21.01.2025
ЄУН №337/5657/24
Провадження № 2/337/146/2025
ЗАОЧНЕ РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 січня 2025 року м. Запоріжжя
Хортицький районний суд міста Запоріжжя у складі головуючого судді Бредуна Д.С., при секретарі Сакоян О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом Департаменту соціального захисту населення Запорізької міської ради до ОСОБА_1 про стягнення суми надміру виплаченої державної соціальної допомоги -
ВСТАНОВИВ:
17 жовтня 2024 року Департамент соціального захисту населення в особі директора Тетяни Круподери звернувся до суду з позовом, в якому просив стягнути зі ОСОБА_1 на користь департаменту надміру отриману щомісячну грошову допомогу особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, за період з 01.12.2021 року по 31.01.2022 року в розмірі 4588,00 гривень, а також - суму судового збору в розмірі 3028.00 грн.
Позов мотивує тим, що на обліку в Управлінні соціального захисту населення ЗМР по Хортицькому району з 2018 року перебувала на обліку ОСОБА_1 , якій надавалась допомога, як особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду.
Відповідно до статті 5 Закону України про «Про психіатричну допомогу» від 22.11.2000 №1489-111 держава гарантує грошову допомогу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю І чи II групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, - на догляд за нею. Розмір зазначеної допомоги розраховується як різниця між трьома прожитковими мінімумами на кожного члена сім`ї та середньомісячним сукупним доходом сім`ї за попередні шість місяців, але не може бути більше, ніж прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць.
Порядок призначення і виплати щомісячної грошової допомоги особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю І чи II групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за нею затверджений постановою Кабінету Міністрів України «Про надання щомісячної грошової допомоги особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю І чи II групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за нею» №1192 від 02.08.2000 (далі - Порядок №1192).
Пунктом 2 Порядку №1192 передбачено, що призначення і виплата допомоги на догляд здійснюються структурними підрозділами з питань соціального захисту населення, а пунктом 10-1 встановлено, що витрати на виплату допомоги на догляд здійснюються за рахунок коштів державного бюджету.
Згідно з пунктом 4 Порядку №1192 допомога на догляд надається дієздатній особі за її задекларованим (зареєстрованим) місцем проживання (перебування) на одній житловій площі з особою з інвалідністю І чи II групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії закладу охорони здоров`я потребує постійного стороннього догляду, що здійснює догляд за нею.
ОСОБА_1 перебувала на обліку в Управлінні з 2018 року як отримувач допомоги особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю І чи II групи внаслідок психічного розладу - ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , інвалідом II групи.
Відповідно до пункту 8 Порядку №1192 допомога на догляд призначається на шість місяців і виплачується щомісяця. Для продовження виплати допомоги на догляд на наступний строк подаються документи, зазначені у пункті 7 цього Порядку, крім висновку лікарської комісії закладу охорони здоров`я щодо необхідності постійного стороннього догляду за особою з інвалідністю І чи II групи внаслідок психічного розладу у разі, коли строк, на який видано висновок, не зазначено.
Згідно з пунктом 7 Порядку №1192 для призначення допомоги на догляд заявником подаються такі документи: заява за формою, встановленою Мінсоцполітики; декларація про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги за формою, встановленою Мінсоцполітики (далі-декларація); довідка про доходи -у разі зазначення в декларації доходів, інформація про які відсутня в ДПС, Пенсійному фондіУкраїни, фондах соціального страхування та згідно із законодавством не може бути отримана за відповідним запитом органу соціального захисту населення. У разі неможливості підтвердження таких доходів довідкою про доходи до декларації додається письмове пояснення із зазначенням розміру доходів; висновок лікарської комісії закладу охорони здоров`я щодо необхідності постійного стороннього догляду за особою з інвалідністю І чи II групи внаслідок психічного розладу за формою, встановленою МОЗ за погодженням із Мінсоцполітики (незалежно від того, чи є психічні розлади основною причиною інвалідності); копія довідки до акту огляду медико-соціальною експертною комісією, виданої особі з інвалідністю І чи II групи внаслідок психічного розладу, за якою здійснюється догляд. Інформація про склад сім`ї заявника зазначається в декларації.
14.06.2021 ОСОБА_1 звернулася до Управління для отримання допомоги на догляд. В доданій до заяви декларації вказала членів сім`ї: себе та чоловіка- ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , інваліда ІІ групи. В ІІ розділі декларації , в графі доходи членів сім`ї або зареєстрованих у житловому приміщені/будинку осіб, членів сім`ї, що проживають окремо (дружини, чоловіка, неповнолітніх дітей) вказала, що вона з чоловіком отримують пенсію та надала довідку ПФУ.
На підставі поданих документів та зробленого розрахунку сукупного середньомісячного доходу сім`ї рішенням Управління від 17.06.2020 Відповідачу було призначено допомогу на догляд на період з 01.06.2020 по 30.11.2021 в розмірі 2189,00 грн. на місяць.
Розпорядженням від 22.06.2021 на перерахунок допомоги на догляд в межах строку призначення розмір виплати з 01.07.2021 збільшено до 2294,00 грн. на місяць.
Згідно з пунктом 8 Порядку №1192 у разі виникнення обставин, внаслідок яких припиняється виплата допомоги на догляд, особи, яким надається допомога, зобов`язані в десятиденний строк повідомити органи, що провадять її виплату. Виплата допомоги припиняється з місяця, що настає за тим, у якому сталися зміни.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 08.04.2020 № 264 «Деякі питання надання державної соціальної допомоги», з метою посилення соціального захисту населення на період вжиття заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», виплату вищезазначеної допомоги відповідачу було продовжено в автоматичному режимі на період карантину та на один місяць після дати його відміни.
Розпорядженнями на продовження строку виплати ОСОБА_1 було продовжено строк виплати допомоги на догляд на період карантину з 01.12.2021 по 31.01.2022 в сумі 2294,00 грн. на місяць.
10.01.2022 ОСОБА_1 знову звернулася до Управління з заявою про перерахунок отриманої допомоги на догляд з одночасним поданням декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги. В ІІ розділі декларації, а саме доходи членів сім`ї або зареєстрованих у житловому приміщені/будинку осіб, членів сім`ї, що проживають окремо (дружини, чоловіка, неповнолітніх дітей) вказала, що вона з чоловіком отримують пенсію та надала довідки ПФУ на себе та чоловіка про отримані доходи за період з липня 2021 року по січень 2022 року.
На підставі поданих даних Управлінням зроблено розрахунок середнього сукупного доходу сім`ї та проведено перерахунок розміру виплаченої держаної соціальної допомоги.
За результатами перерахунку розмір допомоги на догляд за період з 01.07.2021 по 30.11.2021 підтверджено у розмірі 2294,00 грн на місяць, а право на виплату допомоги у період з 01.12.2021 по 31.01.2022 відповідачу не підтверджено по причині перевищення середньомісячним сукупним доходом сім`ї рівня прожиткового мінімуму для сім`ї. Розмір надміру виплаченої тимчасової допомоги за період з 01.12.2021 по 31.01.2022 склав 4588,00 грн., відповідно до протоколу від 19.07.2021.
15.08.2022 за вих.№02-05/5109, 02.01.2023 за вих.№10-05/0096 відповідачу було скеровано повідомлення з пропозицією добровільно повернути надміру виплачені кошти. Однак станом на момент подання позовної заяви належна до повернення сума заборгованості, яка становить 4588,00 грн. повернута не була. відповідач повідомлений про переплату та про те, що виникла необхідність повернути нараховані кошти, однак відповідачем переплата не погашена.
В зв`язку з цим Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради звертається до суду з вимогою стягнути з відповідача надмірно нараховані кошти державної соціальної допомоги.
Згідно з рішенням ЗМР від 07.12.2022 №71 «Про реорганізацію управлінь соціального захисту населення» Управління соціального захисту населення ЗМР було реорганізовано та перейменовано на Департамент соціального захисту населення ЗМР, який є правонаступником Управління соціального захисту населення ЗМР по Хортицькому району.
Ухвалою судді від 23 жовтня 2024 року в справі відкрито спрощене позовне провадження з повідомленням (викликом) сторін.
Сторони були повідомлені про місце, дату й час розгляду справи рекомендованою кореспонденцією відповідно до вимог ст. 128 ЦПК України; надано час для подання відзиву та заперечень.
Представник позивача в судове засідання не з`явився, до суду надав заяву про розгляд справи за його відсутності. Позов просив задовольнити, не заперечує проти винесення заочного рішення.
Відповідач ОСОБА_1 , будучи повідомленою про дату, час і місце розгляду справи,в судове засідання не з`явилася, у визначений судом строк відзив на позовну заяву суду не надала, у зв`язку з чим відповідно до вимог ч.8 ст. 178, ч.2 ст. 247, ст. 279, ч.1 ст. 280, ст.281 ЦПК України суд вважає за необхідне розглянути справу на підставі наявних у справі матеріалів в порядку заочного провадження та без фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Розглянувши матеріали справи, оцінивши та дослідивши в сукупності докази у справі, суд приходить до наступних висновків.
Судом встановлено, ОСОБА_1 перебувала на обліку в Управлінні з 2018 року як отримувач допомоги особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , інвалідом ІІ групи.
Відповідно до пункту 8 Порядку №1192 допомога на догляд призначається на шість місяців і виплачується щомісяця. Для продовження допомоги на догляд на наступний строк подаються документи, зазначені у пункті 7 цього Порядку, крім висновку лікарської комісії закладу охорони здоров`я щодо необхідності постійного стороннього догляду за особою з інвалідністю І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу у разі, коли строк, на який видано висновок, не зазначено.
14.06.2021 ОСОБА_1 звернулася до Управління для отримання допомоги на догляд. В доданій до заяви декларації відповідач вказала членів сім`ї: себе та ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , інвалідом II групи.
В II розділі декларації, а саме доходи членів сім`ї або зареєстрованих у житловому приміщені/будинку осіб, членів сім`ї, що проживають окремо (дружини, чоловіка, неповнолітніх дітей) відповідач вказала, що вона з чоловіком отримують пенсію, та надала довідки ПФУ. Відповідач зобов`язалася повідомляти Управління в разі зміни обставин, які можуть вплинути на отримання соціальної допомоги.
На підставі поданих документів рішенням Управління від 17.06.2020 відповідачу було призначено допомогу на догляд на період з 01.06.2020 по 30.11.2021 в розмірі 2189,00 грн. на місяць.
Розпорядженням від 22.06.2021 на перерахунок допомоги на догляд в межах строку призначення розмір виплати з 01.07.2021 збільшено до 2294,00 грн. на місяць.
Згідно з пунктом 8 Порядку №1192 у разі виникнення обставин, внаслідок яких припиняється виплата допомоги на догляд, особи, яким надається допомога, зобов`язані в десятиденний строк повідомити органи, що провадять її виплату. Виплата допомоги припиняється з місяця, що настає за тим, у якому сталися зміни.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 08.04.2020 № 264 «Деякі питання надання державної соціальної допомоги», з метою посилення соціального захисту населення на період вжиття заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», виплату вищезазначеної допомоги відповідачу було продовжено в автоматичному режимі на період карантину та на один місяць після дати його відміни.
Розпорядженнями на продовження строку виплати ОСОБА_1 було продовжено строк виплати допомоги на догляд на період карантину з 01.12.2021 по 31.01.2022 в сумі 2294,00 грн. на місяць.
10.01.2022 ОСОБА_1 знову звернулася до Управління з заявою про перерахунок отриманої допомоги на догляд з одночасним поданням декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги. В ІІ розділі декларації, а саме доходи членів сім`ї або зареєстрованих у житловому приміщені/будинку осіб, членів сім`ї, що проживають окремо (дружини, чоловіка, неповнолітніх дітей) вказала, що вона з чоловіком отримують пенсію та надала довідки ПФУ на себе та чоловіка про отримані доходи за період з липня 2021 року по січень 2022 року.
Відповідно до пункту 2 Порядку №264 на підставі поданої особою або її законним представником заяви та необхідних документів, орган соціального захисту населення проводить перерахунок розміру виплаченої державної соціальної допомоги.
Якщо за результатами проведеного перерахунку не підтверджується право на отримання допомоги або її розмір буде меншим від виплаченої під час карантину допомоги, органи соціального захисту населення визначають обсяг коштів, які підлягають поверненню, з місяця призначення державної соціальної допомоги.
Згідно з пунктом 3 Постанови №1192 розмір допомоги на догляд розраховується як різниця між трьома прожитковими мінімумами на кожного члена сім`ї та середньомісячним сукупним доходом сім`ї за попередні шість місяців, але не може бути більше, ніж прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць.
На підставі поданих відповідачем даних Управлінням зроблено розрахунок середньомісячного сукупного доходу сім`ї та проведено перерахунок розміру виплаченої державної соціальної допомоги.
За результатами перерахунку розмір допомоги на догляд за період з 01.07.2021 по 30.11.2021 підтверджено у розмірі 2294,00 грн на місяць, а право на виплату допомоги у період з 01.12.2021 по 31.01.2022 відповідачу не підтверджено по причині перевищення середньомісячним сукупним доходом сім`ї рівня прожиткового мінімуму для сім`ї.
Відповідно до протоколу від 19.07.2021 про індивідуальний перерахунок виданого на ім`я ОСОБА_1 розмір надміру виплаченої тимчасової допомоги за період з 01.12.2021 по 31.01.2022 склав 4588,00 (2 міс.*2294,00).
15.08.2022 за вих.№02-05/5109, 02.01.2023 за вих.№10-05/0096 відповідачу було скеровано повідомлення з пропозицією добровільно повернути надміру виплачені кошти. Однак станом на момент подання позовної заяви належна до повернення сума заборгованості, яка становить 4588,00 грн. повернута не була. Таким чином Управління намагалося вирішити цей спір з відповідачем в досудовому порядку, шляхом звернення до відповідача, однак повідомлення повернення надміру виплачених коштів державної соціальної допомоги залишились без реагування, в добровільному порядку надмірно нараховані кошти відповідачем не повернуті. Відповідач повідомлений про переплату та про те, що виникла необхідність повернути нараховані кошти, однак станом на 17.10.2024 переплата не погашена.
У зв`язку із чим між сторонами виник спір, який підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.
Умови призначення та порядок надання допомоги по догляду за особою з інвалідністю регулюється Законом України «Про психіатричну допомогу» та Порядком надання щомісячної грошової допомоги особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії закладу охорони здоров`я потребує постійного стороннього догляду, на догляд за нею, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2000 року №1192 (далі - Порядок).
Відповідно до п. 13-1 постанови Кабінету Міністрів України № 1192 від 02.08.2000 «Про надання щомісячної грошової допомоги особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за нею», якщо внаслідок подання громадянами документів із неправдивими відомостями, неподання відомостей про зміни у складі сім`ї, приховування обставин, що впливають на призначення і виплату допомоги на догляд було надміру виплачено суми допомоги, органи соціального захисту населення вживають таких заходів: визначають обсяг коштів, які підлягають поверненню, та встановлюють строки їх повернення залежно від матеріального стану особи; повідомляють отримувачу допомоги про обсяг коштів, які підлягають поверненню, та строки їх повернення. Суми коштів, які підлягають поверненню, повертаються: отримувачем допомоги самостійно; за згодою отримувача допомоги у повному обсязі за рахунок наступних виплат допомоги; за рішенням органу соціального захисту населення за рахунок сум наступних виплат допомоги у розмірі, який не перевищує 20 відсотків щомісячної суми призначеної допомоги. У разі неможливості добровільного повернення або утримання коштів, які підлягають поверненню, такі кошти стягуються у судовому порядку.
Порядок призначення і виплати щомісячної грошової допомоги особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю І чи II групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за нею, затверджений постановою Кабінету Міністрів України «Про надання щомісячної грошової допомоги особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю І чи II групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за нею» № 1192 від 02.08.2020.
Відповідно до п. 1 Порядку щомісячна грошова допомога особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за нею надається відповідно до ст. 5 Закону України «Про психіатричну допомогу» у грошовій формі.
Відповідно до абз. 1 п. 2 Порядку призначення і виплата допомоги на догляд провадиться структурними підрозділами з питань соціального захисту населення.
Згідно з п. 3 Порядку розмір допомоги на догляд розраховується як різниця між трьома прожитковими мінімумами на кожного члена сім`ї та середньомісячним сукупним доходом сім`ї за попередні шість місяців, але не може бути більше, ніж прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць.
Пункт 4 Порядку встановлює, що допомога на догляд надається дієздатній особі, яка зареєстрована або постійно проживає на одній житловій площі з особою з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, і здійснює догляд за нею.
Відповідно до п. 5 Порядку розрахунок середньомісячного сукупного доходу сім`ї для призначення допомоги на догляд провадиться відповідно до Методики обчислення сукупного доходу сім`ї для всіх видів соціальної допомоги, затвердженої спільним наказом Мінсоцполітики, Мінфіну, Мінекономіки, Держкоммолодьспорттуризму, Держкомстату.
Відповідно до п. 6 Порядку при визначенні середньомісячного сукупного доходу сім`ї органи, що призначають допомогу на догляд, мають право користуватися всіма офіційними джерелами, які містять інформацію про доходи громадян, у тому числі інформацією Державного реєстру фізичних осіб - платників податків.
Для нарахування допомоги на догляд можуть використовуватися відомості про доходи (списки, довідки, дані на технічних носіях інформації, інші дані, одержані від органів соціального захисту населення, органів Пенсійного фонду, центрів зайнятості, інших підприємств, установ та організацій).
Органи соціального захисту населення мають право робити запити та у строк до п`яти календарних днів із дня надходження відповідного запиту безоплатно отримувати від ДФС, інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування інформацію, необхідну для перевірки достовірності даних, отриманих від осіб, які звертаються за призначенням допомоги на догляд.
Для підтвердження даних про доходи (відсутність доходів) використовуються відомості ДФС з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків у порядку, встановленому Мінсоцполітики та Мінфіном.
Пункт 7 Порядку визначає вичерпний перелік документів для призначення допомоги на догляд, які подаються відповідним органам соціального захисту населення.
Відповідно до п. 13.1 Порядку якщо внаслідок зловживань з боку громадян (подання документів зі свідомо неправдивими відомостями, неподання відомостей про зміни у складі сім`ї, приховування обставин, що впливають на призначення і виплату допомоги на догляд тощо) були надміру виплачені суми допомоги, органи праці та соціального захисту населення здійснюють такі заходи: визначають обсяг надміру виплачених коштів та встановлюють строки їх повернення залежно від матеріального стану особи; повідомляють одержувача допомоги про обсяг надміру виплачених коштів та строки їх повернення; у разі прийняття рішення про врахування надміру виплачених коштів при виплаті допомоги на догляд у наступні періоди проводять щомісячні відрахування у розмірі не більш як 20% призначеної допомоги; у разі неповернення надміру виплачених коштів добровільно в установлені строки вирішують питання про їх стягнення у судовому порядку.
Таким чином, суд вважає, що у зв`язку з тим, що Департаментом було встановлено перевищення середньомісячного сукупного доходу сім`ї рівня прожиткового мінімуму для сім`ї, а також неповідомленням відповідачем цих обставин, позивачем здійснено надмірну виплату коштів відповідачу ОСОБА_1 у розмірі 4588,00 грн.
У частині першій статті 1212 ЦК України передбачено, що особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала.
В даному випадку позивачем доведено недобросовісність відповідача в отриманні державної соціальної допомоги, в результаті чого їй були надміру виплачені кошти в сумі 4588,00 грн., які до теперішнього часу не повернуто до державного бюджету. Обрахована сума та порядок наведеного позивачем розрахунку відповідачем та його представником не оспорювались.
З огляду на наведене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги обґрунтовані та законні, а тому підлягають задоволенню в повному обсязі.
Судові витрати, що понесені та документально підтверджені позивачем: 3028,00 гривень судового збору, відповідно до вимог ст. 141 ЦПК України підлягають стягненню з відповідача.
На підставі викладеного, згідно ст. ст. 1212, 1213, 1214 ЦК України, постановою Кабінету Міністрів України від 08.04.2020 №264 «Деякі питання надання державної соціальної допомоги», ст.4,10,76,247,259,264,265,268,273,281-282,283-289,354 ЦПК України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги - задовольнити повністю.
Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , РНОКПП: НОМЕР_1 , яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 на користь Департаменту соціального захисту населення Запорізької міської ради (м.Запоріжжя, пр.Маяковського,3, ЄДРПОУ 37573438):
- надміру отриману щомісячну грошову допомогу особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду за період з 01.12.2021 по 31.01.2022 в розмірі 4588,00 гривень (чотири тисячі п`ятсот вісімдесят вісім гривень 00 коп.);
- судовий збір у розмірі 3028,00 гривень (три тисячі двадцять вісім гривень 00 коп.).
Заочне рішення може бути переглянуто судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача, поданою протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене в день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду.
Заочне рішення набирає законної сили, якщо протягом строків, встановлених цим Кодексом, не подані заява про перегляд заочного рішення або апеляційна скарга, або якщо рішення залишено в силі за результатами апеляційного розгляду справи.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Запорізького апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасник справи, якому рішення не було вручено у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду .
Суддя: Д.С.Бредун
Суд | Хортицький районний суд м.Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 21.01.2025 |
Оприлюднено | 29.01.2025 |
Номер документу | 124690160 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про повернення безпідставно набутого майна (коштів) |
Цивільне
Хортицький районний суд м.Запоріжжя
Бредун Д. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні