Справа № 420/27457/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 січня 2025 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Самойлюк Г.П., розглянувши в порядку письмового провадження справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Міського комунального підприємства «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства міста Херсон» про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії,-
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Міського комунального підприємства «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства міста Херсон», в якій позивач просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність Міського комунального підприємства "Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства міста Херсона" щодо не надання ОСОБА_1 відповіді на запит на інформацію від 15.07.2024 року, на публічну інформацію від 23.07.2024 року;
- зобов`язати Міське комунальне підприємство "Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства міста Херсона" надати не пізніше п`яти робочих днів ОСОБА_1 відповіді на запит на публічну інформацію від 15.07.2024 року, а саме: «Вказати яке підприємство було надавачем послуги та постачальником води, які були на той час тарифи на послуги з розподілу, на послуги постачальника, надати розрахунки з 01.2020, вказати період, зняті показники лічильника, попередні показники лічильника, різниця - спожито, тариф, нараховано, сплачено, чи є заборгованість або переплата.» від 23.07.2024 року, а саме: «в форматі Word електронним листом, де вказати період, зняті показники лічильника, попередні показники лічильника, різниця - спожито, тариф, нараховано, сплачено, за період 01.01.2021 - 07.2024 помісячно.»
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 15.07.2024 року та 23.07.2024 року ОСОБА_1 шляхом надсилання листа на електронну адресу Міського комунального підприємства «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства міста Херсона» звернувся до відповідача із запитом на інформацію.
Відповідач 22.07.2024 року надав відповідь на заяву.
Проте, на думку позивача, відповідь не розкриває всіх питань, у зв`язку з чим останній звернувся до суду з даним позовом.
Ухвалою від 04.09.2024 року позовну заяву залишено без руху, позивачу надано строк на усунення недоліків позову.
Ухвалою від 10.09.2024 року відкрито провадження по справі та визначено, що справа буде розглядатись в порядку спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (ст. 262 КАС України); встановлено, що справа буде розглянута судом на підставі ст.262 КАС України у межах строків, визначених ст.258 КАС України та з урахуванням встановлених сторонам строків для подання заяв по суті.
Ухвалою від 11.10.2024 року у задоволенні клопотання ОСОБА_1 про витребування доказів у справі №420/27457/24 відмовлено.
Ухвалою від 23.01.2025 року клопотання позивача про звільнення від сплати судового збору задоволено. Звільнено ОСОБА_1 від сплати судового збору за подання позовної заяви ОСОБА_1 до Міського комунального підприємства «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства міста Херсон» про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії.
Суд зазначає, що відповідачем до суду не подано відзиву на адміністративний позов.
Відповідно до ч.6 ст.162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Відповідно до п.10 ч.1 ст.4 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
Відтак, справу розглянуто в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, суд,-
ВСТАНОВИВ:
15.07.2024 року ОСОБА_1 засобами електронного зв`язку звернувся до Міського комунального підприємства «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства міста Херсон» з запитом про надання інформації, в якому зазначено, що заявник повідомляв про зняті показники лічильника, а саме: 01.01.21 545-539=6 1.12.20 539-526=13 01.02.21 551-545=6 01.03.21 557-551=6 02.04.21 563-557=6 02.05.21 570-563=7 01.06.21 576-570=6 01.07.21 582-576=6 02.08.21 590-582=8 01.09.21 593 - 590=3 01.10..21 599-593=6 01.11.21 605-599=6 *15.156 01.12.21 611-605=6 Станом на 01.02.2022 р. зняті показники лічильника, а саме: 623 м.куб.
У період з 01.03.2022, у зв`язку з окупацією міста війсками рф, заявник не повідомляв про зняті показники, проте станом на 11.11.2022 зняті показники лічильника 677 м.куб. у період з 01.03.2022 по 11.11.2022 677-623= спожито 54 м.куб. у період з 11.11.2022 і на цей час за адресою АДРЕСА_1, відсутнє надання послуг з централізованого водопостачання. Таким чином тимчасово відсутнє споживання води споживачем.
У зв`язку з наведеним заявник просив провести корегування-перерахунок у зв`язку з очевидною помилкою Міського комунального підприємства «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства міста Херсон» при внесенні показників лічильника.
У вказаному запиті заявник зазначив, що відповідно до ст.20 Закону № 2939 розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту. Просив надати повну інформацію електронним листом в електронній формі заявнику на e-mail: ІНФОРМАЦІЯ_1, не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту, а саме: вказати яке підприємство було надавачем послуги та постачальником води, які були на той час тарифи на послуги з розподілу, на послуги постачальника, надати розрахунки, вказати період, зняті показники лічильника, попередні показники лічильника, різниця - спожито, тариф, нараховано, сплачено, чи є заборгованість або переплата.
Міським комунальним підприємством «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства міста Херсон» на звернення від 15.07.2024 року (лист вих.№02-15/1423/вих від 22.07.2024 року) повідомлено заявника, що Кабінетом Міністрів України 29 грудня 2023 року була прийнята постанова №1405 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо оплати житлово-комунальних послуг» (далі - Постанова 1405), якою внесено зміни, зокрема, до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 05.03.2022 року №206 «Деякі питання оплати житлово-комунальних послуг в період воєнного стану» (далі - Постанова 206).
Так. абзацом п`ятим пункту 1 Постанови 206 передбачено заборону до припинення чи скасування воєнного стану в Україні нарахування плати за житлово-комунальні послуги з дати початку по дату: завершення тимчасової окупації територій, включених до переліку тимчасово окупованих російською федерацією територій України, відповідно до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, та стягнення заборгованості за ці послуги, утвореної після 24 лютого 2022 р, за відповідний період окупації, споживачів та/або членів їх сімей на відповідній території.
З метою отримання роз`яснень щодо вчинення дій для виконання вимог вищевказаних постанов МКП «ВУВКГ м. Херсона» звернулося до Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України (далі - Міністерство).
У відповіді Міністерства зазначено, що ні вищезазначеними постановами Кабінету Міністрів, ні іншими законодавчими актами не передбачено скасування плати за житлово- комунальні послуги, нарахованої раніше споживачам (за період окупації), списання заборгованості за ці послуги, а також проведення перерахунків шляхом зарахування сплачених (за період окупації) споживачами коштів у рахунок майбутніх платежів.
Фактично положення Постанови №206 (із змінами) спрямовані на впорядкування здійсненних раніше нарахувань за житлово-комунальні послуга (за період окупації) та обліку заборгованості, що виникла за відповідний період, а також передбачають заборону (до припинення чи: скасування воєнного стажу в Україні) застосування санкцій до споживачів щодо стягнення заборгованості за послуги, що утворилася за період окупації.
Враховуючи викладене, на даний час, з метою впорядкування здійснених нарахувань за період окупації Водоканалом по особовим рахункам споживачів виконано виокремленні нарахувань, здійснених у період окупації та після деокупації міста Херсона.
Інформація відображена в рахунку за березень 2024 року в особистому кабінеті споживача фізичної особи на офіційному сайті МКИ «ВУВКГ м. Херсона». В рахунку за квітень в особистому кабінеті позивача відображений залишок станом на 01.05.2024 року з урахуванням вимог Постанови 1405, сума перерахунку обліковується поза балансом.
Відповідно до вимог ст.7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» та умов Договору, споживачі зобов`язані щомісячно передавати показники приладів обліку виконавцю послуг.
Враховуючи форс мажорні обставини, а саме: початок військової агресії, запровадження воєнного стану в Україні, окупацію міста Херсона, вимушену міграцію населення внаслідок ведення бойових дій, через відсутність впевненості щодо отримання доходу від проведеного нарахування оплати при відсутності переданих споживачем показників приладу обліку водопостачання, керуючись міжнародними стандартами бухгалтерського обліку, МКП «ВУВКГ м. Херсона» здійснює нарахування лише у разі підтвердження споживачем обсягу спожитих послуг. Підтвердження обсягу спожитих послуг - це передача споживачем у будь-який спосіб показників приладів обліку водопостачання.
Відповідачем зазначено, що оскільки показники приладу обліку за окупаційний період позивач не надавав, сума нарахування складається з абонентської плати за 5 місяців - 153,25 грн, (Сто п`ятдесят три грн. двадцять п`ять код.). Зазначена сума підприємством переведена для обліку поза балансом.
Враховуючи проведене розмежування нарахувань за період окупації, та корегування, нарахування у зв`язку із наданням позивачем 26.06.2024 показників комерційного приладу обліку 677 м-3, заборгованість по особовому рахунку №50106600 складає 362,79 грн. (Триста шістдесят дві гривні 79 коп.)
Згідно роз`яснень Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України №7377/25/10-24 від 23.04.2024 питання щодо врегулювання заборгованості або переплати споживачів за період окупації вирішуватиметься додатково шляхом прийняття окремого законодавчого акту Кабінету Міністрів України.
23.07.2024 року ОСОБА_1 повторно засобами електронного зв`язку звернувся до Міського комунального підприємства «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства міста Херсон» з запитом про надання інформації, в якому зазначено, що заявник повідомляв про зняті показники лічильника, а саме: 01.01.21 545-539=6; 1.12.20 539-526=13; 01.02.21 551-545=6; 01.03.21 557-551=6; 02.04.21 563-557=6; 02.05.21 570-563=7; 01.06.21 576-570=6; 01.07.21 582-576=6; 02.08.21 590-582=8; 01.09.21 593 - 590=3; 01.10.21 599-593=6; 01.11.21 605-599=6; 01.12.21 611-605=6. Станом на 01.02.2022 р. зняті показники лічильника, а саме: 623 м.куб.
У період з 01.03.2022 у з`язку з окупацією міста війсками рф, заявник не повідомляв про зняті показники, проте станом на 11.11.2022 зняті показники лічильника 677 м.куб. у період з 01.03.2022 по 11.11.2022 677-623= спожито 54 м.куб., у період з 11.11.2022 і на цей час за адресою вул. Дніпровська 66, смт. Антонівка, м. Херсон, 73485відсутнє надання послуг з централізованого водопостачання, таким чином тимчасово відсутнє споживання води споживачем.
Заявник зазначив, що останній не визнає заборгованість за водопостачання в розмірі 362,79 грн.
Міським комунальним підприємством «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства міста Херсон» на звернення від 23.07.2024 року (лист вих.№02-15/1707/вих від 22.08.2024 року) повідомлено заявника, що Кабінетом Міністрів України 29 грудня 2023 року була прийнята постанова №1405 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо оплати житлово-комунальних послуг» (далі - Постанова 1405), якою внесено зміни, зокрема, до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 05.03.2022 року №206 «Деякі питання оплати житлово-комунальних послуг в період воєнного стану» (далі - Постанова 206).
Так, абзацом п`ятим пункту 1 Постанови 206 передбачено заборону до припинення чи скасування воєнного стану в Україні нарахування плати за житлово-комунальні послуги з дати початку по дату завершення тимчасової окупації територій, включених до переліку тимчасово окупованих російською федерацією територій України, відповідно до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, та стягнення заборгованості за ці послуги, утвореної після 24 лютого 2022 р, за відповідний період окупації, споживачів та/або членів їх сімей на відповідній території.
З метою отримання роз`яснень щодо вчинення дій для виконання вимог вищевказаних постанов МКП «ВУВКГ м. Херсона» звернулося до Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України (далі - Міністерство).
У відповіді Міністерства зазначено, що ні вищезазначеними постановами Кабінету Міністрів, ні іншими законодавчими актами не передбачено скасування плати за житлово- комунальні послуги, нарахованої раніше споживачам (за період окупації), списання заборгованості за ці послуги, а також проведення перерахунків шляхом зарахування сплачених (за період окупації) споживачами коштів у рахунок майбутніх платежів.
Фактично положення Постанови №206 (із змінами) спрямовані на впорядкування здійсненних раніше нарахувань за житлово-комунальні послуга (за період окупації) та обліку заборгованості, що виникла за відповідний період, а також передбачають заборону (до припинення чи скасування воєнного стажу в Україні) застосування санкцій до споживачів щодо стягнення заборгованості за послуги, що утворилася за період окупації.
Враховуючи викладене, на даний час, з метою впорядкування здійснених нарахувань за період окупації Водоканалом по особовим рахункам споживачів виконано виокремленні нарахування не здійснені у період окупації та після деокупації міста Херсона,
Інформація відображена в рахунку за березень 2024 року особистому кабінеті споживача фізичної особи на офіційному сайті МКИ «ВУВКГ м. Херсона». В рахунку за квітень в особистому кабінеті позивача відображений залишок станом на 01.05.2024 року з урахуванням вимог Постанови 1405, сума перерахунку обліковується поза балансом.
Відповідно до вимог ст.7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» та умов Договору, споживачі зобов`язані щомісячно передавати показники приладів обліку виконавцю послуг.
Враховуючи форс мажорні обставини, а саме початок військової агресії, запровадження воєнного стану і Україні, окупацію міста Херсона, вимушену міграцію населення внаслідок ведення бойових дій, через відсутність впевненості щодо отримання доходу від проведеного нарахування оплати при відсутності переданих споживачем показників приладу обліку водопостачання, керуючись міжнародними стандартами бухгалтерського обліку, МКП «ВУВКГ м. Херсона» здійснює нарахування лише у разі підтвердження споживачем обсягу спожитих послуг. Підтвердження обсягу спожитих послуг - це передача споживачем у будь-який спосіб показників приладів обліку водопостачання.
Оскільки показники приладу обліку за окупаційний період позивач не подавав, сума нарахування складається з абонентської плати за 5 місяців - 153,25 грн, (Сто п`ятдесят три грн. двадцять п`ять коп.). Зазначена сума підприємством переведена для обліку поза балансом.
Враховуючи проведене розмежування нарахувань за період окупації, та корегування нарахування у зв`язку із наданням 26.06.2024 показників комерційного приладу обліку 677 м-3 заборгованість но особовому рахунку №50106600 складає 362,79 грн. (Триста шістдесят дві гривні 79 коп.)
Згідно роз`яснень Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України №7377/25/10-24 від 23.04.2024, питання щодо врегулювання заборгованості або переплати споживачів за період окупації вирішуватиметься додатково шляхом прийняття окремого законодавчого акту Кабінету Міністрів України.
Додатково заявнику надано роздруківку нарахувань та оплат по особовому рахунку № НОМЕР_1 .
Позивач вважає, що відповідачем не надано повної інформації, яка стосувалася б та в повному обсязі охоплювалась площиною запитуваної позивачем інформації, а саме: у змісті вказаної відповіді відсутня інформація на запит позивача стосовно таких питань, як: зазначення періоду, знятих показників лічильника, попередніх показників лічильника, різниці тарифу, нараховано, сплачено, за період 01.01.2021 - 07.2024 помісячно, тому такі дії є протиправними та такими, що суперечить вимогам чинного законодавства України і порушують право позивача на отримання інформації якою володіє відповідач, що свідчить про неналежний розгляд його заяви, у зв`язку з чим звернувся до суду з даним позовом.
Предметом розгляду даної справи є саме перевірка дотримання відповідачем вимог Закону України «Про звернення громадян», зокрема, ст. 19 цього Закону під час розгляду запитів на отримання публічної інформації від 15.07.2024 року, від 23.07.2024 року. Інші підстави (мотиви) позову не перебувають у площині юрисдикції адміністративного суду.
Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, та інформації, що становить суспільний інтерес регулює Закон України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 року № 2939-VI (далі Закон № 2939-VI), відповідно до статті 1 якого публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.
Право на доступ до публічної інформації гарантується: обов`язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом. Доступ до інформації забезпечується шляхом: надання інформації за запитами на інформацію (пункт перший частини першої статті 3, пункт другий частини першої статті 5 Закону № 2939-VI).
Розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту (частина перша статті 20 Закону № 2939-VI).
У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту (ч. 4 ст. 20 Закону № 2939-VI).
Відповідно до статті 12 Закону № 2939-VI суб`єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є: 1) запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об`єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб`єктів владних повноважень; 2) розпорядники інформації - суб`єкти, визначені у статті 13 цього Закону; 3) структурний підрозділ або відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації розпорядників інформації.
Статтею 13 Закону № 2939-VI встановлено, що розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються:
1) суб`єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання;
2) юридичні особи, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим, - стосовно інформації щодо використання бюджетних коштів;
3) особи, якщо вони виконують делеговані повноваження суб`єктів владних повноважень згідно із законом чи договором, включаючи надання освітніх, оздоровчих, соціальних або інших державних послуг, - стосовно інформації, пов`язаної з виконанням їхніх обов`язків;
4) суб`єкти господарювання, які займають домінуюче становище на ринку або наділені спеціальними чи виключними правами, або є природними монополіями, - стосовно інформації щодо умов постачання товарів, послуг та цін на них.
Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 р. № 280/97-ВР (далі Закон № 280/97-ВР).
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» представницький орган місцевого самоврядування - виборний орган (рада), який складається з депутатів і відповідно до закону наділяється правом представляти інтереси територіальної громади і приймати від її імені рішення; виконавчі органи рад - органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами. Згідно з ч. 1 ст. 11 цього Закону виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.
Пунктом 6 частини 1 статті 14 Закону передбачено, що розпорядники інформації зобов`язані надавати та оприлюднювати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об`єктивність наданої інформації і оновлювати оприлюднену інформацію.
Відповідно до частин першої, четвертої статті 20 Закону розпорядник інформації повинен надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.
Системний аналіз вищевикладених норм дає підстави для висновку, що розпорядники інформації у межах встановленого Законом строку зобов`язані надавати публічну інформацію, зокрема, за запитами на інформацію, незалежно від того, чи стосується ця інформація запитувача інформації особисто.
За змістом частин 1, 2 статті 22 Закону № 2939-VI розпорядник інформації має право відмовити у задоволенні запиту в таких випадках:
1) розпорядник інформації не володіє і не зобов`язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;
2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього Закону;
3) особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 цього Закону фактичні витрати, пов`язані з копіюванням або друком;
4) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п`ятою статті 19 цього Закону.
Розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов`язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. У такому разі відлік строку розгляду запиту на інформацію починається з дня отримання запиту належним розпорядником (ч. 3 ст. 22 Закону № 2939-VI).
Отже законодавством України чітко встановлено обов`язок розпорядника інформації надати мотивовану відповідь на запит у визначений Законом строк.
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, позивач звернувся до відповідача із запитами на отримання публічної інформації від 15.07.2024 року, від 23.07.2024 року.
У свою чергу, 22.07.2024 року та 22.08.202р року відповідач надав однакові відповіді на запит про доступ до публічної інформації позивача.
Проте, як встановлено судом зі змісту наданих відповідей на запит, в останніх не надано заявнику інформації щодо зазначення підприємства яке було надавачем послуги та постачальником води, які були на той час тарифи на послуги з розподілу, на послуги постачальника, разрахунків, не вказано період, зняті показники лічильника, попередні показники лічильника, різниця - спожито, тариф, нараховано, сплачено, чи є заборгованість або переплата.
З урахуванням наведеного суд дійшов висновку, що інформація та відповідь, які відповідач надав за наслідками розгляду публічного запиту позивача, свідчать про не належне виконання ним своїх обов`язків як розпорядника публічної інформації. Зважаючи на зміст запитуваної позивачем інформації, аргументи, суд дійшов висновку, що відповідачем допущено протиправні дії щодо неналежного розгляду запитів, ненадання точної та повної запитуваної публічної інформації (згідно пункту 7 ч.2 ст.23 Закону України "Про доступ до публічної інформації"), відповідно до поставлених питань у запитах на інформацію від 15.07.2024 року, від 23.07.2024 року.
На підставі зазначеного, суд вважає, що для відновлення порушених прав позивача слід зобов`язати Міське комунальне підприємство «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства міста Херсон» повторно розглянути запити на інформацію від 15.07.2024 року, від 23.07.2024 року, у відповідності до вимог, передбачених Законом України "Про доступ до публічної інформації".
Згідно ст.72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Статтею 76 КАС України визначено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Згідно ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ч. 2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення.
Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Згідно положень ст. 75 КАС України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. При цьому в силу положень ст. 76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 6, 7, 8, 9, 10, 77, 90, 139, 242-246, 250, 251, 255, 262, 295, 297 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 ) до Міського комунального підприємства «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства міста Херсон» (площа ім. Ю. Тутушкіна, буд. 9, 73000, м. Херсон, Код ЄДРПОУ 03355726) про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати протиправними дії Міського комунального підприємства «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства міста Херсон» щодо неналежного розгляду запитів, ненадання точної та повної запитуваної публічної інформації (згідно пункту 7 ч.2 ст.23 Закону України "Про доступ до публічної інформації"), відповідно до поставлених питань у запитах на інформацію від 15.07.2024 року, від 23.07.2024 року.
Зобов`язати Міське комунальне підприємство «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства міста Херсон» повторно розглянути запити на інформацію від 15.07.2024 року, від 23.07.2024 року, у відповідності до вимог, передбачених Законом України "Про доступ до публічної інформації".
Порядок і строки оскарження рішення визначаються ст.ст.293, 295 КАС України.
Рішення набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст.255 КАС України.
Суддя Самойлюк Г.П.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.01.2025 |
Оприлюднено | 28.01.2025 |
Номер документу | 124642369 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на доступ до публічної інформації |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Самойлюк Г.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні