Постанова
від 21.01.2025 по справі 686/485/25
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 686/485/25

Провадження № 3/686/499/25

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 січня 2025 року м. Хмельнцький

Суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області Хараджа Н.В., за участю секретаря судового засідання Тарковської А.С., прокурора Шевчук Н.О., особи, стосовно якої розглядаються об`єднанні матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , розглянувши об`єднанні матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м. Жмеринка, Вінницької обл., громадянку України, зареєстровану за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючу за адресою: АДРЕСА_2 , раніше працюючу на посаді головного спеціалісту відділу стратегії розвитку громади управління економіки та розвитку інфраструктури Жмеринської міської ради,

за вчинення правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП), -

ВСТАНОВИЛА:

До Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області з Управління стратегічних розслідувань в Хмельницькій області для розгляду одночасно надійшло два протоколи про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення з долученими до них документами.

Згіднопротоколу проадміністративне правопорушення№ 441від 23.12.2024року, ОСОБА_1 ставиться увину те, що вона, «будучи переведеною з посади головного спеціаліста відділу стратегії розвитку громади управління економіки та розвитку інфраструктури Жмеринської міської ради, являючись відповідно до підпункту «в» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», суб`єктом на якого поширюється дія цього Закону, в супереч вимогам абз. 1 ч. 2 ст. 45 ЗУ «Про запобігання корупції» несвоєчасно, без поважних причин подала 01.02.2024 декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за період, не охоплений раніше поданими деклараціями, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена частиною 1 статті 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення».

Статтею 1 Закону України «Про запобігання корупції» визначено, що правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони, та обмеження, вчинене особою, зазначеною у ч. 1 ст. З цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну та/або цивільно-правову відповідальність.

Відповідно до ч. 1 ст. 172-6 КУпАП відповідальність настає за несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до ч. 2 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції» особи, зазначені у пункті 1, підпунктах «а» і «в» пункту 2, пункті 5 частини першої статті 3 цього Закону, які припиняють діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, подають декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями (в редакції на дату вчинення).

Відповідно до підпункту 2 пункту 5 розділу II Порядку формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого Рішенням НАЗК № 3 від 10.06.2016 (у редакції наказу НАЗК від 12.12.2019 №168/19, яке зареєстроване в Міністерстві юстиції України від 27.12.2019 за № 1300/34271 (чинного на час вчинення правопорушення), декларація суб`єкта декларування, який припиняє діяльність, пов`язану із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, подається не пізніше двадцяти робочих днів з дня припинення діяльності.

Розпорядженням Жмеринськогоміського голови№200-рквід 20.11.2019 ОСОБА_1 переведено напосаду головногоспеціаліста відділустратегії розвиткугромади управлінняекономіки тарозвитку інфраструктуриЖмеринської міськоїради тавраховано ранішеприсвоєний 10ранг посадовоїособи місцевого самоврядування.

Розпорядженням Жмеринськогоміського голови№ 17від 14.01.2021 ОСОБА_1 переведено з16.01.2021за їїзгодою зпосади головногоспеціаліста відділу стратегії розвитку громади управління економіки та розвитку інфраструктури Жмеринської міської ради на посаду діловода відділу внутрішньої політики, діловодства та контролю Жмеринської міської ради

У відповідності до підпункту «в» пункту 2 частини 1 статі 3 Закону України «Про запобігання корупції», посадові особи місцевого самоврядування є суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону, а відтак ОСОБА_1 , будучи головним спеціалістом відділу стратегії розвитку громади управління економіки та розвитку інфраструктури Жмеринської міської ради є суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією.

Посада діловодане відноситьсядо посадовихосіб органумісцевогосамоврядування та в свою чергу не відноситься до суб`єктів декларування.

Таким чином, ОСОБА_1 ,являючись особою,яка припиняєдіяльність,пов`язану звиконанням функційдержави абомісцевого самоврядування,булазобов`язана податидекларацію особи,уповноваженої навиконання функційдержави абомісцевого самоврядуванняза період,не охопленийранішеподаними деклараціями (01.01.2021 по 15.01.2021) до 15.02.2021, однакостання в порушення вимог Закону подала вказану декларацію лише 01.02.2024.

На підставі викладеного, ОСОБА_1 , будучи відповідно до підпункту «в» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, в супереч вимогам абз.1 ч.2 ст. 45 ЗУ «Про запобігання корупції» несвоєчасно, без поважних причин подала 01.02.2024 декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за період, не охоплений раніше поданими деклараціями, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена частиною 1 етапі 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Згідно протоколупро адміністративнеправопорушення №442від 23.12.2024року, ОСОБА_1 ставиться увину те, що вона, «будучи переведеною з посади головного спеціаліста відділу стратегії розвитку громади управління економіки та розвитку інфраструктури Жмеринської міської ради, являючись відповідно до підпункту «в» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», суб`єктом на якого поширюється дія цього Закону, в супереч вимогам абз. 2 ч. 2 ст. 45 ЗУ «Про запобігання корупції» несвоєчасно, без поважних причин подала 01.02.2024 декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2021 рік, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена частиною 1 статті 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення».

Статтею 1 Закону України «Про запобігання корупції» визначено, що правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони, та обмеження, вчинене особою, зазначеною у ч. 1 ст. З цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну та/або цивільно-правову відповідальність

Відповідно до ч.1 ст. 172-6 КУпАП відповідальність настає за несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування

Відповідно до абз. 2 ч. 2 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції» ( чинного на момент виникнення обов`язку подання декларації) особи, які припинили діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншу діяльність, зазначену у підпунктах «а», «в» і «г» пункту 2 частини першої статті 3, зобов`язані наступного року після припинення діяльності подавати в установленому частиною першою цієї статті порядку декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік.

Згідно ч. 1 ст. 45 Закону особи, зазначені у пункті 1, підпунктах «а», «в» і «г» пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному всб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Відповідно до пп.1 п. 1 Закону України «Про захист інтересів суб`єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни» фізичні особи, фізичні особи - підприємці, юридичні особи, крім тих, які наділені бюджетними повноваженнями згідно із законодавством, подають облікові, фінансові, бухгалтерські, розрахункові, аудиторські звіти та будь-які інші документи, подання яких вимагається відповідно до норм чинного законодавства в документальній та/або в електронній формі, протягом трьох місяців після припинення чи скасування воєнного стану або стану війни за весь період неподання звітності чи обов`язку подати документи.

Законом України від 20.09.2023 «Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану» внесено зміни до Закону України «Про запобігання корупції», а саме абз. 2 ч. 2 ст. 45 Закону викладено у такій редакції: особи, які припинили діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншу діяльність, зазначену у підпунктах «а», «в» і «г» пункту 2 частини першої статті 3, зобов`язані до 1 квітня наступного року після року припинення діяльності подати в установленому частиною першою цієї статті порядку декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік.

У розділі XIII Прикінцеві положення" Закону: пункт 2-7 викладенов такійредакції:«2-7 - Установити, що особи, які у 2022-2023 роках не подали декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно до статті 45 цього Закону, і кінцевий строк для подання яких настав до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану", подають такі декларації не пізніше 31 січня 2024 року. Суб`єкти декларування, зазначені у частинах сьомій - чотирнадцятій статті 45 цього Закону, подають відповідні декларації у строки, встановлені частинами сьомою - чотирнадцятою статті 45 цього Закону, якщо відповідні декларації не було подано раніше.

Проведеною перевіркою встановлено, що Розпорядженням Жмеринського міського голови №200-рк від 20.11.2019 ОСОБА_1 переведено на посаду головного спеціаліста відділу стратегії розвитку громади управління економіки та розвитку інфраструктури Жмеринської міської ради та враховано раніше присвоєний 10 ранг посадової особи місцевого самоврядування.

Розпорядженням Жмеринського міського голови №17 від 14.01.2021 ОСОБА_1 переведено з 16.01.2021 за її згодою з посади головного спеціаліста відділу стратегії розвитку громади управління економіки та розвитку інфраструктури Жмеринської міської ради на посаду діловода відділу внутрішньої політики, діловодства та контролю Жмеринської міської ради.

Посада діловода не відноситься до посадових осіб органу місцевого самоврядування та в свою чергу не відноситься до суб`єктів декларування.

Таким чином, ОСОБА_1 , являючись особою, яка припинила діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, була зобов`язана подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2021 рік до 31.01.2024 (включно), однак остання в порушення вимог Закону подала вказану декларацію лише 01.02.2024.

Відповідно до ч. 2 ст. 68 Конституції України незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Про ознайомлення останньої із вимогами Закону України «Про запобігання корупції» свідчить інформація із Жмеринської міської ради та своєчасне подання декларацій за 2016-2020 роки.

На підставівикладеного, ОСОБА_2 ,будучи відповіднодо підпункту«в» пункту1частини 1статті 3Закону України«Про запобіганнякорупції»» суб`єктом наякого поширюється діяцього Закону,в супереч вимогам абз. 2 ч.2 ст. 45 ЗУ «Про запобігання корупції» несвоєчасно, без поважних причин подала 01.02.2024 декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевою самоврядування за 2021 рік, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане і корупцією, відповідальність за яке передбачена частиною 1 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Постановою Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області від 21.01.2025 року, вказані протоколу про адміністративне правопорушення з долученими до них документами були об`єднанні в одне провадження.

В судовому засіданні ОСОБА_1 провину свою визнала, проте зазначила, що будь-якого умислу на не подання декларації у неї не було. Перед цим, вона щороку подавала своєчасно, але коли вона звільнялась із вказаної посади, її ввели в оману працівники, зазначивши, що ніякої декларації їй подавати не треба, у зв`язку із чим вона вважала подавати декларацію не потрібно. Потім майже 3 роки вона займалась своїми справами, в неї були важкі сімейні умови, які вона зазначила у своїх письмових поясненнях, і про необхідність подання декларації вона дізналась десь 27 -28 січня 2024 року, коли їй подзвонили з роботи на телефон та повідомили, що їй терміново потрібно подати декларацію до 31.01.2024 року. Однак вона була дуже зайнята, у зв`язку із чим вона не мала можливості подати у встановлений термін. Вона намагалась подати декларацію вранці 31 січня 2024 року, але їх цього не вдалось, оскільки не працював сайт НАЗК, тому вона подала вказану декларацію 01.02.2024 року. Враховуючи зазначені обставини, її важкий моральний та матеріальний стан, вона просила або закрити провадження по справі, обмежившись усним зауваженням, оскільки умислу не мала, ніяких тяжких наслідків не настало, або також врахувати, що згідно протоколів вона вказані правопорушення вчинила 01 лютого 2024 , а виявили їх 06 лютого 2024 року і на теперішній час вже сплили строки притягнення до адміністративної відповідальності. Також просила закрити справу по закінченню строків притягнення до адміністративної відповідальності.

Прокурор Шевчук Н.О. в судовому засіданні зазначила, що провина ОСОБА_1 в інкримінованих правопорушеннях повністю підтверджується долученими до протоколів документами. Заперечувала, щодо закриття провадження за малозначністю, оскільки дане правопорушення є корупційним, тож не може бути закрито за малозначністю, також не може справа бути закрита за строками, оскільки строки притягнення ОСОБА_1 за ч.1 ст. 172-6 КУпАП ще не закінчились. Просила притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 172-6 КУпАП.

Заслухавши прокурора, пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, доходжу висновку про наявність у діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 172-6 КУпАП, з наступних підстав.

Диспозицією ч. 1 ст. 172-6 КУпАП передбачена відповідальність за несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до примітки до ст. 172-6 КУпАП, суб`єктом правопорушень у цій статті особи, які відповідно до частин першої та другої статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» зобов`язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Згідно з п.п. «в» п.1 ч.1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону є державні службовці, посадові особи місцевого самоврядування.

Розпорядженням Жмеринськогоміського голови№200-рквід 20.11.2019 ОСОБА_1 переведено напосаду головногоспеціаліста відділустратегії розвиткугромади управлінняекономіки тарозвитку інфраструктуриЖмеринської міськоїради тавраховано ранішеприсвоєний 10ранг посадовоїособи місцевої о самоврядування.

Розпорядженням Жмеринськогоміського голови№ 17від 14.01.2021 ОСОБА_1 переведено з16.01.2021за їїзгодою зпосади головногоспеціаліста відділу стратегії розвитку громади управління економіки та розвитку інфраструктури Жмеринської міської ради на посаду діловода відділу внутрішньої політики, діловодства та контролю Жмеринської міської ради

Згідно із розпорядженням голови Жмеренської міської ради Вінницької області №227-рк від 01 жовтня 2021 року, ОСОБА_1 було звільнено з посади головного спеціаліста відділу стратегії розвитку громади управління економіки та розвитку інфраструктури Жмеринської міської ради, у зв`язку з прогулами без поважних причин, згідно п. 4 ст. 40 КЗпП України.

У відповідності до абз. 2 п. 2 Розділу XIII «Прикінцеві положення» Закону України «Про запобігання корупції» про початок роботи системи подання та оприлюднення відповідно до цього Закону декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, приймається рішення Національного агентства з питань запобігання корупції.

Відповідно до частини 1 статті 45 Закону України «Про запобігання корупції», особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а","в"-"ґ" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування(далі - декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Відповідно до частини 2 статті 45 Закону України «Про запобігання корупції», особи, які припинили діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншу діяльність, зазначену у підпунктах "а", "в"-"ґ" пункту 2 частини першої статті 3, зобов`язані до 1 квітня наступного року після року припинення діяльності подати в установленому частиною першою цієї статті порядку декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік.

Однак, відповідно до п.2-7 розділу ХІІІ Закону №1700-VII, встановлено, що особи які у 2022-2023 роках не подали декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно до ст.45 цього Закону, і кінцевий строк для подання яких настав до дня набрання чинності Закон України "Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, у мовах воєнного стану", подають такі декларації не пізніше 31 січня 2024 року.

Отже, у ОСОБА_1 виник обов`язок подати щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2021 рік, в термін не пізніше 31 січня 2024 року.

Крім того ОСОБА_1 ,являючись особою,яка припиняєдіяльність,пов`язану звиконанням функційдержави абомісцевого самоврядування,булазобов`язана податидекларацію особи,уповноваженої навиконання функційдержави абомісцевого самоврядуванняза період,не охопленийранішеподаними деклараціями (01.01.2021 по 15.01.2021) до 15.02.2021.

Проте встановлено, що згідно з відомостями Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави та місцевого самоврядування ОСОБА_1 подала декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2021 рік шляхом заповнення відповідної форми на веб-ресурсі https://nazk.gov.ua, лише 01.02.2024 о 20 год. 14 хв.

Крім того, встановлено, що згідно з відомостями Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави та місцевого самоврядування ОСОБА_1 подала декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями («при звільненні») шляхом заповнення відповідної форми на веб-ресурсі https://nazk.gov.ua, лише 01.02.2024 о 20 год. 27 хв.

Окрім визнавальних показів, провина ОСОБА_1 підтверджується всебічно дослідженими у судовому засіданні наступними доказами: протоколом про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією № 441 від 23.12.2024 року та протоколом про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією № 442 від 23.12.2024 року, рапортом від 04.102024 року, інформацією щодо ІР адреси, скріншотом веб-сайту НАЗК, повідомленням НАЗК, копією розпорядження Жмеринського міського голови №227-рк від 01.10.2021 року, послідовністю дій користувача ЄРДР, копією декларацій, витягом із ІПНП НПУ, письмовими поясненнями ОСОБА_1 , рапортом, інформацією про періоди нероботи веб-сайту НАЗК, копією розпорядження Жмеринського міського голови №200-рк від 20.11.2019 року, копією розпорядження Жмеринського міського голови №17 від 14.01.2021 року.

При цьому суд враховує, що сторонами не оспорюється факт обізнаності ОСОБА_1 щодо вона на дату інкримінованого правопорушення була відповідно до закону суб`єктом декларування та знала про свій обов`язок подачі декларації, а також подачі вказаних декларацій 01.02.2024 року.

Суд критично ставить до посилання сторони захисту щодо спливу строку притягнення до відповідальності, виходячи з наступного.

Частиною 4 статті 38 КУпАП передбачено, що адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, може бути накладено протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.

Моментом виявлення правопорушення слід вважати день, коли до уповноваженого органу надійшли будь-які відомості про можливе вчинення адміністративного правопорушення.

Аналогічна правова позиція вказана в постанові Верховного Суду від 28 лютого 2019 року у справі № 149/2498/17.

Згідно матеріалів справі повідомлення Начальника відділу з питань запобігання корупції та контролю за додержанням законодавства про працю Жмеринського міської ради Т. Цепли від 06.02.2024 року 2/14-21 отримано НАЗК 06.08.2024 року.

Крім того відповідно до листа НАЗК від 06.09.2024 року № 47-07/65015-24 зазначені матеріали були скеровані до департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України.

При цьому слід зазначити, що Жмеринська міська рада не є органом, уповноваженим на розгляд справ, пов`язаних із корупційними правопорушенням. Згідно абзацу чотирнадцятий частини першої статті 1 Закону України «Про запобігання корупції» спеціально уповноваженими суб`єктами у сфері протидії корупції є органи прокуратури, Національної поліції, Національне антикорупційне бюро України, Національне агентство з питань запобігання корупції.

При цьому, відрахування строку виявлення правопорушення з дня складання протоколу, тобто 23.12.2024 року, хоча і є помилковим, однак не виключає наявності в діях ОСОБА_1 складу інкримінованого правопорушення та не слугує підставою для застосування положень ст. 38 КУпАП, оскільки навіть з цієї дати строк накладання адміністративного стягнення не сплинув.

Аналогічна правова позиція містіться в рішеннях судій, в тому числі апеляційної інстанції, зокрема: постанові Чернівецького апеляційного суду 24 грудня 2024 рокупо справі 727/ 9211/24, постанові Дніпровського апеляційного суду від 27 листопада 2024 по справі № 205/13755/24тощо.

Таким чином, посилання ОСОБА_1 щодо спливу строків притягнення її до адміністративної відповідальності, оскільки днем виявлення є 06.02.2024 року, є хибними, а відповідно до наявних матеріалів строки притягнення її до адміністративної відповідальності не сплили.

Щодо відсутності умислу, то суду зазначає наступне. Згідно наявних матеріалів ОСОБА_1 знала про те, що вона є суб`єктом декларування та у 2016-2020 роках своєчасно подавала відповідні декларації. Вказаний факт стороною захисту не оспорюється. Посилання особи, яка притягається до відповідальності, що їй повідомили, що вказані декларації не треба подавати, не підтверджені під час судового розгляду та не спростовують її вини в інкримінованих правопорушеннях, оскільки не знання законів, не звільняє від відповідальності.

Крім того суду бере до уваги, що докази некоректної роботи сайту НАЗК зранку 31.01.2024 року, а також неможливості з поважних причин своєчасної подачі відповідних декларацій ОСОБА_1 відсутні.

Отже, враховуючи наведене, доходжу висновку, що в діях ОСОБА_1 вбачаються ознаки адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, а саме: несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та вона підлягає накладенню адміністративного стягнення у вигляді штрафу, із врахування ст. 36 КУпАП.

При визначенні виду та міри відповідальності враховано характер вчиненого правопорушення, особу порушниці, ступінь її вини та майновий стан.

Щодо клопотання про закриття провадження по справі за малозначністю на підставі ст.22 КУпАП, то відповідно до ст.22 КУпАП, при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.

Посилання ОСОБА_1 про звільнення її від адміністративної відповідальності за малозначністю є непереконливими, з огляду на те, що адміністративні правопорушенні вчинені нею, передбачені ч.1 ст.172-6 КУпАП, не можуть бути визнано малозначним, оскільки є корупційним правопорушенням, тяжкість якого обумовлена ступенем недовіри суспільства до осіб, уповноважених на виконання функцій місцевого самоврядування.

Даних про те, що вчинені ОСОБА_1 правопорушення, пов`язані з корупцією, є малозначними, матеріали справи не містять.

Аналогічна правова позиція містіться в рішеннях судій, в тому числі апеляційної інстанції, зокрема: постанові Волинського апеляційного суду від 12 вересня 2024 рокупо справі № 164/1489/24, постанові Вінницького апеляційного суду від 10 листопада 2021 року по справі № 132/2376/21, постанові Львівського апеляційного суду від 09 серпня 2024 року по справі № 461/3598/24 тощо.

Приймаючи до уваги характер вчиненого правопорушення, дані про особу правопорушника, ступінь її вини, відсутність обтяжуючих обставин, суд вважає за необхідне накласти на неї адміністративне стягнення у вигляді штрафу в межах санкції ч.1 ст.172-6 КУпАП, що необхідно для виховання вищезазначеної особи, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобіганню вчинення нових правопорушень, як нею, так і іншими особами.

Крім цього, відповідно до ст. 40-1 КУпАП, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.

За правилом ст. 283 КУпАП, постанова суду (судді) про накладення адміністративного стягнення повинна містити положення про стягнення з особи, щодо якої її винесено, судового збору.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 40-1, 221, 283-285, 294 КУпАП, суддя,

ПОСТАНОВИЛА:

ОСОБА_1 визнати винною у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 172-6 КУпАП і накласти на неї стягнення у виді штрафу в розмірі 50 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 850 (вісімсот п`ятдесят) гривень.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір в розмірі 605,60 грн.

Постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її проголошення через Хмельницький міськрайонний суд до Хмельницького апеляційного суду.

Після набрання постановою законної сили:

-стягувач штрафуУправління стратегічних розслідувань в Хмельницькій області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України, м. Хмельницький, вул. Зарічанська, 7, ідентифікаційний код 43305056;

-стягувач судового збору:Державна судова адміністрація України місцезнаходження: м. Київ, вул. Липська, 18/5;

- боржник: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженка м. Жмеринка, Вінницької обл., громадянка України, зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , проживаюча за адресою: АДРЕСА_2 ;

Реквізити для сплати штрафу: Населений пункт: Хмельницький; Отримувач: ГУК у Хмел. обл/ Хмельнийький р-н/21081100; Код утримувача (ЕДРПОУ)37971775; Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); Рахунок отримувача: UA418999980313070106000022490; Код класифікації доходів бюджету 21081100; Найменування коду класифікації доходів бюджету:Адміністративні штрафи та інші санкції.

Реквізити для сплати судового збору: отримувач коштів:ГУК у м. Києві/м.Київ/22030106; код отримувача (кодза ЄДРПОУ) 37993783, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); рахунок отримувача: UA 908999980313111256000026001; код класифікації доходів бюджету 22030106; пункт 5.

Відповідно до ч. 1 ст.307 КУпАП штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, крім випадків, передбачених статтями 300-1, 300-2 цього Кодексу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

Згідно ст.308 КУпАП у разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений частиною першою статті 307 цього Кодексу, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.

У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується:

подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті цього Кодексу та зазначеного у постанові про стягнення штрафу;

витрати на облік зазначених правопорушень. Розмір витрат на облік правопорушень визначається Кабінетом Міністрів України.

Суддя Хмельницького

міськрайонного суду Н.В. Хараджа

СудХмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення21.01.2025
Оприлюднено27.01.2025
Номер документу124668503
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог фінансового контролю

Судовий реєстр по справі —686/485/25

Постанова від 21.01.2025

Адмінправопорушення

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Хараджа Н. В.

Постанова від 21.01.2025

Адмінправопорушення

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Хараджа Н. В.

Постанова від 21.01.2025

Адмінправопорушення

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Хараджа Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні