Ухвала
від 24.01.2025 по справі 554/9627/24
ГАЙСИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 554/9627/24

Провадження у справі № 2-о/129/63/2025

У Х В А Л А

"24" січня 2025 р. Гайсинський районний суд Вінницької області

в складі головуючого судді ДєдоваС.М.,

розглянувши у відсутність сторін та їх представників в місті Гайсин цивільну справу за заявою ОСОБА_1 , заінтересована особа Шевченківський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у місті Полтаві Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, про встановлення факту смерті, -

Установив:

10.09.2024 р. заявник звернувся до Октябрського районного суду м. Полтави, із заявою про встановлення факту смерті.

25.10.2024 р. ухвалою Октябрського районного суду м. Полтави матеріали заяви ТОВ ОСОБА_1 , заінтересована особа Шевченківський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у місті Полтаві Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, про встановлення факту смерті, передано за підсудністю до Гайсинського районного суду Вінницької області, з огляду на те, що зареєстрованим фактичним місцем проживання ВПО ОСОБА_1 є с.Ободівка Гайсинського району Вінницької області, а заявником заявлено вимогу про встановлення факту смерті його дружини, яка згідно із поданими доказами до заяви померла на території російської федерації м. ростов на дону, а не на тимчасово окупованій території України, а тому за діючими вимогами підсудності, передбаченої ч.1 ст.316 ЦПК України, ця заява підсудна суду за місцем проживання заявника.

З наявниху матеріалахсправи документіві доказів встановлено, що зареєстрованим місцем проживання заявника по справі ОСОБА_1 , єнаселений пунктс.Ободівка Гайсинськогорайону Вінницькоїобласті,вказане селовходило доскладу Тростянецькогорайону Вінницькоїобласті до 19.07.2020 року часу ліквідації вказаного району відповідно до постанови Верховної Ради України від 17 липня 2020 року № 807-ІХ «Про утворення та ліквідацію районів».

Згідно із ч. 1 ст. 316 ЦПК України заява фізичної особи про встановлення факту, що має юридичне значення, подається до суду за місцем її проживання.

Відповідно до п.3-1. Розділ XІІ Прикінцевих і перехідних положень Закону України «Про судоустрій і статус суддів» до набрання чинності законом України щодо зміни системи місцевих судів на території України у зв`язку з утворенням (ліквідацією) районів відповідні місцеві суди продовжують здійснювати свої повноваження у межах територіальної юрисдикції, визначеної до набрання чинності Постановою Верховної Ради України «Про утворення та ліквідацію районів» від 17 липня 2020 року№ 807-IX, але не довше ніж один рік з дня припинення чи скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року№ 64/2022«Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року№ 2102-IX.

Відповідно до статті 125 Конституції України судоустрій в Україні будується за принципами територіальності та спеціалізації і визначається законом.

Суд утворюється, реорганізовується і ліквідовується законом, проект якого вносить до Верховної Ради України Президент України після консультацій з Вищою радою правосуддя.

Частиною першою статті 17 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» також передбачено, що судоустрій будується за принципами територіальності, спеціалізації та інстанційності.

Відповідно до статті 19 цього ж Закону суд утворюється і ліквідовується законом.

Проект закону про утворення чи ліквідацію суду вносить до Верховної Ради України Президент України після консультацій з Вищою радою правосуддя.

Місцезнаходження, територіальна юрисдикція і статус суду визначаються з урахуванням принципів територіальності, спеціалізації та інстанційності.

Підставами для утворення чи ліквідації суду є зміна визначеної цим Законом системи судоустрою, необхідність забезпечення доступності правосуддя, оптимізації видатків державного бюджету або зміна адміністративно-територіального устрою.

Утворення суду може відбуватися шляхом створення нового суду або реорганізації (злиття, поділу) судів.

Наведені норми слід розуміти таким чином, що система судоустрою хоча і будується за принципами територіальності, спеціалізації та інстанційності, однак на практиці вона не завжди може співпадати з існуючим адміністративно-територіальним поділом держави.

Зміна ж адміністративно-територіального устрою може бути лише підставою для перегляду існуючої системи судоустрою в порядку визначеному Конституцією та законами України.

Таким чином до зміни системи судоустрою та приведення її у відповідність до нового адміністративно-територіального устрою шляхом утворення, реорганізації чи ліквідації судів, місцеві загальні суди продовжують здійснювати розгляд справ в межах раніше утворених районів та раніше визначеного адміністративно-територіального устрою.

Відповідно до вимог п.1) ч.1 ст.31 ЦПК України суд передає справу на розгляд іншому суду, якщо справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.

Частиною 9 ст.187ЦПКУкраїни встановлено, що якщо за результатами отриманої судом інформації буде встановлено, що справа не підсудна цьому суду, суд надсилає справу за підсудністю в порядку, встановленому статтею 31 цьогоКодексу.

Згідно із ст.32 ЦПК України спори між судами про підсудність не допускаються. Справа, передана з одного суду до іншого в порядку, встановленому статтею 31 цього Кодексу, повинна бути прийнята до провадження судом, якому вона надіслана.

Оскільки 25.10.2024 р. ухвалою Октябрського районного суду м. Полтави матеріали заяви ТОВ ОСОБА_1 , заінтересована особа Шевченківський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у місті Полтаві Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, про встановлення факту смерті, передано за підсудністю до Гайсинського районного суду Вінницької області, з огляду на те, що зареєстрованим фактичним місцем проживання ВПО ОСОБА_1 є с.Ободівка Гайсинського району Вінницької області, а заявником заявлено вимогу про встановлення факту смерті його дружини, яка згідно із поданими доказами до заяви померла на території російської федерації м. ростов на дону, а не на тимчасово окупованій території України, а тому за діючими вимогами підсудності, передбаченої ч.1 ст.316 ЦПК України, ця заява підсудна суду за місцем проживання заявника, та зареєстрованим місцемпроживання заявника ОСОБА_1 у справі, є населенийпункт селоОбодівка Гайсинськогорайону Вінницькоїобласті,вказане селищевходило доскладу Тростянецькогорайону Вінницькоїобласті до 19.07.2020 року часу ліквідації вказаного району відповідно до постанови Верховної Ради України від 17 липня 2020 року № 807-ІХ «Про утворення та ліквідацію районів», за результатамиотриманої судом інформації встановлено,що цясправа непідсудна Гайсинськомурайонному суду,та задіючими,визначеними ст.316 ЦПК України,п.3-1.Розділ XІІПрикінцевих іперехідних положеньЗакону України«Про судоустрійі статуссуддів», ст.125 Конституції України, ст.17 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» правилами територіальної підсудності (юрисдикції), ця справа є підсудною виключно Тростянецькому районному суду Вінницької області, який на даний час є єдиним повноважним, створеним відповідно до закону («встановленим відповідно до закону») судом для розгляду вказаної справи, а тому суд вважає за необхідне направити в порядку, встановленому статтею 31 ЦПК України, цивільну справу №554/9627/24 до Тростянецького районного суду Вінницької області, якому відповідно до територіальної підсудності належить розглядати справу за місцем реєстрації заявника.

На підставі викладеного та керуючись ст.316 ЦПК України,п.3-1.Розділ XІІПрикінцевих іперехідних положеньЗакону України«Про судоустрійі статуссуддів», ст.125 Конституції України, ст.17 Закону України «Про судоустрій і статус суддів»,-

Постановив:

Цивільну справу №554/9627/24 за заявою ОСОБА_1 ,заінтересована особа Шевченківськийвідділ державноїреєстрації актівцивільного стануу містіПолтаві Східногоміжрегіонального управлінняМіністерства юстиції,про встановленняфакту смерті, передати (надіслати) за підсудністю до Тростянецького районного суду Вінницької області.

Передача справи на розгляд іншого суду за підсудністю здійснюється на підставі ухвали суду не пізніше п`яти днів після закінчення строку на її оскарження, а в разі подання скарги - не пізніше п`яти днів після залишення її без задоволення.

Ухвала може бути оскаржена протягом п`ятнадцяти днів до Вінницького апеляційного суду.

Суддя:

СудГайсинський районний суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення24.01.2025
Оприлюднено28.01.2025
Номер документу124687206
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: факту смерті, з них:

Судовий реєстр по справі —554/9627/24

Ухвала від 24.01.2025

Цивільне

Гайсинський районний суд Вінницької області

Дєдов С. М.

Ухвала від 25.10.2024

Цивільне

Октябрський районний суд м.Полтави

Андрієнко Г. В.

Ухвала від 12.09.2024

Цивільне

Октябрський районний суд м.Полтави

Андрієнко Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні