ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ПРО ЗАМІНУ СТОРОНИ ВИКОНАВЧОГО ПРОВАДЖЕННЯ
23 січня 2025 рокуСправа № 280/5821/21 м. Запоріжжя
Суддя Запорізького окружного адміністративного суду Татаринов Д.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву представника Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району про заміну сторони виконавчого провадження № 70047438, відкритого на підставі виконавчого листа у справі № 280/5821/21 за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) до УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ПО КОМУНАРСЬКОМУ РАЙОНУ (Україна, 69104, Запорізька обл., місто Запоріжжя, ВУЛИЦЯ ЧУМАЧЕНКА, будинок 32, код ЄДРПОУ 37573838) про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Запорізького окружного адміністративного суду перебувала зазначена справа.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 10 листопада 2021 року, позовну заяву ОСОБА_1 задавлено.
Вказаним рішенням:
- визнано протиправними дії Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району щодо виплати ОСОБА_1 щорічної грошової допомоги до 5 травня за 2020 рік у меншому розмірі, ніж передбачено Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту;
- зобов`язано Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району здійснити ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) перерахунок щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2020 рік з урахуванням розміру зазначеної соціальної виплати, визначеного частиною п`ятою статті 12 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту (в редакції Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту від 25 грудня 1998 року №367-ХІУ з урахуванням рішення Конституційного суду України від 22 травня 2008 року №10-рп/2008) у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком, та здійснити її виплату (з урахуванням раніше виплаченої суми).
Рішення набрало законної сили 11 грудня 2021 року та на його виконання видано 14 лютого 2022 року виконавчий лист.
16 січня 2025 року на адресу суду надійшла заява представника Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району про заміну сторони виконавчого провадження. Заява мотивована тим, що згідно рішення Запорізької міської ради від 07 грудня 2022 року №71 «Про реорганізацію управлінь соціального захисту населення Запорізької міської ради та перейменування управління соціального захисту населення Запорізької міської ради в Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради» та Положення про Департамент, Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради (код ЄДРПОУ 37573438) є правонаступником, серед іншого, Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району (код ЄДРПОУ 37573838). Всі рахунки Управління станом на дату подання цієї заяви закриті, можливість виконання рішення суду у Управління відсутня. З огляду на вказане, просить суд замінити боржника у виконавчому листи, виданому судом 14 лютого 2022 року у справі № 280/5821/21.
Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 17 січня 2025 року заяву прийнято до розгляду і призначено судове засідання на 23 січня 2025 року на 10 год. 15 хв.
В судове засідання представники сторін не з`явились, про дату, час та місце слухання справи повідомлялись належним чином, про причини неявки суд не повідомили.
Заперечення проти задоволення заяви на адресу суду не надходили.
20 січня 2025 року на адресу суду надійшла заява Департаменту соціального захисту населення Запорізької міської ради в якій представником зазначено про відсутність заперечень проти задоволення заяви про заміну боржника у виконавчому провадженні. Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради просить розглянути заяву без участі його представника.
Відповідно до частини 2 статті 379 КАС України суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
За таких обставин, враховуючи неявку всіх учасників справи, суд вважає за можливе розглянути заяву в порядку письмового провадження.
У зв`язку із неявкою у судове засідання всіх учасників справи, на підставі приписів частини 4 статті 229 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Розглянувши наявні матеріали справи судом встановлено наступне.
Положеннями статті 370 КАС України визначено, що судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.
Частиною п`ятою статті 15 Закону України Про виконавче провадження передбачено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Відповідно до частини 1 статті 379 КАС України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Згідно із частиною 4 статті 379 КАС України, положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Так, судом встановлено, що рішенням Запорізької міської ради від 07 грудня 2022 року №71 Про реорганізацію управлінь соціального захисту населення Запорізької міської ради та перейменування управління соціального захисту населення Запорізької міської ради в Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради вирішено припинити, зокрема, Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району шляхом ліквідації (код ЄДРПОУ 37573838).
Водночас, зазначеним рішенням затверджено персональний склад ліквідаційних комісій з припинення шляхом ліквідації Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району та затверджено Положення про Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради.
Згідно пунктів 47, 48 Положення про Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради встановлено, що Департамент є правонаступником управління соціального захисту населення Запорізької міської ради, управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Вознесенівському району, управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району, управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Заводському району, управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району, управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Олександрівському району, управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району, управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Шевченківському району.
Департамент зберігає та використовує в роботі документи з основної діяльності управління праці та соціального захисту населення Запорізької міської ради, управління праці та соціального захисту населення Жовтневої районної адміністрації, управління праці та соціального захисту населення Заводської районної адміністрації, управління праці та соціального захисту населення Комунарської районної адміністрації, управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної адміністрації, управління праці та соціального захисту населення Орджонікідзевської районної адміністрації, управління праці та соціального захисту населення Хортицької районної адміністрації, управління праці та соціального захисту населення Шевченківської районної адміністрації, ліквідованих рішенням міської ради від 18 лютого 2011 року №6 Про структуру виконавчих органів Запорізької міської ради, загальну чисельність апарату Запорізької міської ради та її виконавчих органів, строки зберігання яких ще не вичерпані та документи не закінчені у діловодстві.
За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району з 02 січня 2023 року перебуває в стані припинення.
За приписами статті 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Згідно з частиною першою статті 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
У відповідності до частини четвертої статті 379 КАС України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Суд звертає увагу, що правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції. У такому випадку також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.
Особливістю адміністративного (тобто публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама по собі має бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.
Отже, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.
Аналогічна позиція висловлена Верховним Судом у постановах від 10 вересня 2020 року у справі № 420/5772/18, від 10 жовтня 2020 року у справі № 804/958/17, від 03 грудня 2020 року у справі № 805/2173/16-а та від 30 грудня 2020 року у справі № 805/4361/17-а.
Вирішуючи заявлене клопотання, суд виходить з того, що відповідно до пункту 47 Положення про Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради, Департамент є правонаступником, серед іншого, Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району.
Враховуючи те, що Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради (код ЄДРПОУ 37573438) є правонаступником Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району (код ЄДРПОУ 37573838), суд дійшов висновку, що заява Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району про заміну боржника у виконавчому провадженні, відкритому на підставі виконавчого листа по справі № 280/5821/21 за позовною заявою ОСОБА_1 до УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ПО КОМУНАРСЬКОМУ РАЙОНУ про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії, є обґрунтованою та підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 241, 248, 379 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Заяву представника Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району (69104, м. Запоріжжя, вул. Чумаченка, 32, ЄДРПОУ 37573838) про заміну боржника у виконавчому провадженні № 70047438, відкритого 12 жовтня 2022 року на підставі виконавчого листа по справі № 280/5821/21 за позовною заявою ОСОБА_1 до УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ПО КОМУНАРСЬКОМУ РАЙОНУ про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити.
Замінити боржника у виконавчому провадженні № 70047438, відкритого 12 жовтня 2022 року на підставі виконавчого листа по справі № 280/5821/21 з Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району (69104, м. Запоріжжя, вул. Чумаченка, 32, ЄДРПОУ 37573838) на Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради (69035, м. Запоріжжя, бульвар Марії Примаченко, буд. 3, код ЄДРПОУ 37573438).
Копію ухвали направити учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення ухвали у повному обсязі.
Ухвала виготовлена та підписана 23 січня 2025 року.
Суддя Д.В. Татаринов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.01.2025 |
Оприлюднено | 27.01.2025 |
Номер документу | 124640865 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні