Ухвала
від 27.01.2025 по справі 686/1450/25
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 686/1450/25

Провадження № 1-кс/686/689/25

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 січня 2025 року м. Хмельницький

Слідча суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду у м. Хмельницькому клопотання слідчого відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності СУ ГУ НП в Хмельницькій області ОСОБА_3 , погоджене із прокурором, про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні № 12024240000001407,

встановила:

Слідчий відділурозслідування злочиніву сферігосподарської таслужбової діяльностіСУ ГУНП вХмельницькій області ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області із клопотанням, погодженим із прокурором Хмельницької обласної прокуратури ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до речей і документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ), із можливістю вилучення належним чином завірених їх копій.

СУ ГУНП в Хмельницькій області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до ЄРДР за № 12024240000001407 від 12.10.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.

Клопотання обґрунтовано тим, що «посадові особи суб`єктів господарювання та комунальних підприємства, що надають послуги на території Хмельницької області, привласнюють бюджетні кошти в умовах воєнного стану.

Працівниками УСР в Хмельницькій області здійснюється збір матеріалів відносно службових осіб, законтрактованих із ІНФОРМАЦІЯ_2 , комунальних та приватних медичних закладів міста Хмельницького та Хмельницької області, які привласнили кошти ІНФОРМАЦІЯ_1 під час реалізації програми медичних гарантій шляхом фактичного ненадання послуг пацієнтам, а також подвоєння надання медичних послуг та внесення недостовірних відомостей до щомісячних звітів для подальшого отримання відшкодування ІНФОРМАЦІЯ_1 .

На даний час зібрано достатньо доказів щодо протиправної діяльності групи осіб КП « ІНФОРМАЦІЯ_3 ».

У 2024 році передбачено відшкодування від ІНФОРМАЦІЯ_4 у сумі 56 млн. грн. та станом на вересень 2024 року частково отримано відшкодування у сумі 21 млн. гривень.

Установлено, що вищеуказаний надавач медичних послуг, із метою отримання відшкодування від ІНФОРМАЦІЯ_4 бюджетних коштів, за відсутності матеріально-технічної бази, потужностей та персоналу для надання значної кількості медичних послуг, вносить завідомо недостовірні відомості до щомісячних звітів медичної інформаційної системи щодо кількості наданих медичних послуг, кількості законтрактованих пацієнтів, а також фактично дублює медичні послуги, які повторюються у пакетах медичних гарантій, таких як: пакет №7 «медична допомога при пологах» (сума пакету на 2024 рік становить 34 948 128 грн.), пакет №8 «медична допомога новонародженим у складних неонатальних випадках» (сума пакету на 2024 рік становить 13 889 698 грн.) та пакет №35 «ведення вагітності в амбулаторних умовах» (сума пакету на 2024 рік становить 6 897 936 грн.).

Із огляду на викладене установлено, що указана злочинна група в умовах воєнного стану, введеного Указом Президента України № 64 2022 від 24.02.2022, продовженого на підставі Закону України про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» №11433 від 23.07.2024 вчинила кримінальні правопорушення передбачені ч. 1 ст. 362. ч. 4 ст. 191 КК України.

У ході досудового розслідування кримінального провадження також установлено, що до привласнення коштів ІНФОРМАЦІЯ_1 під час реалізації програми медичних гарантій шляхом фактичного ненадання послуг пацієнтам, а також подвоєння надання медичних послуг та внесення недостовірних відомостей до щомісячних звітів для подальшого отримання відшкодування ІНФОРМАЦІЯ_1 можуть бути причетні службові особи наступних медичних закладів, а саме:

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » ( НОМЕР_2 ), директор та власник - ОСОБА_5 . Загальна сума договорів на 2024 рік - 18 409 665 грн. Пакет № 24 ("Мобільна паліативна медична допомога дорослим і дітям") 13 980 751 грн., Пакет № 9 ("Профілактика, діагностика, спостереження, лікування та реабілітація пацієнтів в амбулаторних умовах") 1 794 585 грн.;

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » ( НОМЕР_3 ), директор та власник ОСОБА_6 . Загальна сума договорів на 2024 рік 11 375 407 грн. Пакет № 24 ("Мобільна паліативна медична допомога дорослим і дітям") 5 696 290 грн., Пакет № 9 ("Профілактика, діагностика, спостереження, лікування та реабілітація пацієнтів в амбулаторних умовах") 2 908 958 грн.;

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » ( НОМЕР_4 ), директор та власник ОСОБА_7 . Загальна сума договорів на 2024 рік 3 478 242 грн. Пакет № 24 ("Мобільна паліативна медична допомога дорослим і дітям") 3 292 410 грн.;

- ПП « ОСОБА_8 » ( НОМЕР_5 ), директор та власник ОСОБА_9 . Загальна сума договорів на 2024 рік 6 312 052 грн. за пакетом № 4 ("хірургічні операції дорослим та дітям у стаціонарних умовах").

Із метою встановлення указаних обставин, що підлягають доказуванню України, здобуття доказів і встановлення фактів, що мають значення для повного швидкого та неупередженого розслідування даного кримінального провадження та прийняття із даного приводу процесуальних рішень, виникла необхідність у здійсненні тимчасового доступу до документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ,адреса: АДРЕСА_2 ),а саме: звітівпро наданнямедичних послугза періодіз 01.01.2022по теперішнійчас (датувиконання ухвали);документів (платіжнихдоручень таінших),що підтверджуютьфакт оплати ІНФОРМАЦІЯ_2 надавачам медичнихпослуг заперіод із01.01.2021по теперішнійчас таінших відомостейбухгалтерського обліку;документів,які містятьвідомості проознайомлення лікарівмедичних установіз формамивідповідальності запорушення правилвикористання доступудо електронноїсистеми охорониздоров?я та/абовтрати ідентифікаторівтакого доступу;повного перелікупацієнтів,які перебувалина відповідномуобліку вустановах уперіод із01.01.2022по теперішнійчас; повногопереліку взаємодійлікарів установіз кожнимпацієнтом уперіод часуіз 01.01.2022по теперішнійчас (відповіднодо електронноїсистеми охорониздоров?я); даних щодо авторизації лікарів установ у електронній системі охорони здоров?я із зазначенням дати, часу, логіну, ІР-адреси авторизації, а також інших даних, які можуть сприяти досудовому розслідуванню за період із 01.01.2022 по теперішній час; даних щодо того, хто додавав роль кожного із лікарів установ у електронній системі охорони здоров?я, а також переліку осіб, які мали право додавати працівникам указаних установ відповідну роль у електронну систему охорони здоров?я (лікар, медсестра, адміністративний працівник та інші) із розшифровкою ID такого працівника за період із 01.01.2022 по теперішній час.

Без отримання дозволу на тимчасовий доступ до документів, неможливе проведення оглядів та інших процесуальних дій у вказаному кримінальному провадженні, а долучення їх копій чи оригіналів шляхом направлення інформаційних запитів із огляду на тяжкість злочинів за ознаками яких відкриті кримінальні провадження, строки надання відповідей володільцями інформації, можуть призвести до знищення чи несанкціонованого внесення змін до оригіналів документів особами, які мають до них доступ та, які можуть бути причетними до вчинення злочинів.

Здійснення зазначеного заходу забезпечення кримінального провадження не призведе до зупинення роботи володільця документів та будь-які негативні ризики за результатами проведення указаної слідчої дії відсутні, у тому числі матеріальна шкоди.

Указані програмні системи перебувають у розпорядженні ІНФОРМАЦІЯ_4 та при повідомленні указаних посадових осіб означеної установи про розгляд даного клопотання можуть існувати ризики знищення або ж несанкціонованого корегування указаних документів і відомостей.

Зазначені документи, відомості та слідчі дії мають суттєве значення встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, так як у ході досудового розслідування необхідно ознайомитися із ними, оглянути їх, перевірити їх достовірність та автентичність, і призначити за оригіналами зазначених документів судові експертизи.

Такі відомості допоможуть встановити факти завищення послуг, їх обсяги та відповідно збитки, а також виконавців дій, що сприяли цьому та відповідальних осіб».

Слідчий у судове засідання не з`явився, однак у його клопотанні міститься прохання про проведення розгляду даного клопотання без його участі. Вимоги клопотання підтримує у повному обсязі.

Окрім того,усвоємуклопотанніслідчий просить розглядати клопотання без участі володільця документів.

Беручи доуваги,щослідчим у клопотанні доведено наявність достатніх підстав уважати, що існує реальна загроза зміни або знищення запитуваної інформації, тому розгляд клопотання із урахуванням положень ч. 2ст. 163 КПК Українипроводиться слідчою суддею без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться.

Дослідивши матеріали клопотання, приходжу до висновку, що воно підлягає частковому задоволенню із наступних підстав.

За змістом ст.131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження, різновидом яких є тимчасовий доступ до речей і документів, застосовуються із метою досягнення дієвості цього провадження.

Статтею 160 КПК України установлено, що сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу.

Відповідно до ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися із ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку здійснюється шляхом зняття копії інформації, що міститься у таких електронних інформаційних системах або їх частинах, мобільних терміналах систем зв`язку, без їх вилучення. Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або у сукупності із іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку із яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Оцінивши обґрунтованість та підставність наведених слідчим доводів, слідча суддя дійшла висновку, що під час розгляду клопотання слідчим доведено наявність достатніх підстав уважати, що речі та документи, про тимчасовий доступ до яких клопоче слідчий, знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ), самі по собі так і у сукупності із іншими речами і документами кримінального провадження мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, оскільки за їх допомогою можливо встановити або ж спростувати факти завищення послуг, їх обсяги, а також виконавців дій та відповідальних осіб.

Також слідчим доведено, що ці речі та документи можливо використати як доказ та те, що без їх отримання не виявляється можливим іншими способами довести обставини, які передбачається довести у ході досудового розслідування кримінального провадження.

Відтак, із урахуванням доведених слідчим обставин, а саме: підстав для застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження як тимчасовий доступ до речей і документів, визначених у ст.160,163 КПК України; існування обґрунтованої підозри щодо вчинення розслідуваного кримінального правопорушення, яка доведена слідчим належними засобами доказування; що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права та свободи; іншими способами встановити та довести обставини, які передбачається з`ясувати за допомогою цих документів, неможливо; за допомогою саме такого виду заходу забезпечення кримінального провадження, як тимчасовий доступ, може бути виконане завдання слідчого щодо забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування, слідча суддя уважає, що клопотання слідчого є підставним, обґрунтованим і підлягає до часткового задоволення.

Слід надати дозвіл слідчим, уповноваженим на здійснення досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12024240000001407 від 12.10.2024за ознакамивчинення кримінальногоправопорушення,передбаченого ч.4ст.191КК України на тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ), однак за період часу із 01.01.2022 по день постановлення ухвали 24.01.2025, оскільки слідчим не мотивовано необхідності отримання указаної інформації за більш тривалий період. Окрім того Кримінальний процесуальний кодекс України не передбачає перспективної дії судового рішення у часі.

Керуючись ст. 163, 164 КПК України,

постановила:

Клопотання задовольнити частково.

Надати дозвіл слідчому ВРЗСГСДСУ ГУНПв Хмельницькійобласті ОСОБА_3 ,старшому слідчомуВРОТЗ СУГУНП ГУНПв Хмельницькійобласті ОСОБА_10 ,старшому слідчомуВРЗСГСД СУГУНП ОСОБА_11 на тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ), а саме до:

-договорів,укладених між ІНФОРМАЦІЯ_2 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » ( НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » ( НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » ( НОМЕР_4 ), ПП « ОСОБА_8 » ( НОМЕР_5 ), КП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » за період часу із 01.01.2022 по 24.01.2025;

- звітів про надання медичних послуг указаними вище надавачами послуг за період часу із 01.01.2022 по 24.01.2025 разом із відомостями щодо опрацьованих звітів між ІНФОРМАЦІЯ_4 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ПП « ОСОБА_8 », КП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » із розшифровкою до таких звітів по кількості пролікованих осіб, розрахунків до звітів, коригувань до звітів та інших документів;

- документів, які стосуються даних бухгалтерського обліку, актів звірки щодо проведення взаєморозрахунків по указаних договорах та додаткових угодах до указаних договорів, які укладені між ІНФОРМАЦІЯ_4 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ПП « ОСОБА_8 », КП « ІНФОРМАЦІЯ_3 »;

- меморіальних ордерів № 6 «Накопичувальна відомість за розрахунками із кредиторами», які стосуються указаних договорів;

- документів (платіжних доручень та інших), що підтверджують факт оплати ІНФОРМАЦІЯ_2 указаним вище надавачам медичних послуг за період часу із 01.01.2022 по 24.01.2025;

- висновку за результатами моніторингового візиту № 26-16/4-24 від 12.01.2024;

- документів, які містять відомості про ознайомлення лікарів медичних установ (указаних вище надавачів послуг) із формами відповідальності за порушення правил використання доступу до електронної системи охорони здоров?я та/або втрати ідентифікаторів такого доступу;

- повного переліку пацієнтів, які перебували на відповідному обліку в указаних вище установах у період часу із 01.01.2022 по 24.01.2025;

- повного переліку взаємодій лікарів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ПП « ОСОБА_8 », КП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » із кожним пацієнтом у період часу із 01.01.2022 по 24.01.2025 (відповідно до електронної системи охорони здоров?я);

- даних щодо авторизації та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ПП « ОСОБА_8 », КП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » у електронній системі охорони здоров?я із зазначенням дати, часу, логіну, ІР-адреси авторизації, інших даних, які містяться у електронній системі за період часу із 01.01.2022 по 24.01.2025;

- даних щодо того, хто додавав роль кожного із лікарів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ПП « ОСОБА_8 », КП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » у електронній системі охорони здоров?я, а також переліку осіб, які мали право додавати працівникам указаних установ відповідну роль у електронну систему охорони здоров?я (лікар, медсестра, адміністративний працівник та інші) із розшифровкою ID такого працівника, за період часу із 01.01.2022 по 24.01.2025, із можливістю вилучення належним чином завірених їх копій.

У задоволенні решти заявленого клопотання, - відмовити.

Уповноваженим службовим особам ІНФОРМАЦІЯ_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) забезпечити тимчасовий доступ до документів та надати можливість отримати належним чином завірені їх копії.

Ухвала діє по 23 березня 2025 року.

Відповідно до ст.166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту її проголошення.

Слідча суддя

СудХмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення27.01.2025
Оприлюднено29.01.2025
Номер документу124692084
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —686/1450/25

Ухвала від 27.01.2025

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Кирик О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні