Рішення
від 24.01.2025 по справі 200/7694/24
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 січня 2025 року Справа№200/7694/24

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Стойки В.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Головного управління Державної податкової служби у Донецькій обл. (м. Маріуполь, вул. Італійська, буд. 59 (84313, м. Краматорськ, бул. Машинобудівників, буд. 22) ЄДРПОУ 43142826) про визнання дій неправомірними, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернулася до суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області, в якому просила:

скасувати повідомлення-рішення № 0642751-2410-0515-UA14120090000098500 від 28.06.2024 р. про визначення податкового зобов`язання у сумі 7007 (сім тисяч сім) грн. 00 коп. за 2022 рік;

скасувати повідомлення-рішення № 0642750-2410-0515-UA14120090000098500 від 28.06.2024 р. про визначення податкового зобов`язання у сумі 10091(десять тисяч дев`яносто одна)грн.25 коп. за 2022 рік;

скасувати повідомлення-рішення № 0292514-2410-0515-UA14120090000098500 від 13.05.2024 р. про визначення податкового зобов`язання у сумі 7222 (сім тисяч двісті двадцять дві) грн.60 коп. за 2023 рік;

скасувати повідомлення-рішення № 0292512-2410-0515-UA14120090000098500 від 13.05.2024 р. про визначення податкового зобов`язання у сумі 10401 (десять тисяч чотириста одна)грн.75 коп. за 2023 рік;

Позивач зазначає, що спірні ППР виникли на підставі податкового зобов`язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2022 та 2023 роки (далі - майно). Разом з цим, посилаючись на той факт, що майно знаходиться на території Краматорської міської територіальної громади, та беручи до уваги приписи пп. 69.22 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України, позивач вважає, що звільнений від сплати зазначеного податку.

Ухвалою від 25.11.2024 року прийнято до розгляду позовну заяву і відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін суддею одноособово.

У відзиві на позовну заяву відповідач вказав на її безпідставність. З приводу застосування пп. 69.22 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України по відношенню до позивача зазначив, що відповідно до Переліку №309 територію Краматорської міської територіальної громади Донецької області з 24.02.2022 віднесено до території можливих бойових дій. Таким чином, згідно вищезазначеного Переліку Краматорська міська територіальна громада не включена до переліку територій активних бойових дій та не відноситься до територій тимчасово окупованих російською федерацією. А відтак позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Також відповідачем заявлено клопотання про розгляд справи в порядку загального позовного провадження, з повідомленням (викликом) сторін, у зв`язку з чим Головне управління ДПС у Донецької області просило повідомити про час та дату судового засідання. У клопотанні наголошено, що дана справа є важливою для органів ДПС у зв`язку з вирішенням питання відносно сторони відповідача, потребує детального розгляду спору по суті, дослідження та з`ясування всіх обставин.

12.12.2024 року позивач надав до суду відповідь на відзив, відповідно якого уточнив свої позовні вимоги, а саме :

скасувати повідомлення-рішення № 0642742-2410-0515-UA14120090000098500 від 28.06.2024 р. про визначення податкового зобов`язання у сумі 2587(дві тисячі п`ятьсот вісімдесят сім)грн.20коп. за 2021 рік;

скасувати повідомлення-рішення № 0642744-2410-0515-UA14120090000098500 від 28.06.2024 р. про визначення податкового зобов`язаня у сумі 3726(три тисячі сімсот двадцять шість)грн.00коп. за 2021 рік;

скасувати повідомлення-рішення № 0642750-2410-0515-UA14120090000098500 від 28.06.2024 р. про визначення податкового зобов`язання у сумі 10091(десять тисяч дев`яносто одна)грн.25 коп. за 2022 рік;

скасувати повідомлення-рішення № 0642751-2410-0515-UA14120090000098500 від 28.06.2024 р. про визначення податкового зобов`язання у сумі 7007 (сім тисяч сім) грн. 00 коп. за 2022 рік.

27.12.2024 року відповідач надав додаткові пояснення по справі, згідно змісту яких щодо відповіді на відзив зазначив, що ППР № 0642742-2410-0515-UA14120090000098500 від 28.06.2024 р. про визначення податкового зобов`язання у сумі 2587 грн. 20 коп.; № 0642744-2410-0515-UA14120090000098500 від 28.06.2024 р. про визначення податкового зобов`язання у сумі 3726 грн. 00 коп. прийняті відповідачем за 2021 рік на який не розповсюджується пільги.

Ухвалою суду від 24.01.2025 року відмовлено у задоволенні клопотання представника Головного управління ДПС у Донецькій області про розгляд справи в порядку загального судового провадження.

Розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.

ОСОБА_1 є фізична особа підприємець, Свідоцтво про державну реєстрацію В04 № 015926 від 19.01.2011 р., Виписка з Єдиного державного реєстру від 04.10.2019 р.

Відповідно до даних інформаційно - комунікаційної системи ДПС України «Податковий блок» Реєстру платників податків на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, (далі Реєстр) за фізичною особою ОСОБА_1 обліковуються: квартира загальною площею 37,0 кв. м, яка розташована за адресою: АДРЕСА_2 ; нежитлове приміщення, загальною площею 215,5 кв. м, яке розташоване за адресою: АДРЕСА_3 (дата державної реєстрації права власності 22.01.2015 року); нежитлове приміщення, загальною площею 215,5 кв. м, яке розташоване за адресою: АДРЕСА_3 (дата державної реєстрації права власності 09.06.2003 року); нежитлове приміщення, загальною площею 323,6 кв. м, яке розташоване за адресою: АДРЕСА_4 ; нежитлове приміщення, загальною площею 310,5 кв. м, яке розташоване за адресою: АДРЕСА_5 .

22.08.2024 р. єдиним поштовим направленням отримано 9 Податкових повідомлень-рішень про сплату податку на нерухоме майно, серед яких ППР (копії додаються) за 2021 р., 2022 р.:

повідомлення-рішення № 0642742-2410-0515-UA14120090000098500 від 28.06.2024 р. про визначення податкового зобов`язання у сумі 2587(дві тисячі п`ятьсот вісімдесят сім)грн.20коп. за 2021 рік;

повідомлення-рішення № 0642744-2410-0515-UA14120090000098500 від 28.06.2024 р. про визначення податкового зобов`язаня у сумі 3726(три тисячі сімсот двадцять шість)грн.00коп. за 2021 рік;

повідомлення-рішення № 0642750-2410-0515-UA14120090000098500 від 28.06.2024 р. про визначення податкового зобов`язання у сумі 10091(десять тисяч дев`яносто одна)грн.25 коп. за 2022 рік;

повідомлення-рішення № 0642751-2410-0515-UA14120090000098500 від 28.06.2024 р. про визначення податкового зобов`язання у сумі 7007 (сім тисяч сім) грн. 00 коп. за 2022 рік.

Як вбачається з матеріалів справи спірні податкові повідомлення рішення були винесені позивачу на визначення податкових зобов`язань з податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки щодо нежитлових приміщень за адресами: м. Краматорськ, вул. Шкільна буд. 3 та АДРЕСА_5 .

З приводу спірних правовідносин суд зазначає наступне.

Згідно пп. 16.1.4 п. 16.1 статті 16 Податкового кодексу України (далі- ПК України) передбачений обов`язок платника податків сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку та строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи (п. 36.1 статті 36 ПК України).

Статтею 266 ПК України визначено порядок нарахування та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості. (п.п. 266.1.1. п. 266.1. ст. 266 ПК України).

Об`єктом оподаткування є об`єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка (п.п. 266.2.1. п. 266.2. ст. 266 ПК України).

Базою оподаткування є загальна площа об`єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.

База оподаткування об`єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.

Ставки податку для об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об`єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування.

Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року. (п.п. 266.6.1., п. 266.5. ст. 266 ПК України).

Відповідно до п.п. 266.7. ст. 266 ПК України визначено порядок обчислення суми податку, а саме: обчислення суми податку з об`єкта/об`єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості виходячи із загальної площі кожного з об`єктів нежитлової нерухомості та відповідної ставки податку.

Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, обчисленого згідно з підпунктом 266.7.1 пункту 266.7 цієї статті, разом з детальним розрахунком суми/сум податку, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються платнику податку контролюючим органом у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити, визначені в абзаці першому цього підпункту, що надсилаються платнику податку, повинні містити щодо кожного з об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, зокрема, але не виключно, інформацію про адресу місцезнаходження об`єкта житлової та/або нежитлової нерухомості, його площу, ставки та надані фізичним особам пільги зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Відповідно до п.п. 266.7.3. ст. 266 ПК України платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо:

об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;

розміру загальної площі об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;

права на користування пільгою із сплати податку;

розміру ставки податку;

нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за своєю податковою адресою платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 Про введення воєнного стану в Україні, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року з подальшим продовженням його терміну відповідними Указами. Воєнний стан діє і станом на цей час.

За статтею 1 Закону України Про правовий режим воєнного стану воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Разом з цим, у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, Верховною Радою України 24.03.2022 року був прийнятий Закон України № 2142-ІХ Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства в період дії воєнного стану, яким пункт 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України був доповнений, зокрема, підпунктом 69.22 такого змісту:

тимчасово, на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, в якому припинено або скасовано воєнний стан, введений Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року№ 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року№ 2102-IX, не нараховується та не сплачується податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за об`єкти нежитлової нерухомості, у тому числі їх частки, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації. При цьому платники податку - юридичні особи протягом шести календарних місяців після місяця, в якому припинено чи скасовано воєнний стан, введений Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, мають право подати уточнюючу податкову декларацію, в якій відображаються зміни розміру податкового зобов`язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за відповідний податковий період. Для платників податку - фізичних осіб контролюючий орган самостійно обчислює податкове зобов`язання за період з 1 січня по 1 березня 2022 року.

Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії та територій тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, визначається Кабінетом Міністрів України.

Порядок визнання об`єктів житлової нерухомості такими, що непридатні для проживання у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, визначається Кабінетом Міністрів України.

Аналіз підпункту 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України дозволяє зробити висновок про те, що не підлягає нарахуванню та сплата податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за об`єкти житлової нерухомості, у тому числі їх частки, які перебувають у власності фізичних осіб, що розташовані на територіях:

1) на яких ведуться (велися) бойові дії,

2)на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації,

3)за об`єкти житлової нерухомості, що стала непридатною для проживання у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України.

В редакції Закону України від 11 квітня 2023 року № 3050-ІХ Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно пункт 69.14 викладено таким чином:

За період з 1 січня 2022 року до 31 грудня 2022 року не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї),що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих російською федерацією територіях України, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних осіб, та за період з 1 березня 2022 року до 31 грудня 2022 року - в частині земельних ділянок, що перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (абз. 1 п. 69.14). Платники плати за землю, які до дати набрання чинності Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно відповідно до пункту 286.2 статті 286 цього Кодексу задекларували за 2022 та/або 2023 роки податкові зобов`язання з плати за землю за земельні ділянки, що розташовані на територіях, визначених цим підпунктом, мають право відкоригувати нараховані податкові зобов`язання з плати за землю за період березень 2022 - грудень 2023 року шляхом подання в порядку, визначеному цим Кодексом, уточнюючих податкових декларацій (абз. 5 п. 69.14). Отже, законодавець визначив умови оподаткування, уточнивши, що від плати за землю (орендної плати) звільняються земельні ділянки виключно в зоні активних бойових дій чи на окупованих територіях, змінивши початок цього періоду та обмеживши його дію до 31.12.2022.

Також Законом України від 11 квітня 2023 року № 3050-ІХ Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно внесено зміни до пункт 69.22 та викладено в новій редакції, зокрема:

… Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, не нараховується та не сплачується:

1) за об`єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України:

за 2021 та 2022 роки - за об`єкти житлової нерухомості, у тому числі їх частки, що перебувають у власності фізичних осіб;

за період з 1 березня 2022 року по 31 грудня 2022 року - за об`єкти житлової нерухомості, у тому числі їх частки, що перебувають у власності юридичних осіб, та за об`єкти нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та/або юридичних осіб.

Починаючи з 1 січня 2023 року за об`єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, у тому числі їх частки, що перебувають у власності фізичних та/або юридичних осіб, що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, які включені до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, не нараховується та не сплачується за період з першого числа місяця, в якому було визначено щодо відповідних територій дату початку активних бойових дій або тимчасової окупації, до останнього числа місяця, у якому завершено бойові дії або тимчасову окупацію на відповідній території.

Дати початку та завершення активних бойових дій або тимчасової окупації визначаються відповідно до даних Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією.

Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку;….

Суд зазначає, що Закон України від 11 квітня 2023 року № 3050-ІХ набрав чинність 06.05.2023, а відтак його норми не підлягали застосуванню у спірний період.

Згідно статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи. Закріплення принципу незворотності дії в часі законів та інших нормативно-правових актів є гарантією безпеки людини і громадянина, довіри до держави. Отже, за нормами ПК України, які підлягають застосуванню до спірних правовідносин та були чинні на момент виникнення спірних правовідносин, єдиною умовою для не нарахування та несплати зазначених податкових зобов`язань було розташування земельної ділянки та відповідних об`єктів нерухомого майна на території, на якій ведуться (велися) бойові дії.

З огляду на положення пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 06.12.2022 за № 1364 Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією (у редакцій, чинній на момент прийняття податковим органом спірний податкових повідомлень-рішень ), до територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, включаються території можливих бойових дій, території активних бойових дій та території активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси.

Так, Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій виданий наказ від 22.12.2022 № 309 (зареєстрований в Міністерстві Юстиції України 23.12.2022 №1668/39004, далі - Перелік територій), яким відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 06 грудня 2022 року № 1364 затверджено Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, що додається.

Вказаним Наказом (у первинній редакції та редакції, чинній на момент прийняття податковим органом спірних податкових повідомлень-рішень) Краматорську міську територіальну громаду віднесено до територій, на яких ведуться (велися) бойові дії (території можливих бойових дій) з 24.02.2022 року.

Отже, за нормами ПК України, які підлягають застосуванню до спірних правовідносин та були чинні на момент виникнення спірних правовідносин, єдиною умовою для не нарахування та несплати зазначених податкових зобов`язань було розташування відповідних об`єктів нерухомого майна на території, на якій ведуться (велися) бойові дії.

Таким чином, обов`язок щодо сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки виникає у платників податків, об`єкти оподаткування яких розташовані на території можливих бойових дій з травня 2023 року.

Враховуючи наведене, в межах спірних правовідносин, позивач був звільнений від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з 01 березня 2022 року по 31 грудня 2022 року та з 01 січня 2023 року по 30 квітня 2023 року.

Таким чином:

податкове повідомлення-рішення № 0642751-2410-0515-UA14120090000098500 є протиправним та підлягає скасування в частині стягнення з позивача податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з 01 березня 2022 року по 31 грудня 2022 року, тобто, в сумі 5839, 17 грн. (7007,00 грн./12 місяців х 10 місяців);

податкове повідомлення-рішення № 0642750-2410-0515-UA14120090000098500 є протиправним та підлягає скасування в частині стягнення з позивача податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з 01 березня 2022 року по 31 грудня 2022 року, тобто, в сумі 8409,38 грн. (10091,25 грн./12 місяців х 10 місяців);

Щодо позовних вимог про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення № 0642742-2410-0515-UA14120090000098500 від 28.06.2024 р. про визначення податкового зобов`язання у сумі 2587(дві тисячі п`ятьсот вісімдесят сім)грн.20коп. за 2021 рік та подтаткового повідомлення-рішення № 0642744-2410-0515-UA14120090000098500 від 28.06.2024 р. про визначення податкового зобов`язаня у сумі 3726(три тисячі сімсот двадцять шість)грн.00коп. за 2021 рік суд зазначає наступне.

Відповідно до підпункту 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України під податкову пільгу про сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки підпадають тільки житлові приміщення, які належать фізичним особам.

При цьому, об`єктами оподаткування за спірними податковими повідомленнями рішеннями є нежитлові приміщення, що підтверджується матеріалами справи, ця обставина не є спірною.

Таким чином, позовні вимоги про скасування податкового повідомлення-рішення № 0642742-2410-0515-UA14120090000098500 від 28.06.2024 р. про визначення податкового зобов`язання у сумі 2587(дві тисячі п`ятьсот вісімдесят сім) грн.20коп. за 2021 рік та повідомлення-рішення № 0642744-2410-0515-UA14120090000098500 від 28.06.2024 р. про визначення податкового зобов`язаня у сумі 3726 (три тисячі сімсот двадцять шість)грн.00коп. за 2021 рік не підлягають задовленню.

Згідно ч. 1, 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За таких обставин, суд доходить до висновку щодо часткового задоволення позовних вимог позивача шляхом визнання протиправним та скасування:

податкове повідомлення-рішення № 0642751-2410-0515-UA14120090000098500 є протиправним та підлягає скасування в частині стягнення з позивача податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з 01 березня 2022 року по 31 грудня 2022 року, тобто, в сумі 5839, 17 грн. (7007,00 грн./12 місяців х 10 місяців);

податкове повідомлення-рішення № 0642750-2410-0515-UA14120090000098500 є протиправним та підлягає скасування в частині стягнення з позивача податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з 01 березня 2022 року по 31 грудня 2022 року, тобто, в сумі 8409,38 грн. (10091,25 грн./12 місяців х 10 місяців).

Позовні вимоги про визнання противнавними та скасування податкового повідомлення-рішення № 0642742-2410-0515-UA14120090000098500 від 28.06.2024 р. про визначення податкового зобов`язання у сумі 2587(дві тисячі п`ятьсот вісімдесят сім)грн.20коп. за 2021 рік та податкового повідомлення-рішення № 0642744-2410-0515-UA14120090000098500 від 28.06.2024 р. про визначення податкового зобов`язаня у сумі 3726(три тисячі сімсот двадцять шість)грн.00коп. за 2021 рік задоволенню не підлягають.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відповідно до ч. 3 ст. 139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Сума позову, з урахуванням заяви від 27.12.2024, становила 23 411,45 коп. (2587, 20грн.+3726,00грн., +10091,25грн.+7007, 00грн.), позовні вимоги задоволено у розмірі 14248, 55 грн. (5839, 17 грн. + 8409,38грн.), частка задоволених позовних вимог становить 0,61 (з урахуванням правил заокруглення).

При зверненні позивачем сплачено судовий збір у розмірі 1211,20 грн.

Таким чином, стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача підлягає судовий збір у розмірі 738, 83 грн (1211, 20 грн х 0,61 та з урахуванням правил заокруглення).

Керуючись Конституцією України та Кодексом адміністративного судочинства України, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 до Головного управління Державної податкової служби у Донецькій обл. (м. Маріуполь, вул. Італійська, буд. 59 (84313, м. Краматорськ, бул. Машинобудівників, буд. 22) ЄДРПОУ 43142826) про визнання дій неправомірними, зобов`язання вчинити певні дії, -задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0642751-2410-0515-UA14120090000098500 є протиправним та підлягає скасування в частині стягнення з позивача податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з 01 березня 2022 року по 31 грудня 2022 року, тобто, в сумі 5839, 17 грн. (7007,00 грн./12 місяців х 10 місяців).

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0642750-2410-0515-UA14120090000098500 є протиправним та підлягає скасування в частині стягнення з позивача податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з 01 березня 2022 року по 31 грудня 2022 року, тобто, в сумі 8409,38 грн. (10091,25 грн./12 місяців х 10 місяців).

В іншій частині позовних вимог - відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Донецької області (в. Італійська, 59, м. Маріуполь, ЄДРПОУ 44070187) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) судовий збір у розмірі 738 (сімсот тридцять вісім) грн. 83 коп.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя В.В. Стойка

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.01.2025
Оприлюднено27.01.2025
Номер документу124676672
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на майно, з них податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Судовий реєстр по справі —200/7694/24

Ухвала від 24.01.2025

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В.В.

Рішення від 24.01.2025

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В.В.

Ухвала від 25.11.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В.В.

Ухвала від 11.11.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні