Справа № 766/345/25
н/п 2-а/766/209/25
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
про залишення адміністративного позову без руху
13.01.2025 року м. Херсон
Суддя Херсонського міського суду Херсонської області Шестакова Я.В., розглянувши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до ОСОБА_2 , Головного управління патрульної поліції в Херсонській області про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення, -
ВСТАНОВИВ:
Представник позивача адвокат Рева С.Л. 09.01.2025 року звернулася до Херсонського міського суду Херсонської області із вищезазначеним адміністративним позовом.
Відповідно до Журналу реєстрації вхідної кореспонденції суду від 13.01.2025 року Протокол автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 10.01.2025 року та матеріали адміністративної справи були передані головуючому судді Шестаковій Я.В. 13.01.2025 року.
Відповідно до п. 3 ч. 1статті 171 КАС України, суд після одержання позову з`ясовує, чи відповідає він вимогам, встановленим ст.ст.160,161,172цьогоКодексу.
Відповідно ч. 3ст. 161 КАС Українидо позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Згідност. 288 КУпАПособа, яка оскаржила постанову у справі про адміністративне правопорушення, звільняється від сплати державного мита.
Велика Палата ВС у постанові від 18 квітня 2020 року № 543/775/17 відступила від висновку Верховного Суду України в постанові від 13 грудня 2016 року (провадження№ 21-1410а16, вказавши, що у справах щодо оскарження постанов про адміністративне правопорушення у розумінні положень статей287,288 КУпАП, як і в інших справах, які розглядаються судом у порядку позовного провадження, слід застосовуватистатті 2-5 Закону № 3674-VІ, які пільг за подання позовної заяви, відповідних скарг у цих правовідносинах не передбачають.
Разом з тим, з огляду на необхідність однакового підходу у визначенні розміру судового збору, який підлягає застосуванню у справах щодо накладення адміністративного стягнення та справляння судового збору, він складає за подання позовної заяви 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Отже, позивачу необхідно надати суду документи, що підтверджують сплату судового збору за вимогу про скасування постанови про адміністративне правопорушення в сумі 605,60 грн., що становить 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб виходячи із встановленого прожиткового мінімуму станом на 01.01.2024 року.
Крім того позов заявлено до інспектора поліції. Однак інспектори відповідного органу діють не як самостійні суб`єкти владних повноважень, а від імені органів Національної поліції, яка регулює дорожній рух та здійснює контроль за дотриманнямправил дорожнього руху, його учасниками та правомірністю експлуатації транспортних засобів, а саме від імені Департаменту патрульної поліції України і її територіальних органів, який є юридичною особою.
Таким чином, відповідні інспектори не можуть виступати самостійним відповідачем таких справ, оскільки належним відповідачем є саме відповідний орган, на який положеннямст.222 КУпАПпокладено обов`язок розглядати справи про адміністративні правопорушення. Аналогічної правової позиції дотримується і Верховний Суд у постанові від 26.12.2019 року №724/716/16-а.
Як убачається з матеріалів справи оскаржувана постанова була складена інспектором Управління патрульної поліції в Херсонській області.
Таким чином належним відповідачем є саме відповідний орган, на який положеннямст.222 КУпАПпокладено обов`язок розглядати справи про адміністративні правопорушення, який є юридичною особою - Департамент патрульної поліції України.
Відповідно до ч.ч. 1, 2ст. 169 КАС Українисуддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями160,161цьогоКодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
На підставі викладеного, суд вважає, що наведені обставини унеможливлюють вирішити питання про відкриття провадження у справі, а тому позовну заяву належить залишити без руху та встановити позивачу строк для усунення її недоліків.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.160,161,169,241-243,248,294 Кодексу адміністративного судочинства України, -
УХВАЛИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до ОСОБА_2 , Головного управління патрульної поліції в Херсонській області про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення - залишити без руху.
Роз`яснити позивачу право протягом п`яти днів з дня отримання ухвали усунути виявлені недоліки, шляхом подання заяви з додержанням вимог встановлених ст. ст.160,161 КАС України. У разі невиконання ухвали суду у зазначений строк позовну заяву вважати неподаною та повернути її позивачу.
Копію ухвали надіслати позивачу та його представнику.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та окремому оскарженню не підлягає.
СуддяЯ. В. Шестакова
Суд | Херсонський міський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 13.01.2025 |
Оприлюднено | 27.01.2025 |
Номер документу | 124651143 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них дорожнього руху |
Адміністративне
Херсонський міський суд Херсонської області
Шестакова Я. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні