Рішення
від 07.01.2025 по справі 580/10462/24
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 січня 2025 року справа № 580/10462/24

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Гаращенка В.В.,

за участю:

секретаря судового засідання: Галасун А.О.,

представника позивача: Бойко Н.В. за ордером;

представника відповідача: Кузьмишина О.О. за посадою,

розглянувши у судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Авангард» до Головного управління ДПС у Черкаській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Авангард» звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Черкаській області, в якому просить:

- визнати протиправною та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Черкаській області від 09.05.2024 №0063410403.

Ухвалою судді Черкаського окружного адміністративного суду від 29.10.2024 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі.

Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що військова агресія РФ проти України та прийняття Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України та інших законодавчих актів України» від 31.05.2022 № 2290-IX об`єктивно унеможливлювало виконання ТОВ «АВАНГАРД» обов`язку по сплаті узгоджених сум податкового зобов`язання з податку на додану вартість. Саме ці обставини стали підставою видачі позивачу сертифікату №3200-23-0545 про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) від 06.02.2023 (лист №085/03.23) і існували аж до 24.04.2023. Як вбачається з інформації, відображеної у виписці по рахунку позивача у ПуАТ «КБ «АКОРДБАНК» саме 24.04.2023 на рахунок позивача надійшли кошти від ТОВ «ШРБУ-48» на погашення заборгованості, і позивач негайно, в цей же день сплатив узгоджену суму ПДВ за серпень 2022 року.

ГУ ДПС у Черкаській області стверджує, що сертифікат про форс-мажор №085/03.23 від 06.02.2023 року підтверджує дату настання форс-мажорних обставин від 17 червня 2022 року і дата закінчення: тривають на 07 лютого 2023 року, проте даний сертифікат, на думку контролюючого органу, не підтверджує факт настання форс-мажорних обставин після 07 лютого 2023 року і до 24 квітня 2023 року, коли товариство сплатило узгоджене податкове зобов`язання з ПДВ за серпень 2022 року.

Позивач вважає таке твердження помилковим, зважаючи на те, що безпосередньо в сертифікаті вказано, що форс-мажорні обставини діють (тобто не закінчені) на момент його видачі, а тому такі обставини не зникли до 24 квітня 2023 року. Крім того, в цілому відповідач визнає факт форс-мажорних обставин, які підтверджені сертифікатом.

На підставі наведеного позивач вважає, що його позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідач у визначений судом час подав відзив на позовну заяву, у якому проти позову заперечує повністю. Позиція відповідача зводиться до того, що в наданій платником копії сертифіката про форс-мажорні обставини №085/03.23 від 06.02.2023 виданий торгово-промисловою палатою в Київській області, засвідчено форс-мажорні обставини (обставини непероборної сили), щодо обов`язку (зобов`язання) сплати ТОВ «Авангард» (код ЄДРПОУ 21377944) податкового зобов`язання з податку на додану вартість за серпень 2022 року до бюджету Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, ЄДРПОУ 43968079, у термін до 30.09.2022. Зазначений в сертифікаті період дії форс-мажорних обставин (обставин непероборної сили): дата настання: 17 червня 2022 року; дата закінчення: тривають на 7 лютого 2023 року.

Одночасно з цим платником не надано інформацію стосовно дії форс-мажорних обставин (обставин непероборної сили) після 7 лютого 2023 року і до 24 квітня 2023, коли ТОВ «Авангард» (код ЄДРПОУ 21377944) сплатило податкове зобов`язання з податку на додану вартість за серпень 2022 року. Отже, платником до заперечення не надано доказів вчинення діяння (дії або бездіяльності) внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажору) у розумінні п.п. 112.8.9 п.112.8 ст.112 Податкового кодексу України у період з 08 лютого 2023 року до 24 квітня 2023 року.

На підставі наведеного відповідач вважає, що до позивача правомірно застосовано штрафні санкції.

Розглянувши подані документи і матеріали, повно і всебічно з`ясувавши обставини справи в їх сукупності, перевіривши їх дослідженими доказами, суд зазначає наступне.

На підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 розділу І, пункту 75.1 статті 75 та пункту 76.2 статті 76 розділу II Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VІ (із змінами та доповненнями) (далі - ПКУ) головним державним інспектором відділу адміністрування ПДВ управління оподаткування юридичних осіб Головного управління ДПС у Черкаській області Іваном Подателем проведено камеральну перевірку щодо порушення правил (термінів) сплати (перерахування) податків, платежів, зборів товариством з обмеженою відповідальністю «Авангард» (код ЄДРПОУ 21377944), за результатами якої складено акт №3750/23-00-04-03-04/21377944 від 04 квітня 2024 року (далі - акт перевірки).

Актом перевірки встановлено порушення пп.16.1.4 п.16.1 ст.16, п. 50.1 ст. 50, п.57.1 ст. 57, п. 203.2 ст. 203 ПКУ, а саме позивачем протягом граничних строків несвоєчасно сплачено узгоджені суми податкових зобов`язань з податку на додану вартість по податковій декларації з податку на додану вартість за звітний період серпень 2022 року від 20.09.2022 реєстраційний номер 9187483400, граничний термін сплати 30.09.2022, кількість днів прострочення 206.

Не погоджуючись з встановленим порушенням, позивачем подано заперечення на акт перевірки, за результатами розгляду заперечення постійна комісія з питань розгляду заперечень в Головному управління ДПС у Черкаській області склала висновок, яким вирішила:

- висновки акту перевірки від 04.04.2024 року №3750/23-00-04-03-04/21377944 «Про результати камеральної перевірки щодо порушення правил (термінів) сплати (перерахування) податків, платежів, зборів» ТОВ «Авангард» (код ЄДРПОУ 21377944) в частині застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків сплати узгоджених сум податкового зобов`язання по податку на додану вартість по Податковій декларації з податку на додану вартість за звітний період серпень 2022 від 20.09.2022 року реєстраційний номер 9187483400, граничний термін сплати 30.09.2022 року - скасувати.

- визначити граничний термін сплати узгоджених сум податкового зобов`язання по податку на додану вартість по податковій декларації з податку на додану вартість за звітний період серпень 2022 від 20.09.2022 реєстраційний номер 9187483400 07 лютого 2023 року;

- за порушення граничних строків сплати узгоджених сум податкового зобов`язання по податку на додану вартість пп.16.1.4 п.16.1 ст.16, п. 57.1, ст. 57, п.203.2 ст.203 Кодексу по податковій декларації з податку на додану вартість за звітний період серпень 2022 від 20.09.2022 року, з урахуванням граничного терміну 07 лютого 2023 року, направити ТОВ «Авангард» (код ЄДРПОУ 21377944) відповідно до п. 86.7 ст. 86 Кодексу податкове повідомлення-рішення.

На підставі акту перевірки, з урахуванням рішення комісія з питань розгляду заперечень, Головним управлінням ДПС у Черкаській області винесено податкове повідомлення-рішення від 09.05.2024 №006310403 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 10% від несвоєчасно сплаченого ПДВ на загальну суму 2951403,24 грн., застосованих відповідно до п. 124.1 ст. 124 ПК України.

За результатами процедури адміністративного оскарження зазначене податкове повідомлення-рішення залишено без змін рішенням Державної податкової служби України від 25.07.2024 №22700/6/99-00-06-03-01-06.

Позивач звернувся до суду за захистом своїх прав та інтересів, оскільки не погоджується із рішенням контролюючого органу.

Вирішуючи спір по суті, суд зазначає наступне.

Органи державної податкової служби згідно п.75.1 ст.75 ПК України, мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби.

Законом України № 1797-VIII від 21.12.2016 підпункт 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 доповнено абзацом другим, відповідно до якого предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Відповідно до пункту 76.1 статті 76 Податкового кодексу України камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова.

Згідно пункту 76.3 статті 76 Податкового кодексу України камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання.

Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу.

Згідно ст.102 Кодексу, контролюючий орган має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня - у разі проведення перевірки операції відповідно до статей 39 і 39 2 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов`язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов`язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.

З наведеного правового регулювання вбачається, що камеральна перевірка проводиться без попередження платника податків, без його згоди та не потребує присутності під час її проведення.

Вирішуючи питання про правомірність застосування до позивача штрафних санкцій, суд виходить з таких обставин.

Статтею 250 Податкового кодексу України визначено порядок подання податкової звітності та сплати екологічного податку.

У відповідності до пп. 250.2.1 п. 250.2 ст. 250 Податкового кодексу України платники податку складають податкові декларації за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, подають їх протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до контролюючих органів та сплачують податок протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації:

за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення, скиди забруднюючих речовин у водні об`єкти, розміщення протягом звітного кварталу відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах - за місцем розміщення стаціонарних джерел, спеціально відведених для цього місць чи об`єктів.

Статтею 36 Податкового кодексу України встановлено, що податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком і збором.

Згідно п. 31.1 ст. 31 Податкового кодексу України строком сплати податку та збору визначається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

Відповідно до п. 124.1 ст. 124 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім грошового зобов`язання у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, застосованих до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, а також пені, застосованої до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 5 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу.

З наведених норм Податкового кодексу України слідує висновок, що порушення строків сплати узгодженого грошового зобов`язання є підставою для застосування відповідальності у вигляді штрафу в залежності від порушеного строку сплати.

У відповідності до п.п. 16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є (п.49.2 ст.49 ПК України).

Пунктом 46.1 ст.46 ПК України визначено, що податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків (п.49.1. ст.49 ПК України).

Згідно п. 54.1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (п.57.1 ст.57 ПК України).

Як встановлено судом, підставою нарахування штрафних санкцій, визначених в податковому повідомленні-рішенні є несвоєчасна сплата позивачем, із затримкою 76 днів, податкових зобов`язань, самостійно визначених позивачем в поданій до контролюючого органу податковій декларації з податку на додану вартість за серпень 2022 року в сумі 29 514 032,39 грн.

В розумінні абз.1 п.109.1 ст.109 Податкового кодексу України податковим правопорушенням є протиправне, винне (у випадках, прямо передбачених цим Кодексом) діяння (дія чи бездіяльність) платника податку (в тому числі осіб, прирівняних до нього), контролюючих органів та/або їх посадових (службових) осіб, інших суб`єктів у випадках, прямо передбачених цим Кодексом.

Відповідно до абз.2 п.109.1 ст.109 Податкового кодексу України діяння вважаються вчиненими умисно, якщо існують доведені контролюючим органом обставини, які свідчать, що платник податків удавано, цілеспрямовано створив умови, які не можуть мати іншої мети, крім як невиконання або неналежне виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно з п.112.2 ст.112 Податкового кодексу України особа вважається винною у вчиненні правопорушення, якщо буде встановлено, що вона мала можливість для дотримання правил та норм, за порушення яких цим Кодексом передбачена відповідальність, проте не вжила достатніх заходів щодо їх дотримання. Вжиті платником податків заходи щодо дотримання правил та норм податкового законодавства вважаються достатніми, якщо контролюючий орган не доведе, що, вчиняючи певні дії або допускаючи бездіяльність, за які передбачена відповідальність, платник податків діяв нерозумно, недобросовісно та без належної обачності.

Окрім того, за приписами п.112.7 ст.112 Податкового кодексу України у разі якщо контролюючий орган не доведе, що платник податків мав можливість для дотримання правил та норм, за порушення яких цим Кодексом передбачена відповідальність, проте не вжив достатніх заходів щодо їх дотримання, платник податків не може бути притягнутий до відповідальності за таке порушення.

З наведеного слідує, що у цілях застосування норм Податкового кодексу України вина та умисел є тотожними категоріями і кваліфікуючими ознаками вини як суб`єктивної сторони складу протиправного порушення платника податків є: 1) удавані дії платника податків, спрямовані на створення умов, котрі виключають намір на досягнення будь-якої мети, окрім невиконання податкового обов`язку (недотримання як податкової дисципліни, так і дисципліни в інших сферах контролю органами системи ДПС України); 2)цілеспрямовані дії платника податків, спрямовані на створення умов, котрі виключають намір на досягнення будь-якої мети, окрім невиконання податкового обов`язку (недотримання як податкової дисципліни, так і дисципліни в інших сферах контролю органами системи ДПС України); 3) існування у платника податків фізичної змоги забезпечити дотримання правил та норм у сфері податкової справи; 4) явно та очевидно нерозумні діяння платника податків; 5) явно та очевидно недобросовісні діяння платника податків; 6) діяння платника податків, явно та очевидно вчинені без належної обачності.

Пунктом 109.3 ст.109 Податкового кодексу України передбачено, що у випадках, визначених пунктом 119.3 статті 119, пунктами 123.2 - 123.5 статті 123, пунктами 124.2, 124.3 статті 124, пунктами 125-1.2 125-1.4 статті 125-1 цього Кодексу, необхідною умовою притягнення особи до фінансової відповідальності за вчинення податкового правопорушення є встановлення контролюючими органами вини особи.

Суд звертає увагу, що в силу п.п.75.1.1 ст.75 та ст.76 Податкового кодексу України перелічені юридично значимі фактори об`єктивно не можуть бути достеменно з`ясовані контролюючим органом у межах та обсязі такого заходу податкового контролю як камеральна перевірка.

В ході розгляду справи судом встановлено, що контролюючий орган сформулював викладені в тексті акту перевірки власні судження за результатами камеральної перевірки.

Отже, контролюючий орган не досліджував обставин вчинення юридичною особою податкового правопорушення, шляхом оцінки відомостей про стан рахунку платника в установі банку протягом періоду часу, коли розпочався та завершився перебіг строку на оплату грошових зобов`язань з податків (зборів).

Окрім того, поза увагою контролюючого органу залишений обсяг та характер грошових зобов`язань платника податків, строк виконання яких співпав із проміжком часу, коли підлягав виконанню податковий обов`язок.

Відповідач не надавав оцінку тим обставинам, що Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24.02.2022 №2102-IX, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

Військовий стан в Україні неодноразово продовжувався і діяв на дату граничного строку для сплати податкових зобов`язань позивачем.

У відповідності до пп. 112.8.9 ст. 112.8 Податкового кодексу України обставинами, що звільняють від фінансової відповідальності за вчинення податкових правопорушень та порушення іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, є: вчинення діяння (дії або бездіяльності) внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажору).

Відповідно до частини першої статті 14-1 Закону України №671/97-ВР від 02.12.1997 «Про торгово-промислові палати в Україні» Торгово-промислова палата України та уповноважені нею регіональні торгово-промислові палати засвідчують форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) та видають сертифікат про такі обставини протягом семи днів з дня звернення суб`єкта господарської діяльності за собівартістю.

Верховний Суд неодноразово зазначав, що має встановлюватися (доводитися) вплив обставин непереборної сили, засвідчених відповідними сертифікатами Торгово-промислової палати України, на неможливість платника податку належним чином виконувати свої зобов`язання і на зміну його економічного стану цими форс-мажорними обставинами (постанови від 19.08.2022 у справі № 818/2429/18, від 17.06.2020 у справі №812/677/17, від 03.09.2019 у справі №805/1087/16). Ці фактори мають перебувати у причинно-наслідковому зв`язку.

Як встановлено судом, Київською обласною (регіональною) торгово-промисловою палатою позивачу видано сертифікат №3200-23-0545 від 06.02.2023 про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили). Предметом дослідження згідно сертифікату є обов`язок позивача щодо сплати податкового зобов`язання з податку на додану вартість за серпень 2022 року у термін до 30.09.2022.

Згідно відомостей, вказаних у сертифікаті, форс-мажорні обставини для позивача щодо сплати податку на додану вартість за серпень 2022 року настали 17.06.2022 та станом на 07.02.2023 тривають.

Суд зазначає, що податковий орган не заперечує наявність у позивача форс-мажорних обставин у період з 17.06.2022 до 07.02.2023 та за цей період не нараховував штрафні санкції, однак вважає, що з 08.02.2023 до 24.04.2023 (дата сплати податку) дія форс мажорних обставин для позивача припинилась і подальша несплата податкових зобов`язань є підставою для притягнення позивача до фінансової відповідальності.

Суд вважає такі твердження податкового органу необґрунтованими, виходячи з таких міркувань.

Як вбачається зі змісту сертифікату №3200-23-0545 від 06.02.2023 про форс-мажорні обставини, останній виданий за результатами аналізу виконання договірних зобов`язань ТОВ «ШРБУ-48» перед позивачем, яке своєю чергою, їх не виконало внаслідок відтермінування виконання бюджетних зобов`язань в рамках публічних закупівель Службою автомобільних доріг у Черкаській області в частині використання коштів державного дорожнього фонду, згідно прийнятих законодавчих актів держави.

Суд звертає увагу, що сертифікатом не визначено, що станом на 07.02.2023 для позивача припинили існувати форс-мажорні обставини, натомість вказано, що на цю дату вони продовжують тривати. Як наслідок, доводи податкового органу про припинення 08.02.2023 форм-мажорних обставин, судом відхиляються.

Суд також зважає на ту обставину, що згідно інформації відображеної у виписці по рахунку позивача у ПуАТ «КБ «АКОРДБАНК» саме 24.04.2023 на рахунок позивача надійшли кошти від ТОВ «ШРБУ-48» на погашення заборгованості і позивач в цей же день сплатив узгоджену суму ПДВ за серпень 2022 року.

Підсумовуючи вищенаведені обставини в їх сукупності, суд дійшов висновку, що несвоєчасна сплата позивачем узгодженого податкового зобов`язання з ПДВ за серпень 2022 року за період з 30.09.2022 до 24.04.2023 обумовлена дією форс-мажорних обставин, які перебувають у прямому причинно-наслідковому зв`язку з несвоєчасною сплатою наведених зобов`язань.

Наведеним підтверджується відсутність вини позивача у вчиненні податкового правопорушення, що не враховано податковим органом, тому відсутні підстави для застосування до позивача штрафних санкцій за несвоєчасну сплату ПДВ.

За наведених обставин та правового регулювання податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Черкаській області від 09.05.2024 №0063410403 підлягає скасуванню.

Згідно ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням встановлених фактичних обставин справи та норм чинного законодавства суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, понесені позивачем судові витрати зі сплати судового збору слід стягнути з відповідача.

Керуючись ст.ст. 6, 9, 14, 72, 76, 90, 139, 241-246, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Черкаській області від 09.05.2024 №0063410403.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Черкаській області (18002, м. Черкаси, вул. Хрещатик, 235, код ЄДРПОУ 44131663) на користь товариства з обмеженою відповідальністю Авангард (20300, Черкаська обл., м. Умань, вул. Слонського Анатолія, 4, код ЄДРПОУ 21377944) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 30280 (тридцять тисяч двісті вісімдесят) грн.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення суду. Якщо в судовому засіданні проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 17.01.2025.

Суддя Валентин ГАРАЩЕНКО

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.01.2025
Оприлюднено27.01.2025
Номер документу124673543
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —580/10462/24

Рішення від 07.01.2025

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Валентин ГАРАЩЕНКО

Рішення від 07.01.2025

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Валентин ГАРАЩЕНКО

Ухвала від 18.12.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Валентин ГАРАЩЕНКО

Ухвала від 22.11.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Валентин ГАРАЩЕНКО

Ухвала від 29.10.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Валентин ГАРАЩЕНКО

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні