Постанова
від 23.01.2025 по справі 461/9634/24
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №461/9634/24

Провадження №3/461/38/25

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 січня 2025 року м. Львів.

Суддя Галицького районного суду м. Львова Радченко В.Є., при секретарі судового засідання Штогрині В.-Н.Л., за участю представника митниці Лубоцького Б.І., представників особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, адвокатів Куспись Є.А. та Харченко Т.Л., розглянувши матеріали, які надійшлиз Львівськоїмитниці Державноїмитної службиУкраїни,про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, керівника Благодійної організації «Благодійний фонд «Крузак» (04071, м. Київ, вул. Воздвиженська, 14, кв. (офіс) 2, код ЄДРПОУ 44978486,

за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, -

в с т а н о в и в :

24.10.2024 у пункт пропуску «Рава-Руська - Хребенне» митного поста «Рава-Руська» Львівської митниці у напрямку в`їзд в Україну по смузі руху «червоний коридор» під керуванням громадянина України ОСОБА_2 в`їхав транспортний засіб з реєстраційним номером НОМЕР_1 / НОМЕР_2 , яким переміщувався товар: «транспортний засіб: автомобіль BMW X1, кузов НОМЕР_3 , 2011 року випуску».

Як підставу для ввезення вказаних транспортних засобів на митну територію України гр. ОСОБА_2 до митного контролю подав товаросупровідні документи, у тому числі:

-митна декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 23.10.2024;

-свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_4 .

Відповідно до поданої митної декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, на адресу Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД « КРУЗАК» (04071, м. Київ, вул. Воздвиженська, 14, кв. (офіс) 2, код ЄДРПОУ 44978486) переміщується товар гуманітарної допомоги: «транспортний засіб: автомобіль BMW X1, кузов НОМЕР_3 , 2011 року випуску», відправником (донором) якого заявлено у митній декларації фізичну особу Lina Sulskiene (Великобританія).

Декларування здійснив керівник Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «КРУЗАК» (код ЄДРПОУ 44978486) ОСОБА_1 , про що свідчить наявність кваліфікованого електронного підпису (КЕП) від 23.10.2024 на поданій митній декларації.

Будь-які документи, які б підтверджували факт вивезення вказаного транспортного засобу з території Євросоюзу як гуманітарної допомоги до митного контролю водієм не надано.

Під час здійснення митного контролю, на вимогу посадової особи митного органу, гр. ОСОБА_2 надав митну декларацію Республіки Польщі (MRN) 24PL301010E1298154 та рахунок-фактуру (TRANSPORTO PRIEMONES PIRKIMO-PARDAVIMO SUTARTIS) від 22.10.2024 року.

Відповідно до митної декларації Республіки Польщі (MRN) 24PL301010Е1298154 та рахунок-фактуру (TRANSPORTO PRIEMONES PIRKIMO-PARDAVIMO SUTARTIS) від 22.10.2024 автомобіль BMW X1, кузов НОМЕР_3 , 2011 року випуску фізичною особою ОСОБА_3 проданий фізичній особі ОСОБА_4 ( ОСОБА_5 ), а його вартість становить 4500,00 евро, що згідно з курсом Національного банку України на дату ввезення відповідає сумі 199959,75 гривень.

Таким чином, заявлена у митній декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 23.10.2024 як донор фізична особа ОСОБА_6 (Великобританія) не відповідає фактичним даним (товаросупровідним документам), які виявлено у ході митного контролю, оскілки фактичним відправником та власником транспортного засобу була фізична особа Lina Lenkevic.

У своїх поясненнях ОСОБА_2 повідомив, що вказаний автомобіль він завантажив у Литовській Республіці, де йому надали свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_4 , рахунок-фактуру (TRANSPORTO PRIEMONES PIRKIMO-PARDAVIMO SUTARTIS) від 22.10.2024, митну декларацію Республіки Польщі (MRN) 24PL301010Е1298154.

Відповідно до Єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги Благодійної організації «БЛАЕОДІЙНИЙ ФОНД «КРУЗАК» (код ЄДРПОУ 44978486) присвоєно номер НОМЕР_5 , дата включення до реєстру 12.12.2023 року.

Листом Львівської митниці від 01.10.2024 №20-03/20-01/14/29824 викликався керівник Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «КРУЗАК» (код ЄДРГІОУ 44978486) ОСОБА_1 . Однак, на виклик Львівської митниці останній не прибув та про причину неявки не повідомив.

Також листом державної митної служби від 20.11.2024 №26/26-04/7/2608 отримано відповідь з митних органів Республіки Польща в якої підтверджено що до митної декларації Республіки Польщі (MRN) 24PL301010Е1298154 та рахунок- фактуру (TRANSPORTO PRIEMONES PIRKIMO-PARDAVIMO SUTARTIS) від 22.10.2024 автомобіль BMW XI, кузов НОМЕР_3 , 2011 року випуску фізичною особою ОСОБА_3 проданий фізичній особі ОСОБА_4 ( ОСОБА_5 ).

У свою чергу, заявлена у митній декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 23.10.2024 як донор фізична особа Lina Sulskiene (Великобританія) яка не відповідає фактичним даним (товаросупровідним документам), які виявлено у ході митного контролю, оскілки фактичним відправником та власником транспортного засобу була фізична особа Lina Lenkevic.

Враховуючи викладене, керівник Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «КРУЗАК» (код ЄДРПОУ 44978486) ОСОБА_1 з метою ввезення на митну територію України зовнішньоекономічного товару: «транспортний засіб: автомобіль BMW XI, кузов НОМЕР_3 , 2011 року випуску», подав митному органу до митного контролю митну декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, що містить неправдиві відомості щодо відправника, одержувача товару, його вартості, а також характеру вантажу.

Зазначені дії митним органом кваліфіковані за ч. 1 ст.483 Митного кодексу України.

Представники особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, у судовому засіданні заперечили вину ОСОБА_1 . Вважають протокол про порушення митних правил відносно ОСОБА_1 необгрунтованим та безпідставним. Зазначили, що ОСОБА_1 до митного органу було подано виправлену митну декларацію. Однак, така не була взята до уваги митним органом. Крім того, зазначили, що Lina Lenkevic не була власником транспортного засобу, а лише особою-довірителем, яка здійснила продаж автомобіля, безпосереднім власником якого була Lina Sulskiene (згідно реєстраційного свідоцтва на авто). Відтак, згідно договору купівлі-продажу від 22.10.2024 року покупцем даного автомобіля був ОСОБА_7 . Власне ОСОБА_7 передав даний транспортний засіб благодійній організації «БО «Крузак» для подальшої передачі автомобіля військовослужбовцям. Тому зазначили, що у діях ОСОБА_1 відсутній склад порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, а відтак просили провадження у справі закрити на підставі ст. 247 КУпАП у зв`язку з відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення.

Представник митниців судовомузасідання зазначив,що удіях ОСОБА_1 наявний склад правопорушення, яке йому інкриміноване, та до останнього слід застосувати стягнення, передбачене санкцією ч.1 ст. 483 МК України.

Суд, заслухавши думку представників особи, яка притягається до відповідальності, представника Львівської митниці, дослідивши матеріали справи, приходить до наступного висновку.

Положеннями п. 3 ч. 1ст. 8 МК України передбачено, що державна митна справа здійснюється на основі принципів законності та презумпції невинуватості.

Відповідно до ст. 486 Митного кодексу України, завданням провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким порушенням.

Відповідно до вимог ст. 489 МК України при розгляді справи про порушення митних правил суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно ст.458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Відповідно до положень ст. 4 Митного кодексу України, митне оформлення - це виконання митних формальностей, необхідних для випуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення (п.23).

Митний контроль - це сукупність заходів, що здійснюються з метою забезпечення додержання норм Митного кодексу України, законів та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, міжнародних договорів України, укладених у встановленому законом порядку (п.24)

Митні правила - встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем, або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом та іншими законами України (п.28).

Товари - це будь-які рухомі речі, у т.ч. ті, на які законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередачі.

Згідно з ч.1 ст.483 МК України відповідальність настає переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Пунктом 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 №174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» передбачено, що на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою визначеною вказаною постановою Кабінету Міністрів України, без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності. Такі товари визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги.

Відповідно до ч. 1 ст. 257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Частинами 6 та 8 статті 264 Митного кодексу України визначено, що митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за явленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом. Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою митного органу, яка її прийняла, шляхом проставлення на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо). З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відподальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Згідно з наявними у матеріалах справи доказами ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю товарів шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника товару, а також характеру вантажу, що підтверджується: даними, що містяться в протоколі про порушення митних правил; копією свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу; митною декларацією Республіки Польщі (MRN) 24PL301010Е1298154; рахунком-фактурою (TRANSPORTO PRIEMONES PIRKIMO-PARDAVIMO SUTARTIS) від 22.10.2024; декларацією про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою; описом предметів; листами митних органів Республіки Польщі; службовою запискою.

Доводи представників особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, про те, що у діях ОСОБА_1 відсутній склад порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, є необгрунтованими та недоведеними.

Судом у судовому засіданні встановлено, що декларування здійснив керівник Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «КРУЗАК» (код ЄДРПОУ 44978486) ОСОБА_1 , про що свідчить наявність кваліфікованого електронного підпису (КЕП) від 23.10.2024 на поданій митній декларації.

У поданій митному органу митній декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 23.10.2024 зазначено, що надається гуманітарна допомога у виді транспортного засобу «BMWX1,кузов НОМЕР_3 ,2011року випуску»від фізичної особи ОСОБА_6 . Проте, при дослідженні митним органом митної декларації Республіки Польщі (MRN) 24PL301010Е1298154, яка була надана водієм, було встановлено, що продавцем транспортного засобу у митній декларації зазначено фізичну особу ОСОБА_3 .

З урахуванням наведеного, суд приходить до переконання, що транспортний засіб не надавався в якості гуманітарної допомоги, а був здійснений саме продаж такого автомобіля.

Разом з тим, встановлено розбіжності в декларації, підписаній ОСОБА_1 та в митної декларації Республіки Польщі (MRN) 24PL301010Е1298154 щодо відправника.

Відтак, митному органу були надані документи, що містять неправдиві відомості щодо відправника та щодо характеристики здійсненої зовнішньої економічної операції.

Таким чином, суд, оцінивши належність, допустимість, достовірність та достатність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок в їх сукупності за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженню наявних у справі доказів приходить до висновку про те, що подані митному органу як підставу для переміщення транспортного засобу документи містять неправдиві відомості.

Проаналізувавши та оцінивши досліджені в судовому засіданні докази, суд вважає, що всі вищезазначені докази є належними, допустимими та достовірними. Ці докази є достатніми, оскільки, як окремо, так і в сукупності, у повній мірі доводять винуватість ОСОБА_1 у скоєнні митного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, а саме останній вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю товарів шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника товару, а також характеру вантажу.

Обставини, що обтяжують чи пом`якшують відпові дальність ОСОБА_1 судом не встановлено.

При обранні виду адміністративного стягнення щодо ОСОБА_1 суд враховує характер вчиненого правопорушення, його особу, ступінь вини, майновий стан, відсутність обставин, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Враховуючи характер вчиненого правопорушення, обставини справи,особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, ступінь її вини і майновий стан, об`єктивно з`ясувавши обставини справи, повно та всебічного дослідивши надані суду докази, вважаю, що в діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, а тому її слід притягнути до адміністративної відповідальності та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в межах встановлених санкцією ч.1 ст.483 МК України, у розмірі 70 % вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил без конфіскації даного товару.

Вартість транспортного засобу становить 199959,75 грн.

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП та Закону України «Про судовий збір» з ОСОБА_8 необхідно стягнути на користь Державної судової адміністрації України судовий збір у розмірі у розмірі 605,60 грн.

На підставі ч.1 ст.519МК України та розрахунку витрат на зберігання на складі митниці, з особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, слід стягнути суму витрат за зберігання товарів в розмірі 35976,27 грн.

Керуючись ст.ст.483 519, 526 МК України, ст.ст.40-1, 283 КУпАП України, Законом України «Про судовий збір», суд, -

п о с т а н о в и в :

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, та накласти на нього стягнення у виді штрафу в розмірі 70 % вартості товару в сумі, що становить 139971,83 грн., без конфіскації товарів.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Державної судової адміністрації України судовий збір у розмірі 605,60 грн.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Львівської митниці витрати за зберігання товару на складі митниці у розмірі 35976,27 грн.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення і набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.

Суддя В.Є. Радченко

СудГалицький районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення23.01.2025
Оприлюднено27.01.2025
Номер документу124667206
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —461/9634/24

Постанова від 23.01.2025

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Радченко В. Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні