Справа № 163/2591/24
Провадження № 3/163/31/25
ЛЮБОМЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 січня 2025 року місто Любомль
Суддя Любомльського районного суду Волинської області Павлусь О.С.
з участю представника Волинської митниці Федчишина Р.А.,
розглянувши в приміщенні суду направлені Волинською митницею матеріали справи за протоколом № 0410/20500/24 про притягнення до відповідальності за ст.485 МК України
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, директора ТОВ «ТРЕЙД ОЛЛ КАР» (код ЄДРПОУ 44459694, 43023, Волинська обл., м. Луцьк вул. Ківерцівська, буд. 7-а), що проживає по АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ,
в с т а н о в и в :
Інспектор Волинської митниці 27 вересня 2024 року склав протокол № 0410/20500/24 про те, що ОСОБА_1 , будучи керівником ТОВ «ТРЕЙД ОЛЛ КАР», через особу уповноважену на декларування товарів агента з митного оформлення ТОВ "ВЕСТ БРОК КОМПАНІ" ОСОБА_2 , під час митного оформлення товару «Автомобіль вантажний б/в, призначений для перевезення вантажів по дорогах загального користування: марка: MERCEDES-BENZ, модель: SPRINTER, календарний рік виготовлення: 2019, модельний рік виготовлення: 2019, № кузова: НОМЕР_2 …..», вчинив дії, спрямовані на неправомірне зменшення розміру митних платежів в загальній сумі 85607,63 грн шляхом подання митному органу сертифікату з перевезення товару EUR.1 від 18.03.2024 № PL/MF/AS 1519308, який містить неправдиві відомості щодо країни походження товару та став підставою для неправомірного застосування преференційного режиму, заявленого в митній декларації типу ІМ40ДЕ: № 24UA205170007385U5 від 20.03.2024.
Дії ОСОБА_1 кваліфіковані за ст.485 МК України.
ОСОБА_1 на розгляд справи в суд не з`явився, свої права та інтереси доручив захищати адвокату Бохонковичу В.Є.
23 січня 2025 року адвокат Бохонкович В.Є. через систему «Електронний суд» надіслав клопотання про відкладення розгляду справи, у зв`язку з його лікуванням на стаціонарі.
Разом з цим, 20 січня 2025 року адвокат Бохонкович В.Є. надіслав письмові пояснення, у яких просив направити справу Волинській митниці для проведення додаткової перевірки.
З огляду на висловлену адвокат позицію щодо складеного протоколу про порушення митних правил, суд не вбачає обґрунтованих підстав для відкладення справи. При цьому, надане адвокатом електронне направлення № 1240-8115-7089-2605, яке дійсне з 20.01.2025 по 20.01.2026, свідчить лише про направлення його на лікування з госпіталізацією, а не уже перебування його на такому лікування.
Представник Волинської митниці під час розгляду протоколу заявив, що вважає доведеною винуватість ОСОБА_3 у вчиненні порушення митних правил, просив накласти стягнення в межах санкції ст.485 МК України, стягнути судовий збір.
Дослідження доказів по справі встановлено таке.
Факт ввезення на митну територію України товару «Автомобіль вантажний б/в, «MERCEDES-BENZ SPRINTER», календарний та модельний рік виготовлення 2019, кузов № НОМЕР_2 » від компанії «TREADING EXPERTS MALAGA SL.» (Malaga) в адресу ТОВ «ТРЕЙД ОЛЛ КАР» і випуск його у вільний обіг підтверджується доданою до протоколу митною декларацією типу ІМ40ДЕ № 24UA205170007385U5 від 20.03.2024.
Згідно облікової картки ЗЕД керівником отримувача товару ТОВ «ТРЕЙД ОЛЛ КАР» є ОСОБА_1 .
У графі 36 митної декларації заявлена преференція при сплаті мита за митне оформлення товару за кодом 410 (Товари, що ввозяться в Україну та походять з країн ЄС).
Преферанція заявленана підставі сертифіката з перевезення товару EUR.1 від 18.03.2024 № PL/MF/AS 1519308.
14червня 2024року Державнамитна службаУкраїни отрималавід уповноваженогомитного органуРеспубліки Польщалиста від14.06.2024№ 2601-ІОА.4331.53.2024про результатиперевірки 4сертифікатів зперевезення товаруEUR.1.,з якихвище вказанийсертифікат від 18.03.2024 № PL/MF/AS 1519308 не був підтверджений Митним Офісом у м. Кельце.
У зв`язку із цим у доповідній записці в.о. начальника УК та АМП Волинської митниці від №.15-04/15-03/7353 від 16.07.2024 зазначив, що указаний в сертифікаті з перевезення товару EUR.1 товар не має преференційного походження, тому доплаті до Державного бюджету за митною декларацією № 24UA205170007385U5 підлягають митні платежі в загальній сумі 85607,63 гривні, у тому числі: мито - 71339,69 гривень, ПДВ 14267,94 гривень.
Згідно із ч.1 ст.486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Відповідно до ч.1 ст.495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Стаття 485 МК України встановлює відповідальність за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.
Підставою для складання щодо ОСОБА_1 протоколу про порушення митних правил слугувала відповідь уповноваженого органу Республіки Польща від 14.06.2024 № 2601-ІОА.4331.53.2024.
У цій відповіді уповноважений орган Республіки Польща вказав, що в результаті проведеної перевірки було виявлено, що один сертифікат із перевезення EUR.l автентичний і підтверджений Митним Офісом у м.Кельце, а інші три сертифікати, серед яких № PL/MF/AS 1519308 від 18.03.2024, - не були підтверджені Митним Офісом у м.Кельце. У зв`язку із цим уповноважений орган Республіки Польща у цій же відповіді просив Державну митну службу України надіслати оригінали цих трьох сертифікатів, у тому числі сертифікат PL/MF/AS 1519308 від 18.03.2024.
Проте,матеріали справине містятьдокументів,які бвказували наскерування оригіналівзапитуваних сертифікатівуповноваженому митномуоргану РеспублікиПольща,а такожостаточної відповідіцього органущодо підтвердженнячи непідтвердження автентичностізазначених сертифікатів.
Крім цього, санкція цієї норми передбачає стягнення у вигляді штрафу в розмірі від 50 до 150 відсотків несплаченої суми митних платежів.
Отже, обов`язковим елементом передбаченого ст.485 МК України правопорушення є мета його вчинення - неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру.
У зв`язку із цим, предметом доказування у таких категоріях справ є визначення розміру митних платежів, від сплати яких має намір ухилитись винна особа.
Визначення такого розміру має істотне значення і з огляду на санкцію ст.485 МК України, яка визначена в розмірі від 50 до 150 відсотків несплаченої суми митних платежів.
Згідно із ч.1 ст.295 МК України митні платежі нараховуються декларантом або іншими особами, на яких покладено обов`язок із сплати митних платежів, самостійно, крім випадків, якщо обов`язок щодо нарахування митних платежів відповідно до цього Кодексу, Податкового кодексу України та інших законів України покладається на митні органи.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.50 МК України відомості про митну вартість товарів використовуються для нарахування митних платежів.
Згідно із ч.ч.1, 2 ст.51 МК України митна вартість товарів, що переміщуються через митний кордон України, визначається декларантом відповідно до норм цього Кодексу. Митна вартість товарів, що ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, визначається відповідно до глави 9 цього Кодексу.
Частиною 1 статті 55 МК України встановлено, що рішення про коригування заявленої митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України з поміщенням у митний режим імпорту, приймається митним органом у письмовій формі під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості цих товарів як до, так і після їх випуску, якщо митним органом у випадках, передбачених частиною шостою статті 54 цього Кодексу, виявлено, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів.
За змістом п.4 ч.6 ст.54 МК України митний орган може відмовити у митному оформленні товарів за заявленою декларантом або уповноваженою ним особою митною вартістю виключно за наявності обґрунтованих підстав вважати, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів, у разі надходження до митного органу документально підтвердженої офіційної інформації митних органів інших країн щодо недостовірності заявленої митної вартості.
За змістом ст.345 МК України дотримання вимог законодавства України з питань митної справи, у тому числі достовірності та повноти нарахування і сплати митних платежів здійснюється шляхом документальної перевірки.
Результати перевірки оформлюються актом (довідкою) та є підставою для самостійного визначення митним органом суми податкового зобов`язання підприємства щодо сплати митних платежів, застосування заходів, передбачених законами України (ч.6 ст.345 МК України).
Відповідно до ч.1 ст.351 МК України предметом документальних невиїзних перевірок є дані про своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати митних платежів при переміщенні товарів через митний кордон України підприємствами, а також при переміщенні товарів через митний кордон України громадянами з поданням митної декларації, передбаченої законодавством України для підприємств.
Відповідно до п.2 ч.2 ст.351 МК України документальна невиїзна перевірка проводиться у разі надходження від уповноважених органів іноземних держав документально підтвердженої інформації про непідтвердження дотримання критеріїв походження або автентичності поданих митному органу документів щодо товарів, митне оформлення яких завершено, недостовірність відомостей, що в них містяться, а також запитів стосовно надання інформації про зовнішньоекономічні операції, які здійснювалися за участю суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності - резидентів України.
По справі встановлено, що митне оформлення автомобіля «MERCEDES-BENZ SPRINTER», кузов № НОМЕР_2 проведено відповідно до митної декларації типу ІМ40ДЕ № 24UA205170007385U5, у якій митна вартість товару визначена за 1 (основним) методом.
Митне оформлення товару за цією декларацією, у тому числі, визначення митної вартості, нарахування і сплата митних платежів, завершене, його результати не оспорені у встановленому порядку і не скасовані.
Обставини, які підлягають доказуванню у справі про порушення митних правил, повинні бути підтверджені належними і допустимими доказами.
З огляду на вище наведені норми МК України, вбачаються підстави для висновку, що належними і допустимими доказами на підтвердження суми недоплачених митних платежів є рішення про коригування митної вартості в порядку ст.55 МК України або результати невиїзної документальної перевірки у формі акта (довідки) в порядку ст.ст.351-354 МК України.
Проте таких доказів матеріали справи не містять і в судове засідання таких не надано.
Приєднана допротоколу доповідназаписка в.о.начальника УКта АМПВолинської митницівід №.15-04/15-03/7353від 16.07.2024не відповідаєприписам ст.ст.55,295,345-354МК України,тому не може бути допустимим доказом, через що її використання обмежується лише службовими цілями.
Визначення розміру митних платежів у спосіб, відмінний від передбачених вищенаведеними положеннями МК України способів, ні митним, ні іншим законодавством не передбачено.
Доповідною запискою в.о. начальника УК та АМП Волинської митниці від від №.15-04/15-03/7353 від 16.07.2024 визначено здійснити контрольно-перевірочні заходи у відповідності до положень статей 345-354 МК України до платника податків ТОВ «ТРЕЙД ОЛЛ КАР».
Проте документальні результати таких контрольно-перевірочних заходів матеріали справи не містять і на розгляд справи в суді не надані.
Зазначене свідчить про неповноту здійсненого митним органом провадження, що є підставою для направлення справи на додаткову перевірку.
Під час додаткової перевірки митниці необхідно: надати підтвердження скерування оригіналу сертифіката № PL/MF/AS 1519308 від 18.03.2024 на адресу уповноваженого митного органу Республіки Польща та відповідну відповідь указаного уповноваженого органу щодо підтвердження чи не підтвердження автентичності зазначеного сертифіката; визначити митну вартість переміщених товарів відповідно до митного законодавства і на її основі розмір недоплачених митних платежів, при потребі провести інші процесуальні дії.
Керуючись ст.ст.522, 527, 528 МК України,
п о с т а н о в и в :
Справу за протоколом про порушення митних правил № 0410/20500/24 щодо ОСОБА_1 за ознаками ст.485 МК України направити Волинській митниці для проведення додаткової перевірки.
Постанова оскарженню в апеляційному порядку не підлягає.
Суддя Любомльського районного суду
Волинської області О.С. Павлусь
Суд | Любомльський районний суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 23.01.2025 |
Оприлюднено | 29.01.2025 |
Номер документу | 124692652 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів |
Адмінправопорушення
Любомльський районний суд Волинської області
Павлусь О. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні