Ухвала
від 27.01.2025 по справі 465/493/25
ФРАНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

465/493/25

2-а/465/129/25

У х в а л а

про залишення без руху

"27" січня 2025 р.

Суддя Франківського районного суду м. Львова Мартьянова С.М., вивчивши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до Відділення поліції №1 ЛРУП №2 ГУНП у Львівській області, Головного управління Національної поліції у Львівській області про визнання протиправною та скасування постанови про адміністративне правопорушення, -

В С Т А Н О В И В :

Позивач, в особі свого представника звернувся до суду через систему «Електронний суд» із позовною заявою Відділення поліції №1 ЛРУП №2 ГУНП у Львівській області, Головного управління Національної поліції у Львівській області про визнання протиправною та скасування постанови про адміністративне правопорушення.

Відповідно до п.3 ч.1 ст.171КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160,161,172цьогоКодексу.

Вивчивши матеріали справи, суддя вважає, що позивачем при подачі позовної заяви неналежно виконано вимогист.161 КАС України.

Згідно положеньст. 5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом.

Відповідно до положень статей 3,5 Закону України «Про судовий збір» особи, які оскаржують постанову у справі про адміністративне правопорушення, не віднесені до кола суб`єктів, які звільняються від сплати судового збору за подання адміністративного позову, а позови з таким предметом не належать до об`єктів, за подання яких судовий збір не справляється.

Разом з цим, в постанові від 18.03.2020 року (провадження №11-1287апп18) Велика Палата Верховного Суду вважає за необхідне відступити від висновку Верховного Суду України, викладеного в постанові від 13.12.2016 року (провадження № 21-1410а16) про те, що у справі про оскарження постанови про адміністративне правопорушення судовий збір у порядку і розмірах, встановленихЗаконом № 3674-VI, сплаті не підлягає, вказавши, що чинне законодавство містить ставку судового збору, що підлягає сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги у справі про оскарження постанови про адміністративне правопорушення та подальшому оскарженні позивачем та відповідачем судового рішення.

Велика Палата Верховного Суду зазначає, що у справах щодо оскарження постанов про адміністративне правопорушення у розумінні положень статей 287,288 КУпАП, як і в інших справах, які розглядаються судом у порядку позовного провадження, слід застосовуватистатті 2-5Закону № 3674-VІ, які пільг за подання позовної заяви, відповідних скарг у цих правовідносинах не передбачають.

Відповідно дост.4Закону України«Про судовийзбір» за подання, зокрема, до адміністративного суду позовних заяв розміри ставок судового збору диференційовано за характером спору (майновий/немайновий), а також за правовим статусом платника судового збору (фізична особа/фізична особа - підприємець/юридична особа/суб`єкт владних повноважень).

Згідно з правовою позицією Верховного Суду, викладеною в постанові від 18.03.2020 року, у справах щодо накладення адміністративного стягнення за подання позовної заяви судовий збір складає 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно ч.3 ст. 161 КАС України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Таким чином, позивачем за подання до суду позовної заяви про визнання протиправною та скасування постанови про адміністративне правопорушення має бути сплачено судовий збір у розмірі 605, 60 грн., або надано суду документи, які підтверджують підстави звільнення його від сплати судового збору відповідно до закону.

Крім того, частиною 1 ст. 25 КАС встановлено, що адміністративні справи з приводу оскарження індивідуальних актів, а також дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об`єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Позивач в своїй позовній заяві зазначає свою адресу: АДРЕСА_1 .

Однак, всупереч вказаним вище вимогам закону, позивач не надає докази на підтвердження цього, що необхідно суду для визначення підсудності.

Також, відповідно до ч.5 ст. 160 КАС України, в позовній заяві зазначаються: виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини.

Проте, всупереч вказаним вище вимогам закону, позивачем не надано постанову про накладання адміністративного стягнення по справі серії ЕНА №3850786 від 13.01.2025 року на яку він посилається у своїй позовній заяві.

Отже, позивачу необхідно: 1) сплатити судовий збір у розмірі 605,60 грн.та надати суду докази його сплати, або надати суду документи, які підтверджують підстави звільнення позивача від сплати судового збору відповідно до закону; 2) надати докази зареєстрованого у встановленому законом порядку місця свого прожива ння; 3) надати докази, що підтверджують вказані обставини у позовній заяві, а саме постанову серії ЕНА №№3850786 від 13.01.2025 року.

Згідно ч.1,2ст.169КАС Українисуддя встановивши,що позовнузаяву поданобез додержаннявимог,встановлених статтями160,161цього Кодексу,протягом п`ятиднів здня поданняпозовної заявипостановляє ухвалупро залишенняпозовної заявибез руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Керуючись ст.ст.12, 25, 160-167, 169-170, 286 КАС України,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Відділення поліції №1 ЛРУП №2 ГУНП у Львівській області, Головного управління Національної поліції у Львівській області про визнання протиправною та скасування постанови про адміністративне правопорушення залишити без руху.

Надати строк для усунення вказаних недоліків, протягом десяти днів з дня отримання копії ухвали.

Якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, заява вважається неподаною та повертається позивачеві.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя Мартьянова С.М.

СудФранківський районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення27.01.2025
Оприлюднено29.01.2025
Номер документу124690900
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них дорожнього руху

Судовий реєстр по справі —465/493/25

Ухвала від 03.02.2025

Адміністративне

Франківський районний суд м.Львова

Мартьянова С. М.

Ухвала від 27.01.2025

Адміністративне

Франківський районний суд м.Львова

Мартьянова С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні