Рішення
від 09.01.2025 по справі 925/1284/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 січня 2025 року м.Черкаси Справа № 925/1284/24

Господарський суд Черкаської області у складі головуючого судді Г.М.Скиби, із секретарем судового засідання А.М.Буднік, розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження в приміщенні суду справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Асстра Україна", м.Київ, пр-т Голосіївський,132

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Золотоніський лікеро-горілчаний завод "Златогор", Черкаська область, м.Золотоноша, вул.Січова,22

про стягнення заборгованості за договором в сумі 408915,14 грн,

за участю повноважних представників:

від позивача: Дробот Є.С. адвокат, за ордером в режимі ВКЗ;

від відповідача: участі не брав,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Асстра Україна" звернулось в Господарський суд Черкаської області із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Золотоніський лікеро-горілчаний завод "Златогор" із вимогами про стягнення 408915,14 грн заборгованості за договором про транспортно-експедиційне обслуговування в міжнародному автомобільному сполученні від 27.03.2015 №AUZ032-06.15, зокрема:

327727,85 грн основного боргу,

52992,51 грн пені,

13617,50 грн інфляційних втрат,

14577,28 грн 7% річних,

а також про відшкодування судових витрат (6133,73 грн витрат на сплату судового збору та 34000,00 грн витрат на правничу допомогу).

Ухвалою суду від 04.07.2024 відкрито провадження у справі та призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження у судове засідання 14.11.2024.

Відповідач у відзиві на позов від 11.11.2024 (вх.суду №17281/24 від 11.11.2024) вказав, що:

з 25.08.2023 фінансово-господарська діяльність підприємства (зокрема з виробництва та реалізації лікеро-горілчаної продукції на території України) повністю заблокована внаслідок включення останнього податковими органами до категорії "Ризикових" та ігнорування обов`язку реєстрації акцизних накладних;

у зв`язку із припиненням діяльності підприємством здійснено звільнення працівників (персоналу, бухгалтерів), що ускладнює пошук необхідних для з`ясування дійсних обставин справи документів та формування власної правової позиції щодо позову та надання до суду документів фінансово-господарських відносин;

поверхневе вивчення доданих позивачем до позовної заяви документів вказує на необхідність належного з`ясування обставин, на які посилається позивач, оскільки принаймні в актах здачі-приймання послуг від 08.02.2024 №20240122-0061-75, від 12.02.2024 №240126-0184-75, від 12.02.2024 №20240131-0052-75 представником-підписантом від імені відповідача значиться Береза В.Т., який з 27.01.2021 не є керівником підприємства і не міг бути підписантом документів від імені останнього.

Одночасно відповідачем відповідно до ч.4 ст.176 ГПК України заявлено заперечення проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.

Ухвалою суду від 14.11.2024 задоволено клопотання відповідача, постановлено здійснювати подальший розгляд справи за правилами загального позовного провадження; проведення підготовчого засідання призначено на 18.12.2024; зобов`язано відповідача до дня засідання подати суду: документи на підтвердження зупинення виробництва у 2024 році; номенклатуру справ підприємства за 2024 рік; оригінал журналу реєстрації виїзду вантажного транспорту з підприємства за період 01-05 лютого 2024 року; наряд на завантаження автомобіля НОМЕР_1 /причіп НОМЕР_2 (оригінал для огляду) разом з Книгою реєстрації нарядів на завантаження; книгу видачі перепусток на підприємство за лютий 2024 року (оригінал для огляду); книгу наказів по підприємству за лютий 2024 року; повідомлення в службу зайнятості про зупинення діяльності господарської діяльності підприємства та вивільнення працівників в лютому 2024 року; реєстрацію видаткових накладних/інвойсів по підприємству за лютий 2024 року (період 01-05 лютого) нумерація, перелік матеріальних цінностей; звіт про результати господарської діяльності за І квартал 2024 року товариства з відмітками ДПС України про прийняття; докази виконання умов договору перевезення вантажів від 27.03.2015 №AUZ032-06.15; контррозрахунок стягуваних сум.

До дня судового засідання 18.12.2024 від позивача надійшло клопотання від 17.12.2024 (вх.суду №19382/24 від 18.12.2024) про приєднання до матеріалів справи документів на підтвердження виконання робіт по перевезенню вантажів замовника у період з січня до лютого 2024 року.

Відповідач був належним чином повідомлений про дату, час та місце цього засідання.

Так, відповідно до господарського процесуального кодексу України:

ч.5 ст.6. Суд направляє судові рішення та інші процесуальні документи учасникам судового процесу до їхніх електронних кабінетів, вчиняє інші процесуальні дії в електронній формі із застосуванням Єдиної судової інформаційно-комунікаційної системи або її окремої підсистеми (модуля), що забезпечує обмін документами, в порядку, визначеному цим Кодексом, Положенням про Єдину судову інформаційно-комунікаційну систему та/або положеннями, що визначають порядок функціонування її окремих підсистем (модулів);

ч.6 ст.6. Адвокати, нотаріуси, державні та приватні виконавці, арбітражні керуючі, судові експерти, органи державної влади та інші державні органи, зареєстровані за законодавством України як юридичні особи, їх територіальні органи, органи місцевого самоврядування, інші юридичні особи, зареєстровані за законодавством України, реєструють свої електронні кабінети в Єдиній судовій інформаційно-комунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, в обов`язковому порядку. Інші особи реєструють свої електронні кабінети в Єдиній судовій інформаційно-комунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, в добровільному порядку;

абз.1 ч.7 ст.6. Особі, яка зареєструвала електронний кабінет в Єдиній судовій інформаційно-комунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, суд вручає будь-які документи у справах, в яких така особа бере участь, виключно в електронній формі шляхом їх направлення до електронного кабінету такої особи, що не позбавляє її права отримати копію судового рішення у паперовій формі за окремою заявою.

Згідно з:

відповіддю від 21.10.2024 №4607375 (а.с.46), сформованою засобами підсистеми ЄСІТС "Електронний суд" за запитом судді Скиби Г.М., Товариство з обмеженою відповідальністю "Золотоніський лікеро-горілчаний завод "Златогор" (код ЄДРПОУ 31082518) з 19.01.2024 має зареєстрований електронний кабінет в підсистемі ЄСІТС "Електронний суд";

з довідкою про доставку електронного листа, сформованою засобами підсистеми ЄСІТС "Електронний суд", документ в електронному вигляді "ГПК Ухвала ст.183 (порядок проведення підготовчого засідання)" від 14.11.2024 у справі №925/1284/24 (суддя Скиба Г.М.) було надіслано одержувачу - ТОВ "Золотоніський лікеро-горілчаний завод "Златогор" в його електронний кабінет та доставлено до останнього 15.11.2024 о 13:59 год.

Відповідно до п.2 ч.6 ст.242 ГПК України днем вручення судового рішення є день отримання судом повідомлення про доставлення копії судового рішення до електронного кабінету особи. Якщо судове рішення надіслано до електронного кабінету пізніше 17 години, судове рішення вважається врученим у робочий день, наступний за днем його відправлення, незалежно від надходження до суду повідомлення про його доставлення.

Отже відповідач був належним чином повідомлений про час і місце розгляду справи, однак участі повноважного представника у судове засідання не забезпечив, про причини його неявки до суду не повідомив; документів, витребуваних ухвалою від 14.11.2024 до суду не направив.

Ухвалою суду від 18.12.2024 закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті у судове засідання 09.01.2025.

Відповідач був належним чином повідомлений про дату, час та місце цього засідання. Так, згідно з довідкою про доставку електронного листа, сформованою засобами підсистеми ЄСІТС "Електронний суд", документ в електронному вигляді "ГПК Ухвала п.3 ч.2 ст.185 (призначення)" від 18.12.2024 у справі №925/1284/24 (суддя Скиба Г.М.) було надіслано одержувачу, ТОВ "Золотоніський лікеро-горілчаний завод "Златогор" в його електронний кабінет та доставлено до останнього 19.12.2024 о 10:26 год.

Однак відповідач участі повноважного представника у судове засідання не забезпечив, про причини його неявки до суду не повідомив; документів, витребуваних ухвалами від 14.11.2024 та від 18.12.2024 до суду не направив; доводів позивача не спростував; доказів належного та повного виконання умов договору суду не надав.

Відповідно до ст.ст.233, 240 ГПК України у судовому засіданні проголошено та приєднано до матеріалів справи вступну та резолютивну частини судового рішення.

Судом установлено та перевірено доказами такі взаємовідносини сторін та обставини:

27.03.2015 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Асстра Україна" (експедитор) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Золотоніський лікеро-горілчаний завод "Златогор" (замовник) укладено договір про транспортно-експедиційне обслуговування в міжнародному автомобільному сполученні №AUZ032-06.15, за умовами якого: експедитор зобов`язується від свого імені та за рахунок замовника укласти один або декілька договорів перевезень в міжнародному автомобільному сполученні, тим самим організувавши та забезпечивши транспортування вантажів замовника (або його контрагентів) відповідно до його письмових вказівок-доручень, які оформляються у вигляді заявок, листів або транспортних замовлень та стають невід`ємною частиною договору (далі по тексту заявки), а замовник, в свою чергу, зобов`язується сплатити експедитору винагороду за виконання згаданого доручення (п.1.1); для здійснення кожного перевезення замовник в строк не пізніше 48-ми годин до бажаної дати початку перевезень оформлює та передає експедитору факсимільним зв`язком заявку, складену у довільній формі, яка в обов`язковому порядку містить в особі наступну інформацію: адресу місця завантаження та розвантаження вантажу; дата та час подачі автомобіля на завантаження; вагу, номенклатуру та загальну вартість вантажу, а також кількість місць та вид пакування; адресу відправника та одержувача вантажу, контактні телефони відповідальних осіб за завантаження та розвантаження вантажу, а також його кріплення; адресу проведення митного оформлення в місцях завантаження та розвантаження; бажаний строк доставки вантажу; вартість перевезення (або фрахту), що включає в себе вартість перевезення та винагороду експедитора; при необхідності, інші особливості перевезень вантажу (п.2.1); для цілей даного договору, вищезгадана заява буде розглядатись експедитором як належна письмова вказівка замовника на організацію забезпечення транспортування вантажу шляхом укладення від імені експедитора та за рахунок замовника одного або декількох договорів перевезень в міжнародному автомобільному сполученні (п.2.2); протягом 24-х годин після отримання заявки, за допомогою факсимільного зв`язку, експедитор повинен інформувати замовника про реєстраційні номери транспортного засобу, що буде здійснювати перевезення, і, тим самим, підтвердити прийняття заявки до виконання, на умовах, викладених в ньому, або, за неможливості здійснення перевезення на умовах, що викладені в заявці, запропонувати замовнику інші умови здійснення перевезення (п.2.3); для цілей даного договору, належним документом, що підтверджує виконання своїх обов`язків експедитора, буд вважатися завірена печаткою перевізника копія товарно-транспортної накладної (CMR) з відміткою відправника вантажу, перевізника, одержувача вантажу та митних органів на шляху прямування вантажу (п.2.5); замовник зобов`язується: сплатити узгоджені сторонами, - вартість конкретного перевезення, винагороду експедитора з розрахунку за кожне завершене перевезення, а також відшкодувати додаткові витрати експедитора, що були пов`язані з виконанням заявки замовника, якщо ці витрати були документально доведені та попередньо письмово погоджені із замовником (п.3.5); в установлені даним договором строки підписати акти здачі-прийняття робіт (наданих послуг) (п.3.6); експедитор зобов`язується: укладати від свого імені необхідну кількість договорів перевезення або інших договорів з метою перевезення вантажів на умовах заявки (п.3.7); забезпечити доставку вантажу в узгоджений сторонами пункт призначення та передати його уповноваженій особі одержувача вантажу в цілісності за товарно-транспортною накладною (CMR) та з оригіналами документа про митне оформлення вантажу на шляху його прямування (п.3.9); у встановлені цим договором строки готувати, підписувати та передавати замовнику акти здачі-прийняття робіт (наданих послуг) (п.3.12); розрахунки за договором здійснюються сторонами у безготівковій формі та в національній валюті України шляхом перерахування грошових коштів з рахунку замовника на рахунок експедитора, при цьому, всі банківські витрати та комісії у зв`язку з таким перерахуванням сплачуються замовником (п.4.1); строк проведення розрахунків за договором, тобто за кожне організоване та здійснене перевезення складає 7 робочих днів з моменту вивантаження ватажу та отримання замовником рахунку, переданого йому експедитором за допомогою факсимільного зв`язку (п.4.); для цілей даного договору датою належного виконання замовником зобов`язань з проведення розрахунків за договором буде вважатися дата зарахування на рахунок експедитора всієї суми розрахунку за кожне завершене перевезення, включаючи виплату винагороди експедитора та відшкодування його витрат (п.4.6); за порушення замовником термінів розрахунків, встановлених договором або за умовами заявок, експедитор справі нарахувати пеню у розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період, за який нараховується пені, за кожен день прострочення платежу, а також 7% річних від простроченої суми (п.5.7); суперечки сторін у зв`язку з реалізацією положень даного договору, по можливості, повинні вирішуватися шляхом переговорів (п.6.1); у разі, якщо сторони не досягли згоди стосовно спірного питання, зацікавлена сторона може звернутись до суду за місцем розташування винної особи в порядку, що передбачений діючим процесуальним законодавством України (п.6.2); даний договір набирає чинності з моменту його підписання сторонами і має необмежений строк дії, при цьому кожна зі сторін в будь-який час і за будь-якої причини може достроково припинити дію такого договору, заздалегідь, але не пізніше ніж за тридцять календарних днів, письмово повідомивши про це іншу сторону (п.8.1); після завершення кожного перевезення експедитор складає, підписує та передає замовнику два екземпляри актів здачі-прийняття робіт (наданих послуг). Замовник протягом п`яти робочих днів з моменту отримання актів повинен їх підписати та один екземпляр повернути експедитору або надати письмову вмотивовану відмову стосовно непідписання актів. Якщо на десятий робочий день з моменту отримання замовником актів експедитор не отримує свій екземпляр підписаного замовником акту або вмотивовану відмову від його підписання, то передані акти здачі-прийняття робіт (наданих послуг) вважаються підписаними замовником, а також є свідченням того, що у замовника відсутні будь-які зауваження чи претензії до експедитора щодо правильності оформлення ним для замовника документів (актів, податкових накладних, рахунків-фактур) (п.8.2); положення даного договору можуть бути змінені або доповнені лише за письмовою угодою сторін (п.8.3); за погодженням сторін факсимільні копії цього договору, додаткових угод, заявою, листів та транспортних замовлень, а також будь-яких інших документів, які мають відношення до договору, передані факсимільним зв`язком (факсом), мають юридичну силу і прирівнюються до оригіналів документів (п.8.4); сторонами досягнута згода, що нарахування штрафних санкцій та процентів, передбачених договором, заявками та законодавством України, здійснюватиметься експедитором протягом усього часу існування порушення зобов`язання винною стороною, а позовна давність по таких вимогах складатиме три роки (п.8.5); сторони допускають підписання всіх документів, пов`язаних з виконанням цього договору, в тому числі актів здачі-прийняття робіт (наданих послуг) та рахунків, шляхом проставляння факсимільного підпису уповноваженої особи /.../ (п.8.7).

У період з січня до лютого 2024 року експедитором організовано та виконано для замовника міжнародне перевезення вантажу по маршрутах:

- Україна Латвія, автомобілем НОМЕР_3 / НОМЕР_4 , що підтверджується: міжнародною товарно-транспортною накладною (CMR) від 29.01.2024 №1 з відміткою про отримання 08.02.2024 вантажоодержувачем вантажу, актом здачі-прийняття робіт від 08.02.2024 №20240122-0061-75 на суму 92753,02 грн, прийнятим та підписаним електронним підписом замовника через систему M.Е.Doc;

- Україна Німеччина, автомобілем НОМЕР_5 / НОМЕР_6 , що підтверджується: міжнародною товарно-транспортною накладною (CMR) від 01.02.2024 №1 з відміткою про отримання 12.02.2024 вантажоодержувачем вантажу, актом здачі-прийняття робіт від 12.02.2024 №240126-0184-75 на суму 119513,06 грн, прийнятим та підписаним електронним підписом замовника через систему M.Е.Doc;

- Україна Німеччина, автомобілем НОМЕР_1 / НОМЕР_7 , що підтверджується: міжнародною товарно-транспортною накладною (CMR) від 05.02.2024 №1 з відміткою про отримання 12.02.2024 вантажоодержувачем вантажу, актом здачі-прийняття робіт від 12.02.2024 №20240131-0052-75 на суму 115461,77 грн, прийнятим та підписаним електронним підписом замовника через систему M.Е.Doc;

разом з тим, створені (оформлені), підписані за допомогою електронного цифрового підпису і передані однією стороною договору (експедитором) іншій стороні (замовнику) за допомогою системи М.Е.Doc , електронні документи рахунки від 08.02.2024 №20240122-0061-75 на суму 92753,02 грн, від 12.02.2024 №20240126-0184-75 на суму 119513,06 грн, від 12.02.2024 №20240131-0052-75 на суму 115461,77 грн були отримані останнім, однак у визначений п.4.4 договору строку оплачені не були.

13.05.2024 експедитором на адресу замовника направлено претензію №UA01/00014-01.24 з вимогою про негайну сплату заборгованості за надані за договором від 27.03.2015 №AUZ032-06.15 послуги з організації міжнародного перевезення вантажів в сумі 327727,85 грн, разом з актами здачі-прийняття робіт: 08.02.2024 №20240122-0061-75 на суму 92753,02 грн, 12.02.2024 №240126-0184-75 на суму 119513,06 грн, від 12.02.2024 №20240131-0052-75 на суму 115461,77 грн та рахунками: від 08.02.2024 №20240122-0061-75 на суму 92753,02 грн, від 12.02.2024 №20240126-0184-75 на суму 119513,06 грн, від 12.02.2024 №20240131-0052-75 на суму 115461,77 грн, - яку замовником отримано 22.05.2024, однак залишено без належного реагування чи й задоволення.

Вказані обставини стали підставою для звернення Товариства з обмеженою відповідальністю "Асстра Україна" за захистом порушеного права в Господарський суд Черкаської області із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Золотоніський лікеро-горілчаний завод "Златогор" з вимогами про примусове стягнення заборгованості за договором про транспортно-експедиційне обслуговування в міжнародному автомобільному сполученні від 27.03.2015 №AUZ 302-06.15 в сумі 327727,85 грн, а також нарахованих за прострочення виконання грошового зобов`язання відповідно до п.5.7 договору штрафних санкцій (пені) в сумі 52992,51 грн та відповідно до ст.625 ЦК України: 14577,28 грн - 7% річних, 13617,50 грн інфляційних втрат.

Відповідачем доказів виконання у повному обсязі умов договору про транспортно-експедиційне обслуговування в міжнародному автомобільному сполученні від 27.03.2015 №AUZ 302-06.15 до суду не надано, як і не надано доказів на підтвердження обставин, викладених ним у відзиві на позов від 11.11.2024 (вх.суду №17281/24 від 11.11.2024).

Інших доказів та документів не подано.

Оцінюючи пояснення учасників та докази сторін у справі в їх сукупності та за внутрішнім переконанням, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають до часткового задоволення.

Згідно з постановою Пленуму Верховного суду України від 18.12.2009 №14 "Про судове рішення у цивільній справі", рішення є законним тоді, коли суд, виконавши всі вимоги цивільного судочинства, вирішив справу згідно з нормами матеріального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин, а також правильно витлумачив ці норми. Обґрунтованим визнається рішення, ухвалене на основі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених доказами, які були досліджені в судовому засіданні і які відповідають вимогам закону про їх належність та допустимість, або обставин, що не підлягають доказуванню, а також якщо рішення містить вичерпні висновки суду, що відповідають встановленим на підставі достовірних доказів обставинам, які мають значення для вирішення справи.

Згідно з положеннями Пленуму Вищого господарського суду України від 23.03.2012 №6 "Про судове рішення" при прийнятті рішення суд має врахувати майнові інтереси сторін, не надаючи переваги одному учаснику над іншим. Рішення має ґрунтуватися на повній та всебічній оцінці доказів у конкретній справі.

Відповідно до статті 236 Господарського процесуального кодексу України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Сторони за договором є суб`єктами господарювання на ринку товарного сільськогосподарського виробництва України та допоміжної діяльності у рослинництві, самостійними юридичними особами з присвоєнням ідентифікаційного коду, визначенням видів діяльності, що підтверджено витягами з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Місце проведення господарської діяльності сторін відповідає місцю їх реєстрації згідно даних ЄДРПОУ положення ст.93 Цивільного кодексу України.

Позивач звернувся в Господарський суд Черкаської області із позовом про стягнення з відповідача 327727,85 грн основної заборгованості за надані за договором про транспортно-експедиційне обслуговування в міжнародному автомобільному сполученні від 27.03.2015 №AUZ 032-06.15 послуги з міжнародного перевезення вантажу (лікеро-горілчані вироби в асортименті) із застосуванням залученого спецтранспорту.

Відповідно до положень ст.ст.6, 11, 627 Цивільного кодексу України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Суд вважає, що сторонами досягнуто згоди по всіх істотних умовах письмового двостороннього строкового консенсуального оплатного договору на транспортно-експедиційне обслуговування в міжнародному автомобільному сполученні від 27.03.2015 №AUZ 032-06.15; договір не заперечений сторонами, не визнаний судом недійсним, не розірваний сторонами та є дійсним на момент спірних правовідносин. Суд враховує презумпцію правомірності правочину (приписи ст.204 Цивільного кодексу України). Договір відповідає положенням глави 63 Цивільного кодексу України як різновид послуги, яка безпосередньо споживається замовником, та міжнародним конвенціям з вантажних перевезень, до яких приєдналась Україна.

До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених Господарським кодексом України.

Відповідно до Цивільного кодексу України:

п.1 ч.2 ст.11. Підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є: договори та інші правочини;

ч.1, 2 ст.509. Зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов`язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу;

ст.525. Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом;

ст.526. Зобов`язання повинні виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться;

ст.530. Якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Зобов`язання, строк (термін) виконання якого визначений вказівкою на подію, яка неминуче має настати, підлягає виконанню з настанням цієї події. Якщо строк (термін) виконання боржником обов`язку не встановлений або визначений моментом пред`явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов`язок у семиденний строк від дня пред`явлення вимоги, якщо обов`язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства;

ст.599. Зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином;

ст.610. Порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання);

ст.611. У разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом;

ст.629. Договір є обов`язковим для виконання сторонами;

ст.901. 1. За договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором. 2. Положення цієї глави можуть застосовуватися до всіх договорів про надання послуг, якщо це не суперечить суті зобов`язання;

ч.1 ст.903. Якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором;

ст.929. 1. За договором транспортного експедирування одна сторона (експедитор) зобов`язується за плату і за рахунок другої сторони (клієнта) виконати або організувати виконання визначених договором послуг, пов`язаних з перевезенням вантажу. Договором транспортного експедирування може бути встановлено обов`язок експедитора організувати перевезення вантажу транспортом і за маршрутом, вибраним експедитором або клієнтом, зобов`язання експедитора укласти від свого імені або від імені клієнта договір перевезення вантажу, забезпечити відправку і одержання вантажу, а також інші зобов`язання, пов`язані з перевезенням. Договором транспортного експедирування може бути передбачено надання додаткових послуг, необхідних для доставки вантажу (перевірка кількості та стану вантажу, його завантаження та вивантаження, сплата мита, зборів і витрат, покладених на клієнта, зберігання вантажу до його одержання у пункті призначення, одержання необхідних для експорту та імпорту документів, виконання митних формальностей тощо). 2. Положення цієї глави поширюються також на випадки, коли обов`язки експедитора виконуються перевізником. 3. Умови договору транспортного експедирування визначаються за домовленістю сторін, якщо інше на встановлено законом, іншими нормативно-правовими актами;

ст.931. Розмір плати експедиторові встановлюється договором транспортного експедирування, якщо інше не встановлено законом. Якщо розмір плати не встановлений, клієнт повинен виплатити експедитору розумну плату.

Відповідно до ч.1 ст.193 Господарського кодексу України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем на виконання умов договору про транспортно-експедиційне обслуговування в міжнародному автомобільному сполученні від 27.03.2015 №AUZ 032-06.15 на замовлення відповідача останньому надано послуги з міжнародного перевезення вантажу (лікеро-горілчаних виробів в асортименті) із застосуванням залученого спецтранспорту (на підставі укладених ним договорів перевезення /п.3.7 договору/) по маршрутах:

1) Україна Латвія, автомобілем НОМЕР_3 / НОМЕР_4 , що підтверджується:

транспортним замовленням від 22.01.2024 №20240122-0352 Товариства з обмеженою відповідальністю "Асстра Україна" на надання ТОВ "Фірма"Лік-Транс" послуг з міжнародного перевезення вантажу за маршрутом Золотоноша (Україна) Ріга (Латвія); місце завантаження Золотоноша, ЗЛГЗ "Златогор", вул.Січова,22, м.Золотоноша, Черкаська область, 19700; тип вантажу горілка; вага 22000 кг; узгоджений термін доставки 01.02.2024;

міжнародною товарно-транспортною накладною (CMR) від 29.01.2024 №1 з наступними відмітками: відправник Товариство з обмеженою відповідальністю "Золотоніський лікеро-горілчаний завод "Златогор", 19700, Україна, Черкаська область, м.Золотоноша, вул.Січова,22; отримувач Henkell Freixenet Latvija" SIA, Bauskas str.58A-6, LV-1004, Riga, Latvia; перевізник LIK TRANS LTD, Україна, м.Вишгород, вул.Набережна,7; місце та дата завантаження вантажу м.Золотоноша, 29.01.2024; підтверджуючі документи Інвойс №РН-0005315; найменування вантажу горілчана продукція в асортименті; вага 11235,40 кг; митна обробка Черкаська митниця ДФС, 29.01.2024; підпис та штамп відправника (графа 22) містить відтиск штампу відправника, ТОВ "Золотоніський лікеро-горілчаний завод "Златогор"; підпис та штамп перевізника (графа 23) містить штам та підпис перевізника, LIK TRANS LTD; вантаж отриманий (графа 24) 08.02.2024, отримувач Tabakas Nams Grupa TNG;

актом здачі-прийняття наданих послуг від 08.02.2024 №14 (міжнародне транспортне перевезення за маршрутом: м.Золотоноша, Черкаська область (Україна) м/п Ягодин м.Рига (Латвія) згідно заказу №20240122-0352, автомобіль: НОМЕР_3 / НОМЕР_4 ), складеним та підписаним без зауважень між замовником ТОВ "Асстра Україна" та виконавцем ТОВ "Фірма"Лік-Транс" на суму 81007,00 грн;

рахунком-фактурою Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Лік-Транс"від 08.02.2024 №14 на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "Асстра Україна" на суму 81007,00 грн (послуги міжнародне транспортне перевезення за маршрутом: м.Золотоноша, Черкаська область (Україна) м/п Ягодин м.Рига (Латвія) згідно заказу №20240122-0352, автомобіль: НОМЕР_3 / НОМЕР_4 ;

платіжною інструкцією від 14.03.2024 №735 про перерахування Товариством з обмеженою відповідальністю "Асстра Україна" (експедитор) на рахунок Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Лік-Транс" (перевізник) грошових коштів у сумі 81007,00 грн з призначенням платежу: "оплата за міжнародні транспортні перевезення згідно рахунку №14 від 08.02.2024";

2) Україна Німеччина, автомобілем НОМЕР_5 / НОМЕР_6 , що підтверджується:

транспортним замовленням від 26.01.2024 №2024126-0838 Товариства з обмеженою відповідальністю "Асстра Україна" на надання ТОВ "Транс-Логістик" послуг з міжнародного перевезення вантажу за маршрутом Золотоноша (Україна) Borchen (DEU); місце завантаження Золотоноша, ЗЛГЗ "Златогор", вул.Січова,22, м.Золотоноша, Черкаська область, 19700; тип вантажу горілка; вага 22000 кг; узгоджений термін доставки 06.02.2024;

міжнародною товарно-транспортною накладною (CMR) від 29.01.2024 №1 з наступними відмітками: відправник Товариство з обмеженою відповідальністю "Золотоніський лікеро-горілчаний завод "Златогор", 19700, Україна, Черкаська область, м.Золотоноша, вул.Січова,22; отримувач Monolit Mitte GMBH, Robret-Bosch Strasse,8 33178 Borhen Germany; перевізник "Trans-Logistic" LLC, Україна, Київська область, м.Бровари, вул.В`ячеслава Чорновола,8-А; місце та дата завантаження вантажу м.Золотоноша, 01.02.2024; підтверджуючі документи Інвойс №РН-0005319; найменування вантажу лікеро-горілчана продукція в асортименті; вага 21782,00 кг; відправник (митна обробка) Державна податкова служба України ГУ ДПС у Черкаській області, виїзд дозволено 01.02.2024; підпис та штамп відправника (графа 22) містить відтиск штампу відправника, ТОВ "Золотоніський лікеро-горілчаний завод "Златогор"; підпис та штамп перевізника (графа 23) містить штам та підпис перевізника "Trans-Logistic" LLC; вантаж отриманий (графа 24) 12.02.2024 Monolit Mitte GMBH;

актом здачі-прийняття наданих послуг від 12.02.2024 №Т-156-24 (транспортні послуги з міжнародного перевезення по маршруту: м.Золотоноша (Черкаська область) м/п Ужгород (Україна) Borhen (D-33178), т/з: НОМЕР_8 / НОМЕР_6 ), складеним та підписаним без зауважень між замовником ТОВ "Асстра Україна" та перевізником ТОВ "Транс-Логістик" на суму 113436,12 грн;

рахунком Товариства з обмеженою відповідальністю "Транс-Логістик" на оплату від 12.02.2024 №Т-156-24 на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "Асстра Україна" на суму 113436,12 грн (послуги транспортні послуги з міжнародного перевезення);

платіжною інструкцією від 21.03.2024 №835 про перерахування Товариством з обмеженою відповідальністю "Асстра Україна" (експедитор) на рахунок Товариства з обмеженою відповідальністю "Транс-Логістик" (перевізник) грошових коштів у сумі 113436,12 грн з призначенням платежу: "оплата за міжнародні перевезення згідно рахунку №Т-156-24 від 12.02.2024";

3) Україна Німеччина, автомобілем НОМЕР_1 / НОМЕР_7 , що підтверджується:

транспортним замовленням від 31.01.2024 №20240131-2026 Товариства з обмеженою відповідальністю "Асстра Україна" на надання ТОВ "Галанторг" послуг з міжнародного перевезення вантажу за маршрутом Золотоноша (Україна) Borchen (DEU); місце завантаження Золотоноша, ЗЛГЗ "Златогор", вул.Січова,22, м.Золотоноша, Черкаська область, 19700; тип вантажу горілка; вага 22000 кг; узгоджений термін доставки 06.02.2024;

міжнародною товарно-транспортною накладною (CMR) від 05.02.2024 №1 з наступними відмітками: відправник Товариство з обмеженою відповідальністю "Золотоніський лікеро-горілчаний завод "Златогор", 19700, Україна, Черкаська область, м.Золотоноша, вул.Січова,22; отримувач Monolit Mitte GMBH, Robret-Bosch Strasse,8 33178 Borhen Germany; перевізник Galantorg LLC, Україна, м.Київ, вул.Саперне Поле,41; місце та дата завантаження вантажу м.Золотоноша, 05.02.2024; підтверджуючі документи Інвойс №РН-0005321; найменування вантажу лікеро-горілчана продукція в асортименті; вага 18944,00 кг; митна обробка Державна податкова служба України ГУ ДПС у Черкаській області, виїзд дозволено 05.02.2024; підпис та штамп відправника (графа 22) містить відтиск штампу відправника ТОВ "Золотоніський лікеро-горілчаний завод "Златогор"; підпис та штамп перевізника (графа 23) містить штам та підпис перевізника Galantorg LLC; вантаж отриманий (графа 24) 12.02.2024 Monolit Mitte GMBH;

актом наданих послуг від 12.02.2024 №Т-ГТ0000240 (міжнародні транспортні послуги за маршрутом: м.Золотоноша (Україна) Borhen (Germany), авто MAN KA3919AE, KOEGEL AA1771XF, водій Кравченко В.), складеним та підписаним без зауважень між замовником ТОВ "Асстра Україна" та перевізником ТОВ "Галанторг" на суму 107360,00 грн;

рахунком Товариства з обмеженою відповідальністю "Галанторг" на оплату від 12.02.2024 №Т-ГТ0000240 на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "Асстра Україна" на суму 107360,00 грн (міжнародні транспортні послуги за маршрутом: м.Золотоноша (Україна) Borhen (Germany), авто MAN KA3919AE, KOEGEL AA1771XF, водій Кравченко В.);

платіжною інструкцією від 26.03.2024 №865 про перерахування Товариством з обмеженою відповідальністю "Асстра Україна" (експедитор) на рахунок Товариства з обмеженою відповідальністю "Галанторг" (перевізник) грошових коштів у сумі 107360,00 грн з призначенням платежу: "оплата за міжнародні транспортні перевезення згідно рахунку №Т-ГТ0000240 від 12.02.2024".

Згідно із Законом України "Про транспортно-експедиторську діяльність":

ст.1. У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні: транспортно-експедиторська діяльність - підприємницька діяльність із надання транспортно-експедиторських послуг з організації та забезпечення перевезень експортних, імпортних, транзитних або інших вантажів; транспортно-експедиторська послуга робота, що безпосередньо пов`язана з організацією та забезпеченням перевезень експортного, імпортного, транзитного або іншого вантажу за договором транспортного експедирування; експедитор (транспортний експедитор) суб`єкт господарювання, який за дорученням клієнта та за його рахунок виконує або організовує виконання транспортно-експедиторських послуг, визначених договором транспортного експедирування; клієнт споживач послуг експедитора (юридична або фізична особа), який за договором транспортного експедирування самостійно або через представника, що діє від його імені, доручає експедитору виконати чи організувати або забезпечити виконання визначених договором транспортного експедирування послуг та оплачує їх, включаючи плату експедитору; перевізник юридична або фізична особа, яка взяла на себе зобов`язання і відповідальність за договором перевезення вантажу за доставку до місця призначення довіреного їй вантажу, перевезення вантажів та їх видачу (передачу) вантажоодержувачу або іншій особі, зазначеній у документі, що регулює відносини між експедитором та перевізником; учасники транспортно-експедиторської діяльності клієнти, перевізники, експедитори, транспортні агенти, порти, залізничні станції, об`єднання та спеціалізовані підприємства залізничного, авіаційного, автомобільного, внутрішнього водного та морського транспорту, митні брокери та інші особи, що виконують роботи (надають послуги) при перевезенні вантажів;

ст.8. Експедитори надають клієнтам послуги відповідно до вимог законодавства України та держав, територією яких транспортуються вантажі, згідно з переліком послуг, визначеним у правилах здійснення транспортно-експедиторської діяльності, а також інші послуги, визначені за домовленістю сторін у договорі транспортного експедирування. Транспортно-експедиторські послуги надаються клієнту при експорті з України, імпорті в Україну, транзиті територією України чи іншими державами, внутрішніх перевезеннях територією України. Експедитори за дорученням клієнтів: забезпечують оптимальне транспортне обслуговування, а також організовують перевезення вантажів різними видами транспорту територією України та іноземних держав відповідно до договорів (контрактів), згідно з якими сторони мають право використовувати відомі міжнародні звичаї, рекомендації, правила міжнародних органів та організацій, якщо це не заборонено прямо або у виключній формі цим та іншими законами України; фрахтують національні, іноземні судна та залучають інші транспортні засоби і забезпечують їх подачу в порти, на залізничні станції, склади, термінали або інші об`єкти для своєчасного відправлення вантажів; здійснюють роботи, пов`язані з прийманням, накопиченням, подрібненням, доробкою, сортуванням, складуванням, зберіганням, перевезенням вантажів; ведуть облік надходження та відправлення вантажів з портів, залізничних станцій, складів, терміналів або інших об`єктів; організовують охорону вантажів під час їх перевезення, перевалки та зберігання; організовують експертизу вантажів; здійснюють оформлення товарно-транспортної документації та її розсилання за належністю; надають в установленому законодавством порядку учасникам транспортно-експедиторської діяльності заявки на відправлення вантажів та наряди на відвантаження; забезпечують виконання комплексу заходів з відправлення вантажів, що надійшли в некондиційному стані, з браком, у пошкодженій, неміцній, нестандартній упаковці або такій, що не відповідає вимогам перевізників; здійснюють страхування вантажів та своєї відповідальності; забезпечують підготовку та додаткове обладнання транспортних засобів і вантажів згідно з вимогами нормативно-правових актів щодо діяльності відповідного виду транспорту; забезпечують оптимізацію руху матеріальних потоків від вантажовідправника до вантажоодержувача з метою досягнення мінімального рівня витрат; здійснюють розрахунки з портами, транспортними організаціями за перевезення, перевалку, зберігання вантажів; оформляють документи та організовують роботи відповідно до митних, карантинних та санітарних вимог; надають підготовлений транспорт, який має додаткове обладнання згідно з вимогами, передбаченими законодавством; надають інші допоміжні та супутні перевезенням транспортно-експедиторські послуги, що передбачені договором транспортного експедирування і не суперечать законодавству.

ст.9. За договором транспортного експедирування одна сторона (експедитор) зобов`язується за плату і за рахунок другої сторони (клієнта) виконати або організувати виконання визначених договором послуг, пов`язаних з перевезенням вантажу. Договір транспортного експедирування укладається у письмовій формі. Істотними умовами договору транспортного експедирування є: відомості про сторони договору: для юридичних осіб резидентів України: найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України; для юридичних осіб нерезидентів України: найменування, місцезнаходження та державу, де зареєстровано особу; для фізичних осіб-громадян України: прізвище, ім`я, по батькові, місце проживання із зазначенням адреси та індивідуальний ідентифікаційний номер у Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків та інших обов`язкових платежів; для фізичних осіб-іноземців, осіб без громадянства: прізвище, ім`я, по батькові (за наявності), адресу місця проживання за межами України; вид послуги експедитора; вид та найменування вантажу; права, обов`язки сторін; відповідальність сторін, у тому числі в разі завдання шкоди внаслідок дії непереборної сили; розмір плати експедитору; порядок розрахунків; пункти відправлення та призначення вантажу; порядок погодження змін маршруту, виду транспорту, вказівок клієнта; строк (термін) виконання договору; а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Зовнішньоекономічні договори (контракти) транспортного експедирування повинні відповідати вимогам законодавства про зовнішньоекономічну діяльність. Для систематичного надання послуг експедитора можуть укладатися довгострокові (генеральні) договори транспортного експедирування. У разі залучення експедитором до виконання його зобов`язань за договором транспортного експедирування іншої особи у відносинах з нею експедитор може виступати від свого імені або від імені клієнта. За договором транспортного експедирування експедитор може організувати перевезення за одним товарно-транспортним документом вантажів кількох різних клієнтів, які прямують з одного пункту відправлення та/чи в один пункт призначення, за умови, що експедитор виступає від імені усіх цих клієнтів як вантажовідправник та/чи вантажоодержувач. Платою експедитору вважаються кошти, сплачені клієнтом експедитору за належне виконання договору транспортного експедирування. У плату експедитору не включаються витрати експедитора на оплату послуг (робіт) інших осіб, залучених до виконання договору транспортного експедирування, на оплату зборів (обов`язкових платежів), що сплачуються при виконанні договору транспортного експедирування. Підтвердженням витрат експедитора є документи (рахунки, накладні тощо), видані суб`єктами господарювання, що залучалися до виконання договору транспортного експедирування, або органами влади. Перевезення вантажів супроводжується товарно-транспортними документами, складеними мовою міжнародного спілкування залежно від обраного виду транспорту або державною мовою, якщо вантажі перевозяться в Україні. Такими документами можуть бути: авіаційна вантажна накладна (Air Waybill); міжнародна автомобільна накладна (CMR); накладна СМГС (накладна УМВС); коносамент (Bill of Lading); накладна ЦІМ (CIM); вантажна відомість (Cargo Manifest); інші документи, визначені законами України. Факт надання послуги експедитора при перевезенні підтверджується єдиним транспортним документом або комплектом документів (залізничних, автомобільних, авіаційних накладних, коносаментів тощо), які відображають шлях прямування вантажу від пункту його відправлення до пункту його призначення;

ст.11. Експедитор зобов`язаний надавати транспортно-експедиторські послуги згідно з договором транспортного експедирування і вказівками клієнта, погодженими з експедитором у встановленому договором порядку. /.../;

ст.12. /.../ Клієнт зобов`язаний у порядку, передбаченому договором транспортного експедирування, сплатити належну плату експедитору, а також відшкодувати документально підтверджені витрати, понесені експедитором в інтересах клієнта в цілях виконання договору транспортного експедирування. /.../.

Відповідно до ч.1 ст.6 Закону України "Про транзит вантажів" транзит вантажів супроводжується товарно-транспортною накладною, складеною мовою міжнародного спілкування. Залежно від обраного виду транспорту такою накладною може бути авіаційна вантажна накладна (Air Waybill), міжнародна автомобільна накладна (CMR), накладна УМВС (СМГС), накладна ЦІМ (CIM), накладна ЦІМ/УМВС (CIM/SMGS, ЦИМ/СМГС), коносамент (Bill of Lading). Крім цього, транзит вантажів може супроводжуватися (за наявності) рахунком-фактурою (Invoice) або іншим документом, що вказує вартість товару, пакувальним листком (специфікацією), вантажною відомістю (Cargo Manifest), книжкою МДП (Carnet TIR), книжкою ATA (Carnet ATA). При декларуванні транзитних вантажів відповідно до митного законодавства України до митних органів подається вантажна митна декларація (ВМД) або накладна УМВС (СМГС), накладна ЦІМ (CIM), накладна ЦІМ/УМВС (CIM/SMGS, ЦИМ/СМГС), книжка МДП (Carnet TIR), книжка ATA (Carnet ATA), необхідні для здійснення митного контролю.

Згідно із Законом України "Про автомобільний транспорт":

ст.1. /.../ міжнародні перевезення пасажирів і вантажів - перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом з перетином державного кордону; /.../ товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу (крім фізичних осіб, які здійснюють перевезення вантажу за рахунок власних коштів та для власних потреб) документ, призначений для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи, що може використовуватися для списання товарно-матеріальних цінностей, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, який складається у паперовій та/або електронній формі та містить обов`язкові реквізити, передбачені цим Законом та правилами перевезень вантажів автомобільним транспортом; транспортно-експедиторські послуги - послуги, пов`язані з підготовкою та відправленням вантажів, організацією та забезпеченням перевезень, контролем за проходженням і одержанням вантажів, проведенням взаєморозрахунків; /.../;

ст.53. Організацію міжнародних перевезень пасажирів і вантажів здійснюють перевізники відповідно до міжнародних договорів України з питань міжнародних автомобільних перевезень.

Одним із основних міжнародних документів, який регулює відносини сторін при виконанні міжнародних перевезень вантажів автотранспортом, є Конвенція про договір міжнародного автомобільного перевезення вантажів, підписана в Женеві 19 травня 1956 року (надалі Конвенція).

За приписами статті 9 Конституції України та статті 19 Закону України "Про міжнародні договори України", чинні міжнародні договори України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства і застосовуються у порядку, передбаченому для норм національного законодавства. Якщо міжнародним договором України, який набрав чинності в установленому порядку, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені у відповідному акті законодавства України, то застосовуються правила міжнародного договору.

Законом України "Про приєднання України до Конвенції про договір міжнародного автомобільного перевезення вантажів" закріплено, що Україна приєдналася до зазначеної Конвенції, а згідно листа Міністерства закордонних справ України від 16.05.2007 №72/14-612/1-1559 "Щодо набуття чинності міжнародними договорами" ця Конвенція набрала чинності для України 17.05.2007.

Суд зазначає, що згідно із ст.1 Конвенція застосовується до будь-якого договору автомобільного перевезення вантажів транспортними засобами за винагороду, коли зазначені в договорі місце прийняття вантажу для перевезення і місце, передбачене для доставки, знаходяться у двох різних країнах, з яких принаймні одна є договірною, незважаючи на місце проживання і громадянство сторін.

Отже, виходячи зі змісту Конвенції, враховуючи, що обставини даного спору виникли з факту міжнародного перевезення вантажу автомобільним транспортом, в якому відповідач виступав в якості замовника у відносинах з експедитором, яким фактично здійснювалась організація перевезення вантажу, то на спірні правовідносини сторін поширюються положення Конвенції про договір міжнародного дорожнього перевезення вантажів, що підписана в Женеві 19.05.1956.

З урахуванням статті 9 Конституції України та статті 19 Закону України "Про міжнародні договори України", статті 4 Господарського процесуального кодексу України до спірних правовідносин застосовуються положення Конвенції про договір міжнародного дорожнього перевезення вантажів, які мають пріоритет над правилами, передбаченими законодавством України.

Відповідно до Конвенції:

ст.4 Договір перевезення підтверджується складанням вантажної накладної. Відсутність, неправильність чи утрата вантажної накладної не впливають на існування та чинність договору перевезення, до якого й у цьому випадку застосовуються положення цієї Конвенції;

ст.9. Вантажна накладна є первинним доказом на укладення договору перевезення, умов цього договору і прийняття вантажу перевізником.

З наявних у справі доказів, судом встановлено, що позивач належним чином виконав свої зобов`язання за договором про транспортно-експедиційне обслуговування в міжнародному автомобільному сполученні від 27.03.2015 №AUZ032-06.15, надавши послуги з організації міжнародного перевезення вантажів на умовах, погоджених у ньому, що підтверджується міжнародними товарно-транспортними накладними (CMR) від 29.01.2024 №1, від 29.01.2024 №1 та від 05.02.2024 №1 (а.с.14, 18, 22).

Враховуючи зазначені вище приписи чинного законодавства та умови договору, надані позивачем міжнародні товарно-транспортні накладні є належними та допустимими доказами надання експедитором послуг з організації міжнародного перевезення вантажу, зміст яких, зокрема, відмітки про доставку вантажів та отримання його вантажоотримувачами на вказаних CMR, дають суду підстави стверджувати про виконання експедитором обов`язків з прийняття вантажів до перевезення та належної їх передачі вантажоотримувачам. Тобто відповідача замовив та спожив дані послуги.

При цьому, як убачається із наявних у матеріалах справи копій CMR, будь-які заперечення щодо повного та належного надання позивачем послуг з організації міжнародних перевезень з боку вантажоотримувачів відсутні.

Про належне виконання позивачем зобов`язань за договором про транспортно-експедиційне обслуговування в міжнародному автомобільному сполученні від 27.03.2015 №AUZ 032-06.15 також свідчить відсутність будь-яких зауважень чи претензій з боку замовника щодо наданих послуг.

Згідно із Законом України "Про електронні документи та електронний документообіг"

ст.5. Електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов`язкові реквізити документа. Склад та порядок розміщення обов`язкових реквізитів електронних документів визначається законодавством. Електронний документ може бути створений, переданий, збережений і перетворений електронними засобами у візуальну форму. Візуальною формою подання електронного документа є відображення даних, які він містить, електронними засобами або на папері у формі, придатній для приймання його змісту людиною;

ст.6. Для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис. Для підтвердження достовірності походження та цілісності електронного документа може використовуватися електронна печатка. Накладанням електронного підпису та/або електронної печатки завершується створення електронного документа. У разі створення електронного документа з використанням більш як одного електронного підпису та/або більш як однієї електронної печатки його створення завершується накладанням електронного підпису або електронної печатки останнім підписувачем чи створювачем електронної печатки відповідно до технології створення такого електронного документа. Суб`єкти електронного документообігу використовують електронні підписи та електронні печатки у випадках, встановлених законодавством, або за домовленістю між відповідними суб`єктами. /.../;

ст.7. Оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов`язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги". У разі надсилання електронного документа кільком адресатам або його зберігання на кількох електронних носіях інформації кожний з електронних примірників вважається оригіналом електронного документа. Якщо автором створюються ідентичні за документарною інформацією та реквізитами електронний документ та документ на папері, кожен з документів є оригіналом і має однакову юридичну силу. Оригінал електронного документа повинен давати змогу довести його цілісність та справжність у порядку, визначеному законодавством; у визначених законодавством випадках може бути пред`явлений у візуальній формі відображення, в тому числі у паперовій копії. Електронна копія електронного документа засвідчується у порядку, встановленому законом. Копією документа на папері для електронного документа є візуальне подання електронного документа на папері, яке засвідчене в порядку, встановленому законодавством;

ст.8. Юридична сила електронного документа не може бути заперечена виключно через те, що він має електронну форму. Допустимість електронного документа як доказу не може заперечуватися виключно на підставі того, що він має електронну форму. /.../.

Відповідно до Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги":

п.10-16 ч.1 ст.1. У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні: електронна довірча послуга - електронна послуга, що надається для забезпечення електронної взаємодії двох або більше суб`єктів, які довіряють надавачу електронних довірчих послуг щодо надання такої послуги; електронна ідентифікація процес використання ідентифікаційних даних особи в електронній формі, які однозначно визначають фізичну, юридичну особу або уповноваженого представника юридичної особи; електронна печатка електронні дані, що додаються до інших електронних даних або логічно з ними пов`язуються і використовуються для забезпечення достовірності походження пов`язаних електронних даних, або для засвідчення електронних підписів підписувачів на електронних документах, або для засвідчення відповідності копій документів оригіналам та виявлення порушення цілісності; електронна позначка часу електронні дані, що пов`язують інші електронні дані з конкретним моментом часу для засвідчення наявності цих електронних даних на цей момент часу; електронна послуга будь-яка послуга з надання певного матеріального чи нематеріального блага на користь іншої особи, яка надається через інформаційно-комунікаційну систему; електронний підпис електронні дані, що додаються до інших електронних даних або логічно з ними пов`язуються і використовуються підписувачем як підпис; електронні дані будь-яка інформація в електронній формі;

ч.1 ст.17. Електронна взаємодія фізичних та юридичних осіб, яка потребує відправлення, отримання, використання та постійного зберігання електронних даних за участю третіх осіб, може здійснюватися з використанням електронних довірчих послуг або без їх використання;

ч.5 ст.18. Електронний підпис чи печатка не можуть бути визнані недійсними та не розглядатися як доказ у судових справах виключно на тій підставі, що вони мають електронний вигляд або не відповідають вимогам до кваліфікованого електронного підпису чи печатки.

Так, відповідно до п.8.2 договору позивачем після завершення кожного перевезення за допомогою системи М.Е.Doc створено (оформлено), підписано за допомогою електронного цифрового підпису і передано відповідачу 14.02.2024, 22.02.2024 та 27.02.2024 (а.с.87-89) акти здачі-прийняття робіт (надання послуг): від 08.02.2024 №20240122-0061-75 на суму 92753,02 грн (зокрема: транспортні послуги по міжнародному перевезенню 84652,32 грн без ПДВ; транспортно-експедиційні послуги 6750,58 грн без ПДВ), від 12.02.2024 №240126-0184-75 на суму 119513,06 грн (зокрема: транспортні послуги по міжнародному перевезенню 113436,12 грн без ПДВ; транспортно-експедиційні послуги 5064,12 грн без ПДВ) та від 12.02.2024 №20240131-0052-75 на суму 115461,77 грн (зокрема: транспортні послуги по міжнародному перевезенню 111006,16 грн без ПДВ; транспортно-експедиційні послуги 3713,01 грн без ПДВ) (а.с.15, 19, 23).

Відповідач відповідно до п.3.6 та п.8.2 договору зобов`язаний протягом п`яти днів з моменту отримання вказаних актів підписати останні або надати письмову вмотивовану відмову стосовно їх непідписання.

Акти здачі-приймання робіт (надання послуг) від 08.02.2024 №20240122-0061-75 на суму 92753,02 грн, від 12.02.2024 №240126-0184-75 на суму 119513,06 грн та від 12.02.2024 №20240131-0052-75 на суму 115461,77 грн за допомогою системи М.Е.Doc прийнято відповідачем та без зауважень підписано шляхом накладення електронного цифрового підпису генеральним директором ОСОБА_1 19.02.2024, 28.02.2024 та 04.03.2024 /відповідно/ (а.с.87-89), обраною на цю посаду згідно з рішенням загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "Золотоніський лікеро-горілчаний завод "Златогор" (протокол від 27.01.2021, а.с.61). У зв`язку з чим суд відхиляє доводи відповідача про підписання вказаних актів неналежною особою.

У відзиві на позовну заяву від 11.11.2024 (вх.суду №17281/24, а.с.53) відповідачем не було висловлено заперечень щодо факту належного виконання позивачем зобов`язань за договором про транспортно-експедиційне обслуговування в міжнародному автомобільному сполученні від 27.03.2015 №AUZ 032-06.15 на загальну суму 327727,85 грн.

Відповідно до п.4.4 договору строк проведення розрахунків за договором, тобто за кожне організоване та здійснене перевезення складає 7 робочих днів з моменту вивантаження вантажу та отримання замовником рахунку, переданого йому експедитором за допомогою факсимільного зв`язку.

Позивачем відповідно до п.4.4 договору за допомогою системи М.Е.Doc створено (оформлено), підписано за допомогою електронного цифрового підпису і передано відповідачу 15.02.2024, 22.02.2024 та 28.02.2024 (а.с.96-98) рахунки на оплату: від 08.02.2024 №20240122-0061-75 на суму 92753,02 грн, від 12.02.2024 №20240126-0184-75 на суму 119513,06 грн, від 12.02.2024 №20240131-0052-75 на суму 115461,77 грн /відповідно/ (а.с.16, 20, 24).

Разом з тим, відповідачем у визначений договором строк повної оплати вартості наданих послуг здійснено не було.

Направлена позивачем на адресу відповідача претензія від 13.05.2024 №UA01/00014-01.24 про негайну сплату заборгованості за договором про транспортно-експедиційне обслуговування в міжнародному автомобільному сполученні від 27.03.2015 №AUZ 032-06.15 в сумі 327727,85 грн, була отримана останнім 22.05.2024 (а.с.41-43), однак залишена без належного реагування чи й задоволення.

Суд вважає, що строк виконання оплати відповідачем за господарським договором про транспортно-експедиційне обслуговування в міжнародному автомобільному сполученні від 27.03.2015 №AUZ 032-06.15 - є таким, що настав.

Вказані обставини відповідачем не спростовано. Станом на день розгляду справи доказів належного виконання умов договору про транспортно-експедиційне обслуговування в міжнародному автомобільному сполученні від 27.03.2015 №AUZ 032-06.15 у повному обсязі не надано.

Невиконання відповідачем взятого на себе зобов`язання у строки, встановлені п.4.4 договору, є правовою підставою для стягнення з відповідача заявленої позивачем суми основного боргу 327727,85 грн у примусовому порядку.

Разом з тим, за прострочення виконання зобов`язання позивач просить стягнути з відповідача 52992,51 грн пені, 13617,50 грн інфляційних втрат та 14577,28 грн - 7% річних.

Частиною 2 статті 193 ГК України встановлено, що кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Порушення зобов`язання є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами або договором.

Частиною 2 статті 625 ЦК України передбачено, що боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

В пункті 5.7 договору сторони узгодили, що за порушення замовником термінів розрахунків, встановлених договором або умовами заявок, експедитор вправі нарахувати 7% річних від простроченої суми.

Передбачене законом право кредитора вимагати сплати боргу з урахуванням індексу інфляції та процентів річних є способом захисту його майнового права та інтересу, суть яких полягає у відшкодуванні матеріальних втрат кредитора від знецінення грошових коштів внаслідок інфляційних процесів та отриманні компенсації (плати) від боржника за користування утримуваними ним грошовими коштами, належними до сплати кредиторові.

Дослідивши матеріали справи, врахувавши встановлений сторонами у договорі строк проведення розрахунків за надані експедитором послуги, перевіривши за допомогою калькулятора санкцій апаратного комплексу "Еліт: Ліга Закон" надані позивачем до позовної заяви розрахунки 7% річних та інфляційних нарахувань, суд встановив, що останні є неправильними, з огляду на неправильне визначення позивачем періоду, протягом якого певна сума простроченого платежу не була сплачена, зокрема неправильне визначення дати настання строку платежу, тобто відрахування моменту настання права вимоги для позивача.

Так, відповідно до Цивільного кодексу України:

ч.1 ст.251. Строком є певний період у часі, зі спливом якого пов`язана дія чи подія, яка має юридичне значення;

ч.1 ст.252. Строк визначається роками, місяцями, тижнями, днями або годинами;

ч.1 ст.253. Перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов`язано його початок.

Враховуючи, що:

створені позивачем за допомогою системи М.Е.Doc рахунки на оплату від 08.02.2024 №20240122-0061-75 на суму 92753,02 грн, від 12.02.2024 №20240126-0184-75 на суму 119513,06 грн та від 12.02.2024 №20240131-0052-75 на суму 115461,77 грн отримані відповідачем 15.02.2024, 22.02.2024 та 28.02.2024 /відповідно/ (а.с.96-98);

згідно з п.4.4 договору строк проведення розрахунків за кожне організоване та здійснене позивачем перевезення складає 7 робочих днів з моменту вивантаження вантажу та отримання замовником рахунку, переданого йому експедитором за допомогою факсимільного зв`язку, -

отже строк оплати послуг за рахунками:

від 08.02.2024 №20240122-0061-75 26.02.2024; період прострочення платежу (враховуючи заявлені позивачем періоди) з 27.02.2024 до 10.10.2024 (227 днів для обрахування 7% річних) та з 27.02.2024 до 31.07.2024 (156 днів для обрахування інфляційних втрат);

від 12.02.2024 №20240126-0184-75 04.03.2024; період прострочення платежу (враховуючи заявлений позивачем період) з 05.03.2024 до 10.10.2024 (220 днів для обрахування 7% річних) та з 05.03.2024 до 31.07.2024 (153 дні для обрахування інфляційних втрат);

від 12.02.2024 №20240131-0052-75 08.03.2024; період прострочення платежу (враховуючи заявлений позивачем період) з 09.03.2024 до 10.10.2024 (216 днів для обрахування 7% річних) та з 09.03.2024 до 31.07.2024 (145 днів для обрахування інфляційних втрат).

З огляду на викладене, суд стягує:

інфляційні витрати у розмірі 11581,65 грн (3277,82 грн + 4223,50 грн + 4080,33 грн);

7% річних у розмірі 13825,49 грн (4026,90 грн + 5028,69 грн + 4769,90 грн).

В частині стягнення 2035,85 грн інфляційних втрат та 751,79 грн 7% річних позивачеві необхідно відмовити з мотивів безпідставності, недоведеності та необгрунтованості .

Також позивач на підставі п.5.7 договору за невиконання грошового зобов`язання заявив до стягнення з відповідача 52992,51 грн пені.

Договір про забезпечення виконання зобов`язання у вигляді пені укладено в письмовому виді відповідно до приписів ст.ст. 546, 549 ЦК України.

Відповідно до ч.6 ст.232 Господарського кодексу України нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов`язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов`язання мало бути виконано.

Наведеною нормою передбачено період часу, за який нараховується пеня і який не повинен перевищувати шести місяців від дня, коли відповідне зобов`язання мало бути виконане; законом або укладеним сторонами договором може бути передбачено більшу або меншу тривалість цього періоду. Його перебіг починається із дня, наступного за останнім днем, у який зобов`язання мало бути виконано, і початок такого перебігу не може бути змінений за згодою сторін.

Отже, встановивши розмір, термін і порядок нарахування штрафних санкцій за порушення грошового зобов`язання, законодавець передбачив також і право сторін врегулювати ці відносини у договорі.

Тобто, сторони мають право визначити у договорі не лише інший строк нарахування штрафних санкцій, який обчислюється роками, місяцями, тижнями, днями або годинами (ч.1 ст.252 Цивільного кодексу України), а взагалі врегулювати свої відносини щодо нарахування штрафних санкцій на власний розсуд (ч.3 ст.6 Цивільного кодексу України), у тому числі, мають право пов`язувати період нарахування пені з вказівкою на подію, яка має неминуче настати (фактичний момент оплати). Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду України від 21.06.2017 у справі № 910/2031/16, від 10.04.2018 у справі № 916/804/17 та від 10.09.2020 у справі № 916/1777/19.

Сторонами у п.8.5 договору досягнуто згоди, що нарахування штрафних санкцій та процентів, передбачених договором, заявками та законодавством України, здійснюватиметься експедитором протягом усього часу існування порушення зобов`язання винною стороною, а позовна давність по таких вимогах складатиме три роки.

Тобто сторонами договору за взаємною згодою встановлено інший строк нарахування пені, ніж той, який передбачений ч.6 ст.232 Господарського кодексу України, з вказівкою на подію, яка має неминуче настати до моменту повного виконання зобов`язання.

Суд, перевіривши розрахунки позивача за допомогою калькулятора санкцій апаратного комплексу "Еліт: Ліга Закон", встановив, що нарахування пені в розмірі 52992,51 грн здійснено неправильно з огляду на неправильне визначення позивачем періоду, протягом якого певна сума простроченого платежу не була сплачена, зокрема неправильне визначення дати настання строку платежу (методика визначення періоду судом наведена вище). З огляду на викладене, суд вважає, що позивач має право на стягнення з відповідача 49770,52 грн пені (зокрема за рахунками:

від 08.02.2024 №20240122-0061-75 у розмірі 15572,88 грн (період з 27.02.2024 до 10.10.2024 227 днів);

від 12.02.2024 №20240126-0184-75 у розмірі 19380,05 грн (період з 05.03.2024 до 10.10.2024 220 днів);

від 12.02.2024 №20240131-0052-75 у розмірі 14817,59 грн (період з 09.03.2024 до 28.08.2024 /кінцева дата визначена позивачем у розрахунку, а.с.25/ - 173 дні)).

В частині стягнення 3221,99 грн решти суми пені позивачеві необхідно відмовити з мотивів недоведеності та необґрунтованості.

Відповідно до ст.ст.74, 76-79 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. Господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. Обов`язок доказування слід розуміти як закріплену в процесуальному та матеріальному законодавстві міру належної поведінки особи, що бере участь у судовому процесі, із збирання та надання доказів для підтвердження свого суб`єктивного права.

Суд зазначає, що сплата заборгованості відповідачем під час розгляду справи та неподання ним доказів у справу про оплату має враховуватись виконавчою службою при виконанні рішення суду в ході виконавчого провадження. Суд вважає, що відповідач мав достатньо часу для надання до суду відзиву чи йдоказів проведення розрахунку з позивачем.

Відповідачем всупереч вимог та приписів ч.1 ст.74, ст.76, 77 ГПК України факту належного виконання зобов`язання перед позивачем у визначений договором строк не доведено; доводів та документів позивача не спростовано.

За вказаних обставин суд вважає, що позивачем використано належний спосіб захисту свого порушеного права, передбачений приписами ст.ст.15-16 Цивільного кодексу України, тому позов підлягає до часткового задоволення. Належить стягнути з відповідача на користь позивача 327727,85 грн заборгованості за договором про транспортно-експедиційне обслуговування в міжнародному автомобільному сполученні від 27.03.2015 №AUZ 032-06.15, 11581,65 грн інфляційних втрат, 13825,49 грн - 7% річних та 49770,52 грн пені. В решті вимог належить відмовити.

Законом України №475/97 від 17.07.1997 ратифіковано Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950 (далі - Конвенція) та Перший протокол до Конвенції, а відтак в силу статті 9 Конституції України вони є частиною національного законодавства України.

Згідно зі ст. 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Європейського суду з прав людини як джерело права, згоду на застосування якого надано Верховною Радою України (п.4 ст.11 ГПК України):

- принцип правової певності та юридичної визначеності, в тому числі недопустимість ревізування рішень судів, які набрали законної сили з підстав бажання зацікавленої особи в переоцінці доказів (рішення "Агрокомплекс проти України" №23465/03 від 08.03.2012);

- принцип загальної оцінки судом відносин сторін та відсутності обов`язку суду давати оцінку кожній вимозі сторін (рішення "Серявін проти України" №4909/04 від 10.02.2010, рішення "Трофімчук проти України" №4241/03 від 28.10.2010);

- принцип повноти та межі обґрунтування рішення судом в залежності від характеру рішення (рішення "Руїс Торіха проти Іспанії від 09.12.1994, серія А, №303-А, п.29);

- принцип поваги до права на володіння своїм майном (рішення "Желтяков проти України" №4994/04 від 09.09.2011).

Відповідно до п.3 ч.4 ст.129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати у разі часткового задоволення позову покладаються на обидві сторони пропорційно розміру задоволених вимог. Відтак, належить покласти на відповідача та стягнути на користь позивача 6043,59 грн судового збору.

Згідно із ч.2 ст.126 Господарського процесуального кодексу України за результатами розгляду справи витрати на професійну правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами.

У позовній заяві позивач відповідно до ст.124 Господарського процесуального кодексу України вказав, що попередній (орієнтований) розрахунок суми судових витрат, понесених ним на професійну правничу допомогу адвоката у зв`язку із розглядом справи, становить 34000,00 грн.

У судовому засіданні до закінчення судових дебатів представником позивача зроблено заяву проте, що докази на підтвердження розміру судових витрат, понесених позивачем у зв`язку із розглядом справи будуть подані до суду протягом п`яти днів після ухвалення рішення суду відповідно до ч.8 ст.129 Господарського процесуального кодексу України.

З огляду на викладене, суд при прийнятті рішення не розглядає питання про розподіл витрат, понесених позивачем у зв`язку із розглядом справи.

Керуючись ст.ст.129, 232, 233, 236-241 ГПК України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Золотоніський лікеро-горілчаний завод "Златогор" (Черкаська область, м.Золотоноша, вул.Січова,22, код ЄДРПОУ 31082518, номер рахунку в банку невідомий) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Асстра Україна" (м.Київ, пр-т Голосіївський,132; код ЄДРПОУ 32493177, номер рахунку в банку невідомий) 327727,85 грн заборгованості за договором про транспортно-експедиційне обслуговування в міжнародному автомобільному сполученні від 27.03.2015 №AUZ 032-06.15, 11581,65 грн інфляційних втрат, 13825,49 грн - 7% річних, 49770,52 грн пені та 6043,59 грн судового збору.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

В задоволенні решти вимог відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. Рішення суду може бути оскаржене безпосередньо до Північного апеляційного господарського суду в порядку та у строки, встановлені статтями 256-258 та п.17.5 розділу ХІ Перехідні положення Господарського процесуального кодексу України.

Повне судове рішення складено і підписано 17.01.2025.

Суддя Г.М.Скиба

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення09.01.2025
Оприлюднено27.01.2025
Номер документу124659605
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають з правочинів щодо акцій, часток, паїв, інших корпоративних прав в юридичній особі перевезення, транспортного експедирування, з них

Судовий реєстр по справі —925/1284/24

Ухвала від 17.02.2025

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Скиба Г.М.

Рішення від 07.02.2025

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Скиба Г.М.

Судовий наказ від 07.02.2025

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Скиба Г.М.

Ухвала від 17.01.2025

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Скиба Г.М.

Ухвала від 09.01.2025

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Скиба Г.М.

Рішення від 09.01.2025

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Скиба Г.М.

Ухвала від 18.12.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Скиба Г.М.

Ухвала від 09.12.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Скиба Г.М.

Ухвала від 14.11.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Скиба Г.М.

Ухвала від 22.10.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Скиба Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні