ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/24176/23 Суддя (судді) першої інстанції: Лисенко В.І.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 січня 2025 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючий суддя Грибан І.О.
судді: Беспалов О.О.
Ключкович В.Ю.
розглянув у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у м. Києві на рішення Київського окружного адміністративного суду від 10 липня 2024 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Євро Смарт Пауер» до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
У С Т А Н О В И В:
ТОВ «Євро Смарт Пауер» звернулося з позовом до Головного управління ДПС у м. Києві, у якому просило суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 14.06.2023 №0414170707.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 10 липня 2024 року адміністративний позов задоволено повністю.
Не погоджуючись із рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржуване рішення та ухвалити нове судове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права.
Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що в ході фактичної перевірки встановлено порушення позивачем: п.п. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПК України, а саме: у період з 18.06.2020 по 29.07.202 - відсутня реєстрація в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі (далі - Реєстр) рівнемірів-лічильників на введених в експлуатацію резервуарах, розташованих на акцизному складі. Також під час перевірки встановлено несвоєчасне подання довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального.
Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 09 серпня 2024 року відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у м. Києві на рішення Київського окружного адміністративного суду від 10 липня 2024 року, встановлено строк для подачі відзиву на апеляційну скаргу та витребувано матеріали справи з суду першої інстанції, які надійшли 03 жовтня 2024 року.
Відзив на апеляційну скаргу до суду не надходив, що не перешкоджає її розгляду по суті.
Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 07 жовтня 2024 року на підставі п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України призначено справу до апеляційного розгляду в порядку письмового провадження.
Переглядаючи справу в межах доводів апеляційної скарги на предмет законності та обґрунтованості оскаржуваного рішення, колегія суддів виходить з наступного.
Як убачається з матеріалів справи, ТОВ «Євро Смарт Пауер» зареєстроване, як юридична особа 11.10.2018, про що в журналі обліку реєстраційних справ вчинено запис за № 10701020000078838. ТОВ «Євро Смарт Пауер» зареєстроване та знаходиться за податковою адресою: проспект Соборності, будинок 15, каб. 219, м. Київ, 02160.
Основними видами діяльності ТОВ «Євро Смарт Пауер» за КВЕД є: 47.30 Роздрібна торгівля пальним (основний); 19.20 Виробництво продуктів нафтоперероблення; 20.59 Виробництво іншої хімічної продукції, н.в.і.у.; 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; 46.12 Діяльність посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовинами; 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; 85.32 Професійно-технічна освіта; 92.00 Організування азартних ігор; 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля 47.11 Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; 47.25 Роздрібна торгівля напоями в спеціалізованих магазинах; 47.26 Роздрібна торгівля тютюновими виробами в спеціалізованих магазинах; 52.10 Складське господарство; 55.10 Діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщування; 56.10 Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування; 56.30 Обслуговування напоями; 70.22 Консультування з питань комерційної діяльності й керування; 73.11 Рекламні агентства; 73.20 Дослідження кон`юктури ринку та виявлення громадської думки; 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель; 63.99 Надання інших інформаційних послуг, н.в.і.у.; 66.22 Діяльність страхових агентів і брокерів.
Наразі, співробітниками Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на підставі наказу про проведення фактичної перевірки від 19.11.2021 №5660-п було проведено фактичну перевірку АЗС з магазином Товариства з обмеженою відповідальністю «Євро Смарт Пауер`за адресою: Дніпропетровська область, Дніпровський район, с. Дослідне, пров. Полігонний, 11, з питань дотримання вимог Податкового кодексу України, Закону України від 06.07.1995 року № 265/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі - Закон № 481) та інших нормативно-правових актів, які регулюють ліцензування, виробництво, обіг та зберігання пального (далі - перевірка), за результатами якої було складено акт від 06.12.2021 року № 4366/04/36/07/09/РРО/42547705 (далі акт перевірки).
Так, у ході перевірки встановлено, що відповідно до даних ДПС України, які містяться у підсистемі «Дані податкового обліку та реєстрів» ІТС «Податковий блок», ТОВ «Євро Смарт Пауер» зареєстровано платником акцизного податку 19.11.2019 року за № 3476 з реалізації пального.
Також, перевіркою встановлено, що ТОВ «Євро Смарт Пауер» на акцизному складі за адресою перевірки здійснював роздрібну торгівлю пальним із використанням 5 (п`яти) рівнемірів-лічильників на розташованих резервуарах пального (5 резервуарів) рівня пального у резервуарі та 28 витратомірів-лічильників, що підтверджується Довідкою про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри від 29.07.2020, водночас при здійсненні господарської діяльності з 18.06.2020, чим порушено вимоги підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 Кодексу.
Таким чином, посадові особи відповідача дійшли висновку, що ТОВ «Євро Смарт Пауер» на акцизному складі за адресою перевірки здійснювало зберігання/реалізацію пального за відсутності обладнання і а або відсутності реєстрації в ЄДР рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі та витратомірів-лічильників на місцях відпуску пального наливом з акцизного складу, чим порушувало вимоги підпункту 230.1.2. пункту 230.1 статті 230 ПК України.
Окрім цього, перевіркою також встановлено порушення підпункту 230.1.3 пункту 230.1 статті 230 ПК України в частині незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу подання до контролюючого органу трьох щоденних звітів - електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального, обсяг реалізованого та отриманого пального за звітні періоди: за 10.06.2021; за 21.06.2020; за 12.06.2021, 24.06.2021, 25.06.2021, 28.06.2021, 18.12.2020, 05.06.2021.
Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області передано матеріали перевірки до Головного управління ДПС у м. Києві за основним місцем обліку ТОВ «Євро Смарт Пауер».
За результатами розгляду акту перевірки, скарги представника ТОВ «Євро Смарт Пауер» на податкове повідомлення-рішення від 31.12.2021 № 0966790707, Головним управлінням ДПС у м. Києві винесено податкове повідомлення-рішення від 14.06.2023 року № 041417077, згідно з яким застосовані штрафні санкції на загальну суму 113000,00 грн.
Не погоджуючись із винесеним рішенням, позивач звернувся із даним позовом до суду.
Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги дійшов висновку, що податковим органом не доведено вчинення ТОВ «Євро Смарт Пауер» відповідного податкового правопорушення.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів зазначає наступне.
В силу вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає ПК України.
Згідно з п. 61.1 ст. 61 ПК України, податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Також, п. п. 62.1.3 п. 62.1 ст. 62 ПК України визначено, що податковий контроль здійснюється шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цьогоКодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Абзацом 1 п. 75.1 ст. 75 ПК України встановлено право контролюючих органів на проведення камеральних, документальних (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичних перевірок.
Згідно із п. п. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75 ПК України фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства що укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
Згідно із п. 80.1 ст. 80 ПК України фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).
Відповідно до правових норм п. 80.2 ст. 80 ПК України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки.
Так, пунктом 81.1 ст. 81 ПК України передбачено, що посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити; наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави.
Судом першої інстанції досліджено, що за результатами проведення фактичної перевірки, ГУ ДПС у Дніпропетровській області було складено акт фактичної перевірки від 06.12.2021 № 4366/04-36-07-09-РРО-42547705, за змістом якого, перевіркою встановлено порушення п. п. 230.1.2, п. п. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 ПК України, та на підставі висновків акта перевірки, Головним управлінням ДПС у м. Києві (за місцем обліку) було винесено податкове повідомлення-рішення, відповідно до якого ТОВ «Євро Смарт Пауер» на підставі підпункту 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 і пунктів 128.1.1 і 128.1.3 ст. 128.1 ПК України застосовано штрафні санкції.
Так, відповідно до змісту пункту 2.2.20 акта перевірки, контролюючим органом було встановлено, що згідно інформаційної системи ДПС України, ТОВ «Євро Смарт Пауер» зареєстровано платником акцизного податку 19.11.2019 за № 3476. Згідно довідки розпорядника акцизного складу пального розташовані на них резервуари пального рівноміри та витратоміри на акцизному складі 1014868 встановлені рівноміри-витратоміри 22.06.2020.
Реалізація пального без обладнання рівномірами-витратомірами лічильниками, відсутність реєстрації в єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників, рівномірів- лічильників на акцизному складі, а саме, довідка подана 29.07.2020 № 9180978920. Рівномірів лічильників - 5 шт, витратомірів лічильників - 28 шт.
Також, встановлено незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу № 1014868 своєчасного подання або подання до ДПС України електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяги пального згідно довідки за формою 0210401 - звіти подаються з 28.07.2020. Неподані звіти з 01.07.2020 - 27.07.2020, 10.06.2021, 21.06.2020, 12.06.2021-19.06.21, 24.06.2021, 25.06.2021, 28.06.2021; несвоєчасно подані 18.12.2020 (подано 20.12.2020), 05.06.2021 (подано 07.06.2021). Загальна кількість 42 шт.
Відповідно до норм п. п. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 ПК України, акцизний склад - це:
а) спеціально обладнані приміщення на обмеженій території, розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів;
б) приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.
Згідно з п. п. 14.1.224 п. 14.1 ст. 14 ПК України, розпорядник акцизного складу - суб`єкт господарювання, який одержав ліцензію на право виробництва спирту етилового, алкогольних напоїв, зареєстрований платником акцизного податку, або суб`єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу
Відповідно до положень п. п. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230, п. 12 підр. 5 р. XX ПК України, акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильйиками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТЗЕД: 2711 12 11 00; 2711 12 19 00; 2711 12 91 00; 2711 12 93 00; 2711 12 94 00; 2711 12 97 00; 2711 13 10 00; 2711 13 30 00; 2711 13 91 00; 2711 13 97 00; 2711 14 00 00; 2711 19 00 00; 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.
Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.
Паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів-лічильників.
Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати: а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі; б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового. Один акцизний склад може бути зареєстрований виключно одним розпорядником акцизного складу. Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів. Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.
Згідно з п. п. 12 підр. 5 Розділу XX ПК України, розпорядники акцизних складів відповідно до вимог цього Кодексу зобов`язані обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі в такі строки: акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів, - не пізніше 01.01.2020.
Тож, з наведеного слідує, що розпорядники акцизних складів зобов`язані обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, при цьому, що визначено і граничний строк для такого обладнання та реєстрації, зокрема, по акцизному складу, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів, - не пізніше 01.01.2020.
Відповідно до п. 128.1-1 ст. 128.1 ПК України, необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, а також необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового витратоміра-лічильника спирту етилового на місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованого на акцизному складі, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник/витратомір-лічильник спирту етилового.
Норми ст. 128.1-1 ПК України, застосовуватимуться: 1) з 01.07.2019 - до розпорядника акцизного складу, на акцизному складі якого розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 20000 куб. метрів; 2) з 01.10.2019 - до розпорядника акцизного складу, на акцизному складі якого розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20000 куб. метрів; 3) з 01.01.2020 - до розпорядника акцизного складу, на акцизному складі якого розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів (пункт 18 підрозділ 5 розділ XX ПК України).
Відповідальність за порушення вказаного обов`язку застосовується з 01.04.2020.
Відтак, реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі підлягають, зокрема, рівнеміри-лічильники на введених в експлуатацію резервуарах з яких здійснюється відпуск пального наливом.
Отже, згаданими вище нормами підр. 5 Розділу XX ПК України, встановлено строки для виконання обов`язку платником податку для облаштування акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками рівня пального у резервуарі та реєстрації таких в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, а також передбачено дату з якої до таких платників застосовуються норми п. 128.1.1 ст. 128.1 ПК України.
При цьому, відповідальності за недотримання вказаного строку (не пізніше 01.01.2020), тобто за несвоєчасне обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та їх реєстрацію в відповідному Єдиному державному реєстрі, нормами Податкового кодексу України не передбачено.
Відповідно до приписів п. 109.1 ст. 109 ПК України, податковим правопорушенням є протиправне діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Тобто, складом правопорушення, визначеного пунктом 128.1.1 ст. 128.1 ПК України, за яке передбачена штрафна санкція, є саме необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників, водночас, як слушно зазначає позивач, ані зазначена норма, ані інші положення ПК України, не передбачають відповідальності за порушення строку обладнання або реєстрації зазначених рівнемірів та витратомірів.
Разом з тим, як правильно встановлено судом першої інстанції, TOB «Євро Смарт Пауер» 29.07.2020 здійснило реєстрацію резервуарів, витратомірів-лічильників та рівномірів-лічильників на АЗС за адресою: м. Павлоград, вул. Харківська, буд. 7Д.
Тобто, на дату перевірки 30.11.2021, витратоміри-лічильники та рівноміри-лічильники позивачем були фактично встановлені, повірені та зареєстровані в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників, доказів іншого акт перевірки не містить, як і не було доведено стороною відповідача під час розгляду даного спору ні суді першої ні апеляційної інстанції.
Отже, враховуючи, що у ході перевірки контролюючим органом було встановлено наявність на акцизному складі позивача витратомірів/рівнемірів-лічильників рівня нафтопродуктів, які були зареєстровані в Єдиному державному реєстрі, що підтверджується матеріалами справи, суд дійшов висновку про безпідставність притягнення позивача до відповідальності передбаченої п. 128.1-1. ст. 128.1 ПК України оскільки на момент фактичної перевірки обладнання було встановлено та зареєстровано.
При цьому, колегією суддів враховується правова позиція Верховного Суду викладена у постанові від 19.01.2023 у справі № 580/9246/21, в якій Верховний Суд висловив (сформував) правову позицію, що застосування пункту 128.1-1 статті 128.1 ПК України можливе виключно у випадку необладнання та/або відсутності реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, як передбачено диспозицією вказаної норми. Порушення строків обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та реєстрації їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі (передбачених підпунктом 12 підрозділу 5 Розділу XX ПК України), якщо на час проведення перевірки встановлено їх наявність на акцизних складах та їх реєстрація в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, не може бути підставою для застосування до платника податків пункту 128.1-1 статті 128.1 ПК України.
Відповідно до п. 5 ст. 242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Також, в акті перевірки зазначено, що суть порушення позивачем полягає в незабезпеченні з вини розпорядника акцизного складу № 1014868 своєчасного подання або подання до ДПС України електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяги пального згідно довідки за формою 0210401, звіти подаються з 28.07.2020. Неподані звіти з 01.07.2020 - 27.07.2020, 10.06.2021, 21.06.2020, 12.06.2021-19.06.21, 24.06.2021, 25.06.2021, 28.06.2021; несвоєчасно подані 18.12.2020 (подано 20.12.2020), 05.06.2021 (подано 07.06.2021). Загальна кількість 42 шт.
Як вбачається з податкового повідомлення-рішення, до позивача застосовано штраф в розмірі 13000,00 грн за порушення п. п. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 ПК України, при цьому, не зазначено за які саме дні застосовано цей штраф, водночас, вбачається, що штраф застосовано за не забезпечення з вини розпорядника акцизного складу № 1014868 своєчасного подання/або подання до ДПС України електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяги пального за 12.06.2021-19.06.21, 24.06.2021, 25.06.2021, 28.06.2021; несвоєчасно подані 18.12.2020 (подано 20.12.2020), 05.06.2021 (подано 07.06.2021).
Водночас, колегія суддів враховує посилання сторони позивача на те, що зазначене в акті порушення не відповідає дійсності, оскільки довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального за 05.06.2021 по АЗС за адресою: Дніпропетровська область, Дніпровський район, село Дослідне, провулок Полігонний, буд 11 (уніфікований номер акцизного складу 1014868) була подана 06.06.2021, що підтверджується самою довідкою та квитанцією до неї, в якій зазначена дата відправлення та доставки до податкового органу, а не 07.06.2021, як про це вказано в акті перевірки.
Також, довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального за 28.06.2021 по АЗС за адресою: Дніпропетровська область, Дніпровський район, село Дослідне, провулок Полігонний, буд 11 (уніфікований номер акцизного складу 1014868) була подана 29.06.2021, що підтверджується самою довідкою та квитанцією до неї, в якій зазначено, що дата відправлення довідки 29.06.2021. Слід зазначити, що через проблеми на сервері податкового органу, довідка не була отримана з незалежних від позивача причин.
Довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального за 18.12.2020 по АЗС за адресою: Дніпропетровська область, Дніпровський район, село Дослідне, провулок Полігонний, буд 11 (уніфікований номер акцизного складу 1014868) була подана 19.12.2020, що підтверджується самою довідкою та квитанцією до неї, в якій зазначено, що дата відправлення довідки 19.12.2020, а не 20.12.2020, як про це вказано в акті перевірки. Слід зазначити, що через проблеми на сервері податкового органу, довідка не була отримана з незалежних від позивача причин. При цьому, протилежного суду відповідачем не було доведено. Крім того, ПК України визначає час, до якого мають бути подані дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального до центрального органу виконавчої влади і розпорядник акцизного складу несе відповідальність за своєчасність подання, а не за отримання цих даних центральним органом виконавчої влади.
Крім того, довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального за 12.06.2021 - 19.06.2021, 24.06.21 - 25.06.2021 по АЗС за адресою: Дніпропетровська область, Дніпровський район, село Дослідне, провулок Полігонний, буд 11 (уніфікований номер акцизного складу 1014868) були подані своєчасно та зареєстровані, що підтверджується відміткою про реєстрацію в ЄРАН у верхньому правому кутку на перших сторінках цих довідок.
Згідно з п. п. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 ПК України, розпорядники акцизних складів зобов`язані на кожному акцизному складі щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° С. Дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального формуються після проведення останньої операції з обігу пального у звітній добі, але не пізніше 23 години 59 хвилин цієї доби, до початку здійснення операцій з обігу пального у добу, що настає за звітною добою, та подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою.
На кожному акцизному складі за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД формуються показники про: обсяги залишків пального на початок та кінець звітної доби, що визначаються шляхом підсумовування обсягів залишків пального в кожному резервуарі на підставі показників рівнемірів-лічильників, встановлених на таких резервуарах, розташованих на такому акцизному складі; добовий обсяг реалізованого пального, що визначається шляхом підсумовування обсягів реалізованого за звітну добу пального через кожне місце відпуску пального наливом з акцизного складу на підставі показників витратомірів-лічильників, встановлених на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на такому акцизному складі; добовий обсяг отриманого пального, що визначається шляхом віднімання від обсягу залишків пального на кінець звітної доби обсягу залишків пального на початок звітної доби та додавання добового обсягу реалізованого пального з такого акцизного складу з додаванням обсягу втраченого пального, зазначеного в акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, та з відніманням додаткового обсягу пального, зазначеного в заявках на поповнення обсягу залишку пального або спирту етилового, зареєстрованих у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Фактичні показники витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників щодо обсягів залишків пального та добового обсягу реалізованого пального перераховуються у літри, приведені до температури 15° С, крім показників паливо-роздавальних колонок та/або оливо- роздавальних колонок, які виконують функції витратомірів-лічильників.
Колегія судів звертає увагу на те, що дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального, які підлягають передачі до органів ДПС формуються на підставі даних рівнемірів-лічильників, встановлених на резервуарах, розташованих на акцизному складі та витратомірів-лічильників, якими повинні бути обладнані акцизні склади.
Проте, п. 128.1.3 ст. 128.1 ПК України, згідно якого, до ТОВ «Євро Смарт Пауер» і було застосовані штрафні санкції, передбачено, що незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000,00 гривень за кожний неподаний електронний документ.
Однак, обов`язковою умовою застосування штрафних санкцій згідно з п. 128.1.3 ст. 128.1 ПК України, є наявність вини в діях розпорядника акцизного складу.
У даному випадку, суд першої інстанції дійшов правильного висновку про те, що виключається вина позивача в порушенні, так як ним було своєчасно відправлено (подано) довідку про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального за 12.06.2021-19.06.21, 24.06.2021, 25.06.2021, 28.06.2021, 18.12.2020, 05.06.2021.
Таким чином, відсутнє порушення п. п. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 ПК України, відповідно, відсутні підстави для притягнення до відповідальності за пунктом 128.1.3 ст. 128.1 ПК України.
Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що штрафні санкції, застосовані до позивача неправомірно, а податкове повідомлення-рішення від 14.06.2023 № 0414170707 є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскаржуване рішення відповідача не відповідає приписам ч. 2 ст. 2 КАС України, відтак є протиправним та підлягає скасуванню.
Згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
Таким чином, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, а викладені в апеляційній скарзі доводи позицію суду першої інстанції не спростовують.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
Приписи ст. 316 КАС України визначають, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. ст. 242-244, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у м. Києві залишити без задоволення.
Рішення Київського окружного адміністративного суду від 10 липня 2024 року залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду в порядку і строки, визначені статтями 328, 329 КАС України.
Головуючий суддя І.О. Грибан
Судді: О.О. Беспалов
В.Ю. Ключкович
(повний текст постанови складено 22.01.2025р.)
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.01.2025 |
Оприлюднено | 27.01.2025 |
Номер документу | 124646023 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Грибан Інна Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Грибан Інна Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Грибан Інна Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Грибан Інна Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Грибан Інна Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Грибан Інна Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Грибан Інна Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні