Постанова
від 23.01.2025 по справі 670/839/24
ВІНЬКОВЕЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Віньковецький районний суд Хмельницької області

Справа № 670/839/24

Провадження № 3/670/8/25

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 січня 2025 року селище Віньківці

Суддя Віньковецького районного суду Хмельницької області Мусієнко М.Б., розглянувши матеріали, які надійшли із сектору поліцейськоїдіяльності №1відділення поліції№ 3Хмельницького районногоуправління поліціїГУНП вХмельницькій області про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , не працюючого, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , за ч. 1 ст. 130 КУпАП,

ВСТАНОВИВ:

02.11.2024о 17год.42 хв. в с. Ломачинці по вул. Гагаріна водій ОСОБА_1 керував автомобілем ВАЗ 2109, державний номерний знак НОМЕР_1 з ознаками алкогольногосп`яніння (різкий запах алкоголю з порожнини рота, почервоніння обличчя). Від проходження огляду на стан алкогольного сп`яніння на місці зупинки транспортного засобу за допомогою газоаналізатора «Drager Alcotest 6810», ARAM-3576 та в медичному закладі відмовився, чим порушивп. 2.5 Правил дорожнього руху, затвердженихпостановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10.10.2001, та вчинив правопорушення, передбачене ч. 1ст. 130 КУпАП.

У судові засідання 19.11.2024, 17.12.2024 та 23.01.2025 ОСОБА_1 не з`явився,про причини неявки не повідомив, про час та місце розгляду справи про адміністративне правопорушення був повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.

Захисник ОСОБА_1 адвокат БойкоМ.Д.19.11.2024та 12.12.2024подав досуду клопотанняпро закриттяпровадження усправі завідсутністю складуправопорушення напідставі п.1ч.1ст.247КУпАП. У судовому засіданні підтримав вказані клопотання, повідомив, що ОСОБА_1 вину у вчиненому не визнає, оскільки не керував транспортним засобом, не перебував у стані сп`яніння, а також з огляду на таке.

Зазначає, що протокол про адміністративне правопорушення від 02.11.2024 серії ААД № 669570 складений з порушенням п. 8, 11, 12 розділу ІІ Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення в органах поліції, затвердженої Наказом Міністерства внутрішніх справ від 06.11.2015 № 1376; матеріали відеофіксації не відповідають вимогам Інструкції із застосування органами та підрозділами поліції технічних приладів і технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, затвердженої Наказом Міністерства внутрішніх справ від 18.12.2018 № 1026, а саме відеофіксація не є безперервною, а час вказано не вірно; не дотримано вимог п. 5, 6 розділу ІІ Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, затвердженоїнаказом Міністерства внутрішніх справ України та Міністерства охорони здоров`я України від 09.11.2015 № 1452/735.

Захисник вказує на те, що жоден документ матеріалів про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 130 КУпАП не містить його підпису.

Суд звертає увагу, що ОСОБА_1 притягується до адміністративної відповідальності за його відмову як особи, яка керує транспортним засобом, від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції. Тому у судувідсутні підставирозглядати твердженняостаннього щодовідсутності фактуперебування устані алкогольногосп`яніння намомент складанняпротоколу про адміністративне правопорушення.

Факт керування ОСОБА_1 02.11.2024о17год.42хв.в с.Ломачинці повул.Гагаріна автомобілемВАЗ 2109,державний номернийзнак НОМЕР_1 , підтверджується записом із відеофіксацією події.

Згідно з ч. 1-3 ст. 266 КУпАПводії,які керуютьтранспортними засобами,морськими,річковими,малими,спортивними суднамиабо воднимимотоциклами іщодо якихє підставивважати,що вониперебувають устані алкогольного,наркотичного чиіншого сп`янінняабо підвпливом лікарськихпрепаратів,що знижуютьїх увагута швидкістьреакції,підлягають відстороненнювід керуванняцими транспортнимизасобами,морськими,річковими,малими,спортивними суднамиабо воднимимотоциклами таоглядові настан алкогольного,наркотичного чиіншого сп`янінняабо щодоперебування підвпливом лікарськихпрепаратів,що знижуютьїх увагута швидкістьреакції. Огляд водія на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, проводиться поліцейським з використанням спеціальних технічних засобів. Під час проведення огляду осіб поліцейський застосовує технічні засоби відеозапису, а в разі неможливості застосування таких засобів огляд проводиться у присутності двох свідків. У разі незгоди особи, яка керувала транспортним засобом, на проведення огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують його увагу та швидкість реакції, поліцейським з використанням спеціальних технічних засобів або в разі незгоди з його результатами огляд проводиться в закладах охорони здоров`я.

Згідно зп. 2.5 Правил дорожнього руху, затвердженихпостановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10.10.2001, водій повинен на вимогу поліцейського пройти в установленому порядку медичний огляд з метою встановлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.

Проведення огляду водія на стан алкогольного сп`яніння регулюється Інструкцією про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, затвердженоїнаказом Міністерства внутрішніх справ України та Міністерства охорони здоров`я України № 1452/735 від 09.11.2015(надалі Інструкція) та Порядком направлення водіїв транспортних засобів для проведення огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, і проведення такого огляду, затвердженого Постановою КМУ № 1103 від 17.12.2008 (надалі Порядок).

Відповідно до п. 2 розділу І Інструкції огляду на стан сп`яніння підлягають водії транспортних засобів, щодо яких у поліцейського уповноваженого підрозділу Національної поліції України є підстави вважати, що вони перебувають у стані сп`яніння згідно з ознаками такого стану.

Згідно з п. 6-8 Порядку водій транспортного засобу, що відмовився від проведення огляду на місці зупинки транспортного засобу або висловив незгоду з його результатами, направляється поліцейським для проведення огляду до відповідного закладу охорони здоров`я. Поліцейський забезпечує проведення огляду водія транспортного засобу в закладі охорони здоров`я не пізніше ніж протягом двох годин з моменту виявлення відповідних підстав. У разі відмови водія транспортного засобу від проведення огляду в закладі охорони здоров`я поліцейський із застосуванням технічних засобів відеозапису, а в разі неможливості застосування таких засобів в присутності двох свідків складає протокол про адміністративне правопорушення, у якому зазначає ознаки сп`яніння і дії водія щодо ухилення від огляду.

Відповідно до п. 8, 12 розділу ІІ Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення в органах поліції, затвердженої Наказом Міністерства внутрішніх справ від 06.11.2015№ 1376, протокол проадміністративне правопорушенняпідписується уповноваженоюпосадовою особою,яка йогосклала,і особою,яка притягаєтьсядо адміністративноївідповідальності.За наявностісвідків іпотерпілих протоколпро адміністративнеправопорушення можебути підписанотакож цимиособами. Уразі відмовиособи,яка притягаєтьсядо адміністративноївідповідальності,підписати протоколпро адміністративнеправопорушення уньому робитьсязапис проце. Протокол про адміністративне правопорушення складається у двох примірниках, один з яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.

П. 5, 6 розділу ІІ Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, затвердженоїнаказом Міністерства внутрішніх справ України та Міністерства охорони здоров`я України від 09.11.2015 № 1452/735 передбачено, що перед проведенням огляду на стан сп`яніння поліцейський інформує особу, яка підлягає огляду на стан сп`яніння, про порядок застосування спеціального технічного засобу та на її вимогу надає сертифікат відповідності та свідоцтво про повірку робочого засобу вимірювальної техніки. Огляд на стан сп`яніння на місці зупинки транспортного засобу проводиться в присутності двох свідків.

Як вбачається з матеріалів провадження ОСОБА_1 відмовився від підпису протоколу про адміністративне правопорушення (та отримання його копії), акту огляду на стан алкогольного сп`яніння з використанням спеціальних технічних засобів, розписки про інформування особи, яка підлягає огляду на стан сп`яніння, про порядок застосування спеціального технічного засобу, розписки про роз`яснення прав та обов`язків, передбачених ст. 63 Конституції України та ст. 268 КУпАП, про що зроблена відповідна відмітка поліцейським у цих документах.

Від проходження огляду на стан алкогольного сп`яніння на місці зупинки транспортного засобу ОСОБА_1 відмовився, внаслідок чого та у зв`язку з проведенням відеофіксації свідки, відповідно до п. 6 розділу ІІ Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, не залучалися. Водночас протягом розгляду справи клопотань про виклик свідків ні особою, що притягується до адміністративної відповідальності, ні її захисником не заявлялось.

Твердження захисника про те, що ОСОБА_1 не попереджено про складання протоколу про адміністративне правопорушення та не роз`яснено його права відповідно до п. 11 розділу ІІ Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення в органах поліції, спростовується матеріалами відеофіксації (17 год. 56 хв. файл № 20241102175813X300000_000000, 18 год. 05 хв. файл № 20241102181313X300000_000000).

Твердження про те, що відеофіксація не є безперервною не відповідає дійсності, а годинник на відеореєстраторі не переведено на зимовий час, що спростовує заяву захисника Бойка М.Д. про те, що оспорювані події відбувалися в інші часові рамки.

З огляду на викладене вище позиція особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, та його захисника не знайшла свого підтвердження в матеріалах справи.

Водночас суд звертає увагу, що хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (п. 58 рішення ЄСПЛ у справі «Серявін та інші проти України» (заява № 4909/04, 10.02.2010).

Відповідно до акту огляду на стан алкогольного сп`яніння з використанням спеціальних технічних засобів ОСОБА_1 відмовився від проходження обстеження на стан алкогольного сп`яніння за допомогою газоаналізатора «DRAGER Alсotest 6810 ARAM» на місці зупинки та у лікувальному закладі.

Згідно з відеофайлами, які містяться на CD-дисках в матеріалах справи, ОСОБА_1 здійснював керування транспортним засобом ВАЗ 2109, державний номерний знак НОМЕР_1 , відмовився від проходження огляду на стан сп`яніння на місці зупинки транспортного засобу та від проходження огляду на стан алкогольного сп`яніння у закладі охорони здоров`я. Відтак стосовно ОСОБА_1 складено протокол про адміністративне правопорушення за ч. 1 ст. 130 КУпАП.

Вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, визначеного ч. 1 ст. 130 КУпАП, підтверджується матеріалами справи про адміністративне правопорушення: протоколом про адміністративне правопорушення від 02.11.2024 серії ААД № 669570;актом оглядуна станалкогольного сп`янінняз використаннямспеціальних технічнихзасобів ОСОБА_1 ; записом із відеофіксацією події.

Невизнання вини особою, що притягується до адміністративної відповідальності, суддя розцінює як намагання уникнути відповідальності за скоєне.

Згідно з довідкою сектору поліцейськоїдіяльності №1відділення поліції№ 3Хмельницького районногоуправління поліціїГУНП вХмельницькій області ОСОБА_1 посвідчення водія НОМЕР_2 отримував 29.06.2004.

При накладенніадміністративного стягненнясуддя враховуєхарактер вчиненогоадміністративного правопорушення,особу ОСОБА_1 ,який винуне визнає,а томусуддя приходитьдо висновку,що на ОСОБА_1 необхідно накластиадміністративне стягненняу видіштрафу урозмірі 1000неоподатковуваних мінімумівдоходів громадян,що становить17000грн 00коп.(1000х17грн 00коп.) з позбавленням права керування транспортними засобами на строк один рік.

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП та п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» із ОСОБА_1 необхідно стягнути на користь держави судовий збір у розмірі 605 грн 60 коп.

Керуючись ст. 23, 33-35, 40-1,126, 130, 266, 283-285 КУпАП, ст. 4 Закону України «Про судовий збір», п. 2.5 Правил, п. 3 розділу І Інструкції, п. 6-8 Порядку, суддя

ПОСТАНОВИВ:

визнати ОСОБА_1 винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 130 КУпАП, та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 17000 (сімнадцять тисяч) гривень 00 копійок з позбавленням права керування транспортними засобами на строк один рік.

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір на користь Держави у розмірі 605 (шістсот п`ять) гривень 60 копійок.

Постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її винесення, шляхом подання апеляційної скарги до Хмельницького апеляційного суду через Віньковецький районний суд Хмельницької області.

Постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Реквізити для сплати штрафу: номер рахунку (IBAN): UA748999980313060149000022001, код отримувача (ЄДРПОУ): 37971775, код класифікації доходів бюджету: 21081300, отримувач коштів: ГУК у Хмельницьк.обл/Хмельн. обл/21081300, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП).

Стягувач: Віньковецький районний суд Хмельницької області, адреса місцязнаходження: вул. Л. Українки, буд. 2, с-ще Віньківці, Хмельницького району Хмельницької області, ідентифікаційний код юридичної особи 02886960.

Боржник: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_3 , місце проживання: АДРЕСА_1 .

Реквізити для зарахування судового збору: отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО): 899998, номер рахунку (IBAN): UA908999980313111256000026001, код отримувача (ЄДРПОУ): 37993783, код класифікації доходів бюджету: 22030106.

Стягувач: Державна судова адміністрація України, адреса місцезнаходження: 01601, м. Київ, вул. Липська, 18/5, ідентифікаційний код юридичної особи 26255795.

Боржник: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_3 , місце проживання: АДРЕСА_1 .

Строк пред`явлення постанови до виконання три місяці з наступного дня після набрання постановою законної сили.

Суддя Мар`яна МУСІЄНКО

СудВіньковецький районний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення23.01.2025
Оприлюднено27.01.2025
Номер документу124652142
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення на транспорті, в галузі шляхового господарства і зв’язку Керування транспортними засобами або суднами особами, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції

Судовий реєстр по справі —670/839/24

Постанова від 23.01.2025

Адмінправопорушення

Віньковецький районний суд Хмельницької області

Мусієнко М. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні