізької об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області;

- з 26.08.2016 по 20.10.2016 головний державний інспектор Куйбишевського відділення Пологівської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області;

- з 21.10.2016 по 23.04.2017 головний державний ревізор-інспектор відділу податків і зборів з фізичних осіб Пологівської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області;

- з 24.04.2017 по 21.06.2017 головний державний ревізор-інспектор відділу податків і зборів з юридичних осіб Пологівської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області;

- з 22.06.2017 по 20.07.2017 головний державний ревізор-інспектор відділу контрольно-перевірочної роботи фізичних осіб управління податків і зборів з фізичних осіб Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області;

- з 21.07.2017 по 02.07.2018 головний державний інспектор Розівського відділення Пологівської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області.

Згідно із біографічної довідки та витягу з послужного списку позивача, виданих кадровою службою ТУ БЕБ, а також згідно витягу з наказу від 31 жовтня 2023 року №59-к/ДСК про встановлення стажу служби та витягу з висновку комісії щодо обчислення стажу служби від 31 жовтня 2023 року №413/10-ДСК-24 вбачається, що до періоду проходження позивачем служби в БЕБ не враховано вищевказаний час роботи на державній службі на вказаних посадах, що складає 08 років 10 місяців 26 днів.

Не погоджуючись з діями відповідача, позивач звернувся до суду з позовом.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.30 Закону України "Про Бюро економічної безпеки України" №1150-IX від 28 січня 2021 року (далі по тексту Закону України № 1150-IX), держава забезпечує соціальний захист працівників Бюро економічної безпеки України відповідно до Конституції України, цього Закону та інших актів законодавства.

Особи, які мають спеціальні звання Бюро економічної безпеки України, користуються соціальними гарантіями відповідно до Закону України "Про Національну поліцію" та інших законів України з урахуванням положень, встановлених цим Законом. Пенсійне забезпечення осіб, які мають спеціальні звання Бюро економічної безпеки України, здійснюється в порядку та на умовах, передбачених Законом України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби. та деяких інших осіб".

Відповідно до п."и" ч.1 ст.17 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" № 2262-XII (далі по тексту Закон України № 2262-XII) особам з числа військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової служби) рядового, сержантського, старшинського та офіцерського складу, іншим особам, зазначеним у пунктах "б"-"д", "з" статті 1-2 цього Закону, які мають право на пенсію за цим Законом, до вислуги років для призначення пенсії зараховуються час роботи в державних органах у разі переходу на військову службу в органи і військові формування Служби безпеки України, Управління державної охорони України, органи внутрішніх справ, Національну поліцію, Національне антикорупційне бюро України, державну пожежну охорону, Державну службу спеціального зв`язку та захисту інформації України, органи і підрозділи цивільного захисту, податкову міліцію, Бюро економічної безпеки України або Державну кримінально-виконавчу службу України на посади офіцерського та начальницького складу згідно з переліками посад, затверджуваними відповідно Службою безпеки України, Управлінням державної охорони України, Міністерством внутрішніх справ України, Національною поліцією, Національним антикорупційним бюро України, Державною службою спеціального зв`язку та захисту інформації України, центральними органами виконавчої влади, що забезпечують формування державної політики у сферах виконання кримінальних покарань, цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки, державної фінансової політики, а також у разі переходу на службу до Служби судової охорони на посади середнього і вищого складу згідно з переліком посад, що затверджується Головою Служби судової охорони.

Згідно зі статтею 17-1 Закону України № 2262-XII порядок обчислення вислуги років та визначення пільгових умов призначення пенсій особам, які мають право на пенсію за цим Законом, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

На виконання зазначених вимог Закону України №2262-XII Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову №393 від 17 липня 1992 року "Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та членам їхніх сімей" (далі по тексту Постанова №393).

Згідно з пунктом 1 Постанови № 393 для призначення пенсій за вислугу років відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» особам з числа військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової служби) рядового, сержантського, старшинського та офіцерського складу, особам, зазначеним у пунктах б-д, ж і з статті 1-2 такого Закону, до вислуги років зараховуються час роботи в державних органах у разі переходу на військову службу в органи і військові формування Служби безпеки, Управління державної охорони, органи внутрішніх справ, Національну поліцію, Національне антикорупційне бюро, Державну службу спеціального зв`язку та захисту інформації, органи і підрозділи цивільного захисту, державну пожежну охорону, податкову міліцію, Бюро економічної безпеки або Державну кримінально-виконавчу службу на посади офіцерського та начальницького складу згідно з переліками посад, затвердженими відповідно Службою безпеки, Управлінням державної охорони, Міністерством внутрішніх справ, Національною поліцією, Національним антикорупційним бюро, Державною службою спеціального зв`язку та захисту інформації, центральними органами виконавчої влади, що забезпечують формування державної політики у сферах цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки, державної фінансової політики, виконання кримінальних покарань, а також у разі переходу на службу до Служби судової охорони на посади середнього і вищого складу згідно з переліком посад, затвердженим Головою Служби судової охорони.

Відповідно до пункту 34 Положення про проходження служби особами, які мають спеціальні звання Бюро економічної безпеки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 листопада 2022 року № 1333 (далі по тексту Положення №1333), для обчислення періодів служби для виплати надбавки за вислугу років особам, які мають спеціальні звання БЕБ, зараховується служба, визначена в пункті 1 постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року №393 Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам, які мають право на пенсію відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, крім військовослужбовців строкової служби і членів їх сімей та прирівняних до них осіб, у календарному обчисленні (один місяць служби за один місяць).

Відповідно до пункту 2 Інструкції з обчислення стажу служби для виплати надбавки за вислугу років особам, які мають спеціальні звання Бюро економічної безпеки, затвердженої наказом Бюро економічної безпеки України від 19 квітня 2022 року №70 (далі по тексту Інструкція № 70) визначення періодів служби для виплати надбавки за вислугу років особам, які мають спеціальні звання БЕБ здійснюється комісією з обчислення стажу служби для виплати надбавки за вислугу років.

Згідно з пунктом 5 Інструкції №70 періоди служби для виплати надбавки за вислугу років обчислюються відповідно до законодавства особам, які мають спеціальні звання БЕБ, та проходять службу у центральному апараті, заступникам керівників територіальних управлінь БЕБ,- центральною комісією.

Для обчислення періодів служби для виплати надбавки за вислугу років особам, які мають спеціальні звання БЕБ, зараховуються періоди служби, визначені відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року №393 "Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам, які мають право на пенсію відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", крім військовослужбовців строкової служби і членів їх сімей та прирівняних до них осіб" (пункт 6 Інструкції № 70).

Пунктом 10 Інструкції №70 особам, які мають спеціальні звання БЕБ, яким у встановленому законодавством порядку зараховано до вислуги років раніше не враховані періоди служби, доплата надбавки за вислугу років здійснюється з дня надання ними документів, що підтверджують їх період служби (роботи). До документів, що підтверджують періоди служби (роботи) для обчислення періодів служби для виплати надбавки за вислугу років особам, які мають спеціальні звання БЕБ, належить трудова книжка (за наявності), послужний список, військовий квиток, документ про вищу освіту з додатками та інші документи, які відповідно до законодавства підтверджують стаж служби (довідки, виписки з наказів, дані, наявні в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, тощо).

З урахуванням викладеного, як Закон України №2262-XII, Постанова №393, Інструкція № 70, так і Положення №1333 є необхідним (обов`язковим) врахування до вислуги років стажу державної служби, що набутий особою до переходу на службу до Бюро економічної безпеки України.

Судом встановлено, що позивач працював у період з 06 серпня 2009 року по 14 березня 2012 року в органах Державної податкової адміністрації України; з 15 березня 2012 року по 11 липня 2013 року в органах Державної податкової служби України; з 12 липня 2013 року по 26 січня 2015 року в органах Міністерства доходів і зборів України; з 27 січня 2015 року по 02 липня 2018 року в органах Державної фіскальної служби України.

Водночас відповідач не врахував до вислуги років вказаний стаж державної служби, що набутий позивачем за спірні періоди до переходу на службу до Бюро економічної безпеки України.

Суд зазначає, що п.10 Інструкції №70 до документів, що підтверджують періоди служби (роботи) для обчислення періодів служби для виплати надбавки за вислугу років особам, які мають спеціальні звання БЕБ відносить трудову книжку (за наявності), послужний список, військовий квиток, документ про вищу освіту з додатками та інші документи, які відповідно до законодавства підтверджують стаж служби (довідки, виписки з наказів, дані, наявні в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, тощо).

Крім того, згідно зі статтею 62 Закону України "Про пенсійне забезпечення" від 05 листопада 1991 року №1788, основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка.

Таким чином, позивач належними документами, наданими і БЕБ, і суду підтвердив період державної служби за спірні періоди для виплати надбавки за вислугу років особам, які мають спеціальні звання БЕБ.

Отже, з урахуванням того, що позивач проходить службу у Бюро економічної безпеки України, відповідач протиправно не зарахував час його роботи за спірні періоди до стажу служби для виплати надбавки за вислугу років у Бюро економічної безпеки України.

Згідно зі статтею 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, приходить до висновку, що позов необхідно задовольнити.

На підставі наведеного та керуючись статтями 9, 14, 90, 139, 242-246, 255 КАС України, суд

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Територіального управління БЕБ у Київській області про зобов`язання вчинити дії задовольнити.

Зобов`язати Територіальне управління БЕБ у Київській області зарахувати ОСОБА_1 до вислуги років час роботи в державних органах - з 06 серпня 2009 року по 14 березня 2012 року в органах Державної податкової адміністрації України; з 15 березня 2012 року по 11 липня 2013 року в органах Державної податкової служби України; з 12 липня 2013 року по 26 січня 2015 року в органах Міністерства доходів і зборів України; з 27 січня 2015 року по 02 липня 2018 року в органах Державної фіскальної служби України, як такий, що відповідає п.1 абз.12 Постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року № 393 "Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам, які мають право на пенсію відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".

Рішення суду набирає законної сили в порядку передбаченому ст.255 КАС України.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду, протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

СуддяП.П.Микуляк

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.01.2025
Оприлюднено27.01.2025
Номер документу124640773
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них

Судовий реєстр по справі —260/6722/24

Рішення від 22.01.2025

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Микуляк П.П.

Ухвала від 22.01.2025

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Микуляк П.П.

Ухвала від 28.10.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Микуляк П.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні