Постанова
від 23.01.2025 по справі 697/2861/24
КАНІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 697/2861/24

№ пров. 3/697/14/2025

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 січня 2025 року м. Канів

Канівський міськрайонний суд Черкаської області в складі:

головуючого суддіДеревенського І.І.

за участю секретаря судових засідань Задорожнього К.О.

прокурораЛук`ященка Ю.І.,

особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1

розглянувши матеріали, які надійшли з Управління стратегічних розслідувань в Черкаській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , пенсіонера,

-у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1ст. 172-6 КУпАП,

ВСТАНОВИВ:

12.12.2024 начальником 1-го сектору Управління стратегічних розслідувань в Черкаській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України майором поліції Блізніковим В.С. складено протокол № 766/2024 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за вчинення якого передбачена ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, відносно ОСОБА_1 про те, що він будучи головним інженером Комунального підприємства «Управління водопровідно-каналізаційного господарства» та відповідно до підпункту «а» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією в порушення вимог ч. 2 ст. 45, п. 2-7 Прикінцевих положень Закону України «Про запобігання корупції» без поважних причин, несвоєчасно подав до Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи, яка припинила свою діяльність уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2023 рік, оскільки граничний термін подачі був 31.03.2024, а декларацію фактично подано 26.09.2024, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.172-6 КУпАП.

ОСОБА_1 роз`яснено зміст ст. 63 Конституції України та ст. 268 КУпАП, права зрозуміло.

ОСОБА_1 у судовому засіданні вину у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП визнав частково, зазначив, що у протоколі допущені помилкаи, а саме вказано його директором. Також, пояснив, що його ніхто з роботи не повідомив, про необхідність подання декларації, а він у зв`язку з погіршенням стану здоров`я вимушений був лікуватися та переніс операцію. Також зазначив, що декларацію подав після того, як йому зателефонували працівники прокуратури.

Прокурор Лук`ященко Ю.І. в судовому засіданні обставини викладені у протоколі про вчинення адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією підтримав, зазначив про наявність в діях ОСОБА_1 ознак діянь, передбачених ч. 1ст. 172-6 КУпАП. Також, зазначив, що дійсно в протоколі мається описка, щодо займаної посади ОСОБА_1 .. Вважає за необхідне притягнути його до адміністративної відповідальності з накладенням стягнення у виді штрафу в мінімальному розмірі.

Розглянувши протокол про адміністративне правопорушення та додані до нього матеріали, заслухавши думку прокурора, особи, яка притягується до адміністративної відповідальності та дослідивши докази, суд приходить до наступних висновків.

Наказом (розпорядженням) директора комунального підприємства "Управління водопровідно-каналізаційного господарства" (далі - підприємстство) ОСОБА_2 №09 від 21.04.2020 ОСОБА_1 прийнято на роботу 22.04.2020 на посаду головного інженера (а.с.33)

Відповідно до розділу 6 Статуту Управління підприємством Поточне керівництво (оперативне управління) Підприємством здійснює керівник Підприємства - Директор, який призначається на посаду Канівським міським головою відповідно до чинного законодавства.

Відповідно до посадової інструкції головного інженера, останній відноситься до категорії керівників. Головний інженер призначається на посаду і звільняється з посади в установленому чинним трудовим законодавством порядку наказом начальника. Згідно посадового підпорядкування, останній підпорядковується директору, видає розпорядження технічним службам підприємства, виробничим службам, лабораторіям, заміщає директора.

До основних завдань та обов`язків головного інженера відноситься: визначення напрямків технічного підприємства в умовах ринкової економіки, шляхів реконструкції і технічного переозброєння діючого виробництва, рівень спеціалізації і диверсифікованості виробництва на перспективу; забезпечує підвищення ефективності виробництва і продуктивності праці, скорочення витрат, раціональне використання виробничих ресурсів, високу якість і конкурентоздатність, робіт чи послуг, відповідність, що надаються, діючим державним стандартам, технічним умовам; організовує розробку і реалізацію санів впровадження нової техніки і технологій, проведення організаційно- технічних заходів, здійснює контроль за дотриманням технологічної дисципліни правил і норм по охороні праці, техніці безпеки, виробничій санітарії і пожежній безпеці, вимог природоохоронних, санітарних органів, а також органів, що здійснюють технічний нагляд.

Посадова особа юридичної особи публічного права обіймає посаду, яка пов`язана з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно- господарських функцій.

В свою чергу адміністративно-господарські функції (обов`язки) це обов`язки з правління або розпорядження державним, комунальним майном (установлення порядку його зберігання, переробки, реалізації забезпечення контролю за цими операціями тощо). До організаційно-розпорядчих функцій відносяться обов`язки щодо здійснення керівництва галуззю промисловості, трудовим колективом, ділянкою роботи, виробничою діяльністю окремих працівників на підприємствах в установах чи організаціях незалежно від форми власності, та здійснює інші обов`язки передбачені.

Відповідно до копії наказу (розпорядження) директора підприємства ОСОБА_2 №17-к про припинення трудового договору (контракту) ОСОБА_1 звільнено з 31.05.2023 року з посади головного інженера (а.с.34).

Таким чином, відповідно до п. п. «а» п.2 ч.1ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», ОСОБА_1 як головний інженер комунального підприємства «Управління водопровідно каналізаційного господарства», відноситься до суб`єктів на яких поширюється дія цьогоЗакону, і він є суб`єктом декларування і відповідальності за вчинення правопорушення пов`язаного з корупцією, і зобов`язаний виконувати вимоги Закону, в тому числі зазначених у ч. 2ст. 45 вказаного Закону.

У відповідності до п. 15ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції», суб`єкти декларування - особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а", "в" - "ґ" пункту 2, пункті 4 частини першої статті 3 цього Закону, інші особи, які зобов`язані подавати декларацію відповідно до цього Закону.

Згідно Закону України № 3384-ІХ від 20.09.2023 «Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану», набрав чинності 12.10.2023 року, та п. п. 2-7 розділу XIII Закону України «Про запобігання корупції» встановлено, що особи, які у 2022-2023 роках не подали декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно до статті 45 цього Закону, і кінцевий строк для подання яких настав до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану", подають такі декларації не пізніше 31.01.2024. Суб`єкти декларування, зазначені у частинах сьомій - чотирнадцятій статті 45 цього Закону, подають відповідні декларації у строки, встановлені частинами сьомою - чотирнадцятою статті 45 цього Закону, якщо відповідні декларації не було подано раніше.

ОСОБА_1 припинив свої повноваження суб`єкта ЗУ «Про запобігання корупції», а тому граничний термін подачі декларації після припинення повноважень за 2023 рік було 31.03.2024

ОСОБА_1 , будучи суб`єктом декларування, який повинен бути обізнаним щодо обов`язку, способу, та терміну подачі такого типу декларації, за відсутності поважних причин, в порушення ч. 2 статті 45 Закону, подав відповідну декларацію, лише 26.09.2024 о 09 годині 56 хвилин, що встановлено відповідно до відкритих загальнодоступних даних Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (а.с. 17-22).

Згідно з ч. 1ст. 172-6 КУпАП,відповідальність за вказаною статтею настає за умови несвоєчасного подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно дост. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України. У тому числі, відповідно до вимогст. 68 Конституції України, кожен зобов`язаний неухильно додержуватисяКонституції Українита законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей, незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права та свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

У відповідності до вимог ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Статтями 251, 280 КУпАП, передбачені фактичні дані, обставини, на основі яких, у визначеному законом порядку, орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення.

Отже, ОСОБА_1 , був головним інженером комунального підприємства «Управління водопровідно каналізаційного господарства», будучи суб`єктом на якого поширюється діяЗакону України «Про запобігання корупції», несвоєчасно 26.09.2024, без поважних причин, подав шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи, яка припинила діяльність уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2023 рік, чим порушив вимоги ч. 2 ст.45, п. п. 2-7 розділуXIII Закону України «Про запобігання корупції»та вчинив правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачено ч. 1ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а саме несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

При накладенні адміністративного стягнення та враховуючи обставини, що пом`якшують та обтяжують відповідальність за адміністративне правопорушення, особу правопорушника, ступінь його вини, майновий стан, характер вчиненого діяння, слід застосувати адміністративне стягнення у виді штрафу у межах санкції ч. 1ст. 172-6 КУпАП.

Відповідно до ч. 1 ст. 307 КУпАП, штраф має бути сплачений порушником не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня вручення постанови про накладення штрафу.

Згідно з ст. 308 КУпАП, у разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений частиною першою статті 307 цього Кодексу, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку встановленому порядку. У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті цього Кодексу.

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» з ОСОБА_1 необхідно стягнути на користь держави судовий збір в сумі 605,60 грн.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст.40-1, ч. 1 ст. 172-6, ст. 251, 252, 280, 283-285 КУпАП, ст. ст. 1, 3, 15, 45 ЗУ «Про запобігання корупції», суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Визнати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50 (п`ятдесяти) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 850 (вісімсот п`ятдесят) грн.

Штраф необхідно сплатити на наступні реквізити: ЄДРПОУ: 37930566, одержувач: ГУК у Черкаській області/тг м.Канів/21081100, номер рахунку: UA778999980314030542000023717, Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), код класифікації доходів бюджету: 21081100.

На підставі частини другої статті 308 КУпАП, у разі несплати громадянином штрафу протягом 15 днів з метою примусового виконання цієї постанови органами державної виконавчої служби стягнути подвійний розмір штрафу.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , судовий збір на користь держави за винесення судом постанови про накладення адміністративного стягнення в сумі 605 (шістсот п`ять) грн. 60 коп., який необхідно сплатити на наступні реквізити: стягувач: ДСА України; отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м.Київ/22030106, код за ЄДРПОУ: 37993783, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), рахунок отримувача: UA908999980313111256000026001, код класифікації доходів бюджету: 22030106.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова може бути оскаржена до Черкаського апеляційного суду у десятиденний строк з дня її проголошення.

Строк пред`явлення постанови до виконання три місяці.

Повний текст постанови складено 27.01.2025.

Суддя Канівського

міськрайонного суду І. І. Деревенський

СудКанівський міськрайонний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення23.01.2025
Оприлюднено29.01.2025
Номер документу124695714
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог фінансового контролю

Судовий реєстр по справі —697/2861/24

Постанова від 23.01.2025

Адмінправопорушення

Канівський міськрайонний суд Черкаської області

Деревенський І. І.

Постанова від 23.01.2025

Адмінправопорушення

Канівський міськрайонний суд Черкаської області

Деревенський І. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні