Ухвала
від 20.01.2025 по справі 913/658/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

просп. Науки, 5, м. Харків, 61612, телефон/факс (057)702 10 79, inbox@lg.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

про санацію боржника

20 січня 2025 року м. Харків Справа № 913/658/16

Провадження №12б/913/658/16

За заявою боржника Товариства з обмеженою відповідальністю «Метали і полімери» (вул. Звіринецька, буд. 63, офіс 2, м. Київ, 01014)

про банкрутство

Суддя Вінніков С.В.

Секретар судового засідання Марченко А.Є.

У засіданні брали участь:

від кредиторів: представники не прибули;

від боржника: представник не прибув;

розпорядник майна Лобода В.О.: не прибув.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ: банкрутство відповідно до приписів Кодексу України з процедур банкрутства (далі КУзПБ); процедура розпорядження майном (підсумкове засідання суду).

В С Т А Н О В И В:

Ухвалою від 08.06.2016 порушено провадження у справі про банкрутство боржника Товариства з обмеженою відповідальністю «Метали і полімери» (далі - ТОВ «Метали і полімери»); введено мораторій на задоволення вимог кредиторів боржника ТОВ «Метали і полімери»; введено процедуру розпорядження майном боржника ТОВ «Метали і полімери»; розпорядником майна призначено арбітражного керуючого Лободу В.О., свідоцтво від 12.07.2013 №1132.

Оприлюднення на офіційному вебсайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет повідомлення про порушення справи про банкрутство боржника ТОВ «Метали і полімери», здійснено 13.06.2016.

Ухвалою від 19.10.2020, зокрема, визначено розмір та перелік визнаних господарським судом вимог конкурсних кредиторів для внесення розпорядником майна боржника ТОВ «Метали і полімери», до реєстру вимог кредиторів; визначено розмір та перелік невизнаних господарським судом вимог кредиторів; встановлено дату проведення зборів комітету кредиторів 29.10.2020; підсумкове засідання суду призначено на 16.11.2020.

Ухвалою від 04.07.2022 задоволено заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Метіпол 1» від 02.06.2022 про заміну кредитора правонаступником у справі про банкрутство ТОВ «Метали і полімери»; залучено до участі у справі Товариство з обмеженою відповідальністю «Фінансова компанія «Женева Фінанс»; здійснено заміну кредитора у справі №913/658/16 про банкрутство ТОВ «Метали і полімери» Акціонерне товариство «Альфа-Банк», його правонаступником Товариством з обмеженою відповідальністю «Фінансова компанія «Женева Фінанс»; залучено до участі у справі Товариство з обмеженою відповідальністю «Метіпол 1»; здійснено заміну кредитора у справі №913/658/16 про банкрутство ТОВ «Метали і полімери» Товариство з обмеженою відповідальністю «Фінансова компанія «Женева Фінанс», його правонаступником Товариством з обмеженою відповідальністю «Метіпол 1».

Ухвалою від 16.04.2024 заяви ТОВ «Метали і полімери» від 29.02.2024 та ТОВ «Метіпол 1» від 29.02.2024 про заміну кредитора правонаступником у справі про банкрутство задоволені; залучено до участі у справі №913/658/16 ТОВ «Метіпол 1» як правонаступника ТОВ «Арсенал-Центр»; замінено кредитора у справі №913/658/16 ТОВ «Арсенал-Центр», його правонаступником ТОВ «Метіпол 1»; оголошено перерву у підсумковому судовому засіданні на 14.05.2024.

17.06.2024 поштою від розпорядника майна Лободи В.О. надійшов супровідний лист, до якого додані: витяг та виписка з ЄДРЮОФОПГФ відносно боржника, реєстр вимог кредиторів ТОВ «Метали і Полімери», копії повідомлень щодо перших зборів кредиторів, довіреності та документи, що підтверджують повноваження представників кредиторів, протокол зборів (засідання комітету) кредиторів від 28.05.2024 №1, клопотання від 28.05.2024 №28-05/132, довідки від 10.06.2024 №02-01/1 та №02-01/2, підсумковий звіт розпорядника майна.

Ухвалою від 07.10.2024 продовжено строк проведення процедури розпорядження майном боржника у справі про банкрутство (неплатоспроможність) ТОВ «Метали і полімери» та повноваження арбітражного керуючого розпорядника майном боржника Лободи В.О. до 31.12.2024 (включно); оголошено перерву в підсумковому засіданні на 28.10.2024.

Ухвалою від 09.12.2024 продовжено строк проведення процедури розпорядження майном боржника у справі про банкрутство (неплатоспроможність) ТОВ «Метали і полімери» та повноваження арбітражного керуючого розпорядника майном боржника Лободи В.О. до 28.02.2025 (включно); оголошено перерву в підсумковому засіданні на 20.01.2025.

У судове засідання 20.01.2025 представники кредиторів, боржника та розпорядник майна не прибули, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.

20.12.2025 від надійшло клопотання зборів кредиторів від 17.12.2024 №17-12/02 про затвердження плану санації ТОВ «Метали і полімери», введення процедури санації у справі та призначення керуючим санацією боржника арбітражного керуючого Лободу В.О. До клопотання доданий затверджений кредиторами план санації та протокол зборів (засідання комітету) кредиторів від 17.12.2024 №2.

19.01.2025 через систему «Електронний суд» від арбітражного керуючого Лободи В.О. надійшла згода на призначення керуючим санацією у справі про банкрутство ТОВ «Метали і полімери».

Вирішуючи вказане клопотання від 17.12.2024 №17-12/02 про затвердження плану санації ТОВ «Метали і полімери», суд виходить з наступного.

Ухвалою від 29.10.2019 у зв`язку з введенням 21.10.2019 в дію Кодексу України з процедур банкрутства (далі КУзПБ) вирішено здійснювати подальший розгляд справи за правилами КУзПБ.

Частиною 1 ст.2 КУзПБ передбачено, що провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України. Застосування положень Господарського процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до ч.6 ст.12 Господарського процесуального кодексу України (далі ГПК України) господарські суди розглядають справи про банкрутство (неплатоспроможність) у порядку, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Кодексом України з процедур банкрутства.

Відповідно до преамбули КУзПБ цей Кодекс встановлює умови та порядок відновлення платоспроможності боржника - юридичної особи або визнання його банкрутом з метою задоволення вимог кредиторів, а також відновлення платоспроможності фізичної особи.

У ч.1 ст.1 КУзПБ дається визначення санація це система заходів, передбачених цим Кодексом, що здійснюються під час провадження у справі про банкрутство з метою відновлення платоспроможності боржника, спрямованих на оздоровлення фінансово-господарського стану боржника, а також задоволення в повному обсязі або частково вимог кредиторів.

Згідно з ч.1 ст.6 КУзПБ відповідно до цього Кодексу щодо боржника - юридичної особи застосовуються такі судові процедури: розпорядження майном боржника; санація боржника; ліквідація банкрута.

Частиною 3 ст.44 КУзПБ передбачено, зокрема, що розпорядник майна зобов`язаний за можливості проведення санації боржника розробити план санації боржника та подати його на розгляд зборам кредиторів.

Суд зауважує, що тривалий час розпорядником майна вживались заходи щодо розроблення, погодження та надання на розгляд та затвердження кредитором плану санації боржника.

У результаті вжитих розпорядником майна заходів 17.12.2024 відбулося засідання зборів (засідання комітету) кредиторів ТОВ «Метали і полімери», на якому вирішувалось питання розгляду та затвердження плану санації боржника, що підтверджується протоколом №2.

Відповідно до ч.ч.1-6 ст.52 КУзПБ з метою прийняття рішення про схвалення або відхилення плану санації усі конкурсні кредитори поділяються на класи. Кредитори, включені до кожної черги, формують окремий клас кредиторів. Кредитор, вимоги якого підлягають включенню до двох і більше черг, підлягає включенню відповідно до двох і більше класів кредиторів. Вимоги забезпечених кредиторів утворюють окремий клас, до якого включаються вимоги у тій їх частині, яка забезпечена заставою майна. У частині вимог, не забезпечених заставою, вимоги таких кредиторів підлягають включенню до класу незабезпечених кредиторів. Якщо планом санації передбачається зміна пріоритету вимог забезпечених кредиторів, план санації має бути схвалений кожним таким кредитором. План санації не може передбачати різний порядок задоволення вимог кредиторів, включених до одного класу. Прийняття рішення про схвалення або відхилення плану санації приймається кожним класом окремо шляхом голосування. У голосуванні щодо схвалення плану санації не бере участі клас кредиторів, розмір та порядок задоволення вимог якого за планом санації не відрізнятиметься від того, який був би застосований у разі введення процедури ліквідації. У разі якщо план санації передбачає розстрочення чи відстрочення або прощення (списання) боргів із сплати податків, зборів (обов`язкових платежів) чи їх частини, план санації вважається схваленим органом стягнення в частині задоволення вимог з податків, зборів (обов`язкових платежів) на умовах плану санації без необхідності голосування органом стягнення. При цьому податковий борг, який виник у строк, що передував трьом рокам до дня проведення зборів кредиторів, які затверджують план санації, визнається безнадійним та списується, а податковий борг, який виник пізніше, розстрочується (відстрочується) або списується на умовах плану санації, які повинні бути не гіршими, ніж умови задоволення вимог кредиторів, які голосували за схвалення плану санації, а також розмір та порядок задоволення вимог, які були б застосовані у разі введення процедури ліквідації. План санації вважається схваленим класом незабезпечених кредиторів, якщо за схвалення плану санації віддано більше половини голосів кредиторів, включених до відповідного класу, а також якщо за схвалення плану санації проголосувало не менше половини кредиторів, які мають право голосу у відповідному класі. План санації вважається схваленим класом забезпечених кредиторів, якщо за схвалення плану санації віддано дві третини голосів кредиторів, включених до класу забезпечених кредиторів, а також якщо за схвалення плану санації проголосувало не менше половини кредиторів, які мають право голосу в цьому класі. В іншому випадку вважається, що план санації відхилений відповідним класом кредиторів. Вимоги кредиторів, які є заінтересованими особами стосовно боржника, не враховуються для цілей голосування при схваленні плану санації. Якщо план санації передбачає задоволення вимог окремого кредитора негайно після затвердження плану санації, такі вимоги не враховуються для цілей голосування при схваленні плану санації. План санації може містити умову про надання права одному або декільком забезпеченим кредиторам звернути стягнення на заставлене майно після затвердження плану санації господарським судом. У такому випадку такі забезпечені кредитори (у межах вимог, забезпечених заставою) не беруть участі у голосуванні щодо питання про схвалення, внесення змін або відхилення плану санації. План санації та протоколи голосування кожного класу кредиторів подаються розпорядником майна до господарського суду протягом одного робочого дня після проведення голосування.

Як убачається із протоколу та наданих розпорядником майна повідомлень для участі у зборах запрошено усіх конкурсних кредиторів: ТОВ «Східно-українська металургійна компанія», ТОВ «Метіпол 1», ПАТ «Лінде Газ Україна», ПАТ «Алчевський металургійний комбінат», VR Holding ApS; Головне управління ДПС у м. Києві, ПП «Перевальський Автоцентр».

У свою чергу участь у зборах брали представники ТОВ «Східно-українська металургійна компанія», ТОВ «Метіпол 1», VR Holding ApS; ПП «Перевальський Автоцентр».

За результатами голосування кредиторами прийнято рішення про схвалення плану санації наступного змісту:

І. Вступ

План санації розроблено Лободою Валерієм Олексійовичем керуючим, розпорядником майна ТОВ «Метали і полімери» за участю боржника відповідно до п.10 ст.45 Кодексу України з процедур банкрутства від 18.10.2018 №2597-УІІІ (із змінами та доповненнями, що внесені у відповідності до чинного законодавства України).

Метою Плану санації є розробка певного переліку заходів, що:

стануть на заваді визнання підприємства банкрутом та подальшої його ліквідації;

дозволять оздоровити фінансово-господарське становище підприємства;

після деокупації міста Алчевська сприяють оновленню присутності на ринку готового продукту;

після деокупації міста Алчевська дозволяють зберегти підприємство для ведення господарчої діяльності на ринку України та поновити його господарську діяльність;

після деокупації міста Алчевська дозволяють зберегти робочі місця для громадян України та певну податкову базу для Громади міста Алчевська та для фіскального простору України.

II. Загальна інформація щодо справи про банкрутство

Провадження у справі про банкрутство ТОВ «Метали і полімери» (код ЄДРПОУ 35653261) юридична адреса: вулиця Звіринецька, будинок 63, офіс 2, місто Київ, 01014, порушено ухвалою Господарського суду Луганської області у справі №913/658/16 від 08 червня 2016 року за загальною процедурою за заявою про власне банкрутство ТОВ «Метали і полімери», розпорядником майна призначено арбітражного керуючого Лободу Валерія Олексійвича, свідоцтво на право здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) від 12.07.2013 №1132.

19 жовтня 2020 року Господарський суд Луганської області прийняв ухвалу у справі №913/658/16, якою визначив наступні розмір та перелік визнаних господарським судом вимог конкурсних кредиторів для внесення розпорядником майна боржника - ТОВ «Метали і полімери», до реєстру вимог кредиторів:

- ПАТ «Лінде Газ Україна» (код ЄДРПОУ 05761850) у сумі 129 120 грн 00 коп. (четверта черга), судовий збір у сумі 2 756 грн 00 коп. (перша черга);

- VR Holding ApS, Bolbrovange 2 А 2960 Rungsted Kyst, Denmark, CVR 27551408 у сумі 13 131 129 грн 03 коп. (четверта черга), судовий збір у сумі 2 756 грн 00 коп. (перша черга);

- ПАТ «Алчевський металургійний комбінат» (код ЄДРПОУ 05441447) у сумі 362 826 грн 26 коп. (четверта черга); судовий збір у сумі 2 756 грн 00 коп. (перша черга);

- ТОВ «Східно-Українська металургійна компанія» (код ЄДРГІОУ 31066608) на загальну суму 53 740 109 грн 12 коп., з яких: 51 609 649 грн 92 коп. (четверта черга), 2 130 459 грн 20 коп. (шоста черга), судовий збір у сумі 2 756 грн 00 коп. (перша черга);

- ПАТ «Альфа-Банк» (код ЄДРПОУ 23494714) у сумі 100 071 489 грн 81 коп., у тому числі 100 070 670 грн 39 коп. основного боргу (четверта черга) та 819 грн 42 коп. пені (шоста черга), судовий збір у сумі 2 756 грн 00 коп. (перша черга);

- ТОВ «Арсенал-Центр» (код ЄДРПОУ 31202310) у сумі 1 134 273 грн 13 коп. (шоста черга); судовий збір у сумі 2 756 грн 00 коп. (перша черга);

- ПП «Перевальський Автоцетр» (код ЄДРПОУ 35799774) у сумі 39 360 075 грн 19 коп. (шоста черга), витрати по сплаті судового збору у сумі 3 524 грн 00 коп. (перша черга);

- Головного управління Державної податкової служби у м. Києві (код ЄДРПОУ ВП 44116011) у сумі 499 294 грн 15 коп. (шоста черга), судовий збір у сумі 3 200 грн 00 коп. (перша черга).

- аліменти у сумі 5 191 грн 38 коп. (перша черга);

- заборгованість по виплаті заробітної плати становить 604 234 грн 40 коп. (перша черга);

- окремо до реєстру підлягають включенню вимоги, забезпечені заставою майна боржника у сумі 424 257 866 грн 23 коп.

04 липня 2022 року Господарський суд Луганської області прийняв ухвалу у справі №913/658/16, якою задоволено заяву ТОВ «Метіпол 1» від 02.06.2022 про заміну кредитора правонаступником у справі про банкрутство ТОВ «Метали і полімери», залучено до участі у справі ТОВ «Фінансова компанія «Женева Фінанс», здійснено заміну кредитора у справі №913/658/16 про банкрутство ТОВ «Метали і полімери» ПАТ «Альфа-Банк», його правонаступником ТОВ «Фінансова компанія «Женева Фінанс», залучено до участі у справі ТОВ «Метіпол 1», здійснено заміну кредитора у справі №913/658/16 про банкрутство ТОВ «Метали і полімери» ТОВ «Фінансова компанія «Женева Фінанс», йото правонаступником ТОВ «Метіпол 1» (код ЄДРПОУ 39433664).

16 квітня 2024 року Господарський суд Луганської області прийняв ухвалу у справі №913/658/16, якою заяви ТОВ «Метали і полімери» від 29.02.2024 та ТОВ «Метіпол 1» від 29.02.2024 про заміну кредитора правонаступником у справі про банкрутство задоволені, залучено до участі у справі №913/658/16 ТОВ «Метіпол 1», як правонаступника ТОВ «Арсенал-Центр», замінено кредитора у справі №913/658/16 ТОВ «Арсенал-Центр», його правонаступником ТОВ «Метіпол 1» (код ЄДРПОУ 39433664).

На дату розробки плану санації загальний розмір вимог кредиторів, в тому числі з вимогами, забезпеченими заставою, визнаних господарським судом, складає 633 305 088 грн 70 коп.

Відповідно до абз.1 ч.І ст.52 КУзПБ для розгляду плану санації ТОВ «Метали і полімери» усі конкурсні кредитори поділено на класи, а саме:

1. Забезпечений кредитор ТОВ «Метіпол 1» - 424 257 866 грн 23 коп., забезпечених заставою майна боржника (не приймає участі у голосуванні, так як є заінтересованою особою стосовно боржника).

Усього за класом: 424 257 866 грн 23 коп. (з них голосуючих 0,00 грн.)

2. Клас кредиторів, включених до четвертої черги задоволення вимог кредиторів:

2.1. ПАТ «Лінде Газ Україна» - 129 120 грн 00 коп.;

2.2. ТОВ «Східно-Українська металургійна компанія» - 51 609 649 грн 92 коп.;

2.3. ПАТ «Алчевський металургійний комбінат» - 362 826 грн 26 коп.:

2.4. VR Holding ApS - 13 131 129 грн 03 коп.;

2.5. ТОВ «МЕТІПОЛ 1» - 100 070 670 грн 39 коп. (не приймає участі у голосуванні, так як є заінтересованою особою стосовно боржника).

Усього за класом: 165 303 395 грн 60 коп. (з них голосуючих 65 232 725 грн 21 коп.)

З. Клас кредиторів, включених до шостої черги задоволення вимог кредиторів:

3.1. ТОВ «Східно-Українська металургійна компанія» - 2 130 459 грн 20 коп.;

3.2. ТОВ «Метіпол 1» - 1 137 848 грн 55 коп. (не приймає участі у голосуванні, так як є заінтересованою особою стосовно боржника);

3.3. ПП «Перевальський Автоцентр» - 39 360 075 грн 19 коп.;

3.4. ГУ ДПС у м. Києві - 499 294 грн 15 коп.

Усього за класом: 43 127 677 грн 09 коп. (з них голосуючих 41 989 828 грн 54 коп.)

09 грудня 2024 року Господарський суд Луганської області прийняв ухвалу у справі №913/658/16, якою продовжено строк проведення процедури розпорядження майном боржника у справі про банкрутство (неплатоспроможність) ТОВ «Метали і полімери» та повноваження арбітражного керуючого розпорядника майном боржника Лободи Валерія Олексійовича до 28 лютого 2025 року (включно).

III. Загальна характеристика боржника

ТОВ «Метали і полімери» (код ЄДРПОУ 35653261), зареєстровано 12 лютого 2008 року, юридична адреса: вулиця Звіринецька, будинок 63, офіс 2, місто Київ, 01014.. Підприємство не має державної частки у своєму статутному фонді та не є зберігачем, користувачем державної таємниці.

Види діяльності підприємства згідно Статуту та Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань:

КВЕД 25.61 Оброблення металів та нанесення покриття на метали (основний);

КВЕД 23.14 Виробництво скловолокна;

КВЕД 23.99 Виробництво неметалевих мінеральних виробів, н.в.і.у.;

КВЕД 24.33 Холодне штампування та гнуття;

КВЕД 25.11 Виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій;

КВЕД 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля.

ТОВ «Метали і полімери» був виробником та постачальником оцинкованої сталі та оцинкованої сталі з полімерним покриттям. Проектна потужність підприємства -300 тис. тон готової продукції на рік.

Вироби, що можуть вироблятись підприємством:

оцинкований рулонний прокат проводиться у рулонах із холоднокатаної сталі способом гарячого оцинкування;

оцинкований рулонний прокат з полімерним покриттям проводиться за допомогою нанесення полімерного покриття на рулонний оцинкований прокат.

Сучасне виробництво за технологією австралійської компанії BRONX забезпечувало своїм продуктом будівельну індустрію України та ринки ближнього зарубіжжя. Понад 70 українських компаній були постійними партнерами ТОВ «Метали і полімери». З провідними світовими виробниками сировини з Туреччини, Швеції та Польщі були укладені довгострокові контракти.

IV. Аналіз фінансової, господарської, інвестиційної діяльності боржника, його становища на ринках

Фахівцями ТОВ АФ «Бухгалтер-Лугань» (юридична адреса м. Київ, вул. Л. Руденко, 6-А, код ЄДРПОУ 31294836) проведено аналіз фінансової звітності ТОВ «Метали і полімери» за 2013-І квартал 2016 роки. На дату відкриття провадження у справі про банкрутство складено Аудиторський звіт «Про фактичні результати аналізу фінансової звітності ТОВ «Метали і полімери» за 2013 - І квартал 2016 року» від 18.07.2016.

У висновках Аудиторського звіту зазначено «за результатами проведених розрахунків, ТОВ «Метали і полімери» у 2013 році, незважаючи на залежність від зовнішніх джерел фінансування, мало змогу погасити поточні зобов`язання за рахунок поточних активів, мало валовий прибуток від реалізації продукції, але в наступних звітних періодах, як у 2014 році, так і у 2015 році і у І кварталі 2016 року відчуває недостатність оборотних активів для покриття поточних зобов`язань, також недостатність коштів для покриття довгострокових зобов`язань і забезпечень. Такий стан неплатоспроможності, на думку аудитора викликаний форс-мажорними обставинами, неможливістю контролювати і використовувати активи, що належать підприємству у господарській діяльності. Підприємство протягом 2013 року - І кварталу 2016 року має чистий фінансовий результат - збитки, є значною мірою залежним від зовнішніх джерел фінансування. Існує істотна невпевненість щодо можливості провадження підприємством своєї діяльності»

Інвентаризація майна боржника була проведена станом на 25.07.2016 відповідно до регістрів бухгалтерського обліку за результатами інвентаризації по балансовим рахункам:

Номери балансових рахунків/субрахунківОсновні засобиБалансова вартість, грн.103Будинки, споруди171 848 160,86104Машини та обладнання166 621 773,00105Транспорт4 382 311,79106Інструмент1 701 566,55109Інші основні засоби1 298 391,041121Нематеріальні активи722 592,591171Інші нематеріальні активи8 802,17127Необоротні активи58 627,841521Довгострокові капітальні вкладення8 007 226,661531Інші необоротні активи16 712,45 Разом:354 666 164,95Номери балансових рахунків/субрахунківСировина і матеріалиБалансова вартість, грн.201Фарба і хімія2 057 321,45203Паливо66 538,32204Тара та тарні матеріали532 929,48205Будівельні матеріали268 362,44207Запасні частини3 150 817,70221Малоцінні та швидкозношувальні16 898,24281Товари на складі1 041,602091Інші матеріали168 527,41 Разом:6 262 436,64 Загалом за підсумками інвентаризації360 928 601,59

Отже, балансова вартість за результатами інвентаризації по балансовим рахункам відповідно до регістрів бухгалтерського обліку становить 360 928 601 грн 59 коп.

Згідно п.8 розділу І Положення про інвентаризацію активів та зобов`язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 №879, підприємства, які з дати початку тимчасової окупації мали місцезнаходження на території Автономної Республіки Крим там. Севастополя, на тимчасово окупованій території у Донецькій та Луганській областях, території проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, та підприємства, які мали (мають) місцезнаходження в районах проведення воєнних (бойових) дій у період дії воєнного стану, або підприємства, структурні підрозділи (відокремлене майно) яких розташовані на (в) таких територіях (районах), проводять інвентаризацію у разі можливості безпечного та безперешкодного доступу уповноважених осіб до активів, первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку, в яких відображені зобов`язання та власний капітал підприємств. Райони проведення воєнних (бойових) дій у період дії воєнного стану визначаються відповідно до законодавства. Керівники підприємств, зазначених в абзаці першому цього пункту, у разі встановлення фактів викрадення (розкрадання), нестачі, знищення (псування) майна, можуть прийняти рішення про проведення інвентаризації такого окремо визначеного майна на день встановлення таких фактів. Зазначені підприємства зобов`язані провести інвентаризацію станом на 01 число місяця, що настає за місяцем, у якому зникли перешкоди доступу до активів, первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку, та відобразити результати інвентаризації в бухгалтерському обліку відповідного звітного періоду.

Тобто, вартість майна ТОВ «Метали і полімери» визначено за даними бухгалтерського обліку, станом на 2014 рік, інвентаризацію буде проведено станом на перше число місяця, що настає за місяцем, у якому зникли перешкоди доступу до активів, тобто повернення території міста Алчевська під контроль державної влади України.

Станом на 31 жовтня 2024 року майновий стан боржника, згідно бухгалтерських регістрів, залишився незмінним - все майно знаходиться у місті Алчевськ Луганської області, фізичний стан його та фактична наявність невідомі, за виключенням 5 одиниць транспортних засобів, які знаходяться на неокупованій території.

V. Ліквідаційний аналіз.

У разі введення процедури ліквідації боржника задовольнити вимоги кредиторів, які визнані Господарським судом Луганської області у справі №913/658/16 про банкрутство ТОВ «Метали і полімери», не вважається можливим, так як неможливо організувати та провести торги майна боржника, яке знаходиться на окупованій території.Згідно відкритих джерел інформації - орієнтовна вартість 5 одиниць транспортних засобів, які знаходяться на неокупованій території, складає 1 340 000 грн 00 коп., а саме: автомобіль Mersedes-Bens 316 CDI, 2003 р.в. - середня вартість біля 300 000 грн 00 грн.; автомобіль вантажний (сідловий тягач) Scania R124LА, 2002 р.в. - середня вартість біля 250 000 грн 00 коп.; причеп, напівпричеп ВАРЗ-НПМ 2010 р.в,- середня вартість біля 200 000 грн 00 коп. (2 шт. - 400 000 грн 00 коп.); автомобіль легковий універсал Skoda Octavia А5, 2013 р.в. - середня вартість 390 000 грн 00 коп.

Кошти, отримані від продажу у процедурі ліквідації 5 одиниць транспортних засобів, два з яких напівпричепи, підуть у повному об`ємі на витрати по проведенню процедури банкрутства (оплата послуг арбітражного керуючого, заробітна плата керівника боржника, незалежна оцінка, тощо), сплату судового збору, виплату заборгованості з заробітної плати та аліментів перед колишніми працівниками, погашенню заборгованості з ЄСВ, яка не підлягає прощенню згідно тлумачень по діючому законодавству України.

У ліквідаційній процедурі, у випадку її введення, задовольнити вимоги заставного та конкурсних кредиторів у справі №913/658/16 про банкрутство ТОВ «Метали і полімери», не уявляється можливим. Розмір вимог кожного класу кредиторів, які були б задоволені у разі введення процедури ліквідації боржника, варто прирівняти до нуля.

VI. Заходи з відновлення платоспроможності

У 2014 році підприємство фактично припинило свою господарську діяльність через окупацію/встановлення російською федерацією ефективного контролю над частиною територій Луганської та Донецької областей, в тому числі над містом Алчевськ, та подальші дії стосовно підприємства.

Щоб протидіяти окупації/встановленню Російською Федерацією ефективного контролю над частиною територій Луганської та Донецької областей розпочалося проведення антитерористичної операції на сході України (частина території Луганської, Донецької і Харківської областей) на підставі Указу Президента України «Про введення в дію рішення РНБО України «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 13.04.2014» від 14.04.2014 №405/2014. Згідно Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 №64/2022, затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 №2102-ІХ, в Україні введено воєнний стан з 24 лютого 2022 року, який триває до цього часу.

Згідно з Переліком територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022№309 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23.12.2022 за № 1668/39004) вся територія Алчевського району Луганської області з 07 квітня 2014 року є тимчасово окупованою Російською Федерацією територією України.

30 червня 2015 року Харківський окружний адміністративний суд прийняв постанову по справі №820/2602/15 за адміністративним позовом ТОВ «Метали і полімери» до Алчевської ОДПІ ГУ Міндоходів у Луганській області, Управління державної казначейської служби у м. Алчевську Луганської області про визнання бездіяльності протиправною та стягнення заборгованості, якою визнано протиправною бездіяльність Алчевської ОДПІ ТУ Міндоходів у Луганській області щодо невиконання обов`язку стосовно формування та направлення органу державної казначейської служби висновку із зазначенням підтвердженої суми бюджетного відшкодування ПДВ за січень - лютий 2014 року та постановлено стягнути з Державного бюджету України в особі Управління державної казначейської служби у м. Алчевську Луганської області на користь ТОВ «Метали і полімери» бюджетну заборгованість з відшкодування ПДВ у розмірі 7500 000 грн 00 коп., у тому числі за січень 2014 року в розмірі 3 600 000 грн 00 коп., за лютий 2014 року в розмірі 3 900 000 грн 00 коп.

10 вересня 2015 року Харківський апеляційний адміністративний суд прийняв постанову, якою постанову Харківського окружного адміністративного суду від 30.06.2015 по справі №820/2602/15 скасовано в частині визнання протиправною бездіяльності Алчевської ОДПІ ЕУ Міндоходів у Луганській області щодо невиконання обов`язку стосовно формування та направлення органу державної казначейської служби висновку із зазначенням підтвердженої суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість за січень-лютий 2014 року. В іншій частині постанову Харківського окружного адміністративного суду від 30.06.2015 по справі №820/2602/15 залишено без змін.

На виконання вказаного судового рішення на розрахунковий рахунок ТОВ «Метали і полімери» було перераховано суму бюджетної заборгованості з відшкодування ПДВ у розмірі 5 149 377 грн 00 коп. Залишок суми бюджетної заборгованості з відшкодування ПДВ у розмірі 2 350 623 грн 00 коп. не було повернуто.

29 червня 2016 року Вищий адміністративний суд України прийняв ухвалу по справі №820/2602/15, якою скасував постанову Харківського окружного адміністративного суду від 30.06.2015 та постанову Харківського апеляційного адміністративного суду від 10.09.2015 у справі № 820/2602/15, справу направити на новий розгляд до суду першої інстанції.

27 жовтня 2016 року Окружний адміністративний суд міста Києва прийняв ухвалу про прийняття справи до провадження по справі №820/2602/15 за позовом ТОВ «Метали і полімери» до Алчевської ОДПІ ТУ Міндоходів у Луганській області, Управління державної казначейської служби у м. Алчевську Луганської області, ДПІ у Печерському районі ТУ ДФС у м. Києві про визнання бездіяльності протиправною та стягнення заборгованості.

Законом України «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» було ліквідовано Окружний адміністративний суд міста Києва та утворено Київський міський окружний адміністративний суд із місцезнаходженням у місті Києві.

Закон набрав законної сили 15 грудня 2022 року.

До початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду справи, підсудні окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.

На виконання вимог Закону України «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» Окружний адміністративний суд міста Києва передав Київському окружному адміністративному суду справу №820/2602/15.

За інформацією, що міститься на офіційному сайті «Судова влада України» станом на 18 листопада 2024 року справа №820/2602/15 у Київському окружному адміністративному суді не зареєстровано та призначення складу суду не здійснено.

Станом на даний час остаточного судового рішення по справі №820/2602/15 не прийнято. У зв`язку із великим навантаженням Київського окружного адміністративного суду розгляд справи №820/2602/15 може бути доволі тривалим.

ТОВ «Метали і полімери» обліковується в ДПІ у Печерському районі Головного управління ДПС у м. Києві.

На даний час в Електронному кабінеті платника податків ТОВ «Метали і полімери» з податку на додану вартість обліковується залишок заявленої суми до бюджетного відшкодування податку на додану вартість у розмірі 2 350 623 грн 00 коп.

Майже всі активи боржника (нерухомість, засоби виробництва, тощо) знаходяться на окупованій території, у повному господарському володінні боржника є 5 одиниць транспортних засобів, які знаходяться на неокупованій території України. Виходячи з ситуації, яка склалась в України на ринку оренди транспортних засобів (без екіпажу), можна дійти висновку, що дохід від здачі в оренду транспортних засобів ТОВ «Метали і полімери» на дату розробки плану санації, буде складати близько 50 000 грн 00 коп. на місяць, що може забезпечувати поточну фінансово-господарську діяльність боржника у період дії плану санації та по завершенні процедури санації.

Приймаючи до уваги мету Плану санації боржника та об`єктивні обставини справи про банкрутство ТОВ «Метали і полімери», для відновлення платоспроможності боржника пропонується здійснити наступні заходи::

1) отримання залишку бюджетного відшкодування податку на додану вартість у розмірі 2 350 623 грн 00 коп.;

2) отримання щомісячних доходів від здачі в оренду транспортних засобів ТОВ «Метали і полімери» у розмірі близько 50 000 грн 00 коп.;

3) прощення (списання) конкурсними кредиторами боргу, відповідно до абз.5 п.2 ст.51 КУзПБ, у розмірі на загальну суму 207 931 778 грн 54 коп., яка складається з вимог четвертої черги у сумі 165 303 395 грн 60 коп. та вимог шостої черги у сумі 42 628 382 грн 94 коп.;

4) не здійснювати стягнення забезпеченим кредитором ТОВ «Метіпол 1» на заставлене майно, відповідно до абз.3 п.5 ст.52 КУзПБ, також, не здійснювати стягнення на заставлене майно до моменту деокупацїї території міста Алчевська Луганської області та протягом наступних трьох років.

Зазначені заходи відновлення платоспроможності дадуть можливість уникнути ліквідації ТОВ «Метали і полімери», відновити його платоспроможність, дозволить покрити витрати, пов`язані з проведенням процедури санації та протягом наступних трьох років з моменту деокупації території міста Алчевська Луганської області вийти на річний рівень виробництва не менше 25-30 тисяч тон оцинкованого прокату з полімерним покриттям, що в свою чергу призведе до відрахувань до бюджетів різних рівнів, створення робочих місць на деокопованій території та зняття соціальної напруги, викликаної військовою агресією Російської Федерації.

VII. Погашення вимог кредиторів

Господарським судом Луганської області 03.12.2018 у справі №913/658/16 про банкрутство ТОВ «Метали і полімери» винесено ухвалу по справі згідно діючого на той час Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», якою визнані грошові вимоги Головного управління Державної податкової служби у м. Києві (код ЄДРПОУ ВП 44116011) по несплаті єдиного соціального внеску у розмірі 499 294 грн 15 коп. та віднесені до 6 черги задоволення вимог кредиторів

Згідно п.2 ч1 ст.1 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування», єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Єдиний Внесок є консолідованим страховим внеском, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування. Отже, єдиний внесок за своєю правовою природою є страховим платежем.

Єдиний внесок не є за своєю правовою природою податковим платежем, однак він має спеціально визначений орган стягнення компетентний податковий орган (статті 1, 8 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування»).

Згідно ч.ч.7, 15, 16 ст.25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування», сума недоїмки не підлягає списанню, зокрема відповідно до вимог Кодексу України з процедур банкрутства, крім випадків повної ліквідації юридичної особи або смерті фізичної особи, визнання її безвісно відсутньою, недієздатною, оголошення померлою та відсутності осіб, які відповідно до цього Закону несуть зобов`язання із сплати єдиного внеску.

Згідно п.37 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, виконання контролюючими органами плану реструктуризації, підписаного згідно із законом щодо фінансової реструктуризації (далі - план реструктуризації), або плану санації, затвердженого згідно із законодавством, що регулює відносини з питань відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, з урахуванням особливостей, встановлених законом щодо фінансової реструктуризації (далі - план санації), у разі визнання їх залученими кредиторами відповідно до Закону України «Про фінансову реструктуризацію» здійснюється з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом.

Контролюючі органи зобов`язані списати частину податкового боргу пропорційно до частини анульованих (прощених) кредиторами зобов`язань боржника відповідно до плану реструктуризації або плану санації. Розстрочення (відстрочення) або списання податкового боргу здійснюється на умовах плану реструктуризації або плану санації. Такі умови повинні бути не гіршими, ніж умови задоволення вимог інших кредиторів, визначені планом реструктуризації або планом санації. Загальний строк погашення розстроченого (відстроченого) податкового боргу не може перевищувати трьох років з дня підписання плану реструктуризації або затвердження плану санації.

Не підлягають списанню та/або реструктуризації податковий борг та грошові зобов`язання платника податку з податку на доходи фізичних осіб та за єдиним внеском на загальнообов`язкове державне страхування, крім штрафних санкцій та пені.

Відтак, з огляду на наведені приписи діючого законодавства України, грошові зобов`язання ТОВ «Метали і полімери» за єдиним внеском на загальнообов`язкове державне соціальне страхування не підлягають списанню.

З урахуванням вищезгаданого та тривалістю судового розгляду справи №820/2602/15, заплановано наступний графік погашення вимог на протязі 36 місяців з дати затвердження Плану санації Господарським судом Луганської області., а також обмеження для забезпеченого кредитора по стягненню майна боржника:

№ №Найменування, код ЄДРПОУ кредитораВимоги кредитора (розмір та черговість), гри.Графік погашення вимог11ПАТ «ЛІНДЕ ГАЗ УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 05761850)129 120,00 (4)прощення боргу у відповідності до абз.5 п.2 ст.51 КУзПБ в день набрання законної сили судового рішення про затвердження плану санації боржника22VR Holding ApS13 131 129,03 (4)тпрощення боргу у відповідності до абз.5 п.2 ст.51 КУзПБ в день набрання законної сили судового рішення про затвердження плану санації боржника33ПАТ «АЛЧЕВ СЬКИЙ МЕТАЛУРГІЙНИЙ КОМБІНАТ» (код ЄДРПОУ 05441447)362 826,26 (4)прощення боргу у відповідності до абз.5 п.2 ст.51 КУзПБ в день набрання законної сили судового рішення про затвердження плану санації боржника44ТОВ «СХІДНО УКРАЇНСЬКА МЕТАЛУРГІЙНА КОМПАНІЯ» (код ЄДРПОУ 31066608)53 740 109,12 (4,6)прощення боргу у відповідності до абз.5 п.2 ст.51 КУзПБ в день набрання законної сили судового рішення про затвердження плану санації боржника55ПП «ПЕРЕВАЛЬСЬКИЙ АВТОЦЕНТР» (код ЄДРПОУ 35799774)39 360 075,19 (6)прощення боргу у відповідності до абз.5 п.2 ст.51 КУзПБ в день набрання законної сили судового рішення про затвердження плану санації боржника

66ТОВ «МЕТІПОЛ 1» (код ЄДРПОУ 39433664)101 208 518,94 (4,6)прощення боргу у відповідності до абз.5 п.2 ст.51 КУзПБ в день набрання законної сили судового рішення про затвердження плану санації боржника77ТОВ «МЕТІПОЛ 1» (код ЄДРПОУ 39433664)424 257 866,23 (забезпечений)не здійснювати стягнення забезпеченим кредитором ТОВ «МЕТІПОЛ 1» на заставлене майно, відповідно до абз.3 п.5 ст.52 КУзПБ, також, не здійснювати стягнення на заставлене майно до моменту деокупації території міста Алчевська Луганської області та протягом наступних трьох років.88Головне управління Державної податкової служби у м. Києві (код ЄДРПОУ ВП 44116011)499 294,15 (6)погашення протягом 36 місяців з дати затвердження судом плану санації та за умови отримання суми бюджетного відшкодування з ПДВ99Вимоги кредиторів щодо виплати заборгованості із заробітної плати, аліменти609 425,78 (1)погашення протягом 36 місяців з дати затвердження судом плану санації та за умови написання заяви про виплату з ідентифікацією заявника110Відшкодування судового збору ПП «ПЕРЕВАЛЬСЬКИЙ АВТОЦЕНТР» (код ЄДРПОУ 35799774)3 524,00 (1)погашення протягом 36 місяців з дати затвердження судом плану , санації111Головне управління Державної податкової служби у м. Києві (код ЄДРПОУ ВП 44116011)3 200,00(1)погашення протягом 36 місяців з дати затвердження судом плану , санації

VIII. Прогноз соціально-економічних наслідків проведеної санації

Виконання Плану санації ТОВ «Метали і полімери»:

- стане на заваді визнання підприємства банкрутом та подальшій його ліквідації;

- дозволить оздоровити фінансово-господарське становище підприємства;

- дозволить задовольнити вимоги кредиторів (частково чи повністю) шляхом прощення (списання) боргів або їх частини;

- після деокупації міста Алчевська сприятиме оновленню присутності на ринку готового продукту;

- після деокупації міста Алчевська дозволить зберегти підприємство для ведення господарчої діяльності на ринку України та поновити його господарську діяльність;

- після деокупації міста Алчевська дозволить зберегти робочі місця для громадян України та певну податкову базу для Державного бюджету України і місцевого бюджету.

Після деокупації міста Алчевська початковий прогнозований річний рівень виробництва ТОВ «Метали і полімери» може становити не менше 25-30 тисяч тон оцинкованого прокату з полімерним покриттям за умови формування штатної чисельності працівників на рівні 100 осіб.

Середня вартість однієї тони оцинкованого прокату з полімерним покриттям у жовтні 2024 року, за умовами поставки ЕХ\9 Інкотермс-2020, становить 61 920 грн 00 коп. з урахуванням ПДВ.

Згідно постанови Кабінету Міністрів України «Про схвалення основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2025-2027 роки» від 28.06.2024 №780, середньомісячна заробітна плата (брутто) працівників на 2025 рік прогнозується на рівні - 24 389 грн 00 коп.

Відновлення платоспроможності підприємства прогнозовано дозволить поповнювати бюджети різних рівнів за рахунок надходжень на рівні:

- податок на прибуток 18% - 6 480,00 тис. грн./рік.

- єдиний соціальний внесок 22% - 6 438,70 тис. грн./рік.

- податок на доходи фізичних осіб 18%- 5 268,02 тис. грн./рік.

- військовий збір 5% - 1 463,34 тис. грн./рік.

IX. Прикінцеві положення

Зміни (доповнення) до Плану санації схвалюються зборами кредиторів та затверджуються Господарським судом Луганської області відповідно до вимог Кодексу України з процедур банкрутства від 18.10.2018 №2597-УІІІ.

Строк відновлення платоспроможності ТОВ «Метали і полімери» згідно плану санації становить - 36 місяців з дати його затвердження Господарським судом Луганської області.

Дослідивши план санації судом встановлено наступне.

Пунктом 3 ч.5 ст.48 КУзПБ передбачено, що до компетенції зборів кредиторів належить прийняття рішення про схвалення плану санації боржника та схвалення внесення змін до нього.

Відповідно до ч.ч.1, 2, 5 ст.51 КУзПБ у плані санації обов`язково зазначається розмір вимог кожного класу кредиторів, які були б задоволені у разі введення процедури ліквідації боржника. План санації може бути змінений у порядку, встановленому для його затвердження. План санації має містити заходи щодо відновлення платоспроможності боржника. План санації має передбачати строк відновлення платоспроможності боржника. Платоспроможність вважається відновленою за умови погашення вимог кредиторів згідно з реєстром вимог кредиторів. План санації обов`язково повинен передбачати забезпечення погашення заборгованості боржника з виплати заробітної плати. Заходами щодо відновлення платоспроможності боржника, які містить план санації, можуть бути: реструктуризація підприємства; перепрофілювання виробництва; закриття нерентабельних виробництв; відстрочення, розстрочення або прощення боргу чи його частини; виконання зобов`язання боржника третіми особами; задоволення вимог кредиторів в інший спосіб, що не суперечить цьому Кодексу; ліквідація дебіторської заборгованості; реструктуризація активів боржника відповідно до вимог цього Кодексу; продаж частини майна боржника; виконання зобов`язань боржника власником боржника та його відповідальність за невиконання взятих на себе зобов`язань; відчуження майна та погашення вимог кредиторів шляхом заміщення активів; звільнення працівників боржника, які не можуть бути задіяні в процесі виконання плану санації; одержання кредиту для виплати вихідної допомоги працівникам боржника, які звільняються згідно з планом санації, що відшкодовується відповідно до вимог цього Кодексу позачергово за рахунок продажу майна боржника; одержання позик та кредитів, придбання товарів у кредит; інші заходи з відновлення платоспроможності боржника. План санації боржника повинен передбачати погашення вимог кредиторів з урахуванням черговості, встановленої цим Кодексом, якщо самі кредитори не схвалили рішення про погіршення умов їхнього класу.

Згідно з ч.7 ст.52 КУзПБ господарський суд постановляє ухвалу про затвердження плану санації боржника, якщо: план санації схвалений всіма класами конкурсних кредиторів, розмір та/або порядок задоволення вимог яких змінені планом санації порівняно з умовами, які були б застосовані у разі введення процедури ліквідації; план санації схвалений класом забезпечених кредиторів; розмір задоволених вимог кредиторів, які проголосували проти схвалення плану санації, не буде меншим у процедурі санації, ніж розмір вимог, який був би задоволений у разі введення процедури ліквідації.

План санації ТОВ «Метали і полімери» розроблений розпорядником майна Лободою В.О., схвалений всіма класами кредиторів та зборами кредиторів на засіданні 17.12.2024.

Метою плану санації є запобігання визнанню боржника банкрутом та його ліквідації, оздоровлення фінансово-господарського становища боржника, а також після деокупації м. Алчевська дозволить зберегти підприємство, робочі місця для ведення господарчої діяльності на ринку України.

Даний план санації містить вступ, загальну інформацію щодо справи про банкрутство, відомості про класи кредиторів та розмір їх вимог, загальну характеристику боржника, аналіз показників фінансово-господарської діяльності боржника, його становища на ринках на дату відкриття провадження у справі про банкрутство, ліквідаційний аналіз, заходи з відновлення платоспроможності, погашення вимог кредиторів, прогноз соціально-економічних наслідків проведеної санації та прикінцеві положення (умови та порядок внесення змін до плану санації тощо).

План передбачає в основному повне прощення боргу кредиторами та відстрочку погашення вимог Головного управління ДПС у м. Києві, вимог кредиторів щодо виплати заборгованості з заробітної плати, аліментів, а також з відшкодування судового збору.

Крім того планом передбачено не здійснення стягнення забезпеченим кредитором ТОВ «Метіпол 1» на заставлене майно до моменту деокупації території міста Алчевська Луганської області та протягом наступних трьох років.

Боржник не здійснює діяльності, пов`язаної з державною таємницею.

Виконання плану санації дозволить як зберегти суб`єкт господарювання так і задовольнити вимоги кредиторів.

Загальний строк для відновлення платоспроможності боржника та погашення вимог кредиторів за даним планом санації складає 36 місяців з дня затвердження плану санації господарським судом.

Суть передбачених Планом санації заходів з відновлення платоспроможності боржника полягає в застосуванні визначених Кодексом про банкрутство способів і засобів, спрямованих на відновлення платоспроможності ТОВ «Метали і полімери».

Згідно з ч.7 ст.52 КУзПБ господарський суд постановляє ухвалу про затвердження плану санації боржника, якщо: план санації схвалений всіма класами конкурсних кредиторів, розмір та/або порядок задоволення вимог яких змінені планом санації порівняно з умовами, які були б застосовані у разі введення процедури ліквідації; план санації схвалений класом забезпечених кредиторів; розмір задоволених вимог кредиторів, які проголосували проти схвалення плану санації, не буде меншим у процедурі санації, ніж розмір вимог, який був би задоволений у разі введення процедури ліквідації.

Суд зауважує, що процедура санації є пріоритетною судовою процедурою у справі про банкрутство, оскільки є системою заходів, що здійснюються під час провадження у справі про банкрутство з метою запобігання визнання боржника банкрутом та його ліквідації, спрямована на оздоровлення фінансово-господарського становища боржника, а також задоволення в повному обсязі або частково вимог кредиторів шляхом кредитування, реструктуризації підприємства, боргів і капіталу та (або) зміну організаційно-правової та виробничої структури боржника (постанова Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 15.09.2020 у справі №915/1261/16).

Частинами 1-4 ст.50 КУзПБ встановлено, що господарський суд затверджує схвалений план санації боржника і постановляє ухвалу про введення процедури санації. Керуючий санацією боржника призначається господарським судом у порядку, встановленому цим Кодексом, з числа арбітражних керуючих. Ухвала господарського суду про введення процедури санації та призначення керуючого санацією набирає законної сили з дня її постановлення. З моменту постановлення ухвали про введення процедури санації: члени виконавчого органу (керівник) боржника звільняються з посади у порядку, визначеному законодавством; управління боржником переходить до керуючого санацією; зупиняються повноваження органів управління боржника - юридичної особи щодо управління та розпорядження майном боржника, повноваження органів управління передаються керуючому санацією, крім повноважень, передбачених планом санації. Органи управління боржника протягом 15 днів з дня прийняття рішення про введення процедури санації та призначення керуючого санацією зобов`язані здійснити передачу керуючому санацією бухгалтерської та іншої документації боржника, його печаток, штампів, матеріальних та інших цінностей. Арешт на майно боржника та інші обмеження дій боржника щодо розпорядження його майном можуть бути накладені лише в межах процедури санації, за умови що вони не перешкоджають виконанню плану санації та не суперечать інтересам конкурсних кредиторів. Не допускається арешт грошових коштів, що знаходяться на банківських рахунках умовного зберігання (ескроу), відкритих боржником у встановленому законодавством порядку. Не допускається накладення арешту на кошти, що отримуються (утримуються) небанківським надавачем платіжних послуг на розрахунковому рахунку, відкритому банком небанківському надавачу платіжних послуг для виконання платіжних операцій, за зобов`язаннями такого небанківського надавача платіжних послуг перед будь-яким кредитором. Господарський суд за заявою керуючого санацією знімає арешт з майна боржника чи інші обмеження щодо розпорядження його майном, якщо такі арешт чи обмеження перешкоджають виконанню плану санації, господарській діяльності боржника та відновленню його платоспроможності. Офіційне оприлюднення повідомлення про введення процедури санації здійснюється на офіційному веб-порталі судової влади України.

Ураховуючи вищевикладене та приймаючи до уваги те, що план санації схвалено всіма класами кредиторів, а у разі успішного проведення заходів, передбачених планом санації боржника, вказані вище цілі можуть бути досягнуті та кредитори матимуть можливість задоволення своїх вимог, наявність реальної можливості відновити господарську діяльність, визначені планом санації строки погашення боржником заборгованості перед кредиторами, суд вважає за доцільне затвердити план санації, припинити процедуру розпорядження майном ТОВ «Метали і полімери», припинити повноваження розпорядника майна та ввести процедуру санації боржника.

За змістом ст.ст.1, 28 КУзПБ керуючий санацією це арбітражний керуючий, а у випадках, передбачених цим Кодексом, це керівник боржника, призначений господарським судом для здійснення процедури санації боржника.

Відповідно до ч.3 ст.28 КУзПБ розпорядником майна боржника, керуючим реструктуризацією, керуючим санацією, ліквідатором, керуючим реалізацією не можуть бути призначені арбітражні керуючі: 1) які є заінтересованими особами у цій справі; 2) які здійснювали раніше управління цим боржником - юридичною особою, крім випадків, коли з дня відсторонення від управління зазначеним боржником минуло не менше трьох років; 3) яким відмовлено в допуску до державної таємниці, якщо такий допуск є необхідним для виконання обов`язків, визначених цим Кодексом; 4) які мають конфлікт інтересів; 5) які здійснювали раніше повноваження приватного виконавця щодо примусового виконання судових рішень або рішень інших органів (посадових осіб), у яких боржник був стороною виконавчого провадження; 6) які є близькими особами боржника - фізичної особи.

На зборах кредиторів боржника 17.12.2024 схвалено кандидатуру арбітражного керуючого Лободи Валерія Олексійовича щодо виконання обов`язків керуючого санацією ТОВ «Метали і полімери».

Вказаним арбітражним керуючим 20.01.2025 подано до суду заяву про його участь у справі в якості керуючого санацією ТОВ «Метали і полімери».

Ураховуючи, що арбітражний керуючий Лобода В.О. не є заінтересованою особою в розумінні Кодексу України з процедур банкрутства та не підпадає під інші обмеження щодо призначення керуючим санацією, передбачених законом, суд вважає за доцільне призначити його керуючим санацією ТОВ «Метали і полімери».

З метою виявлення поточних кредиторів, суд здійснює оприлюднення повідомлення про введення процедури санації на офіційному вебпорталі судової влади України в мережі Інтернет.

Також, додатково, суд зазначає, що враховуючи приписи ст.3 Конституції України, зважаючи на наявність активних військових дій та загрози небезпеки на території України, у тому числі в м. Харкові та Харківській області, а також особливого (дистанційного) режиму роботи господарського суду, обмеження доступу та відвідування працівниками та суддями будівлі господарського суду з міркувань безпеки, та постійними повітряними тривогами, суд вважає що процедура розпорядження майном та, відповідно, проведення підсумкового засідання судом, здійснено у межах розумного строку в розумінні положень Господарського процесуального кодексу України та Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Керуючись статтями 1, 11, 28, 48, 49, 50-52, 57 КУзПБ, ст.ст.234 235 ГПК України, суд

У Х В А Л И В:

1. Клопотання зборів кредиторів від 17.12.2024 №17-12/02 про затвердження плану санації ТОВ «Метали і полімери», введення процедури санації у справі та призначення керуючим санацією боржника арбітражного керуючого Лободу В.О. задовольнити.

2. Припинити процедуру розпорядження майном боржника Товариства з обмеженою відповідальністю «Метали і полімери», вул. Звіринецька, буд. 63, офіс 2, м. Київ, 01014, ідентифікаційний код 35653261, та повноваження розпорядника майна Лободи Валерія Олексійовича.

3. Ввести процедуру санації боржника Товариства з обмеженою відповідальністю «Метали і полімери», вул. Звіринецька, буд. 63, офіс 2, м. Київ, 01014, ідентифікаційний код 35653261, і встановити термін її проведення до 20.01.2028.

4. Затвердити план санації Товариства з обмеженою відповідальністю «Метали і полімери» схвалений 17.12.2024 в редакції, яка долучена до матеріалів справи №913/658/16.

5. Призначити керуючим санації боржника арбітражного керуючого арбітражного керуючого Лободу Валерія Олексійовича (свідоцтво про право здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майном, керуючого санацією, ліквідатора від 12.07.2013 №1132) та встановити розмір оплати послуг арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією в розмірі чотирьох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень.

6. З дня прийняття ухвали про введення процедури санації:

члени виконавчого органу (керівник) боржника звільняються з посади;

управління боржником переходить до керуючого санацією;

зупиняються повноваження органів управління боржника - юридичної особи щодо управління та розпорядження майном боржника, повноваження органів управління передаються керуючому санацією, крім повноважень, передбачених планом санації.

7. Зобов`язати органи управління боржника протягом п`ятнадцяти днів з дати прийняття цієї Ухвали передати керуючому санації бухгалтерську і іншу документацію боржника, печатки, штампи, матеріальні і інші цінності. Арешт на майно боржника та інші обмеження його дій щодо розпорядження майном можуть бути накладені судом виключно в межах процедури санації та у разі, якщо вони не перешкоджають виконанню плану санації та не суперечать інтересам конкурсних кредиторів.

8. До керуючого санацією переходить право самостійно розпоряджатися майном боржника з урахуванням обмежень, встановлених Кодексом України з процедур банкрутства, а також укладати від імені боржника цивільно-правові, трудові та інші угоди, звертатися до суду з заявою про визнання недійсними угод, укладених боржником.

9. Зобов`язати керуючого санацією:

прийняти в господарське відання майно боржника і організувати проведення його інвентаризації;

відкрити спеціальний рахунок для проведення санації і розрахунків з кредиторами;

організувати ведення бухгалтерського і статистичного обліку та фінансової звітності;

здійснити заходи по стягненню дебіторської заборгованості на користь боржника, у тому числі шляхом подання позовів про стягнення заборгованості з дебіторів боржника, а також з осіб, які несуть з боржником, відповідно до закону або договору, субсидіарну (додаткову) чи солідарну відповідальність;

розглядати вимоги кредиторів відносно зобов`язань боржника, які виникли після відкриття справи про банкрутство в процедурі розпорядження майном боржника і санації і заявляти в установленому порядку заперечення відносно заявлених до боржника вимог кредиторів.

надавати господарському суду на його вимогу інформацію про виконання плану санації;

на період санації виступати представником сторони (власника) у колективному договорі;

щокварталу звітувати перед комітетом кредиторів та судом про виконання плану санації;

здійснювати інші передбачені законодавством повноваження.

10. Здійснити офіційне оприлюднення повідомлення про введення санації на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет.

11. Ухвала господарського суду про затвердження плану санації та введення процедури санації боржника є підставою для суб`єкта державної реєстрації внесення змін до відомостей щодо керівника боржника та членів виконавчих органів боржника, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а також внесення змін, передбачених планом санації боржника.

12. Ухвалу надіслати:

боржнику - ТОВ «Метали і полімери»;

кредитору - ТОВ «Східно-українська металургійна компанія»;

кредитору - ПАТ «Лінде Газ Україна»;

кредитору - ПАТ «Алчевський металургійний комбінат»;

кредитору - VR Holding ApS;

кредитору - Головному управлінню ДПС у м. Києві;

кредитору ПП «Перевальський Автоцентр»;

арбітражному керуючому Лободі Валерію Олексійовичу;

ТОВ «Метіпол 1»;

Суб`єкту державної реєстрації;

Східному міжрегіональному управлінню Міністерства юстиції.

Ухвала набрала законної сили з дня її постановлення 20.01.2025 у відповідності до ч.3 ст.50 КУзПБ та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції у строки, передбачені ст.256 ГПК України, та порядку, визначеному ст.257 ГПК України.

Повний текст ухвали складено 27.01.2025.

Інформацію у справі можна отримати на сторінці суду на офіційному вебпорталі судової влади України в мережі Інтернет за вебадресою: https://court.gov.ua/fair/sud5014.

СуддяСергій ВІННІКОВ

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення20.01.2025
Оприлюднено28.01.2025
Номер документу124686466
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство та справи у спорах з майновими вимогами до боржника, стосовно якого відкрито провадження у справі про банкрутство

Судовий реєстр по справі —913/658/16

Ухвала від 20.01.2025

Господарське

Господарський суд Луганської області

Вінніков С. В.

Ухвала від 09.12.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Вінніков С. В.

Ухвала від 28.10.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Вінніков С. В.

Ухвала від 07.10.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Вінніков С. В.

Ухвала від 26.08.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Вінніков С. В.

Ухвала від 25.06.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Вінніков С. В.

Ухвала від 14.05.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Вінніков С. В.

Ухвала від 16.04.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Вінніков С. В.

Ухвала від 04.03.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Вінніков С. В.

Ухвала від 04.03.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Вінніков С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні