РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
23 січня 2025 року м. Рівне№460/15551/24Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді В.В. Щербакова, розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю "Сіндизель"
доДержавної податкової служби України, Головного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинення певних дій, -В С Т А Н О В И В:
До Рівненського окружного адміністративного суду надійшли матеріали позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «Сіндизель» до Головного управління ДПС у Рівненській області, Державної податкової служби України, у якій товариство просить суд:
визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних
- №11807695/44925151 від 24.09.2024
- №11825588/44925151 від 26.09.2024
- №11825509/44925151 від 26.09.2024
- №11825512/44925151 від 26.09.2024
- №11825510/44925151 від 26.09.2024
- №11825513/44925151 від 26.09.2024
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні №114 від 12.04.2024, №202 від 26.07.2024 року, №2 від 01.02.2024 року, №20 від 08.02.2024 року, №52 від 15.02.2024 року, №18 від 07.02.2024 року Товариства з обмеженою відповідальністю "Сіндизель" в Єдиному реєстрі податкових накладних, днем їх подання на реєстрацію.
Мотивуючи свої вимоги позивач зазначав, що відповідачем 1 безпідставно прийнято рішення про відмови в реєстрації податкових накладних, оскільки ним було надано у повному обсязі документи, які підтверджують реальне здійснення господарських операцій за податковими накладними. Проте, за результатом розгляду поданих документів податковим органом їх безпідставно не взято до уваги. Просив позов задовольнити повністю.
Ухвалою суду від 23.12.2024 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
Відповідачі направили до суду відзиви на позовну заяву, у яких заперечили проти заявлених позовних вимог. В обґрунтування своїх заперечень зазначили, що позовні вимоги є необґрунтованими та безпідставними, оскільки позивачем не надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковими накладними, у реєстрації яких було відмовлено. Отже, у Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області були законні підстави для прийняття рішень про відмову в реєстрації спірних податкових накладних. Також зауважили, що з огляду на положення Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) щодо компетенції адміністративного суду, останній не може підміняти інший орган державної влади та перебирати на себе повноваження щодо вирішення питань, які законодавством віднесені до компетенції цього органу державної влади. Просили повністю відмовити у задоволенні позову.
Враховуючи те, що розгляд справи здійснюється в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, то відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
ТзОВ «Сіндизель» (далі позивач) є діючою юридичною особою.
Основним видом діяльності за КВЕД 45.20 є Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів
Інші види діяльності є КВЕД:
-45.32 Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів
-45.31 Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів
-47.79 Роздрібна торгівля уживаними товарами в магазинах
-47.30 Роздрібна торгівля пальним
-56.10 Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування
-33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устатковання промислового призначення
-33.20 Установлення та монтаж машин і устатковання
-46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткованням
-46.90 Неспеціалізована оптова торгівля
-68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна
12.04.2024 року між ТОВ «Сіндизель» (в якості Виконавця) та ТОВ «Зімертал» (в якості Замовника) було укладено Договір про надання послуг з ремонту паливної системи транспортних засобів №255
Предметом договору, згідно з пунктом 1.1. якого, є зобов`язання Виконавця протягом строку дії договору надавати комплекс послуг з продажу, ремонту та відновлення паливних систем до дизельних двигунів транспортних засобів та устаткування промислового призначення (далі ТЗ) (форсунки, насоси, рейли) за місцем розташування Виконавця, а Замовника своєчасно та в повному обсязі оплачувати надані послуги, запасні частини та супутні товари, необхідні при проведенні зазначених робіт, на умовах, визначених цим Договором.
Сторонами у відповідності до п.2.1. Договору обумовлено, що конкретний перелік та вартість послуг, запасних частин та матеріалів, що надаються Замовнику, визначається при кожному обслуговуванні паливної системи ТЗ та оформляється наряд замовленням на кожне нове замовлення з його обов`язковим узгодженням із Замовником та яке є підставою для складання нових рахунків. Роботи виконуються відповідно до наряд- замовлень, що є невід`ємною частиною Договору, де зазначається перелік робіт (необхідних. замовлених, виконаних) та їх вартість, перелік запчастин та матеріалів необхідних для використання при ремонті, а також строк виконання робіт.
Відповідно до розділу 3 Договору сторонами погоджено вартість робіт та порядок проведення розрахунків.
Так, п. 3.1. Договору передбачено, що вартість послуг за цим Договором є динамічною. Остаточна ціна за надані послуги встановлюється Виконавцем в Акті виконання робіт (надання послуг), що оформляється Виконавцем, підписується Сторонами та стає невід`ємною частиною Договору, та в рахунку фактурі.
Замовник зобов`язаний здійснити оплату послуг протягом 3 (трьох) банківських днів з моменту підписання Сторонами Акту виконання робіт (надання послуг) або з дати виставлення рахунку-фактури. (3.3. Договору)
На виконання умов вищезазначеного договору сторонами було попередньо погоджено та складено Наряд-замовлення №SDD000002687 від 10.04.2024 року, згідно якого погоджено перелік та вартість послуг на загальну суму 37800, 00 грн. в т.ч. ПДВ 6300,00 грн.
На виконання взятих на себе зобов`язань по Договору Товариством з обмеженою відповідальністю «Зімертал» було сплачено грошові кошти по договору, що підтверджується платіжною інструкцією №3519 від 24.04.2024 року та випискою з банку.
Після надання послуг Товариством відбулось відправлення відремонтованої паливної системи транспортних засобів замовника, що підтверджується експрес-накладною ТОВ «Нова Пошта» №20450905977752 від 12.04.2024 року.
За фактом настання першої події «оплати» Позивачем було складено та направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну:
від 12.04.2024 року №114.
Однак, реєстрацію вказаної податкової накладної податковим органом було зупинено.
Зокрема, квитанцією:
- №9107469842 зупинено реєстрацію ПН №114 від 12.04.2024
В якості підстави зазначено наступне.
Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 33.12,7318,7415, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Крім вказаного, у квитанціях позивачу пропонувалось надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
У зв`язку з цим, позивачем було подано контролюючому органу повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких було зупинено, що підтверджується квитанцією №2 від 10.09.2024, №9262001830.
Комісією Головного управління ДПС у Рівненській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Комісія) прийнято рішення
№ 11807695/44925151від 24.09.2024 про відмову в реєстрації ПН №114 від 12.04.24
Підставою для прийняття відповідного рішення про відмову в реєстрації податкових накладних зазначено: надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства.
При цьому, в полі «Додаткова інформація (зазначити конкретні документи):» інформація відсутня.
03.11.2023 року між ТОВ «Сіндизель» (в якості Виконавця) та ТОВ «Агро-Холдинг МС» (в якості Замовника) було укладено Договір про надання послуг з ремонту паливної системи транспортних засобів №71
Предметом договору, згідно з пунктом 1.1. якого, є зобов`язання Виконавця протягом строку дії договору надавати комплекс послуг з продажу, ремонту та відновлення паливних систем до дизельних двигунів транспортних засобів та устаткування промислового призначення (далі ТЗ) (форсунки, насоси, рейли) за місцем розташування Виконавця: Рівненська область, смт.Млинів, вул.Покровська, 33Г, а Замовника своєчасно та в повному обсязі оплачувати надані послуги, запасні частини та супутні товари, необхідні при проведенні зазначених робіт, на умовах, визначених цим Договором.
Сторонами у відповідності до п.2.1. Договору обумовлено, що конкретний перелік та вартість послуг, запасних частин та матеріалів, що надаються Замовнику, визначається при кожному обслуговуванні паливної системи ТЗ та оформляється наряд замовленням на кожне нове замовлення з його обов`язковим узгодженням із Замовником та яке є підставою для складання нових рахунків. Роботи виконуються відповідно до наряд- замовлень, що є невід`ємною частиною Договору, де зазначається перелік робіт (необхідних. замовлених, виконаних) та їх вартість, перелік запчастин та матеріалів необхідних для використання при ремонті, а також строк виконання робіт.
Відповідно до розділу 3 Договору сторонами погоджено вартість робіт та порядок проведення розрахунків.
Так, п. 3.1. Договору передбачено, що вартість послуг за цим Договором є динамічною. Остаточна ціна за надані послуги встановлюється Виконавцем в Акті виконання робіт (надання послуг), що оформляється Виконавцем, підписується Сторонами та стає невід`ємною частиною Договору, та в рахунку. фактурі.
Замовник зобов`язаний здійснити оплату послуг протягом 3 (трьох) банківських днів з моменту підписання Сторонами Акту виконання робіт (надання послуг) або з дати виставлення рахунку-фактури. (3.3. Договору)
На виконання умов вищезазначеного договору сторонами було попередньо погоджено та складено замовленням № 547 від 19 липня 2024 р. на суму 36000,00 грн. в т.ч. ПДВ 6000,00 грн.
Матеріали, комплектуючі, запасні частини, і т.п., які використовуються Виконавцем в процесі ремонтних робіт, включаються до вартості надання послуг, що підтверджено Актом надання послуг №343 від 26.07.2024 року, підписаним сторонами на відповідний обсяг наданих послуг.
ТОВ Агро-Холдинг МС» було сплачено грошові кошти по обох наряд-замовленнях, що підтверджується платіжною інструкцією № 9007694 від 02.08.2024 року та випискою з банку від 02.08.2024 року.
Після надання послуг Товариством відбулось відправлення відремонтованої паливної системи транспортних засобів замовника, що підтверджується експрес-накладною ТОВ «Нова Пошта» №20400403496025 від 26.07.2024 року на суму 36000,00 грн. в т.ч. ПДВ 6000,00 грн.
За фактом настання першої події «оплати» Позивачем було складено та направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну:
від 26.07.2024 року №202
Однак, реєстрацію вказаної податкової накладної податковим органом було зупинено.
Зокрема, квитанцією:
№9236685921 зупинено реєстрацію ПН від 26.07.2024 року №202
В якості підстави зазначено наступне.
Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 7415, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Крім вказаного, у квитанціях позивачу пропонувалось надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
У зв`язку з цим, позивачем було подано контролюючому органу повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких було зупинено, що підтверджується квитанцією №2 від 25.09.2024, № 9279051489
Комісією Головного управління ДПС у Рівненській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Комісія) прийнято рішення
№11825588/44925151 від 26.09.2024 про відмову в реєстрації ПН №202 від 26.07.2024
Підставою для прийняття відповідного рішення про відмову в реєстрації податкових накладних зазначено: надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства.
При цьому, в полі «Додаткова інформація (зазначити конкретні документи):» зазначено ненадання документів щодо походження комплектуючих (Договори з додатками, Видаткові накладні, ТТН, розрахункові документи тощо), актів звіряння з контрагентами, ОСВ по рах. 281, 631 та 361, документів щодо правових підстав використання.
14.11.2023 року між ТОВ «Сіндизель» (в якості Виконавця) та ТОВ «Мегга Транс» (в якості Замовника) було укладено Договір про надання послуг з ремонту паливної системи транспортних засобів №79
Предметом договору, згідно з пунктом 1.1. якого, є зобов`язання Виконавця протягом строку дії договору надавати комплекс послуг з продажу, ремонту та відновлення паливних систем до дизельних двигунів транспортних засобів та устаткування промислового призначення (далі ТЗ) (форсунки, насоси, рейли) за місцем розташування Виконавця, а Замовника своєчасно та в повному обсязі оплачувати надані послуги, запасні частини та супутні товари, необхідні при проведенні зазначених робіт, на умовах, визначених цим Договором.
Сторонами у відповідності до п.2.1. Договору обумовлено, що конкретний перелік та вартість послуг, запасних частин та матеріалів, що надаються Замовнику, визначається при кожному обслуговуванні паливної системи ТЗ та оформляється наряд замовленням на кожне нове замовлення з його обов`язковим узгодженням із Замовником та яке є підставою для складання нових рахунків. Роботи виконуються відповідно до наряд- замовлень, що є невід`ємною частиною Договору, де зазначається перелік робіт (необхідних. замовлених, виконаних) та їх вартість, перелік запчастин та матеріалів необхідних для використання при ремонті, а також строк виконання робіт.
Відповідно до розділу 3 Договору сторонами погоджено вартість робіт та порядок проведення розрахунків.
Так, п. 3.1. Договору передбачено, що вартість послуг за цим Договором є динамічною. Остаточна ціна за надані послуги встановлюється Виконавцем в Акті виконання робіт (надання послуг), що оформляється Виконавцем, підписується Сторонами та стає невід`ємною частиною Договору, та в рахунку. фактурі.
Замовник зобов`язаний здійснити оплату послуг протягом 3 (трьох) банківських днів з моменту підписання Сторонами Акту виконання робіт (надання послуг) або з дати виставлення рахунку-фактури. (3.3. Договору)
На виконання умов вищезазначеного договору сторонами було попередньо погоджено та складено
1 - Наряд-замовлення № 613 від 26 січня 2024 р. на суму 42400,00 грн. в т.ч. ПДВ 7066,67 грн.
2 - Наряд-замовлення № 787 від 02 лютого 2024 р. на суму 12000,00 грн. в т.ч. ПДВ 2000,00 грн.
3- Наряд-замовлення № 977 від 09 лютого 2024 р. на суму 35700,00 грн. в т.ч. ПДВ 5950,00 грн.
Матеріали, комплектуючі, запасні частини, і т.п., які використовуються Виконавцем в процесі ремонтних робіт, включаються до вартості надання послуг, що підтверджено Актами надання послуг №707 від 01.02.2024 року, №876 від 08.02.2024 та №1082 від 15.02.2024, підписаними сторонами на відповідний обсяг наданих послуг.
На виконання взятих на себе зобов`язань по Договору Товариством з обмеженою відповідальністю «Мегга Транс» було сплачено грошові кошти по Договору, що підтверджується платіжною інструкцією
1 - №6265 від 15.02.2024 року та випискою з банку від 15.02.2024 року.
2 - №6368 від 26.02.2024 року та випискою з банку від 26.02.2024 року.
3 - №6342 від 23.02.2024 року та випискою з банку від 23.02.2024 року.
За фактом настання першої події «оплати» Позивачем було складено та направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну:
від 01.02.2024 року №2
від 08.02.2024 року №20
від 15.02.2024 року №52
Однак, реєстрацію вказаної податкової накладної податковим органом було зупинено.
Зокрема, квитанцією:
№9038724273 зупинено реєстрацію ПН від 01.02.2024 року №2
№9038709403 зупинено реєстрацію ПН від 23.02.2024 року №20
№9038580578 зупинено реєстрацію ПН від 15.02.2024 року №52
В якості підстави зазначено наступне.
Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 4016,45.20,7318,7326,8481,8482, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Крім вказаного, у квитанціях позивачу пропонувалось надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
У зв`язку з цим, позивачем було подано контролюючому органу повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких було зупинено, що підтверджується квитанцією №2 від 23.09.2024, №9277331854, №9 від 23.09.2024, №9277336406 та №2 від 23.09.2024, №9277343277.
Комісією Головного управління ДПС у Рівненській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Комісія) прийнято рішення
№11825509/44925151 від 26.09.2024 про відмову в реєстрації ПН №2 від 01.02.2024
№11825512/44925151 від 26.09.2024 про відмову в реєстрації ПН №20 від 08.02.2024
№11825510/44925151 від 26.09.2024 про відмову в реєстрації ПН №52 від 15.02.2024
Підставою для прийняття відповідного рішення про відмову в реєстрації податкових накладних зазначено: надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства.
При цьому, в полі «Додаткова інформація (зазначити конкретні документи):» зазначено ненадання документів щодо походження комплектуючих (Договори з додатками, Видаткові накладні, ТТН, розрахункові документи тощо), актів звіряння з контрагентами, ОСВ по рах. 281, 631 та 361, документів щодо правових підстав використання приміщення, де надавались послуги з ремонту (Договорів оренди, Акт прийому-передачі, розрахункові документи та інших по суті).
06.02.2024 року між ТОВ «Сіндизель» (в якості Виконавця) та ТОВ «Ілар Транс» (в якості Замовника) було укладено Договір про надання послуг з ремонту паливної системи транспортних засобів №156
Предметом договору, згідно з пунктом 1.1. якого, є зобов`язання Виконавця протягом строку дії договору надавати комплекс послуг з продажу, ремонту та відновлення паливних систем до дизельних двигунів транспортних засобів та устаткування промислового призначення (далі ТЗ) (форсунки, насоси, рейли) за місцем розташування Виконавця, а Замовника своєчасно та в повному обсязі оплачувати надані послуги, запасні частини та супутні товари, необхідні при проведенні зазначених робіт, на умовах, визначених цим Договором.
Сторонами у відповідності до п.2.1. Договору обумовлено, що конкретний перелік та вартість послуг, запасних частин та матеріалів, що надаються Замовнику, визначається при кожному обслуговуванні паливної системи ТЗ та оформляється наряд замовленням на кожне нове замовлення з його обов`язковим узгодженням із Замовником та яке є підставою для складання нових рахунків. Роботи виконуються відповідно до наряд- замовлень, що є невід`ємною частиною Договору, де зазначається перелік робіт (необхідних. замовлених, виконаних) та їх вартість, перелік запчастин та матеріалів необхідних для використання при ремонті, а також строк виконання робіт.
Відповідно до розділу 3 Договору сторонами погоджено вартість робіт та порядок проведення розрахунків.
Так, п. 3.1. Договору передбачено, що вартість послуг за цим Договором є динамічною. Остаточна ціна за надані послуги встановлюється Виконавцем в Акті виконання робіт (надання послуг), що оформляється Виконавцем, підписується Сторонами та стає невід`ємною частиною Договору, та в рахунку. фактурі.
Замовник зобов`язаний здійснити оплату послуг протягом 3 (трьох) банківських днів з моменту підписання Сторонами Акту виконання робіт (надання послуг) або з дати виставлення рахунку-фактури. (3.3. Договору)
На виконання умов вищезазначеного договору сторонами було попередньо погоджено та складено Наряд-замовлення № 796 від 02.02.2024 р. на суму 16000,00 грн. в т.ч. ПДВ 2666,67 грн.
На виконання взятих на себе зобов`язань Товариством з обмеженою відповідальністю «Ілар Транс» було сплачено грошові кошти по замовленню, що підтверджується платіжною інструкцією платіжною інструкцією № 702 від 07.02.2024 року та випискою з банку від 07.02.2024 року.
Матеріали, комплектуючі, запасні частини, і т.п., які використовуються Виконавцем в процесі ремонтних робіт, включаються до вартості надання послуг, що підтверджується Актом надання послуг №909 від 09.02.2024 року, підписаним сторонами на відповідний обсяг наданих послуг.
Після надання послуг Товариством відбулось відправлення відремонтованої паливної системи транспортних засобів замовника, що підтверджується експрес-накладною ТОВ «Нова Пошта» №20450865158184.
За фактом настання першої події «оплати» Позивачем було складено та направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну:
від 07.02.2024 року №18
Однак, реєстрацію вказаної податкової накладної податковим органом було зупинено.
Зокрема, квитанцією:
№9039190935 зупинено реєстрацію ПН від 07.02.2024 року №18
В якості підстави зазначено наступне.
Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 45.20,7318, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Крім вказаного, у квитанціях позивачу пропонувалось надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
У зв`язку з цим, позивачем було подано контролюючому органу повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких було зупинено, що підтверджується квитанцією №2 від 23.09.2024, № 9277503131
Комісією Головного управління ДПС у Рівненській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Комісія) прийнято рішення
№11825513/44925151 від 26.09.2024 про відмову в реєстрації ПН від 07.02.2024 року №18
Підставою для прийняття відповідного рішення про відмову в реєстрації податкових накладних зазначено: надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства.
При цьому, в полі «Додаткова інформація (зазначити конкретні документи):» зазначено ненадання документів щодо походження комплектуючих (Договори з додатками, Видаткові накладні, ТТН, розрахункові документи тощо), актів звіряння з контрагентами, ОСВ по рах. 281, 631 та 361, документів щодо правових підстав використання.
Не погоджуючи з вказаними рішення та вважаючи їх протиправними, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ (далі - ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок № 1246) після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Аналогічні приписи наведені у пункті 201.16 статті 201 ПК України, згідно з якими реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначено Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, який набрав чинності з 01.02.2020 (далі - Порядок №1165).
Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку № 1165, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі. Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Згідно з пунктами 6, 7, 10, 11 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
У разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Так, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку № 1165).
Як встановлено судом, реєстрацію податкових накладних зупинено з наступних підстав:
ПН №114 від 12.04.2024
Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 33.12,7318,7415, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
ПН №202 від 26.07.2024
Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 7415, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
ПН №2 від 01.02.2024, №20 від 08.02.2024, №52 від 15.02.2024
Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 4016, 45.20, 7318, 7326, 8481, 8482, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
ПН №18 від 07.02.2024
Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 45.20, 7318 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
У квитанціях запропоновано надати пояснення та копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Оцінюючи наведені в квитанціях про зупинення реєстрації податкової накладної підстави контролюючого органу, суд зазначає, що перелік критеріїв ризиковості здійснення операцій міститься в Додатку 3 до Порядку № 1165.
Пунктом 1 зазначеного Додатку передбачено такий критерій ризиковості здійснення операцій як: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстр.
Отже, пункт 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій відносить операцію до ризикових, зокрема, якщо обсяг постачання товару/послуги, зазначених у податковій накладній, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою).
У порушення частини 2 статті 77 КАС України, відповідачами суду не надано доказів на підтвердження обставин щодо перевищення або рівності обсягу постачання величини залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, належної мотивації таких висновків не наведено. Якою саме була величина залишку обсягу придбання такого товару та в який спосіб і на підставі яких документів вона була визначена, відповідачами суду не доведено, належними та достовірними доказами не підтверджено.
Суд зазначає, що у квитанції запропоновано надати пояснення та копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Оцінюючи наведені в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної підстави контролюючого органу, суд зазначає, що податковий орган конкретно не зазначив, яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Натомість платником податків надано до податкового органу первинні документи на підтвердження реальності господарської операції.
Зупинення реєстрації податкової накладної без переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної не надало позивачу можливості надати достатній обсяг підтверджуючих документів.
Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.
Вживання податковим органом загального посилання на п.1 критеріїв, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.
Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості актів індивідуальної дії призводить до їх протиправності. При цьому, допущені державним органом помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються, як і не можуть покладати на таких осіб тягар відповідальності.
Подібного правового висновку дійшов Верховний Суд у постановах від 23.10.2018 у справі № 822/1817/18 та від 04.12.2018 у справі № 821/1173/17.
Як було встановлено судом, позивачем направлено на реєстрацію податкову накладну №114 від 12.04.2024, №202 від 26.07.2024 року, №2 від 01.02.2024 року, №20 від 08.02.2024 року, №52 від 15.02.2024 року, №18 від 07.02.2024
Наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12.12.2019, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пунктів 2-4 Порядку № 520, прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (комісії регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Пунктами 6, 7 Порядку № 520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01 червня 2020 року № 261).
Відповідно до пункту 10 Порядку № 520, Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Пунктом 11 Порядку № 520, визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення про відмову в реєстрації податкової накладної повинне містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної із зазначенням, зокрема, які саме документи не надані платником податків, які були б достатніми для прийняття комісією ДПС рішення про реєстрацію податкових накладних.
Судом встановлено, що позивачем надавалися для контролюючого органу відповідні пояснення та документи на підтвердження господарської операції з контрагентами.
Однак, комісією Головного управління ДПС у Рівненській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Комісія) прийнято рішення:
- №11807695/44925151 від 24.09.2024
- №11825588/44925151 від 26.09.2024
- №11825509/44925151 від 26.09.2024
- №11825512/44925151 від 26.09.2024
- №11825510/44925151 від 26.09.2024
- №11825513/44925151 від 26.09.2024
Підставою для прийняття відповідних рішень про відмову в реєстрації податкових накладних зазначено: надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства.
При цьому, в полі «Додаткова інформація (зазначити конкретні документи):» (за винятком рішення №11807695/44925151 від 24.09.2024)_зазначено: зазначено ненадання документів щодо походження комплектуючих (Договори з додатками, Видаткові накладні, ТТН, розрахункові документи тощо), актів звіряння з контрагентами, ОСВ по рах. 281, 631 та 361, документів щодо правових підстав використання.
Суд зазначає, що надані позивачем до контролюючого органу документи та пояснення у сукупності із наявними доказами в матеріалах справи підтверджують здійснення господарських операцій за податковою накладною.
Оцінюючи доводи відповідача, суд зауважує наступне.
Постачальниками матеріалів/товарів, що використано в процесі проведення ремонтних робіт є:
товарів 7318, 7415 (у податковій накладній - Розпилювач 093400-8890 Denso код УКТ ЗЕД 7318169990, Шайба F00VC17504 OMS код УКТ ЗЕД 7415210000) є ФОП ОСОБА_1 . Поставки відбуваються згідно договору поставки №1/23-10 від 23.10.2023р. Наявність вищезгаданих матеріалів/товарів підтверджується надходженням матеріалів на склад підприємства згідно з видатковою накладною № 2600 від 12.04.2024 року.
товарів 7415 (у податковій накладній Шайба F00VC17504 OMS код УКТ ЗЕД 7415210000) є ТОВ «Ей Ді Дизель». Поставки відбуваються згідно договору поставки КИЇВ1/14119 від 22 червня 2023 року. Наявність вищезгаданих матеріалів/товарів підтверджується надходженням матеріалів на склад підприємства згідно з видатковою накладною № SI0000088644 від 01.05.2024 р
товарів 4016, 7318,7326,8481,8482 (у податковій накладній Ущільнювальне кільце O-RING F00RJ00222 Bosch код УКТ ЗЕД 4016930090, Шайба F00RJ02175 Bosch код УКТ ЗЕД 7318220090; Гайка розпилювача F00RJ02219 Bosch код УКТ ЗЕД 7318190090; Кулька клапана F00RC00556 Bosch код УКТ ЗЕД 4016930090 7326909890; 8 Ремкомплект F00RJ02703 Bosch код УКТ ЗЕД 8481805900, Кулька клапана F00VC05001 Bosch код УКТ ЗЕД 8482919000) є ТОВ «Дизель Лайн» по договору №177 від 05.07.2023р., ТОВ «Inter Сars Ukraine» по договору №68170 від 05.07.2023р., ФОП ОСОБА_1 по договору №1/23-10 від 23.10.2023р. Наявність вищезгаданих матеріалів/товарів підтверджується надходженням матеріалів на склад підприємства згідно з видатковими накладними №UAUC1_240009214 від 30.01.2024р., № 729 від 30.01.2024р., №5464 від 05.12.2023р.
в 4016, 7318, 7326, 8482 (у податковій накладній ремкомплект F00RJ02157 Bosch Код УКТ ЗЕД 4016930090 ; Кулька клапана F00VC05001 Bosch Код УКТ ЗЕД 8482919000; Шайба F00RJ02175 Bosch код УКТ ЗЕД 7318220090, Кулька клапана F00VC05001 OMS Код УКТ ЗЕД 7326909890) є ТОВ «Дизель Лайн» по договору №177 від 05.07.2023р., ФОП ОСОБА_1 по договору №1/23-10 від 23.10.2023р., ТОВ «Inter Сars Ukraine» по договору №68170 від 05.07.2023р., наявність вищезгаданих матеріалів/товарів підтверджується надходженням матеріалів на склад Товариства згідно з видатковими накладними №UAUC1_240011468 від 06.02.2024р., № 854 від 05.02.2024р., №6087 від 18.12.2023 року, №UAUC1_240011145 від 05.02.2024р.
Станом на грудень 2024 року в Товаристві працює 40 працівників, серед яких безпосередніми ремонтами (наданням послуг) займається 11 слюсарів з паливної апаратури, наявні наймані працівники, які забезпечують постачання необхідних для ремонту деталей - 1 Начальник відділу матеріально-технічного постачання, 4 працівники відділу з постачання, 6 працівники відділу сервісного обслуговування, які забезпечують супровід клієнтів, та інший персонал, який забезпечує повний необхідний супровід господарської діяльності.
Товариство також орендує 2 транспортні засоби Renault Clio, 2011 р.в., та Skoda Fabia, 2013 р.в., для використання в господарських цілях
Укладено також договір з зовнішнім підприємством ТОВ «Нова Пошта» згідно заяви про приєднання від 10.07.2023 року, що забезпечує перевезення (отримання і відправлення) запчастин Документ сформований в системі «Електронний суд» 19.12.2024 4 та готових відремонтованих частин паливної системи транспортних засобів в ході здійснення нашої господарської діяльності (копія заяви про приєднання до Договору від 10.07.2023р. додається)
При цьому, суд зазначає, що відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому органу не може бути підставою для відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування без наведення відповідного обґрунтування, а також за умови, якщо інші надані документи підтверджують проведення господарської операції.
Отже, суд зауважує, що позивач на момент складення податкових накладних мало матеріли, працівників, активи, а тому були відсутні підстави для зупинення реєстрації податкових накладних.
Так, у ході розгляду справи судом встановлено, що позивач надавав контролюючому органу та до суду первинні документи, які підтверджують та розкривають суть, внутрішню сторону господарських операцій, на виконання яких складено податкові накладні
Згідно з п.198.2. ст.198 ПК України датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.
Таким чином, оскільки для виникнення податкового зобов`язання з ПДВ достатньо настання однієї з подій, то обов`язок продавця виписати і зареєструвати в ЄРПН податкову накладну на відповідну суму ПДВ, кореспондує з правом контролюючого органу вимагати у платника ПДВ ту документацію, яка підтверджує настання саме такої події, а не обох подій одночасно.
Суд також зазначає, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних не спростовує факту здійснення платником податків господарської операції, що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.
Під час розгляду справи відповідачі, як суб`єкти владних повноважень, не надали суду доказів, які спростовували б твердження позивача, та не навели обґрунтованих мотивів прийняття рішень про відмову позивачу в реєстрації спірної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відтак, суд дійшов висновку, що за умови не наведення комісією доказів того, що документи, подані позивачем, є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність таких рішень, у зв`язку з чим, рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних є протиправними та підлягають скасуванню.
Стосовно вимоги позивача зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних спірні податкові накладні, суд виходить з такого.
За приписами підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Державною податковою службою України у своєму відзиві підтверджено, що обов`язок з реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у випадку визнання протиправним та скасування рішень про відмову реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань покладається саме на Державну податкову службу України, як центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
У відповідності з пунктів 2, 10 частини 2 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд в порядку адміністративного судочинства може визнати протиправним та скасувати індивідуальний акт чи окремі його положення, а також прийняти рішення про інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.
Статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.
При цьому, під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект. Таким чином, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права.
Судом враховано, що Податковим кодексом України визначено правові наслідки відсутності факту реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Така податкова накладна не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.
Виявлення розбіжностей даних податкової накладної та Єдиного реєстру податкових накладних, у свою чергу, є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.
Приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності.
Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України.
Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.
Відповідна позиція висловлена у постановах Верховного суду від 07.12.2022 у справі № 500/2237/20 та від 17.01.2023 у справі № 816/2218/18.
У постанові Верховного суду у справі № 140/1986/22 від 06.07.2023 Верховний суд не відходить від усталеної позиції, що податковий орган під час вирішення питання про реєстрацію податкової накладної чи відмову у її реєстрації не має права здійснювати аналіз господарської операцій платника податків на предмет її реальності (нереальності) та не повинен надавати оцінку, серед іншого, наявності основних засобів, складських приміщень, трудових ресурсів тощо у платника податків. Така оцінка може надаватись контролюючим органом виключно у межах проведення відповідної документальної перевірки платника податків.
Таким чином, відсутність реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних впливає на правовий стан платників податків. Покупець товарів позбавляється права на формування податкового кредиту за рахунок відповідних сум, а продавець може зазнати небажаних для нього наслідків у вигляді проведення його позапланової перевірки.
З огляду на це, правовідносини щодо реєстрації податкової накладної у Єдиному державному реєстрі податкових накладних і, зокрема, щодо безпідставного неприйняття податкової накладної для її реєстрації, є предметом розгляду в адміністративних судах відповідно до статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно з частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Разом з тим, Європейський Суд з прав людини у рішенні по справі «Суомінен проти Фінляндії» (Suominen v. Finland), № 37801/97, п. 36, від 1 липня 2003 року, вказує, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.
У рішенні по справі Звежинський проти Польщі (Заява N 34049/96) від 19.06.2001 Європейський суд з прав людини підкреслив, що, розглядаючи питання, які мають загальний інтерес, органи державної влади повинні діяти коректно і дуже послідовно (див. цит. вище рішення у справі "Беєлер проти Італії"). Крім того, як охоронець громадського порядку держава має моральне зобов`язання бути взірцевою, вона повинна стежити за тим, щоб такими були й державні органи, що захищають публічний порядок (пункт 73).
Принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень має на увазі, що рішення має бути прийняте з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення.
Відповідачем - 1 не доведено правомірності оскаржуваних рішень у порядку статті 77 КАС України, за таких обставин права позивача підлягають судовому захисту як шляхом визнання протиправним та скасування такого рішення суб`єкта владних повноважень, так і шляхом зобов`язання ДПС України зареєструвати спірні податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних, яка сформована позивачем датою її фактичного подання.
Висновки суду у даній справі узгоджуються із висновками Верховного Суду, викладеними в його постановах від 02 квітня 2019 року (справа № 822/1878/18) та від 18 липня 2019 року (справа № 1740/2004/18).
Так, в ході судового розгляду адміністративної справи відповідачі не виконали процесуального обов`язку доказування та не підтвердили правомірності своїх дій, натомість позивачем повністю доведено ті обставини, на яких ґрунтуються його позовні вимоги, а тому позов належить задовольнити.
За правилами частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Так, за подання даного адміністративного позову сплачено судовий збір в сумі 14534,40 грн, а тому судові витрати позивача в частині сплаченого судового збору підлягають відшкодуванню в відповідачем №1, яким прийнято оскаржувані рішення.
Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області
- №11807695/44925151 від 24.09.2024
- №11825588/44925151 від 26.09.2024
- №11825509/44925151 від 26.09.2024
- №11825512/44925151 від 26.09.2024
- №11825510/44925151 від 26.09.2024
- №11825513/44925151 від 26.09.2024
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні №114 від 12.04.2024, №202 від 26.07.2024 року, №2 від 01.02.2024 року, №20 від 08.02.2024 року, №52 від 15.02.2024 року, №18 від 07.02.2024 року Товариства з обмеженою відповідальністю «Сіндизель» в Єдиному реєстрі податкових накладних, днем їх подання на реєстрацію.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Сіндизель» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Рівненській області судовий збір в сумі 14534,40 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст рішення складений 23 січня 2025 року.
Учасники справи:
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Сіндизель" (вул. Покровська, буд.33Г,с-ще Млинів,Дубенський р-н, Рівненська обл.,35100, ідентифікаційний код 44925151)
Відповідач: Державна податкова служба України (Львівська площа, 8,м.Київ,04053, код ЄДРПОУ 43005393)
Відповідач: Головне управління ДПС у Рівненській області (вул. Відінська, 12,м. Рівне,33027, код ЄДРПОУ 44070166)
Суддя В.В. Щербаков
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.01.2025 |
Оприлюднено | 27.01.2025 |
Номер документу | 124642663 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
В.В. Щербаков
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні