Справа № 484/212/25
Провадження № 3/484/319/25
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24.01.2025 м. Первомайськ
Суддя Первомайського міськрайонного суду Миколаївської області Шикеря І.А., за участю секретаря судових засідань - Туркалової І.В., особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , прокурора Стоянової І.В., розглянувши матеріали, які надійшли до суду від Управління стратегічних розслідувань в Миколаївській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, уродж. м. Первомайська Миколаївської області, головного спеціаліста відділу з питань надзвичайних ситуацій апарату виконавчого комітету Первомайської міської ради Миколаївської області, РНОКПП НОМЕР_1 , проживаючого та зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , за ч.1 ст.172-6 КУпАП, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 обіймаючи посаду головного спеціаліста відділу з питань надзвичайних ситуацій апарату виконавчого комітету Первомайської міської ради Миколаївської області з 18.01.2022, будучи державним службовцем категорії «в», та, згідно підпункту «в» пункту 8-1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, у порушення вимог абзацу 1 ч. 2 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції», несвоєчасно, без поважних причин подав декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, а саме «щорічна» за 2022, яку зобов`язаний був подати 31.01.2024. Фактично декларація подана ОСОБА_1 09.02.2024, чим вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.172-6 КУпАП.
Тобто, своїми діями ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.172-6 КУпАП несвоєчасне, без поважних причин подання декларації особою, уповноваженою на виконання функцій місцевого самоврядування, а саме «щорічної» за період 2022 рік.
ОСОБА_1 в судовому засіданні свою вину визнав повністю, ніяких фактичних обставин, викладених у протоколі, не заперечував.
Прокурор в судовому засіданні обставини, викладені у протоколі про вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, пов`язаного із корупцією, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП, підтримала. Вважає, що вина особи підтверджується відповідними письмовими доказами, просила визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні зазначеного правопорушення та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу, у розмірі п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, в сумі 850 грн.
Заслухавши пояснення ОСОБА_1 , думку та висновок прокурора, дослідивши письмові докази, приходжу до наступного висновку.
Згідно ч.1 ст.172-6 КУпАП, адміністративна відповідальність настає за несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Відповідно до підпункту «в» п.1 ч.1 ст.3Закону України«Про запобіганнякорупції», суб`єктами, на яких поширюються дія цього Закону, є державні службовці, посадові особи місцевого самоврядування.
Відповідно до розпорядження міського голови Первомайської міської ради Миколаївської області № 33-рк від 17.01.2022, ОСОБА_1 з 18.01.2022 призначено на посаду головного спеціаліста відділу з питань надзвичайних ситуацій апарату виконавчого комітету міської ради на умовах контракту.
18.01.2022 року ОСОБА_1 прийнято присягу посадової особи місцевого самоврядування.
Отже, ОСОБА_1 , відповідно до пп. «в» ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції», є суб`єктом відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією.
Згідно ч.1 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції», особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а","в"-"ґ"пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи,уповноваженої навиконання функційдержави абомісцевого самоврядування (далі - декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.
Указом Президента України від 24.02.2022, у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації, на території України введено воєнний стан, який діє до теперішнього часу, у зв`язку з чим НАЗК, відповідно до роз`яснень від 07.03.2022 «Щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю в умовах воєнного стану (подання декларації, повідомлення про суттєві зміни в майновому стані, повідомлення про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента, проведення перевірок)», які розроблені з урахуванням положень Закону України від 03.03.2022 № 2115-ІХ «Про захист інтересів суб`єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни» - відтерміновано обов`язок подання декларації.
ЗУ «Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану» від 20.09.2023 № 3384-1Х, який набрав чинності 12.10.2023, було відновлено обов`язок декларування.
За результатами огляду веб-сайту «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», встановлено, що ОСОБА_1 , будучи зобов`язаним подати декларацію до 31.01.2024, подав її лише 09.02.2024.
ОСОБА_1 був ознайомлений з обмеженнями на державній службі та заходами фінансового контролю, які встановлені Законом України «Про запобігання корупції», а також ознайомлений щодо подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, на виконання вимог Закону України «Про запобігання корупції», про що свідчить його підпис.
Факт вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст.172-6 КУпАП, підтверджується матеріалами справи, а саме: протоколом про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією № 6 від 02.01.2025, рапортами оперуповноваженого Управління стратегічних розслідувань в Миколаївській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України лейтенанта поліції Могильного О., скриншотами сайту ЄДРД, АЦСК «ПриватБанк», ксерокопією листа заступника начальника Департаменту стратегічних розслідувань від 18.11.2024, ксерокопією листа керівника Управління проведення спеціальних перевірок та контролю за своєчасністю подання декларації від 07.11.2024 №47-07/84236-24,повідомленням міського голови Олега Демченка від 23.09.2024, додатком послідовних дій користувача «Єдиного державного реєстру декларації осіб, уповноважених на виконання функції держави та місцевого самоврядування», ксерокопією листа Начальника Управління стратегічних розслідувань в Миколаївській області від 22.11.2024, розпорядженням міського голови Демченка О. від 17.01.2022 № 33-рк, про призначення ОСОБА_1 з 18.01.2022 на посаду головного спеціаліста відділу з питань надзвичайних ситуацій апарату виконавчого комітету Первомайської міської ради Миколаївської області, ксерокопією посадової інструкції головного спеціаліста відділу з питань надзвичайних ситуацій апарату виконавчого комітету Первомайської міської ради Миколаївської області, ксерокопією присяги посадової особи місцевого самоврядування, ксерокопією особової картки ОСОБА_1 , ксерокопіями пам`яток щодо фінансового контролю, передбаченого ЗУ «Про запобігання корупції», щодо врегулювання конфлікту інтересів, щодо обмежень, встановлених розділом IV ЗУ «Про запобігання корупції», ксерокопією повідомлення, відповідно до якого ОСОБА_1 було повідомлено про необхідність подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування у разі припинення відповідної діяльності, листом керівника управління проведення спеціальних перевірок та контролю за своєчасністю подання декларацій від 15.03.2024, листом керівника департаменту інформаційних систем, аналітичної роботи та захисту інформації від 22.04.2024, листом в.о керівника управління проведення спеціальних перевірок та моніторингу способу життя НАЗК від 26.04.2021.
Будь-яких доказів на підтвердження поважності несвоєчасного подання декларації ОСОБА_1 суду не надав.
Таким чином, суд дійшов висновку, що ОСОБА_1 , відповідно до підпункту «в» п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції», примітки до ст.172-6 КУпАП, являючись суб`єктом відповідальності, на який поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», достовірно знаючи про зобов`язання своєчасного подання декларації, несвоєчасно подав її 09.02.2024, без поважних причин, тобто вчинив правопорушення, передбачене ч. 1 ст.172-6 КУпАП.
При накладенні стягнення суд враховує характер вчиненого правопорушення, ступінь вини порушника, його особу, майновий стан.
Враховуючи те, що ОСОБА_1 повністю визнав свою вину, раніше до адміністративної відповідальності не притягувався, суд вважає за необхідне накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП, в розмірі п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Крім того, відповідно до вимог ст. 40-1 КУпАП, п.5 ч.2 ст.4 Закону України "Про судовий збір", з ОСОБА_1 необхідно стягнути судовий збір, в сумі 605 грн 60 коп.
Керуючись ч. 1 ст. 172-6 , ст. ст. 283, 284 КУпАП, Закону України Про судовий збір, -
ПОСТАНОВИВ:
Визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністратиного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП та піддати його адміністративному стягненню у виді штрафу, в розмірі п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, в сумі 850 (вісімсот п`ятдесят) грн.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір, в сумі 605 грн. 60 коп.
На постанову може бути подано апеляційну скаргу до Миколаївського апеляційного суду протягом десяти днів з дня винесення постанови через Первомайський міськрайонний суд Миколаївської області.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Відповідно до ст. 307 КУпАП, штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, крім випадків, передбаченихстаттями 300-1,300-2цього Кодексу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
У разі несплати правопорушником штрафу у строк, встановлений ст. 307 КУпАП, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом. В порядку примусового виконання, відповідно до ст.308 КУпАП, з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу, зазначеного у постанові.
Суддя: І.А.ШИКЕРЯ
Суд | Первомайський міськрайонний суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2025 |
Оприлюднено | 27.01.2025 |
Номер документу | 124662521 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог фінансового контролю |
Адмінправопорушення
Первомайський міськрайонний суд Миколаївської області
Шикеря І. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні