Придніпровський районний суд м.Черкаси
Справа № 711/270/25
Номер провадження 1-в/711/28/25
УХВАЛА
21 січня 2025 року Придніпровський районний суд м. Черкаси у складі:
головуючого судді: ОСОБА_1 ,
за участю:
представника ЧРУП ГУНП в Черкаській області: ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні подання начальника Черкаського районного управління поліції ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 про встановлення адміністративного нагляду щодо:
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця та мешканця АДРЕСА_1 , громадянина України, українця, із середньою спеціальною освітою, офіційно не працюючого, раніше судимого:
-27.07.2011 Соснівським районним судом м. Черкаси за ч. 3 ст. 185, ч. 2 ст.185, ч. 1
ст. 297, ч. 2 ст. 297 КК України до позбавлення волі на строк 4 роки 6 місяців, на підставі
ст. 75 КК України звільнено від відбування покарання з іспитовим строком 3 роки. Ухвалою апеляційного суду від 11.07.2013 року вирок змінено та скасовано випробувальний термін. Звільнений 24.05.2016 року на підставі постанови Придніпровського районного суду м.Черкаси умовно-достроково на невідбутий строк 1 рік 3 місяці 24 дні;
-19.12.2013 Черкаським районним судом м. Черкаси за ч. 1 ст. 249 КК України до штрафу 1700 грн. з конфіскацією знарядь та засобів лову;
Судимості у встановленому законом порядку не зняті та не погашені.
-20.09.2017 Черкаським районним судом Черкаської області за ч. 3 ст. 185, ст. 15 ч. 1
ст. 162 КК України до позбавлення волі на строк 3 роки 1 місяць,
У С Т А Н О В И В :
13.01.2025 року начальник Черкаського РУП ГУНП в Черкаській області полковник поліції ОСОБА_3 звернувся до Придніпровського районного суду м. Черкаси з поданням про встановлення адміністративного нагляду та обмежень стосовно ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Подання мотивоване тим, що ОСОБА_4 звільнений 18.02.2020 із ДУ «Старобабанівська виправна колонія № 92», що в с. Старі Бабани Уманського району Черкаської області, після чого повернувся до місця свого проживання за адресою: АДРЕСА_1 .
За період часу із січня 2023 року по жовтень 2023 року ОСОБА_4 на шлях виправлення не став, оскільки неодноразово притягувався до адміністративної відповідальності, за що на нього було складено 16 адміністративних протоколів. У зв`язку з цим, ухвалою Придніпровського районного суду м. Черкаси від 31.10.2023 щодо ОСОБА_4 було встановлено адміністративний нагляд з 31.10.2023 по 31.10.2024. Проте після закінчення адміністративного нагляду ОСОБА_4 не дотримувався законослухняної поведінки і продовжив вчиняти адміністративні правопорушення, зокрема: 09.01.2025 ОСОБА_4 було притягнуто до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 175-1 КУпАП та письмово попереджено про неприпустимість скоєння адміністративних правопорушень і можливість повторного встановлення до нього адміністративного нагляду. Разом з тим, ОСОБА_4 належних висновків для себе не зробив, внаслідок чого 11.01.2025 його було повторно притягнуто до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 178 КУпАП та 13.01.2025 за ст. 177 КУпАП.
Із ОСОБА_4 , на якого поширюється дія Закону України «Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі» працівниками Черкаського районного управління поліції ГУНП в Черкаській області неодноразово проводились профілактичні бесіди, на що останній реагував негативно.
У зв`язку із викладеним вище, до суду скероване подання про встановлення на підставі п. «в» ст. 3 та ст. 10 Закону України «Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі» стосовно ОСОБА_4 адміністративного нагляду терміном на один рік із наступними обмеженнями: заборонити виїзд в особистих справах за межі м. Черкаси без дозволу начальника Черкаського районного управління поліції ГУ Національної поліції в Черкаській області; заборонити відвідувати розташовані на території м. Черкаси ресторани, бари, кафе, магазини, торгові точки, де реалізуються на розлив алкогольні напої.
ОСОБА_4 у судове засідання не з`явився, подав до суду заяву, у якій зазначив, що подання підтримує, просив розглянути подання без його участі.
Представник ЧРУП ГУНП в Черкаській області ОСОБА_2 у судовому засіданні подання підтримав, просив суд його задовольнити. Крім того, заявив усне клопотання про незастосування технічних засобів фіксування цього провадження, повідомив, що не заперечує проти визнання такої дії та результатів її здійснення чинними. Зважаючи на клопотання представника ЧРУП ГУНП в Черкаській області, суд вважає за можливе не застосувати фіксування цього провадження відповідними технічними засобами, що кореспондує положенням ч. 6 ст. 107 КПК України.
Заслухавши думку представника ЧРУП ГУНП в Черкаській області ОСОБА_2 , дослідивши письмові матеріали справи, приходжу до наступного.
Відповідно до п. «в» ст. 3 Закону України «Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі» (далі Закон), адміністративний нагляд встановлюється щодо повнолітніх осіб, засуджених до позбавлення волі за тяжкі, особливо тяжкі злочини або засуджених два і більше разів до позбавлення волі за умисні злочини, якщо вони після відбування покарання або умовно-дострокового звільнення від відбування покарання, незважаючи на попередження органів Національної поліції, систематично порушують громадський порядок і права інших громадян, вчиняють інші правопорушення.
Відповідно до ч. 1 ст. 6 Закону України «Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі», адміністративний нагляд встановлюється у визначеному статтею 5 цього Закону порядку терміном від одного року до двох років і не може перевищувати термінів, передбачених законом для погашення або зняття судимості.
Згідно з ч. 3 ст. 6 вказаного вище Закону термін адміністративного нагляду починається з дня оголошення особі постанови судді про встановлення адміністративного нагляду.
Як зазначено у п. «а» ч. 3 ст. 8 Закону України «Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі», адміністративний нагляд автоматично припиняється після закінчення строку, на який він був встановлений, якщо органом внутрішніх справ не подано клопотання про продовження нагляду або суддя відмовив у продовженні нагляду.
Статтею 10 Закону України «Про встановлення адміністративного нагляду за особами, звільненими з місць позбавлення волі» передбачено, що до осіб, щодо яких встановлено адміністративний нагляд, за постановою суду можуть бути застосовані частково або у повному обсязі такі обмеження: а) заборона виходу з будинку (квартири) у визначений час, який не може перевищувати восьми годинна добу; б) заборона перебування у визначених місцях району (міста); в) заборона виїзду чи обмеження часу виїзду в особистих справах за межі району (міста); г) реєстрація в міліції від одного до чотирьох разів на місяць.
Пунктом 6 Постанови Пленуму Верховного Суду України «Про практику застосування судами України законодавства у справах про порушення правил адміністративного нагляду» від 28.03.1986 року № 3 передбачено, що перевіряючи обґрунтованість подання про встановлення адміністративного нагляду щодо осіб, зазначених у п «в» ст. 3 Закону України «Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі» належить перевіряти дані про вчинені ними правопорушення, а також законність та обґрунтованість застосування до них заходів стягнення. При цьому слід мати на увазі, що адміністративний нагляд може бути встановлений за умови, що після звільнення з місць позбавлення волі особа, незважаючи на попередження органів внутрішніх справ, систематично порушує громадський порядок, права інших громадян чи вчиняє інші правопорушення і за кожне правопорушення притягувалась до відповідальності у встановленому Законом порядку.
З матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_4 раніше неодноразово судимий, востаннє - 20.09.2017 Черкаським районним судом Черкаської області за ч. 3 ст. 185, ст. 15, ч. 1 ст.162 КК України до позбавлення волі на строк 3 роки 01 місяць.
18.02.2020 ОСОБА_4 був звільнений із ДУ «Старобабанівська виправна колонія №92», що в с. Старі Бабани Уманського району Черкаської області, та повернувся до місця свого проживання.
За період часу із січня 2023 року по жовтень 2023 року ОСОБА_4 неодноразово притягувався до адміністративної відповідальності, у зв`язку із чим ухвалою Придніпровського районного суду м. Черкаси від 31.10.2023 щодо ОСОБА_4 було встановлено адміністративний нагляд з 31.10.2023 по 31.10.2024.
Після закінчення адміністративного нагляду, за період із листопада 2024 року по січень 2025 року ОСОБА_4 вже тричі було притягнуто до відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень: 09.01.2025 - за ч. 1 ст. 175-1 КУпАП, 11.01.2025 - за ч. 1
ст. 178 КУпАП, 13.01.2025 року - за ст. 177 КУпАП.
Працівники ЧРУП ГУНП в Черкаській області неодноразово проводили профілактичні бесіди із ОСОБА_4 , однак останній жодних висновків з цих бесід не зробив і реагував на них негативно.
За час проживання на території мікрорайону «Яблуневий» в м. Черкаси ОСОБА_4 характеризується негативно, зловживає алкогольними напоями, офіційно не працює, спілкується з раніше судимими особами, а тому потребує постійного контролю з боку правоохоронних органів.
Оскільки ОСОБА_4 раніше неодноразово засуджений за скоєння тяжких злочинів проти власності, за що судимості не зняті та не погашені у встановленому законом порядку, після відбуття покарання у виді позбавлення волі, незважаючи на попередження органів Національної поліції, вчиняв інші адміністративні правопорушення, тому суд приходить до висновку про наявність підстав для встановлення стосовно ОСОБА_4 адміністративного нагляду на строк 1 (один) рік.
Керуючись ч. 2 ст. 5, ст. 6, п. «в» ст. 3, ст. 8, ст. 10 Закону України «Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі», ст. ст. 9, 369-372, КПК України, суд
У Х В А Л И В :
Подання начальникаЧеркаського районногоуправління поліціїГУНП вЧеркаській області,полковника поліції ОСОБА_3 про встановленняадміністративного наглядута обмеженьщодо ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 - задовольнити.
Встановити щодо ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , адміністративний нагляд строком на 1 (один) рік, з обмеженнями у виді:
1. заборонити виїзд в особистих справах за межі м. Черкаси без дозволу начальника Черкаського районного управління поліції ГУ Національної поліції в Черкаській області;
2. заборонити відвідувати розташовані на території м. Черкаси ресторани, бари, кафе, магазини, торгові точки, в яких реалізуються на розлив алкогольні напої.
Ухвала може бути оскаржена до Черкаського апеляційного суду через Придніпровський районний суд м. Черкаси протягом семи днів з дня її винесення. В разі пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк за заявою особи, щодо якої винесено ухвалу, може бути поновлено органом (посадовою особою), правомочним розглядати скаргу.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не буде подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.
Суддя: ОСОБА_1
Суд | Придніпровський районний суд м.Черкас |
Дата ухвалення рішення | 21.01.2025 |
Оприлюднено | 29.01.2025 |
Номер документу | 124695754 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Справи в порядку виконання судових рішень у кримінальних провадженнях про установлення, припинення адміністративного нагляду |
Кримінальне
Придніпровський районний суд м.Черкас
Остапенко Ю. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні