Постанова
від 15.01.2025 по справі 480/3143/24
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 січня 2025 р. Справа № 480/3143/24Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Ральченка І.М.

суддів: Катунова В.В. , Подобайло З.Г.

за участю секретаря судового засідання Кіт Т.Р.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Сумської митниці на рішення Сумського окружного адміністративного суду від 12.09.2024, суддя С.В. Воловик, по справі № 480/3143/24

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Гранд Мета»

до Сумської митниці

про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Гранд Мета» звернулося до Сумського окружного адміністративного суду з позовом, у якому просило суд:

- визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо відновлення режиму вільної торгівлі (преференційного режиму) до товарів, що пройшли процедуру митного оформлення за митною декларацією № UA805020/2022/008833 від 11.08.2022, складання аркушу коригування до митної декларації № UA805020/2022/008833 від 11.08.2022 та формування і направлення електронного висновку про повернення з державного бюджету надміру сплачених сум митних платежів за митною декларацією № UA805020/2022/008833 від 11.08.2022;

- зобов`язати відповідача скласти аркуш коригування до митної декларації № UA805020/2022/008833 від 11.08.2022 в частині зміни її граф №№ 36, 44, 47 та «В» з урахуванням режиму вільної торгівлі (преференційного режиму) та сформувати висновок про повернення з державного бюджету надміру сплачених сум митних платежів за митною декларацією № UA805020/2022/008833 від 11.08.2022 і направити його до Головного управління Державної казначейської служби України у Сумській області для фактичного виконання.

Рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 12.09.2024 задоволено позов.

Визнано протиправною бездіяльність Сумської митниці щодо відновлення режиму вільної торгівлі (преференційного режиму) до товарів, що пройшли процедуру митного оформлення за митною декларацією № UA805020/2022/008833 від 11.08.2022, складання аркушу коригування до митної декларації № UA805020/2022/008833 від 11.08.2022 та формування і направлення електронного висновку про повернення з державного бюджету надміру сплачених сум митних платежів за митною декларацією № UA805020/2022/008833 від 11.08.2022.

Зобов`язано Сумську митницю скласти аркуш коригування до митної декларації № UA805020/2022/008833 від 11.08.2022 в частині зміни її граф №№ 36, 44, 47 та «В» з урахуванням режиму вільної торгівлі (преференційного режиму)

Зобов`язано Сумську митницю сформувати висновок про повернення з державного бюджету надміру сплачених сум митних платежів за митною декларацією № UA805020/2022/008833 від 11.08.2022 і направити його до Головного управління Державної казначейської служби України у Сумській області для виконання.

Сумська митниця, не погодившись із рішенням суду першої інстанції, подала апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просила його скасувати та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позову.

В обґрунтовування вимог апеляційної скарги відповідач зазначив про не врахування судом першої інстанції того, що позивачем при оформленні товару ввезеного з митної території Румунії, яка не є державою учасницею Угоди про створення зони вільної торгівлі від 15.04.1994, безпідставно застосовано преференції зі сплати ввізного мита за кодом «400», які визначені наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2012 № 1011.

На підставі положень п. 3 ч. 1ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України справа розглянута в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Відповідно до ч. 1ст. 308 КАС України справа розглядається в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду першої інстанції та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Як встановлено судовим розглядом, між ТОВ «Гранд Мета» та ООО «Вагкаэ-Текэ» (Республіка Узбекистан) укладено контракт № 06/17 від 31.03.2017, відповідно до якого ООО «Вагкаэ-Текэ» (Республіка Узбекистан) зобов`язувалось поставляти махрові фарбовані бавовняні рушники та інші текстильні товари партіями за цінами, які визначаються на підставі специфікації та вказуються в рахунку, із обов`язковим наданням сертифікату походження товару по формі СТ-1 та Акту експертизи до нього.

З метою митного оформлення товару, отриманого на виконання вказаного контракту, 11.08.2022 позивачем була подана митна декларація № UA805020/2022/008766 із застосуванням преференції « 400» зі сплати ввізного мита, до якої додавались сертифікат про походження товару СТ-1 № UZUA209010413901 та акт експертизи № 209010413901 від 06.07.2022, що підтверджували достатність переробки імпортованих товарів в Республіці Узбекистан.

11.08.2022 Сумською митницею була винесена картка відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA805020/2022/000266 на підставі того, що товар ввезено на територію України з митної території Румунії, яка не є учасником Угоди про створення зони вільної торгівлі від 15.04.1994, що не відповідає вимогам статті 9 Правил визначення країни походження товарів від 24.09.1993, затверджених Рішенням Ради Глав Урядів Співдружності Незалежних Держав, та свідчить про відсутність підстав для застосування преференції « 400» зі сплати ввізного мита.

11.08.2022 задля забезпечення здійснення господарської діяльності ТОВ «ГРАНД МЕТА» подало нову митну декларацію № UA805020/2022/008833 із виконанням усіх вимог, наведених у картці відмови, що призвело до необхідності сплати додаткових сум митних платежів у загальному розмірі 435 971, 70 грн., з яких: мито363 309,75 грн., податок на додану вартість72 661,95 грн.

В подальшому, позивач звернувся до суду з позовом у якому просив визнати протиправною та скасувати зазначену картку відмови, а також зобов`язати Сумську митницю відновити режим вільної торгівлі (преференційний режим) до товарів, які пройшли процедуру митного оформлення за митною декларацією типу «ІМ 40 ДЕ» № UA805020/2022/008833 від 11.08.2022.

За результатами розгляду справи № 480/5994/22 рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 14.02.2023 відмовлено у задоволенні адміністративного позову ТОВ «ГРАНД МЕТА» до Сумської митниці про визнання протиправною та скасування картки відмови, зобов`язання вчинити дії.

Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 22.08.2023 рішення суду першої інстанції було скасовано, позовну заяву задоволено частково, картка відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA805020/2022/000266 визнана протиправною та скасована, у задоволенні позовних вимог про зобов`язання відповідача відновити режим вільної торгівлі (преференційний режим) відмовлено.

Скасовуючи карту відмови, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що факт ввезення товарів на митну території України з митної території Румунії, не свідчить про недотримання пункту 9 Правил визначення країни походження товарів від 24.09.1993, затверджених Рішенням Ради Глав Урядів Співдружності Незалежних Держав, та не є підставою для позбавлення позивача права на застосування преференції « 400» зі сплати ввізного мита.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог про зобов`язання Сумської митниці відновити режим вільної торгівлі (преференційний режим), апеляційний суд вказав, що преференції, зокрема, режим вільної торгівлі, відновлюються або скасовуються органами митної служби за визначеною Митним кодексом України процедурою.

З метою відновлення режиму вільної торгівлі товарів, які пройшли процедуру митного оформлення за митною декларацією № UA805020/2022/008833 від 11.08.2022 та повернення додатково сплачених митних платежів, ТОВ «ГРАНД МЕТА» 06.10.2023 звернулась до Сумської митниці із відповідною заявою, за результатами розгляду якої, листом № 7.24-2/15/13/1461 від 25.03.2024, відповідач відмовив у відновленні згаданого режиму з тих підстав, що постанова Другого апеляційного адміністративного суду від 22.08.2023 по справі № 480/5994/22 не містить відповідного зобов`язання.

Позивач, вважаючи протиправною бездіяльність відповідача щодо відновлення режиму вільної торгівлі (преференційного режиму) до товарів, що пройшли процедуру митного оформлення за митною декларацією № UA805020/2022/008833 від 11.08.2022, складання аркушу коригування до митної декларації № UA805020/2022/008833 від 11.08.2022 та формування і направлення електронного висновку про повернення з державного бюджету надміру сплачених сум митних платежів за митною декларацією № UA805020/2022/008833 від 11.08.2022, звернувся до суду з даним позовом.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з обґрунтованості позовних вимог та наявності підстав для їх задоволення.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Відповідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Положенням про митні декларації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 450 від 21.05.2012 визначені вимоги до оформлення і використання митних декларацій, на підставі яких декларуються товари, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України підприємствами та громадянами, а також порядок внесення змін до митних декларацій, їх відкликання та визнання недійсними (далі- Положення № 450).

Відповідно до абз. 1, 3-6 п. 14 Положення № 450, митні декларації (митна декларація, заповнена у звичайному порядку, попередня, тимчасова, спрощена, періодична та додаткова митні декларації), передбаченістаттями 258-261Митного кодексу України, оформлюються з використанням форми єдиного адміністративного документа.

В одній митній декларації за формою єдиного адміністративного документа може бути задекларовано не більш як 999 товарів.

Додаткові аркуші та відвантажувальні специфікації у разі їх застосування є невід`ємною частиною митної декларації за формою єдиного адміністративного документа.

На додаткових аркушах зазначаються відомості про: товари, що мають різні коди згідно зУКТЗЕД; товари з однаковим кодом згідно зУКТЗЕД, які мають різні дані (країну походження, ознаки та характеристики, що впливають на застосування ставок ввізного (вивізного), особливих видів мита, акцизного податку, податку на додану вартість); інші товари у випадках, визначених Мінфіном.

Замість додаткових аркушів до єдиного адміністративного документа дозволяється застосування інших форм у випадках, визначених міжнародними договорами України.

Пунктом 16 Положення № 450 передбачено, що митна декларація на паперовому носії вважається оформленою за наявності на всіх її аркушах відбитка особистої номерної печатки посадової особи митного органу, яка завершила митне оформлення.

Електронна митна декларація вважається оформленою за наявності внесеної до неї посадовою особою митного органу, яка завершила митне оформлення, за допомогою автоматизованої системи митного оформлення відмітки про завершення митного оформлення з використанням електронного підпису чи печатки, що базуються на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Оформлена електронна митна декларація за допомогою автоматизованої системи митного оформлення перетворюється у візуальну форму, придатну для сприйняття її змісту людиною, у форматі, що унеможливлює у подальшому внесення змін до неї, та надсилається декларанту або уповноваженій ним особі.

Відповідно до абз. 1-3 п. 33 Положення № 450 за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи та з дозволу митного органу відомості, зазначені в поданій митному органу митній декларації, можуть бути змінені, зокрема шляхом доповнення, або митна декларація може бути відкликана.

У заяві заформоюзгідно з додатком 3, підписаній декларантом або уповноваженою ним особою, зазначаються причини зміни або відкликання митної декларації. Якщо відповідні нові відомості або причини відкликання митної декларації підтверджуються документами, що не подавались під час декларування, до заяви додаються завірені в установленому порядку копії таких документів.

Дозвіл митного органу на зміну або відкликання митної декларації на паперовому носії, митне оформлення якої не завершено, надається посадовою особою митного органу, яка здійснює оформлення цієї митної декларації, в усній формі.

Згідно з приписами п. 37 Положення № 450 після завершення митного оформлення зміни до митної декларації за формою єдиного адміністративного документа можуть вноситися шляхом: подання з метою сплати митних платежів у випадках, передбачених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, декларантом або уповноваженою ним особою додаткової декларації та оформлення її митним органом; поданняз метою продовження строку тимчасового ввезення товарів з частковим звільненням від оподаткування митними платежами, для сплати рівними частинами податку на додану вартість у разі надання розстрочення сплати податку на додану вартість під час ввезення на митну територію України устатковання та обладнання на підставах, визначенихПодатковим кодексом України, а також у випадках, визначенихМитним кодексом України, декларантом або уповноваженою ним особою додаткової митної декларації та оформлення її митним органом; заповнення та оформлення митним органом аркуша коригування заформоюзгідно з додатком 4.

Внесення змін до митної декларації за формою єдиного адміністративного документа шляхом оформлення аркуша коригування здійснюється в порядку, що встановлюється Мінфіном. Після оформлення аркуша коригування його електронний примірник з використанням електронного підпису посадової особи митного органу чи електронної печатки митного органу, які базуються на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, вноситься до систем, що забезпечують функціонування електронних інформаційних ресурсів митних органів, посадовою особою митного органу, що його оформила, та передається Держмитслужбою ДПС згідно зпунктом 32цього Положення.

Оформлений митним органом аркуш коригування є невід`ємною частиною відповідної митної декларації за формою єдиного адміністративного документа.

Аркуш коригування заповнюється та оформлюється митним органом у разі:

необхідності виправлення відомостей, пов`язаних з доплатою або поверненням митних платежів, у тому числі у зв`язку із скасуванням рішення митного органу;

необхідності виправлення за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи відомостей, пов`язаних з коригуванням ціни товару, що вивозиться за межі митної території України, для цілей податкового контролю за трансфертним ціноутворенням, якщо таке коригування не призведе до зменшення суми податків, що підлягає сплаті до бюджету;

необхідності виправлення за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи помилково зазначених в оформленій митній декларації за формою єдиного адміністративного документа відомостей про товари, не пов`язаних з перерахуванням сум митних платежів за такою митною декларацією;

необхідності відображення за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи відомостей про товари, що стали відомі після закінчення митного оформлення товарів, не пов`язаних з перерахуванням сум митних платежів за митною декларацією за формою єдиного адміністративного документа.

Електронні копії аркушів коригування зберігаються в локальних базах даних митних органів та Єдиній автоматизованій інформаційній системі митних органів України окремо від електронних копій відповідних митних декларацій (електронних митних декларацій), без внесення змін до таких електронних копій митних декларацій (електронних митних декларацій).

Механізм оформлення митним органомаркуша коригування, форму якого наведено в додатку 4 до Положення № 450 визначено Порядком оформлення аркуша коригування, затвердженим наказом Міністерства фінансів України № 1145 від 06.11.2012, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28.11.2012 за № 1995/22307 (далі -Порядок № 1145).

Відповідно до п. 3 Порядку № 1145, аркуш коригуванняскладається у випадках, визначенихпунктом 37 Положення № 450, посадовою особою митного органу, яким здійснювався випуск товарів замитною декларацією, у строк, що не перевищує 10 робочих днів з дня надходження до митного органу інформації про доплату (повернення) сум митних платежів або реєстрації заяви декларанта (уповноваженої особи) у митному органі.

Згідно з п. 7 Порядку № 1145 посадова особа підрозділу митного органу складаєаркуш коригуванняза допомогою автоматизованої системи митного оформлення.

Згідно з пунктом 8 Порядку № 1145, аркуш коригування складається та оформлюється як електронний документ.

Пунктом 12 Порядку № 1145 передбачено, що у разі складання аркуша коригування у випадку доплати або повернення митних платежів, штрафних санкцій (у разі наявності) заповнюютьсярозділи ІІтаІІІ аркуша коригування.

Урозділі ІІ аркуша коригуваннявідображається розрахунок сум митних платежів за новими відомостями (графа 47МДна бланку єдиного адміністративного документа).

Графирозділу ІІ аркуша коригуваннязаповнюються відповідно доПорядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 року № 651, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 серпня 2012 року за № 1372/21684.

Відповідно до п. 13 Порядку № 1145 дорозділу ІІІ аркуша коригуваннявносяться фактичні відомості про доплату (повернення) митних платежів, штрафних санкцій (у разі наявності);

у колонці "Код виду платежу" зазначаються коди видів митних платежів, штрафних санкцій (у разі наявності) відповідно до класифікатора видів надходжень бюджету, що контролюються митними органами, ведення яких здійснюється відповідно доПорядку ведення відомчих класифікаторів інформації з питань державної митної справи, які використовуються у процесі оформлення митних декларацій, затвердженогонаказом Міністерства фінансів України від 29 травня 2012 року № 623, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 червня 2012 року за № 989/21300;

у колонці "Сума" зазначається сплачена (повернута) сума відповідних митних платежів, штрафних санкцій (у разі наявності);

у колонці "Дата" зазначається дата перерахування коштів до Державного бюджету України або дата повернення коштів з Державного бюджету України;

у колонці "Підстава" зазначається код підстави здійснення доплати (повернення) сум митних платежів, штрафних санкцій (у разі наявності) згідно з класифікатором підстав здійснення доплати (повернення) сум митних платежів, ведення якого здійснюється відповідно доПорядку ведення відомчих класифікаторів інформації з питань державної митної справи, які використовуються у процесі оформлення митних декларацій, затвердженогонаказом Міністерства фінансів України від 29 травня 2012 року № 623, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 червня 2012 року за № 989/21300;

у колонці "Напрям руху коштів" зазначається код напряму руху коштів: "1" - у разі здійснення платником податків доплати, "2" - у разі повернення коштів з Державного бюджету України.

Таким чином, у разі скасування рішення митного органу, в тому числі і картки відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення, у митного органу виникає обов`язок скласти аркуш коригування, у якому, зокрема, вказати фактичні відомості про доплату (повернення) митних платежів, штрафних санкцій (у разі наявності).

Процедури під час повернення суб`єктам господарювання та/або фізичним особам (далі - платники податків) коштів авансових платежів (передоплати) та помилково та/або надміру сплачених сум митних, інших платежів, контроль за справлянням яких здійснюють Держмитслужба та митниці Держмитслужби визначені Порядком повернення авансових платежів (передоплати) та помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України № 643 від 18.07.2017, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09.08.2017 за № 976/30844 (даліПорядок № 643).

Відповідно до абзацу 1 пункту 1 розділу ІІІ Порядку № 643, повернення з державного бюджету помилково та/або надміру сплачених сум митних, інших платежів та пені здійснюється за заявою платника податків протягом 1095 днів від дня їх виникнення.

Згідно з абзацом 3 вказаного пункту платник податків подає до митниці Держмитслужби заяву довільної форми в паперовому вигляді або за допомогою засобів електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законодавства у сферах захисту інформації, електронних довірчих послуг та електронного документообігу, або в електронній формі за допомогою засобів ІТС Держмитслужби з дотриманням вимог законодавства у сферах захисту інформації, електронних довірчих послуг та електронного документообігу, або в електронній формі через систему електронної взаємодії державних інформаційних ресурсів та з дотриманням вимог законодавства у сферах захисту інформації, електронних довірчих послуг та електронного документообігу.

Згідно з пунктом 3 розділу ІІІ Порядку № 643, у заяві зазначаються: 1) сума коштів до повернення за кожним видом митних, інших платежів та пені; 2) причини виникнення такої суми коштів; 3) найменування юридичної особи та код за ЄДРПОУ, або прізвище, ім`я, по батькові, реєстраційний номероблікової картки платника податків, або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті); 4) напрям перерахування суми коштів: на поточний рахунок платника податку в установі банку із зазначенням реквізитів; для виплати готівкою (у разі якщо кошти авансових платежів (передоплати) вносилися готівкою); для подальших розрахунків як авансові платежі (передоплата) або грошова застава: на єдиний рахунок або на відповідний депозитний рахунок митниці Держмитслужби; на банківський рахунок (у разі якщо кошти авансових платежів (передоплати) вносилися готівкою); для погашення грошового зобов`язання (податкового боргу) з інших платежів незалежно від виду бюджету; 5) реквізитимитної декларації(іншого документа, що її замінює) або уніфікованої митної квитанції, за якими помилково та/або надміру сплачено суми митних платежів.

До заяви додаються: документи, що підтверджують суму помилково та/або надміру сплачених митних, інших платежів та пені; виконавчий лист суду та/або рішення суду, що набрало законної сили (за наявності), щодо скасування рішення митниці Держмитслужби, яке призвело до виникнення помилково та/або надміру сплачених сум митних, інших платежів та пені; документи, що підтверджують право на перенесення граничних строків для подання заяви щодо повернення надміру сплачених митних платежів (за наявності).

Приписами пункту 4 розділу ІІІ Порядку № 643 передбачено, що після надходження до митниці Держмитслужби заяви, поданої за допомогою засобів ІТС Держмитслужби в електронній формі, автоматично після перевірки засобами антивірусного захисту інформації вноситься до Реєстру опрацювання заяв на повернення (далі - Реєстр), який ведеться за допомогою засобів АСМО.

Внесення до Реєстру інформації щодо заяви, поданої платником у паперовому вигляді або за допомогою засобів електронного зв`язку в електронній формі, здійснює працівник Підрозділу.

Якщо за результатами розгляду заяви митницею Держмитслужби встановлено наявність підстав для повернення коштів, працівник Підрозділу формує електронний висновок про повернення з державного бюджету помилково та/або надміру сплачених сум митних, інших платежів та пені за формою згідно здодатком 2до цього Порядку, який подається керівнику (заступнику керівника) митниці Держмитслужби для прийняття рішення щодо повернення відповідної суми коштів.

На кожний сформований електронний висновок, за яким прийнято рішення про повернення, накладаються кваліфіковані електронні підписи керівника (заступника керівника) структурного підрозділу, що сформував електронний висновок, керівника (заступника керівника) митниці Держмитслужби та кваліфікована електронна печатка такого органу (п. 6 розділу ІІІ Порядку № 643).

Згідно з п. 7 Порядку № 643 сформовані електронні висновки з накладеними кваліфікованими електронними підписами та кваліфікованими електронними печатками митниці Держмитслужби у строк не пізніше 17:00 шостого робочого дня до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви до митниці Держмитслужби в автоматичному режимі надсилають до Казначейства для виконання.

Електронні висновки про повернення платежів, належних місцевим бюджетам, та платежів, які підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами (крім акцизного податку з ввезеного на митну територію України пального), надсилають до Казначейства для виконання за умови їх погодження з відповідними місцевими фінансовими органами.

Отже, підставою для складання електронного висновку про повернення з державного бюджету надміру сплачених сум митних платежів, є заява особи із зазначеною, передбаченою Порядком № 643 інформацією.

При цьому, оформлений належним чином електронний висновок є підставою для перерахування органами Казначейства надміру сплачених сум митних платежів.

Разом з тим, колегія суддів звертає увагу на те, що платнику може бути надіслана відмова у поверненні митних платежів у виключних випадках, передбачених пунктом 8 Порядку № 643, а саме коли заявник не виконав вимог пунктів 1-3 цього розділу, надав недостовірні дані та/або має податковий борг (крім випадків визначення у заяві напряму перерахування коштів на погашення податкового боргу).

Таким чином, інших підстав для такої відмови законодавством не передбачено.

Судовим розглядом встановлено, що 11.08.2022 з метою митного оформлення товару отриманого відповідно до контракту № 06/17 від 31.03.2017, укладеного з ООО «Вагкаэ-Текэ» (Республіка Узбекистан), позивачем була подана митна декларація № UA805020/2022/008766 із застосуванням преференції « 400» зі сплати ввізного мита.

Однак, у зв`язку з прийняттям картки відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA805020/2022/000266, ТОВ «Гранд Мета» 11.08.2022 подало митну декларацію № UA805020/2022/008833, внаслідок чого додатково було сплачено мито в сумі 363 309,75 грн. та податок на додану вартість в сумі 72 661,95 грн.

22.08.2023 року постановою Другого апеляційного адміністративного суду у справі № 480/5994/23 Картку відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA805020/2022/000266 визнано протиправною та скасовано.

Таким чином, у зв`язку зі скасуванням зазначеною постановою Другого апеляційного адміністративного суду картки відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA805020/2022/000266, виникла необхідність у виправленні відомостей, пов`язаних із поверненням надмірно сплачених митних платежів та, відповідно, у митного органу виник обов`язок скласти аркуш коригування, у якому, зокрема, вказати фактичні відомості про доплату (повернення) митних платежів, штрафних санкцій (у разі наявності).

Крім того, у зв`язку зі скасуванням судом індивідуального акту, на підставі якого у позивача виникла необхідність у надмірній сплаті митних платежів, митний орган зобов`язаний сформувати висновок про повернення з державного бюджету надміру сплачених сум митних платежів за митною декларацією № UA805020/2022/008833 від 11.08.2022 і направити його до Головного управління Державної казначейської служби України у Сумській області для виконання.

З огляду на наведене вище, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про невідповідність бездіяльності Сумської митниці щодо складання аркушу коригування та електронного висновку критеріям, встановленим частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, обґрунтованість позовних вимог та наявність підстав для їх задоволення.

З урахуванням викладеного, колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги спростовані наведеними вище обставинами та нормативно - правовим обґрунтуванням, у зв`язку з чим підстав для скасування рішення суду першої інстанції не вбачається.

Керуючись ст. ст. 245, 246, 250, 315, 321 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Сумської митниці - залишити без задоволення

Рішення Сумського окружного адміністративного суду від 12.09.2024 по справі № 480/3143/24 - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий суддя І.М. Ральченко Судді В.В. Катунов З.Г. Подобайло Постанова складена в повному обсязі 23.01.25.

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.01.2025
Оприлюднено27.01.2025
Номер документу124644615
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо визначення митної вартості товару

Судовий реєстр по справі —480/3143/24

Ухвала від 03.03.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 15.01.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Постанова від 15.01.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 06.01.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 02.01.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 13.12.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 04.12.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 04.12.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 25.11.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 18.10.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні