Ухвала
від 27.01.2025 по справі 120/17156/21-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

м. Вінниця

27 січня 2025 р. Справа № 120/17156/21

Вінницький окружний адміністративний суд у складі судді Яремчука Костянтина Олександровича, розглянувши в письмовому провадженні звіт про виконання судового рішення у справі за позовом ОСОБА_1 до військово-медичного клінічного центру Центрального регіону про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 до військово-медичного клінічного центру Центрального регіону про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії.

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 04 квітня 2023 року позовну заяву ОСОБА_1 задоволено частково. Зокрема зобов`язано військово-медичний клінічний центр Центрального регіону нарахувати та виплатити ОСОБА_1 індексацію грошового забезпечення за період з 01 січня 2016 року по 28 лютого 2018 року включно, враховуючи базовий місяць січень 2008 року.

23 грудня 2024 року позивач звернувся до суду із заявою, у якій просив встановити судовий контроль за виконанням рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 04 квітня 2023 року шляхом зобов`язання військово-медичний клінічний центр Центрального регіону подати до суду звіт про виконання згадуваного судового рішення.

Ухвалою суду від 27 грудня 2024 року заяву позивача про встановлення судового контролю за виконанням рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 04 квітня 2023 року задоволено та зобов`язано військово-медичний клінічний центр Центрального регіону подати звіт про виконання рішення суду в частині, що стосується нарахування і виплати ОСОБА_1 індексації грошового забезпечення за період з 01 січня 2016 року по 28 лютого 2018 року включно, враховуючи базовий місяць січень 2008 року.

23 січня 2025 року на виконання вимог ухвали від 27 грудня 2024 року від військово-медичного клінічного центру Центрального регіону до суду надійшов звіт про виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 04 квітня 2023 року. У такому звіті зазначено, що наказом Міністерства оборони України від 22 травня 2017 року № 280 затверджено Правила організації фінансового забезпечення військових частин, установ, організацій Збройних Сил України (далі - Правила). Ці Правила визначають механізм фінансового забезпечення військових частин, кораблів, військових навчальних закладів, військових комісаріатів, установ, організацій Збройних Сил України та Державної спеціальної служби транспорту, що утримуються за рахунок коштів Державного бюджету України. Відповідно до пункту 1.3 Правил розпорядниками бюджетних коштів за кошторисом Міністерства оборони України є: Міністр оборони України - головний розпорядник; командувачі (начальники) видів Збройних Сил України, окремих родів військ (сил) Збройних Сил України, інших органів військового управління (крім військових комісаріатів (територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки)), Голова Адміністрації Державної спеціальної служби транспорту, які включені до мережі головного розпорядника коштів, - розпорядники коштів нижчого рівня (далі - розпорядники коштів другого рівня); командири військових частин, які включені до мережі головного розпорядника коштів або розпорядника коштів другого рівня, - розпорядники коштів нижчого рівня (далі розпорядники коштів третього рівня). Відтак, військово-медичний клінічний центр Центрального регіону являється бюджетним закладом, який є розпорядником бюджетних коштів нижчого (третього) рівня та фінансується через Міністерство оборони України з державного бюджету і в умовах воєнного стану виконує свою основну функцію медична евакуація та надання медичної допомоги поранених та травмованих військовослужбовців Збройних Сил та сил оборони України.

Як зазначає представник відповідача далі, згідно з листом Департаменту соціального забезпечення Міністерства оборони України від 04 листопада 2024 року вих. № 220/13/9088 у Міністерстві оборони України триває постійна робота щодо пошуку додаткового фінансового ресурсу для забезпечення виконання судових рішень по КЕКВ 2800 "Інші поточні видатки", оскільки виділені асигнування на 2024 рік було вичерпано. Для здійснення виплат на виконання судових рішень по КЕКВ 2800 "Інші поточні видатки" до військово-медичного клінічного центру Центрального регіону в листопаді та в грудні 2024 року кошти не надходили. У січні 2025 року надійшло 39371 гривень, які в повному обсязі перераховані (виплачені) ОСОБА_1 на виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 04 квітня 2023 року у справі № 120/17156/21-а, що становить майже 50 відсотків від загальної заборгованості. Представник відповідача зазначає, що після надходження додаткових коштів на реєстраційний рахунок військово-медичного клінічного центру Центрального регіону такі будуть в обов`язковому порядку розподілені та виплачені відповідно до їх цільового призначення, зокрема і на остаточне та повне виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 04 квітня 2023 року у справі № 120/17156/21-а. За таких обставин представник відповідача просить суд прийняти поданий звіт про виконання судового рішення.

Надаючи правову оцінку поданому звіту, суд зважає на таке.

Статтею 14 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Відповідно до статті 370 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Розділом IV Кодексу адміністративного судочинства України врегульовано окремі процесуальні питання, пов`язані з виконанням судового рішення, та передбачено, що судовий контроль за виконанням судового рішення здійснює суд, який його ухвалив.

Водночас особливості судового контролю за виконанням судових рішень в адміністративних справах визначено статтями 381-1, 382, 382-1, 382-2 та 382-3 КАС України.

Відповідно до частини 1 статті 381-1 КАС України судовий контроль за виконанням судових рішень в адміністративних справах здійснює суд, який розглянув справу як суд першої інстанції.

Згідно з частиною 1 статті 382-2 КАС України суд розглядає звіт суб`єкта владних повноважень про виконання судового рішення протягом десяти днів з дня його надходження в порядку письмового провадження, а за ініціативою суду чи клопотанням сторін - у судовому засіданні з повідомленням учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду питання, не перешкоджає судовому розгляду.

За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень суд постановляє ухвалу про прийняття або відмову у прийнятті звіту, яку може бути оскаржено в апеляційному порядку за правилами частини п`ятої статті 382-1 цього Кодексу.

За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень суд постановляє ухвалу про прийняття або відмову у прийнятті звіту, яку може бути оскаржено в апеляційному порядку за правилами частини п`ятої статті 382-1 цього Кодексу (частина 1 статті 382-3 КАС України).

Як унормовано частиною 2 статті 382-3 КАС України, суд відмовляє у прийнятті звіту, якщо суб`єктом владних повноважень не наведено обґрунтовані обставини, які ускладнюють виконання судового рішення, або заходи, які вживаються ним для виконання судового рішення, на переконання суду, є недостатніми для своєчасного та повного виконання судового рішення. Суд також відмовляє у прийнятті звіту, якщо звіт подано без додержання вимог частин другої та/або третьої статті 382-2 цього Кодексу.

Так, суд установив, що згідно з довідкою-розрахунком, що складена та підписана начальником військово-медичного клінічного центру Пашковським С. та начальником фінансово-економічної служби військово-медичного клінічного центру Вічкань А., сума індексації грошового забезпечення ОСОБА_1 за період з 01 січня 2016 року по 01 березня 2018 року, яку належить виплатити, становить 83625,21 гривень.

При цьому, як слідує із поданого військово-медичним клінічним центром Центрального регіону звіту, відповідачем здійснено нарахування та виплату індексації грошового забезпечення з урахуванням базового місяця січень 2008 року в розмірі 32864,52 гривень, що підтверджується долученою до поданого звіту розрахунково-платіжною відомістю № 27 та платіжною інструкцією № 89 від 17 січня 2025 року.

В обґрунтування неможливості виплати іншої частини грошових коштів представник відповідача вказав на те, що в січні 2025 року на рахунок по КЕКВ 2800 "Інші поточні видатки" військово-медичного клінічного центру Центрального регіону надійшло лише 39371 гривень, які в повному обсязі перераховані (виплачені) на виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 04 квітня 2023 року у справі № 120/17156/21-а.

При цьому представник відповідача вказує на те, що після надходження додаткових коштів на реєстраційний рахунок військово-медичного клінічного центру Центрального регіону такі будуть в обов`язковому порядку розподілені та виплачені відповідно до їх цільового призначення, зокрема і на виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 04 квітня 2023 року у справі № 120/17156/21-а.

Відтак суд доходить висновку, що рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 04 квітня 2023 року у справі № 120/17156/21-а військово-медичним клінічним центром Центрального регіону виконано частково, адже позивачеві виплачено лише 32864,52 гривень із необхідних 83625,21 гривень.

Водночас відповідно до частини 11 статті 382-3 КАС України, якщо суд прийняв звіт про виконання судового рішення, але суб`єктом владних повноважень відповідне судове рішення виконано не в повному обсязі, суд одночасно встановлює новий строк для подання звіту відповідно до частини третьої статті 382-1 цього Кодексу.

Наведена норма передбачає можливість прийняття судом звіту лише в тій частині, що свідчить про виконання судового рішення, з одночасним встановленням боржнику нового строку для подання звіту в тій частині, що рішення суду не виконано.

Таким чином, оскільки боржником рішення суду виконано не в повному обсязі з причин, що не залежали від нього, тому з урахуванням приписів частини 11 статті 382-3 КАС України суд дійшов висновку прийняти поданий звіт лише в тій частині, що стосується виплати ОСОБА_1 грошових коштів в сумі 32864,52 гривень, а в іншій частині встановити боржнику новий строк для подання звіту про виконання судового рішення.

Керуючись статтями 248, 370, 381-1, 382-1, 382-2, 382-3 КАС України,

УХВАЛИВ:

Прийняти звіт військово-медичного клінічного центру Центрального регіону в частині виплати ОСОБА_1 індексації грошового забезпечення за період з 01 січня 2016 року по 28 лютого 2018 року включно, враховуючи базовий місяць січень 2008 року, в сумі 32864,52 гривень.

Встановити військово-медичному клінічному центру Центрального регіону новий строк для подання звіту до 31 березня 2025 року про виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 04 квітня 2023 року в частині, що стосується нарахування і виплати ОСОБА_1 невиплаченої частини індексації грошового забезпечення.

Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 256 КАС України.

Відповідно до частини 1 статті 295 КАС України апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Яремчук Костянтин Олександрович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.01.2025
Оприлюднено29.01.2025
Номер документу124697586
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —120/17156/21-а

Ухвала від 27.01.2025

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Яремчук Костянтин Олександрович

Ухвала від 27.12.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Яремчук Костянтин Олександрович

Ухвала від 17.12.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Яремчук Костянтин Олександрович

Ухвала від 25.05.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 08.05.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Рішення від 04.04.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Яремчук Костянтин Олександрович

Ухвала від 03.04.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Яремчук Костянтин Олександрович

Ухвала від 20.03.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Яремчук Костянтин Олександрович

Ухвала від 06.12.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Яремчук Костянтин Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні