Справа № 585/279/25
Номер провадження 2-а/585/17/25
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 січня 2025 року м.Ромни
Роменський міськрайоннийсуд Сумськоїобласті вскладі:головуючого суддіВ.О.Шульги, зучастю секретаряЮ.В,Кириленко,розглянувши увідкритому судовомузасіданні взалі судув містіРомни адміністративнийпозов Управління Державної міграційної служби України в Сумській області до ОСОБА_1 про затримання громадянина російської федерації з метою ідентифікації та забезпечення примусового видворення, -
В С Т А Н О В И В :
Управління Державної міграційної служби України в Сумській області звернулось в суд з адміністративним позовом до ОСОБА_1 і просить: Затримати строком на 6 місяців громадянина російської федерації ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 з метою ідентифікації та забезпечення примусового видворення за межі території України з поміщенням до пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні.
В обґрунтуванняпозову вказує,що Управління Державної міграційної служби України в Сумській області в особі Роменського відділу (надалі - Роменський відділ УДМС у Сумській області) звертається з позовною заявою до громадянина російської федерації ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 про його затримання з метою ідентифікації та забезпечення примусового видворення, виходячи з наступного. 21.01.2025 року працівниками Управління Служби безпеки України в Сумській області виявлено громадянина російської федерації ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 уродженця України, який порушив правила перебування в Україні. Проведеними перевірками встановлено, що ОСОБА_1 . ІНФОРМАЦІЯ_1 є громадянином російської федерації, підтвердженням чого слугує копія паспорта ця виїзду за кордон НОМЕР_1 виданий Г/К Росії Харків 19.01.2018 терміном до 19.01.2023. 27.09.2022 року відносно громадянина російської федерації ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , прийняте рішення про примусове повернення до країни походження або третьої країни яке відповідач зобов`язався виконати не пізніше 26.10.2022 залишивши територію України. Рішення Відповідачем не виконане. За інформацією інтегрованої міжвідомчої інформаційно-телекомунікаційної системи щодо контролю осіб, транспортних засобів та вантажів, які перетинають державний кордон (система «Аркан») відомості про перетин Відповідачем державного кордону відсутні. За результатами перевірки, проведеної за наявними обліками територіальних органів ДМС та відомчої інформаційної системи «Оформлення документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» ЄІАС УМП установлено, що Відповідач на території України зареєстрованим не значиться, громадянства не набув, посвідкою на постійне проживання та тимчасове проживання не документувався. Підстав для подальшого законного перебування на території України, передбачених статтею 4 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» (надалі Закон № 3773-УІ відповідач не має. Останній, жодних дій щодо легалізації свого перебування на території України не здійснював. Під час перебування на території України до підрозділів ДМС України у Сумській області щодо продовження терміну перебування чи з інших питань перебування на території України не звертався. З заявою про отримання статусу біженця чи додаткового захисту іноземець не звертався. Отже, Відповідач знаходячись без документів на право проживання в Україні, перевищив дозволений термін перебування іноземця, який є громадянином держави з безвізовим порядком в`їзду 90 днів протягом 180 днів. Відтак, 21.01.2025 відносно Відповідача складено протокол про адміністративне правопорушення серії ПР МСМ № 001767 за частиною 2 статті 203 Кодексу України про адміністративні правопорушення (перевищення терміну перебування) (копія протоколу додається) та начальника Роменського відділу УДМС у Сумській області застосовано до нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 3400 (три тисячі чотириста) грн. відповідно до постанови про накладення адміністративного стягнення серії ПН МСМ № 001776 від 21.01.2025. Накладений на Відповідача штраф не сплачено.
Враховуючи викладене, а також ту обставину, що на момент виявленим ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 на території України, останній документів які б посвідчували його особу або надавали право на виїзд з України немає, посвідками на тимчасове або постійне проживання в Україні не документувався, подальших законних підстав перебування, як і законних джерел існування не має то Роменським відділом УДМС у Сумській області в порядку визначеному ч. 1 ст. 30 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» прийнято рішення про його примусове видворення з України.
У судовому засіданні представник позивача позов підтримала і просила задоволити. Суду пояснила що було затримано громадянина росії і прийнято рішення про його примусове видворення. Раніше в 2022 році вже було рішення про його повернення до країни, яка приймає громадян. На той час у відповідача був діючи закордонний паспорт і він міг самостійно виїхати. Відповідач повинен був покинути України до 27 жовтня 2022 року, це рішення він повинен був виконати у добровільному порядку. У заявника прострочений закордонний паспорт, термін його дії закінчився 19 січня 2023 року, тому він самостійно покинути Україну не може. На сьогодні прийняте рішення про видворення ОСОБА_1 .
В судовому засіданні відповідач ОСОБА_1 суду пояснив, що він народився на Україні, прожив тут все життя і не хоче виїздити з України. Він ходив у воєнкомат, пройшов комісію, але через російський паспорт його не взяли в ЗСУ. Тоді коли повинен був не виїхав з України тому що захворів, не було грошей і було багато проблем. Його рідна сестра проживає на території України і є громадянкою України. Він документи на проживання в Україні не оформив тому що звернувся в ЗАГС, там сплутати літери прізвища. Він приїхав в Україну з 1993 року і до цього часу не залишав територію України. Паспорт він оформив у 2018 році в консульстві в м.Харків. До цього він жив без документів взагалі. Було рішення про його повернення. Він заперечує проти задоволення позову, він не хотів би виїздити.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженець Закарпатської області та є громадянином російської федерації, що вбачається з копії паспорта серії НОМЕР_2 виданого Г/К росії, Харків 19.01.2018 року. Строк дії до 19.01.2023 року.
Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення, складеного 21.01.2025 року заступником начальника відділу Роменського УДМС України в Сумській області Філь В.В. відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , було складено протокол за порушення ч.2 ст.203 КУпАП. В протоколі вказано, що: «21.10.2025 р. о 10:20 за адресою АДРЕСА_1 перевищення встановленого строку перебування а Україні більше як на 30 днів та проживання на території України за документами, термін дії яких закінчився, а саме гр. рф ОСОБА_1 проживає на території України з 1993 року по паспорту громадянина російської федерації для виїзду за кордон, термін дії якого закінчився 19.01.2023. Місце скоєння правопорушення 42000, Сумська обл. м. Ромни, бул. Свободи, 1».
З постанови про накладення адміністративного стягнення, складеної Роменським відділом УДМС України в Сумській області 21.01.2025 р., вбачається, що громадянина російської федерації ОСОБА_1 було притягнуто до адміністративної відповідальності за ч.2 ст. 203 КУпАП з накладенням штрафу в сумі 3400 грн. за порушення правил перебування в Україні, а саме проживання на території України без документів на право проживання (перебування) в Україні з 2013 року.
За даними ЄІАС УМП відповідач на території України не зареєстрований, посвідкою на постійне проживання та тимчасове проживання не документувався.
27.09.2022 Управлінням Державної міграційної служби України в Сумській області було прийнято рішення про примусове видворення з України іноземця або особи без громадянства, а саме вирішено примусово повернути до країни походження або третьої країни громадянина ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 про що письмово під підпис повідомлено ОСОБА_1 .. Дане рішення ОСОБА_1 не оскаржив.
Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення, складеного 27.09.2022 року заступником начальника відділу Роменського УДМС України в Сумській області Філь В.В. відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , було складено протокол за порушення ч.1 ст.203 КУпАП. В протоколі вказано: «27.09.2022 р. о 10:58 за адресою АДРЕСА_2 , ухилення від виїзду з України після закінчення відповідного терміну перебування гр. Російської Федерації ОСОБА_1 порушив правила перебування в Україні тобто не звернувся із заявою щодо продовження терміну перебування на території України та не виїхав за її межі в Україні проживає без реєстрації з 1993 року чим порушив постанову КМУ №150 від 15.02.2012 року . Місце скоєння правопорушення: АДРЕСА_3 .
З постанови про накладення адміністративного стягнення, складеної Роменським відділом УДМС України в Сумській області 27.09.2022 р., вбачається, що громадянина російської федерації ОСОБА_1 було притягнуто до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 203 КУпАП з накладенням штрафу в сумі 2550 грн. за порушення правил перебування в Україні, а саме ухилення від виїзду з України після закінчення відповідного терміну перебування.
Як вбачається з повідомлень щодо рішення про примусове повернення до країни походження або третьої країни іноземця або особи без громадянства начальник Роменського відділу ДМС України в Сумській області звертався до керівника Роменської окружної прокуратури та Департаменту у справах іноземців та осіб без громадянства з повідомленням про пийняте рішення щодо повернення до країни походження або третьої країни громадянина рф ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 . Зазначивши, що вказана особа зобов`язана залишити територію України до 26.10.2023 року.
Відповідно до листа начальник Роменським відділом УДМС України в Сумській області повідомляє т.в.о. начальника Роменського РВП ГУНП в Сумській обл. про те, що 27.09.2022 року Роменським відділом УДМС у Сумській області прийнято рішення про примусове повернення до країни походження громадянина Російської Федерації ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який зобов`язаний залишити територію України до 26.10.2022 р. Згідно перевірки за базою АРКАН ЦП ДСК відомостей про перетинання державного кордону вищевказаною особою в базі даних не виявлено. Станом на 10.11.2022 рішення про примусове повернення ОСОБА_1 не виконане. В зв`язку з вказаним просить перевірити вище вказаного громадянина Російської Федерації ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за місцем проживання: АДРЕСА_2 .
З рапорту ДОП СП Роменського РВП ГУНП в Сумській області О.Педько вбачається, що ним було здійснено перевірку по факту виявлення гр. ОСОБА_1 мешканця с. Левченки Роменсього району Сумської області та здійснено виїзд в с. Левченки де опитано сусідів які проживають поблизу будинку 14. Сусіди повідомили, що за вищевказаною адресою ніхто не проживає на протязі тривалого часу та осіб з прізвищем ОСОБА_3 в с. Левченки не має.
21.01.2025 року заступником начальника Роменського відділу УДМС у Сумській області було прийнято рішення про примусове видворення з України іноземця або особи без громадянства, а саме громадянина російської федерації ОСОБА_1 та вирішено примусово видворити з України громадянина ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 про що письмово під підпис повідомлено ОСОБА_1 .
З письмових пояснень ОСОБА_1 наданих начальнику Роменського відділу УДМС у Сумській області вбачається, що 27.09.2022 року відносно нього було прийняте рішення про примусове повернення. Територію України зобов`язався залишити не пізніше 26.10.2022р. Дане рішення не виконав тому, що не було можливості із-за відсутності коштів та хвороби. Річ в тому, що він Українець, вся його сім`я живе тут, сестра, племінники. Його брат воює, зять воює, він теж хоче захищати свою державу. Пішов добровольцем, пройшов комісію але його не беруть бо у нього російський паспорт. Хоче жити на Україні, допомогати своїм близьким і захищати Україну. В РАЦС поплутали літери і він не встиг зробити Український паспорт. Хоче залишитись на Україні і тут жити.
Відповідно до довіреності № 18 заступника начальника Роменського відділу УДМС України в Сумській області уповноважено представляти інтереси УДМС в Сумській області в судах першої інстанції з усіма правами наданими законом позивачу.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню.
Згідно ч.1 ст. 288 КАС України позовні заяви іноземців та осіб без громадянства щодо оскарження рішень про їх примусове повернення в країну походження або третю країну чи їх примусове видворення за межі України подаються до місцевого загального суду як адміністративного суду за місцезнаходженням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, його територіальних органів чи підрозділів, органу охорони державного кордону, органу Служби безпеки України або за місцезнаходженням пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні.
Відповідно до частини 1 статті 9ЗаконуУкраїни «Проправовий статусіноземців таосіббезгромадянства» іноземці та особи без громадянства в`їжджають в Україну за наявності визначеного цим Законом чи міжнародним договором України паспортного документа та одержаної у встановленому порядку візи, якщо інше не передбачено законодавством чи міжнародними договорами України. Це правило не поширюється на іноземців та осіб без громадянства, які перетинають державний кордон України з метою визнання їх біженцями або особами, які потребують додаткового або тимчасового захисту чи отримання притулку.
Статтею 30ЗаконуУкраїни «Проправовий статусіноземців таосіб безгромадянства» визначено, що Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, його територіальні органи та територіальні підрозділи, органи охорони державного кордону або органи Служби безпеки України можуть приймати рішення про примусове видворення з України іноземців та осіб без громадянства, якщо такі особи затримані за незаконне перетинання (спробу незаконного перетинання) державного кордону України або є обґрунтовані підстави вважати, що іноземець або особа без громадянства ухилятиметься від виконання рішення про примусове повернення, або якщо така особа не виконала у встановлений строк без поважних причин рішення про примусове повернення, а також в інших передбачених законом випадках.
Постановою Пленуму Вищого адміністративного суду від 25.06.2009 року № 1 «Про судову практику розгляду спорів щодо статусу біженця і особи, яка потребує додаткового або тимчасового захисту, примусового повернення і примусового видворення іноземця чи особи без громадянства з України та спорів, пов`язаних із перебуванням іноземця та особи без громадянства в Україні» роз`яснено, що примусовому видворенню іноземця чи особи без громадянства передують дві обставини: 1) прийняття рішення відповідним компетентним органом про примусове повернення; 2) ухилення від виїзду після прийняття рішення про повернення або наявність обґрунтованих підстав вважати, що іноземець або особа без громадянства ухилятимуться від виконання такого рішення.
Згідно частини 1 статті 289 КАС України, за наявності обґрунтованих підстав вважати, що іноземець або особа без громадянства, стосовно якої подано адміністративний позов про примусове видворення, ухилятиметься від виконання рішення про її примусове видворення, перешкоджатиме проведенню процедури видворення чи реадмісії відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію або якщо існує ризик її втечі, а так само у разі відсутності в іноземця або особи без громадянства, яка вчинила порушення законодавства України з прикордонних питань або про правовий статус іноземців, документа, що дає право на виїзд з України, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері міграції, його територіальним органом чи підрозділом, органом охорони державного кордону або Служби безпеки України подається до місцевого загального суду як адміністративного суду за місцезнаходженням цих органів (підрозділів) або за місцезнаходженням пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні, позовна заява про застосування судом до іноземця або особи без громадянства одного з таких заходів: 1) затримання іноземця або особи без громадянства з метою ідентифікації та (або) забезпечення видворення за межі території України.
Аналіз наведених норм дозволяє дійти висновку про те, що примусовому видворенню іноземця чи особи без громадянства підлягають особи у випадку їх ухилення без поважних причин від виїзду в установлений рішенням про примусове повернення строк,або коли існують обґрунтовані підстави вважати, що іноземець або особа без громадянства буде ухилятися від виконання такого рішення ще до спливу цього строку.
Частиною 1 статті 15 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» в`їзд в Україну та виїзд з України здійснюється: іноземців таосіб безгромадянства -за паспортнимдокументом занаявності відповідноївізи,якщо іншийпорядок в`їздута виїздуне встановленозаконодавством чиміжнародним договоромУкраїни; іноземців,які постійнопроживають натериторії України,-за паспортнимдокументом тапосвідкою напостійне проживання; осіб без громадянства, які постійно або тимчасово проживають на території України, - за посвідченням особи без громадянства для виїзду за кордон.
Таким чином, позивачем доведено, що відповідач ОСОБА_1 , перебуває на території України без належних на те законних підстав. За даними ЄІАС УМП відповідач на території України не зареєстрований, посвідкою на постійне проживання та тимчасове проживання не документувався, він не відноситься до осіб, яким надано статус біженця і не є особою, яка потребує додаткового захисту.
Суд вважає що належними і допустимими доказами, які досліджені в судовому засіданні, доведено, що ОСОБА_1 ухилятиметься від виконання рішення про його видворення, оскільки він вже не виїхав за межі України, коли повинен був це зробити, тобто вже ухилився від виїзду з території України, а також повідомив суду, що не бажає залишати територію України.
Крім цього, на сьогоднішній день ОСОБА_1 не має документа, що дає право на виїзд з України.
За встановлених обставин суд вважає, що затримання особи-відповідача не зважаючи на серйозність такого заходу, є цілком виправданим та належним, так як в даному випадку відсутня можливість застосування інших, менш суворих заходів, крім цього їх застосування, навіть за умови існування такої можливості, буде недостатніми для гарантування виконання ОСОБА_1 обов`язку покинути територію України. Затримання до закінчення проведення процедури видворення, відповідає національному законодавству, воно є також необхідним за конкретних обставин.
З огляду на викладене, позов обґрунтований і позовні вимоги слід задовольнити.
Керуючись ст. ст. 72-77, 241-246, 289 КАС України, -
В И Р І Ш И В :
Позов Управління Державної міграційної служби України в Сумській області до ОСОБА_1 про затримання громадянина російської федерації з метою ідентифікації та забезпечення примусового видворення, - задовольнити.
Затримати громадянина російської федерації ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 строком на 6 місяців, до 21 липня 2025 року включно, з метою ідентифікації та забезпечення примусового видворення за межі території України з поміщенням до пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Апеляція на рішення може бути подана до Другого апеляційного адміністративного суду, через Роменський міськрайонний суд, в десятиденний строк з дня його проголошення.
У відповідності до ч.18 ст.289 КАС України, на час апеляційного оскарження іноземці або особи без громадянства, у яких відсутні документи, що дають право на виїзд з України, продовжують утримуватися у спеціально обладнаних для цих цілей приміщеннях органів охорони державного кордону чи Служби безпеки України або в пункті тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні.
Повний текст рішення виготовлено 24 січня 2025 року.
СУДДЯ РОМЕНСЬКОГО МІСЬКРАЙОННОГО СУДУ В. О. Шульга
Суд | Роменський міськрайонний суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 21.01.2025 |
Оприлюднено | 27.01.2025 |
Номер документу | 124667921 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Роменський міськрайонний суд Сумської області
Шульга В. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні