ЗОЛОТОНІСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
23 січня 2025 рокуСправа №: 695/71/25
Номер провадження 3/695/309/25
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 січня 2025 рокум. Золотоноша
Суддя Золотоніського міськрайонного суду Черкаської області Середа Л.В.,розглянувши матеріали, які надійшли з Управління державного агентства меліорації та рибного господарства України у Черкаській області (Черкаський рибоохоронний патруль) про притягнення до адміністративної відповідальності:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,
за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 85 КУпАП,
ВСТАНОВИВ:
23 грудня 2024 р. о 17 год. 00 хв. ОСОБА_1 здійснював лов риби спінінгом методом багріння на р. Дніпро, поблизу с. Коробівка Золотоніського району Черкаської області, чим порушив пп. 1 п. 2 розділу IV Правил любительського та спортивного рибальства. При цьому виловив рибу типу карась 1 шт. вагою 2 кг, чим завдав збитків рибному господарству України на суму 1581 грн.
Своїми діями ОСОБА_1 порушив пп. 1 п. 2 розділу IV Правил любительського та спортивного рибальства, вчинивши адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч. 4 ст. 85 КУпАП.
Під час розгляду справи ОСОБА_1 вину у скоєному визнав, підтвердив викладені в протоколі та матеріалах справи обставини.
Вислухавши особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, вивчивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, дослідивши наявні у справі докази в їх сукупності, суд дійшов до наступного.
Відповідальність за ч. 4 ст. 85 КУпАП настає загрубе порушення правил рибальства (рибальство із застосуванням вогнепальної зброї, електроструму, вибухових або отруйних речовин, інших заборонених знарядь лову, промислових знарядь лову особами, які не мають дозволу на промисел, вилов водних живих ресурсів у розмірах, що перевищують встановлені ліміти або встановлену правилами любительського і спортивного рибальства добову норму вилову).
Враховуючи викладене, суд вважає, що вина ОСОБА_1 знайшла своє повне підтвердження у суді та підтверджується: протоколом про адміністративне правопорушення № 001174 від 23.12.2024; актом виявлення та вилучення від 23.12.2024;описом оцінкою знарядь лову, іншого риболовного майна, плавучих транспортних засобів від 23.12.2024, згідно якого у ОСОБА_1 було вилучено незаконне знаряддя лову потрійний гачок №10 «Драч» 1 шт.; приймальним актом № 897 від 30.12.2024; розпискою ОСОБА_1 від 23.12.2024; розрахунок збитків.
За вказаних доказів у їх сукупності, встановлюючи наявність адміністративного правопорушення в діях особи, щодо якої складено протокол, та даючи оцінку фактичним даним, наявним в матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 85 КУпАП.
Відповідно до ст. 23 КУПАП адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
При накладенні стягнення, суддя відповідно до ст.33 КУпАПвраховує характер та ступінь суспільної небезпеки вчиненого правопорушення та особу правопорушника, ступінь вини, майновий стан, обставини, що обтяжують і пом`якшують відповідальність.
Обставин, що пом`якшують відповідальність ОСОБА_1 у відповідності до ст. 34 КУпАП та обставин, що обтяжують відповідальність за адміністративні правопорушення, які вказані у ст. 35 КУпАП, судом не встановлено.
На підставі вищевказаного, з урахуванням особи, майнового стану, ступеню вини, а також характеру вчиненого правопорушення, суд вважає, щона ОСОБА_1 необхідно накласти стягнення у вигляді мінімального штрафу, передбаченого санкцією ч. 4 ст. 85 КУпАП, з конфіскацією знарядь і засобів вчинення правопорушення, які є приватною власністю порушника та вилучені згідно опису вилучених знарядь незаконного добування природних ресурсів,що є достатньою мірою відповідальності з метою його виховання, а також запобігання вчиненню нових правопорушень.
Статтею ст. 40 КУпАП визначено, що якщо у результаті вчинення адміністративного правопорушення заподіяно майнову шкоду громадянинові, підприємству, установі або організації то суддя має право одночасно вирішити питання про відшкодування винним майнової шкоди незалежно від розміру шкоди.
Оскільки в даному випадку шкода заподіяна рибному господарству України, тобто не громадянинові, підприємству, установі або організації, суддя керується ч. 3 ст. 40 КУпАП та приходить до висновку, що питання про відшкодування майнової шкоди, заподіяної даним адміністративним правопорушенням необхідно вирішувати у порядку цивільного судочинства.
Положеннями ст. 40-1 КУпАП передбачено, що у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується судовий збір особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.
Відповідно до п. 5 ч. 2ст. 4 Закону України «Про судовий збір», у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення з правопорушника підлягає стягненню судовий збір у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що з 01.01.2025 року складає 605,60 грн.
Доказів того, що ОСОБА_1 відноситься до осіб, які підлягають звільненню від сплати судового збору суду не надано, а відтак, з нього належить стягнути судовий збір у сумі 605,60 грн. (шістсот п`ять гривень шістдесят копійок).
Керуючись ст.ст. 9, 23, 33, 40, 40-1, 85, 221, 276, 277, 283, 284 КУпАП та ст.4 Закону України «Про судовий збір», суд-
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 85 КУпАП та накласти стягнення у виді штрафу в дохід держави у розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 340 (триста сорок) грн. 00 коп., з конфіскацією знарядь і засобів вчинення правопорушення, які є приватною власністю порушника, які вилучені згідно опису вилучених знарядь незаконного добування природних ресурсів від 23.12.2024, а саме: потрійний гачок №10 «Драч» 1 шт.
Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір на користь держави у розмірі 605,60 грн. (шістсот п`ять гривень шістдесят копійок).
Рибу: а саме 1 карась загальною вагою 2 кг - залишити ОСОБА_1 ..
Відповідно до ч. 1 ст. 307 КУпАП штраф має бути сплачений не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення особі постанови про накладення штрафу, крім випадків, передбачених статтею 300-1 цього Кодексу, а в разі оскарження такої постанови не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
У випадку несплати накладеного штрафу у передбачений законом строк може бути застосовано подвійне стягнення штрафу в порядку ст. 308 КУпАП, тобто у випадку примусового виконання постанови суду.
Постанова може бути оскаржена до Черкаського апеляційного суду у десятиденний строк з дня її проголошення шляхом подачі апеляційної скарги через Золотоніський міськрайонний суд Черкаської області.
Суддя Л.В. Середа
Суд | Золотоніський міськрайонний суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 23.01.2025 |
Оприлюднено | 27.01.2025 |
Номер документу | 124656588 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення у сфері охорони природи, використання природних ресурсів, охорони культурної спадщини Порушення правил використання об'єктів тваринного світу |
Адмінправопорушення
Золотоніський міськрайонний суд Черкаської області
Середа Л. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні