ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 січня 2025 року ЛуцькСправа № 140/12906/24
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Плахтій Н.Б.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Департаменту соціальної та ветеранської політики Луцької міської ради про визнання протиправною відмову та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 (далі ОСОБА_1 , позивач) звернулася позовом до Департаменту соціальної та ветеранської політики Луцької міської ради (далі - Департамент, відповідач) про визнання протиправною відмову щодо відшкодування витрат за придбані лікарські засоби за пільговими рецептами;
зобов`язання відшкодувати кошти за придбані лікарські засоби за пільговими рецептами за період 2023 року у розмірі 16615,38 грн.
В обґрунтування позову ОСОБА_1 зазначила, що є особою, яка потерпіла внаслідок Чорнобильської катастрофи 1 категорії, особою з інвалідністю 3 групи та має право на пільги та компенсації, встановлені статтею 20 Закону України від 28.02.1991 №796-ХІІ «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (далі - Закон №796-ХІІ), зокрема щодо безоплатного придбання ліків за рецептами лікарів.
09.05.2024 позивач звернулася до відповідача із заявою щодо відшкодування коштів у сумі 13615,38 грн за придбані нею за період з квітня по грудень 2023 року лікарські засоби за рецептами лікарів. Однак відповідач листом від 15.05.2024 відмовив у задоволенні заяви, вказавши на можливість відшкодування коштів за придбані у 2023 році ліки лише в межах бюджетного року.
Позивач не погоджується із вказаною відмовою та вважає, що відповідач протиправно всупереч Закону звужує її право на відшкодування коштів за придбані нею лікарські засоби за рецептами лікарів, встановлюючи часові обмеження.
З наведених підстав позивач просила задовольнити позов повністю.
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 11.11.2024 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у даній справі, постановлено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін (а.с.51).
Представник відповідача у відзиві на позов позовні вимоги не визнала та у їх задоволенні просив відмовити (а.с.54-55).
В обґрунтування такої позиції вказала, що відповідно до пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 17.08.1998 №1303 «Про впорядкування безоплатного та пільгового відпуску лікарських засобів за рецептами лікарів у разі амбулаторного лікування окремих груп населення та за певними категоріями захворювань» витрати, пов`язані з відпуском лікарських засобів безоплатно і на пільгових умовах, провадяться за рахунок асигнувань, що передбачаються державним та місцевими бюджетами на охорону здоров`я.
З метою забезпечення та реалізації права, визначеного п.1 ст.20 Закону №796-ХІІ, розпорядженням голови Волинської ОДА від 16.05.2019 №250 було затверджено Порядок використання коштів субвенції з обласного бюджету місцевим бюджетам на пільгове медичне обслуговування осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (далі - Порядок).
Даний Порядок розроблений відповідно до статті 2 Бюджетного кодексу України, статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статей 20-22, 24, 30 Закону №796-ХІІ.
Субвенція згідно п.2 Розділу ІІ Порядку використовується на:
1) відшкодування витрат за придбані лікарські засоби за пільговими рецептами громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;
2) відшкодування витрат за надання послуг з безкоштовного зубопротезування (за винятком зубопротезування з дорогоцінних металів та прирівняних за вартістю до них, що визначаються Міністерством охорони здоров`я України) громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Позивач звернулася із заявою про відшкодування коштів за придбані у 2023 році лікарські засоби лише у 2024 році.
Відповідно до п.4. Розділу ІІ Порядку загальний обсяг субвенції визначається, виходячи з фінансових можливостей обласного бюджету у плановому бюджетному періоді. Головні розпорядники коштів місцевих бюджетів, як це передбачено п.п.4 п.4 Розділу ІІІ Порядку відшкодовують громадянам кошти, сплачені за придбані лікарські засоби, шляхом виплати за разовими дорученнями або відомостями через установи банків та поштові відділення в межах плану асигнувань загального фонду бюджету на відповідний бюджетний період. Фінансування витрат, пов`язаних з відшкодуванням коштів на пільгове медичне обслуговування осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, що передаються у вигляді субвенції місцевим бюджетам, проводиться у межах асигнувань обласного бюджету, затверджених рішенням обласної ради на відповідний бюджетний період (п.1 Розділу V Порядку).
Відповідно до ст.3 Бюджетного кодексу України бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Неприйняття Верховною Радою України закону про Державний бюджет України до 1 січня відповідного року не є підставою для встановлення іншого бюджетного періоду. Згідно ст.48 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов`язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами. Зобов`язання, взяті учасником бюджетного процесу без відповідних бюджетнихсигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), не вважаються бюджетними зобов`язаннями (крім витрат, що здійснюються відповідно до частини шостої цієї статті) і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. Взяття таких зобов`язань є порушенням бюджетного законодавства. Витрати бюджету на покриття таких зобов`язань не здійснюються.
Враховуючи вищезазначене, на думку представника відповідача, відсутні правові підстави для відшкодування позивачу коштів, сплачені за придбані лікарські засоби в 2023 році.
У відповіді на відзив позивач позовні вимоги підтримала та просила задовольнити позов з підстав, викладених у позовній заяві (а.с.63-64).
Інші заяви по суті справи від сторін не надходили.
Враховуючи вимоги статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) судом розглянуто дану справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення з огляду на наступне.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 має статус особи потерпілої від Чорнобильської катастрофи (1 категорія), є особою з інвалідністю ІІІ групи внаслідок захворювання, пов`язаного з Чорнобильською катастрофою, що підтверджується посвідченнями серії НОМЕР_1 (а.с.8) та довідкою МСЕК серії КИЕ-1 №053842 (а.с.10).
Позивач 09.05.2024 звернулася до Департаменту із заявою, в якій просила виплатити заборгованість за використані рецепти за період з квітня по грудень 2023 року у сумі 13615,38 грн (а.с.13).
Листом від 15.05.2024 №11.2-9/5392/2024 відповідач повідомив ОСОБА_1 , що відсутні правові підстави для відшкодування витрат за придбані нею лікарській засоби за пільговими рецептами за 2023 рік (а.с.14,18).
09.10.2024 позивач повторно звернулася до відповідача із тотожною заявою від 09.05.2024, в якій просила виплатити кошти за період з квітня по грудень 2023 року у сумі 13615,38 грн та повідомила, що всі рецепти є в наявності (а.с.15).
Листом від 22.10.2024 №11.2-9/12014/2024 відповідач проінформував, що тотожне звернення вже було розглянуто Департаментом (а.с.17)
Не погоджуючись з такими діями відповідача, позивач звернулася до суду з даним позовом.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до пункту «в» частини першої статті 7, частини четвертої статті 8 Закону України від 19 листопада 1992 року №2801-XII «Основи законодавства України про охорону здоров`я» держава згідно з Конституцією України гарантує всім громадянам реалізацію їх прав у сфері охорони здоров`я шляхом фінансування надання всім громадянам та іншим визначеним законом особам гарантованого обсягу медичних послуг та лікарських засобів у порядку, встановленому законом. Держава гарантує громадянам України та іншим визначеним законом особам надання необхідних медичних послуг та лікарських засобів за рахунок коштів Державного бюджету України на умовах та в порядку, встановлених законодавством.
Частиною першою статті 10 Закону України від 21 березня 1991 року №875-ХІІ «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» (далі Закон №875-ХІІ) передбачено, що фінансове забезпечення заходів щодо соціальної захищеності осіб з інвалідністю і дітей з інвалідністю здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, в тому числі Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, місцевих бюджетів, а також органами місцевого самоврядування за місцевими програмами соціального захисту окремих категорій населення за рахунок коштів місцевих бюджетів.
Частиною першою статті 1 Закону №796-ХІІ установлено, що цей Закон спрямований на захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та розв`язання пов`язаних з нею проблем медичного і соціального характеру, що виникли внаслідок радіоактивного забруднення території; громадян, які постраждали внаслідок інших ядерних аварій та випробувань, військових навчань із застосуванням ядерної зброї, та розв`язання пов`язаних з цим проблем медичного і соціального характеру.
Розділом IV Закону №796-ХІІ передбачено компенсації та пільги громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій та випробувань, військових навчань із застосуванням ядерної зброї.
Статтею 20 Закону №796-ХІІ встановлені гарантовані державою компенсації та пільги особам, віднесеним до категорії 1 (пункт 1 статті 14 Закону №796-ХІІ), з-поміж них - безплатне придбання ліків за рецептами лікарів (пункт 1).
Виходячи з наведених приписів держава взяла на себе зобов`язання соціального захисту громадян за рахунок коштів державного та місцевого бюджету, а також за місцевими програмами соціального захисту окремих категорій населення.
Як вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_1 є особою з інвалідністю ІІІ групи, має статус потерпілого від Чорнобильської катастрофи (1 категорія). Отже, відповідно до пункту 1 статті 20 Закону №796-ХІІ вона має безумовне право на безплатне придбання ліків за рецептами лікарів.
Спір у цій справі стосується наявності підстав для відшкодування ОСОБА_1 коштів за придбані нею лікарські засоби за рецептами лікарів.
Порядок використання коштів субвенції з обласного бюджету місцевим бюджетам на пільгове медичне обслуговування осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, визначений розпорядженням голови Волинської обласної державної адміністрації від 16.05.2019 №250 (далі Порядок №250) та відповідно до пункту 4 розділу І цього Порядку він застосовується щодо осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи і мають право на забезпечення пільговим медичним обслуговуванням та зареєстровані на території області.
Згідно з пунктом 2 розділу ІІ Порядку №250 субвенція використовується на: 1) відшкодування витрат за придбані лікарські засоби за пільговими рецептами громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; 2) відшкодування витрат за надання послуг з безкоштовного зубопротезування (за винятком зубопротезування з дорогоцінних металів та прирівняних за вартістю до них, що визначаються Міністерством охорони здоров`я України) громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Також пунктом 4 розділу ІІ Порядку №250 передбачено, що відповідно до статті 91 Бюджетного кодексу України, статті 63 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» на відшкодування витрат на пільгове медичне обслуговування осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, можуть залучатися кошти місцевих бюджетів, передбачені на реалізацію місцевих програм соціального захисту окремих категорій населення.
Умови відшкодування витрат за придбані лікарські засоби за пільговими рецептами громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи визначені у розділі ІІІ Порядку №250.
Пунктами 1 4 розділу ІІІ Порядку №250 установлено, що рецепти на лікарські засоби і вироби медичного призначення, які відпускаються на пільгових умовах, виписуються лікарями суб`єктів господарювання, які провадять господарську діяльність з медичної практики, згідно із лікарськими спеціальностями, за якими провадиться медична практика відповідно до отриманої ліцензії, та відповідно до лікарських посад, за узгодженням з управлінням охорони здоров`я облдержадміністрації. Перелік таких суб`єктів господарювання затверджується наказом управління охорони здоров`я облдержадміністрації та доводиться до департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації.
Аптечні установи проводять відпуск лікарських засобів за пільговими рецептами громадян з граничною торгівельною надбавкою (націнкою) не вище ніж 10 відсотків закупівельної ціни. Після відпуску лікарських засобів громадянину повертається оригінал рецепта зі штампом «ВІДПУЩЕНО» та касовий чек про сплату коштів.
Для відшкодування витрат за придбані в аптечних закладах лікарські засоби громадяни звертаються до відповідних головних розпорядників коштів місцевих бюджетів.
Головні розпорядники коштів місцевих бюджетів:
1) ведуть облік первинних документів та реєстр заяв на відшкодування громадянам витрат за придбані лікарські засоби, по факту їх надходження, відповідно до Положення про ведення обліку первинних документів з питань пільгового медичного обслуговування, затвердженого наказом директора департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації від 16 лютого 2015 року №14;
2) проводять звірку з Єдиним державним автоматизованим реєстром пільговиків про належність до пільгової категорії громадян, перевіряють відповідність сум, зазначених у заяві та касовому чеку;
3) у межах плану асигнувань загального фонду бюджету здійснюють нарахування витрат громадянам у порядку черговості реєстрації заяв;
4) відшкодовують громадянам кошти, сплачені за придбані лікарські засоби, шляхом виплати за разовими дорученнями або відомостями через установи банків та поштові відділення в межах плану асигнувань загального фонду бюджету на відповідний бюджетний період.
Фінансування витрат, пов`язаних з відшкодуванням коштів на пільгове медичне обслуговування осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, що передаються у вигляді субвенції місцевим бюджетам, проводиться у межах асигнувань обласного бюджету, затверджених рішенням обласної ради на відповідний бюджетний період (пункт 1 розділу V Порядку №250).
За приписами пункту 2 розділу V Порядку №250 головні розпорядники коштів місцевих бюджетів щомісяця, до 20 числа поточного місяця, здійснюють: нарахування витрат у межах помісячного розпису асигнувань загального фонду бюджету; реєстрацію зобов`язань у порядку, визначеному відповідним наказом Міністерства фінансів України подання інформації щодо обсягів зобов`язань фінансовим органам райдержадміністрацій, міськвиконкомів, ОТГ; виконання бюджетних фінансових зобов`язань за видатками на надання пільг на медичне обслуговування осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, виключно у межах помісячного розпису асигнувань загального фонду бюджету.
Пунктами 3-6 розділу V Порядку №250 встановлено, що фінансові органи райдержадміністрацій, міськвиконкомів, ОТГ формують та перевіряють інформацію щодо обсягів фактичних нарахувань та зареєстрованих фінансових зобов`язань і подають департаменту фінансів облдержадміністрації до 21 числа поточного місяця за формою, установленою департаментом фінансів облдержадміністрації. Департамент фінансів облдержадміністрації до 26 числа поточного місяця здійснює перерахування сум субвенції на рахунки місцевих бюджетів, відкриті в органах Державної казначейської служби України, відповідно до помісячного розпису асигнувань субвенції з обласного бюджету у межах фінансових зобов`язань відповідних місцевих бюджетів. Отримані місцевими бюджетами суми субвенції протягом одного операційного дня перераховуються на рахунки головних розпорядників коштів місцевих бюджетів, відкриті в органах Державної казначейської служби України, для здійснення відповідних видатків. Головні розпорядники коштів місцевих бюджетів до кінця поточного місяця здійснюють розрахунки з одержувачами соціальних виплат.
Відповідно до пункту 7 розділу V Порядку №250 за пропозиціями департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації щодо коригування показників субвенції, виходячи з фактичного використання коштів, департаментом фінансів облдержадміністрації забезпечується перерозподіл обсягу субвенції між місцевими бюджетами в установленому порядку.
Поряд з тим рішенням виконавчого комітету Луцької міської ради від 18.12.2023 №750-1 затверджений Порядок відшкодування витрат за придбані лікарські засоби за пільговими рецептами та надання послуг з безкоштовного зубопротезування громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (далі Порядок №750-1), який визначає механізм здійснення видатків з бюджету Луцької територіальної громади для відшкодування витрат за придбані лікарські засоби за пільговими рецептами та надання послуг з безкоштовного зубопротезування.
Цей Порядок застосовується до осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи і мають право на забезпечення пільговим медичним обслуговуванням відповідно до статей 20-22, 30 Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» та зареєстровані на території Луцької міської територіальної громади (пункт 2 Порядку №750-1).
За приписами пункту 3 Порядку №750-1 відшкодування витрат за придбані лікарські засоби за пільговими рецептами громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, здійснює департамент соціальної політики Луцької міської ради в межах кошторисних призначень на відповідний рік.
Відповідно до пункту 4 Порядку №750-1 підставою для відшкодування витрат за придбані лікарські засоби за пільговими рецептами є оригінал рецепта зі штампом «ВІДПУЩЕНО» та касовий чек про сплату коштів з граничною торгівельною надбавкою (націнкою) не вище ніж 10 відсотків закупівельної ціни.
Згідно з пунктом 6 Порядку №750-1 для відшкодування витрат за придбані в аптечних закладах лікарські засоби заявник подає до департаменту соціальної політики міської ради щомісячно до 15 числа: заяву за формою, згідно з додатком 1 до цього Порядку; оригінал касового чека; оригінал рецепта; пред`являє посвідчення, що підтверджує статус особи, постраждалої внаслідок Чорнобильської катастрофи, та документ, що посвідчує особу і підтверджує реєстрацію місця проживання.
Пунктом 12 Порядку №750-1 установлено що Департамент соціальної політики міської ради: у межах плану асигнувань загального фонду бюджету здійснює нарахування витрат громадянам у порядку черговості реєстрації заяв; відшкодовує громадянам кошти, сплачені за придбані лікарські засоби, шляхом виплати за разовими дорученнями або відомостями через установи банків та поштові відділення в межах плану асигнувань загального фонду бюджету на відповідний бюджетний період в міру надходження коштів.
З наведеного слідує, що на місцевому рівні установлено порядок використання коштів субвенції з обласного бюджету місцевим бюджетам, а також здійснення видатків з бюджету Луцької міської територіальної громади для відшкодування витрат за придбані лікарські засоби за пільговими рецептами громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. Департамент соціальної політики міської ради відповідно до пункту 12 Порядку №750-1 здійснює нарахування витрат громадянам в цілях відшкодування коштів за придбані лікарські засоби за пільговими рецептами. Таке відшкодування здійснюється в межах плану асигнувань на бюджетний період, в міру надходження коштів та у порядку черговості реєстрації заяв громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
За обставин цієї справи ОСОБА_1 , яка зареєстрована у місті Луцьку (а.с.6), 09.05.2024 звернулася до Департаменту із заявою про відшкодування коштів за придбані лікарські засоби за період з квітня по грудень 2023 року (а.с.13). Відповідач відмовив у задоволенні заяви, мотивуючи закінченням бюджетного 2023 року.
Суд зазначає, що Порядком №250 та Порядком №750-1 визначені джерела фінансування витрат, порядок взаємодії учасників бюджетних взаємовідносин. Однак зазначені локальні акти не можуть обмежувати право громадян, яким встановлені компенсації та пільги Законом №796-ХІІ. Від громадян, які мають відповідну пільгу, вимагається звернутися до розпорядника коштів із заявою та підтверджуючими документами для проведення відшкодування. Розгляд заяви не може бути формальним та у разі, якщо документів недостатньо, відповідач має запропонувати особі надати ті документи, які підтверджують право на отримання відповідної компенсації, сприяючи у реалізації ними соціальних прав.
Метою діяльності Департаменту є забезпечення в межах визначених законодавством виконання державних гарантій щодо соціального захисту мешканців Луцької міської територіальної громади, дотримання вимог чинного законодавства про соціальний захист, виконання відповідних державних цільових, галузевих, регіональних та місцевих програм соціального характеру (пункт 3.1 розділу ІІІ Положення про департамент соціальної та ветеранської політики Луцької міської ради, затвердженого рішенням міської ради від 31.01.2024 №55/122).
Отже, своєю діяльністю Департамент повинен сприяти громадянам, які згідно із законодавством мають право на пільги, компенсації, допомоги та інші заходи соціальної підтримки.
Суд зауважує, що за встановленою Порядком №750-1 процедурою відшкодування коштів здійснюється у порядку черговості, в міру надходження коштів, проте недостатність асигнувань не може звільняти від позитивних зобов`язань держави у сфері соціального захисту.
На переконання суду, відмова відповідача у відшкодуванні витрат за придбані у 2023 році за рецептами лікарів лікарські засоби з підстав закінчення бюджетного періоду, у якому були придбанні ці ліки, порушує соціальні права позивача.
У матеріалах справи наявні копії рецептів лікарів та чеки про придбані за рецептами ліки у 2023 році (а.с.19-48).
Підсумовуючи наведене, суд дійшов висновку, що дії відповідача не відповідають критеріям правомірності, визначеним статтею 2 КАС України, які зобов`язують у правовій державі суб`єкт владних повноважень діяти, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія).
Згідно з практикою Європейського суду з прав людини державні органи не можуть посилатися на відсутність коштів як на підставу невиконання зобов`язань (справа «Сук проти України», заява №10972/05; справа «Шебалдіна проти України», заява №75792/11 та ін.).
Суд зазначає, що жодне положення законодавства не передбачає право органів державної влади чи місцевого самоврядування на власний розсуд відмовляти у виплаті пільг та компенсацій особам з інвалідністю, громадянам, постраждалим від Чорнобильської катастрофи, мотивуючи відсутністю бюджетних асигнувань.
Отже, відмова відповідача у виплаті позивачу коштів за придбані лікарські засоби за пільговими рецептами за період з квітня по грудень 2023 року з підстав, наведених ним у листі від 15.05.2024 №11.2-9/5392/2024, є протиправною.
Частиною другою статті 245 КАС України визначено, що у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти рішення про зобов`язання відповідача вчинити певні дії (частина друга статті 245 КАС України). В цьому випадку суд повинен зазначити, яку саме дію повинен вчинити відповідач.
Відповідач, відмовивши у відшкодуванні витрат за придбані у квітні-грудні 2023 року ліки за рецептами лікарів за заявами позивача від 09.05.2024, від 09.10.2024 з підстав закінчення бюджетного періоду, у якому були придбані ці ліки, її по суті не розглянув та не вчинив дії, які від нього вимагаються (перевірку та витребування первинних документів, відповідність сум, зазначених у заяві та касовим чекам). Суд, розглядаючи спір, здійснює контроль за виконанням повноважень суб`єкта владних повноважень у публічно-правовому спорі, а не перебирає на себе повноваження відповідача.
Отже, з урахуванням встановлених обставин справи, наведених норм чинного законодавства України, на підставі наданих частиною другою статті 245 КАС України повноважень, суд дійшов висновку про задоволення позову у спосіб прийняття судом рішення про визнання протиправною відмову відповідача щодо відшкодування ОСОБА_1 витрат за придбані лікарські засоби за пільговими рецептами та зобов`язання відповідача повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про відшкодування витрат за придбані лікарські засоби за пільговими рецептами з урахуванням висновків суду у рішенні.
Керуючись статтями 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Визнати протиправною відмову Департаменту соціальної та ветеранської політики Луцької міської ради щодо відшкодування ОСОБА_1 витрат за придбані лікарські засоби за пільговими рецептами.
Зобов`язати Департамент соціальної та ветеранської політики Луцької міської ради повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про відшкодування витрат за придбані лікарські засоби у період з квітня по грудень 2023 року за пільговими рецептами з урахуванням висновків суду у даному рішенні.
Рішення набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 255 КАС України, та може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 );
Відповідач: Департамент соціальної та ветеранської політики Луцької міської ради (43025, Волинська обл., м.Луцьк, просп.Волі, 4А, код ЄДРПОУ 03191963).
Головуючий-суддя Н.Б.Плахтій
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.01.2025 |
Оприлюднено | 27.01.2025 |
Номер документу | 124670836 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо охорони здоров’я, з них |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Плахтій Наталія Борисівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Плахтій Наталія Борисівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні