Рішення
від 22.01.2025 по справі 320/1083/24
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 січня 2025 року № 320/1083/24

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кочанової П.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи України» до Антимонопольного комітету України, третя особа без самостійних вимог щодо предмету спору Товариство з обмеженою відповідальністю «МБС-ІНЖИНІРІНГ», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю "НАФТОГАЗХІМ СЕРВІС" про визнання протиправним та скасування рішення,

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи України» звернулось до Київського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Антимонопольного комітету України, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 15262-р/пк-пз від 25.09.2023.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 2 лютого 2024 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі №320/1083/24 в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами. Залучено в якості третьої особи без самостійних вимог щодо предмету спору Товариство з обмеженою відповідальністю «МБС-ІНЖИНІРІНГ».

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 08 липня 2024 року залучено в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю "НАФТОГАЗХІМ СЕРВІС".

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що рішення відповідача про часткове задоволення скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "НАФТОГАЗХІМ СЕРВІС" є необґрунтованим, оскільки висновки щодо невідповідності умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації пропозиції переможця є безпідставними.

Відповідач позовні вимоги не визнав, просив у задоволенні позову відмовити повністю, оскільки оскаржуване рішення прийняте ним на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Позивач у відповіді на відзив наголошував, що тендерна пропозиція визначеного переможця процедури закупівлі в контексті спірних питань відповідала тендерній документації замовника, а контролюючий орган не мав достатніх правових підстав стверджувати про порушення позивачем вимог п.44 Особливостей № 1178 при проведенні публічної закупівлі.

Представник третьої особи Товариства з обмеженою відповідальністю "НАФТОГАЗХІМ СЕРВІС" в письмових поясненнях зазначав, що рішення Комісії є обґрунтованим, оскільки пропозиція визначеного переможця мала бути відхилена замовником, оскільки вона не відповідача умовам тендерної документації. Таким чином, позовні вимоги є безпідставними та не підлягають задоволенню.

Також, від відповідача до суду надійшла заява із запереченнями проти розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження, відповідно до якої просили суд здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 22 січня 2025 року відмовлено у задоволенні такої заяви.

Розглянувши документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

03.08.2023 року, Товариством з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи України» в електронній системі закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу - prozorro.gov.ua було оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2023-08-03- 011604-а.

Предмет закупівлі ДК 021:2015:50410000-2: Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів.

Цього ж дня, 03.08.2023, ТОВ «Оператор ГТС України» на порталі prozorro.gov.ua було оприлюднено тендерну документацію для процедури закупівлі UA-2023-08-03-011604-а (відкриті торги з особливостями) по предмету закупівлі «Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (Ремонт ГРС Золотоноша Золотоніського ЛВУМГ в частині визначення фізико-хімічного складу природного газу)» та додатки до неї, а саме:

Додаток 1 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі»,

Додаток 1.1 «Гарантійний лист»,

Додаток 2 «Перелік інформації, що подається учасником в складі його тендерної пропозиції, та вимоги до неї»,

Додаток 3 «Вимоги до документів, що надаються переможцем торгів, порядку і строків їх надання». Додаток 4 «Проект договору про закупівлю послуг»,

Додаток 5 «Форма оцінки відповідності потенційного контрагента»;

Додаток 6.1 «Вимоги до банківської гарантії (забезпечення тендерної пропозиції)»;

Додаток 6.2 «Вимоги до банківської гарантії забезпечення виконання договору».

Кінцевий строк подання тендерних пропозицій - 28.09.2023.

По публічній закупівлі UA-2023-08-03-011604-а тендерні пропозиції було подано наступними учасниками: Товариство з обмеженою відповідальністю «МБС-ІНЖИНІРІНГ», Товариство з обмеженою відповідальністю «Нафтогазхім сервіс».

Рішенням уповноваженої особи, оформленим протоколом від 05.09.2023 № 23-3142-д, було визначено переможцем процедури закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю «МБС-ІНЖИНІРІНГ».

Товариством з обмеженою відповідальністю "НАФТОГАЗХІМ СЕРВІС" через електронну систему закупівель до органу оскарження була подана скарга від 08 вересня 2023 № UA-2023-08-03-011604-a.c1 щодо порушення Позивачем порядку проведення процедури закупівлі за предметом "Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (Ремонт ГРС Золотоноша Золотоніського ЛВУМГ в частині визначення фізико-хімічного складу природного газу)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-08-03-011604-а.

Скаржник повідомляв про порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та просив, зокрема, зобов`язати Замовника скасувати рішення про визначення Переможця Процедури закупівлі.

Рішенням Комісії від 12.09.2023 № 14495-р/пк-пз Скарга була прийнята до розгляду.

За результатами розгляду скарги ТОВ «Нафтогазхім сервіс» UA-2023-08-03-011604-a.c1 від 08.09.2023 Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 25.09.2023було прийнято рішення № 15262-р/пк-пз, яким частково задоволено скаргу та зобов`язано ТОВ «Оператор ГТС України» скасувати рішення про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю «МБС-ІНЖИНІРІНГ» переможцем процедури закупівлі - "Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (Ремонт ГРС Золотоноша Золотоніського ЛВУМГ в частині визначення фізико-хімічного складу природного газу)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-08-03-011604-а.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

В силу вимог ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлені Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі Закон №922-VIII) та Законом України «Про Антимонопольний комітет України» від 26.11.1993 №3659-XII (далі Закон №3659-XII).

Згідно з преамбулою Закону №922-VIII його метою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.

Відповідно до положень ст. 5 Закону №922-VIII закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.

Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.

Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.

Замовники, учасники процедур закупівлі, суб`єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.

Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника.

Згідно з ч.4 ст.7 Закону №922-VIII Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України.

Відповідно до положень ст.12-1 Закону №3659-XII постійно діючі адміністративні колегії Антимонопольного комітету України утворюються Антимонопольним комітетом України з числа державних уповноважених Антимонопольного комітету України у складі трьох осіб. Постійно діючу адміністративну колегію очолює державний уповноважений із складу постійно діючої адміністративної колегії.

Рішення адміністративної колегії Антимонопольного комітету України приймається від імені Антимонопольного комітету України.

Згідно зі ст. 14 Закону №3659-XII до повноважень постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету належить, зокрема: розгляд заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, про надання дозволу, надання попередніх висновків стосовно узгоджених дій, концентрації, проводити розслідування або дослідження за цими заявами і справами; прийняття передбачених законодавством про захист економічної конкуренції розпоряджень та рішень, надання висновків щодо кваліфікації дій відповідно до законодавства про захист економічної конкуренції, попередніх висновків стосовно узгоджених дій, концентрації; при розгляді заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, проведенні перевірки та в інших передбачених законом випадках вимагати від суб`єктів господарювання, об`єднань, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, їх посадових осіб і працівників, інших фізичних та юридичних осіб інформацію, в тому числі з обмеженим доступом; надання обов`язкових для розгляду рекомендацій органам влади, органам місцевого самоврядування, органам адміністративно-господарського управління та контролю, суб`єктам господарювання, об`єднанням щодо припинення дій або бездіяльності, які містять ознаки порушень законодавства про захист економічної конкуренції, та усунення причин виникнення цих порушень і умов, що їм сприяють; розгляд справ про адміністративні правопорушення, винесення постанов, а також перевірка законності та обґрунтованості постанов, винесених адміністративними колегіями територіальних відділень Антимонопольного комітету України, в цих справах.

Водночас відповідно до п. 3-7 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 922-VIII установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі Особливості № 1178).

Відповідно до п.п. 52, 53 Особливостей № 1178 оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до ст. 18 Закону № 922-VIII з урахуванням цих особливостей.

Скарга до органу оскарження подається суб`єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.

Згідно з ч. 18 ст. 18 Закону №922-VIII за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:

1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);

2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов`язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз`яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.

Відповідно до частини 19 цієї ж статті орган оскарження за результатами розгляду скарги приймає обґрунтоване рішення, в якому зазначаються: 1) висновок органу оскарження про наявність або відсутність порушення процедури закупівлі; 2) висновок органу оскарження про задоволення скарги повністю чи частково або про відмову в її задоволенні; 3) підстави та обґрунтування прийняття рішення; 4) у разі якщо скаргу задоволено повністю або частково - зобов`язання усунення замовником порушення процедури закупівлі та/або відновлення процедури закупівлі з моменту попереднього законного рішення чи правомірної дії замовника.

Згідно статті 1 Закону №922-VIII тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.

Тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.

Відповідно до пункту 24 Особливостей Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.

Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.

Відповідно до частини першої статті 22 Закону тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об`єктом авторського права та/або суміжних прав.

Частиною другою статті 22 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.

Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).

Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.

Згідно із статтею 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).

Технічні специфікації можуть бути у формі перелік експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.

У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов`язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".

Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб`єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. Уразі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".

Відповідно до статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.

Відповідно до частини дев`ятої статті 29 Закону після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.

Відповідно до пункту 1 розділу III Документації пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.

Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки 1 (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів/інформації/файлу/-ів, перелік яких визначено у додатку 2 до цієї тендерної документації.

Відповідно до пункту 6 розділу 3 Документації вимоги щодо технічних, якісних та кількісних характеристик до предмета закупівлі, у тому числі до відповідної технічної специфікації, а також до маркування, протоколів випробувань або сертифікатів викладено у Додатку 1 та/або Додатку 1.1 та/або Додатку 2 до тендерної документації.

Документальне підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристик зазначене в Додатку 2 до тендерної документації,

У разі якщо технічні специфікації містять посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов`язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, після такого посилання слід вважати в наявності вираз "або еквівалент".

У разі наявності в технічній специфікації посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб`єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва після такого посилання слід вважати в наявності вираз "або еквівалент".

Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі визначаються замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону і не містять жодних дискримінаційних вимог до учасників.

Вимоги щодо підтвердження учасниками (маркування, протоколи випробувань або сертифікати) того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками зазначені в Додатку 1 тендерної документації.

Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.

Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об`єктивним критеріям. Замовник зобов`язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.

Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов`язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.

Додаток 1 містить інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.

Додаток Б містить інформацію про вимоги до технічних характеристик потокового вологоміра:

Таблиця Б.З - Вимоги до технічних характеристик вимірювального перетворювача тиску у складі потокового вологоміра

1.Вимірювальний перетворювач тиску

1.3 Технічні характеристики

Вихідний сигнал - струмовий 4-20 мА.

Додаток 2 містить перелік інформації, що подається учасником в складі його тендерної пропозиції, та вимоги до неї.

Вимоги щодо відомостей, що підтверджують відповідність технічних та якісних характеристик запропонованого обладнання вимогам тендерної документації згідно Додатку 2.1 даного додатку:

1.2.1Оригінал та/або електронна копія та/або сканована копія заповненого Учасником Додатку 2.1 даного додатку з наведеною інформацією щодо відповідності технічних та якісних характеристик запропонованого обладнання вимогам тендерної документації згідно Додатку 2.1 даного додатку.

1.2.2Оригінали та/або електронні копії та/або скановані копії документів, в яких наведено інформацію, що підтверджує відповідність технічних та якісних характеристик запропонованого обладнання вимогам тендерної документації згідно Додатку 2.1 даного додатку, а саме: діючий/-і (на кінцевий строк подання пропозицій) сертифікат/-и про відповідність технічному/-им регламенту/-ам (виданий/-ні призначеним/ уповноваженим органом з оцінки відповідності) в повному обсязі та додатку/-ів до цього/- их их сертифікату/-ів (якщо сертифікат/-и має/-ють додаток/-ки) шляхом завантаження у складі пропозиції та/або технічна документація виробника або офіційного представника виробника* або документи, видані виробнику національними або міжнародними організаціями у сфері метрології щодо відповідності обладнання національним або міжнародним нормативним документам, а саме: паспорт/-и та/або настанова/-и з експлуатації та/або технічний/-і опис/-и (опис технічних характеристик) та/або сертифікат/- и та/або протокол/-и та/або звіт/-и шляхом: надання посилання на технічну документацію, що розміщена на сайті/-ах виробника/-ів запропонованого обладнання або офіційного/-их представника/ів виробника/-ів* запропонованого обладнання або завантаження у складі пропозиції технічної документації та листів від виробника/-ів запропонованого обладнання або офіційного/-их представника/ів виробника/-ів* запропонованого обладнання на адресу Учасника щодо передачі технічної документації (з обов`язковим наведенням в листі переліку наданої технічної документації).

1.2.3В разі надання технічної документації (надання посилання на сайт) офіційного представника виробника Учасник повинен завантажити документальне підтвердження статусу офіційного представника виробника запропонованого обладнання (лист та/або сертифікат та/або договір про представницькі або дистриб`юторські, або дилерські, або партнерські повноваження, який наданий виробником запропонованого обладнання тощо).

Оригінали та/або електронні копії та/або скановані копії документів**, виданих виробниками або офіційними представниками виробників запропонованого обладнання (потокового хроматографа та потокового вологоміра) щодо підтвердження:

-Гарантійного строку на здійснення безоплатного ремонту або заміни обладнання (з дати монтажу обладнання), не менше 24-х місяців;

-Терміну поставки обладнання (від дати укладання договору) не більше 6-ти місяців.

-* - для підтвердження гарантійного строку на здійснення безоплатного ремонту або заміни обладнання Учасник може надати зразок оформленого належним чином в частині гарантійних зобов`язань паспорту на обладнання або зразок заповненого Гарантійного талону або інший документ передбачений чинним законодавством або лист від виробника(офіційного представника виробника) запропонованого обладнання на адресу Учасника щодо підтвердження цих вимог.

- для підтвердження терміну поставки запропонованого обладнання Учасник може надати лист від виробника (офіційного представника виробника) запропонованого обладнання на адресу Учасника щодо підтвердження цих вимог.

1.2.4 Оригінали та/або електронна копія та/або сканована копія чинного на кінцевий строк подання тендерних пропозицій документу (лист або сертифікат, або подібний документ про авторизацію, або договір про представницькі дистриб`юторські, або дилерські, або партнерські повноваження, тощо) який наданий Виробником або його офіційним представником або дистриб`ютором що підтверджує право учасника на виконання робіт з монтажу, випробувальних та пусконалагоджувальних робіт запропонованого обладнання (потокового хроматографа та потокового вологоміра).

Додаток 2.1 містить інформацію про відповідність технічних характеристик основного обладнання вимогам тендерної документації.

Учасник повинен підтвердити відповідність умовам технічних специфікацій та іншим вимогам щодо предмету закупівлі шляхом заповнення всіх комірок в таблицях наведених нижче.

Перелік документів (технічної документації та/або сертифікатів перевірки або експертизи типу про відповідність технічним регламентам, тощо), якими підтверджено наведені Учасником характеристики обладнання в Таблиці 1 - Таблиці 3.

Таблиця А - Перелік документів, наданих у складі тендерної пропозиції Учасника, що підтверджують відповідність характеристик обладнання вимогам тендерної документації згідно п. 1.2.3 Додатку 2.

Таблиця 3 Вимоги до технічних характеристик вимірювального перетворювача тиску.

№ п/п;

Найменування технічних та якісних характеристик

Вимога

Характеристики, запропоновані Учасником

Інформація щодо документу, яким підтверджено наведені Учасником характеристики (вказати назву документу, який надається для підтвердження, а також номер розділу, пункту, сторінки, тощо)

3.1 Вихідний сигнал - струмовий 4-20 мА.

В оскаржуваному рішенні відповідачем зазначено, що в складі переможця відсутні документи, які підтверджують характеристику «Вихідний сигнал струмовий 4-20 мА».

Відповідачем зазначено, що позивач встановив в Документації щодо технічної характеристики, а саме - Вихідний сигнал - струмовий 4-20 мА, яка мала бути підтверджена документально учасником у складі Пропозиції. Разом з цим, Переможець надав інформацію, що він пропонує Перетворювач надлишкового тиску, який має "Вихідний сигнал - струмовий 4-20 мА", однак документально не підтвердив зазначену характеристику, оскільки наданий паспорт містить іншу інформацію, аніж вказана Переможцем, а саме - "Вихідний сигнал - Цифровий протокол HART 7", що не свідчить про відповідність Пропозиції встановленим вимогам Документації.

Враховуючи наведене, на думку контролюючого органу пропозиція переможця не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а у Замовника були підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені пунктом 44 Особливостей.

Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.

Судом установлено, що учасник закупівлі ТОВ «МБС-ІНЖИНІРІНГ» запропонував перетворювач надлишкового тиску серії STG700 SmartLine® (виробник Honeywell Inc.), а саме: модель STG77L-E1G000-1-C-DH0-11S-B-10A0-F1-0000.

На підтвердження технічних характеристик, визначених вимогами тендерної документації, ТОВ «МБС- ІНЖИНІРІНГ» в складі тендерної пропозиції надав паспорт на перетворювач надлишкового тиску серії STG700 SmartLine® модель STG77L-E1G000-1-C-DH0-11S-B-10A0-F1-0000, де вказано, що вид вихідного сигналу - цифровий протокол HART 7 (завантажений учасником 28.08.2023 на prozorro.gov.ua у складі тендерної пропозиції файл «Паспорт_вимірювальний_перетворювач_тиску_ _STG77L.pdf» - п. 2 Таблиця 1 паспорту).

Також, у складі тендерної документації ТОВ «МБС-ІНЖИНІРІНГ» надано копію сертифікату № UA.TR.001 27-19 Rev.l перевірки типу на перетворювачі тиску, виданого органом з оцінки відповідності ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ», в якому зазначено, що одним із доступних видів вихідних сигналів перетворювача тиску є уніфікований електричний аналоговий вихідний сигнал сили постійного струму (4-20) мА з накладним цифровим сигналом стандарту HART версії 7 (завантажений учасником 28.08.2023 на prozorro.gov.ua у складі тендерної пропозиції файл «UA.TR.001 27-19 Rev.l ST700-800 Full.pdf» - п.3.1 сертифікату).

Крім того, учасник ТОВ «МБС-ІНЖИНІРІНГ» на вимогу пункту 1.1. Додатку 2 до тендерної документації в складі тендерної пропозиції надав гарантійний лист, яким гарантує відповідність своєї тендерної пропозиції технічним вимогам, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, викладеним Замовником в тендерній документації на Закупівлю (завантажений учасником 28.08.2023 на prozorro.gov.ua у складі тендерної пропозиції файл « 23-3142_Додаток_1.1 Гарантійний лист.pdf»).

Судом установлено, що зазначеному паспорті на Перетворювач надлишкового тиску серії STG700 SmartLine ® Модель: STG77L було зазначено спірну технічну характеристику цього приладу у такому значенні (див стор. 2 п. 2, Таблиця 1 паспорту):

Вихідний сигнал - Цифровий протокол HART 7".

У той же час, у Додатку 2.1, поданому цим учасником, на останній сторінці зазначено так:

«Таблиця 3 - Вимоги до технічних характеристик вимірювального перетворювача тиску

1.Перетворювач надлишкового тиску серії STG700 SmartLine® Модель: STG77L...

Таким чином, учасник вказав неавтентичні (різні) характеристики запропонованого ним приладу, тобто у таблиці 3 додатку 2.1 Документації він зазначив їх так, як запитував Замовник ("струмовий 4-20 мА"), але у "Паспорті Перетворювач надлишкового тиску серії STG700 Smartline Модель: STG77L" саме такий технічний параметр приладу відсутній, а натомість є інший - "цифровий протокол HART 7", який не передбачений ані Додатком 2.1 Документації, ані Додатком 1 Документації.

Тобто, учасником ТОВ «МБС-ІНЖИНІРІНГ» заявляв, що запропонований ним прилад має таку ж саму технічну характеристику як вимагає замовник «струмовий вихідний сигнал», однак долучений до тендерної пропозиції паспорт підтвердив іншу технічну характеристику «цифровий вихідний сигнал».

Інших документів на підтвердження технічних характеристик ТОВ «МБС-ІНЖИНІРІНГ» не долучалось.

Посилання позивача на те, що цифровий протокол HART призначений для підключення промислових давачів та включає провідний та безпровідний фізичні рівні, а також протокол обміну, є загальновідомим та що провідний варіант дозволяє передавати цифрові данні та живлення двома проводами, при цьому зберігається сумісність з аналоговим давачем стандарту токова петля 4-20 мА, є безпідставними, оскільки це є оціночним судженням без відповідних документальних підтверджень, які, в свою чергу, мав надати саме учасник ТОВ «МБС-ІНЖИНІРІНГ» до тендерної пропозиції.

Також, вказаний аргумент не спростовує факту відсутності належних документів з боку учасника, які мали б підвереджувати технічні характеристики приладу згідно з умовами тендерної документації.

ТОВ «Оператор ГТС України» посилався на те, що в подальшому на його запит № ТОВВИХ-23-13831 від 02.10.2023 уповноваженим представником виробника вимірювальних перетворювачів тиску Honeywell Inc (копія свідоцтва уповноваженого представника виробника була завантажена учасником на prozorro.gov.ua у складі тендерної пропозиції файл «Полномочия ИПХоневел.рбГ») підтверджено, що в наведеному кодуванні номеру моделі, а саме STG77L-E1G000-1-CDH0-11S-B-10AO-F1-0000 символ «Н» означає вихідний сигнал 4-20 мА/HART відповідно технічних даних на перетворювачі тиску серії SmartLine ST700 (сторінка 14, таблиця IV секція «b»), тобто даний прилад постачається з струмовим виходом 4-20 мА та додатково з цифровим протоколом HART.

Водночас, суд вважає такі докази неприйнятними, оскільки ці відомості, так само і роздруківка «Технічні дані на перетворювачі тиску серії SmartLine ST700», на які посилається Позивач були отримані через місяць після прийняття оскаржуваного Рішення, а тому не були предметом розгляду Органом оскарження.

Більш того, такі документи мали бути подані саме учасником закупівлі при надання тендерної пропозиції.

Однак, ТОВ «МБС-ІНЖИНІРІНГ» не завантажував у складі своєї тендерної пропозиції роз`яснень уповноваженого представника Honeywell Inc щодо технічних характеристик пропонованого приладу з відповідними підтвердженнями технічних даних на перетворювачі тиску серії SmartLine ST700, а також не посилався на них у Додатку 2.1.

Також недоречним є посилання позивача на сертифікат перевірки типу, як на документ щодо підтвердження технічних характеристик зазначеного перетворювача, оскільки ТОВ «МБС-ІНЖИНІРІНГ» у пп.3.1 таблиці 3 додатку 2.1 в останній колонці не вказував цей документ як той, яким учасник підтверджував відповідну технічну характеристику (вихідний сигнал) запропонованого ним приладу.

Натомість «Сертифікат перевірки типу: № UA.TR.001 25-18 Rev.2 від 22.09.2021», виданий ДП «Укрметртестстандарт» є підтвердженням відповідності технічному регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, затвердженої постановою КМУ № 94 від 13.01.2016.

Підсумовуючи викладене, відповідач відповідно до п. 3 Розділу V Тендерної документації (що кореспондують із умовами п. 44 Особливостей) дійшов правомірного висновку, що позивач повинен був відхилити тендерну пропозицію ТОВ «МБС-ІНЖИНІРІНГ», оскільки тендерна пропозиція останнього не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмету закупівлі тендерної документації.

Із умов п. 43 Особливостей слідує, що під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/ або документів, подання яких передбачається тендерною документацією про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.

Так як позивач не виконав умов та вимог Тендерної документації та не застосував положень п. 44 Особливостей, Комісією об`єктивно та правомірно зауважено про це в оскаржуваному рішенні та зобов`язано позивача скасувати своє рішення про визначення ТОВ «МБС-ІНЖИНІРІНГ» переможцем процедури закупівлі.

Ураховуючи викладене, суд дійшов висновку, що рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 15262-р/пк-пз від 25.09.2023 є правомірним, а позовні вимоги нормативно і документально не підтверджуються.

Решта доводів та посилань сторін у справі висновків суду не спростовують.

Судом враховується, що згідно з п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Відповідно до частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частинами 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно положень ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову.

У зв`язку з відмовою у задоволенні адміністративного позову відсутні підстави для розподілу судових витрат.

Керуючись ст.ст. 72-77, 139, 243 246 Кодексу адміністративного судочинства України суд,

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи України» до Антимонопольного комітету України, третя особа без самостійних вимог щодо предмету спору Товариство з обмеженою відповідальністю «МБС-ІНЖИНІРІНГ», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю "НАФТОГАЗХІМ СЕРВІС" про визнання протиправним та скасування рішення - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст судового рішення складено та підписано 22 січня 2025 року.

Суддя Кочанова П.В.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.01.2025
Оприлюднено27.01.2025
Номер документу124641427
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них

Судовий реєстр по справі —320/1083/24

Рішення від 22.01.2025

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

Ухвала від 22.01.2025

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

Ухвала від 08.07.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

Ухвала від 02.02.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні